עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

קורס רישיון טיס פרטי באירופה

Recommended Posts

שנה טובה,

אני מבצע בימים אלה בדיקת היתכנות לביצוע קורס טיס פרטי כאן ב-KOSICE סלובקיה, עבור תלמידים זרים. הקושי העיקרי שאני צופה הינה האפשרות לבצע בחינות תיאורטיות באנגלית. חשבתי להביא את הנושא לידיעת חברי החטיבה וקוראי הפורום.

הכוונה הינה לבצע את הקורס במשך הקצר האפשרי, בתקופת החופש הגדול, וגם במועדים אחרים עבור שאינם תלמידים. בית הספר המיועד פועל משנת 1992, ומקנה את כלל רישיונות הטיס כולל ATPL. הרישיונות תואמי JAR. תוכנית טיסות כללית:

א. רישיון טיס מיקרולייט, מבוצע במטוס LSA VIPER SD-4. המטוס מיוצר 30 ק"מ מכאן בעיר מוצאה של משפחת יונש, פרשוב.

viper1.jpg

viper2.jpg

ג. אחריו 10 טיסות ב- CESSNA-172 והסמכת רישיון טיס פרטי PPL.

הרעיון המרכזי בתוכנית היא העלות הנמוכה בהשוואה לכל מה שאני מכיר. למעשה זו היתה הסיבה המקורית להגעתי למדינה זו, ניהלתי כאן עבור ממשלת ישראל קורס טיס לטייסי קרב זרים. אני אישית אדאג שלישראלים שיגיעו לכאן ייקבע מחיר מיטבי.

אם וכאשר תעלה הבדיקה תוצאות חיוביות, היא תכלול את כל הכרוך בקורס, כולל גם ביטוח תאונות אישייות מגורים וכלכלה, רכב שכור בעלות נוספת, גם היא נמוכה השוואתית.

בכדי להמשיך בבדיקה, היה עוזר לו קיבלתי תגובת המעוניינים בפורום או במייל. בימים הקרובים אני בנסיעה ארצה, אחזור בתוך שבוע.

חתימה טובה לכל בית ישראל.

קישור לתוכן
Share on other sites

אם לסדר בחינה באנגלית זה בעייתי, מה לגבי השפה של חומרי הלימוד ומדריכי הטיסה? אני לא יודע איך זה בסלובקיה אבל עד כמה שאני יודע אירופה לא כל כך מדברת אנגלית. והאם יכול ליהיות שילמדו מדריכים ישראליים?

אם זה יצא לפועל, יש לך איזו הערכה מתי זה יקרה?

קישור לתוכן
Share on other sites

כבר כתבתי שניהלתי קורסי טיס קרב באנגלית במדינה ובעוד שתי מדינות באיזור. לקורסים הוכן חומר באנגלית, המדריכים הדריכו את החניכים וכתבו דו"חות חניך באנגלית. לא אנגלית של ואן נייז, אך אותם חניכים כבר טסים 11 שנה, על מטוסי קרב חד-מושביים על קוליים אנרגטיים כגון SU-27. בחינות CAA באנגלית הם סיפור אחר כי אלה בחינות רשמיות של מדינה ששפתה אינה אנגלית ואת זאת בודקים.

מישהו רוצה לספר כמה עלה לו הקורס בחו"ל כולל הכל מנתב"ג ובחזרה? אני צופה שכאן יהיה מדובר בכ-2/3 עלות. מי שרוצה ואן נייז או מונטגומרי פארק, שיבושם לו, כאן ייתכן ואפשר יהיה ללמוד לטוס ולקבל רישיון פרטי, לא על זלין אלא על ססנה, יותר זול מכל מקום אחר שאני מכיר, זהו הסיפור.

אגב, חיל האוויר שלנו התחיל את דרכו כאן (אז המדינה היתה צ'כוסלובקיה), כאן למדו לטוס, כאן קיבלו כנפיים וכאן רכשנו מטוסים (אוויה C-90 שאחרים קוראים להם בטעות מסרשמידט ME-109. מגרמניה לא קנינו מטוסי קרב, בוודאי שלא אחרי מלחמת העולם השנייה) שאותם הם הטיסו ארצה במהלך מלחמת השחרור, ואתם ניצחנו וזכינו במדינה.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה בדבר הסבה לרשיון ישראלי אחרי הקורס המדובר?

האם מדובר באותה פרוצדורה כמו אלו החוזרים מארה"ב?

אם תוכל לכתוב כמה מילים על המשך הרשיון בארץ (ואפילו גם על העלות הנוספת), בבקשה.

קישור לתוכן
Share on other sites

מטוס מרשים מאוד!! צעצוע כזה עם TCAS ותצוגה.. לא יאומן!

עופר אני מציע לך לבדוק אופציה נוספת:

אני לפני כמה שנים כמעט חציתי את הגבול באילת - אל עבר ירדן לשכור שם DA20 ולטוס 20 שעות במחיר של 110 דולר לשעה, שזה זול.

יש חבר'ה שמעונינים לבנות שעות ולקדם עצמם אל עבר ה 500 שעות טיסה. אולי אתם יכולים להציע בלוק של 100 שעות טיסה במחיר טוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

מטוס מרשים מאוד!! צעצוע כזה עם TCAS ותצוגה.. לא יאומן!

עופר אני מציע לך לבדוק אופציה נוספת:

אני לפני כמה שנים כמעט חציתי את הגבול באילת - אל עבר ירדן לשכור שם DA20 ולטוס 20 שעות במחיר של 110 דולר לשעה, שזה זול.

יש חבר'ה שמעונינים לבנות שעות ולקדם עצמם אל עבר ה 500 שעות טיסה. אולי אתם יכולים להציע בלוק של 100 שעות טיסה במחיר טוב.

רעיונות מעולים ובהחלט מעניינים. גם עופר וגם אמיר.

קישור לתוכן
Share on other sites

ייבדק בהמשך, תודה.

מטוס מרשים מאוד!! צעצוע כזה עם TCAS ותצוגה.. לא יאומן!

עופר אני מציע לך לבדוק אופציה נוספת:

אני לפני כמה שנים כמעט חציתי את הגבול באילת - אל עבר ירדן לשכור שם DA20 ולטוס 20 שעות במחיר של 110 דולר לשעה, שזה זול.

יש חבר'ה שמעונינים לבנות שעות ולקדם עצמם אל עבר ה 500 שעות טיסה. אולי אתם יכולים להציע בלוק של 100 שעות טיסה במחיר טוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

מציע שיכתוב על כך מישהו שביצע זאת כמו עומרי, אלמוג ETC. לא צריך להיות מבחינה זו כל הבדל בין רישיון FAA ו- JAA.

מה בדבר הסבה לרשיון ישראלי אחרי הקורס המדובר?

האם מדובר באותה פרוצדורה כמו אלו החוזרים מארה"ב?

אם תוכל לכתוב כמה מילים על המשך הרשיון בארץ (ואפילו גם על העלות הנוספת), בבקשה.

קישור לתוכן
Share on other sites

לפני כמה שבועות חזרתי מארה"ב עם רישיון טייס אמריקאי,

אפשר לבצע את ההסבה בארץ (ישנם שני סוגים) ע"פ החוק כל עוד המדינה שבה הונפק

הרישיון חברה ב-ICAO.

קישור לתוכן
Share on other sites

אורח עופר בן-פרץ

קורס רישיון טיס פרטי באירופה

בהמשך להודעה שפתחתי בפורום הקודם לפני כעשרה ימים:

הקורס יבוצע בבית ספר לטיסה ואחזקה במקום ששמו BIDOVCE ונמצא כ-15 ק”מ מזרחית

לעירי KOSICE, בה נמצא ש”ת בינלאומי אליו טסות CSA ו- AUSTRIAN, ניתן גם

להגיע באוטובוס ישירות מהשדה בבודפשט (270 ק”מ).

לבית הספר אתר ברשת שתרגומו לאנגלית יושלם בתוך זמן קצר:

http://www.leteckaskola.sk

בית הספר שנמצא בבעלות פרטית מכשיר ומסמיך תלמידים למספר קורסים. הוא מכשירם

עבור שוק התעופה האירופי והעולמי, כולל חברות תעופה קטנות, לפי דרישות JAA/

EASA, חלקו ממומן בידי הממשלה. מגיעים אליו מכל חלקי אירופה באופן קבוע, הוא

שולח בוגרים לכל העולם. פעיל בכל השנה. הטיסות מתבצעות בכל רחבי סלובקיה וכן

בפולין ובהונגריה, וכוללות תרגול בשדות תעופה בינלאומיים כגון בודפשט

וברטיסלבה, הדרכה ומבחנים באנגלית. קורסים:

PPL על משפחת מטוסי ססנה 100 , ברשותו כעת דגמי 150, 172, 182

רישיון מטוס זעיר (600 ק”ג) על LSA VIPER SD

IFR

MULTI-ENGINE (על TECNAM P2006T )

ATP

חבילת שעות, לדוגמא בת 100 שעות לבניית ניסיון אווירי לקראת הסמכות גבוהות

יותר

רדיו-טלפון באנגלית

אנגלית ICAO רמות 4,5,6

GARMIN 100.

בשנה הבאה מתוכנן להוסיף קורס PPL מסוקים TYPE E על ROBINSON R-22, יכלול 45

שעות טיסה, עלות משוערת 15,000 יורו.

קורס מכונאי מטוסים לפי תקן JAA 66

המיוחד בו והשונה מרבים אחרים הוא:

בתי ספר וחברות השכרת מטוסים נוהגים לחשב זמן טיסה מהתנעה עד כיבוי. כאן

מורכבת מערכת דומה ל-ACARS שמעבר להעברת נתוני המטוס לבי”ס בזמן אמת, מחשבת

זמן טיסה נטו- רק מעל 50 קשר.

יעיל מבחינה תפעולית, ולכן העלות למשתמש נמוכה מרוב המקובל בשוק העולמי

הדרכה מובנית באיכות גבוהה, החניך יוצא עם תיק ובו פרופיל שכיום נדרש ע”י

חברות תעופה אירופאיות,שמוכן בהולנד, וכן כל ההיסטוריה שלו בבית הספר.

ארץ יפה ואנשים מאירי עיניים, סימפטיים, בבי”ס שורה אווירה משפחתית.

פה לא אמריקה.

פירוט חבילת רישיון פרטי:

מגורים וכלכלה (חודשיים ל-PPL), רכב (רישיון ישראלי הכולל תמונה תקף כאן מגיל

18), הסעות לחסרי רכב, כל המרכיבים שמצוינים להלן,

קורס טיס פרטי (גיל 16 מזערי לקורס, 17 לקבלת הרישיון)- בדיקות וקבלת תעודה

רפואית, ערכת לימוד באנגלית בהוצאת OXFORD AVIATION ACADEMY (ניתן לשלחה מראש

לבית החניך, השימוש הינו על בסיס השאלה), ביטוח תאונות טיסה אישיות, קורס טיס

שכולל 45 שעות, מהן 10 סולו, על משפחת ססנה 100 או DIAMOND DA-20 KATANA לפי

בחירת החניך, מדריך טיסה, כל המבחנים התיאורטיים והמעשים.

עלות משוערת לחבילת רישיון פרטי- 7,500 יורו, הוצאות מעבר לכך- הגעה למקום

ובחזרה ממנו, ודלק ברכב שבשימוש החניכים. יכול להשתנות מעט בעת תנודות במחירי

הדלק.

עלות משוערת לחבילת שעות על אחד משני מטוסים אלה (או שילוב ביניהם)- כוללת

הכנה עיונית, הדרכת טיסה, טייס ביטחון עד הגעה לרמת היכרות מספקת עם הסביבה,

ללא שאר המרכיבים- 150 יורו לשעה. עם כל החבילה לחודשיים- תוספת משוערת 1,000

יורו לאדם. ניתן להתחלק בחבילת השעות ע”י מספר טייסים.

רב-מנועי- עלות בת כ-300 יורו לשעה.

חשבתי לפתוח קורס PPL בקיץ 2013, אפשר כמובן גם במועדים אחרים. בפעם הראשונה

לדעתי עדיף לבצעו עבור 3-4 חניכים, אם כי כיום רצים קורסי טיס גם עם 8

חניכים.

במידה ויש מעוניינים, נא לשלוח לי במייל פרטים אישיים כולל גיל כתובת וטלפון,

ותאריכים. הטוב ביותר יהיה אם יתארגנו 3-4 כקבוצה והקשר יתנהל עם אחד. ניתן

לשאול גם לגבי יתר הקורסים והחבילות שציינתי.

בברכה, עופר בן פרץ

opherben@gmail.com

421-904-622209+

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום חברים,

עדכון לתוצאות בדיקת ההיתכנות, שינוי לאורך זמן במחירי דלק בשוק עלול להשפיע על המחירים (הכל ביורו):

א. קורס טיס פרטי 45 ש"ט- מחיר 5,895 יורו, קורס לילה 5 ש"ט 1,350. החישוב על DA 20, בהמשך גם על ססנה 150/172N.

כולל כל ההדרכות והבחינות באנגלית, מגורים ל-2 אנשים בחדר.

רכב חברה למעוניין 100 יורו לחודש לא כולל דלק (ייתכן וניתן יהיה להשכירו גם לנהג מתחת גיל 24),

ארוחות בשדה למעוניין 7 יורו ליום.

ב. בניית שעות- מחיר ש"ט מטוס ללא דלק, דלק אם נרכש בשדה האם:

C-150- 41/ 70

DA 20- 26/85

C-172- 58/ 85

C-182 TC IFR - 105/ 145

דו מנועי:

TECNAM 2006T IFR TWIN- 66/ 210

מדריך טיסה בחבילות- 20 לשעה, טייס ביטחון - 10.

ג. ש"ט בקורס אווירובטי על PITS S2C ומדריך אלוף עולם בעבר (דושן שמקו):

מטוס- 250

דלק- 140

מדריך- 50

סה"כ- 440

אפשרי גם על ZLIN 242.

בתחילת 2013 ייפתח קורס PPL/H על R-22, עלות 15,900.

בניית שעות גם על R-44.

נא לפנות אלי במייל בכל שאלה או בעיה, ובהצלחה!

OPHERBEN(AT)GMAIL.COM

קישור לתוכן
Share on other sites

עדכונים:

א.תוספת למעוניינים לחסוך ו/או לפזר על פני הזמן את ההוצאה הכספית הכרוכה בקבלת רישיון טיס: רישיון ULL (עד 600 ק"ג) ניתן להוציא במחיר 2,990 יורו כולל הכל חוץ מטיסה לכאן ובחזרה: 25 שעות על ה-VIPER שתמונותיו בראשית השרשור, ספרי לימוד, לימודי קרקע, שעות טיסה והדרכת טיסה, מבחנים, חדר במלון על בסיס שנים בחדר, ותובלות שדה - מלון. פה בכדי להפכו ל-PPL על ססנה צריך מעט לימודי מטוס, מעט מבחנים ו-10 שעות על הססנה. לישראלי שמקבל כאן רישיון ULL-JAR שממילא ירצה להמיר לישראלי, יוכל להמירו ל-PPL ולקבלו על ססנה במכה אחת בישראל ולכן בחיסכון עלות כוללת משמעותי בהשוואה להכשרה מלאה בארץ.

ב. יש כוונה שמ-2016 כל רישיון ICAO יהיה בר תוקף באירופה. לא בדקתי אך סביר שצעד כזה יבוצע ביותר מדינות, כמו שהיה פעם. בתקופתי, נכנסת למשרד FAA FLIGHT STANDARDS הקרוב אליך ויש עשרות רבות כאלה, ותוך חצי שעה קיבלת חותמת ENDORSEMENT שאישרה שימוש בו בארה"ב בלי דרישות אחרות וללא תשלום. לרישיון מסחרי ומעלה היה ויש צורך ברישיון עבודה/ ויזה מתאימה.

קישור לתוכן
Share on other sites

עופר לצערי הנושא הופך מהודעה אינפורמטיבית לגבי אופציית הלימודים בחו"ל לפרסומת,

ואת זה אנו אוסרים כמדיניות בואטאיל, בעבר אסרנו פרסומים גם של בתי הספר וגופים מסחריים בארץ וכנ"ל גם כאן.

אני חושב שהמסר הועבר בצורה מספקת ומי שיהיה מעוניין במידע נוסוף יפנה אלייך באופן אישי

הנושא ננעל

קישור לתוכן
Share on other sites

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...