עבור לתוכן
Bar Rodoy

לבחינת מחלקת מבצעים

Recommended Posts

כמו שכולם יודעים, ישראל לפני שנתיים בערך התחילה להפוך למדינה מודרנית גם בתחום התעופה ומאז הפמת כולו מופץ ברשת. 

 

עדכון מעניין שקיים הוא על מנחתי מסוקים. אפשר למצוא דפיות( רק דפי הסבר, לא תרשימים) למנחתי מסוקים, אפילו יש להם קוד ICAO (כנראה לא רשמי, רק ישראלי):

 

http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=825&Itemid=441

 

 

ובנוסף , אפשר למצוא הסבר רשמי על טיסות ספורטיביות וטיסות אז"מ:

http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=157 

 

בדרום, בעיקר, יש נתיבים מאוד מעניינים של אז"מ. דרך אגב, אפילו נתיבי כטב"ם הם העלו, רק שזה לא רלוונטי אלינו.

 

כדאי לבחון את זה ולראות מה אפשר ליישם אצלנו.

קישור לתוכן
Share on other sites

"ובנוסף , אפשר למצוא הסבר רשמי על טיסות ספורטיביות וטיסות אז"מ:

http://caa.gov.il/in...=69&Itemid=157�

 

בדרום, בעיקר, יש נתיבים מאוד מעניינים של אז"מ."

 

 

היי בר,

אין ספק שתחום הטיסה הספורטיבית בישראל מאוד מפותח.

אבל ברשת בגלל חוסר בטיסות ספורטיביות הוא פחות.

 

טיסת אז"מים זה טיסה מאוד מעניינת ושונה מטיסת ראיה רגילה.

הבעיה שלטוס מעל כביש מסויים בסימולטור יכול להיות דיי משעמם ביחוד שאין משהו מאתגר בנושא / כמו תנועה קלה.

כמו סגירת מרחב מסוים או מטווח א' (פלמחים)

 

אני שומע הרבה מאוד טיסות אז"מים שיוצאת ממנחת LRS מנחת מאוד פעיל במציאות כמעט כל הטיסות שם נכנס לתחום הפיקוח של פלמחים ונתקלים במחרבים סגורים אזורי אש, מכ"מ משדר וכו'.

לדגומא מטוס אז"ם שקורה 600 באשדוד מקבל הוראה מאוד יפה " HHT המשך 600 רגל מדויקת על כביש 20 צפונה בהמשך משולש חולות כמו כן שים לב יש מכ"מ משדר"

 

זה משהו שקשה לעשות ברשת באיחוד שאין אזורים סגורים ולחץ של טיסות אז"מים.

 

 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

 נתיבי כטב"ם הם העלו, רק שזה לא רלוונטי אלינו.

למה לא?

יש כמה מודלי כטב"מ לFS,

ואולי אינשאללה יחברו יום אחד את הסימ' RealFlight לVatsim ואז נטיס טיסנים, עם מטוסים, בדיוק כמו במנחת בשומרת :D

קישור לתוכן
Share on other sites

"ובנוסף , אפשר למצוא הסבר רשמי על טיסות ספורטיביות וטיסות אז"מ:

http://caa.gov.il/in...=69&Itemid=157�

 

בדרום, בעיקר, יש נתיבים מאוד מעניינים של אז"מ."

 

 

היי בר,

אין ספק שתחום הטיסה הספורטיבית בישראל מאוד מפותח.

אבל ברשת בגלל חוסר בטיסות ספורטיביות הוא פחות.

 

טיסת אז"מים זה טיסה מאוד מעניינת ושונה מטיסת ראיה רגילה.

הבעיה שלטוס מעל כביש מסויים בסימולטור יכול להיות דיי משעמם ביחוד שאין משהו מאתגר בנושא / כמו תנועה קלה.

כמו סגירת מרחב מסוים או מטווח א' (פלמחים)

 

אני שומע הרבה מאוד טיסות אז"מים שיוצאת ממנחת LRS מנחת מאוד פעיל במציאות כמעט כל הטיסות שם נכנס לתחום הפיקוח של פלמחים ונתקלים במחרבים סגורים אזורי אש, מכ"מ משדר וכו'.

לדגומא מטוס אז"ם שקורה 600 באשדוד מקבל הוראה מאוד יפה " HHT המשך 600 רגל מדויקת על כביש 20 צפונה בהמשך משולש חולות כמו כן שים לב יש מכ"מ משדר"

 

זה משהו שקשה לעשות ברשת באיחוד שאין אזורים סגורים ולחץ של טיסות אז"מים.

 

 

 

 

נכון, אין לחץ, אבל עדיין שהפקחים (הוירטואלים) יהיו מודעים לכך שיש נתיבים כאלה והם נתיבים מאוד מעניינים, משהו קצת שונה מהנתיבי CVFR שכל אחד עם קצת ותק כבר עבר על כל נקודה בהם.

קישור לתוכן
Share on other sites

נכון, אין לחץ, אבל עדיין שהפקחים (הוירטואלים) יהיו מודעים לכך שיש נתיבים כאלה והם נתיבים מאוד מעניינים, משהו קצת שונה מהנתיבי CVFR שכל אחד עם קצת ותק כבר עבר על כל נקודה בהם.

 

בר,

גם אם הפקחים ידעו זה לא יתן הרבה... תאמין לי שאם פקח יגיד למטוס לטוס על כביש 20 דרומה ומשם למשולש חולות / יגיד לאיזה מסוק R44 לטוס מדויקת על המהיר ומשם לאשדוד / לטוס על כביש 431 ולקרוא לו על המחלף דרומה הסיכוי שהוא יבין לאן לנווט הוא סיכוי של 0.

 

לאומת זאת אם תקח טייס שכן טס במציאות ויש לו יותר נסיון בנתיבים האלה כן ידע לנווט למקומות האלה... הבעיה שרוב הטייסים שטסים במציאות טסים במטוסים כבדים ולא בנתיבי CVFR.

 

חשוב לעשות את ההבדל בין נתיבי אז"מים לנתיבי תובלה נמוכים.

(אתה בטוח מכיר את ההבדלים של סוגי הטיסות בגלל הLSA וירטואל שבזמנו היה)

 

- אתה לא יכול להגיד למטוס שמבקש לטוס מהרצליה לב"ש בנתיבי תובלה נמוכים לטוס לפי נתיבי אז"מים.

אם היה פעילות של אז"מים ברשת כן היה צורך לדרוש מהפקחים להכיר את הנתיבים האלה... אבל כל עוד אין פעילות אז זה לא כל כך רלוונטי.

 

(בשביל מטוס אחד שטס אז"מים שגם את זה אין ..מספיק להבין את סגנון הטיסה לפי המפה)

קישור לתוכן
Share on other sites

בר תודה על המידע, אני אבדוק.  העניין הוא שצריך סינרי למנחתי המסוקים. 

 

לגבי אז"מים - התעסקנו בזה כבר בעבר, עליות וירידות בנושא - בשורה התחתונה, אם מישהו רוצה לפתוח מפת אז"מ ולבקש מהפקח לטוס בבועת השרון - זה אפשרי.  אני לא מצפה מהפקחים שיכירו לעומק את המפה, אבל לפחות שידעו את ההבדלים בין CVFR לגובה לאז"מ/גובה חקלאי

קישור לתוכן
Share on other sites

בר תודה על המידע, אני אבדוק.  העניין הוא שצריך סינרי למנחתי המסוקים. 

 

לגבי אז"מים - התעסקנו בזה כבר בעבר, עליות וירידות בנושא - בשורה התחתונה, אם מישהו רוצה לפתוח מפת אז"מ ולבקש מהפקח לטוס בבועת השרון - זה אפשרי.  אני לא מצפה מהפקחים שיכירו לעומק את המפה, אבל לפחות שידעו את ההבדלים בין CVFR לגובה לאז"מ/גובה חקלאי

 

 

שים לב שיש נתיבים שלמים של אז"מים, לא רק בועות.

קישור לתוכן
Share on other sites

בר תודה על המידע, אני אבדוק.  העניין הוא שצריך סינרי למנחתי המסוקים. 

 

לגבי אז"מים - התעסקנו בזה כבר בעבר, עליות וירידות בנושא - בשורה התחתונה, אם מישהו רוצה לפתוח מפת אז"מ ולבקש מהפקח לטוס בבועת השרון - זה אפשרי.  אני לא מצפה מהפקחים שיכירו לעומק את המפה, אבל לפחות שידעו את ההבדלים בין CVFR לגובה לאז"מ/גובה חקלאי

אני בשלבים מאד מתקדמים של כל מנחתי בתי החולים ומנחת הכנסת...בקרוב שחרור עם עוד דברים

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...