עבור לתוכן
itzik friedman

לימודי תואר ראשון 744 ;)

Recommended Posts

"בקיצור מיג'ור בוקי

כתבת הרבה דברים ויצרת להם הקשר שהוא לא נכון בעליל מטוס-גדול =לא סלחן\קשה להטסה -קשקוש מוחלט,"

אלעד כתבתי לך במדויק מה מתרחש בסימולטור בהטסת ה744 לעומת בואינגים אחרים אבל גם את זה אתה לא מבין וסתם מתרגז.נו טוב מתי בפעם האחרונה אם בכלל הטסת את המטוס הזה ברשת? נכון אף פעם לא אז מה אתה מבין בכך בכלל.שלא לדבר על ביצוע טיסות יידניות איתו  או TOUCH AND GO וכ"ו.

וכנ"ל לך בר לוי.

אז אין לי בעיה שתמשיך לטוס רק עם ה767 ותנחת אוטומאטית עם ה ILS או תמשיך לטוס בספרים או במאמרים של חוקר התעופה הראשי כדבריך ...אבל אם תרצה לטוס באמת ולהנות מהתחביב אז תלמד גם לפרגן לאחרים שטסים במועדון ה744 של הגדולים .

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

משהו קטן ממני

 

לא יודע איך זה להטיס 767 או 747 במציאות..  מכיר סימולטור.  אם אני מנסה לתאר את עצמי חסר נסיון הטסה בסימולטור, אז אני יכול לסכם שה PMDG 747 קשה יותר להטסה מה LEVEL-D 767 למשל.   זה מורגש בעיקר בגישה, עם מדפים מלאים ב 744 במשקל נחיתה יחסית גבוה, החלון בין מהירות מירבית עם מדפים פול לבין מהירות הזקרות הוא חלון קטן יחסית.  ההצפה קצת יותר קשה מה LEVEL-D , ב LEVEL-D אתה שובר מאזנת עד הסוף שמאלה ב 150 קשר המטוס מגלגל לא רע, ב PMDG פול מאזנות ב 150 קשר ואתה מרגיש שהכנף עושה לך טובה שהיא מתחילה לגלגל - נשלב מזג אוויר קופצני ורוח צולבת וזה קצת מציק.  לדעתי השפעת הגאים באזור ה V2 היא על הפנים ב 744

 

ניהול הגרר לטעמי מורכב יותר ב PMDG.  אני מודע לעניין הקושי שבהקטנת הפוטנציאל ב 737 למשל (4 פעמים טסתי עם אלעל 737, בכולם ספויילרים היו פתוחים 90 אחוז מהזמן בהנמכה).  אבל עדיין, ניהול הגרר לדעתי ב 744 הוא קצת מורכב יותר, המטוס שורף מהירות בשניות ברגע שאתה בסרק וספוילירים בחוץ.

 

לעניין המנועים:  נכון שמטוס רב מנועי (744) הוא בעל יתירות אל מול ה 767 למשל.  יחד עם זאת, חשוב לזכור (וזה יותר רלוונטי לעולם האמיתי) - יותר מנועים, יותר בלאגן.  פתח גדול יותר לתקלות והסתבכויות לדעתי.

קישור לתוכן
Share on other sites

כן.. בוקי אני לא יודע מה אני מדבר ואף פעם לא הטסתי אותו ברשת והנחיתות רק באוטומאט

http://m.youtube.com/user/ezman1980#/watch?v=wS74w6v796Y

משעשע.... נוכח העובדה שלא ביצעתי נחיתות אוטומאטיות כבר כמה שנים

להיות חבר במועדון זה אחלה עד הרגע שאתה חושב שאתה זה המועדון :-)

קישור לתוכן
Share on other sites

ואגב אמיר נסה להחזיק 737 עם מדפים 40 סרק והמטוס הזה נופל כמו אבן כל מטוס והנשמה שלו אבל לא הייתי מגדיר 744 כבעייתי על אף גודלו

קישור לתוכן
Share on other sites

ואגב אמיר נסה להחזיק 737 עם מדפים 40 סרק והמטוס הזה נופל כמו אבן כל מטוס והנשמה שלו אבל לא הייתי מגדיר 744 כבעייתי על אף גודלו

 

זה נכון, אבל אתה לא חייב לגעת במדפים  40 ב 73, זו אופציה...    ב 74 , עם מדפים 30 ו VREF של 141 למשל יותר קשה לתמרן לטעמי משאר התוספים האיכותיים. 

 

ואם אתם באמת רוצים לאתגר, לכו בעקבות BRITISH AIRWAYS שמנתקים אחת לכמה חודשים טייס אוט' בגובה 25 אלף רגל ומבצעים את כל הגישה בלי FD.   נוסיף על כך שאתם ב SINGLE PILOT IFR בסימולטור - לא הכי פשוט.

קישור לתוכן
Share on other sites

יש לי כמה שעות טובות בניגוד למה שבוקי חושב על ה744 בסימולטור ולפחות לפי המודל בסים לעומת ה 737 וה767 ששניהם מציפים יחסית ארוך ה744 יחסית לא בעייתי יש כאן שמירה דיי מאוזנת על מהירות ויחס כוח מנועים, יחסית נוח מאוד ולא הייתי מסווג בעייתי , ה ngx לדעתי יותר בעייתי אבל גם קצת תרגול וזה לא ביג דיל

ובטח לא ניתוח מוח, ברמת לך תעשה דוקטורט עליו סך הכל עוד בואינג... ולדעתי דיי מעפן :-)

קישור לתוכן
Share on other sites

אפרופו 744...הגעתי ל LAX בסימ - עם 777 PSS שהעפתי מהמחשב ולא חוזר אליו יותר.

PMDG74 לוקח LAX בן גוריון ישיר ?

לדעתי לוקח אבל מוגבל מאוד משקלית לדעתי הלי תפוסה מלאה של נוסעים, ב 98 חזרתי איתו מla גועל נפש...
קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר, אתה גם צודק. ה747 יותר כבד ויותר קשה להטסה ידנית, אבל הוא לא מעבורת חלל של נאסא, שמצריכה שנים של אימונים, כמו שבוקי מנסה להציג. עם תרגול טיסה ידנית כל אחד יכול להטיס אותו. לא צריך לעשות דוקטורט כמו שזיירמן אומר.(אני מדבר על המודל בסימולטור, כמובן)

קישור לתוכן
Share on other sites

אלעד,

 

כשאתה יוצא מתמרון מסוכן בכמעט תאונה [חס וחלילה] בכביש אתה מתנשף, ואילו מייקל שומאכר יתן ביצוע עם סיגריה בפה ויצא משם בחיוך מזלזל.

כשמייקל שומאכר יתבקש לחלק משקלים בהטענת T7 הוא יגרום כנראה לתאונה אוירית הבאה שלנו;)  ואילו אתה תזרוק הוראות מתוך שינה...

 

'טעם וריח'

לכל אחד יותר קל\קשה דברים מסוימים...

 

 

לא הייתי פותח את השירשור אם הייתי שומאכר וה744 היה המכונית שלי,

וכן בוקי לא היה ממשיך לתרגל הקפות אם היה נמאס לו, 

 

 

 

סח על הקלות שדברים באים לך, אבל יש אנשים שאצלם עובד אחרת:)

קישור לתוכן
Share on other sites

זה נכון, אבל אתה לא חייב לגעת במדפים  40 ב 73, זו אופציה...    ב 74 , עם מדפים 30 ו VREF של 141 למשל יותר קשה לתמרן לטעמי משאר התוספים האיכותיים. 

 

ואם אתם באמת רוצים לאתגר, לכו בעקבות BRITISH AIRWAYS שמנתקים אחת לכמה חודשים טייס אוט' בגובה 25 אלף רגל ומבצעים את כל הגישה בלי FD.   נוסיף על כך שאתם ב SINGLE PILOT IFR בסימולטור - לא הכי פשוט.

אמיר התגובות שלך לנושא הם רציניות לגופו של עניין וכך זה צריך להתנהל דיון שאחד מכבד את רעהו ואפילו אם לא מסכים עם דיעותיו. בלי שום "קישקושים והתרגזויות" נוסח זיירמן.

בתגובתי גם אני כתבתי שאני מבצע מFL200 יידנית נוסח התירגול של טייסי BAWמידי פעם.

בקשר למהירות נחיתה עםVREF141 ב744 בסימולטור אז אתה גם צודק ורואים שחשת את המטוס בסימולטור תמשיך לאתגר את עצמך גם בTOUCH AND GO איתו .זה  תלוי גם  בכמות הדלק שיש במטוס שלא ציינת כמה.אצלי בדרך כלל זה בתירגולים בבן גוריון  זה20טון דלק ואז הFMC מראה לי VRF+5 שזה 150.

בטיסות רגילות של BAV שאני רשום אצלם במעקב אז אני דואג לקחת דלק בחישוב מדוייק  ונוחת עם פחות כמובן.

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר, אתה גם צודק. ה747 יותר כבד ויותר קשה להטסה ידנית, אבל הוא לא מעבורת חלל של נאסא, שמצריכה שנים של אימונים, כמו שבוקי מנסה להציג. עם תרגול טיסה ידנית כל אחד יכול להטיס אותו. לא צריך לעשות דוקטורט כמו שזיירמן אומר.(אני מדבר על המודל בסימולטור, כמובן)

יש לך חלומות על מעבורת חלל של נאסא לבריאות שיהיה לך...אבל תדייק במה שאתה כותב אני מעולם לא  כתבתי או התכוונתי לזה אלא רק הצגתי בפרוטרוט את מה שסוף כל סוף הבנת שהוא יותר כבד ויותר קשה להטסה יידנית.

אז במקום לברבר כל כך הרבה על ה744 אני מזמין אותך לטוס לתרגל ולהנות ממנו בשחקים. :D

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקיי, אבל אם נתייחס למה ששאל איציק זה לא קשור...

גם אם אני מסכים או לא ,עם מה שכתבת לגבי הטסה ידנית שבכל מיני מצבים עם ה 744 שאתה טוען שזה מורכב יותר ביחס למטוסים אחרים זה לא אומר שהוא קשה ללמידה... מבחינה מערכות בתור מישהו שעבר אחרי הרבה זמן מ 737 ל 744 זה בכלל לא חוויה קשה כל כך , כמו שאלעד אמר לקרוא קצת ולתרגל באופליין ואתה מסודר.

אני בכלל לא חושב שזה שהמטוס קשה יותר לתימרונים זה הופך אותו למסובך. ואני אומר את זה לאיציק בתור משהו שממש לא מזמן התחיל לטוס על ה744.

קישור לתוכן
Share on other sites

יש לך חלומות על מעבורת חלל של נאסא לבריאות שיהיה לך...אבל תדייק במה שאתה כותב אני מעולם לא כתבתי או התכוונתי לזה אלא רק הצגתי בפרוטרוט את מה שסוף כל סוף הבנת שהוא יותר כבד ויותר קשה להטסה יידנית.

אז במקום לברבר כל כך הרבה על ה744 אני מזמין אותך לטוס לתרגל ולהנות ממנו בשחקים. :D

בוקי זאב:4X-MJB

עושה רושם שאתה חושב שתוקפים אותך.... רק הצגתי את דעתי. בכל מקרה, תהנה בטיסות. אחרי הכל, זה מה שחשוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

2 גרוש שלי לנושא....

 

1- המעבר מ 737 ל 747 הוא קל ומהיר ובהחלט לא מצריך 10 שנות לימוד למי שיש לו ניסיון ויודע להטיס ולתפעל נכון את ה 737 ( מדגיש לתפעל נכון).

2- בהחלט יש צורך במספר טיסות על ה 747 על מנת להתרגל אליו, הפניות רחבות יותר , גובה הישיבה בתא בהחלט עושה הבדל  ועוד מספר נקודות קטנות  שיש ללמוד.

3- אני מבין את "גאוות היחידה " של אנשי ה747 , זה נחמד וזהו , לא יותר, המטוס לא תורה מסיני  ולא צריך לעשות ממנו יותר ממה שהוא .

4- אני חותם על זה שגם המעבר מ 747 ל 737 מצריך מעט תרגול אבל למי שיש ניסיון עם ה747 זה לא אמור להיות סיפור גדול.

5- שבו, תקראו את ספר המטוס , עברו על השינויים ועלו לטוס ולנסות, זה בסך הכל סימולטור , מה יקרה ? תתרסקו? תעלו לתרגל שוב ותפיקו לקחים מהפעם הקודמת.

6- תהנו.

7- קחו את זה בקלות, סך הכל מדובר פה בהדמיית טיסה למרות שישנם פה חברים שלקחו את זה קצת מעבר והם בטוחים שהם טייסים אמיתיים , הכל בסדר ומותר כל עוד אתם נהנם ומפרגנים אחד לשני.

 

אחרי כל הסעיפים הללו אני מעלה את המחיר מ 2 גרוש ל 10 גרוש .........

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקיי, אבל אם נתייחס למה ששאל איציק זה לא קשור...

גם אם אני מסכים או לא ,עם מה שכתבת לגבי הטסה ידנית שבכל מיני מצבים עם ה 744 שאתה טוען שזה מורכב יותר ביחס למטוסים אחרים זה לא אומר שהוא קשה ללמידה... מבחינה מערכות בתור מישהו שעבר אחרי הרבה זמן מ 737 ל 744 זה בכלל לא חוויה קשה כל כך , כמו שאלעד אמר לקרוא קצת ולתרגל באופליין ואתה מסודר.

אני בכלל לא חושב שזה שהמטוס קשה יותר לתימרונים זה הופך אותו למסובך. ואני אומר את זה לאיציק בתור משהו שממש לא מזמן התחיל לטוס על ה744.

אמיר לא התפארתי או עשיתי מעצמי "טייס מעבורת חלל". להיפך: אם אני נהג אוטובוס בפנסייה הצלחתי ללמוד ולתרגל את המטוס שאני מגיע איתו עד למעטפת הבטיחות בתנאים הכי קיצוניים מבחינת המותר אז כל אחד ממכם הצעירים יכול להגיע לכך. אני הקמתי את מועדון ה744  שאני גאה בו ועד היום עברו את הבחינות שלי בתנאים הכי קשים ברשת עם נדב"ר אנגלי בהיתרו EGLL שאני מטרטר אותם בטיסה יידנית ובגישות שונות תוך כדי שינויים פתאומיים בגובה בכיוון  וגם במסלול הקצר בבן גוריון  03 21 בTOUCH AND GOוכ"ו רק שני בחורים צעירים:פרחי ומייקל ניידיס. שמעון כהן טס איתי במועדון ונהנה ואני מקווה שגם יעבור את הבחינה.ברשת בבן גוריון  בשדה דוב ובהרצליה במסלולים הקצרים זה הרבה יותר קשה ומאתגר  תשאל את אמיר פז שתרגל אותי שם בTOUCH AND GOחוץ ממני אין כמעט אף אחד שמבצע את זה.אז ברור שזה לא פשוט וקל.

אבל אני בן אדם פשוט ולא שוויצר אלא סתם פנסיונר שנהנה מהתחביב ולא מצפה שיעמדו וימחאו לי כפיים כל יום אבל יש כאן אצלנו כמה אנשים שמקנאים בי בשל כך ולא יודעים לפרגן  וזה בא לידי ביטוי בתגובות המגעילות שלהם וזה פשוט לא ראוי.

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקי אני לא אומר שאתה טועה או צודק.. אני מתייחס לעובדה שלדעתי אין קשר בין קושי ההטסה לבין מורכבות המטוס , נכון שזה מוסיף אבל עם מישהו רוצה לעבור מ73 ל 74 הוא צריך להבין שזה ממש לא מורכב..
זה הכול. תרגול של נגיעות זה ענין אחר ואני חושב שזה חשוב גם אבל לא משהו שצריך לפאר אותו כל כך וזה דעתי. זה שטיס עושה את ההקפות הכי טובות ומדויקות בעולם לא אומר שהוא יודע לעשות פרוצדורה של בסיסית של ils כמו שצריך.(ואני חושב שזה יותר חשוב..)
לכן אל תמהר להגיד שאם אתה לא מבצע הקפות כל היום אתה לא מבין את המטוס שלך.
אז אני בטוח שאתה וכל מועדון ה 747 יודעים לעשות גם ils כמובן.. אבל זה שאתה מקדיש את כל כולך להטסה ידנית אינה אומרת שאתה טס טוב יותר אלה זה אך שאתה נהנה לטוס ואחלה שאתה נהנה מזה.

קישור לתוכן
Share on other sites

"בקיצור מיג'ור בוקי

כתבת הרבה דברים ויצרת להם הקשר שהוא לא נכון בעליל מטוס-גדול =לא סלחן\קשה להטסה -קשקוש מוחלט,"

אלעד כתבתי לך במדויק מה מתרחש בסימולטור בהטסת ה744 לעומת בואינגים אחרים אבל גם את זה אתה לא מבין וסתם מתרגז.נו טוב מתי בפעם האחרונה אם בכלל הטסת את המטוס הזה ברשת? נכון אף פעם לא אז מה אתה מבין בכך בכלל.שלא לדבר על ביצוע טיסות יידניות איתו  או TOUCH AND GO וכ"ו.

וכנ"ל לך בר לוי.

אז אין לי בעיה שתמשיך לטוס רק עם ה767 ותנחת אוטומאטית עם ה ILS או תמשיך לטוס בספרים או במאמרים של חוקר התעופה הראשי כדבריך ...אבל אם תרצה לטוס באמת ולהנות מהתחביב אז תלמד גם לפרגן לאחרים שטסים במועדון ה744 של הגדולים .

בוקי זאב:4X-MJB

תסלח לי זאב אבל מאיפה אתה יודע מה אני מטיס ואיך, אני אף פעם לא נוחת אוטומתי שאין צורך בכך או טס רק אוטומטתי תשאל הרבה פקחים פה כמה אני עולה לתרגולים עם מטוסים שונים ומטיס ידני (גם 747 לא מעט שעות ברשת) אז בבקשה ממך.

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקי, איזה תגובות מגעילות קיבלת? בסה"כ אנשים חלקו על דעתך וחשבו שאתה קמת מגזים. אם נפגעת מתגובה אני מצטער.

Bar Rodoy - VATIL6

חהחהחהחהחה לא "קמתי מגזים" בבוקר אין לי גזים  שאני קם ליד הדיילת לא נעים לי ממנה לשחרר גזים......אתה גדול אני מבין זה בטעות.

וחוץ מזה לא נפגעתי ממך אני אוהב אותך אתה יודע ואני תמיד צוחק. :yahoo:

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקי אני באמת לא מבין למה אתה חושב שאני מתעצבן, פשוט  אמרתי שרוב הטענות שלך הן בגדר קשקוש.

ויש כאן אנשים למודי ניסיון שיאשרו את זה,

 

כל אחד לוקח את התחביב כאן ברמת רצינות זו או אחרת, כנ"ל גם אני וכמו מה שכתבתי  גם אם זה מטוס גדול ומגניב לא אומר שזה כזה סיפור להבין אותו, אתה נהנה להציג את הליכי ה T&G, והטסה ידנית בתור אקט  שהכל סובב סביבו ועליו יקום וייפול דבר, אם לא עשית את זה אתה לא שווה כלום, לדעתי שטות מוחלטת, גם מכניס אותך לאיזה שבלונה מחשבתית, (גם בהטסה ידנית זה קיים),  ולדעתי גם קיים אצלך,כי אם איציק יודע ולמד על הכלים הקודמים, הדרך ל 744 לא תיהיה ארוכה,  לא הייתי קורה לזה תואר מקסימום החלפת מגמה בתיכון :-)

 

אגב מעניין שאתה מאוד מעודכן במה אני מטיס\כמה ואיך, בהיתחשב בזה שהטיסה האחרונה שלי  עם ה767 הייתה ב 30.3.2012 ונכון להיום הוא אפילו לא מותקן אצלי, ועל ה 744 יש לי מספר שעות תלת ספרתי :-)

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקי אני באמת לא מבין למה אתה חושב שאני מתעצבן, פשוט  אמרתי שרוב הטענות שלך הן בגדר קשקוש.

ויש כאן אנשים למודי ניסיון שיאשרו את זה,

 

כל אחד לוקח את התחביב כאן ברמת רצינות זו או אחרת, כנ"ל גם אני וכמו מה שכתבתי  גם אם זה מטוס גדול ומגניב לא אומר שזה כזה סיפור להבין אותו, אתה נהנה להציג את הליכי ה T&G, והטסה ידנית בתור אקט  שהכל סובב סביבו ועליו יקום וייפול דבר, אם לא עשית את זה אתה לא שווה כלום, לדעתי שטות מוחלטת, גם מכניס אותך לאיזה שבלונה מחשבתית, (גם בהטסה ידנית זה קיים),  ולדעתי גם קיים אצלך,כי אם איציק יודע ולמד על הכלים הקודמים, הדרך ל 744 לא תיהיה ארוכה,  לא הייתי קורה לזה תואר מקסימום החלפת מגמה בתיכון :-)

 

אגב מעניין שאתה מאוד מעודכן במה אני מטיס\כמה ואיך, בהיתחשב בזה שהטיסה האחרונה שלי  עם ה767 הייתה ב 30.3.2012 ונכון להיום הוא אפילו לא מותקן אצלי, ועל ה 744 יש לי מספר שעות תלת ספרתי :-)

זיירמן  באמת שאתה לא צריך להתעצבן. אבל זה פשוט משתמע מתגובתך גם כעת.אתה כותב "קשקוש ושטות מוחלטת" שזה בפירוש תגובה של אדם שכועס מה לעשות...לא אמרתי או חשבתי דבר מכל מה שאתה כותב:סה"כ הסברתי ופרטתי שה744 בסימולטור יותר קשה להטסה יידנית משאר הבואינגים.וזה  גם מה שאמיר פז ואחרים הבינו בלי בעיות או כעסים כמוך.וכל הפרשנויות והתיאוריות הפסיכולוגיות שלך לא במקום ולא לעניין.אני בטוח שאם תטוס יותר ותתרגל את ה744 אז גם תגיע למסקנה שלי. וגם אם לא אז אין בעיה. אתה גם לא צריך לפרט לי כמה שעות ומתי אתה טס על  איזה סוג מטוס כפי שעשית הכל בסדר תהיה רגוע אני לא בא לבדוק אותך. לסיכום הנושא כמו שמיקי ליפ כתב זה רק תחביב אז תהנה ממנו ותפרגן לאחרים.

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...