עבור לתוכן
Nir Gonen

מעניין אם הם יודעים שהם הגיעו לAVHERALD

Recommended Posts

פורסם

אישית לא הייתי קרוא להם טייסים ״שלנו״ אבל זה רק אני

אני מנסה להבין איך הם הצליחו לטוס כל כך רחוק מערבה אחרי ההליכה סביב

אתה צריך להיות ממש ממש ממש לא מרוכז כדי להגיע למצב כזה

כנ"ל הפקח, לא שם לב שהמטוס בורח?

פורסם

1. לפקח אין במגדל מכ"ם, ועל כן אין לאירוע כל קשר לפקחים פרט מהוראת ההליכה סביב ותשומת הלב לדיווחי נקודות ההליכה סביב.

2. אני לא מבין? עד לפני שנתיים, חלק מהתליך הVOR היה עם כניסה מכוונת לתחומי מצרים... אז הלך סביב, אז מודיעים למצרים שמיד יוצא בגלל ההליכה סביב ושלום על ישראל.

3. אולי במקום להפקיד לקחי דמיקולו ("על הפקחים להיות בטיסות אלעל", נו באמת... הם גם ככה טסים איתם/ארקיע/ישראיר לא מעט) שיפיקו לקחי ביצוע תהליך הליכה סביב תקין יותר.

פורסם

לפי מה שהבנתי הם היו בגישת ראייה (לא ברור לי למה לעשות גישת ראייה בלילה במקום שכזה, ואני מנחש שזה לא ממש מקצר את זמן הטיסה)

הסתכלתי בדפית ומופיעה שם נקודה שמסמלת את סוף עם הרוח תחילת בסיס או משהו כזה, למה לא פשוט להכניס את זה בדף פיקס עם רדיאל שמייצג את עם הרוח ופנימה מהרדיאל ב/מעל גובה ההקפה אתה יודע שאתה בטוח (פחות או יותר)

כל הסיפור לא ברור לי, נאלץ לחכות לדוח החקירה עם הקלטה של מה התרחש בתא כדי להבין מה קרה

פורסם

הנקודה הזאת נועדה באמת למטוסי ג'ט גדולים בכדי למנוע חדירתם למרחב המצרי (שלא בתהליך VOR),

אותה נקודה קיימת כדרך קבע במסד הנתונים של החברות הישראליות (חיתוך רדיואל ומרחק מLOT).

הבעיה לא הייתה שם, היא הייתה בכיוון ההפוך, לאחר ההליכה סביב, בפניה לצלע צולבת, כאשר הם לא טיפסו מספיק והאריכו את הצלע...

או בקיצור, קומדיה של טעויות טייס.

הדרך היחידה שהיה ניתן למנוע את זה היה ע"י הקברניט/ט.משנה בלבד, או מה שהיה בפועל GPWS (אני חושב), ואולי לבסוף טלפון של המכ"מ המצרי (שלשם שינוי, לא ישן באותה משמרת) על חדירה למרחב האווירי שלו.

אבל עד שלא יצא התחקיר, הכל ספקולציות, והתיאור שלי הוא מה שנראה לי היה מנסיוני במגדל (שהספיק לשנות נהליו על ימין ועל שמאל).

 

בקיצור, אירוע שלדעתי נופח. אחרי הכל, היו אזהרות אלקטרוניות על המטוס שמנעו אירוע חמור יותר ואלו החומות היחידות שפעלו באותו הזמן.

לא טייס, לא פקח ולא נעליים... עירנות נטו.

פורסם

צריך הקלטה של הקשר.  צריך לחתוך קצר ולראות אם זו הייתה גישת מכשירים ל 03 או ביטול IFR בהנמכה והצטרפות בראייה.    לי נראה שזה מיקס ישראלי קלאסי.

 

מבחינת הפקח:  מעניין אותי מה הייתה הוראת הפקח במדוייק, כלומר: איך בדיוק הוא ביקש ממנו ללכת סביב. "טפס ע"פ הדפית"   "לך סביב תקרא לי עם הרוח ל 03"...  

 

 

מחקר אחר/שאלה אחרת שהייתי שואל:

 

מתוך כל ההליכות סביב שבוצעו ב 20 שנה האחרונות באילת , כמה מהן בוצעו ע"פ הדפית באופן מלא.    אם התשובה היא 0 או קרוב ל אפס, זה גוזר משמעות של ניהול חיל אווירי ישראלי שהוא:

 

"יש דפית, היא בעיקר לזרים ומשתמשים בה מידי פעם.  בגדול אילת זה VFR ואנחנו פה מנהלים הקפה."    וככה זה גם נראה...  

 

 

מבחינת הניהול בתא:

צריך כמובן לקרוא תחקיר.  בגדול:

 

-הסכמת הצוות להליכי ראייה , הייתה כזו?  אם כן, מדוע?   קיצור זמנים?  תחושת שייכות (שדה מקומי) ?   פשטות השדה (לכאורה) ?

-אם הסכים הצוות להליך ראייה,  האם באמת זכו ל VMC ?  או אולי טיפוס בפניה שמאלית עם ראש בתא ולא רואים כלום בחוץ... אבל עדיין, לא רוצים לבצע MISSED מלא והתמרון ההדוק הזה שמאלה מסתדר יופי. 

-MSA - מישהו ?  דיברנו על זה בהנמכה?   שבלונת תפעול ?   (לא מזמן שכחו לכייל ראשוני ב MCP אחרי המראה מאילת).

 

 

בקיצור נראה לי שאילת מייצר אווירה ביתית לצוותים הישראלים והם ממעיטים מערך המורכבות של השדה בתנאי IMC. 

 

לתחקיר 2:

כמה אירועי בטיחות נרשמו לכלי טיס זרים ב 30 שנה האחרונות באילת.   מעניין אותי מאוד.  במידה והמספר נמוך, זה מחזק את העובדה שמקור האירועים בתקופה האחרונה בקרב מפעילים ישראליים הוא בשבלונת התפעול ושגרת טיסה לשדה.

פורסם

בא לי להגיד הרבה יותר דברים בנושא, וזה מהנסיון המקצועי מהמגדל באילת.

ולמרות שכבוד כבר אין לי אליהם, אבל אני לא ארד על כדי כך נמוך לגבי כמה עובודת תעופתיות.

 

העיקר חזל"ש

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...