עבור לתוכן
Dvir Shany

אשמח אם תקראו, תודה.

Recommended Posts

פורסם

שלום,

אני רוצה לספר סיפור אישי שלי, אני דביר בן 17 כתה י"ב החלום שלי מאז שאני מכיר את עצמי (גיל 3 אני חושב) הוא להיות טייס, אני אוהב לטוס, אני אוהב את הקוקפיט, אני אוהב את השעות של העבודה, אני פשוט מעריץ טייסים ואני מכיר ממש לא מעט.

למזלי (אני חושב) יש לאבי שני חברים קרובים שהם טייסים בחברת ארקיע (אחד קצין מבצעים אם אינני טועה והשני קברניט בכיר) שניהם טייסים של בואינג 757.

ליום הולדתי ה-12 קיבלתי מתנה מדהימה מחבר של אבא שלי והיא ללכת להטיס ססנה 172 בבאר שבע. הייתי בשמיים ובהחלט נהניתי מכל רגע, אך אני חייב להודות שחטפתי קצת סחרחורת לאחר התימרונים של הטייס :D אך כלל וכלל לא הזיז לי.

לאחר מכן לפני שנתיים כשהייתי בן 15 טסתי בקוקפיט מבן גוריון לברצלונה, ושנה אחר כך בטיסה למינכן, חשוב לציין שהטייסים התלהבו מאוד מהידע שרכשתי!

במקרה הכרתי טייס פרטי באוסטריה במהלך טיול הסקי, הוא הציע לי לבוא איתו לאחת מטיסותיו בחיפה (בדיימונד DA40 ) למכירים, במקרה באותו היום המטוס היה מקורקע בשדה התעופה חוף הבונים (שדה התעופה נסגר בחיפה) ולבסוף כשנפתח החזרתי את המטוס עם מדריך טיסה שהיה שם. המדריך נתן לי קצת להשתפשף במטוס והלך ממש לא רע, כמובן שנהניתי מאוד ולא רציתי לרדת, אך חייבים.

השנה במהלך המבחנים שלי בצבא (מבחנים פסיכוטכניים) הייתה לי תקלה במבחן במחשבים ולכן הייתי צריך לחזור ולעשות שוב, כאשר עשיתי את המבחנים שוב זה היה בכתה ומבחן אחד במקום כמה ועל המחשב.

המבחן לא הלך לי טוב והדפר שלי כרגע אינו מספיק בשביל זימון לצוות אויר, אני חולם על להיות בצוות אויר מאז ששמעתי עליו, ומאוד רוצה להיות טייס במסגרת הצבא (גם מפני שזה עוזר מאוד להתקדם משם ולהיות טייס בחברות תעופה)

שלחתי להם מכתבים, התקשרתי, דיברתי אך לשווא, התשובה היא תודה על הנכונות אך נתוניך אינם מספיקים.

לא אפרט כאן, אך יכולותי ממש אבל ממש לא השתקפו בתוצאות של המבחן הפסיכוטכני בצבא.

כרגע אני אינני בצוות אויר, וגם לא מזומן, כלומר כנראה וטייס בצבא לא יהיה מבחינתי. לוותר על החלום זוהי ממש לא אופציה מבחינתי אני אעשה כל מה שצריך. 

אני מאוד מאוד רוצה לדעת מה אוכל לעשות כרגע במצבי, למי אוכל לפנות, לקנות, לעבוד... אני מצטער אם זה אינו המקום לרשום אך לא ידעת איפה לרשום מלבד כאן, מקום עם כלכך הרבה אנשים טובים, אנשים מקצועיים ונדיבים.

 

בתודה,

 

דביר.

פורסם

לדעתי כדאי שתתחיל מלשכת גיוס תל השומר במטרה לארגן לעצמך מבחן חוזר אם זה אפשרי לדעתי זאת הדרך היחידה שלך

ברגע שהדפ"ר נמוך אף קצין לא ייקח אחריות ויאשר על סמך זה שכתבת במכתב שאתה מתאים.

בהנחה שנותנים בכלל מבחן חוזר זאת הדרך היחידה שלך לדעתי.

פורסם

לדעתי כדאי שתתחיל מלשכת גיוס תל השומר במטרה לארגן לעצמך מבחן חוזר אם זה אפשרי לדעתי זאת הדרך היחידה שלך

ברגע שהדפ"ר נמוך אף קצין לא ייקח אחריות ויאשר על סמך זה שכתבת במכתב שאתה מתאים.

בהנחה שנותנים בכלל מבחן חוזר זאת הדרך היחידה שלך לדעתי.

תודה אלעד, אך הבעיה היא שכביכול הם "נתנו לי מבחן חוזר" לאחר התקלה שהייתה במבחן הראשון, חשוב לציין שהתקלה הייתה כלל לא באשמתי.

פורסם

תודה אלעד, אך הבעיה היא שכביכול הם "נתנו לי מבחן חוזר" לאחר התקלה שהייתה במבחן הראשון, חשוב לציין שהתקלה הייתה כלל לא באשמתי.

אז תנסה להתעקש על זה ...לדעתי זאת הדרך אם יש אחת כזאת

פורסם

אז תנסה להתעקש על זה ...לדעתי זאת הדרך אם יש אחת כזאת

 

אז תנסה להתעקש על זה ...לדעתי זאת הדרך אם יש אחת כזאת

האם זה אפשרי להגיע לחברת תעופה בלי חיל האויר? האם זו אופציה קשה במיוחד או מסובכת? שוב תודה על העזרה.

פורסם

דביר זה בהחלט אפשרי להגיע לחברת תעופה כטייס מסחרי אבל בשביל זה צריך להשקיע למעלה מ 200,000 ש"ח וזה לא דבר פשוט. תתחיל עם רישיון פרטי קודם (לא מחייב בישראל) ומשם תמשיך הלאה.

לגבי הצבא לדעתי תוכל אולי להיבחן שוב אחרי שתתגייס. יש הרבה שנכנסו לקורס טייס לאחר הגיוס ואפילו לאחר שירות סדיר וכיום הם טייסים מהשורה.

מה שלא יקרה, שיהיה בהצלחה.

פורסם

דביר לא קראתי הכל אבל יש לי רק דבר אחד להגיד והוא שיש המון תפקידים מעניינים בצבא גם בתוך חיל אוויר וגם מחוץ לו ולא משנה האם תצליח או לא (ואני כמובן מקווה שתצליח) בניסיון שלך להשיג מבחן חוזר אבל תקבל כל תפקיד אחר ברוח טובה ותפיק ממנו את המיטב כדי לתרום למערכת ולעצמך.

בהצלחה!

פורסם

דביר , 

הסיכויים לקבל מבחן פסיכוטכני חוזר הם אפסיים .

ביחידת מיטב יושבים חיילים שחוקים שרק רוצים לסיים את היום ולחזור הביתה , לא מעניין אותם מה אתה מרגיש ומה החלומות שלך או שמשהו הציק לך במבחן.

גם לי הייתה בעיה דומה לשלך (לא בדפ"ר אלא בנקודה אחת בקב"א) ושלחתי אין ספור מכתבים ובקשות אך כמו שאמרת לשווא , 

לא הזיז להם אפילו כשאמרתי שהוצאתי רישיון טייס בגיל 17.5 .

אני לא כל כך מסכים עם מי שאומר "לעשות את הכי טוב שלך " כי אני לא מאמין שיש אדם בעולם שירצה לתרום את נשמתו בתפקיד שהוא לא רוצה להיות בו ,

אבל אני מציע שתנסה לשאוף לתפקיד הכי איכותי שתוכל בהתאם לנתונים האישיים שלך.

נכון להיום אני מתגייס לתפקיד במחשבה שהמצב היה יכול להיות גרוע יותר , מהר מאוד אתה תבין שזה כבר לא עובד לפי מה שאתה רוצה אלא לפי מה עדיף לך.

פורסם

דביר זה בהחלט אפשרי להגיע לחברת תעופה כטייס מסחרי אבל בשביל זה צריך להשקיע למעלה מ 200,000 ש"ח וזה לא דבר פשוט. תתחיל עם רישיון פרטי קודם (לא מחייב בישראל) ומשם תמשיך הלאה.

לגבי הצבא לדעתי תוכל אולי להיבחן שוב אחרי שתתגייס. יש הרבה שנכנסו לקורס טייס לאחר הגיוס ואפילו לאחר שירות סדיר וכיום הם טייסים מהשורה.

מה שלא יקרה, שיהיה בהצלחה.

ברק, לצערי זה הוא סכום אדיר, אך שמעתי שישנם בתי ספר בחול שמאפשרים בזול יותר, בכל מקרה לגבי טייס אחרי הגיוס שני הטייסים שהצגתי בפוסט הראשון שלי הגיעו לטייס דרך תפקידים אחרים, אך אם אני לא טועה ואני צריך לבדוק זאת, הנתונים שלהם איפרו להם טייס. בכל מקרה תודה על עזרתך!

 

דביר לא קראתי הכל אבל יש לי רק דבר אחד להגיד והוא שיש המון תפקידים מעניינים בצבא גם בתוך חיל אוויר וגם מחוץ לו ולא משנה האם תצליח או לא (ואני כמובן מקווה שתצליח) בניסיון שלך להשיג מבחן חוזר אבל תקבל כל תפקיד אחר ברוח טובה ותפיק ממנו את המיטב כדי לתרום למערכת ולעצמך.

בהצלחה!

תודה רבה אלמוג! כיף שיש אנשים כמוכם פה.

 

דביר , 

הסיכויים לקבל מבחן פסיכוטכני חוזר הם אפסיים .

ביחידת מיטב יושבים חיילים שחוקים שרק רוצים לסיים את היום ולחזור הביתה , לא מעניין אותם מה אתה מרגיש ומה החלומות שלך או שמשהו הציק לך במבחן.

גם לי הייתה בעיה דומה לשלך (לא בדפ"ר אלא בנקודה אחת בקב"א) ושלחתי אין ספור מכתבים ובקשות אך כמו שאמרת לשווא , 

לא הזיז להם אפילו כשאמרתי שהוצאתי רישיון טייס בגיל 17.5 .

אני לא כל כך מסכים עם מי שאומר "לעשות את הכי טוב שלך " כי אני לא מאמין שיש אדם בעולם שירצה לתרום את נשמתו בתפקיד שהוא לא רוצה להיות בו ,

אבל אני מציע שתנסה לשאוף לתפקיד הכי איכותי שתוכל בהתאם לנתונים האישיים שלך.

אור, אתה צודק לצערי, הסיכויים הם באמת אפסיים, תודה על התגובה שלך. דביר.

פורסם

אהלן דבר!אל תפסיק לרדוף אחר החלום!

בוא אני אספר לך משהו,ברגע שקצין חי"ר מסיים את הקבע שלו הוא רשאי להכנס לקורס טייס ללא גיבוש!אפשרי בהחלט!
לעולם אל תרים ידיים,אני הרמתי ועכשיו אני לוחם משוחרר ששובר את הרש על ללמוד טיסה באזרחות!תשאף גבוה ובהצלחה!

פורסם

תשמע ממה שאני יודע אין אפשרות לעשות מועד ב' לפסיכוטכני גם עם תפנה לרמטכ"ל...

לפעמים צריך להשלים עם העובדות ולהתחיל לחשוב על דרכים חלופיות...

פורסם

השאלה היא מהם הנתונים ..? 

אם לא הלך טוב במבחנים זה קורה, אבל השאלה היא מה התוצאה שהגעת אליה ? 

 

קשה מאוד לקבל מבחנים חוזרים, קרה משהו במבחן החוזר שהיה לך ? ומזאת אומרת היה לך רק מבחן אחד אחרי זה ? יכול להיות שהיה פספוס ? (הפרקים הם: צורות, מתמטיקה, הבנת הוראות, מילים בעברית וקריאת טקסט ומענה על שאלות) 

אני יכול להמליץ לך לשלוח פקסים, טלפונים, קשרים...  המלצות ממחנכים ואף הקורות חיים שלך עם טיס, יכול להיות שבסוף תיפול על מישהו שרוצה לעזור לך וייתן לך את המבחן החוזר הזה. בלעדיו יהיה לך בלתי אפשרי לקבל מיונים לצוות אוויר.

אתה יכול לקבל חריג לצוות אוויר עם קבא 53 (עם דפ"ר מתאים) וזה גם אם בכלל יסכימו לבקשה..

תנסה להיוועץ עם מישהו רציני שיכול לרשום מכתבים הולמים וטובים. החברים הטייסים בארקיע יכולים גם לעזור לך....

פורסם

well... I’m the last person who can give advice on this one


considering there are so many places that prepare you for these type of tests


i cant see how these test truly represent ones mental strength


 


 cant help thinking; if you had someone close to the plate


they could prob pull some strings to help out


start calling all your dad's old friends etc

פורסם

אהלן דבר!אל תפסיק לרדוף אחר החלום!

בוא אני אספר לך משהו,ברגע שקצין חי"ר מסיים את הקבע שלו הוא רשאי להכנס לקורס טייס ללא גיבוש!אפשרי בהחלט!

לעולם אל תרים ידיים,אני הרמתי ועכשיו אני לוחם משוחרר ששובר את הרש על ללמוד טיסה באזרחות!תשאף גבוה ובהצלחה!

היי אביחי, תודה רבה על התמיכה אני בהחלט מקווה שזה נכון, ואם כן אעשה הכל כדי להגיע לשם דרך זאת, תודה רבה.

 

תשמע ממה שאני יודע אין אפשרות לעשות מועד ב' לפסיכוטכני גם עם תפנה לרמטכ"ל...

לפעמים צריך להשלים עם העובדות ולהתחיל לחשוב על דרכים חלופיות...

אני מקווה שמה שאביחי נכון ואוכל באמת לקחת את הדרך הזו כאופציה. תודה.

 

השאלה היא מהם הנתונים ..? 

אם לא הלך טוב במבחנים זה קורה, אבל השאלה היא מה התוצאה שהגעת אליה ? 

 

קשה מאוד לקבל מבחנים חוזרים, קרה משהו במבחן החוזר שהיה לך ? ומזאת אומרת היה לך רק מבחן אחד אחרי זה ? יכול להיות שהיה פספוס ? (הפרקים הם: צורות, מתמטיקה, הבנת הוראות, מילים בעברית וקריאת טקסט ומענה על שאלות) 

אני יכול להמליץ לך לשלוח פקסים, טלפונים, קשרים...  המלצות ממחנכים ואף הקורות חיים שלך עם טיס, יכול להיות שבסוף תיפול על מישהו שרוצה לעזור לך וייתן לך את המבחן החוזר הזה. בלעדיו יהיה לך בלתי אפשרי לקבל מיונים לצוות אוויר.

אתה יכול לקבל חריג לצוות אוויר עם קבא 53 (עם דפ"ר מתאים) וזה גם אם בכלל יסכימו לבקשה..

תנסה להיוועץ עם מישהו רציני שיכול לרשום מכתבים הולמים וטובים. החברים הטייסים בארקיע יכולים גם לעזור לך....

לי, הנתונים שלי הם 50 ו52, אבא שלי חבר של הסגן אלוף שנמצא בתל השומר והוא אמר לו שהראיון אישי שלי היה מצוין ואחותי במקרה משרתת בלשכת הגיוס אז היא בדקה לי את הנתונים מהאימות נתונים וכולם יצאתי מעל הממוצע. כלומר הדבר היחיד שהרס לי הוא המבחן הפסיכוטכני. במבחן השני שקיבלתי זה היה מבחן בכתב, לא במחשב במשך כ-20 דק והוא היה מבחן של הוראות בלבד. התקשיתי במיוחד עם העובדה שהייתי צריך להעביר את כל התשובות לדף נפרד שבוא אני אמור לסמן את התשובות בכל שאלה (שלדעתי מאוד לא פייר) כי זה גזל לי הרבה זמן ומחשבה. תודה!

פורסם

 

well... I’m the last person who can give advice on this one

considering there are so many places that prepare you for these type of tests

i cant see how these test truly represent ones mental strength

 

 cant help thinking; if you had someone close to the plate

they could prob pull some strings to help out

start calling all your dad's old friends etc

 

Chris,

 (:I truly appreciate you help, even though you're not familiar with those kinds of things you did raise some good points, unfortunately they no longer have any relation with seniors in the recruitment area. thanks again for trying to help me

פורסם

היי אביחי, תודה רבה על התמיכה אני בהחלט מקווה שזה נכון, ואם כן אעשה הכל כדי להגיע לשם דרך זאת, תודה רבה.

 

אני מקווה שמה שאביחי נכון ואוכל באמת לקחת את הדרך הזו כאופציה. תודה.

 

לי, הנתונים שלי הם 50 ו52, אבא שלי חבר של הסגן אלוף שנמצא בתל השומר והוא אמר לו שהראיון אישי שלי היה מצוין ואחותי במקרה משרתת בלשכת הגיוס אז היא בדקה לי את הנתונים מהאימות נתונים וכולם יצאתי מעל הממוצע. כלומר הדבר היחיד שהרס לי הוא המבחן הפסיכוטכני. במבחן השני שקיבלתי זה היה מבחן בכתב, לא במחשב במשך כ-20 דק והוא היה מבחן של הוראות בלבד. התקשיתי במיוחד עם העובדה שהייתי צריך להעביר את כל התשובות לדף נפרד שבוא אני אמור לסמן את התשובות בכל שאלה (שלדעתי מאוד לא פייר) כי זה גזל לי הרבה זמן ומחשבה. תודה!

 

אז הרי לך סיבה שרשמת בעצמך. אי אפשר לתת לך ציון על מבחן שנבחנת עליו שלא כמו שאר המלשב"ים. מה גם שהציון שלך הוא ביחס לאחרים. אז איך ניתן לייחס אותך לאחרים כשאתה עשית מבחן שונה ? 

 

בנוסף עשית מבחן שדרש ממך פעולה שלא נדרשה מנבחנים אחרים, ועוד משהו, לא היו לך את כל הפרקים .. זה מאוד לא ברור ויש פה פאק ! משהו פה מסריח 

לדעתי קח מישהו רציני, אפילו עו"ד שיוכל לרשום מכתב שמצביע על כל הדברים האלה (מבחן שונה, דרך בחינה שונה (היית צריך להעתיק את התוצאות לדף נפרד) ובנוסף העובדה שציונך ביחס לאחרים - שעשו מבחן שונה ממך ! ) 

 

יש לך סיבה, ויש לך סיבה טובה ! זה לא עוד אחד שמתוסכל מדפ"ר נמוך, זה אתה שנבחנת באופן שונה ולא הוגן לפי העובדה החזקה ביותר, שהציון שלך הוא ביחס לאחרים - שעשו מבחן אחר !! 

 

הציון מתבסס לממוצע של כולם, זה כמו ציון של פסיכומטרי, הציון שלך מתקבל ביחס לשאר האנשים שעשו איתך את המבחנים. אם אתה עשית מבחן שונה, אסור ואין שום בסיס לעשות את ההשוואה הזו ולהכניס אותך למשוואה הזאת. 

 

לך תבקש מבחן חוזר כי נראה שקופחת אחוש*** ....

 

בהתחלה לא הבנתי לגמרי אם המבחן שלך היה שונה, אבל עכשיו שאתה רושם ככה, לך על זה בכל הכוח יש לך סיבה חזקה מאוד ! 

בנוסף, אל תרשום את כל המידע פנים הזה שקיבלת, אבל אתה כן יכול לומר שלדעתך ולפי ההרגשה שלך - הדברים האחרים כמו ריאיון והאימות נתונים היו טובים, כשהם יבדקו ויראו שאתה צודק, הם יבואו לקראתך...

 

בהצלחה, מקווה שאם תקבל מבחן חוזר ותקבל דפ"ר חדש, גם הקבא ישתנה ושתוכל להגיע למיוני צוות אוויר. 

אם זה מצליח תזכור שאתה עדיין במיון הראשוני של טייס, לשמור על חדות במבחנים ולעשות הכי טוב, בהצלחה..

 

אישית, הגעתי לירפא ב' לבדיקות הרפואיות ונפסלתי בבדיקות העיניים, כך כשאם יבוא היום ותרצה עזרה או טיפים למיונים אתה יכול לפנות אליי..

סופ"ש טוב שיהיה ..

פורסם

אז הרי לך סיבה שרשמת בעצמך. אי אפשר לתת לך ציון על מבחן שנבחנת עליו שלא כמו שאר המלשב"ים. מה גם שהציון שלך הוא ביחס לאחרים. אז איך ניתן לייחס אותך לאחרים כשאתה עשית מבחן שונה ? 

 

בנוסף עשית מבחן שדרש ממך פעולה שלא נדרשה מנבחנים אחרים, ועוד משהו, לא היו לך את כל הפרקים .. זה מאוד לא ברור ויש פה פאק ! משהו פה מסריח 

לדעתי קח מישהו רציני, אפילו עו"ד שיוכל לרשום מכתב שמצביע על כל הדברים האלה (מבחן שונה, דרך בחינה שונה (היית צריך להעתיק את התוצאות לדף נפרד) ובנוסף העובדה שציונך ביחס לאחרים - שעשו מבחן שונה ממך ! ) 

 

יש לך סיבה, ויש לך סיבה טובה ! זה לא עוד אחד שמתוסכל מדפ"ר נמוך, זה אתה שנבחנת באופן שונה ולא הוגן לפי העובדה החזקה ביותר, שהציון שלך הוא ביחס לאחרים - שעשו מבחן אחר !! 

 

הציון מתבסס לממוצע של כולם, זה כמו ציון של פסיכומטרי, הציון שלך מתקבל ביחס לשאר האנשים שעשו איתך את המבחנים. אם אתה עשית מבחן שונה, אסור ואין שום בסיס לעשות את ההשוואה הזו ולהכניס אותך למשוואה הזאת. 

 

לך תבקש מבחן חוזר כי נראה שקופחת אחוש*** ....

 

בהתחלה לא הבנתי לגמרי אם המבחן שלך היה שונה, אבל עכשיו שאתה רושם ככה, לך על זה בכל הכוח יש לך סיבה חזקה מאוד ! 

בנוסף, אל תרשום את כל המידע פנים הזה שקיבלת, אבל אתה כן יכול לומר שלדעתך ולפי ההרגשה שלך - הדברים האחרים כמו ריאיון והאימות נתונים היו טובים, כשהם יבדקו ויראו שאתה צודק, הם יבואו לקראתך...

 

בהצלחה, מקווה שאם תקבל מבחן חוזר ותקבל דפ"ר חדש, גם הקבא ישתנה ושתוכל להגיע למיוני צוות אוויר. 

אם זה מצליח תזכור שאתה עדיין במיון הראשוני של טייס, לשמור על חדות במבחנים ולעשות הכי טוב, בהצלחה..

 

אישית, הגעתי לירפא ב' לבדיקות הרפואיות ונפסלתי בבדיקות העיניים, כך כשאם יבוא היום ותרצה עזרה או טיפים למיונים אתה יכול לפנות אליי..

סופ"ש טוב שיהיה ..

לי,

קודם כל אני רוצה להודות לך מאוד על העזרה! אני בהחלט בהחלט אנסה להפעיל עוד פעם כמה חוטים בעיניין הזה ולהציג את זה בדרך שרשמת פה, לצערי ניסיתי להציג את זה כמו שאמרת אך לשווא, זה לא מעניין אותם, זה מערכת כלכך גדולה והם החזירו לי תשובה גם רק לאחר שדיברתי איתם דרך אלוף במילואים.

בכל מקרה אני בהחלט אנסה עוד הפעם כמו שאמרת, בנוסף לכך שאני שולח להם כל יום פקס ומתקשר כדי שילחו לי זימון.

 

תודה רבה ושבת שלום!

פורסם

אהלן דביר,

יש לי מספר חברים שביצעו ראיונות ומבחנים חוזרים, והצליחו לשפר את הציונים בצורה משמעותית ללא בעיה.

אבל זו מלחמה שלוקחת זמן. 

בלי קשר - קורס טיס הוא אחד מיני רבים מהמקומות האיכותיים שיש לצה"ל להציע.

היו הרבה מסלולים שרציתי בצבא - ברגע שהבנתי שאני לא מתאים למשהו אחד, מיד חיפשתי דבר אחר. 

אז בקיצור - אני מציע שתמשיך להלחם, אבל במקביל תמצא חלופות שמענינות אותך.

הכי גרוע זה להישאר אדיש.

יאללה, בהצלחה!

פורסם

אהלן דביר,

יש לי מספר חברים שביצעו ראיונות ומבחנים חוזרים, והצליחו לשפר את הציונים בצורה משמעותית ללא בעיה.

אבל זו מלחמה שלוקחת זמן. 

בלי קשר - קורס טיס הוא אחד מיני רבים מהמקומות האיכותיים שיש לצה"ל להציע.

היו הרבה מסלולים שרציתי בצבא - ברגע שהבנתי שאני לא מתאים למשהו אחד, מיד חיפשתי דבר אחר. 

אז בקיצור - אני מציע שתמשיך להלחם, אבל במקביל תמצא חלופות שמענינות אותך.

הכי גרוע זה להישאר אדיש.

יאללה, בהצלחה!

אביב,

תודה רבה משמח לדעת שאפשר לעשות מבחנים חוזרים עם קצת מלחמות! שבת שלום.

פורסם

תשמע, זה מאד קשה לעשות מבחן חוזר אני ניסיתי גם (לפני 10 שנים שהתגייסתי). באתי לזה לא מוכן, בכלל באתי לכל הצבא לא מוכן ודפקו אותי שם על ימין ועל שמאל. בסוף הסתדרתי איכשהו אבל מעולם לא זכיתי לעשות מבחן חוזר וראיון כמו שצריך. עשרות אלפי אנשים אוכלים את החרא הזה תאמין לי.. המון אנשים עם שכל ויכולת מוצאים את עצמם בסוף באיזה משהו גרוע שלא הולם את היכולות שלהם, אז אתה לא לבד. דבר נוסף, אנחנו במדינה קטנה אז אוטומטית כמות הטייסים שצריך היא קטנה מאד ולכן הם מסננים ברבאק (לא לשכוח נפוטיזם שמאד נפוץ בצבא לצערנו).

 

אתה נשמע רציני מספיק ולכן אני מציע שאחרי צבא קח את עצמך וסע לארה"ב לעשות שם קורס טייס פרטי.. קורס כזה עולה בערך 6000$, שליש מחיר מבארץ, כלומר לא סכום גבוה בתור התחלה. אח"כ אני מאמין שתסתדר ובסוף תגיע גם למטוסים גדולים. זה הכל עניין של רצון, עם הכסף מסתדרים בסוף. יש אנשים (בארה"ב) שמשלמים סכומים גבוהים יותר רק על תואר עיוני בקולג'.

 

דבר אחרון, אם אתה מתכוון לריב עם הצבא תעשה את זה מה שיותר מהר (לפני שאתה מתגייס) ותפעיל הרבה לחץ כי הצבא זה סחבת ובירוקרטיה שאין לה סוף (במקרה אני יכול לספר שאח שלי התנדב ליחידה טובה וזה לקח שנתיים עד שזה הצליח). הסיבה הנוספת היא שכל עוד אתה לא בתוך המערכת, אתה לא כפות ויש לך יותר גמישות לפעול בעניינך. אחרי שאתה בפנים.. זהו, זה ריצה אחת עד סוף השירות ועדיף שהיא תהיה מה שיותר חלקה ונטולת תקלים.

פורסם

דביר,

 

אחרי התיכון הולכים לצבא.  אחרי הצבא הולכים בד"כ ללמוד.  אחר כך מתחילים לעבוד.

 

זו הרצועה שהורגלנו אליה בארץ, כי ככה זה בארץ :)

 

אם אתה לא נחוש לשירות ארוך, משמע: חתימת קבע.  מציע שתבצע שירות צבאי מזערי  - מבחינת זמן לא מבחינת תפקיד. כלומר: אם יש לך את היכולת להגיע לתפקיד משמעותי שנוח לך איתו, תעשה את זה, אבל אל תבזבז דקה אחת מיותרת בקבע אם מטרת העל שלך היא להיות טייס. 

 

לקראת השיחרור ולפעמיים גם לפני תחילת השירות עצמו (בתפקידים מסויימים) , הצבא מציג לך את עולם הקבע כמוצר אטרקטיבי.   שום שירות קבע לא ישרת את מטרת העל שלך להיות טייס אזרחי.  בסוף היום אתה צריך אזרחות זרה, 1000 שעות , רשיון בכיס ולדעת להתברג במדינה זרה , והאמן לי - זה לוקח הרבה זמן.  בעיקר כשאין לך "פלטפורמה" שמחכה לך מעבר לים.

פורסם

דביר,

 

אחרי התיכון הולכים לצבא.  אחרי הצבא הולכים בד"כ ללמוד.  אחר כך מתחילים לעבוד.

 

זו הרצועה שהורגלנו אליה בארץ, כי ככה זה בארץ :)

 

אם אתה לא נחוש לשירות ארוך, משמע: חתימת קבע.  מציע שתבצע שירות צבאי מזערי  - מבחינת זמן לא מבחינת תפקיד. כלומר: אם יש לך את היכולת להגיע לתפקיד משמעותי שנוח לך איתו, תעשה את זה, אבל אל תבזבז דקה אחת מיותרת בקבע אם מטרת העל שלך היא להיות טייס. 

 

לקראת השיחרור ולפעמיים גם לפני תחילת השירות עצמו (בתפקידים מסויימים) , הצבא מציג לך את עולם הקבע כמוצר אטרקטיבי.   שום שירות קבע לא ישרת את מטרת העל שלך להיות טייס אזרחי.  בסוף היום אתה צריך אזרחות זרה, 1000 שעות , רשיון בכיס ולדעת להתברג במדינה זרה , והאמן לי - זה לוקח הרבה זמן.  בעיקר כשאין לך "פלטפורמה" שמחכה לך מעבר לים.

 

דביר, אמנם כבר דיברנו, אבל אמיר לא יכל להגיד את זה בצורה טובה יותר :)

 

והכי חשוב - לא להכנע ללחצים של אנשי צבא בדימוס במשפחה שקוראים לך לצאת לקצונה ו"לא לפסול קריירה צבאית" :)

פורסם

תשמע, זה מאד קשה לעשות מבחן חוזר אני ניסיתי גם (לפני 10 שנים שהתגייסתי). באתי לזה לא מוכן, בכלל באתי לכל הצבא לא מוכן ודפקו אותי שם על ימין ועל שמאל. בסוף הסתדרתי איכשהו אבל מעולם לא זכיתי לעשות מבחן חוזר וראיון כמו שצריך. עשרות אלפי אנשים אוכלים את החרא הזה תאמין לי.. המון אנשים עם שכל ויכולת מוצאים את עצמם בסוף באיזה משהו גרוע שלא הולם את היכולות שלהם, אז אתה לא לבד. דבר נוסף, אנחנו במדינה קטנה אז אוטומטית כמות הטייסים שצריך היא קטנה מאד ולכן הם מסננים ברבאק (לא לשכוח נפוטיזם שמאד נפוץ בצבא לצערנו).

 

אתה נשמע רציני מספיק ולכן אני מציע שאחרי צבא קח את עצמך וסע לארה"ב לעשות שם קורס טייס פרטי.. קורס כזה עולה בערך 6000$, שליש מחיר מבארץ, כלומר לא סכום גבוה בתור התחלה. אח"כ אני מאמין שתסתדר ובסוף תגיע גם למטוסים גדולים. זה הכל עניין של רצון, עם הכסף מסתדרים בסוף. יש אנשים (בארה"ב) שמשלמים סכומים גבוהים יותר רק על תואר עיוני בקולג'.

 

דבר אחרון, אם אתה מתכוון לריב עם הצבא תעשה את זה מה שיותר מהר (לפני שאתה מתגייס) ותפעיל הרבה לחץ כי הצבא זה סחבת ובירוקרטיה שאין לה סוף (במקרה אני יכול לספר שאח שלי התנדב ליחידה טובה וזה לקח שנתיים עד שזה הצליח). הסיבה הנוספת היא שכל עוד אתה לא בתוך המערכת, אתה לא כפות ויש לך יותר גמישות לפעול בעניינך. אחרי שאתה בפנים.. זהו, זה ריצה אחת עד סוף השירות ועדיף שהיא תהיה מה שיותר חלקה ונטולת תקלים.

תודה רבה על התשובה הזו! האם לא כדאי להישאר בארה"ב להשלים את כל הקורסים גם לאחר סיום קורס טיס פרטי?

 

דביר,

 

אחרי התיכון הולכים לצבא.  אחרי הצבא הולכים בד"כ ללמוד.  אחר כך מתחילים לעבוד.

 

זו הרצועה שהורגלנו אליה בארץ, כי ככה זה בארץ :)

 

אם אתה לא נחוש לשירות ארוך, משמע: חתימת קבע.  מציע שתבצע שירות צבאי מזערי  - מבחינת זמן לא מבחינת תפקיד. כלומר: אם יש לך את היכולת להגיע לתפקיד משמעותי שנוח לך איתו, תעשה את זה, אבל אל תבזבז דקה אחת מיותרת בקבע אם מטרת העל שלך היא להיות טייס. 

 

לקראת השיחרור ולפעמיים גם לפני תחילת השירות עצמו (בתפקידים מסויימים) , הצבא מציג לך את עולם הקבע כמוצר אטרקטיבי.   שום שירות קבע לא ישרת את מטרת העל שלך להיות טייס אזרחי.  בסוף היום אתה צריך אזרחות זרה, 1000 שעות , רשיון בכיס ולדעת להתברג במדינה זרה , והאמן לי - זה לוקח הרבה זמן.  בעיקר כשאין לך "פלטפורמה" שמחכה לך מעבר לים.

אמיר, 

במקרה קרה "נס" והתקשרו אליי לזמן אותי לצוות אויר, כך שיש לי סיכוי כרגע להיות טייס בצה"ל אני בהחלט אעשה את המיטב כדי להגיע לשם ומקווה שאגיע, אך במקרה ולא ב100% לא אבזבז זמן מיותר ואלך לרדוף אחר החלום. תודה לך.

 

דביר, אמנם כבר דיברנו, אבל אמיר לא יכל להגיד את זה בצורה טובה יותר :)

 

והכי חשוב - לא להכנע ללחצים של אנשי צבא בדימוס במשפחה שקוראים לך לצאת לקצונה ו"לא לפסול קריירה צבאית" :)

רן, אנחנו כבר ישבנו ודיברנו, בהחלט אם לא אהיה טייס בצבא אלך בדרך שאתה ואמיר מציעים כי בכל זאת לא אוותר כלכך מהר, למרות שאני מבין שהדרך היא ארוכה ויקרה! תודה רן!

פורסם

אין קשר לנישה ומחירים. את הרישיון בישראל מכבדים בכל מקום בעולם ללא מבחנים מעשיים ו/או תיאוריות. אם עושים רישיון בארה"ב רק שם ואולי באפריקה תוכל לטוס ולא בישראל או באירופה כך שאם רוצים לעשות קריירה מלהיות טייס ושיהיו לך אפשרויות הרבה יותר רציניות שווה לעשות רישיון בישראל. אני מכיר לפחות עשרה חברי חטיבה שעשו את הרישיון בארה"ב והם לא טסים כבר שנים בגלל שהם מוגבלים. גם אלו שעשו מבחני הסמכה בישראל עדיין מוגבלים לשנה אחת בלבד. הכל עניין שאם עושים את הרישיון בשביל החוויה או בשביל קריירה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...