עבור לתוכן
Tomer Haim

התרשמות ראשונית מ PREPAR3D V2

Recommended Posts

פורסם

היי,

 

בינתיים קניתי P3D V2 לחודש בודד. זו ההתרשמות שלי מהסימולטור. התקנתי כמה סינרים במרכז הארץ ואת הססנה 172 שלי.

 

* התנהגות מודל טיסה. התחושה בידיים זהה לחלוטין לזו שהיתה ב FSX כולל השפעת מזג האויר על המטוס, רוחות, אויר לא יציב וטרמיקות - הכל נשאר זהה. אפילו לא תיקנו תקלה שהיתה עם דילול התערובת.

 

* סנרי דיפולטי. יחסית מאוד דומה ל FSX, התמונה טיפה יותר עמוקה עם משחקי אור/צל יותר מקצועיים וגם התאורה ריאליסטית יותר, סוג של תמונת אויר מציאותית שעברה פוטושופ לתמונה אמנותית

גימיק נחמד אבל לא נפלתי - זה לא מה שהופך את הסימולטור ליותר מציאותי

 

* פריימים, קיבלתי בבוקר ובסנרי דיפולטי 35 פריימים קבוע בדיוק כמו ב FSX אבל כל זמן מסויים יש עצירה לטעינה, צריך להתרגל אבל זה מה שיש.. מזכיר קצת את התנהגות XPLANE עם הפריימים.

בגדול אין שיפור ביצועים לעומת FSX רק התנהגות שונה

 

* לילה, יותר טוב מ FSX, קו האופק נעלה וצריך לטוס IFR באמצעות אופק מלאכותי

 

* סנרי ישראלי, במקום 35 פריימים ב FSX ירד ל 17-22, כנראה שנצטרך לקמפל את כל הסינרים של ישראל ב SDK של P3DV2, מקווה שאחד מיוצרי ISP עוד שמר את קוד המקור של הלאנדקלאס.

 

* מאוד אהבתי! את העננים! סופסוף עננים מציאותיים, כשטסים קרוב לעננות, העננים ממש שטים מסביב למטוס וכניסה לעננות היא כמו כניסה לערפל, אין קו אופק וניתן לטוס IFR בלבד - מאוד אהבתי

 

תמונות:

 

עננות - מבחינתי הדבר הכי משמעותי ב P3DV2

wyjr.jpg

 

הלילה - יותר טוב מ FSX כשטסים באיזור עם קו חוף ויבשה באמת קו האופק נעלם וחייבים לטוס IFR בעזרת אופק מלאכותי: אבל תראו מה קרה לפריימים...

r27q.jpg

 

הנוף הדיפולטי - מבחינתי דומה מאוד ל FSX וגם יש בעיה:

כל מבני ה AUTOGEN נעלמים באופק בדיוק באותו מרחק דבר היוצר גבול ברור בין האיזור הקרוב עם הבתים לאיזור הרחוק ללא בתים. ב FSX ככל שמתרחקים, הצפיפות הולכת וקטנה והגבול מטושטש - חבל שעשו ככה ב P3D זו גם היתה בעיה בגרסה 1.4

o0zk.jpg

 

 

בגדול טוב שמישהו ממשיך את המפעל של מיקרוסופט אבל יש עוד הרבה עבודה, בסוף תהיה תאימות מלאה לתוספים והבאגים יתוקנו וכולנו נעבור ל P3D, בינתיים עד אז אני על FSX עם FTX GLOBAL - מומלץ: - זו תמונה מ FSX:

 

l3ac.jpg

פורסם

תודה רבה תומר!

אני נכון להיום לא רואה שום סיבה לעבור מfsx.

ברור שיום אחד זה יקרה ואני מאחל לו אך בפני מפתחים גם של prepare3d וגם של xplane יש עוד הרבה עבודה.

גרגורי

פורסם

תומר שמתי לב שהשתמשת ב B58 הדיפולטי והפריימים נראים בסדר גמור. העניין הוא שמטוסים דיפולטים ידועים שאין להם השפעה כלל על ביצועים/ירידה בפריימים. הייתי שמח לראות מטוסים של קרנאדו וכו'. בנוסף שמתי לב שאתה טס עם ה 172 בקוקפיט ה 2D וזו לא דרך לאמוד את עניין הביצועים. ידוע שלפאנל וירטואלי יש יותר השפעה על הפריימים. בכל אופן, אשמח לראות ולשמוע עוד נתונים מצידך.

בנימה זו אומר מצידי שהחברה כאן ובפורומים עושים מ P3D הרבה יותר ממה שהוא ו/או ממה שיש לו להציע. אתם שוכחים שעדיין יש "fsx" מאחורי הסימולטור הזה, ולא משנה כמה LM יאמרו שהם ביצעו שינויים, השינויים עצמם הם מינורים ולא נרגיש בשיפור משמעותי בביצועים ו/או במראה הסימולטור (עניין העננות כרגע הוא שולי מבחינתי כי אני מאמין שכאשר AS החדש יצא, הוא יענה על הדרישות).

בכל אופן, תיהנו, תטוסו כמה שיותר, לא משנה על איזה סימולטור כי לטוס זו השורה התחתונה.

 

שבוע טוב

פורסם

היי,

 

זה לא הבארון הדיפולטי, זו הבוננזה של קרנדו. מקבלים אותה ב P3D הדיפולטי, הפריימים דומים מאוד ל FSX אבל עם סוג של עצירה מפעם לפעם.

אני בעצם ערכתי השוואת ביצועים בין P3D ל FSX אז השתמשתי באותם הפנלים - אין הבדל מהותי

 

בקשר לעננים, אני ממש לא מדבר על הנראות שלהם אלה על התחושה. ב FSX כשנכנסים לענן בעצם אף פעם לא באמת נמצאים בתוכו. כשמביטים הצידה תמיד רואים נוף נקי וכשיוצאים מהענן הנוף מתבהר בשניה אחת.

יש לי הכרות עמוקה עם מנוע מזג אויר של FSX, שום AS לצערי לא יגיע לרמה ש P3D עשו עם העננים.

 

ב P3D עטפו כל ענן בתיבה של ערפל אתה ממש יכול לטוס בתוך העננות ולעבור מענן לענן בצורה חלקה

 

משהו כזה:

http://www.youtube.com/watch?v=NLHUdPlGKeQ

 

ובשביל זה לא צריך טקסטורות 4096 מספיק 1024

 

אם היו מוציאים את העננות של P3D כתוסף ל FSX הייתי קונה אותם באותו מחיר של P3D....

 

מבחינתי הדבר הכי טוב ב P3D הם העננים

הדבר הכי מעפן ב P3D הוא טווח גבול ההצגה של ה AUTOGEN

פורסם

תומר, עניין העננים זה בסה"כ טקסטורה. כרגע מה ש REX ו AS מספקים אלו טקסטורות 2D ולכן אנחנו רואים את מה שאתה מתאר.

אני מאוד מקווה ש AS תוציא את מנוע מזה"א שלה עם טקסטורות עננים חדשות ושיש בהם נפח או 3D איך שנקרא לזה.

עד לא מזמן (כשהייתי משתמש ב AS2012) הייתי משנה את סרגל השכבות עננים ב AS והאמת שזה עשה עבודה יפה מאוד.

הייתי מקבל שכבות יפות של עננים וברוב הפעמים שהייתי נכנס לעננים, הייתי ישר עובד ל IFR.

כרגע, אני מסכים איתך שאין לנו מענה לעננות מציאותית ב FSX, אבל שווה להיות אופטימים.

לגבי המטוס, במבט ראשוני בחיי שהוא נראה דיפולטי, מוזר...  ;)

פורסם

זה יותר מטקסטורות, זו התנהגות

גם אין כזה דבר טקסטורות 3D.

בשביל ש FSX יציג עננות כמו P3D או כמו בסרטון שהוספתי, צריך להחליף את כל התנהגות המנוע והמודלים של העננים

כשאתה בתוך ענן לפעמים אתה עדיין רואה טיפה את קו האופק החיצוני, וכשאתה מביט הצידה אתה רואה עוד נוף

ב P3D עטפו את כל ענן בערפלוכשאתה בפנים זה לבן מוחלט שאפילו נע לכל מיני כיוונים ומכיס אותך מיד לורטיגו, הייתי מת להוסיף את האפקט הזה ל FSX ולהשאר עם FSX כפי שהו

פורסם

ברק ההבדל הוא במנוע הרינדור של העננים,ענן ב p3d או xp10 מרונדר בצורה תלת מימדית אמתית,אתה נכנס לתוך ענן ואתה מרגיש שאתה באמת נמצא בתוכו.

תריך להתנסות כדי להבין...

פורסם

תומר תראה את הסרטון הזה 

תעבור לדקה 4.

ממחיש בדיוק איך זה לטוס ב FSX עם עננים. כמו שאמרתי זה הכל עניין של שכבות. אני מסכים שאם אתה חולף ע"פ ענן אחד, זה לא ימחיש את הערפל שעוטף אותך.

אני טס כמוך בד"כ, טיסות CVFR ולפעמים IFR. לרוב בטיסות שלנו מכיוון שהן בגובה נמוך אין ממש עננים, אך כשעולים גבוה רואים ומרגישים את ההבדל.

 

גל, לגבי העננים ב XP, ראיתי את הפרסומים שלך ואת הסרטון שפרסמת, עם כל זה שהעננים מתנהגים כעננים, זה לא עשה לי את זה. המראה בשבילי לא פחות חשוב (ואני לא מדבר רק על סימולטור ביתי). בסרטון שפרסמת רואים עננים שרובם נראים אותו הדבר, התאורה שהם עשו עם השמש פשוט לא נכונה לטעמי והורסת את החוויה. כמובן שכל אחד וטעמו האישי, אבל זו דעתי בכל אופן.

פורסם

עננים יפים אבל זה לא אותו דבר.

המטוס בסרט לא נכנס לעננות אלה טס מתחת לעננים עם אף גבוה.

בדקה 4:45 כשכל המסך הופך לבן אני מבטיח שאם היה מזיז את הראש שמאלה היה רואה נוף צלול

זה הבדל מהותי. ב P3D אתה יכול להכנס לתוך שכבת עננוות וזהו, אתה לא רואה כלום בכל כיוון.

גם בזמן שאתה קרוב לעננות אתה ממש רואה חלקיקי עננים עוטפים אותך במהירות הטיסה, זה מאוד מרשים ויפה ואמתי

 

חבל שזה היתרון היחידי של P3D V2 על FSX :)

פורסם

אגב לדעתי יקרה מה שקורה תמיד עם כל הגרסאות של FS זה ייקח זמן כי:

א.עד שהחברה תתקן האגים עם יש

ב. תגיב תקשיב לתגובות משתמשים בפועל.

תוציא סרביס פאקים או עדכונים כדי לענות על א ו ב.

ג. הטמעת הסימ כלומר - תחילת פיתוח תוספים חינמיים ובתשלום.
אומנם למשל PFPX AS ובטח עוד תומכים ויתמכו בסימ אבל זה לא מספיק לדעתי.

לאור המגוון העצום של תוספים ל FSX

פורסם

השאלה תומר מה המפרט שלך?
כי לפי דרישות המינימום של הסימ אז גם מחשבי דור QUAD אמורים להספיק בעצם הם המומלצים לכן לפי הנחה זו כל דור ה I זה "בונווס"

ככה לפחות נדע לצפות עם גם לחברה הוותיקים יש סיכוי ;).

לפי מה שכתוב באתר של הסימ הנל יידרשו רק כרטיסי מסך מודרניים יותר.


 

פורסם

תומר אתה על SSD?

 

בעיות של קטיעה נובעות בדר"כ משימוש בכונן מכני שצריך לעבור איחוי.

 

לא קורה ב SSD לכן אתפלא אם אשמע שאתה אכן משתמש ב SSD.

 

לגבי האוטוג'ן שנעלם.. די מבעס, אין טוויק שמשפר את זה? מה עם Lod radius?

פורסם

תראה אין לי SSD אבל אני משתמש באותו HDD שעליו מותקן FSX וב FSX אין קטיעות כאלו (יש אחרות)

ניתן לשחק עם ה LOD אבל זה לא עוזר. LOD סה"כ מקרב את קו הגבול אבל הוא נותר חד.... תכלס זו הבעסה הכי גדולה שלי מ P3D כי את השאר אני יודע שניתן לפתור....

פורסם

תעשה איחוי לכונן ותבדוק עסקאות בלק פריידי על SSD.. עכשיו זה הזמן הטוב ביותר בשנה להצטייד... אפשר בארץ או חו"ל (דרך ushops) עם ניואג\אמאזון .. לא חסר אופציות להביא משהו טוב בזול... סימולטורים ודברים כבדים על המכני זה עינוי סיני.

פורסם

טוב,

התקנתי את גרסת הנסיון של ASN.

זה לא כמו P3DV2 למרות שרואים שנעשו מאמצים רבים לעקוף את מערכת העננים הלא טובה של FSX.

כשהמטוס נכנס לענן ה ASN מוריד את הראות אז יש איזה אפקט אבל זה לא כמו P3DV2 שם כניסה לחלק מענן היא כניסה הרמטית ממנה ניתן לצאת ובבת אחת להכנס לחלק נוסף בענן

ב ASN אין מצב בו תהיה בתוך ענן ולא תראה כלום לפרק זמן מכל החלונות במטוס יחד.

ככה זה נראה ממש בתוך ענן ב ASN:

a7lb.jpg

 

ניתן לראות טיפה את האופק וואת שאר העננים - זה לא באמת IFR.

 

ובלי קשר, ASN תוכנה מצויינת! ממש ללקק את האצבעות עם האויר הלא יציב, משבים וגזרות רוח. מאוד מציאותי.

העננות זו הבעיה של הסימולטור עצמו

 

 

תומר תראה את הסרטון הזה 

תעבור לדקה 4.

ממחיש בדיוק איך זה לטוס ב FSX עם עננים. כמו שאמרתי זה הכל עניין של שכבות. אני מסכים שאם אתה חולף ע"פ ענן אחד, זה לא ימחיש את הערפל שעוטף אותך.

אני טס כמוך בד"כ, טיסות CVFR ולפעמים IFR. לרוב בטיסות שלנו מכיוון שהן בגובה נמוך אין ממש עננים, אך כשעולים גבוה רואים ומרגישים את ההבדל.

 

גל, לגבי העננים ב XP, ראיתי את הפרסומים שלך ואת הסרטון שפרסמת, עם כל זה שהעננים מתנהגים כעננים, זה לא עשה לי את זה. המראה בשבילי לא פחות חשוב (ואני לא מדבר רק על סימולטור ביתי). בסרטון שפרסמת רואים עננים שרובם נראים אותו הדבר, התאורה שהם עשו עם השמש פשוט לא נכונה לטעמי והורסת את החוויה. כמובן שכל אחד וטעמו האישי, אבל זו דעתי בכל אופן.

פורסם

try deleting your p3d.cfg reset to default settings

(earlier models had less math expressed through their modelling (.MDL
over time modules got so complex (PMDG); fsx was having a hard time rendering it all at once
with P3D all this math is actually calculated in time; hence the added overhead

פורסם

try deleting your p3d.cfg reset to default settings

(earlier models had less math expressed through their modelling (.MDL

over time modules got so complex (PMDG); fsx was having a hard time rendering it all at once

with P3D all this math is actually calculated in time; hence the added overhead

Hi Chris!

I didn't quite get the context. Are you referring to the stutters/ micro-stutters that Tomer ha mentioned?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...