עבור לתוכן
Itai Ganor

מסלול 08/26 בבן גוריון נסגר לחצי שנה

Recommended Posts

פורסם

כמו שאמרנו בכנס

מסלול 26 נסגר גם בבן גוריון ברשת

כלומר גם אם מטוס יפול מהשמיים ורק 26 הוא יכול להציל אותו הוא לא ינחת עליו (דוגמא רעה)

26 IS OUT!

תתאמנו עם 747 על פוקס ספישל...

ותצפו להרבה הרבה לחחחחחחץץץץץץץץץץץץץץץץ (1229 למי שמבין.. ולמיש לא 9999)

בבן גוריון

שיהיה לנו חצי שנה נעימה :P

פורסם

המידע שברשותי הנו ה- NOTAMs הבאים שמקורם באתר הרשמי של ממשלת ארה"ב. שימו לב שתאריך התחולה הנו 15/10 שעה 0400Z:

A0747/04 - RWY 08/26 CLSD DUE WIP 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

A0748/04 - DUE TO WIP ON RWY 08/26, THE FLW RESTRICTIONS IMPLEMENTED ON RWY 12/30: 1. ACFT LDG ON RWY 30 SHALL VACATE VIA HIGH SPEED TURN-OFF 'Z'. 2. ACFT TKOF ON RWY 12 SHALL ENTER THE RWY VIA TWY 'Z', RWY 12 TORA IN SUCH CASES- 2340M. 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

A0749/04 - DUE TO WIP ON RWY 08/26, NOISE ABATEMENT RESTRICTIONS SUSPENDED AS FLW: 1. RWY 30 AVBL FOT TKOF UNTIL 0140L.T, AND FM 0530L.T 2. SID 'DEENA1 SPECIAL' AVBL WITHOUT TIME PERIOD RESTRICTIONS. 3. ACFT TKOF ON RWY 30: THE INSTRUCTION "TURN LEFT WITHOUT TRAVERSING RWY 26 CENTERLINE" WILL NOT APPLY. 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

הערות לתשומת לב:

אורך מסלול 12 להמראה קוצר, רק מ- Z.

הגבלות על טכניקת פינוי מסלול 30 לאחר נחיתה.

הקלות בשעות פעילות מסלול 30 וב- Deena1 SIDs

ביאור:

WIP= Work In Progress, ביידיש פירושו לרגל עבודות.

:? לידיעה- מסלול 08/26 LLBG, נסגר לחצי שנה

http://www.aopa-israel.org.il/_Articles ... 104&Page=1

מה עושים עכשיו ברשת ובאמיתי? :?

פורסם
המידע שברשותי הנו ה- NOTAMs הבאים שמקורם באתר הרשמי של ממשלת ארה"ב. שימו לב שתאריך התחולה הנו 15/10 שעה 0400Z:

A0747/04 - RWY 08/26 CLSD DUE WIP 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

A0748/04 - DUE TO WIP ON RWY 08/26, THE FLW RESTRICTIONS IMPLEMENTED ON RWY 12/30: 1. ACFT LDG ON RWY 30 SHALL VACATE VIA HIGH SPEED TURN-OFF 'Z'. 2. ACFT TKOF ON RWY 12 SHALL ENTER THE RWY VIA TWY 'Z', RWY 12 TORA IN SUCH CASES- 2340M. 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

A0749/04 - DUE TO WIP ON RWY 08/26, NOISE ABATEMENT RESTRICTIONS SUSPENDED AS FLW: 1. RWY 30 AVBL FOT TKOF UNTIL 0140L.T, AND FM 0530L.T 2. SID 'DEENA1 SPECIAL' AVBL WITHOUT TIME PERIOD RESTRICTIONS. 3. ACFT TKOF ON RWY 30: THE INSTRUCTION "TURN LEFT WITHOUT TRAVERSING RWY 26 CENTERLINE" WILL NOT APPLY. 15 OCT 04:00 UNTIL 03 MAR 14:00 2005

הערות לתשומת לב:

אורך מסלול 12 להמראה קוצר, רק מ- Z.

הגבלות על טכניקת פינוי מסלול 30 לאחר נחיתה.

הקלות בשעות פעילות מסלול 30 וב- Deena1 SIDs

ביאור:

WIP= Work In Progress, ביידיש פירושו לרגל עבודות.

:? לידיעה- מסלול 08/26 LLBG, נסגר לחצי שנה

http://www.aopa-israel.org.il/_Articles ... 104&Page=1

מה עושים עכשיו ברשת ובאמיתי? :?

ואלה לא זכרתי שגם את הקטע של 12 הם סוגרים

הקיצר יש לכם בסביבות מייל וחצי מסלול להמריא ממנו בפוקס פוקס ספישל ודינה 1 C תתחילו להתאמן!! והרבההההההההה

זה חצי שנה...

GOOD LUCK (הייום 26 פתוח לפי המידע שברשותי)

פורסם

שימו לב בנתיים 26 נשאר פתוח אצלינו עד אשר תצא הנחיה מסודרת זה ייקח יום יומיים אבל אל דאגה גם אנחנו נסבול 8)

פורסם

בונה ללכת עכשיו לראות מטוסים בנתב"ג צריך להיות מעניין....

כל מי שממריא מ30 לא חייב לפנות שמאלה לפני ציר 26 ככה שכולם עוברים מעליך, ועוד יש את ה744ים לניו יורק שפחות או יותר ישתמשו בכל סנטמיטר של המסלול...

כיף כיף כיף

פורסם

וואי וואי 747 כבד שממריא לניו יורק על 30? זה ממש ממש נראה לי מגוחך וגם בלתי אפשרי

הוא צריך להשתמש בפול כוח זה מפחיד

פורסם
וואי וואי 747 כבד שממריא לניו יורק על 30? זה ממש ממש נראה לי מגוחך וגם בלתי אפשרי

הוא צריך להשתמש בפול כוח זה מפחיד

אם אני לא טועה כל סדרת ה747 נבנו להמריא ממסלולים יחסית קצרים, כלומר אם הוא בכח מלא הוא אפילו לא יצטרך את כל המסלול...

פורסם

שימו לב---> בררתי עם המרכז תיאום של בן גוריון וכרגע הסגירה של 26 נדחתה בשבועיים הבנתי גם שיצא NOTAM אחרי מה שעופר פירסם כאן לתשומת לבכם 26 נשאר פעיל עד להודעה חדשה

פורסם

דן,

בואינג 747 טסו ישירות מנתב"ג לקנדי שנים רבות לפני שהתחילו לסלול את 26.

אין מה לדבר שמסלול ארוך עדיף מכל בחינה.

יואב,

הסיפור הזה לא היה ולא נברא.

וואי וואי 747 כבד שממריא לניו יורק על 30? זה ממש ממש נראה לי מגוחך וגם בלתי אפשרי

הוא צריך להשתמש בפול כוח זה מפחיד

אם אני לא טועה כל סדרת ה747 נבנו להמריא ממסלולים יחסית קצרים, כלומר אם הוא בכח מלא הוא אפילו לא יצטרך את כל המסלול...

פורסם
דן,

בואינג 747 טסו ישירות מנתב"ג לקנדי שנים רבות לפני שהתחילו לסלול את 26.

אין מה לדבר שמסלול ארוך עדיף מכל בחינה.

יואב,

הסיפור הזה לא היה ולא נברא.

וואי וואי 747 כבד שממריא לניו יורק על 30? זה ממש ממש נראה לי מגוחך וגם בלתי אפשרי

הוא צריך להשתמש בפול כוח זה מפחיד

אם אני לא טועה כל סדרת ה747 נבנו להמריא ממסלולים יחסית קצרים, כלומר אם הוא בכח מלא הוא אפילו לא יצטרך את כל המסלול...

עוד פעם, למיטב ידיעתי, את 8/26 בנו ראשון, זה המסלול הצפוני, לא?

פשוט במקור הוא היה 2 ק"מ ולא 3.6....

ולגבי 744, אני חושב שזו גם הסיבה למה יש לו כלכך הרבה גלגלים מאחורה, בשביל חלוקת משקל יותר טובה על המסלול וכתוצאה מכך גם פחות שחיקה של המסלול וגם שימוש מופחת ממנו, אם תנסו תראו שאתם תצליחו להרים 744 מ30 :wink:

פורסם

תשמעו, עכשיו יש גם פחות הסעה לעשות.

תחשבו באירועים הקרובים מבן גוריון (ולא לבן גוריון) מה יהיה לקרקע.

30 מטוסים כולם מחכים להמריא על 30.

בכל מקרה... אני כבר התחלתי להתאמן על המראות עם 744\777\762 ממסלול 30.

ובאמת כמו שגל אמר, אם על 26 המראתם עם N1 90 נגיד.

אז על 30 תמריאו עם N1 95-98 ליתר בטחון. תעלו לאוויר קצת מהר, אבל לא בעיה להוריד מהירות אחרי זה.

בכל מקרה, יהיה אתגרי ולפי דעתי גם כיף לצאת סוף סוף לחו"ל על 30 קבוע.

אגב... אם ההמראות אחרי 11 בלילה היו על 26 PURLA1E כי יש את העניין של הרעשים.

אז מה יהיה בהמראות מ-30 ? כי אין PURLA1F או PURLA1FS עד כמה שאני יודע.

פורסם

1. לענין מסלולי נתב"ג, אני עוד המראתי לאירופה על מסלול 29 כשהיה מסלול ראשי יחיד, כי את 30 עוד לא בנו. 29 הנו GOLF שלאחרונה הפך ל- MIKE.

אין לי שנה מדויקת בה נפתח מסלול 30 אך אני משער שזה היה בסביבות תחילת שנות ה- 60.

אין לי שנה מדויקת בה נפתח מסלול 26 אך אני משער שזה היה בתחילת שנות ה- 80. נדמה לי שאכן עבר שיפוץ והארכה מסביבת 3 ק"מ לאורך של היום באמצע שנות ה- 90.

2. לעניין אורך מסלול המראה דרוש למטוסי נוסעים, אסביר איך העניינים מתנהלים מכיוון שתכנון וניסוי כלי טייס חדשים הוא תחום התמחות עיקרי שלי.

קיימות שתי אפשרויות:

א. חלק מהמטוסים מפותחים לפי מפרט מסלול, כלומר עליהם להיות מסוגלים לפעול ממסלולים קיימים באורכים ומידות חשובות אחרות שבמציאות. מצב זה דומיננטי כשאתה מפתח מטוס כגון CRJ שהמטרה הנה להפעילו ממירב השדות המשניים הקיימים כבר בעולם. כאשר אתה מגדיר את המפרט, כלולים בו למשל כמות נוסעים, מטען, וטווח טיסה נדרשים. המצב קיים גם בתחום הצבאי, למשל במטוסים המופעלים מנושאות מטוסים שגודלן ידוע ומסיבות רבות וחשובות לא ניתן להאריכן.

ב. האפשרות השנייה אופיינית למטוסים שהם המילה הטכנולוגית האחרונה. כלולים בקטגוריה זו ה- B747-100 כאשר התחיל שימוש מסחרי, לפני 20 שנה ה- B747-400, לפני 10 שנים ה- A340, הקונקורד, וכו'. מה מאפיין את אלה ולמה הם שונים מאפשרות א'? אלה מטוסים שנועדו להשיג יכולת שלא היתה קיימת בעבר של מטען, טווח, מהירות, גובה, וכו'. בכדי להשיג יכולת זו מפתחים טכנולוגיות חדשות ועדיין לא מוכחות, למשל מנועים בעלי דחף שיא, צמיגים העמידים במהירויות גבוהות, בלמים המסוגלים לספוג את אנרגיית ההאטה בנחיתה, ועוד נושאים רבים כאלה שלא אפרט. מיכולות ודרישות אלה נגזרות דרישות שונות כולל נתוני מסלול נדרש. פירושו של דבר שייתכן ותצטרך לבנות או להתאים עבורו מסלולים מיוחדים. לקראת הכנסת הקונקורד לשימוש מסחרי הוסיפו במיוחד עבורו אורך למסלולי ההמראה בשארל דה גול, הית'רו, קנדי, דאלס שבוושינגטון די.סי, דאלאס/ פורט וורת' שבטקסס, מיאמי, ריו דה ז'נירו, טהרן, סינגפור ועוד.

כאשר כל פריט עיקרי חדש מפותח, קיימת עבורו תוכנית גדילה, הכוללת הוכחת ביצועים ואמינות בתקופת התפעול המבצעי. ניקח לדוגמא מנוע. בונים מנוע מסוים חדש סדרה 1-, ואחרי שעמד ביעדי התכנון, היצרן מעלה את טמפרטורת העבודה בתא השריפה ב- 50 מעלות, ובכך מושגת תוספת דחף של 12% למשל והמנוע עכשיו נקרא 3-. תוספת הדחף מנוצלת להעלאת המשקל, למשל להארכת גוף המטוס לצורך הוספת מושבים והגדלת ההכנסה מהפעלת המטוס עבור חלק מהלקוחות ועבור אחרים מנוצלת לתוספת טווח באמצעות הגדלת מיכלי הדלק. זו הסיבה למשל שלמטוס B737NG קיימות 4 סדרות שונות שפותחו במקביל, לענות לצרכי לקוחות בעלי דרישות שונות. לאחר עוד 3 שנים משיג המנוע תוספת של 250000 שעות פעולה ומעלים את הטמפרטורה בעוד 50 מעלות, הדורשת כבר כמה שינויים, אך מאפשרת תוספת דחף של עוד 15%, נקרא עתה 7-. ושוב מעלים מגבלת משקל מטוס וחוזר חלילה. תהליך זה מתוכנן מראש על ידי יצרן המטוס בשיתוף יצרני המכלולים העיקריים, ומובא בחשבון בעת תכנון הדגם ראשוני של המטוס, כך שיתאים לתהליך הגדילה באופן מיטבי.

התהליך לא מתורגם בהפעלה מסחרית יעילה במטוסים מסוג B747 ו- B777 ליכולת פעולה ממסלולים קצרים יותר, אלא להפקת תועלת מסחרית מירבית. לשם כך קיימת התעופה מנקודת ראות המשקיעים, שבלעדיהם אין תעופה.

דן,

בואינג 747 טסו ישירות מנתב"ג לקנדי שנים רבות לפני שהתחילו לסלול את 26.

אין מה לדבר שמסלול ארוך עדיף מכל בחינה.

יואב,

הסיפור הזה לא היה ולא נברא.

וואי וואי 747 כבד שממריא לניו יורק על 30? זה ממש ממש נראה לי מגוחך וגם בלתי אפשרי

הוא צריך להשתמש בפול כוח זה מפחיד

אם אני לא טועה כל סדרת ה747 נבנו להמריא ממסלולים יחסית קצרים, כלומר אם הוא בכח מלא הוא אפילו לא יצטרך את כל המסלול...

עוד פעם, למיטב ידיעתי, את 8/26 בנו ראשון, זה המסלול הצפוני, לא?

פשוט במקור הוא היה 2 ק"מ ולא 3.6....

ולגבי 242, אני חושב שזו גם הסיבה למה יש לו כלכך הרבה גלגלים מאחורה, בשביל חלוקת משקל יותר טובה על המסלול וכתוצאה מכך גם פחות שחיקה של המסלול וגם שימוש מופחת ממנו, אם תנסו תראו שאתם תצליחו להרים 744 מ30 :wink:

פורסם

אם תקרא את ה- NOTAMs שציטטתי, תדע כי אין בעיה כזו.

תשמעו, עכשיו יש גם פחות הסעה לעשות.

אגב... אם ההמראות אחרי 11 בלילה היו על 26 PURLA1E כי יש את העניין של הרעשים.

אז מה יהיה בהמראות מ-30 ? כי אין PURLA1F או PURLA1FS עד כמה שאני יודע.

פורסם
1. לענין מסלולי נתב"ג, אני עוד המראתי לאירופה על מסלול 29 כשהיה מסלול ראשי יחיד, כי את 30 עוד לא בנו. 29 הנו GOLF שלאחרונה הפך ל- MIKE.

אין לי שנה מדויקת בה נפתח מסלול 30 אך אני משער שזה היה בסביבות תחילת שנות ה- 60.

אין לי שנה מדויקת בה נפתח מסלול 26 אך אני משער שזה היה בתחילת שנות ה- 80. נדמה לי שאכן עבר שיפוץ והארכה מסביבת 3 ק"מ לאורך של היום באמצע שנות ה- 90.

לפי הספרים שלי המסלול הצפוני, כלומר 8-26, שהוא גם המסלול הראשי וגם המסלול הראשון...

פורסם

בנוסף למה שעופר אמר רציתי להוסיף משהו קטן מאוד.

היום זה כבר ידוע מאוד שתלוי באיזה טמפ' טס המטוס.

בלילה מטוסי ה744 צריכים פחות מסלול מאשר מטוס ה744 ביום.

אז קחו את זה בחשבון שאם תוסיפו קצת דחף ל95% ותמריאו בלילה (001 003 027) תצליחו להמריאה לפני ההצתלבות.

פורסם
תשמעו, עכשיו יש גם פחות הסעה לעשות.

תחשבו באירועים הקרובים מבן גוריון (ולא לבן גוריון) מה יהיה לקרקע.

30 מטוסים כולם מחכים להמריא על 30.

.

שוב 30

אתם תמתינו די הרבה זמן להמראה

ברגע שיש תנועה של של מטוסים נכנסים מטוסים יסיעו רק באישור המגדל לנקודת המתנה

יותר מ2 מטוסים לא יעמדו על הנקודת המתנה.

אחת הלימות תהיה פתוחה תמיד כנ"ל לגבי Y וF...

פורסם

למרות שאני בספק אבל אם אתה אומר עפר אני מאמין שכן.

אך זה יצור נזק כלכלי לחברות התעופה שבטח כועסות על הסגירה כי עכשיו ישרפו יותר דלק וחיי המנועים יתקצרו במקצת שלא נדבר על הבטיחות כי כאן אין מה לעשת שריפת מנוע או FAILURE מחייבים כמעט תמיד עצירת ההמראה ועל מסלול 30 747 כבד בדרך לניו יורק לא יוכל לעצור כאן לא משנה מה

פורסם
למרות שאני בספק אבל אם אתה אומר עפר אני מאמין שכן.

אך זה יצור נזק כלכלי לחברות התעופה שבטח כועסות על הסגירה כי עכשיו ישרפו יותר דלק וחיי המנועים יתקצרו במקצת שלא נדבר על הבטיחות כי כאן אין מה לעשת שריפת מנוע או FAILURE מחייבים כמעט תמיד עצירת ההמראה ועל מסלול 30 747 כבד בדרך לניו יורק לא יוכל לעצור כאן לא משנה מה

ממש לא נכון.

תלוי מאוד מתי המנוע כושל.

אם לפני/אחרי הV1.

ושוב תלוי בשעות ההמראה יום/לילה.

ולדעתי אם החליטו לסגור את 26\08 לשיפוצים כנראה צריך לסגור אותו, ואני לא חושב שמנכ"ל לופטנזה או קונטינטל (שמביאות לפה את הכבדים ביותר שלהם) יכולים להגיד לנו מה לעשות.

יש מקומות בעולם שיש להם רק מסלול כזה, אז גם שם דורשים מהם תאריכו את המסלול? מה פתאום.

יש את הפתגם "זה מה יש ועם זה ננצח" אז אנחנו נחיה עם מה שיש וגם זה רק לחצי שנה.

פורסם
למרות שאני בספק אבל אם אתה אומר עפר אני מאמין שכן.

אך זה יצור נזק כלכלי לחברות התעופה שבטח כועסות על הסגירה כי עכשיו ישרפו יותר דלק וחיי המנועים יתקצרו במקצת שלא נדבר על הבטיחות כי כאן אין מה לעשת שריפת מנוע או FAILURE מחייבים כמעט תמיד עצירת ההמראה ועל מסלול 30 747 כבד בדרך לניו יורק לא יוכל לעצור כאן לא משנה מה

ממש לא נכון.

תלוי מאוד מתי המנוע כושל.

אם לפני/אחרי הV1.

ושוב תלוי בשעות ההמראה יום/לילה.

ולדעתי אם החליטו לסגור את 26\08 לשיפוצים כנראה צריך לסגור אותו, ואני לא חושב שמנכ"ל לופטנזה או קונטינטל (שמביאות לפה את הכבדים ביותר שלהם) יכולים להגיד לנו מה לעשות.

יש מקומות בעולם שיש להם רק מסלול כזה, אז גם שם דורשים מהם תאריכו את המסלול? מה פתאום.

יש את הפתגם "זה מה יש ועם זה ננצח" אז אנחנו נחיה עם מה שיש וגם זה רק לחצי שנה.

מסכים איתך ב100 אחוזים!!

יסגרו גם את הקטע המשותף עם 12?

פורסם

ההבדל בשעות מקשה\מקל על ההמראות רק בגלל הטמפרטורה בתכלס כי רוחות לא קבועות אף פעם עכשיו זה לא כזה הבדל רציני הבדל של 5 מעלות לא עושה הבדל ושאמרתי שהכשל מתבצע התכוונתי בV1 אין לך מה להתווכח 747 כבד לניו יורק שהמהירות ניתוק שלו היא בסביבות 165 או יותר לא יוכל לעצור

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...