עבור לתוכן
Itai Ganor

מסלול 08/26 בבן גוריון נסגר לחצי שנה

Recommended Posts

פורסם

טבלת המהירויות שהצגתי הינה עבור דגם B747-400 בסיסי, לקוחה מספר ההפעלה שהוציא PSS שמקורו ספר ההפעלה שהוציאה חב' בואינג. לקוחות מזמינים תתי דגמים שבדרך כלל שונים בדגמי ודחף מנועים ובסידורם הפנימי. במקרים נדירים יכולים להיות גם הבדלים פיסיים כגון מרכז כובד ושינויים אווירודינאמיים קלים מאוד. הבולט בשינויים הינו USAF1 שהנו מטוס דומה חיצונית אך עם מפרט טכני שונה לחלוטין. הייתי אומר בהכללה כי לא צריך להיות הבדל משמעותי עבור כל אלה, במשקל מירבי זהה, במהירות V2.

באשר למצב המסלול והשפעתו על המהירויות, לא בדקתי איך המחשבים מפצים על אלה, להערכתי המחשבים לוקחים מקדם קבוע למים על המסלול, אך כפי שכתבתי בהמשך, יש גורמים שונים הפועלים בכיוונים מנוגדים. להלן השפעות מים עיקריות באוויר ועל המסלול, על התנהגות המטוס, בהשוואה למסלול יבש:

המראה:

כאשר פני המסלול לחים ללא הצטברות מים, המטוס יאיץ מהר יותר עקב תרומת מקדם חיכוך נמוך יותר עם המסלול. כאשר על פני המסלול שכבת קרח חלקה, התופעה חזקה עוד יותר.

כאשר על המסלול שכבת מים עמוקה יותר, המטוס יאיץ לאט יותר כי המים יוצרים תוספת התנגדות לגלגלים. התופעה חזקה עוד יותר כאשר על המסלול שכבת שלג עמוקה.

לפי נוסחת הדחף של מנוע סילון (דחף= זרימה במנוע ליחידת זמן כפול ההפרש בין מהירויות הזרימה בפליטה ובכונס) , בלחות גבוהה הדחף עולה כי המסה של הזורם עולה מנוכחות מים. זו תרומה לקיצור מרחק ההמראה בנוכחות לחות גבוהה. במספר מטוסים התקינו מערכת הזרקת מים בכונס בכדי להגדיל דחף בהמראה. כאשר הסעודים קיבלו מטוסי AWACS בתקופת מלחמת עירק אירן, היה צורך להתקין במטוסים אלה מערכת כזו עקב דחף מנוע נמוך מדי בטמפרטורות האוויר הגבוהה השוררת במרכז סעודיה.

לחות מגדילה באופן דומה גם את צפיפות האוויר RO המופיעה בנוסחאות העילוי והגרר, תרומה זאת לא טריוויאלית כי תוספת העילוי עוזרת אך תוספת הגרר מפריעה. אך סביר כי כל המהירויות יקטנו בקשר או שניים.

עצירה/ נחיתה:

מים על המסלול מקטינים את יכולת העצירה באמצעות בלמי כן הנסע עקב מקדם חיכוך נמוך של הצמיג בפני המסלול, כנ"ל לגבי יכולת שליטה בכוון מתחת 60 קשר באמצעות היגוי קרקע. כנ"ל לגבי שלג. הרבה יותר חמור על קרח.

השפעה על מהירויות:

כאשר המטוס מאיץ מהר יותר על מעט מים, הוא מגיע ל- V1 לאחר ריצה קצרה יותר, וישאר לו מסלול ארוך יותר לבלימת חרום, אך המים מקטינים את יעילות הבלמים ולא ברור באופן טריוויאלי איזה תרומה גוברת. סביר להניח כי סך כל התרומות בנחיתה, בכל מצבי לחות,יראה כי יידרש מסלול ארוך יותר.

לגבי צמיגים. הצמיגים מרגישים מהירות קרקע. שיא הטכנולוגיה שאני מכיר לא הגיע עדיין למצב בו מיוצרים צמיגים המחזיקים מעמד במצב תקין אחרי עשרות ריצות המראה ונחיתה, במהירות ניתוק 370 קמ"ש (200 קשר). במטוסים רוסיים זורקים צמיגים כל 25 נחיתות. מטוסים מערביים מצוידים בצמיגים טובים ויקרים ולא יהיה מסחרי להחליפם בתדירות כה גבוהה. זהו אחד הגורמים המגבילים את יכולת המטוסים כיום.

.

עופר לגבי המהירויות שפרסמת של ה 744 , אתה בטוח במה שאתה אומר ?

כי אם כן , אז כנראה כל הסימולטור טיפה מזייף , כי כל FDE שניסיתי עם משקל מלא כשאני ציין , משקל מלא , זה הרבה יותר ממה שדורשת טיסה טרנסאטלנטית , לא מצליח להמריא לפני 200 קשרים.

הנתונים שאתה נותן שם , הם טיפה מוזרים , 181 זה מהירות V2 נמוכה מדי עבור ג'מבו

אבל מי אני שאתווכח עם נתונים , כנראה הסימולטור מזייף טיפה בנוגע ל FDE שלו...

לגבי ההגדרה של V2 תודה רבה על ההסבר היותר מפורט לגביה , לא ידעתי שזה כרוך בכשל מנוע , אז אני מודה לך על ההסבר.

בנוגע למסלול היבש שרשמתי, זה היה רק בהקשר למהירות , כי אני יודע שכאשר המסלול לא יבש , יש מהירות המראה יותר גבוהה, כמהירות בטחון ...

בתודה

איתמר ארג'ואן

פורסם

איתמר... זה די מוזר.. אני שאני טס בטיסות הטראנס אטלנטיות שלי אני בד"כ לוקח על 747-400 בין 32,000 ל33,000 גאלון דלק.. זה די מספיק לי.. שאני ממריא, זה בד"כ מנתק לי די בקלות במהירות 175 קשרים.. זה הגבול שהגעתי אליו.. אז זה באמת בעיה של FDE..

פורסם

מאחר וכמה אנשים הביעו ספיקות לגבי התנהגות מטוס B747-400 בהמראה במשקל מירבי, ביצעתי בדיקה בסימולטור, להלן התרשמותי:

נתוני הבדיקה:

הבדיקה נעשתה על מסלולים 26 ו- 30 בנתב"ג, במשקל 870000 ליב', ללא רוח ובטמפ' 15 מעלות. זו מגבלת המשקל המעודכנת כיום להמראה.

הבדיקה נעשתה בשני דגמים, PSS B744 של CATHAI המצויד במנועי RR דגם RB211-524H, ובדגם POSKY של אל על B747-458B747-458 המצויד במנועי PW4062. בשניהם היה פאנל PSS עם FMC שלהם. נעשה שימוש בדחף מירבי שקובע ה- FMC, בפתיחת מצערות הדרגתית ללא בלמים.

התרשמות מהבדיקה:

שני המטוסים הציגו יכולת דומה מאוד ועל כן אתייחס לבדיקה כאילו נעשתה על מטוס אחד.

במצב מקזז ביניים בן 7 מעלות המטוס לא הרים אף במהירות 170 קשר (VR). שינוי מצב המקזז מעלה אחת אחורה ל- 8 גרמה להגה גובה יעיל והרמת אף יפה באותה מהירות. המטוס ניתק במצב אף שקבעתי ב- 181 קשר (V2) באופן חלק. ניתוק המטוס בוצע ב-50% מאורך מסלול 26, 60% מאורך מסלול 30.

ביצעתי הפסקת המראה ב- 154 קשר (V1) על 30. במצב (לא ריאלי) של שימוש בהיפוך דחף המטוס עצר עצירה מלאה ב- ZULU. לא ריאלי כי לא ניתן להשתמש בדחף לא סימטרי כאשר סיבת ההפסקה הינה כביית מנוע. לא בדקתי מרחק עצירה ללא היפוך דחף.

כידוע, V1 נובע משילוב ביצועי המטוס עם נתוני המסלול. נראה לי שמטוסים מדגם זה יאלצו להוריד את V1 על 30 מתחת 154 בנתוני הבדיקה בכדי לעצור עד ZULU ללא היפוך דחף לערך של כ- 140 קשר או אפילו מעט פחות.

עופר לגבי המהירויות שפרסמת של ה 744 , אתה בטוח במה שאתה אומר ?

כי אם כן , אז כנראה כל הסימולטור טיפה מזייף , כי כל FDE שניסיתי עם משקל מלא כשאני ציין , משקל מלא , זה הרבה יותר ממה שדורשת טיסה טרנסאטלנטית , לא מצליח להמריא לפני 200 קשרים.

הנתונים שאתה נותן שם , הם טיפה מוזרים , 181 זה מהירות V2 נמוכה מדי עבור ג'מבו

אבל מי אני שאתווכח עם נתונים , כנראה הסימולטור מזייף טיפה בנוגע ל FDE שלו...

לגבי ההגדרה של V2 תודה רבה על ההסבר היותר מפורט לגביה , לא ידעתי שזה כרוך בכשל מנוע , אז אני מודה לך על ההסבר.

בנוגע למסלול היבש שרשמתי, זה היה רק בהקשר למהירות , כי אני יודע שכאשר המסלול לא יבש , יש מהירות המראה יותר גבוהה, כמהירות בטחון ...

בתודה

איתמר ארג'ואן

פורסם
אגב סתם חידה קטנה בקשר למסלול 26 הדבר מיועד יותר לצעירים הוויתקים רוב הסיכוי של שיודעים את התשובה- מהו הכינוי של מסלול 26 ומדוע הוא נקרא ככה?

אני יודע

מסלול 26 ידוע כ"מסלול השקט" מכיוון שמטוסים שממריאים ממנו נדרשים לבצע פחות תמרונים.

ומפה קוראים לו ECHO (הד בתרגום מאנגלית) :wink:

פורסם
אגב סתם חידה קטנה בקשר למסלול 26 הדבר מיועד יותר לצעירים הוויתקים רוב הסיכוי של שיודעים את התשובה- מהו הכינוי של מסלול 26 ומדוע הוא נקרא ככה?

אני יודע

מסלול 26 ידוע כ"מסלול השקט" מכיוון שמטוסים שממריאים ממנו נדרשים לבצע פחות תמרונים.

ומפה קוראים לו ECHO (הד בתרגום מאנגלית) :wink:

אתה מוכן להסביר מה הקשר בין הד לשקט :?: :roll:

פורסם

טוב פחות או יותר הסיפור אכן למסלול קוראים המסלול השקט מהסיבה הפשוטה שכיוון היציאה שלו בזמן הקמתו הלך לאזור חולות ראשון ודרום חולון שאז לא היו מיושבים- זאת אומרת שנמנע רעש כבד של מטוסי הסילון של אז 707 וכל השאר שהיו יוצאים מ -30 שהיו רועשים יחסית למה שקים היום בשוק. כמובן שזמנים השתנו והיום כל האזור הזה מיושב באזור מערב ראשון מעל הבית שלי עוברת הנקודה SIX ואזור שכונת בן גוריון סובלת מהרעש "השקט" של מסלול 26.

לא שלי אישית זה מפריע.

SIX אגב קיימת גם מסיבת ניסיון הפחתת הרעש וגם מפני שאם ממשיכים ישירות לדינה אז הנתיב עובר מעל בית הקברות הענק של חולון - אני לא מבין גדול בדת אבל לכהנים אסור להיות בקרבת בתי קברות ולכן אסור לעבור מעליו- לא מאמין שזאת הסיבה העיקרית אבל ככה שמעתי פעם.-כמובן שנוצרו עוד כל מיני פתרונות כמו דינה ספיישל ממסלול 30 ופורלה 1 אקו להפחתת רעשים וכמובן עוצר ההמראות בשעות הלילה מידת האפקביות שלהם מוטלת בספק ג'מבו שעובר מעל האזור מרעיד את כל חולון וראשון.- שוב לא שזה מפריע התרגלתי כבר...

פורסם

בערב החג פרסם עמי אטינגר ממעריב מאמר פרידה מטרמינל 2, להלן טקסט שגזרתי והמתייחס לסלילת מסלולים, עם הערות שלי:

1. בנמל-התעופה לוד נערכות עבודות בינוי כדי להתאימו לצרכים החדשים. בשנות ה-60 גדל מספרן של חברות התעופה הזרות שפעלו באופן סדיר בנמל-התעופה לוד, והמסלולים הותאמו לנחיתת מטוסי הסילון החדישים.

לדעתי כאו הכוונה לסלילת מסלול 30, חדש.

2. ראשית שנות ה-70. מסלולי הנחיתה בנמל הותאמו לגלגלי מטוסי הג'מבו הגדולים והכבדים. במקביל החלו בהיערכות להגדלת הטרמינל ובבניית בנייני שירות נוספים.

לדעתי כאן הכוונה לשיפור חוזק והארכת מסלול 30.

פורסם
אני לא מבין גדול בדת אבל לכהנים אסור להיות בקרבת בתי קברות ולכן אסור לעבור מעליו- לא מאמין שזאת הסיבה העיקרית אבל ככה שמעתי פעם

אכן זוהי הסיבה האמיתית,

יכול להיות פיתרון לזה, אבל יתכן שהוא יקר מדי, ואני אסביר,

במקום שיש קבר של יהודי יש שם טומאה (טומאה זה נושא אחר להסבר לכן לא ארחיב עליו) ולכהן אסור להיות במקום של טומאה, על פי ההלכה הטומאה עולה למעלה באויר, כדי לעצור את זה יש צורך בבניה של חלל חוצץ בצורה מסוימת, אני אנסה להסביר איך, יש צורך לבנות כמין קשתות אחת צמודה אל השניה שיהיה הפסק אויר, אבל עדיין בחיבור שבין קשת אחת לשניה נוצר מגע עם הקרקע, לכן יש צורך לבנות קשתות על קשתות, כשהקשתות של הקומה השניה בנויות בצורה כזו שהבסיס שלהם נמצא באמצע הגג של הקשתות התחתונות, כך נוצר מצב שיש הפסק של חלל ריק ואז הטומאה נעצרת,

ולמי שלא יודע זה בדיוק היסודות שבנה דוד המלך לבית המקדש, מחשש שיש קברים למטה.

מקוה שתרמתי משהו לדיון :roll: .

פורסם
טוב פחות או יותר הסיפור אכן למסלול קוראים המסלול השקט מהסיבה הפשוטה שכיוון היציאה שלו בזמן הקמתו הלך לאזור חולות ראשון ודרום חולון שאז לא היו מיושבים- זאת אומרת שנמנע רעש כבד של מטוסי הסילון של אז 707 וכל השאר שהיו יוצאים מ -30 שהיו רועשים יחסית למה שקים היום בשוק. כמובן שזמנים השתנו והיום כל האזור הזה מיושב באזור מערב ראשון מעל הבית שלי עוברת הנקודה SIX ואזור שכונת בן גוריון סובלת מהרעש "השקט" של מסלול 26.

לא שלי אישית זה מפריע.

SIX אגב קיימת גם מסיבת ניסיון הפחתת הרעש וגם מפני שאם ממשיכים ישירות לדינה אז הנתיב עובר מעל בית הקברות הענק של חולון - אני לא מבין גדול בדת אבל לכהנים אסור להיות בקרבת בתי קברות ולכן אסור לעבור מעליו- לא מאמין שזאת הסיבה העיקרית אבל ככה שמעתי פעם.-כמובן שנוצרו עוד כל מיני פתרונות כמו דינה ספיישל ממסלול 30 ופורלה 1 אקו להפחתת רעשים וכמובן עוצר ההמראות בשעות הלילה מידת האפקביות שלהם מוטלת בספק ג'מבו שעובר מעל האזור מרעיד את כל חולון וראשון.- שוב לא שזה מפריע התרגלתי כבר...

כל מילה במקום...

זה גם מסביר את כל הכרזות שהוצבו ברחובות, ואת כל השלטי חוצות, שהיה רשום בענק: "חולון נלחמת ברעש המטוסים".

אז הייתי קטן, ולא הייתי מבין גדול בכל העניין, אבל העירייה שלנו באמת עשתה מאמצים על מנת להפחית את רעש המטוסים. והם הצליחו.

אני גר בחולון בשכונת קריית בן גוריון, על הגבול עם ראשון לציון, בדיוק מתחת לנקודה SIX.

אפשר לראות את הפנייה של המטוסים ממש מתבצעת מעל הבית.

וכמו שלאעד אמר, זה באמת מרעיד ומרעיש את כל האזור- לא שזה מפריע, פשוט התרגלנו.

פורסם

להלן NOTAMS עדכניים לנתב"ג, מאתר ממשלת ארה"ב, שתמציתם:

א. מסלול 30/12 סגור יומית עד מחר 13 אוקטובר בין השעות 0630-0930Z.

ב. חניה J14 סגורה עד 24 אוקטובר 1000Z.

ג. מסלול הסעה K סגור בין Z ל- Y היום ומחר 1100-1700Z.

מדובר בעיקר בעבודות תיקון ושיפור שמטרתן לאפשר שימוש אינטנסיבי כאשר 26 ייסגר.

לידיעתכם בהנאה.

A0754/04 - RWY 12/30 CLSD DUE WIP. IN CASE OF EMERG AVBL IN 2 MIN. 13 OCT 06:30 UNTIL 13 OCT 09:30

A0758/04 - B) 0410101300 C) 0410101300

A0759/04 - B) 0410101301 C) 0410101301

A0760/04 - B) 0410101302 C) 0410101302

A0761/04 - AD CLSD FOR TKOF/LDG DUE TO TRANSFER OF ALL AIRPORT OPER AND PAX SERVICES TO NEW TERMINAL, EXC FOR: 1. DOMESTIC SKED FLTS 2. I.A.F FLTS 3. CARGO FLTS 4. INT'L G.A FLTS 01 NOV 23:40 UNTIL 02 NOV 11:00

A0762/04 - INT'L A.I.S AND FLIGHT CREW BRIEFING RELOCATED TO NEW TERMINAL. TEL. NO. AND FAX AS FLW: COORDINATION CENTER TOWER: 972-3-9756242, 243, 244, 245, 251, 252, 253. DOMESTIC A.I.S: 972-3-9756215, 217, FAX: 972-3-9756219. INT'L A.I.S AND BREIFING :972-39756216, FAX: 972-3-9756218. AFTN ADD- NO CHANGES. 12 OCT 10:00 UNTIL PERM

A0764/04 - TWY 'K' CLSD BTN TWY 'Y' AND TWY 'Z' 12 OCT 11:00 UNTIL 13 OCT 17:00 DAILY 1100-1700

A0765/04 - ACFT STAND J14 WITHDRAWN 12 OCT 07:00 UNTIL 24 OCT 10:00

פורסם
אם כך, מסלול פעיל להמראות ונחיתות יהיה 26.

וכל עוד 30/12 יהיה סגור, אין צורך בקטע של הK שסגור...

אחרי נחיתה על 26 איך תגיע לחניה? בריחוף? להזכירך K סגור בין Z ו Y .. ו12\30 סגור... :wink:
פורסם
אם כך, מסלול פעיל להמראות ונחיתות יהיה 26.

וכל עוד 30/12 יהיה סגור, אין צורך בקטע של הK שסגור...

אחרי נחיתה על 26 איך תגיע לחניה? בריחוף? להזכירך K סגור בין Z ו Y .. ו12\30 סגור... :wink:

אם 12\30 סגור עושים 180 יוצאים מהמסלול דרך 03\21 N L וזהו בכל מקרה אם הם סוגרים ככה אז אין עומס מי יודע מה בשעות ש12\30 סגור והוא יהיה פתוח מ 9 וחצי שוב והנחיתות יהיו על 12 וההמראות על 26

זה ככה יהיה לא? :roll:

פורסם
אם כך, מסלול פעיל להמראות ונחיתות יהיה 26.

וכל עוד 30/12 יהיה סגור, אין צורך בקטע של הK שסגור...

אחרי נחיתה על 26 איך תגיע לחניה? בריחוף? להזכירך K סגור בין Z ו Y .. ו12\30 סגור... :wink:

אם 12\30 סגור עושים 180 יוצאים מהמסלול דרך 03\21 N L וזהו בכל מקרה אם הם סוגרים ככה אז אין עומס מי יודע מה בשעות ש12\30 סגור והוא יהיה פתוח מ 9 וחצי שוב והנחיתות יהיו על 12 וההמראות על 26

זה ככה יהיה לא? :roll:

זה יצור עומס

בטח סוגרים ביום רגוע יחסבית

פורסם
להלן NOTAMS עדכניים לנתב"ג, מאתר ממשלת ארה"ב, שתמציתם:

א. מסלול 30/12 סגור יומית עד מחר 13 אוקטובר בין השעות 0630-0930Z.

ב. חניה J14 סגורה עד 24 אוקטובר 1000Z.

ג. מסלול הסעה K סגור בין Z ל- Y היום ומחר 1100-1700Z.

מדובר בעיקר בעבודות תיקון ושיפור שמטרתן לאפשר שימוש אינטנסיבי כאשר 26 ייסגר.

לידיעתכם בהנאה.

זה יצור עומס

בטח סוגרים ביום רגוע יחסבית

מחר מ6 וחצי עד 9 וחצי לא צפוי עומס 8 נחיתות ושמתי לב שבין 6 ל8 ורבע אין מחר נחיתות כלומר שעתיים וקצת עבודות ו17 המראות שזה רגיל

פורסם
אם כך, מסלול פעיל להמראות ונחיתות יהיה 26.

וכל עוד 30/12 יהיה סגור, אין צורך בקטע של הK שסגור...

אחרי נחיתה על 26 איך תגיע לחניה? בריחוף? להזכירך K סגור בין Z ו Y .. ו12\30 סגור... :wink:

אתה רואה שצדקתי... :P

פורסם

כפי שאתם רואים אני חדש פה וסליחה שאני מוריד את האבק מההועה הנ"ל אך לאור דיונים בפורום חובבי תעופה בתפוז נושא זה עלה כלינק לפורום ויש לי משהו לשפוך עליו אור

המסלול הצפוני ההיסטורי שלא ידעתם מהו הוא מסלול 34/16 אשר עליו נחת המטוס של סבנה

שנחטף

בלינק לשרשור בתפוז: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1151&msgid=55128039

לענין התצ"א שלימוני פרסם, רואים בו יפה את:

עבודות עפר על תוואי מסלול 26. מי שחשב ש- 30 חדש יותר, שיתבונן היטב.

מסלול 03 הישן, אינו סלול בקטעו הצפוני עד רחבת המתנה לתחילת 26, אך מתמשך עד להנגר 747 של אל על, כיום LIMA.

מסלול 29, מכביש נתב"ג - צומת יהוד עד מערבית למגדל של היום, GOLF

מסלול 32, כיום BRAVO UNIFORM NOVEMBER.

לחדי עין, מסלול 23, מרחבת בדק ועד אמצע JULIET של היום.

על פי מצב המסלולים אני מעריך את תאריך הצילום בסביבות 1980.

אוקיי, מאחר ונושאי היסטוריה (בעיקר צבאית, ישראלית) די מעניינים אותי, ערכתי השוואה בעזרת פוטושופ בין התצ"א (תודה, לימוני) לדפית המעודכנת של נתב"ג. והרי הממצאים:

בתמונה זו אפשר לראות את התצ"א הבסיסית, ועליה סימונים גסים בצבע אדום של המסלולים הפעילים (?) / קיימים בנתב"ג הישן (אך לא ה"עתיק").

dapitlow.jpg

בתצ"א הבאה מודגשים המסלולים העתיקים, כפי שעופר הזכיר כאן, בצבע ירוק: מסלול 32 ("דורך" על B,U), ומסלול מוצלב 23 אשר לא ממש קל לזיהוי.. 8), (שכיום עומד עליו טרמינל 1 וחלק מה-J, בערך).

dapitoldold.jpg

נמשיך:

כאן כבר הדפית קצת יותר ברורה, וניתן להבחין שמסלול 29 (הישן) אכן הוא יסוד ה-Golf עד אגרסקו והלאה לכביש הראשי (מסומן באדום). כמו כן, 03 הישן הוא אכן, כפי שעופר כתב מהאנגר אל-על , לאורך ה-Lima ונכנס לבסיס חה"א (חניות, טמינל 4 וכו'). אבל (תיקון קל לדברי עופר), מסלול 03, כפי שאנו מכירים היום, כלל לא סלול! (לתשומת לב חלק מהמשתתפים בשרשיר... :wink: ).

dapitmid.jpg

ולסיום:

dapithigh.jpg

כאן ניתן לראות כבר את הדפית המעודכנת, סתם לצורך השוואה....

סיכום:

המסלולים, שכפי הנראה הם הותיקים ביותר בשדה הם 32 ומסלול 23 שמצטלב איתו. אין בידי יותר נתונים כרגע, אבל ככל הנראה הם המסלולים האורגינליים שהוקמו בסוף שנות השלושים ומאוד מזכירים מבנה של שד"ת בריטי, (ראו מבנה שד"ת חיפה, שד"ב ועוד). ע"ע נתב"ג ה"עתיק" 8) .

המסלולים 29 ו-03 (הישן), חדשים יותר, ויתכן שהוקמו מאוחר יותר כדי להתאימם לכיווני הרוח בשדה (הערכה בלבד, לא מבוסס על מקורות מוסמכים). להלן, נתב"ג ה"ישן".

מסלול 30 המוכר לנו כיום הוא הצעיר ביותר ברשימת ה"זקנים" וזאת, להערכתי, לאור אורכו, איכותו, רוחבו וכו' כפי שניתן להתרשם בתצ"א.

:idea: כמו כן, מסלול נוסף קיים בחלקו הצפוני של השדה, היכן שכיום בערך חניית ה-V. (עופר, אם קיימים פרטים מזכרונך, אשמח לדעת :!: ).

לסיכום סופי למתקשים: סדר הופעת המסלולים הקיימים כיום בנתב"ג (מהותיק לצעיר):

1. 30/12

2. 26/08

3. 03/21 (בתוואי החדש).

מקווה שהמבולבלים התיישרו,

וכמובן שמחת תורה שמח :lol: .

אסף.

פורסם

שלומלום, לפי הגראפים שיש בידי של 747-200 שהוא הרבה יותר מגבלתי מ 747-400 בכוח המראה מירבי (MAX T/O EPR) ו 10 מעלות מדפים בתנאי ISA, הוא יכול להמריא במשקל מקסימלי של 364 טון ממסלול 26 ו 341 טון ממסלול 30 כל עוד אין לו מכשולים לעבור, אז כנראה הנזק שיגרם הוא שיוכלו לקחת פחות משקלים לטיסות ואם המטוס אינו עמוס אז הוא לא יוכל להפחית כוח להמראה (REDUCED T/O EPR) ויהיה בלאי מנועים גדול יותר.

פורסם

ערב טוב,

מעט מזכרונם המתקהה של זקני צפת. לפני שנולד מסלול 26, טסנו ב747-200 על 30/12. המטוס היה מתדלק באירופה בדרך לארה"ב. היינו ממריאים ב- 8 בבוקר ומגיעם לקנדי ב- 16.

באשר למסלול 34/16, בתקופת קום המדינה היה שם שדה וילהלמה. אני טסתי באיזור מקיץ 1963 ולא זוכר שהיה מסלול כזה. אותו איזור היה מאוכלס במבנים וציוד צבאיים שחלקם הוזז עם סלילת 26. אורכו כמוצג בתצ"א נראה כקילומטר בודד, ואינו מתאים לנחיתת מטוס סבנה (שהיה 707 או DC8). למיטב השכבה שמתחת לחלודה, אירוע סבנה התפתח כאשר הנוסעים המגיעים היו כבר בתוך הטרמינל, ולא נחיתת מטוס חטוף.

שלומלום, לפי הגראפים שיש בידי של 747-200 שהוא הרבה יותר מגבלתי מ 747-400 בכוח המראה מירבי (MAX T/O EPR) ו 10 מעלות מדפים בתנאי ISA, הוא יכול להמריא במשקל מקסימלי של 364 טון ממסלול 26 ו 341 טון ממסלול 30 כל עוד אין לו מכשולים לעבור, אז כנראה הנזק שיגרם הוא שיוכלו לקחת פחות משקלים לטיסות ואם המטוס אינו עמוס אז הוא לא יוכל להפחית כוח להמראה (REDUCED T/O EPR) ויהיה בלאי מנועים גדול יותר.
פורסם

למי ששם לב בשרשור בפורום חובבי תעופה כתוב הקטע על מסלול 16 צוטט מאיזשהו ספר על מבצע סבנה כנראה שבספר ישנה טעות דפוס במקום 26 נכתב 16

פורסם

קראתי את כל הדיוק מהתחלה וראיתי שהיה מן ויכוח לגבי למה יש את הפנייה לSIX בDEENA ולא טסים ישירות לDEENA.

הסיבה שבגללה עושים את הפנייה הזאת, לפי הדיון, היא כדי לא לעבור בעל בית קברות, לכן עוקפים את זה בעזרת פנייה לSIX.

אני לא יודע אם זה נכון או לא, אבל זה לא נראה לי סיבה הגיונית משום שבILS ל12 גם ככה עוברים מעל זה אז מה זה משנה?

פורסם

בית קברות מה קשור? הרעיון הוא ביצוע ה SID, את ה SID DEENA1E/F ובכלל את כל ה SIDS בעולם מבצעים על מנת שתהיה יציאה מסודרת לנתיבים הבינלאומיים ולא לחתוך נתיבי גישה לנחיתה, מה שהיה קורה אם היו טסים ישירות ל DEENA, והמטרה העקרית היא הפחתת רעש, שלא נעבור מעל איזור מאוכלס ונעיר את השכנים, DEENA1E היה בעבור בשנות ה80 וחלק מ ה 90 יציאת SID1 היו סה"כ 3 יציאות SID1 SID2 SID3 שמנעו מעבר מעל אוכלוסייה, מאז ראשון לציון וחולון גדלו אז זה פחות אפקטיבי אבל נשאר

פורסם
טוב פחות או יותר הסיפור אכן למסלול קוראים המסלול השקט מהסיבה הפשוטה שכיוון היציאה שלו בזמן הקמתו הלך לאזור חולות ראשון ודרום חולון שאז לא היו מיושבים- זאת אומרת שנמנע רעש כבד של מטוסי הסילון של אז 707 וכל השאר שהיו יוצאים מ -30 שהיו רועשים יחסית למה שקים היום בשוק. כמובן שזמנים השתנו והיום כל האזור הזה מיושב באזור מערב ראשון מעל הבית שלי עוברת הנקודה SIX ואזור שכונת בן גוריון סובלת מהרעש "השקט" של מסלול 26.

לא שלי אישית זה מפריע.

SIX אגב קיימת גם מסיבת ניסיון הפחתת הרעש וגם מפני שאם ממשיכים ישירות לדינה אז הנתיב עובר מעל בית הקברות הענק של חולון - אני לא מבין גדול בדת אבל לכהנים אסור להיות בקרבת בתי קברות ולכן אסור לעבור מעליו- לא מאמין שזאת הסיבה העיקרית אבל ככה שמעתי פעם.-כמובן שנוצרו עוד כל מיני פתרונות כמו דינה ספיישל ממסלול 30 ופורלה 1 אקו להפחתת רעשים וכמובן עוצר ההמראות בשעות הלילה מידת האפקביות שלהם מוטלת בספק ג'מבו שעובר מעל האזור מרעיד את כל חולון וראשון.- שוב לא שזה מפריע התרגלתי כבר...

הינה הקשר לבית קברות :roll:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...