עבור לתוכן
Dvir Shany

רשיון טייס בארה"ב

Recommended Posts

פורסם

היי חבר'ה,

לפני כמה ימים פתחתי נושא ברשיון טייס פרטי, קיבלתי תגובה לגבי רשיון בארה"ב, רציתי לדעת האם זו אופציה טובה, (יש לי את הזמן, כסף) ואם כן אז הצעות מחברה שעשו את זה ויכולים לעזור קצת. תודה ויום טוב לכולם.

פורסם

יש לי שני חברים שעשו את זה.

אחד מהם חבר חטיבה בשם Adar Lotan שעשה את הרישון המסחרי שלו בפיניקס ארי**** והיום הוא טייס בוש/ערבות באפריקה ומגשים חלום של הרבה מאיתנו.

וחבר שני שממש לאחרונה הגיע לארה"ב/פלורידה להתחיל את המסחרי שלו בשם Ofer Brill. אם אתה מעוניין בפרטים, תוכל ליצור איתם קשר דרך הפייסבוק.

לאדר יש עמוד בפייסבוק של התמונות שלו מאפריקה, שווה לך להיכנס ולראות.

פורסם

יש לי שני חברים שעשו את זה.

אחד מהם חבר חטיבה בשם Adar Lotan שעשה את הרישון המסחרי שלו בפיניקס ארי**** והיום הוא טייס בוש/ערבות באפריקה ומגשים חלום של הרבה מאיתנו.

וחבר שני שממש לאחרונה הגיע לארה"ב/פלורידה להתחיל את המסחרי שלו בשם Ofer Brill. אם אתה מעוניין בפרטים, תוכל ליצור איתם קשר דרך הפייסבוק.

לאדר יש עמוד בפייסבוק של התמונות שלו מאפריקה, שווה לך להיכנס ולראות.

תודה! אז כדי למצוא פרטים לגבי העניין, ממש בעוד חודשיים אני מתכנן, לחפש את האנשים הללו בפייסבוק? תודה ברק.

פורסם

דביר שלום,

לפני הרישיון חשוב שתחליט מהי מטרתו.

אם ברצונך לעבוד בתחום, שים לב שתצטרך המון כסף לצבירת הרישיונות והשעות להמשך ובנוסף לדעתי גם אזרחות כלשהי שתאפשר לך לעבוד בחו"ל.

אם מטרת הרישיון היא תחביב, מציע לך לשקול שוב את היציאה לארה"ב - בארץ הGA כמעט גוססת, עומדים לסגור את הרצליה ואת ש"ד ולכן הפעילות תתבצע בקצוות הארץ (חיפה וצפונה, ב"ש ודרומה) בנוסף - ביצוע ההסבה לרישיון ישראלי יקרה.

 

אם אתה מעוניין להמשיך לגור בארץ אך בכל זאת להוציא רשיון - ממליץ לך לחקור את תחום האז"מ

 

בברכה,

פורסם

שלום דביר,

מחזק את הדברים של ליאב, התעופה הכללית בארץ בתהליכי דעיכה מתקדמים מאוד לצערי, אני מאוד מקווה ומתפלל לשינוי קיצוני שישאיר את התעופה הכללית בחיים.

כמו שאמר ליאב תחום התעופה הספורטיבית מתפתח במהירות רבה ומקבל תשומת לב משמעותית מרת"א בשנים האחרונות, זה מתבטא בהסדרת נהלי טיסה ומפות, ריבוי בועות טיסה בסופי שבוע וכו', גם רמת הטייסים משתפרת לאט לאט.

לגבי ארצות הברית, תחפש את בית הספר לטיסה במרילנד (ליד וושינגטון dc) בשם WIFA שם עברו רבים מחברי החטיבה כולל אותי, המדריך הראשי שם הוא בן צוובנר חבר חטיבה מזה שנים רבות.

בהצלחה,

פורסם

דביר שלום,

לפני הרישיון חשוב שתחליט מהי מטרתו.

אם ברצונך לעבוד בתחום, שים לב שתצטרך המון כסף לצבירת הרישיונות והשעות להמשך ובנוסף לדעתי גם אזרחות כלשהי שתאפשר לך לעבוד בחו"ל.

אם מטרת הרישיון היא תחביב, מציע לך לשקול שוב את היציאה לארה"ב - בארץ הGA כמעט גוססת, עומדים לסגור את הרצליה ואת ש"ד ולכן הפעילות תתבצע בקצוות הארץ (חיפה וצפונה, ב"ש ודרומה) בנוסף - ביצוע ההסבה לרישיון ישראלי יקרה.

 

אם אתה מעוניין להמשיך לגור בארץ אך בכל זאת להוציא רשיון - ממליץ לך לחקור את תחום האז"מ

 

בברכה,

שלום ליאב, ברצוני כן לעבוד ולעסוק בתחום, ולכן אני בכלל שוקל על  ארצות הברית, אני מודע לעניין הכסף והבנתי שניתן להרוויח כסף על ידי הדרכה לאחר מספר רשיונות.

צר לי לשמוע לגבי הדעיכה בארץ אך לצערי אני מכיר את העניין מקרוב.

 

שלום דביר,

מחזק את הדברים של ליאב, התעופה הכללית בארץ בתהליכי דעיכה מתקדמים מאוד לצערי, אני מאוד מקווה ומתפלל לשינוי קיצוני שישאיר את התעופה הכללית בחיים.

כמו שאמר ליאב תחום התעופה הספורטיבית מתפתח במהירות רבה ומקבל תשומת לב משמעותית מרת"א בשנים האחרונות, זה מתבטא בהסדרת נהלי טיסה ומפות, ריבוי בועות טיסה בסופי שבוע וכו', גם רמת הטייסים משתפרת לאט לאט.

לגבי ארצות הברית, תחפש את בית הספר לטיסה במרילנד (ליד וושינגטון dc) בשם WIFA שם עברו רבים מחברי החטיבה כולל אותי, המדריך הראשי שם הוא בן צוובנר חבר חטיבה מזה שנים רבות.

בהצלחה,

אלמוג, תודה על ציון המקום והעזרה, אני בהחלט אבדוק על זה.

פורסם

בקרוב תהיה אפשרות להתאמן  בWIFA  שנמצא בKGAI    כהכנה לדבר האמיתי

 

Montgomery County Airpark
7940 Airpark Rd
Gaithersburg, MD 20879
 

 

 

https://www.facebook.com/Davidfsx

 

למען האמת העידכון האחרון שעשיתי לדף הנ"ל די מזמן כך שכרגע יש התקדמות משמעותית

 

 

 

 

פורסם

בקרוב תהיה אפשרות להתאמן  בWIFA  שנמצא בKGAI    כהכנה לדבר האמיתי

 

Montgomery County Airpark

7940 Airpark Rd

Gaithersburg, MD 20879

 

 

 

https://www.facebook.com/Davidfsx

 

למען האמת העידכון האחרון שעשיתי לדף הנ"ל די מזמן כך שכרגע יש התקדמות משמעותית

היי דויד, אני מקווה שאני מבין נכון אבל מה שרשמת זו הכתובת? וכהכנה לדבר האמיתי אתה מתכוון סימולטור?

פורסם

הכתובת היא הכתובת של השדה. ההכנה לדבר האמיתי זהו סינרי שאני מפתח לFSX.

בית הספר WIFA מצויד בסימולטור טיסה תלת צירי של RED BIRD התוכנה שפועלת היא של לוקהיד מרטין PREPARE3D

פורסם

http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/37591-%D7%A1%D7%A0%D7%A8%D7%99-montgomery-county-airpark/

בהצלחה דוד!

זה סינרי שמצאתי בפורום מ2012 של השדה ונראלי שיהיה לך יותר קל רק לשדרג אותו.

סמוך על דוד שהוא יודע מה הוא עושה, זה בטח לא הפרוייקט הראשון ולא השני שלו :)

פורסם

מוסיף כאן שיקול חשוב לדרך שכזו, שיקול הטיימינג.
להוצאת רשיון מוקדמת מספר השלכות, שכדאי לשים לב אליהן:

 

1. תחזוקת הרשיון במובן שמירת הכשירות עולה כסף. אם אתה מתכוון להוציא רשיון אמריקאי, לא לטוס 3-6 שנים (צבא + זמן אחרי צבא לחסוך לחזור לארה"ב ולהמשך טיסות ורשיונות) ואז לחזור לטוס - תצטרך לטוס עם מדריך טיסות רבות שעולות הרבה כסף. כל כך הרבה זמן ללא רענון דורשת ממש קורס מזורז קטן. לא מבחינה חוקית (כאמור בשרשיר השני - צריך תעודה רפואית ורענון דו שנתי), אלא מבחינה בטיחותית ואחריות אישית לכשירות שלך. או לחילופין - שמירת כשירות בארץ. כשאתה משווה את הנ"ל לעומת הוצאת רשיון והמשך טיסה בצורה סדירה לאחר הצבא כשאין מה שיגרום לך להפסיק לטוס. ההפרש הזה עולה המון כסף. כסף שאולי עדיף לחסוך אותו, לעשות רשיון לאחר הצבא ולהמשיך לטוס מייד ללא עצירה. נכון שאם יש את הכסף לזה אז אפשר. כי לטוס זה כיף. אבל אם יש את הכסף, למה לא לשים אותו גם בצד ולהנות מהרשיון מייד לאחר הצבא? ולמשל - להמשיך מייד למכשירים ומסחרי.

 

2. מהצד השני של המתרס, להוצאת רשיון מוקדמת יש יתרון: גם אם אתה עדיין לא "מכל הלב" ממשיך לרשיון מסחרי, משמע אם יש לך חופשה קצרה או דברים דומים, אתה עדיין יכול בכל רגע נתון להתחיל לצבור את השעות, הטפטופים האלה פה ושם יכולים להיות משמעותיים, שוב - תלוי בדרך שתבחר ללכת בה על מנת להתמקצע בתחום לאחר הצבא. 

 

לדעתי לעשות רשיון לפני הצבא זה כיף אדיר וחוויה מטורפת. האם זו הדרך היעילה והחסכונית ביותר להגיע רחוק בתחום? לדעתי לא. שוב- כי את הכסף שיידרש לשמור על כשירותך עדיף לשים בצד ושישמש אותך להגדרים והרשיונות המתקדמים יותר. שים את כל הכסף בצד, סיים את הצבא וטוס לארה"ב מייד ללמוד הכל ברצף. ההוצאות שקשורות בתחום הזה אדירות ולעיתים לא צפויות. אז כשיש הזדמנות לחסוך כמה אלפי דולרים - צריך לעשות את זה.

 

הנ"ל כשאתה מדבר על התקדמות בטיסה כמקצוע. אם אתה מחפש רק את הכיף והתחביב, לכסף אין כמעט פונקציה - ותעשה את מה שעושה לך טוב. ואם מה שעושה לך טוב זה להעביר את השירות הצבאי כשיש לך בזיכרון את החוויה של לימוד הטיסה בארה"ב, והכרטיס הקטן הזה בארנק שאומר שאתה יכול, אז לך תעשה את זה עכשיו. נשמע ציני קצת אבל אני באמת מתכוון לזה. מה שעושה לך טוב בלב...

פורסם

מוסיף כאן שיקול חשוב לדרך שכזו, שיקול הטיימינג.

להוצאת רשיון מוקדמת מספר השלכות, שכדאי לשים לב אליהן:

 

1. תחזוקת הרשיון במובן שמירת הכשירות עולה כסף. אם אתה מתכוון להוציא רשיון אמריקאי, לא לטוס 3-6 שנים (צבא + זמן אחרי צבא לחסוך לחזור לארה"ב ולהמשך טיסות ורשיונות) ואז לחזור לטוס - תצטרך לטוס עם מדריך טיסות רבות שעולות הרבה כסף. כל כך הרבה זמן ללא רענון דורשת ממש קורס מזורז קטן. לא מבחינה חוקית (כאמור בשרשיר השני - צריך תעודה רפואית ורענון דו שנתי), אלא מבחינה בטיחותית ואחריות אישית לכשירות שלך. או לחילופין - שמירת כשירות בארץ. כשאתה משווה את הנ"ל לעומת הוצאת רשיון והמשך טיסה בצורה סדירה לאחר הצבא כשאין מה שיגרום לך להפסיק לטוס. ההפרש הזה עולה המון כסף. כסף שאולי עדיף לחסוך אותו, לעשות רשיון לאחר הצבא ולהמשיך לטוס מייד ללא עצירה. נכון שאם יש את הכסף לזה אז אפשר. כי לטוס זה כיף. אבל אם יש את הכסף, למה לא לשים אותו גם בצד ולהנות מהרשיון מייד לאחר הצבא? ולמשל - להמשיך מייד למכשירים ומסחרי.

 

2. מהצד השני של המתרס, להוצאת רשיון מוקדמת יש יתרון: גם אם אתה עדיין לא "מכל הלב" ממשיך לרשיון מסחרי, משמע אם יש לך חופשה קצרה או דברים דומים, אתה עדיין יכול בכל רגע נתון להתחיל לצבור את השעות, הטפטופים האלה פה ושם יכולים להיות משמעותיים, שוב - תלוי בדרך שתבחר ללכת בה על מנת להתמקצע בתחום לאחר הצבא. 

 

לדעתי לעשות רשיון לפני הצבא זה כיף אדיר וחוויה מטורפת. האם זו הדרך היעילה והחסכונית ביותר להגיע רחוק בתחום? לדעתי לא. שוב- כי את הכסף שיידרש לשמור על כשירותך עדיף לשים בצד ושישמש אותך להגדרים והרשיונות המתקדמים יותר. שים את כל הכסף בצד, סיים את הצבא וטוס לארה"ב מייד ללמוד הכל ברצף. ההוצאות שקשורות בתחום הזה אדירות ולעיתים לא צפויות. אז כשיש הזדמנות לחסוך כמה אלפי דולרים - צריך לעשות את זה.

 

הנ"ל כשאתה מדבר על התקדמות בטיסה כמקצוע. אם אתה מחפש רק את הכיף והתחביב, לכסף אין כמעט פונקציה - ותעשה את מה שעושה לך טוב. ואם מה שעושה לך טוב זה להעביר את השירות הצבאי כשיש לך בזיכרון את החוויה של לימוד הטיסה בארה"ב, והכרטיס הקטן הזה בארנק שאומר שאתה יכול, אז לך תעשה את זה עכשיו. נשמע ציני קצת אבל אני באמת מתכוון לזה. מה שעושה לך טוב בלב...

איתי, כמה דברים לגבי מה שאמרת ברשותך(:

1. כמו שהבנתי ממך אתה אומר שכדאי לעשות את הכל ברצף לאחר הצבא כדי לשמור על ריענון וכו... אך כוונתי הייתה הפוכה לגמרי, אלא לעשות זאת לפני צבא כדי שאוכל לצבור שעות בזמן השירות בצבא, ביציאות בחופשות וכו... 

2. כמו כן אני טסתי מספר פעמים בדיימונד או בססנה 172 בחיפה ובבאר שבע, הייתי בקוקפיט מספר פעמים בגדולים (757,A320, 737) ואני יודע איך זה להטיס או להיות בקוקפיט, אבל כמו שאני מבין את זה, כדי לדעת אם באמת זה מה שארצה לעשות לאחר הצבא כדאי לגמור עם הרשיון הבסיסי ביותר כמה שיותר מוקדם, כמו ששמעתי קפטן של 747 אומר, אם היה אפשר לעשות רשיון בגיל 12 הייתי עושה. וזו הגישה שלי לעניין, עכשיו השאלה שלי אם זה ריאלי, או נכון לעשות. מבחינת סבלנות על מנת לחסוך כסף כדי שאוכל להמשיך להתקדם, אין שאלה בכלל אם צריך זה מה שאעשה, אבל כמו שציינתי הדבר לא נובע מחוסר סבלנות או משהו כזה אלא בכדי להתחיל לצבור את השעות כבר מלפני הצבא. אני מקווה שזה נשמע הגיוני כל מה שאמרתי, אשמח לתגובות, ואני רוצה לציין שאני מודה לכם על העזרה חבר'ה. יום טוב.

פורסם

כמו שאמרתי, אם בוער לך להחזיק את הרשיון ביד, לך תעשה. חסכוני בכסף זה לא. 

האפשרויות שלך לאחר מכן, למשך הצבא:

 

1. להסב את הרשיון לישראלי (נזק של כ-10,000 שקל בנוסף לעלות הקורס בארה"ב), ולטוס כאן בחופשות מהצבא (בתעריף הגבוה פי 2.5-3 מעלות שעת טיסה על מטוס דומה בארה"ב).

2. לקחת חופשות מהצבא, להגיע לארה"ב ולטוס שם (ניתן לעשות זאת רק לאחר 8 חודשים בשירות, לזמן שהצבא מאפשר לך ומסיבה טובה. תוכל לעשות זאת נגיד במקרה הטוב פעמיים בשירות. פעם בשנה לטוס - הכשירות נמוכה מאוד ולא קיימת, תצטרך לטוס עם מדריך.
3. לא לטוס כל 3 שנים של הצבא. לטוס לארה"ב על מנת לטוס שוב - צריך כסף לטיסה, לשהייה ולשעות הטיסה ביעד. תצטרך זמן נוסף לחסוך לכך, וכך 3-5 שנים מטיסתך האחרונה, להגיע לארה"ב להמשיך לטוס. תצטרך מיני-קורס כדי לחזור לכשירות בטוחה לטיסה לבד, כמו גם רענון דו שנתי. 

 

אלו האופציות: להסב לרשיון לישראלי ולטוס בארץ, או לחכות עד סוף השירות ולטוס בחו"ל. איך שלא תסתכל על זה, לעשות רשיון לפני הצבא זה לא חסכוני בכסף.

אם יש לך, זה לא יעצור אותך בעתיד (למשל, אם יש כסף מהבית) וממש בוער לך ללמוד לטוס לפני הצבא, אז כמו שאמרתי - לך עם מה שעושה לך טוב.

אני לא מדבר על עלות הרשיון הפרטי, וגם לא על המשך ההכשרה על מנת להתמקצע בתחום. אני מדבר על הכסף שתצטרך להוציא בנוסף להנ"ל - זה שיתבזבז כתוצאה מהצורך להיות שלוש שנים בצבא, מרותק לארץ וללא יכולת להמשיך ולחזור לארה"ב ולטוס. זה כסף שיש לך אפשרות לא להוציא אותו, דהיינו לשמור את הכסף לרשיון הפרטי בצד, וללכת ללמוד לטוס רק אחרי הצבא. אם תחליט בכל זאת - סבבה. קח בחשבון שתוציא הרבה כסף שהיית יכול להמנע מלהוציא. אם אתה יכול להרשות את זה לעצמך רק בשביל ההרגשה של להחזיק את הרשיון בכיס במשך הצבא - לבריאות. בעיניי - מיותר. 

 

בתחום הזה לעניות דעתי דרוש גם הדחף והתשוקה למקצוע, אך ביחד איתם הרבה הרבה רציונל ויכולת ללכת עם הרציונל עד הסוף, מבחינת תכנון וביצוע. זה נכון לגבי תכנון וביצוע של הליכה לשדה אלטרנטיבי במקרה של תקלה, וזה נכון גם לגבי תכנון וביצוע של לימודי טייס לאורך שנים תוך ניצול נכון של המשאבים שלך כדי שהלימודים לא ייקטעו בשל חוסר בזמן או כסף (=בזבוז כסף נוסף. כשירות ועקומת למידה חשובים מאוד!). כשמתעסקים בכזה תחום יקר, כל טעות, או שינוי קטן בדרך, יכולים לגרור הוצאות שבטווח הרחוק יכולים לקטוע את המשך ההתקדמות שלך.

 

סתם נקודת מבטי לשיקולים שלך.

פורסם

איתי, כמה דברים לגבי מה שאמרת ברשותך(:

1. כמו שהבנתי ממך אתה אומר שכדאי לעשות את הכל ברצף לאחר הצבא כדי לשמור על ריענון וכו... אך כוונתי הייתה הפוכה לגמרי, אלא לעשות זאת לפני צבא כדי שאוכל לצבור שעות בזמן השירות בצבא, ביציאות בחופשות וכו... 

2. כמו כן אני טסתי מספר פעמים בדיימונד או בססנה 172 בחיפה ובבאר שבע, הייתי בקוקפיט מספר פעמים בגדולים (757,A320, 737) ואני יודע איך זה להטיס או להיות בקוקפיט, אבל כמו שאני מבין את זה, כדי לדעת אם באמת זה מה שארצה לעשות לאחר הצבא כדאי לגמור עם הרשיון הבסיסי ביותר כמה שיותר מוקדם, כמו ששמעתי קפטן של 747 אומר, אם היה אפשר לעשות רשיון בגיל 12 הייתי עושה. וזו הגישה שלי לעניין, עכשיו השאלה שלי אם זה ריאלי, או נכון לעשות. מבחינת סבלנות על מנת לחסוך כסף כדי שאוכל להמשיך להתקדם, אין שאלה בכלל אם צריך זה מה שאעשה, אבל כמו שציינתי הדבר לא נובע מחוסר סבלנות או משהו כזה אלא בכדי להתחיל לצבור את השעות כבר מלפני הצבא. אני מקווה שזה נשמע הגיוני כל מה שאמרתי, אשמח לתגובות, ואני רוצה לציין שאני מודה לכם על העזרה חבר'ה. יום טוב.

כדי לסיים רישיון מהר ובצורה מקצועית הייתי נמנע מאמירות יהירות כאלה.

יש פה לא מעט אנשים עם רישיון ביד שלא יעזו להגיד זאת.

פורסם

היי,

כמו שכתבתי בשרשור השני אני גם הוצאתי רישיון טיס לפני הצבא ולא מתחרט.

אני מסכים איתך איתי בעניין בזבוז הכסף אבל זה לא מגיע בהכרח ל-10,000 ש"ח (זה יכול להגיע גם ליותר אבל גם להרבה פחות),

כמו כן , יש לומר שהמדריכים בארץ לא נוהגים לציין לך שאינך חייב לבצע 10 שעות טיסה על מנת לבצע הסבה  - חוקית אתה יכול להגיע 

לרת"א ולבקש מבחן מעשי בלי שעת טיסה אחת בארץ (מומלץ לבצע 3-4 שעות).

 

כמובן שגם יש לציין שהשעות שבהם אתה טס גם אם זה 20-30 דקות בהרצליה נכנסות לכספת השעות שלך ככה שזה לא בזבוז מלא ,

לצבור שעות זה תמיד טוב (כל דקה חשובה).

 

ולגבי מה שליאב כתב חשוב לומר - רישיון טיס זה לא משחק ילדים!

אתה טס לבד , עם משפחה/חברים ואתה האחראי להם כך שאין מקום לטעויות - לא להיות יהיר!

הסימולטור לטעמי לא מדמה במקצת את מה שאתה חווה ב-C172 במציאות , 

אינך מכיר את ההרגשה כשאתה צריך להנחית את הפחנוע הזה עם רוחות משביות.

פורסם

היי חברה, אני לא מבין למה משהו ממה שאמרתי נשמע יהיר? אני מנסה להגיד שהטסתי דיימונד ואני יודע איך להטיס מטוס במציאות מרגיש, לא אמרתי שאני הטייס או שאני אוציא תוך מספר מסוים של זמן, בסך הכל ניסיתי לציין עובדה פשוטה שאני לא מגיע ממקום ללא הבנה כלל.

לא מבין למה זה גרם לזה להישמע יהיר זוהי ממש לא הייתה הכוונה...

פורסם
היי אור, לא הצלחתי לשלוח לך הודעה בפרטי.

רציתי לשאול אותך כמה שאלות בקשר להוצאת הרשיון בארה"ב ברשותך:

 

1. איפה הוצאת? 

2. איפה ישנת?

3. כמה עלה לך כל הסיפור?

4. ואיפה עשית הסבה בארץ?

 

אני פשוט גם כרגע מתכנן לעשות את זה ורציתי לקבל כמה שיותר מידע. תודה.

 

ואם מישהו בכללי שיודע ויכול לעזור אני אשמח(: תודה.

פורסם

היי,למדתי ב-WIFA(בית הספר לטיסה הישראלי במרילנד).

לא בטוח שאני האדם הנכון לענות לך על השאלות כיוון שעברו שנתיים מאז הוצאת הרישיון.

ממליץ לך ליצור קשר עם נציג שלהם או פשוט להתקשר לשם דרך הסקייפ.

הכתובת שלהם : www.learntoflydc.com

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...