עבור לתוכן
Yarden Ben-Dor

ME & Mediterranean Illuminated פורסמו תדריך ורשימת פקחים !

Recommended Posts

פורסם

האם טיסות cvfr פנים ארציות תתקבלנה בברכה או שזה יצור עומס מיותר על פקחי תל אביב באירוע?

מה ההעדפה?

 

punks dont care about our heli's

just let the tower know your general plans and indicate your staying below 800ft

פורסם

טסנו באירוע  אני ואיתי גרוס כמובן עם ה 777-200

המראנו מעמאן לבן גוריון שם בצענוTOUCH AND GO וחזרנו לנחיתה בעמאן.

כל הכבוד לארגון של הפיקוח. מלא עמדות פקחים בבן גוריון ואתה מחליף תדרים בהתאם הרגשה של טיסה במציאות.

אבל שוב ראינו תנועה דלילה ביותר ולכן ברור שהבעיה שלנו כעת בוואטיל היא העדר טייסים ולא פקחים. חברים תתבישו לכם. אנשים טרחו למענכם  השקיעו מזמנם ואתם לא באים לטוס!!!

ובכלל לא חייבים אירועים על מנת לטוס. תפגינו נוכחות בשחקים גם בימים רגילים.

פורסם

טסנו באירוע  אני ואיתי גרוס כמובן עם ה 777-200

המראנו מעמאן לבן גוריון שם בצענוTOUCH AND GO וחזרנו לנחיתה בעמאן.

כל הכבוד לארגון של הפיקוח. מלא עמדות פקחים בבן גוריון ואתה מחליף תדרים בהתאם הרגשה של טיסה במציאות.

אבל שוב ראינו תנועה דלילה ביותר ולכן ברור שהבעיה שלנו כעת בוואטיל היא העדר טייסים ולא פקחים. חברים תתבישו לכם. אנשים טרחו למענכם  השקיעו מזמנם ואתם לא באים לטוס!!!

ובכלל לא חייבים אירועים על מנת לטוס. תפגינו נוכחות בשחקים גם בימים רגילים.

 

בוקי אני מבקש, אין מקום לטון דיבור כזה כאן.

 

קודם כל אני מבהיר לכולם שהאירוע הזה היה אירוע שהתמקד בעמאן ולא בתל אביב, וגם לא באירוע טיסה תל אביב-עמאן-תל אביב.

אנחנו הצטרפנו לאירוע הזה כחטיבת שנותנת שירותי פיקוח בדרך לעמאן מעצם היותנו השכנים של ירדן ממערב וגם מעצם היותנו חטיבה במזרח התיכון. מדובר פה על אירוע שכל החטיבות במזרח התיכון ובאגן הים התיכון נרתמו לעזרת הירדנים ולעזרת האזור כולו, אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה או אי פעם ראיתי את האזור "מחובר" ככה.

צריך לזכור שכרגע עמאן הוא לא יעד אטרקטיבי במיוחד, החטיבה שם יחסית בתחילת דרכה, שעות הפיקוח שם עדיין במגמת עלייה ואין עוד סינרי לFSX (כן חברים.. זה משמעותי מאוד !)

 

למרות הכל אני חושב שהחטיבה שלנו יכולה להכריז הצלחה על האירוע הזה, הצלחנו להרים 5 שעות פיקוח על כלל העמדות המרכזיות (כולל TMA) בערב שהוא לא במסגרת סופ"ש וגם קיבלנו כמות תנועה נאה מאוד יחסית לכך שאנחנו לא היינו "מרכז האירוע".

 

כמה דברים שלמדנו מהאירוע הזה, על עצמנו ובכלל:

- פרסום זה שם המפתח, לדעתנו פרסום האירוע לא היה מאסיבי כנדרש מאירוע כזה גדול, הנקודה הזאת עלתה גם על ידי ירדן למארגני האירוע. מה שאנחנו למדנו בעקבות כך זה שפרסום בכל הערוצים זה שם המפתח. ירדן ירחיב על כך.

- לדעתי הדבר הגדול ביותר מבחינתו זה שאנחנו כרגע יודעים שיש לנו כוח אדם של פקחים להרים פה אירועים גדולים וזה בזכות מחלקת הדרכה משומנת שלא מפסיקה לעבוד ובזכות פקחים שמתמידים ועולים לפקח גם כשאין תנועה.

- האזור מסביבנו מתעורר לחיים והתמונה למעלה מסבירה הכל, לא רחוק היום שבו נהיה חלק מאירוע כזה אבל עם כמות תנועה גדולה יותר. VATSIM עוד "תתרגל" לרעיון שהמזרח התיכון הפך לאזור פעיל והמטוסים יגיעו בהתאם, בלי קשר לכך אנחנו שמים לב לגידול משמעותי בתנועה הזרה בישראל, זה בזכות התמדה שלנו בפיקוח ובזמני הפיקוח שאנו נרשמים אליהם והשירות שהמטוסים מקבלים מהפקחים כאן - כאשר טייס מקבל שירות טוב הוא יחזור לכאן ויספר גם לחברים שלו  :D

 

ואני אסיים עם מה שהתחלתי אני חושב שלפני שיוצאים בהצהרות כנגד הטייסים חשוב לזכור שכולם כאן ביחד לאותו התחביב, אף אחד לא צריך להתבייש ואף אחד לא צריך להיפגע ולצאת בהצהרות כנגד אוכלוסיית הטייסים/פקחים, בסופו של דבר כולנו "חברי חטיבה", אז בואו נהיה קצת יותר "חברים".

 

שבוע טוב,

פורסם

בוקי אני מבקש אין מקום לטון דיבור כזה כאן.

אלמוג מה קרה.זה טון דיבור תרבותי ונעים ביותר.למה שמישהו מהטייסים יפגע מכך? אתה כוואטיל 1 היית צריך מזמן לומר זאת ולא לנסות לתאר את ה"הצלחה" כביכול של האירוע. מה אתה מתעלם מהמציאות? כל הטייסים בדעה שלי. ובנוגע לאירגון של הפיקוח אז הרי רק שיבחתי את זה.

פורסם

בוקי אני מבקש אין מקום לטון דיבור כזה כאן.

אלמוג מה קרה.זה טון דיבור תרבותי ונעים ביותר.למה שמישהו מהטייסים יפגע מכך? אתה כוואטיל 1 היית צריך מזמן לומר זאת ולא לנסות לתאר את ה"הצלחה" כביכול של האירוע. מה אתה מתעלם מהמציאות? כל הטייסים בדעה שלי. ובנוגע לאירגון של הפיקוח אז הרי רק שיבחתי את זה.

בוקי עם כל הכבוד חלק נכבד מחברי החטיבה הם תלמידי תיכון, 

החודשים מאי ויוני הם חודשים עמוסים  עם בגרויות ומתכונות, ולא כולם יכולים לבוא לטוס במהלך השבוע,

בטח עד 12 בלילה. אז נכון, ואטיל הצטרפה לאירוע ולכן הוא התקיים ביום ראשון, אבל זה בסוף תחביב...

ובטח שאף אחד לא צריך להתבייש על זה שהוא לא הגיע.

כל הכבוד לחטיבה על הפיקוח הרצוף!

פורסם

בוקי עם כל הכבוד חלק נכבד מחברי החטיבה הם תלמידי תיכון, 

חודש מאי ויוני הם חודשים עמוסים  עם בגרויות ומתכונות, ולא כולם יכולים לבוא לטוס במהלך השבוע,

 

that explains it than; good answer

 

i think you guys taking his words too literally

פורסם

בוקי לא מבין איפה אלמוג טעה שתאר את הארוע?

לא יכלתי לטוס כיוון שהייתי בעבודה, אבל עקבתי אחרי התנועה , ובארץ הייתה תנועה מעבר למצופה בטח לאמצע לשבוע, הפשלה היא של הירדנים והלבנונים, החטיבה עשתה את שלה

צריך קצת לצאת מהקופסה כדי לראות את התמונה הכוללת ושיוצאים ומסתכלים היא לא רעה בכלל ואפילו טובה.

פורסם

כמו שאמרתי, אין מקום להאשים כאן טייסים או פקחים ובטח שאין מקום להגיד "תתביישו לכם", ניב ואלעד אמרו יפה, צריך לזכור שמדובר באירוע אמצע שבוע.

 

אני לא מנסה לצאת פה בהצהרות שלא משקפות את המציאות, אני חושב שבתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בשעות הפיקוח ובכמות התנועה ברשת (וניתן לראות את זה על גבי הדו"ח הרבעוני שפרסמתי ולפי נתוני הסטטיסטיקה שפרסם אמיר) וזה כתוצאה של מאמץ קבוצתי, פקחים וטייסים כאחד ולכן אין מקום לצאת בהצהרות כנגד טייסים/פקחים.

 

אם תרצה נוכל להמשיך לדון על זה בפרטי, לא על גבי הדיון הזה.

פורסם

שמחתי לבוא ולפקח למרות שלא היתה תנועה רבה. לפעמים לא חשוב למה לא הגיעו הרבה טייסים  או למה היה חוסר תנועה יחסי בעמדות הפיקוח.

איך שאני רואה את זה-ביססנו את מעמדנו במזרח התיכון וברשת בכללי. העלנו למשך חמש שעות פיקוח מלא בארץ, למרות שמרכז האירוע לא הגיע אלינו. אני חושב שהוכחנו שיש פה פקחים, יש פה רצינות ובעיקר השקעה ואני מאוד מקווה שהדברים האלו ינוצלו לפעמים הבאות.

תודה רבה לכל מי שטס, ולמי שלא-תמיד יש את הפעם הבאה.

אלמוג הדגיש את זה גם בתדרוך, תכלס אנחנו פה כדי להנות. לא נורא אם לא עלתה תנועה או אם היה קצת ריק, לא יודע מה איתכם-התמונה שיורם פרסם שבה רואים את רוב המזרח התיכון מחובר עשתה לי טוב על הלב, והייתי שמח לקחת חלק באירוע.

המשך שבוע טוב לכולם.

פורסם

אני עליתי על ה TMA בסוף האירוע, לא הייתה כמעט תנועה אבל בכל זאת נהניתי לפקח ביחד עם עוד חברים ולא לבד. בד"כ זה לא קורה הרבה מלבד החד"בים, שאת האחרון לצערי ברגע האחרון מנסיבות בריאותיות נאלצתי לפספס. 

 

ברור שזה נחמד כשיש פיק תנועות, אבל כשאין נהנים מדברים אחרים של התחביב תוך כדי..

 

בכלל מאז שיש את TWITCH כל מה שצריך זה להכנס ולראות את פרידלנד מתרסק בלרנקה .. מה צריך לבקש יותר מזה? :P

פורסם

כריס, טסתי הפעם בססנה ולא במסוק. הטיסה הייתה מקריית שמונה למצדה מעל הסינרי המדהים שלך.

היום בערב אנסה להעלות תמונות.

מבחינתי למרות שטסתי cvfr פנים ארצי והיוויתי תנועה צדדית", קיבלתי את 100% היחס והבקרה שהייתי צריך, ואני חייב לומר שזה היה מציאותי ביותר.

תודה רבה לכם על הארוע, לי זה השאיר טעם של עוד...

פורסם

אני עליתי על ה TMA בסוף האירוע, לא הייתה כמעט תנועה אבל בכל זאת נהניתי לפקח ביחד עם עוד חברים ולא לבד. בד"כ זה לא קורה הרבה מלבד החד"בים, שאת האחרון לצערי ברגע האחרון מנסיבות בריאותיות נאלצתי לפספס. 

 

ברור שזה נחמד כשיש פיק תנועות, אבל כשאין נהנים מדברים אחרים של התחביב תוך כדי..

 

בכלל מאז שיש את TWITCH כל מה שצריך זה להכנס ולראות את פרידלנד מתרסק בלרנקה .. מה צריך לבקש יותר מזה? :P

 

בבקשה חברים , תשפטו לבד אם זה התרסקות או כמו שמתרחש לאחרונה רב''ש מדמיין יותר מידי...

http://www.twitch.tv//amirfried/b/532130865

פורסם

טוב חבר'ה,

 

הנה פוסט מסכם שלי על כל הסיפור מנקודת מבט של מנהל האירועים של החטיבה:

ובכן, כמו שסיכמו זאת רבים וטובים לפניי, מדובר היה באירוע שאותה אירגן ה-VaCC הירדני תחת חסותה של חטיבת המזרח התיכון, VATME. לאירוע הזה כאמור נכנסו מלא חטיבות נוספות שהיו אחראיות ל"הפרחת השממה" באיזור שלנו ולמתן שירותי פיקוח.

משום שלא היה מדובר באירוע אותו אירגנה חטיבת ואטיל, אלא הצטרפה לאירוע תפור מראש על-ידי חטיבה אחרת לא היה ניתן לדעת כיצד החטיבה המארגנת (הירדנים) אירגנה את האירוע. בעניין זה כבר בהתחלה שמתי לב שלמרות ההצהרות הגרנדיוזיות והתקווה שהביעו הירדנים מאירוע זה כי ייתכן והם מפריזים בתקוותם. ומה הכוונה? 10 ימים לפני האירוע פנו אלינו הירדנים בהצעה להצטרף לאירוע, וכמובן שהסכמנו ללא היסוס מתוך תחושת מחוייבות מסויימת, שהרי האפיפיור מבקר גם אצלנו! אבל מה? ליצור קשר ראשוני 10 ימים לפני מועד אירוע? אפילו אני כמנהל אירועים לא כל כך ותיק יכול להגיד לכם שזה לא כל כך מספיק.

כמו כן, משום שאירוע זה לא היה מופקד תחת אחריותה וארגונה של החטיבה שלנו לא יכלתי לדעת מה כבר עשו החטיבה הירדנית לשם ייחצון האירוע. כייאה לחטיבה (אפילו לא) קטנה מאוד לעומתנו הם כנראה לא ידעו כיצד לארגן את הדברים כמו שצריך. לא נורא. במהלך כל האירוע הייתי איתם בשרת ה-TS של VATME גם כדי להפגין נוכחות שלנו בפנים וגם כדי לתת עצות בעת הצורך. 

האירוע עצמו עלה עם תקוות גדולות: כל איזור המזרח התיכון היה מחובר ללא יוצא מן הכלל, כולל קפריסין, תורכיה, מצרים ויוון, אפילו רוסטוב היה מחובר. בעניין זה- מדובר ללא ספק בהצלחה גדולה של המארגנים הירדנים באיסוף כולם. אבל עם זאת, מכשראו שלא היתה תנועה תוך שעתיים ירדו התורכים וכך גם החלו שאר החטיבות לרדת, עד שהגיע למצב שרק 2 חטיבות נשארו לפקח בסוף: הירדנים, ואנחנו. לא רק זה, אנחנו נשארנו לפקח גם מעבר לזמן הקצוב, כמעט שעה אחרי שהירדנים בעצמם ירדו.

מתוך נקודת מבט של מנהל אירועים באתי ואמרתי לירדנים מה הם צריכים לעשות להבא: פרסום פרסום ופרסום. בכל מקום אפשרי. מזלי שהם ראו את כל מה שאמרתי להם כביקורת בונה ומקווה שבקרוב נוכל לראות אצלם את הפירות האלה מבשילים.


אבל בסופו של דבר, כמנהל אירועים של חטיבת ואטיל, מעניין אותי בסופו של דבר אנחנו: האם אנחנו רואים את אירוע הזה מבחינת החטיבה כהצלחה או כשלון?

אז בהחלט אני רואה את זה כהצלחה!!

למה? הצלחתי כאן להרים בלי שום בעיות פיקוח מלא הכולל את העמדות: LLLL_CTR, LLBG_APP, TMA_APP, LLBG_TWR, LLBG_GND, LLBG_DEL! וכל העמדות הללו פעלו כמעט ללא יוצא מן הכלל עד תום האירוע! קודם כל, זה מגלם מבחינתנו את המאמץ האדיר שנעשה כאן בחודשים האחרונים עם הכשרת פקחים והגיע למצב שבו אנחנו יכולים לנהל אירועים למשך זמן רב יחסית עם פיקוח מלא מבלי שיהיו לנו חורים- אז קודם כל, קבלו ח"ח כל מי שמפקח!

דבר שני, גם מבחינת מטוסים ותנועה בסופו של דבר בן גוריון ללא אירוע קיבל יותר תנועה הן ברגע נתון והן לאורך כל האירוע מהשדה של עמאן באירוע. תבינו כאן את המשמעות: בן גוריון- יותר תנועה בשגרה משדה במדינה שכנה שכן נמצא במרכז הפוקוס. 

עוד דבר, האירוע עצמו נערך ביום ראשון לפי בקשת הירדנים- היה לנו ברור שלא נקבל הרבה תנועה וגם אמרתי להם את זה שבגלל שאצלנו יום ראשון זה יום עבודה לא יקבלו מאיתנו כנראה מספיק תנועה כמו בשבתות. אבל גם במצב זה התעלינו על עצמנו וזה ממש יפה מצדנו.

וכדי שתראו שגם אין לנו בעיית טייסים באירועים בקרוב מתוכננים לנו כמה אירועים משמעותיים- אחד באירופה ואחד בשיתוף פעולה עם החטיבה הירדנית (שמאוד נמרצת לשתף איתנו פעולה אגב) ברגע שהסינרי שלהם לעמאן ועקבה ייצא- כך שיש מה לצפות!


עד כאן להפעם :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...