עבור לתוכן
yaniv

סתם טוב לדעת

Recommended Posts

פורסם

אתמול, כאשר הרבה מאוד כלי טייס טסו לכיוון אילת (ואני מדבר על הרבה מאוד מסוקים, מטוסים קלים ובינוניים וקרנף אחד) כולם קיבלו נתיב שהוא "קו ישר לאילת" מהנקודה הנוכחית שבה הם נמצאים. היה ממש יפה.

בנוסף, כל כלי טיס שנכנס למרחב של חגב מיד נשאל באיזה גובה הוא מעוניין לעבור ב"נתיב החדש", וקיבל. היו גם כלים מעל הבקעה, על ה-J10. עוד נחמד לדעת שגם מטוסים שביקשו להיכנס לנתיב מוגדר (כמו אותו קרנף שביקש ליירט את LOT VOR לצורך גישה לנחיתה) נשאלו על ידי הבקר "בשביל מה לך" וקיבלו הוראה ל"קו ישר לאילת". את ההפרדה ביניהם ביצע הבקר ע"פ עדיפות ההגעה של הכלים. מטוסים/מסוקים עם ציוד חילוץ או ציוד רפואי קיבלו עדיפות בכניסה לאילת לעומת מטוסים שנשאו כתבים/צוותי טלוויזיה.

סתם טוב לדעת שבמצבי חירום אנחנו יכולים להסתגל ולחרוג מהנהלים.

פורסם

מטוסי חיל האוויר הישראלי (קרנף),ומטוסי ארקיע וישראייר,נרתמו להעברת הישראלים

שהגיעו ממעבר הגבול -מצרים-ישראל,לתל-אביב.

חלק נחתו בשדה דב וחלק בנתב"ג ..

הטיסות מופעלות ע"י צה"ל אם אינני טועה וחברות התעופה .

פורסם

בקרת תעבורה הינה עיסוק הפועל בתבונה וגמישות.

אלולא קרה בערב חג, לא ניתן היה לאשר טיסות בקו ישר. בנגב חלק ניכר מהשטח מוקצה כשטחי אש לצה"ל ואין דרך כלשהי להפסקת אימוני הירי בזמן אמת. כן קימת סגירת מתכים והבלון ולשם לעולם אין נכנסים, בלי קשר למצב. ועוד כמה פעילויות ששטחיהם סגורים בעת פעילות כגון המישר.

אתמול, כאשר הרבה מאוד כלי טייס טסו לכיוון אילת (ואני מדבר על הרבה מאוד מסוקים, מטוסים קלים ובינוניים וקרנף אחד) כולם קיבלו נתיב שהוא "קו ישר לאילת" מהנקודה הנוכחית שבה הם נמצאים. היה ממש יפה.

בנוסף, כל כלי טיס שנכנס למרחב של חגב מיד נשאל באיזה גובה הוא מעוניין לעבור ב"נתיב החדש", וקיבל. היו גם כלים מעל הבקעה, על ה-J10. עוד נחמד לדעת שגם מטוסים שביקשו להיכנס לנתיב מוגדר (כמו אותו קרנף שביקש ליירט את LOT VOR לצורך גישה לנחיתה) נשאלו על ידי הבקר "בשביל מה לך" וקיבלו הוראה ל"קו ישר לאילת". את ההפרדה ביניהם ביצע הבקר ע"פ עדיפות ההגעה של הכלים. מטוסים/מסוקים עם ציוד חילוץ או ציוד רפואי קיבלו עדיפות בכניסה לאילת לעומת מטוסים שנשאו כתבים/צוותי טלוויזיה.

סתם טוב לדעת שבמצבי חירום אנחנו יכולים להסתגל ולחרוג מהנהלים.

פורסם
בקרת תעבורה הינה עיסוק הפועל בתבונה וגמישות.

אלולא קרה בערב חג, לא ניתן היה לאשר טיסות בקו ישר. בנגב חלק ניכר מהשטח מוקצה כשטחי אש לצה"ל ואין דרך כלשהי להפסקת אימוני הירי בזמן אמת. כן קימת סגירת מתכים והבלון ולשם לעולם אין נכנסים, בלי קשר למצב. ועוד כמה פעילויות ששטחיהם סגורים בעת פעילות כגון המישר.

לגבי השטחי אש - דווקא יש אפשרות להפסיק את הירי מיידית (כמעט), ולמגדלי פיקוח יש סמכות עליונה לזה. זה נעשה בדיוק במצבים כאלה (חרום) וכן במקרים מיוחדים אחרים - למשל כשיש תהליכי מכשירים אמת בחלק מהשדות (שאז נדרשת חצית שדות אש).

פורסם

שלום,

את דברי הקודמים ביססתי על שילוב של ידיעה מהעבר היותר רחוק, ומהבנתי את המערכת. מכיוון שאילן כתב דברים הנוגדים את שלי, ביצעתי בדיקה נקודתית בצד של חיל האוויר. הנה התוצאה ממקור מוסמך, עדכני ועתיר ידע, בצירוף התייחסותי:

א. מטוסי קרב טסים ללא אבחנה בתוך מטווחים תלולי מסלול ללא קשר עם הפעילות בהם. אני מבין מכך שקיימות שתי אפשרויות לסיבה לכך, או שצה"ל לא מוכן לוותר על הפעילות במטווחיו לטובת חיל האוויר, או שחיל האוויר לא רוצה לבקש סגירות או לא סומך על סגירות שטחי אש עבורו, ובשני המקרים מעדיף לקחת את הסיכון בכדי לא לפגוע בפעילותו.

ב. בקרבת הבסיסים אין שטחי אש תלולת מסלול בטווח הקטן מ- 5 מי"מ.

ג. המקור לא ידע לומר כמה זמן לוקח לסגור שטח אש בעת הצורך. אם מקור זה לא ידע, מסופקני שיש טייס שיודע אחרת.

ד. מטוסי תובלה, מטוסים קלים ומסוקים של חיל האוויר עוקפים שטחי אש תלולי מסלול בפועל.

ה. משמעות מידע זה עבורי כטייס לצורך הובלת נוסעים בתעופה אזרחית הוא שלא אתכנן לטוס בשטח אש תלול מסלול גם אם הבקר יגיד לי שהמטווח נסגר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...