Haim Shukrun פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום לכולם יוצא, שבזמן הלא רב שיש לי כאדם עובד, אני מתאמן על טיסה מסוימת ככל יכולתי ב Offline מכיוון שרוצה להגיע לטיסה ברשת מוכן ככל האפשר אבל עדיין מגיע לטיסה ברשת עם ההנחה (האולי שגויה) שטעויות או חוסרים יושלמו שם. ואז מגיעים עם המטוס ועם הרמה של המטיס אל מול הפיקוח ושם במקרים מסוימים כשהדברים לא מסתדרים מגיעים אפילו לניתוק מהרשת ביוזמת הפקח או הטייס עצמו. מה שאני רוצה לומר זה שבתחושתי כביכול אין אמצע - אני מרגיש שמבחינת הפיקוח אני בא לטוס נכון ולא להתאמן, אני חושב שבסופו של דבר אימון אמתי נעשה בתנאים אמתיים עם כל העומס של גם ההטסה וגם הקשר עם הבקרה - כלומר במצב של חיבור לרשת. אני מודע לכך שיתכן שהתשובה לשאלתי עשויה להיות פשוטה - למשל תשתמש ב ATC - יתכן, אבל - האם באמת אין מקום לטיסה ברשת עד שכל היבטי הטיסה נמצאים ברמה גבוהה ? תודה, חי.
shachaf yasurr פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 היי חי , בשביל לטוס ברשת ולהבין מושגים ופונקציות שונות אתה צריך לדעת הטסה ברמה בסיסית וגם הבנה של נהלי הפיקוח ונהלי הנדבר ברשת . טייס אשר אינו יודע דבר לא ניתן להשלים חוסרים דרך פיקוח במיוחד שיש תנועות והפקח לא יכול להתרכז בך . במקרה זה אני מציע בתי ספר וירטואליים אשר יכולים ללמד ולעזור לך בזה... מקווה שהבנת שחף
Ron Peer פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 אף אחד לדעתי לא מצפה שתהיה מושלם.ניתוק מצדך הוא בהרגשה שלך.ניתוק מצד הרשת ככל הידוע לי מצריך סופיוויזר וגם יש בחטיבה אדם שתפקידו DCRM לטפל במקרי משמעת אבל!! המקרים המגיעים אליו מאוד חריגים ככל הידוע לי.וכל עוד לא עברת על חוקי הרשת - יש שני קבצים שכדאי לך לקרוא CODE CONDUCT ו CODE REGOLATIONS שהראשון הכי חשוב בשלב זה!הכל בסדר.מציע לך להרשם ל IFS לעשות קורס בסיסי וקורס מכשירים! ורק אז לעבור למטוסים גדולים יותר.אכן שמה שנכתב לך ע"י שחף נכון מאוד.אני ממליץ לך גם למשל לדאוד לפמ"ת מעודכן לעבור לקרוא ואפילו להתחבר בחניה בזמן פעילות ורק להקשיב לנדבר בהתחלה תסתפק בהרצליה שדה דב חיפה וכו ואחכ נתבג כי שם השפה באנגליתתנסה באתר של IFS גם ללא קורס - כי צריך להרשם להוריד חומר במידה וניתן להורדה ולקרא וללמוד.לבד לתרגל באוף ליין מצבי טיסה ( טיפוס הנמכה וכו ) רק אחכ הקפות ונחיתות.אגב גם מה ATC הבסיסי של FSX ניתן ללמוד טיפה הגיון של נדבר למרות שהוא באנגלית ושונה טיפה ממה שנהוג בארץ
Danny Hershko פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום, אני מזדהה מאוד עם חי, כי אמנם אני לא עובד, אבל אני תמיד מגיע למצב שאומרים לי להתנתק וללכת ללמוד, בחול ובארץ. אני יכול להשלים פערים בלי לקחת קורס ב IFS?
Noy Farhi פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום, אני מזדהה מאוד עם חי, כי אמנם אני לא עובד, אבל אני תמיד מגיע למצב שאומרים לי להתנתק וללכת ללמוד, בחול ובארץ. אני יכול להשלים פערים בלי לקחת קורס ב IFS? היי דני, אני ארשום את זה ממבט של פקח. תראה, אם אתה מגיע למצב שהפקח אומר לך להתנק אז כנראה שהגעת למצב כזה שהפרעת לפקח או שהפקח קיבל התראות מטייסות באזור שלך (בדרכ טייסים לא מבקשים בקשות של לנתק רק פקח) כאשר הפקח מפקח על 20 30 תנועות ואפילו רק 10 תנועות מטוס אחד שעושה בעיות יכול להפריע לכולם וכמובן לגרום לפקח לחשוב פעמיים לגבי כל הוראה. דמיין שניה בראש מצב שיש לך 3 מטוסים על ציר הILS ועוד שלושה ממריאים ומסוק של משטרה עושה אימונים ליד נשרים ועוד כמה מטוסים CVFR שחוצים נתיבים באישור ומקיפים ויגיע מטוס שלא בדיוק יודע מה לעשות ובאזור כמו נתבג שדבר הכי קטן יכול לגרום לפקח ליפול מההפרדה. דוגמא קלאסית שכל בקר בב"ג גישה או תל אביב יסכים. יש לך מטוס שמגיע מסירון ללימקו המטוס חצה את לימקו (קו חוף) אבל באותו הזמן המריא מטוס שלא בדיוק מכיר את הנהלים של השדה ולא פותח דפית, אומנים ממריא באישור, אבל לא שמר גובה כמו שכתוב בדפית 3000 (לא בגלל שהוא לא רוצה בגלל שהוא לא יודע או מכיר מה זה דפית ואיך לקרוא אותה) עד אישור פקח והחליט שהוא מטפס 8000 לדינה. מה יקרה? בום הפקח נפל מההפרדה - התקרבות מסוכנת. אפילו שזה סימולטור ואין פה עניין של חיים אבל אנחנו מדמים Aa Real As Gets אז דמיין סיטואציות שפקח צריך להתמודד איתם + מטוס שלא יודע ולא מבין מה רוצים ממנו כן בהחלט יכול להביא לניתוק מהרשת ואו בקשה מטייס להתנתק. זו לא בושה. במידה ואתה רוצה ללמוד ברשת ולהזין לפיקוח אתה יכול לעשות מהן סובב אזורים לדוגמא לטוס מאזור 8 ל 9 או מ 12 ל 14 בגובה שונה מהמוגדר באישור בקר. אז יוצא שאתה מבקש משהו לא שיגרתי תוך כדי לימדה + שאתה לא מפריע לבקר ולמטוסים ולא מגיע למצב שמבקשים ממך להתנקת. (גם בקורס טייס עד שאתה לא שולט 100% במטוס ויודע ליישם מה שמבקשים ממך לא מכניסים אותך להקפות. השלב הראש הינו טיסות באזורים אימון להכיר את המטוס להכיר את הקשר וכו') אני אתן לך עוד דוגמא, במהלך הCROSS THE POND עליתי לפקח על LISBON WEST CONTROL זאת עמדה שמביאה את המטוסים מסנטה מריה לנחיתה ובנוסף אזור של LPMA תחת השליטה שלי. מטוס החליט שהוא מתחבר על המסלול באותו רגע היה מטוס שנכנס לפיינל. אפשר להגיד שהוא לא הספיק אפילו לבדוק מי מחובר וכבר היה מנותק מהרשת, מקרים שלא ניתן לקחת צ'אנסים. תחשוב זה או להשאיר אותו מחובר ולהסביר לו למה מה שהוא עושה לא בסדר או לגרום למטוס שלא עשה כלום וטס כמו בן אדם ללכת סביב סתם. מה אתה היית עושה? ולאומת זאת היה לי מקרה שמטוס התחבר על המסלול ולא היו מטוסים אז הטייס לא נותק ורק קיבל הודעה פרטית שמה שהוא עושה לא מקובל ברשת הבין התנתק ועבר חניה. ויותר זה לא יקרה אני מבטיח לך. בשורה התחתונה, אתה לא צריך להיעלב אתה צריך להבין את הפקח או הבקר שיש לו דברים יותר דחופים מאשר להתעסק עם טייס שעושה בעיות. VATSIM היא רשת לאנשים שיודעים את הבסיס שזה לטוס,לדבר בקשר להבין ולעשות את מה שמבקשים ממנו. בלי שום קשר, אני מממליץ לך להציץ בחוקים שלך VATSIM מה מותר מה אסור, מה מקובל ומה לא. http://www.vatsim.net/network/docs/ בהצלחה בהמשך הדרך. בברכה, __________________________ Noi Farhi VATSIM VaCC Controller M-C1
shachaf yasurr פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום, אני מזדהה מאוד עם חי, כי אמנם אני לא עובד, אבל אני תמיד מגיע למצב שאומרים לי להתנתק וללכת ללמוד, בחול ובארץ. אני יכול להשלים פערים בלי לקחת קורס ב IFS? היי דני , אני פיקחתי עלייך אתמול , אתה צריך להבין שמבקשים לך לפנות להדינג ואתה לא פונה או להפך לא מנמיך . שמבקשים ממך משהו באנגלית אם זה בטקסט או בקול ואתה לא מבין זה בעייתי . אני לא אומר שישר ויתרתי עלייך ואמרתי לך להתנתק אלא ניסיתי לכוון אותך אבל הגעת למצב שבו נכנסת למרחב רגיש (מרחב צבאי), ובנוסף עומס על הקשר עם 4 נכנסות , 2 נכנסות דרום ועוד CVFR . אני לא אומר אל תעלה ואל תעשה אבל כדי ללמוד וכדי לתרגל OFFLINE לפני שעולים . בית הספר לטיסה הווירטואלית של וואטיל הכי מומלץ כי כאן אתה לומד את העקרונות הבסיסיים בהטסת מטוס + חוקי ואטסים . אם אינך יכול ללמוד בבית הספר הכי פשוט שתקרא,צפה , חקור על מדריכים . ישנם המון מדריכים , מסמכים חוקים ואפילו לקרוא ספר מטוס יכול לעזור לך להבין את המטוס יותר טוב . מקווה שדברים אלו תקח ותיישם ושפעם הבאה נראה אותך רק טוב !
Danny Hershko פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום לכם, רציתי להגיד שלא נעלבתי, או נפגעתי. אני מבין לגמרי את הקטע של הניתוק, ואני בטוח שהפקחים עושים את מה שצריך לעשות. אני כבר ניסיתי ללמוד להבין את הפקחים, בגלל שהבעיה העיקרית שלי בינתיים היא שכולם מדברים כל כך מהר, ואני לא מצליח לקלוט כלום. אני אפילו ניסיתי להשתמש ב VoxAtc, אבל גיליתי שהוא לא מדמה בכלל את המציאות, הפקחים שם מדברים ברור מדי. אבל ראיתי שרון רשם שאפשר להוריד מ IFS חומר, והייתי שמח לדעת לדעת איך. אז תודה על העזרה, דני
Amit Eisinger פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 כבר אי אפשר להוריד חומרים של IFS, ואין כרגע כוונה להפיצם
shachaf yasurr פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום לכם, רציתי להגיד שלא נעלבתי, או נפגעתי. אני מבין לגמרי את הקטע של הניתוק, ואני בטוח שהפקחים עושים את מה שצריך לעשות. אני כבר ניסיתי ללמוד להבין את הפקחים, בגלל שהבעיה העיקרית שלי בינתיים היא שכולם מדברים כל כך מהר, ואני לא מצליח לקלוט כלום. אני אפילו ניסיתי להשתמש ב VoxAtc, אבל גיליתי שהוא לא מדמה בכלל את המציאות, הפקחים שם מדברים ברור מדי. אבל ראיתי שרון רשם שאפשר להוריד מ IFS חומר, והייתי שמח לדעת לדעת איך. אז תודה על העזרה, דני אם פקח מדבר מהר אתה מוזמן ממנו לבקש יותר לאט או בטקסט . במקרה של אתמול אתה לא הבנתי אנגלית ואפילו לא עברית אז זה כבר לא בעיה של קשר . למידת המטוס בצורה מקצועית ומעמיקה חשובה לפני בכלל לעלות לרשת.
Gal Mintz פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 היי, בהודעה אני אתייחס למקרים כליים, ולא לאנשים ספציפיים. רצוי להפריד בין שני מצבים שונים. 1. במקרה הטוב - טייס מגיע להתאמן על דברים מסויימים, כגון: תהליכים, מצבי טיסה באיזור אימונים, בדיקת מטוס חדש, ניווטים וכד'. 2. במקרה הפחות טוב שלצערי קורה הרבה, והרבה מדי - טייסים שמגיעים להתאמן על דברים שנראים בסיסיים מדי - מבחינתי כשאני מפקח (לא שיצא לי לבקש מטייס להתנתק), אני מצפה שהטייס לפחות יבצע וקטורים ע"פ ההוראות שלי במקרה שהוא מסתבך. קורים מקרים רבים מדי שטייסים לא פונים לכיוון שהם מתבקשים, מנמיכים כשמתבקשים לטפס ולהיפך. כשאני מפקח אני מצפה שהטייס יבצע את הגישות המפורסמות בשדה, יודיע מראש אם יש בעיה (אין לי את הנקודה במחשב הטיסה זה לא בדיוק בעיה מקובלת...), יתן רידבקים... כשאני נתקל במקרים כמו בסעיף הראשון, אני תמיד שמח לשתף פעולה עם טייסים שמבקשים לבצע גישה כזו או אחרת (כנ"ל SID), טיסות ניווטים לא שגרתיות וכו'. לצערי זה נדיר, ובהרבה יותר מקרים אני נתקל בטייסים שלא מבצעים הוראות בסיסיות כמו דיווח גובה, כמו פנייה, כמו ביצוע גישה וכו'. באופן אישי חי, כבר נפגשנו על הקשר, אתה מכיר את הגישה שלי, תמיד טוב להתאמן, תמיד טוב לשאול שאלות, זו הדרך היחידה ללמוד. שלא תצא לך הרוח מהמפרשים. ולגבי עצמי, ביצעתי 5 טיסות אופליין על האירבאס של אירוסופט לפני שהיה לי אומץ לעלות איתו לטיסות אונליין - מהסיבה הפשוטה היא שמבחינתי האישית כשאני עולה לטוס, אני עושה כל מה שאני יכול כדי להידמות לטיסה בעולם האמיתי. התרסקויות ושיטוטים חסרי שליטה במרחב - אני מעדיף לשמור לטיסות אופליין. אני חוזר ואומר - יש לך את הדרכים ליצור איתי קשר (אם לא אז אשמח לתת לך וגם לאחרים), אני אשמח לענות על שאלות, ומקסימום לברר במקרים שלא אדע. Almog Atar וגם Haim Shukrun הגיבו לזה 2
Ron Peer פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 2. במקרה הפחות טוב שלצערי קורה הרבה, והרבה מדי - טייסים שמגיעים להתאמן על דברים שנראים בסיסיים מדי - מבחינתי כשאני מפקח (לא שיצא לי לבקש מטייס להתנתק), אני מצפה שהטייס לפחות יבצע וקטורים ע"פ ההוראות שלי במקרה שהוא מסתבך. קורים מקרים רבים מדי שטייסים לא פונים לכיוון שהם מתבקשים, מנמיכים כשמתבקשים לטפס ולהיפך. כשאני מפקח אני מצפה שהטייס יבצע את הגישות המפורסמות בשדה, יודיע מראש אם יש בעיה (אין לי את הנקודה במחשב הטיסה זה לא בדיוק בעיה מקובלת...), יתן רידבקים... במקרה זה אני לא מסכים..לא כל אחד מעדכן את בסיס הנתונים ע"י NAVIGRAPH או כל דרך אחרת..ל FMC כלשהו או אפילו באתר החינמי לדאטה של FSX עצמו: http://www.aero.sors.fr/ אפילו החדשים לא מודעים לכך שבסיס הנתונים הבסיסי מאוד ישן אפילו ב FSX...צריך להתחשב ולהסביר.
Gal Mintz פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 2. במקרה הפחות טוב שלצערי קורה הרבה, והרבה מדי - טייסים שמגיעים להתאמן על דברים שנראים בסיסיים מדי - מבחינתי כשאני מפקח (לא שיצא לי לבקש מטייס להתנתק), אני מצפה שהטייס לפחות יבצע וקטורים ע"פ ההוראות שלי במקרה שהוא מסתבך. קורים מקרים רבים מדי שטייסים לא פונים לכיוון שהם מתבקשים, מנמיכים כשמתבקשים לטפס ולהיפך. כשאני מפקח אני מצפה שהטייס יבצע את הגישות המפורסמות בשדה, יודיע מראש אם יש בעיה (אין לי את הנקודה במחשב הטיסה זה לא בדיוק בעיה מקובלת...), יתן רידבקים... במקרה זה אני לא מסכים.. לא כל אחד מעדכן את בסיס הנתונים ע"י NAVIGRAPH או כל דרך אחרת..ל FMC כלשהו או אפילו באתר החינמי לדאטה של FSX עצמו: http://www.aero.sors.fr/navaids3.html אפילו החדשים לא מודעים לכך שבסיס הנתונים הבסיסי מאוד ישן אפילו ב FSX... צריך להתחשב ולהסביר. כנראה לא דייקתי בניסוח. התכוונתי למקרים כמו: טייס שהנקודה האחרונה בתוכנית הטיסה שלו היא SOLIN או SIRON, וכשמקבל את ההוראה: "DESCEND 5000 FEET LIMKO, CLEARED RNAV GNSS APPROACH RUNWAY 30" נותן תשובה כמו "WE DO NOT HAVE LIMKO IN THE FLIGHTPLAN" וכו' וכו' Omer Lanis הגיבו לזה 1
Haim Shukrun פורסם נובמבר 3, 2014 מחבר דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 שלום לכולם ותודה על התשובות רק לצורך הבהרה - אני בוגר קורס IFS 24 , קורס הגדר מכשירים לא היה בשנים האחרונות לפחות עד כמה שידוע לי ולכן למדתי את זה מהאתר של תומר חיים ותרגלתי את הנושא באופן עצמאי בארץ בטיסות ובאירועים של החטיבה. לכן אני לא רואה את עצמי כמישהו חסר רקע ו/או קורס כלשהם שנכנס לטוס ברשת - מה שאני לא מבין איך זה אפשרי, אני כן תומך בגישה שצריך להתאמן לא מעט ב OFFLINE ועל המטוס הספציפי כדי לא להיקלע למה שגל קרא ובצדק "התרסקויות ושיטוטים חסרי שליטה במרחב" ואני חושב שכאן החוסר שלי, רק רציתי להבין איפה הנקודה שמבינים שיש מוכנות ומהתשובות כאן אני מתחיל לראות את זה. לגבי התוספת של רון - זה לא היה ידוע לי - האם יש כלי שמעדכן את בסיס הנתונים של FSX בנתונים עדכניים ? אם כן אשמח להכוונה אליו - אני מבין שזה הלינק שצורף. חי.
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 כן תשוטט באתר תכיר אותו קצת - שאגב חודש לא מזמן פעם היה נראה אחרת. http://www.aero.sors.fr זה הלינק לאתר הראשי אכן תחת NAVDATA תחפש את המחזור שאתה צריך הוא 1411 כלומר עדכון 11 ל 2014 יש כל חודש אחד כזה.יש שם הסברים איך לעדכן יש קובץ עזרה PDF. זה טוב רק ל FSX עצמו והוא חינמי ( אחדד- טיסה ללא FMC כלשהו אלא רק IFR או GPS של FSX )למי שמשתמש ב FMC אחר כמו VASFMC או ISG או בכאלו שבאים עם מטוסים עצמם כמו PMDG וכו.. בדכ משתמש בעדכון של NAVIGRAPH העולה כסף.
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 אשתף גם מחוויה של עצמי..לפני דיי הרבה זמן שרק שמעתי על VATSIM הגעתי עם נסיון בסימ אפילו IFR ידעתי לנווט למדתי לבד...ידעתי אפילו לקרוא דפיות של JEPPSESN ( אומנם לא הכל ידעתי לפעמים יש שם המון מידע )אבל זה יותר מטייס חדש ממוצע לטעמי.זה נבע משנים ארוכות ושעות רבות של אופליין.יחד עם זאת!! החלטתי ללכת ל IFS כדי לראות האם יש לי הרגלים "מגונים" והיו הרבה תאמין לי...לקח לי זמן להפרד מהם.באתי הייתי בטוח שאני יודע ( לקרוא דפיות נדבר הכרתי אפילו ) הטיסה הראשונה היתתה סיוט. אחכ הלך והשתפר ועדיין החלטתי ללכת ל IFS.בשלב כלשהו הרגשתי בטחון.. ניסיתי לטוס בארה"ב ...בקריביים וכו.הצלחתי וטסתי כמה וכמה טיסות במקומות פחות עמוסים..ועם כל הידע ונסיון מעל הממוצע כמו שאמרתי למצטרף חדש בניויורק לדוגמא היה לי ממש קשה לטוס..עומס פקחים שמדברים מהר ( ממש כמו במציאות ) (כדאי לך לראות סרט בנישונל גאוגרפיק שהיה פעם על פקחים בקנדי וניוארק.. ) לכן החלטתי שטיסות לאזורים כאלו אני דוחה ( גם עד שאתמקצע ב FMC ) יש דברים שקשה לעשות רק עם GPS ( למרות שדיי הסתגלתי אליו ) ואני טס אפילו איתו בארועים ברשת ליעדים קרובים באירופה.רק לאחרונה התקנתי את ISG ומצפה לי לימוד ארוך.כל הזמן לומדים
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 ועוד משהו נוסף..אני ממליץ שברגע שתתחיל IFR לא רק בססנה פייפר ודומיו ותטוס לאירופה אפילו אזור טורקיה יוון כבר מספיק בשביל לרכוש תוכנות כמוFSBUILD או PFPX ( שלי יש כזה ) כדי לתכנן טיסות כמו בעולם האמיתי!ואז תהיה חייב לעדכנן ע"י NAVIGRAPH ואם לא תשתמש ב FMC ( שגם מתעדכן עם אותה NAVIGRPH ) תהיה חייב לעדכן לפי הלינק שכתבתי את הסימ!רק לדאוג שיהיה סנכרון בין המחזורים.כך בחשבון שהעדכון באתר הזה הוא חינמי ולכן יש מקרים שהוא טיפה חסר מידע בהשוואה ל NAVIGRAPH אבל בהחלט עוזר מאוד מאוד!!שכן מידע של FSX לגבי נייוט הוא מ 2005-2006 מקסימום 2007 וזה מאוד ישן במושגים של ניווט ו AIRAC ( זה העדכונים עליהם דיברתי )
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 למזג אוויר מעודכן וגם לשפר את הפריימים של FSX מומלץ להשתמש ב ASN - ACTIVE SKY NEXT שווה כל שקל!!
Danny Hershko פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 אם פקח מדבר מהר אתה מוזמן ממנו לבקש יותר לאט או בטקסט . במקרה של אתמול אתה לא הבנתי אנגלית ואפילו לא עברית אז זה כבר לא בעיה של קשר . למידת המטוס בצורה מקצועית ומעמיקה חשובה לפני בכלל לעלות לרשת. הי, כשהייתי בפיקוחך, זה כבר היה עניין של לחץ, עד כדי כך שאפילו התבלבלתי בין המילים hiding ו altitude, דבר שלא קרה לי אף פעם עד עכשיו. אני רוצה מאוד ללמוד לטוס, ואני עכשיו חוזר למטוסים קלים. אני עדיין לא הצלחתי להבין איך אני יכול לרשום לפקח תוכנית טיסה של cvfr, ולזה לא תמצאו אף מדריך. יש הרבה מושגים שאני לא מבין, ואני מחפש מדריכים מסודרים, שיכולים לגרום לי לדעת לטוס.
Amit Eisinger פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 דני, אני ממליץ לך להירשם למחזור הבא של בית הספר לטיסה, כך תוכל ללמוד באופן מסודר, עם מדריכים שמעודכנים במידע העדכוני.
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 דני,עד לפני אני לא יודע כמה זמן החומר ב IFS היה נגיש. כרגע לפי מה שכתבו הוא לא נגיש לא יודע למה אני מניח שבעתיד יהיה נגיש ( או שזה רק למי שרשום )וללא קשר לכך אני ממליץ לך להרשם ל IFS. דבר נוסף, היום בעידן הגוגל כל מושג שלא מובן לך ניתן לחפש שם וללמוד את פרושו לפחות לבד.ולפעמים יותר מכך רק צריך לדעת לחפש.בגדול ב CVFR פשוט כותבים את הנקודות למשל בת גלים יהיה B.GALIM במקוצר וכו'..ככל הידוע לי אין קוד ICAO מוגדר כמו למשל הרצליה שיהיה LLHZ.וככל הידוע לי ניתן לומר ש CVFR אין הרבה בעולם וזה סוג של "המצאה " ישראלית.
Rom Shaked פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 לנק' CVFR יש קוד של 5 אותיות הנמצא בצד האחורי של המפה http://caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=4203&Itemid=
Ron Peer פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 לנק' CVFR יש קוד של 5 אותיות הנמצא בצד האחורי של המפה http://caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=4203&Itemid= אוקי חידשת גם לי.. כלומר צדקתי בחלק..כי ICAO זה 4 אותיות ..אז זה לא לפי חוקים אלו.
Almog Atar פורסם נובמבר 3, 2014 דיווח פורסם נובמבר 3, 2014 אוקי חידשת גם לי.. כלומר צדקתי בחלק..כי ICAO זה 4 אותיות ..אז זה לא לפי חוקים אלו. 4 אותיות זה לשדה תעופה, 5 נקודות זה לנקודות דיווח.
Etai Charit פורסם נובמבר 4, 2014 דיווח פורסם נובמבר 4, 2014 לפי חוקי ואטסים כפי שאני זוכר אותם, ניתן להתחבר כטייס כל עוד יש יכולת להבין ולבצע הוראות בסיסיות של פקח (גובה וכיוון). כל דבר מעבר, זה פלוס. הרשת ומשתמשיה מתאמצים ומשקיעים הרבה מרץ, זמן וידע על מנת לדמות את המציאות כפי שהיא, טייס שמתחבר וטס באופן לא ריאליסטי, בעצם פוגם בחוויה השלמה של טיסה במרחב מדומה ברמה גבוהה. מעבר לזה, קשה להנות מהטיסה כשאתה רק עסוק בלחשוב מה אתה עושה לא בסדר. ההמלצה שלי אולי פחות שגרתית, אבל אם רוצים לשלוט במטוס, בסימולטור, קצת להבין עקרונות מאוד בסיסיים בטיסה בלי להתחייב לקורס אונליין, אפשר לנסות את השיעורים הפנימיים של הסימולטור. הם לא יביאו אותך לרמת רשיון פרטי אמיתי, אבל כן יסבירו לך קצת על המטוס וההתנהלות במרחב. ברגע שאתה מצליח לשמור גובה וכיוון, אפשר להמשיך, ובאינטרנט יש המון מידע: איך המטוס טס, הבנה יותר מעמיקה של מה יש לך במטוס ואיך לתפעל אותו בצורה נכונה. ואז קצת להיפתח לעולם המרחב האווירי: מה החוקים של טיסת ראייה? מינימום מזג אוויר, איפה מותר ואסור לטוס, איך ולמי מגיעה זכות קדימה, איך להצטרף/לצאת ל/משדה תעופה, כל תחום ההקפות וכו'. כשאתה מרגיש שאתה יכול להבין ולבצע הוראות שפקח ברשת יתן לך, אפשר להתחבר. לא לפחד מזה מחד אך להכיר את המגבלות שלך מאידך. זה סימולטור, פה לא מתרסקים ומתים, מקסימום טועים ופה זה נגמר. אבל כן להגיע למצב שלהתחברות ולדיבור עם פקח ולאינטראקציה עם תנועה סובבת יש משמעות מבחינתך, שאתה מבין מה קורה ויודע להגיב נכונה - אחרת לא עשית בזה כלום, וגם הפרעת לנוכחים שכן מחפשים ריאליזם. כן צריך להתחיל מאיפשהו ולהתאמן. ברשת אין הרוגים. רק חשוב, ופה הנקודה המרכזית של הודעתי: הכבוד ההדדי. טייסים ופקחים ותיקים יותר כבר נתקלו בעבר בטייסים חדשים ועוד ייתקלו. כדאי שתהיה הסבלנות לכך, מתוך כבוד לאדם ומתוך כבוד לתהליך הלימוד שלו. מצד שני, לטייס החדש צריך להיות הכבוד לחברים שכן קצת יותר יודעים איך לטוס באופן מקצועי, ולכבד את זה שכל מי שהתחבר בא לקבל בדיוק את זה. ומי שלא יודע לעבוד בצורה הזאת, מפריע להתנהלות המקצועית של כל המרחב ופוגע בחוויה המציאותית. ולפי הצורך גם לוותר ולהתנתק. או לא להתחבר מלכתחילה. ולאורך תהליך הלימוד להתחבר לטיסה רק כשאתה חושב שאתה שולט במרכיביה מספיק כדי להשתלב כראוי במרחב.