עבור לתוכן
Joel Strikovsky

הרצליה - הגבלות תעופתיות

Recommended Posts

פורסם

גם הרצליה הוא אחד הברגים המשמעותיים בישראל שכמו שכתבתי גורם מרכזי בתחום שלם בענף התחבורה ששמו "תעופה כללית".

איך אתה מעז לומר שמשתמש בו אחוז בודד כששמונים אחוז מהטיסות הפנים ארציות מבוצעות מהשדה הזה ?

ועדיין לפי דעותיך נתב"ג אמור לעבור לדרום מכיוון שגם שם ישרת "עשרות אלפי נוסעים ביום".

פורסם

So LLET is a none issue, and LLHA is a none issue


Just that little tiny space is a risk for the public


 


you all seem to focus on the general needs of the country


the country should first provide the people’s needs; then concern about foreign financial aspects


as it stands; it seems that they already have the little people’s money; let’s focus of foreign money coming in


 


every municipal should and need its own runway; I’m surprise there are so little of them in Israel


 


because, first the army


then the country needs more money from foreign sources


and since we already have the small people in our pockets; this land can make us allot of money in tax; make few contractor richer; and few young couples in debt for life


 


a small handful of people are yelling Woohoo all the way to the bank; and it’s never anyone of you


פורסם

אחוז הטיסות המסחריות מהרצליה הוא נמוך.

טיסות רומנטיות וכל מיני חלטורות.

 

אם אתה חושב שמשתמע מהדברים שלי שאת נתב''ג צריך להעביר לדרום תקרא שוב ותעבוד על הבנת הנקרא כי לא הבנת כראוי.

מה שאמרתי זה שגם המיקום של נתב''ג לא טוב וגם על זה יש דיונים אבל בגלל חשיבותו אין שום סיכוי שהוא יסגר עד שתוקם אלטרנטיבה , וזה בניגוד להרצליה שהוא לא מהווה איפלו 5 % מהחשיבות של נתבג , זה למה זה קורה , האם זה נכון  ? , לא - גם להרצליה צריך לדאוג לחלופה לפני הסגירה לדעתי. אבל זה שצריך לסגור אותו - זה החלטה נכונה.

פורסם

אחוז הטיסות המסחריות מהרצליה הוא נמוך.

טיסות רומנטיות וכל מיני חלטורות

 

המשרדים והמוסך של כימניר יושבים בהרצליה... כמה טיסות מסחריות וטיסות עם אינטרס מדיני ובטחוני מבצעת כימניר אתה יודע ? נכון שלא כולן יוצאות מהרצליה...

 

סגירת שדה דוב להוזלת מחירי הדיור ? שדה דוב הוא פיסת הנדל"ן בין היקרות אם לא הכי במדינת ישראל, זה שיבנו שם בנייני מגורים בעלות של מליונים לא יוזיל לך את מחירי הדיור בשום מקום בארץ.

 

איך סגירת שדה תעופה ושאנשים לא יוציאו PPL יעזור לזוגות צעירים לקנות דירה ? אותם הבניינים שיצמחו לך על גבול הרצליה פיתוח/כפר שמריהו לא יתנו את הפתרון ואני האמת לא מוצא קשר בין זה שצריך לסגור שדה תעופה שהוא השדה האזרחי השני הכי פעיל במדינה לבין הוזלת מחירי הדיור. שדה התעופה הזה קיים הרבה לפני בנייני המגורים ליד, כל טענה של רעש/זיהום/בטיחות היא בעייני תמוהה, כל מי שקנה שם דירה היה אמור להבין יפה מאוד לאן הוא נכנס.

 

בסופו של דבר סגירת הרצליה יכולה לתרום לתעופה הכללית במדינה וזה יקרה רק אם יקום במקומו שדה תעופה חלופי, במיקום סביר ובסטנדרטים נורמליים.

פורסם

וכריס , גם את אילת סוגרים כמעט בגלל אותה סיבה ותמנע כבר בהקמה.. לדייק בעובדות לדייק בעובדות...

 

קודם כל תדייק אתה בעובדות.. אתה זורק כאן פצצות לאוויר בלי שום בסיס.

אתה מדבר פה על הפשרת קרקעות והקמת שדות תעופה חדשים ופינוי בסיסים כאילו זה משהו שקורה בשעה ורבע

פורסם

קודם כל תדייק אתה בעובדות.. אתה זורק כאן פצצות לאוויר בלי שום בסיס.

אתה מדבר פה על הפשרת קרקעות והקמת שדות תעופה חדשים ופינוי בסיסים כאילו זה משהו שקורה בשעה ורבע

 

נתחיל מהסוף , אני דיברתי על תוכניות עתידיות , לא אמרתי שהן יצאו לפועל תכף ומיד , אך זה מה שמתוכנן שם באזור לאחר סגירת ופירוק השדה - אם אתה והשאר חושבים שזה לא יתרחש בזמן הקרוב והמחירים לא יהיו אטרקטיבים לזוגות צעירים וכו זה כבר מה שאתם חושבים מה שאני אמרתי זה עובדה חצובה בסלע , בחלקים מהאזור שהרצליה תופס - מתוכננות יחידות דיור להקמה עתידית זה עובדה שווה ערך לזה שהיום יום שבת .

 

תראה לי בבקשה פצצה שזרקתי לאוויר ?? 

א. אילת אכן יחל בהליכי פירוק ומעבר לשדה תמנע כאשר יוקם - זה התוכנית.

ב. לא אמרתי שלאחר סגירת הרצליה הדירות יוקמו במהירות זה אתה מכניס לי מילים לפה , לא כתבתי את זה בשום מקום בפורום, שזה יקח כמה זמן שזה יצטרך אבל בהחלט זה מה שמתוכנן.

ג. פינוי בסיסי צה''ל זה גם דבר שתוכנן ולמעשה כבר מתחיל , עוד עובדה חצובה בסלע.

ד. כימניר לא פועל רק מתוך הרצליה כמו שאתה יודע יותר טוב ממני , נכון שיש בהרצליה בדק , כימניר וכו - לא אמרתי שאין שם טיסות ואינטרסים מסחריים - אמרתי שהאחוז שלהם יותר נמוך מאחוז הטיסות הפרטיות שיוצאת מהרצליה ביום יום - זה לא נכון ? אם לא אני מתנצל.

ה. עיירית ת''א התחייבה שבשטח שיופרש משטח שדה דוב להקמת דירות יוקצה חלק לדיור לזוגות צעירים זה גם חלק מהתחייבות מנהל מקרקעי ישראל בחתימה על ההסכם - זה יכול לקראות גם עוד 10 שנה אני לא כתתבי שום מילה על זמנים , אבל זה שזה מתוכנן זה עוד עובדה חצובה בסלע.

ו. לגבי רעש מסביבת הרצליה אני באמת לא יודע מספיק עובודת על הנושא הזה וזה למה לא כתבתי שום דבר על זה.

 

ושוב , בהחלט מסכים שיש לסגור את הרצליה אבל לא לפני מציאת אלטרנטיבה אמיתית - בדיוק כמו שכתבת בשורה האחרונה שלך.

לא להסכים איתי שהדברים שאני כותב יקראו בטווח הזמן המיידי זה משהו אחד ולהגיד שאני זורק פצצות זה משהו אחר.
פורסם

חינן,

אתה ממשיך לקצנר בלי סוף.

אם והיה לך רישיון מסחרי היית מדבר אחרת אבל לא ניכנס לזה....

 

הוא לא כתב שיש לו רישיון מסחרי אלה שהלימודים אליו יהיו במגידו....

הלימודים לרישיון מסחרי וכו מעכשיו יעשו במגידו ?

פורסם

 

נתחיל מהסוף , אני דיברתי על תוכניות עתידיות , לא אמרתי שהן יצאו לפועל תכף ומיד , אך זה מה שמתוכנן שם באזור לאחר סגירת ופירוק השדה - אם אתה והשאר חושבים שזה לא יתרחש בזמן הקרוב והמחירים לא יהיו אטרקטיבים לזוגות צעירים וכו זה כבר מה שאתם חושבים מה שאני אמרתי זה עובדה חצובה בסלע , בחלקים מהאזור שהרצליה תופס - מתוכננות יחידות דיור להקמה עתידית זה עובדה שווה ערך לזה שהיום יום שבת .

 

תראה לי בבקשה פצצה שזרקתי לאוויר ?? 

א. אילת אכן יחל בהליכי פירוק ומעבר לשדה תמנע כאשר יוקם - זה התוכנית.

ב. לא אמרתי שלאחר סגירת הרצליה הדירות יוקמו במהירות זה אתה מכניס לי מילים לפה , לא כתבתי את זה בשום מקום בפורום, שזה יקח כמה זמן שזה יצטרך אבל בהחלט זה מה שמתוכנן.

ג. פינוי בסיסי צה''ל זה גם דבר שתוכנן ולמעשה כבר מתחיל , עוד עובדה חצובה בסלע.

ד. כימניר לא פועל רק מתוך הרצליה כמו שאתה יודע יותר טוב ממני , נכון שיש בהרצליה בדק , כימניר וכו - לא אמרתי שאין שם טיסות ואינטרסים מסחריים - אמרתי שהאחוז שלהם יותר נמוך מאחוז הטיסות הפרטיות שיוצאת מהרצליה ביום יום - זה לא נכון ? אם לא אני מתנצל.

ה. עיירית ת''א התחייבה שבשטח שיופרש משטח שדה דוב להקמת דירות יוקצה חלק לדיור לזוגות צעירים זה גם חלק מהתחייבות מנהל מקרקעי ישראל בחתימה על ההסכם - זה יכול לקראות גם עוד 10 שנה אני לא כתתבי שום מילה על זמנים , אבל זה שזה מתוכנן זה עוד עובדה חצובה בסלע.

ו. לגבי רעש מסביבת הרצליה אני באמת לא יודע מספיק עובודת על הנושא הזה וזה למה לא כתבתי שום דבר על זה.

 

ושוב , בהחלט מסכים שיש לסגור את הרצליה אבל לא לפני מציאת אלטרנטיבה אמיתית - בדיוק כמו שכתבת בשורה האחרונה שלך.

לא להסכים איתי שהדברים שאני כותב יקראו בטווח הזמן המיידי זה משהו אחד ולהגיד שאני זורק פצצות זה משהו אחר.

 

 

 

כמו שמישהו כאן אמר, הזוגות הצעירים היחידים שיוכלו לגור בשטחים של הרצליה ושל שדה דוב זה הילדים של תשובה ואריסון... על העבודות האלה אני מדבר.

 

על העובדה שווה לזה שהיום יום שבת אתה צודק ב100%, אכן התוכנית היא להקים יחידות דיור במקום הרצליה... איפה הזכרת פה את הדיור המוזל לזוגות שאינם יכולים להרשות לעצמם PPL ?

 

א. לגבי תמנע אתה צודק. הסיבה לסגירה של אילת שונה לגמרי מהסיבה של הרצליה, גם תהליך הסגירה של אילת שונה לגמרי.

ב. ייתכן ואתה צודק.

ג. מה הקשר ? לא אמרתי שזה לא משהו שקורה, רק אמרתי שאלו לא דברים שקורים בשעה ורבע.

ד. נכון, אחוז טיסות הפרטיות בהרצליה עולה על אחוז הטיסות המסחריות בסופ"ש, באמצע שבוע אתה אולי תופתע. מצד שני גם אחוז הטיסות המסחריות של אל על מנתב"ג עולה על זה של ארקיע... אז ?

ה. עיריית תל אביב התחייבה.. ואללה איזה יופי !!! שנתחיל לפתוח כאן "התחייבויות" של פוליטיקאים ומועצות מקומיות לאורך השנים.... ?

ו. נכון שלא דיברת ספציפית על נושא הרעש אבל כן התייחסת לצורך העניין לנתב"ג, על כך ש"צריך לסבול" אותו כי הוא נכס חשוב למדינה. גם בנושא הזה דעתי דומה - נתב"ג היה שם לפני המגדלים של יהוד מונסון ולפני ראשון מערב.

 

כתבת לכריס לדייק בעובדות ולכן כתבתי גם לך לדייק בעובודת, בחרת להציג כאן 6 עובדות שרובן נכונות אבל באותה מידה הצגת עוד טיעונים שלא מדוייקים (ע"ע דיור מוזל). קראתי את הדברים של כריס, אולי יש אי-דיוקים בדבריו בדיוק כמו שיש אי-דיוקים בדבריך (או בדבריי), אם כך האמרה לדייק בעובדות תקפה לכל הצדדים.

פורסם

כמו שמישהו כאן אמר, הזוגות הצעירים היחידים שיוכלו לגור בשטחים של הרצליה ושל שדה דוב זה הילדים של תשובה ואריסון... על העבודות האלה אני מדבר.

 

על העובדה שווה לזה שהיום יום שבת אתה צודק ב100%, אכן התוכנית היא להקים יחידות דיור במקום הרצליה... איפה הזכרת פה את הדיור המוזל לזוגות שאינם יכולים להרשות לעצמם PPL ?

 

א. לגבי תמנע אתה צודק. הסיבה לסגירה של אילת שונה לגמרי מהסיבה של הרצליה, גם תהליך הסגירה של אילת שונה לגמרי.

ב. ייתכן ואתה צודק.

ג. מה הקשר ? לא אמרתי שזה לא משהו שקורה, רק אמרתי שאלו לא דברים שקורים בשעה ורבע.

ד. נכון, אחוז טיסות הפרטיות בהרצליה עולה על אחוז הטיסות המסחריות בסופ"ש, באמצע שבוע אתה אולי תופתע. מצד שני גם אחוז הטיסות המסחריות של אל על מנתב"ג עולה על זה של ארקיע... אז ?

ה. עיריית תל אביב התחייבה.. ואללה איזה יופי !!! שנתחיל לפתוח כאן "התחייבויות" של פוליטיקאים ומועצות מקומיות לאורך השנים.... ?

ו. נכון שלא דיברת ספציפית על נושא הרעש אבל כן התייחסת לצורך העניין לנתב"ג, על כך ש"צריך לסבול" אותו כי הוא נכס חשוב למדינה. גם בנושא הזה דעתי דומה - נתב"ג היה שם לפני המגדלים של יהוד מונסון ולפני ראשון מערב.

 

כתבת לכריס לדייק בעובדות ולכן כתבתי גם לך לדייק בעובודת, בחרת להציג כאן 6 עובדות שרובן נכונות אבל באותה מידה הצגת עוד טיעונים שלא מדוייקים (ע"ע דיור מוזל). קראתי את הדברים של כריס, אולי יש אי-דיוקים בדבריו בדיוק כמו שיש אי-דיוקים בדבריך (או בדבריי), אם כך האמרה לדייק בעובדות תקפה לכל הצדדים.

 

 

אני לוקח אחריות על דברים לא נכונים ומדוייקים שאמרתי ואין לי בעיה להתנצל במקרה ואמרתי משהו שגוי שפוגע באחרים.

 

א. כריס כתב בחלק מהדברים שלו שהמטרה של סגירת הרצליה זה להכניס כסף לכייסים פרטיים - נו באמת..

ב. זה שאתה אומר שזה יקח זמן להקים יחידות דיור זה יכול להיות נכון וזה יכול להיות שלא , זה לא עובדה זה השערה או מחשבה - זה שיש תוכניות קיימות להקצעת דירות לזוגות צעירים זה עובדה לא יעזור.

ג. מנהל מקרקעי ישראל ועיירית ת''א באמת התחייבו אני אשמח לשלוח לך כתבות שונות בנושא , האם יעמדו בהתחייבות ? וואלה לא יודע - אבל הגופים האלו התחייבו זה עובדה .

ד. נושא הרעש שוב , כתבתי דעה בלבד לא עובדה אני מסכים עם חלק מהדברים שלך אין לי מה להוסיף...

 

תמקד לי שוב עובדות לא נכונות שכתבתי ואני מוכן לחזור בי , ללמוד את האמת ולהתנצל אחת אחת.

פורסם

וכריס , גם את אילת סוגרים כמעט בגלל אותה סיבה ותמנע כבר בהקמה.. לדייק בעובדות לדייק בעובדות...

 

לפחות את אילת לא סוגרים עד שאין חלופה בניגוד להרצליה!

פורסם

הוא לא כתב שיש לו רישיון מסחרי אלה שהלימודים אליו יהיו במגידו....

הלימודים לרישיון מסחרי וכו מעכשיו יעשו במגידו ?

 

ג'נג, הוא כתב שFNA הנחמדים אמרו לו שאת לימודי המסחרי שלו הוא יעשה במגידו... קודם כל עושים שלב 1 ואז עולים לשלב 2....  

אם כבר את הלימודים למסחרי הוא יעשה בעתיד בחיפה או בשדה דב (בספק שזה  יקרה בשדה דב)  ולא בשום מקום אחר. כרגע לFNA יש סניף בחיפה כגלגל הצלה עתידי וזה מהלך נכון.

 

דבר שני, כתבתי שאדם בעל רישיון מסחרי כדוגמא לא היה מדבר בסגנון שהוא דיבור.. כל אדם בעל רישיון נפגע כרגע מהמצב הזה. אף טייס לא יגיד "שהרצליה זה שדה של טירוף שנותנים לחניכים בלי ניסיון לטוס באזור מגורים" תעשה לי טובה. 

פורסם

I’m not that verse with the small details; so please don’t hold me to every word; i was speaking in general terms
Amir, my point was there are many other fields in Israel that are right in the middle of population (as should) with no complaints by anyone about safety

!and the biggest one of them is LLBG, I also mentioned LLHA
you guys have there next to LLHA what looks like a nuclear reactors waiting to blow up (or whatever that is) these don’t count either when it suits someone
?you really want to tell me that that little field is going to make any dent in Israel’s important issues

killing an important resource that’s not in the benefit of a large majority doesn’t make it right
there are less handicapped people also; allot less then none handicapped
what’s next let’s use their parking spots because they’re not a majority and we can generate revenues from these new spots


I am speculating out loud
Some very old people own this old farming land; they rented it to the airport administration long time ago when it was just an empty land
Years went by; local housing costs went up; land owners realize they can make allot more money than they are renting for
Hence the motion to close ; Has nothing to do with being a fair move for the global good
prob the government won’t flip the bill because its so high; it ill cost the gov allot less to close it down; masking with cheap and flimsey reasoning

Try to clear the haze away from all the distraction; it’s safer; its better bla bla
Now tell me, how far am from the truth am I with the statement above

פורסם

כל הטענות נכונות, אך לדעתי כן צריכים לסגור את הרצליה ללא אלטרנטיבה מסיבה אחרת ולא פופולרית.

 

בישראל 2015 עובדים על פופוליזם וכיבוי שריפות. כרגע יוקר הדיור והמחיה הוא האייטם החם בתקשורת הכלכלית והפוליטית. על זה יקומו ויפלו בחירות, ועל זה העם צועק הכי חזק. לדעתי לא תמיד בצדק, לפעמים כן, אבל זה דיון אחר ולא רלוונטי.

בנקודת זמן זו, תעופה היא נחלתם של העשירים והמתנשאים, לדעת הרוב הלא משכיל. טייסים נתפסים בדעת הרוב האספסופי כעשירים, מתנשאים, מפונקים, ושאר תכונות "טובות" (בין אם היו עשירים לצורך לימודי טיס ו/או נהיו עשירים כתוצאה מעבודתם/שירותם באלעל/חיל האוויר).

התכונות ה"טובות" הללו הם אבסורד בפני עצמו: במקומות אחרים, להיות משכיל, בעל מקצוע, מצליח לכלכל את משפחתו, ובעל סט כישורים יחודי, כל אלה נתפסים כנושא לקנאה מחד ושאיפה מאידך. אנשים רוצים להיות משכילים יותר, רואים בעשירים מצליחים וכיו"ב. כאן, האספסוף רואה בעושר כלכלי כמשהו להצניע, כמעט להתבייש בו. צרות עין חוגגת, מכאן גם נובע הדחף הבלתי נשלט של ישראלים רבים לשרוט במפתח את הצבע במכונית יקרה. ככה זה נתפס אצל הרוב. וזו נחלת הטייסים. גם טייסים פרטיים, שבנו בשתי ידיים את ההשכלה התעופתית שלהם על חשבון עצמם בהרבה כסף, נתפסים כאנשים עשירים, שמבזבזים כסף על מותרות, וגם על זה העין נהיית צרה. "אז המיליונרים בוכים שלא נותנים להם לטוס?"

כך נתפסת התעופה הכללית.

וכאמור, האייטם הוא דיור בר השגה.

זו ישראל של 2015. 

 

התעופה האזרחית בישראל מתנהגת כמו שמתנהג עסק בפשיטת רגל. המחירים עולים, הלקוחות פוחתים, ולכן המחירים עולים עוד יותר. עד מצב שאף לקוח לא מצליח או מעוניין להשתמש בשירות החברה הזאת, ע"ע לימודי טיסה בחו"ל ומציאת פתרונות בינ"ל לרכישת השכלה וקריירה בתחום התעופה. היחידים שעוד עוברים באופן טבעי ברת"א הם יוצאי חיל האוויר, וגם האחוזון שלהם בחברות התעופה הולך ויורד בשנים האחרונות, מדובר בנתח אוכלוסיה לא גדול. לא מספיק גדול.

 

כל אלו שנפגעים מכך, אני מצטער, אך כאחד שלא נפגע מכך בשלב הזה כמוכם, אני מברך על סגירת הרצליה ללא אלטרנטיבה. ועוד כמה שנים גם שדה דב. לא כי אני לא חושב שתעופה אזרחית חשובה בישראל. אלא כי אני רוצה שרת"א תגיע למצב של פשיטת רגל. למצב שבו חברות התעופה זועקות שאין טייסים ישראליים לגייס, ואין עם מי לדבר בתחום ההדרכה והרישוי. 

 

שהחברות יהיו בסכנת אאוט-סורסינג אמיתית. שזה יהיה האייטם החם הבא, והאספסוף יתחיל לתקוף את רת"א ומשרד התחבורה במקום את הטייסים. שיש סיכוי סביר שאלעל תחפש טייסים זרים.

 

ואז, או אז, רת"א תעבור אקסטרים מייקאובר, יהיה סיוע ממשלתי בהקמה ותחזוקה של גוף תעופה אזרחית נקי מפוליטיקה, גבוה ברגולציה (כי צריך לעמוד בתקנים בינ"ל, במצב הנוכחי מקבלי ההחלטות מתנהגים כאילו הם יודעים יותר טוב מבכל שאר העולם, מסכה חזירית ושרירותית שבסופו של דבר מטרתה למשוך כסף נוסף מחניכי הטייס).

 

ואז יקימו מנחתי קבע ייעודיים ללימודי טייס, בקרקע שתוכשר לכך במיוחד ובאופן חוקי, יפסיקו הפתרונות הזמניים שממשיכים להתקיים ללא תוקף וללא דיין.

 

יש לי חלום.

והוא לא כולל בתוכו כיבוי שריפות, הארכת מצבו של הרצליה בכמה שנים טובות, ולהמשיך לשלם 1100 ש"ח לשעת טיסה על 172 לפני תשלום למדריך.

הוא כולל בתוכו הבנה של העם ושל משרד התחבורה שמדינה מערבית מתקדמת לא יכולה להתקיים כעצמאית ללא תעופה כללית במגמת התפתחות התואמת את התפתחות האוכלוסייה.

אז לא פתרונות זמניים

ולא הארכות

ולא הפגנות.

 

ריסט למערכת.

 

ולכל הטייסים וחניכי הטייס הנוכחיים בתעופה הכללית בישראל - צר לי. אתם תיפגעו. אבל זה מה שצריך להיעשות. 

פורסם

הוא לא כתב שיש לו רישיון מסחרי אלה שהלימודים אליו יהיו במגידו....

הלימודים לרישיון מסחרי וכו מעכשיו יעשו במגידו ?

לפי FNA כן, הלימודים יתבצעו במגידו "עד שתמצא חלופה ראויה או שיגיע המשיח, מה שיבוא קודם" הציטוט כפי שנאמר לי.

פורסם

ג'נג, הוא כתב שFNA הנחמדים אמרו לו שאת לימודי המסחרי שלו הוא יעשה במגידו... קודם כל עושים שלב 1 ואז עולים לשלב 2....

אם כבר את הלימודים למסחרי הוא יעשה בעתיד בחיפה או בשדה דב (בספק שזה יקרה בשדה דב) ולא בשום מקום אחר. כרגע לFNA יש סניף בחיפה כגלגל הצלה עתידי וזה מהלך נכון.

דבר שני, כתבתי שאדם בעל רישיון מסחרי כדוגמא לא היה מדבר בסגנון שהוא דיבור.. כל אדם בעל רישיון נפגע כרגע מהמצב הזה. אף טייס לא יגיד "שהרצליה זה שדה של טירוף שנותנים לחניכים בלי ניסיון לטוס באזור מגורים" תעשה לי טובה.

אבל זו דעתי. האם להביע את דעתי האישית זה דבר אסור?

ובנוסף, נשאלת השאלה האם הדיון פה יתקדם לאיזשהו מקום טוב?

פורסם

אבל זו דעתי. האם להביע את דעתי האישית זה דבר אסור?

ובנוסף, נשאלת השאלה האם הדיון פה יתקדם לאיזשהו מקום טוב?

היי חינן,

השאלה אם הדיון כאן יתקדם לאיזשהו מקום טוב היא איננה רלוונטית לדעתי משום שלכל אחד כאן יש דיעה משלו וזכות להביע אותה... כל עוד הדיון מתנהל בצורה נעימה ומכובדת וכל אחד מכבד את האחר אין שום בעייה להמשיך כאן את הדיון גם אם הוא לא יגיע למקום כלשהו או להסכמה בין האנשים שלקחו חלק בדיון זה עד כה.

פורסם

אני אכתוב כאן את מה שאמרתי בפורומים הררלוונטיים של המאבק,

 

האשם העיקרי במצב העגום שהגענו אליו זו הבחירה בעורך דין לא מוצלח בלשון המעטה שייצג אותנו בבית המשפט.

 

יותר מזה אין מה להוסיף.

פורסם

כל הטענות נכונות, אך לדעתי כן צריכים לסגור את הרצליה ללא אלטרנטיבה מסיבה אחרת ולא פופולרית.

 

בישראל 2015 עובדים על פופוליזם וכיבוי שריפות. כרגע יוקר הדיור והמחיה הוא האייטם החם בתקשורת הכלכלית והפוליטית. על זה יקומו ויפלו בחירות, ועל זה העם צועק הכי חזק. לדעתי לא תמיד בצדק, לפעמים כן, אבל זה דיון אחר ולא רלוונטי.

בנקודת זמן זו, תעופה היא נחלתם של העשירים והמתנשאים, לדעת הרוב הלא משכיל. טייסים נתפסים בדעת הרוב האספסופי כעשירים, מתנשאים, מפונקים, ושאר תכונות "טובות" (בין אם היו עשירים לצורך לימודי טיס ו/או נהיו עשירים כתוצאה מעבודתם/שירותם באלעל/חיל האוויר).

התכונות ה"טובות" הללו הם אבסורד בפני עצמו: במקומות אחרים, להיות משכיל, בעל מקצוע, מצליח לכלכל את משפחתו, ובעל סט כישורים יחודי, כל אלה נתפסים כנושא לקנאה מחד ושאיפה מאידך. אנשים רוצים להיות משכילים יותר, רואים בעשירים מצליחים וכיו"ב. כאן, האספסוף רואה בעושר כלכלי כמשהו להצניע, כמעט להתבייש בו. צרות עין חוגגת, מכאן גם נובע הדחף הבלתי נשלט של ישראלים רבים לשרוט במפתח את הצבע במכונית יקרה. ככה זה נתפס אצל הרוב. וזו נחלת הטייסים. גם טייסים פרטיים, שבנו בשתי ידיים את ההשכלה התעופתית שלהם על חשבון עצמם בהרבה כסף, נתפסים כאנשים עשירים, שמבזבזים כסף על מותרות, וגם על זה העין נהיית צרה. "אז המיליונרים בוכים שלא נותנים להם לטוס?"

כך נתפסת התעופה הכללית.

וכאמור, האייטם הוא דיור בר השגה.

זו ישראל של 2015. 

 

התעופה האזרחית בישראל מתנהגת כמו שמתנהג עסק בפשיטת רגל. המחירים עולים, הלקוחות פוחתים, ולכן המחירים עולים עוד יותר. עד מצב שאף לקוח לא מצליח או מעוניין להשתמש בשירות החברה הזאת, ע"ע לימודי טיסה בחו"ל ומציאת פתרונות בינ"ל לרכישת השכלה וקריירה בתחום התעופה. היחידים שעוד עוברים באופן טבעי ברת"א הם יוצאי חיל האוויר, וגם האחוזון שלהם בחברות התעופה הולך ויורד בשנים האחרונות, מדובר בנתח אוכלוסיה לא גדול. לא מספיק גדול.

 

כל אלו שנפגעים מכך, אני מצטער, אך כאחד שלא נפגע מכך בשלב הזה כמוכם, אני מברך על סגירת הרצליה ללא אלטרנטיבה. ועוד כמה שנים גם שדה דב. לא כי אני לא חושב שתעופה אזרחית חשובה בישראל. אלא כי אני רוצה שרת"א תגיע למצב של פשיטת רגל. למצב שבו חברות התעופה זועקות שאין טייסים ישראליים לגייס, ואין עם מי לדבר בתחום ההדרכה והרישוי. 

 

שהחברות יהיו בסכנת אאוט-סורסינג אמיתית. שזה יהיה האייטם החם הבא, והאספסוף יתחיל לתקוף את רת"א ומשרד התחבורה במקום את הטייסים. שיש סיכוי סביר שאלעל תחפש טייסים זרים.

 

ואז, או אז, רת"א תעבור אקסטרים מייקאובר, יהיה סיוע ממשלתי בהקמה ותחזוקה של גוף תעופה אזרחית נקי מפוליטיקה, גבוה ברגולציה (כי צריך לעמוד בתקנים בינ"ל, במצב הנוכחי מקבלי ההחלטות מתנהגים כאילו הם יודעים יותר טוב מבכל שאר העולם, מסכה חזירית ושרירותית שבסופו של דבר מטרתה למשוך כסף נוסף מחניכי הטייס).

 

ואז יקימו מנחתי קבע ייעודיים ללימודי טייס, בקרקע שתוכשר לכך במיוחד ובאופן חוקי, יפסיקו הפתרונות הזמניים שממשיכים להתקיים ללא תוקף וללא דיין.

 

יש לי חלום.

והוא לא כולל בתוכו כיבוי שריפות, הארכת מצבו של הרצליה בכמה שנים טובות, ולהמשיך לשלם 1100 ש"ח לשעת טיסה על 172 לפני תשלום למדריך.

הוא כולל בתוכו הבנה של העם ושל משרד התחבורה שמדינה מערבית מתקדמת לא יכולה להתקיים כעצמאית ללא תעופה כללית במגמת התפתחות התואמת את התפתחות האוכלוסייה.

אז לא פתרונות זמניים

ולא הארכות

ולא הפגנות.

 

ריסט למערכת.

 

ולכל הטייסים וחניכי הטייס הנוכחיים בתעופה הכללית בישראל - צר לי. אתם תיפגעו. אבל זה מה שצריך להיעשות. 

 

מסכים עם כל מילה ומילה שלך איתי , גם אני חושב שאת התעופה האזרחית בישראל צריך להרוס ולבנות שוב מאפס.

איני משוכנע שיש רצון אמיתי ברת"א לפיתוח וטיפוח של תעופה כללית כלומר שלא באמת אכפת להם שבתי הספר לטיסה

יפשטו את הרגל, ברגע שחברות התעופה יצטרכו להביא טייסים זרים המצב ישתנה וזה יקרה רק כשאחוז הטייסים מחיל האוויר

המצטרפים לחברות האזרחיות יהיה בשפל הכי גדול שהמדינה ידעה אי פעם - רק כך יבוא השינוי.

כיום ותקנו אותי אם אני טועה 95% מהטייסים באל על הינם יוצאי חיל האוויר כך שכנראה האחוז אינו בשפל מספיק גדול בשביל לפגוע בחברות התעופה.

תמיד קיימת ההרגשה שהרשות הזאת קיימת בעיקר בשביל חברות התעופה ולא בשביל האזרח שרוצה להשכיר/לקנות ססנה .

פורסם

אין לי את הסטטיסטיקה, אך אכן בחברות רוב הטייסים הינם יוצאי חיל האוויר. מאידך, מספר האזרחים הולך ועולה (וניחוש שלי - אחוזון טייסי חיל האוויר שרוצה להמשיך לעבודה כטייס אזרחי הולך ויורד. אבל זה ממש תחושה שלי).

 

בנוסף, התעופה האזרחית גדלה, חברת אלעל גדלה (אפשר לראות זאת במספר המטוסים שנקנים, זה משפיע על מספר הטייסים המגוייסים, ועם זאת חיל האוויר לא גדל בסד"כ שלו.

 

לא יהיה מנוס ממשבר. ואז יבינו באיחור שצריך תעופה כללית חזקה וכלכלית.

פורסם

אין לי את הסטטיסטיקה, אך אכן בחברות רוב הטייסים הינם יוצאי חיל האוויר. מאידך, מספר האזרחים הולך ועולה (וניחוש שלי - אחוזון טייסי חיל האוויר שרוצה להמשיך לעבודה כטייס אזרחי הולך ויורד. אבל זה ממש תחושה שלי).

 

בנוסף, התעופה האזרחית גדלה, חברת אלעל גדלה (אפשר לראות זאת במספר המטוסים שנקנים, זה משפיע על מספר הטייסים המגוייסים, ועם זאת חיל האוויר לא גדל בסד"כ שלו.

 

לא יהיה מנוס ממשבר. ואז יבינו באיחור שצריך תעופה כללית חזקה וכלכלית.

 

נורא מסכים איתך, רוב החברים של טייסים בח''א, רובם מאוד לא רוצה להמשיך בקריירה התעופתית, נורא רוצה משהו חדש.

העולם של היום הוא לא העולם של לפני 15-20 שנה. היום יש הרבה אופציות מעבר וטייסים בח''א נורא הולכים אחרי הדברים החדשים האלה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...