עבור לתוכן
Amir Paz

סקר - העברת VATIL לאירופה ושינוי סטטוס מחטיבה ל VACC

  

55 הצבעות

  1. 1. העברת VATIL לאירופה ושינוי סטטוס מחטיבה ל VACC

    • כן - צריכים לעבור לאירופה
      32
    • לא - עדיף להשאר במזרח התיכון תחת VATAME
      23


Recommended Posts

שלום חברים,

 

לאחרונה יש לא מעט דיבורים על האפשרות להעביר את VATIL לאירופה ולשנות את הססטוס מחטיבה ל VACC.

 

יש חסרונות לנושא, יש גם יתרונות.   להיות חלק מאירופה זה אומר לקבל תמיכה גדולה יותר בתחום הדרכת הפקחים, קשר הדוק יותר לצוות האירופאי ואולי זה משהו שיוביל לקלות יותר באירועים.

יש גם את העניין של להיות כפופים להנהלה האירופאית, לחוקים ולנהלים. 

 

לכל אחד מכם מאגר ידע ונסיון שונה, חלק מכירים יותר את הרשת חלק פחות - ובכל זאת, אשמח אם תענו על הסקר ותשתפו את דעתכם. 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים עם בן.

על מנת לערוך הצבעה מלאה צריך את כל הפרטים:

יתרונות

חסרונות

משמעויות

ניהול

פיקוח

פורום

סתם לדוגמא, האם נוכל להחזיק פורום נפרד ועצמאי? או שהפורום הוא חלק מ VACC אירופה?

בקיצור יש פה לא מעט נושאים.

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי בהחלט כן.

המעבר לאירופה יקפיץ את VATIL המון שלבים קדימה.

השינוי ל VACC הינו מינורי (לדעתי), ופרט לשינוי "מחשבתי" של "איבוד סטטוס" של חטיבה עצמית, היתרונות פשוט נהדרים. 

 

במידה והמהלך אכן ייקרה, אשמח לתרום מניסיוני ומזמני

 

שיהיה בהצלחה !

 

רמי

קישור לתוכן
Share on other sites

אשמח להצביע ולהביע דעה, אני פשוט לא יודע מספיק. אשמח אם חברי צוות (ואפילו כמה נפרדים עם דעות שונות) יפרטו כאן את המשמעויות האובייקטיביות והסובייקטיביות של המעבר.

קישור לתוכן
Share on other sites

כן!

לדעתי צריך לצאת מהשיטה של ואטמי.

עוד משהו,

זה יכלול את ביטול ההסמכה על מגדל ארצי?

באמת נשתף פעולה עם חטיבות אחרות באירופה?

קישור לתוכן
Share on other sites

שכל אחד ינסה לקחת את הידע והנסיון שיש לו ברשת VATSIM לאורך השנים וישתף אותנו בדעתו.  יש המון תחומים אפורים למהלך הזה.  אני בעצמי לא ממש בטוח מה נחשב ליתרון ומה נחשב לחסרון, למשל:

 

העובדה שאנחנו כפופים למחלקת ההדרכה האירופאית, חסרון או יתרון?

 

העובדה שאנחנו צריכים לעבוד בשיתוף הדוק יותר עם מארגן האירועים של החטיבה האירופאית ושאר ה VACCים - חסרון או יתרון?

 

זה לא יהיה נכון מצידי להגדיר יתרונות וחסרונות כי יש פה עניין של דעה לכל פריט.  אני לא באמת יודע אם זה חסרון או יתרון.  על חלק יש לי קצת כיוון, אבל זו דעתי האישית.

 

אני רק יכול להעיד על VATAME, כלומר: האזור עצמו שבו אנחנו נמצאים שיש קושי מסויים לפתח את האזור. בתור מנהל האזור אני יכול להגיד באופן חד משמעי שאין שיתוף פעולה בין מדינות ערב לבין ישראל. ניסינו, זה לא הולך.  אפריקה רק מתחילה לצמוח עם חטיבה חדשה ועדיין - זה לא משהו שיכול לקדם את VATIL. 

 

צריך להסתכל לטובת החטיבה. חבר'ה פה רוצים יותר פיקוח, יותר אירועים ויותר טיסות - זו השורה התחתונה.  האם להיות חלק מההנהלה האירופאית זה משהו שאנחנו רוצים לטובת מטרת העל שלנו ?

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום לכולם,

אני ארשום מהניסיון שלי כחבר שהיה בואטיל כחטיבה עצמאית אל מול VACC.

 

 

1. VACC הינה חטיבה מאוד גדולה שנתמכת מהמון תתי חטיבות בעלות חופש ביטוי (אם זה בחופש הללכת לפקח או לבצע פיקוח אורח מבלי לפגוע בפעילות החטיבה)

2. VATSIM נותנת תמיכה גדולה מאוד לVACC בגלל היותה פעילה בתחומים ועוזרת לכלל העולם, באירועים,הדרכה,פקחים אורחים וחופש פיקוח נרחב.

 

במצב הנוכחי ואטיל מתקיימת באופן בודד וזה יכול להיות מסוכן לאורך זמן, למרות כל השנים שכן היית תמיכה ואיכשהו ניסו להרים.. כן היו תקופות יותר טובות ופחות טובות כמו כל חטיבה.  אך ההבדל שברגע שיש שפל בחטיבה יש גורמים בVACC שעוזרים להרים אותה מחדש מה שמפצה על שבירת הפעילות.

המצב מאוד ברור בVATAME הפריחה לא מאוד גדולה למעט כמה חטיבות בודדות שרוב הפקחים שם מאירופה בעלי זמן ותמיכה חיצונית ניתן לראות את זה בDUB - צמיחה גדולה מלובה בחוסר פעילות באזור כולו.

 

למה אני חושב שנכון ובריא שVATIL תעבור ל VACC?

1. לקבל תמיכה גדולה מאירופה מכל הבחינות שרק אפשר לחשוב.

2. לקבל עוד פקחים אורחים להשאיר בצד את נושא ה CVFR נהלי טיסה אפשר ללמד ואפשר לבנות מערך לימודים וזה יהיה יחסית פשוט כי הוא יהיה עם תמיכת של VACC ומדריכים של VACC אל מול המדריכים של VATIL.

3. כמות הטייסים תעלה באופן משמעותי. רואים את זה בכל חטיבה שהינה VACC, טייסים יודעים ומכירים את האירועים של VACC ובאופן אוטומטי זה מושך אותם להגיע ולטוס ראו דוגמא את האירוע "סתיו באירופה" קפיצות ליעדי ספורט ויעדי קיץ, הכנסת VATIL ל W14 באופן רשמי ונציגות ישראלית בחדרי בקרה עולמיות מהארץ.

4. שיתוף פעולה גדול יותר בעולם ולא רק מבחינת אירועים. מבחינת נהלים,שת"פ,פקחים אורחים,תמיכת טייסים במבחנים של ב"ג או מבחני בקרה שניתן לקבל טייסים זרים, קבלת בוחנים מאירופה וכו'.

5. החשוב מכל, פרסום החטיבה הופך להיות על הבאנר של VaCC

 

(משהו קטן לגבי הפורום, לפחות בCVACC ובVATPORTUGAL  יש לנו פורום פנימי שלנו ובנוסף פורום הנתמך בVaCC בגלל היותה שפה שונה.

הפורום הפנימי והאישי שייך לחברי החטיבה אם זה שיחות כיף,תיאום של ערבי גיבוש, שיתוף תמונות, תמיכה וכו' וכל זה נעשה בשפה המקומית, אל דאגה לכולם יש עוד פורום באנגלית לטובת האורחים של VACC.)

 

בברכה,

 

 

Noi Farhi VaCC C1

קישור לתוכן
Share on other sites

אני הצבעתי לא לעבור.

המעבר עלול לפגוע בפעילות התעופה הקלה שגם ככה לא במיטבה.

גיאוגרפית ישראל לא באירופה.

 

 

על בסיס מה אתה קובע את זה ?

קישור לתוכן
Share on other sites

בפועל כמעת בכל דבר ישראל נכללת כחלק מאירופה, הן בתחרויות בליגות ספורט (כדור סל, כדור רגל, טניס ועוד.) וגם באירועי תרבות כגון אריוויזיון, וכו.

הרבה פעילויות מדיניות ותרבותיות אנחנו "חלק מאירופה".

אפילו ICAO רואה אותנו כחלק מאירופה בזה שהמרחב האווירי/שדות תעופה מתחיל באות "L" (אירופה מרכזית/מזרחית) ולא באות "O" כמו במזרח התיכון.

אני לא רואה סיבה למה שגם ב VATSIM לא נהייה חלק מהם כמו שברוב הפעילויות במציאות אנחנו חלק מאירופה.

נכון, אנחנו עדיין לא בגוש האיורו ולא החלפנו מטבע למטבע האירופאי אבל זה פחות או יותר הדבר היחיד.

 

אני אישית לא רואה כל חסרון משמעותי במעבר לאירופה. אני טרם מצאתי שום יתרון להיות חטיבה עצמאית חוץ מלהמשיך להיות יחסית

מבודדים. ההפך הוא הנכון, מזה זמן רב שהמרחב האווירי שלנו יחסית שומם, למעט מספר טייסים "קבועים" שבאופן קבוע טסים פה

הכל מת. כמעט ואין תחלופת טייסים במרחב ולאט לאט הכמות מצטמצמת. אפשר לראות את זה אפילו באירועים השבועיים

שלנו שכמות הבקרים כמעת בכל זמן נתון גדולה מכמות הטייסים. אפילו בחינות להכשרת בקרים אי אפשר לבצע

ב Online כאירוע אלא רק ב SweatBox בגלל כמות תנועה חסרה.

 

אני כבר מזמן מפציר לצוות החטיבה להתחיל ולפתוח את שערי השמיים שלנו ולגייס פקחים אורחים כי איתם גם מגיעים טייסים, "החברים שלהם"

ראו דוגמת  דובאי, דובאי נשלטת כולה % 100  ע"י גורמי חוץ (אמריקאים ובריטים בעיקר) והפיקוח שלהם רובם פיקוח זר ולכן גם אוכלוסיית הטייסים הזרה פרחה שם.

גם בחריין / קטר, vACC חדש יחסית, 3-4 חודשים בלבד, באותו מתווה ומתחילה לצמוח בגלל מעורבות אירופאית במרחב.  (אני מכיר את כולם ב vACC של בחריין ודובאי, אני בקשר טוב איתם ואף עזרתי ועדיין עוזר ל vACC של בחריין

בהקמה שלו בהתנדבות), אגב בחריין מזה זמן רב שמתים להיות Partner vACC איתנו אבל אף אחד לא ממש מתייחס לזה.

הם גם מתים לעשות אירוע איתנו. טוב סטיתי קצת מהנושא..

 

פיקוח זר מעלה מודעות לאזור שלנו שמוביל לעליה לרגל. בזה vACC חלק מאירופה יכול לעזור.

ובכך להפיח את השממה ולהגביר את פעילות המרחב האווירי שלנו גם אם זה בא קצת על חשבון "ריאליזם" בגלל מגבלת שפה וכו.

(עדיף ראליזם מופחת וטייסים שיהיו בו מאשר סופר ראליזם אבל בלי שהיה על מי לממש אותו).

זה נכון גם לגבי היותנו חלק מאירופה, זה יכול להגביר ולהחיות את השממה פה.

אני טרם מצאתי שום חיסרון משמעותי להיות חלק מאירופה. לכן אני מצביע "בעד"

 

השאלה האמתית היא, האם אירופה מוכנה לקלוט אותנו כחלק ממנה? מישהו בדק את זה או שזה סתם איזה רעיון

נחמד שצץ פה?

 

אגב ההצבעה לא ממש מדויקת באפשרות להישאר להיות כחלק מ VATME , אנחנו בפועל לא ממש חלק ממנה אנחנו די עצמאים.

האפשרות צריכה להיות להישאר כחטיבה עצמאית מול להיות כפופים לחטיבה האירופאית (לדעתי) 

קישור לתוכן
Share on other sites

על בסיס מה אתה קובע את זה ?

אם נהיה vacc ויתחילו לבוא פקחים אורחים לא דוברי עברית נצטרך פתרון יצירתי לטיסות הcvfr שהן בעברית.

הרי הcvfr ברשת לא מותאם לאנגלית (רוב ההליכים בעברית וגם הנהלים) לך תתרגם את הכל לאנגלית.

פרט לזה להיות כבולים למחלקת הדרכה זרה שלא בהכרח תתן לנו את כל מה שאנחנו רוצים (דיבורים על ביטול מגדל כללי שזה יהרג ובל יעבור).

ביותר מעשור, החטיבה פיתחה מחלקות הנהלה יציבות ומוצלחות, מעבר לאירופה זה לזרוק חלק מהעבודה לטמיון.

קישור לתוכן
Share on other sites

אם נהיה vacc ויתחילו לבוא פקחים אורחים לא דוברי עברית נצטרך פתרון יצירתי לטיסות הcvfr שהן בעברית.

הרי הcvfr ברשת לא מותאם לאנגלית (רוב ההליכים בעברית וגם הנהלים) לך תתרגם את הכל לאנגלית.

פרט לזה להיות כבולים למחלקת הדרכה זרה שלא בהכרח תתן לנו את כל מה שאנחנו רוצים (דיבורים על ביטול מגדל כללי שזה יהרג ובל יעבור).

ביותר מעשור, החטיבה פיתחה מחלקות הנהלה יציבות ומוצלחות, מעבר לאירופה זה לזרוק חלק מהעבודה לטמיון.

 

הלכת רחוק מידי אבל זאת דעתך וזה בסדר גמור.

 

עניין הפקחים האורחים הוא נכון אבל זה לא אומר שכל אחד שבא לו באירופה יפתח פה APP בלי שום הדרכה או רגולציה. אם זה אומר, כתלות בחוקים, שנצטרך לשנות פה תחומי אחריות של עמדות פיקוח כדי להתאים אותם לפקחים אורחים ולשמור על הCVFR בעברית (זאת גם הגבלה קיימת בחוקי התעופה בארץ) אז כך יהיה.

 

לבטל את המגדלים הארציים? איך הגעת לזה? הכוונה כאן היא גמישות בהסמכה וזה לא תומך GRP של VATSIM. המטרה של VATSIM היא לצמצם את המגדלים המיוחדים שדורשים הסמכה מיוחדת, תהיה בטוח ששדה בין לאומי יחיד במדינה ישאר כשדה מורכב מה שאומר שהסמכת מגדל כללי תשאר כמו שהיא.

 

לגבי מחלקת ההדרכה- אנחנו רק יכולים להרוויח מזה, אנחנו נשתלב במערכת אירופאית מתקדמת, סוג של מכונה משומנת, שיתוף ידע ויכולות הדרכה בין חטיבות שונות ותקשורת בריאה יותר. אתה תתפלא כמה דברים למדנו בכנס W14 בשנה שעברה משיחה של חצי שעה עם בנאדם כזה או אחר ממקום אחר.

אתה הגעת לחטיבה בעידן של מחקלת הדרכה משומנת, מתפקדת ועובדת וזה המון בזכות ליאב והצוות הנוכחי, אם תלך שנתיים אחורה ואולי קצת יותר היית פוגש מחלקת הדרכה קפואה שלא זזה בגלל אילוצי כוח אדם, אני שוב לא מבין מאיפה המסקנה שהכל ירד לטמיון ואשמח אם תסביר.

 

זכותך המלאה להצביע נגד בדיוק בגלל זה יש כאן סקר, אך הטענות שלך קצת לא מובנות לי.

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית, CVFR מתאים וחצי לאנגלית.

מספיק שעל פלוטו יהיה לך זר על התדר כולם עוברים לאנגלית זה שטויות.

תשאיר הצד את עניין הCVFR ותסתכל על העתיד של החטיבה בתוך VaCC.

בברכה,

Noi Farhi VaCC C1

קישור לתוכן
Share on other sites

יואל אנחנו במעמד זהה לVATME (חטיבת המזרח התיכון) אבל כפופים לVATAME שזה הנהלת האזור.

 

השאלה של אמיר זה האם לעבור לאזור אירופה תחת החטיבה האירופאית, אם אני זוכר נכון הregion האירופאי מורכב מרוסיה, אנגליה ואירופה (שבתוכו כל הvacc של גרמניה, שוויץ, יוון, קפריסין וכו' כו')

קישור לתוכן
Share on other sites

 

 

 אם אני זוכר נכון הregion האירופאי מורכב מרוסיה, אנגליה ואירופה (שבתוכו כל הvacc של גרמניה, שוויץ, יוון, קפריסין וכו' כו')

ו Scandinavia (הם חטיבה נפרדת בתוך אירופה) שזה כולל את כל ארצות ה Nord , שוודיה, פינלנד, נורבגיה, איסלנד / גרינלנד ודנמרק.

http://vatsim-scandinavia.org/

קישור לתוכן
Share on other sites

יואל , אנחנו לא רוצים להכריז פשיטת רגל,  שכל פקח גישה S3 בארופה עולה גישה ב''ג ברשת ומפקח על נכנסות מאילת ו IFR משדה דב , זה ממש אבל ממש לא המטרה ולא היתרון במעבר לארופה , הוא מתבטא במספיק דברים אחרים כמו שצויין מעלי , ( תשתיות ומערכות ההדרכה לצורך הענין..)
 

אני אישית (ואולי זה בעיה אצלי ) לא יהיה מסוגל בחיים לעלות לטוס תחת פיקוח של פקח זר על עמדות כמו גישה ב''ג ות''א כי אני יודע שזה פשוט לא יכול ללכת , זה מתאים לחטיבות כמו דובאי שציינת , ניקוסיה ואולי איזה חור באוקיינוס הפאסיפי ולא לVATIL יש לנו מצבת פקחים מצוינת , גדולה ואיכותית , ולהכניס כמויות של פקחים זרים עכשיו לב''ג זה לעשות בית **** מהעסק ואני באמת לא מבין למה אתה חושב שזה דבר נכון , אנחנו לא באשפטות , המצב שלנו לא רע בכלל , ובתוקפה האחרונה , אפילו בנסיקה משמעותית.

 

אני מאוד בעד לעבור לארופה , והדבר היחידי שמטריד אותי , זה הענין של פקחים אורחים על עמדות ב''ג ות''א.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה אגיד לכם... חשבתי על זה לא מעט ובסוף הצבעתי לא.

מדוע?

היום אנחנו חטיבה די עצמאית ואף אחד לא ממש מציק לנו, אני לא יודע אם זה בגלל אמיר פז שהיה VATME או אולי כי השכנים לא רוצים לדבר איתנו.

תחשותי שגם שאמיר יעזוב את התפקיד לא ממש ירצו להתעסק איתנו ואולי העצמאות הזו טובה לנו. פחות חיכוכים.

תחת חטיבת אירופה נפתחים מלא צוהרים, אולי חלקם טובים ואולי חלק גרועים לנו ויפגעו בעצמאות החטיבה.

גם אם נעבור לאירופה אני מקווה שאתבדה וכל מה שכתבתי זו תחושת קיבעון.

קישור לתוכן
Share on other sites

קראתי את הדעות השונות עד כה.

 

מה לדעתי לא מעניין:

 

1. האם ישראל גאוגרפית נחשבת באירופה או לא.

2. האם יש לישראל ייצוג באירוויזיון, בכדורסל אירופאי או אפילו משתייכת בעולם התעופה המציאותי ל-ICAO.

3. זמינות לשתף פעולה עם חטיבות אחרות - בעיקר לאירועים - בעיניי זו פונקציה של רצון ותקשורת אמצעית ובלתי אמצעית בין הקודקודים של החטיבה ולא של השתייכות ארגונית.

 

מה לדעתי כן מעניין:

 

1. חוקים, מגבלות, נהלים ואפילו היתרים (פקחים זרים) שנחוייב בהם בהשתייכות לאירופה, והאם יש דרך להגביל את תוקף אותם הנהלים לאור ייחודיות המרחב (עמדות ב"ג ותל אביב).

 

2. לוגיקה של שילוב טייסים זרים - המרחב שלנו קצת מורכב, אבל לא עד כדי כך. לדעתי, גם אם לא נשתלב באירופה, שזו תוצאה שאני בוחר להעדיף, צריך למצוא דרך להנגיש את המרחב שלנו עבור טייסים זרים - לתרגם אותו לשפה שגם הם יבינו וירצו לבקר. אם תרצו - להגדיל את התיירות הוירטואלית בישראל הוואטסימית. אולי תרגום דפית CVFR שלנו לדפית VFR מקובלת בעולם, רק לתת למרחבים השונים שמות מקובלים (Class BCDEG).

 

3. שמירה על צוויון מחלקת ההדרכה. לא בגלל העבודה שנעשתה בעבר, אלא מתוך ראייה שהפקחים שלנו צריכים להכיר את המרחב שלנו ואת השפה שלנו, וכל זר שיבצע בקרת TMA או תל אביב פשוט יהיה לא מקצועי, ולא משנה כמה טוב הוא בלהכניס טייסים ל-ILS 26 בעומס.

 

4. אם המעבר כן יקרה - כתיבת נהלים שמגבילים את הפקחים שיכולים להיות כאן.

 

5. חטיבות אחרות שעשו את המעבר - אילו תמורות חלו בהן? ואם לא נבצע את המעבר, האם ניתן ללמוד מהתמורות הללו שקרו לחיוב, ולאמץ אותן למרות שלא נעבור? 

 

6. אם לא נעבור - למרות זאת, להדק מאוד את הקשר עם חברי החטיבות האירופאיות והגעה למצב של קשרי אירועים ושיתופי פעולה תוך תקשורת מתמדת. אימוץ נהלים במידת הצורך, ולהראות שאנחנו בלמידה הדדית למרות שלא בהכרח משתייכים לאותה מסגרת חטיבתית.

 

 

בקיצור חברים. אני מצביע נגד המהלך בשל הרצון להשאר עצמאיים בדברים שטוב לנו להשאר בהם עצמאיים - נהלים, הדרכה. אבל כן לבצע מהלכים מואצים שלוקחים את המומנטום של הכבוד שבהצעה להתחבר לאירופה: להדק את הקשרים, לאמץ נהלים שכן טובים לנו לטווח הארוך, לבצע אירועים, לאחד מערכות. כל זה ללא להיות כפופים חוקית לנהלים שלהם. לנסות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לטעמי, עם יכולת קשרי חוץ טובים מספיק, זו בהחלט אופציה, שלא עומדת בניגוד לרצון לשמרנות ולעצמאות.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...