עבור לתוכן
Moshico Biller

בדיקות קשר!

Recommended Posts

פורסם

שלום !

רציתי לדעת עם במציאות גם מבקשים בדיקת קשר ויכול להיות שזו שאלה קצת טיפשית ואני מודע לזה, אבל אני שואל את זה כי השבוע ביצעתי טיסה והפקח אמר לי למה כל הזמן אתה מבקש בדיקות קשר, אמרתי לו עקב בעיות כלליות במיק' לפעמים, אז הוא אמר ישר למרשה בלי בדיקת קשר וזה לא בדיוק במילים שלו אבל הוא אמר אני רוצה שתיהיה פה רמה.

אמרתי אין בעיה מאה אחוז תיהיה רמה פה אבל על בדיקת קשר?

זה לא דבר לא חוקי ולא דבר שמיותר לעשות זה דבר רגיל ביותר

רמה זה בכלליות איך מתייחסים לואטסים איך מתייחסים לטיסה איך מבעצים SIDים וSTARים

ועוד כמובן.

אז לפי דעתי על בדיקת קשר זה לא ניקרא "רמה" בקטע הזה.

אשמח לקבל את דעתכם בתגובותיכם

שיהיה לכם יום נעים :wink:

פורסם

אני מבקש בדיקת קשר כאשר אני מחבר את המיקרופון פעם ראשונה... אח"כ זה נשאר אותו עוצמה ואין צורך לשאול שוב.

אם יש לך בעיות במקרופון, תעשה שתשמע את המקרופון ברמקולים לרגע אחד ותראה אם זה עובד.

מה קורה במציאות אני לא יודע.

פורסם

לפי מה שידוע לי, אמורים להגיד [דוגמא]:

הרצליה שלום, דלתא אוסקר רומאו מבקש מרשה לחיפה בנמוך.

תקנו אותי אם אני טועה - ככה אני הבנתי.

האמת ? קשה לי להתרגל לזה ואני מפריד את ה"שלום" למרשה :lol: [אבל באמת אשתדל :wink: ]

פורסם
לפי מה שידוע לי, אמורים להגיד [דוגמא]:

הרצליה שלום, דלתא אוסקר רומאו מבקש מרשה לחיפה בנמוך.

תקנו אותי אם אני טועה - ככה אני הבנתי.

האמת ? קשה לי להתרגל לזה ואני מפריד את ה"שלום" למרשה :lol: [אבל באמת אשתדל :wink: ]

הרצליה שלום DOR מבקשים/ הנעה לחיפה בנמוך

פורסם
אני מבקש בדיקת קשר כאשר אני מחבר את המיקרופון פעם ראשונה... אח"כ זה נשאר אותו עוצמה ואין צורך לשאול שוב.

אם יש לך בעיות במקרופון, תעשה שתשמע את המקרופון ברמקולים לרגע אחד ותראה אם זה עובד.

מה קורה במציאות אני לא יודע.

חוץ מזה אני מתכוון לקטע של ה"רמה"

כאילו מה הקשר? זו זכותי לבקש בדיקת קשר :roll:

פורסם

אני בודק קשר תמיד

שתי סיבות

1. בד"ח, חלק מהב'"ח הוא קריאת קשר, בלי בקשת מרשה

2. זה בעצם התקשורת הראשונה שלי, ונוח ככה. ככה אני יודע שאין לי שום בעיה עם המיקרופון

או האוזניות או אחת התוכנות בדרך

פורסם

אני מסכים עם עומר, גם לפי הבד"ח וגם כדי להיות בטוח שהציוד שלך עובד צריך לעשות בדיקת קשר.

*הערה*

לדעתי הדיון הזה יותר מתאים לתחקירים

פורסם
אני מסכים עם עומר, גם לפי הבד"ח וגם כדי להיות בטוח שהציוד שלך עובד צריך לעשות בדיקת קשר.

*הערה*

לדעתי הדיון הזה יותר מתאים לתחקירים

אני גם חשבתי ככה אבל מסיבות מסויימות החלטתי לשים פה

פורסם
אני בודק קשר תמיד

שתי סיבות

1. בד"ח, חלק מהב'"ח הוא קריאת קשר, בלי בקשת מרשה

2. זה בעצם התקשורת הראשונה שלי, ונוח ככה. ככה אני יודע שאין לי שום בעיה עם המיקרופון

או האוזניות או אחת התוכנות בדרך

זה מה שאמרתי לו (סיבה מס' 2 שלך)

פורסם

ברוב המקרים אני אישית בודק שהכל תקין עם המיק'(ובעיות כבר קרו לי) על ידי פנייה לפקח בלי שום בקשה(סתם לדוגמא "אל על 456, מגדל בן-גוריון, שלום וערב טוב"), כשהפקח מחזיר תשובה אני מניח שהכל תקין וימשיך להתנהל כשורה.

כמובן שגם אם פונים אל פקח מסוים פעם פעמיים והוא לא עונה נהוג לבקש בדיקת קשר(אגב שימו לב לפעמים פקחים מבקשים בדיקת קשר מטייסים משום שטייס אחר לא עונה להם או מדווח שהוא מקבל את הפקח מקוטע), או כאשר פקח אומר לטייס שהוא לא מקבל אותו ברור, הטייס ינסה לסדר את הבעיה במיק' ולאחר מכן יבצע בדיקת קשר, וכמובן גם להפך.

זה מה שאני יודע מניסיוני האישי, ובתכלס, אין כל פסול בלבקש בדיקת קשר, ברמה זה בטח לא פוגע, אך הפקח לא אמור לדעת שיש לך בעיות כלליות במיק' וכנראה הניח שאתה מבקש את הבדיקות האלו "סתם בשביל הכיף" או מה שלא יהיה, ואז באמת אם זה לא נחוץ ואין שום סיבה אז גם אין טעם לבצע את זה...

פורסם

תשמע מושיקו,

אתה טייס מדופלם ויש כבר טביעות רגל באוויר מרוב טיסות שאתה מבצע, אני לא חושב שהפקח

התכוון שאתה לא טס ברמה, יכול להיות שהפציצו אותו באותה משמרת בבדיקות קשר שלא היו

ממש נחוצות ואתה נגנסת ברגע לא מתאים, זה יכול לקרות לבני-אדם, אני חושב שהפקח שאתה

"מרמז" אליו הביע את שאיפתו הכללית שהטיסות יתנהלו באופן שוטף ורציף ולמי שיש כבר נסיון

רב כשלך אולי לא צריך לבקש בדיקת קשר אלא אם כן הוא עשה שינויים בציוד ה AUDIO שלו

או שהוא לא שומע היטב את הפקח ואז כדאי להיות בטוח באיכות הקשר לפני שמתחילים את כל

תהליך המרשה.

אולי תשאל את אותו פקח למה אמר את מה שאמר ומה דעתו על נוהל בדיקת קשר ? אני בטוח

שיש לו רק כוונות טובות.

תמשיך לחרוש את השמיים.

אריאל

פורסם

לא משנה מה לדעתי לפקח אין שום זכות להגיד לך לא לבצע בדיקת קשר (כמובן שאם כל שניה אתה מבקש אז יש גבול וזה כבר מעצבן) אבל בדיקת קשר אחת אין לפקח זכות לדעתי להגיד לך לא לעשות שכן גם במציאות בודקים שמע וגם במציאות שמעתי את פלוטו שואל מטוס איך הוא נשמע (הפקח את המטוס) וגם ברשת כמו במציאות יש בעיות סאונד (פלוטו בטיסה עם יוסי נשמע על הפנים)... ככה שאם ביקשת כל 10 שניות זה בהחלט מעצבן ודיי צריך להפסיק אבל פעם אחת לאצריך להיות חמוםך מוח

פורסם

אני תמיד עושה בדיקת קשר בפעם הראשונה שיש פיקוח- גם אם אני מגיע לקרקע בנמל אחר אני מבקש בדיקה- לוודא שהקשר טוב ושתוכנת הקשר עובדת כמו שצריך.

גם בנמלים בחו"ל הטייסים עושים radio check ומקבלים תשובה 55- לא שמעתי אף פעם על פקח שהתעצבן על בדיקות קשר- לפעמים בחו"ל טייס עושה 5 בדיקות קשר ב 10 דקות ומקבל תשובות שמכוונות אותו לטיפול הבעיה מהפקח ברוגע ובנימוס.

פורסם
אני תמיד עושה בדיקת קשר בפעם הראשונה שיש פיקוח- גם אם אני מגיע לקרקע בנמל אחר אני מבקש בדיקה- לוודא שהקשר טוב ושתוכנת הקשר עובדת כמו שצריך.

גם בנמלים בחו"ל הטייסים עושים radio check ומקבלים תשובה 55- לא שמעתי אף פעם על פקח שהתעצבן על בדיקות קשר- לפעמים בחו"ל טייס עושה 5 בדיקות קשר ב 10 דקות ומקבל תשובות שמכוונות אותו לטיפול הבעיה מהפקח ברוגע ובנימוס.

לדעתי הבדיקת קשר תלוייה במצב בוא אתה נמצא

אם יש מגדל בלבד -או שזה באחד מהמגדלים בארץ ובזמן עומס אתה מבקש בדיקת קשר -זה דיי מפריע ומעצבן .

תשימו לב לעומס נגיד אתם תחת סנטר ...גם ככה קשה להשחיל מילה אז בדיקת קשר דיי מיותר.

תנסו לבקש מרשה. אם לא ענו לכם כנראה שיש בעיה ותבקשו בדיקת קשר.

וכמובן אם טסתם חצי שעה עד יום לפני הטיסה הנוכחית והכול עבד ולא שינתם כלום במחשב שקשור לקול סביר להניח שהכול פועל.(מניסיון -אני יושב כ3 שעות על הצאט קולי כול יום ולא היתה בעיה )

בקיצור לדעתי להשים לב למצב על התדר ואז לדבר.

פורסם
1. שאלתי פעם אחת.

2. לא היה בכלל עומס אבל בכלל לא היה.

לא דיברתי על המקרה שלך.

אמרתי בכללי כשיש עומס יש לדבר בצורה קצרה ובדיקת קשר לפעמים יכולה להיות מיותרת.

אבל אף אחד לא יכול להגיד לך אל תעשה בדיקה.

פורסם

אני ממליץ כמו שכבר אמרו פה, גם בשעות של עומס כשעולים בפעם הראשונה מול הפקח, גם אם זה סנטר, לומר "תל-אביב שלום XXX ב-YYYY לבדיקה" (כמובן שאם עולים מול מגדל\קרקע\דליברי של השדה אין צורך ב-YYYY),לפני שמבקשים מרשה...כי בשעות עומס הפקחים לא תמיד שמים לב למטוסים שמתחברים, וכך זה נותן לפקח זמן להתאפס עליכם לפני שאתם מבקשים מרשה, וכשתבקשו מרשה הוא ינתן לכם במיידי.

פורסם

מושיקו,

גם במציאות מבצעים בדיקת קשר. יש נוהל מפורט בפמ"ת (ניתן להוריד מהאתר של אגודת התעופה).

לידיעה - הכלל בדבר יצירת קשר ראשוני קובע כי ביצירת הקשר הראשוני אין כל בקשה, רק אות קריאה.

לדוגמא:

"קרקע בן גוריון אלעל 541"

התשובה תהיה "אלעל 541 המשך"

כך תוכל לדעת אם יש לך יכולת ליצור קשר עם מי שאתה מבקש ואיך אתה נשמע אצלו ואיך אתה קולט אותו, בלי הצורך לבצע בדיקת קשר.

עוד - במסגרת הביטויים הסטנדרטיים המפורטים בפמ"ת ישנו הביטוי "איך נשמע". למעשה אתה יכול, במקום בקשה לבדיקת קשר, לשאול "איך נשמע" ואז תוכל לקבל תשובה אודות איכות השידור שלך.

"קרקע בן גוריון אל על 541 איך נשמע?"

והתשובה - "אל על 541 נשמע .."

מקווה שעזרתי לך.

יוסי 8)

פורסם

למד, הבן, ואם צריך- שאל!

VATSIM 121f – “Radio” Communications Etiquette – The Basics

1) Everyone being controlled by a given controller shares the same frequency – Don’t tie it up with

unnecessary or unnecessarily long transmissions. Readbacks of clearances should be as brief

as possible. For example if the controller says “Cessna One One Six climb and maintain one

three thousand” something like “Cessna One One Six climb and maintain one three thousand” is

adequate. Not “OK yes sir Cessna November Three One One Six will now leave 5,000 and start

climbing to 13,000”. In some regions, simply replying with “One Sixteen climb and maintain one

three thousand” is adequate. If you are in “radar contact” or “radar identified” you do not have to

give position reports unless specifically asked to do so.

2) ATC must abbreviate your callsign first before you can begin calling or answering with an

abbreviated callsign. There are many regional differences in the way callsigns are shortened by

ATC. It is not necessary for a pilot to understand all of those variations, only to recognize that the

callsign was shortened. The pilot can respond with the shorter callsign only to the controller who

shortened it. Also, your callsign goes at the END of readbacks or replies but at the FRONT of

requests or where you are calling ATC. If responding to a request for action from ATC,

acknowledge with your callsign at either the beginning or at the end of your transmission. As with

the shortened callsign, there are regional preferences.

3) Remember that only the controller can see the whole picture and decide who “first priority” is.

Whenever transmitting on voice don’t jump in – WAIT and LISTEN to see if there’s a break for

your “turn”. Let any other pilots complete their readbacks and then pause to see if the controller

is starting to contact another aircraft before transmitting.

4) There are two methods for pilots and controllers to communicate on VATSIM – voice and text.

Because of the myriad of technical realities involved, voice may not be available to all users at all

times. Everyone must be prepared to use text as necessary. Controllers may be simultaneously

controlling traffic on both voice and text. If you are “text only” you cannot tell how busy the

controller may be on voice. Just because you don’t see any other text communication does not

mean that the controller isn’t very busy with other traffic on voice.

5) Remember that the controller cannot read your mind. Also the controller will not know where you

are unless you are currently “radar identified” or are in “radar contact” with him/her or another

controller.

a) Unless it is obvious or you have been transferred from another controller, when you first

call in say: Callsign, Position, and what you are requesting. This applies to making

first contact with a controller after flying in unstaffed airspace. The “Position” is very

important because the controller is looking at a large area of the sky on the radar screen.

Use a VOR or NDB if possible when flying IFR. If flying VFR use an airport to reference

your position. A call to a center controller indicating you are 15 miles south of the

“SKUTR” fix will result in a long delay for the controller to search for and locate that point.

“Position” also includes your current altitude/flightlevel and the altitude/flightlevel you are

climbing or descending to (if any). “N1234 40 miles east of the STL VOR level FL310”

B) When checking in with a controller after a transfer while airborne, say: Callsign,

Current altitude/flightlevel or Passing altitude/flightlevel and Cleared

altitude/flightlevel (if any). “N1234 FL310” or “N1234 through FL180 for 4000”

6) If the controller is too busy on voice to talk to you immediately, don’t try to “cut the line” by using

text or (even worse) chat. Wait your turn – if the controller doesn’t have time to get to you on

voice he has even less time to type something to you.

7) English is the official VATSIM ATC language but the reality is that many places in the VATSIM

world have controllers that are not fluent in English. Local ATC FIR’s attempt to ensure that their

Center controllers speak the English language but that sometimes leaves the issue of Approach

and Tower controllers who do not. When planning to fly into foreign areas it is advisable to check

the ATIS (see ATIS section below) before initiating the flight to see if you will be able to

communicate with the controller to avoid misunderstandings and frustrations.

8) Remember that VATSIM is all about the simulation of air TRAFFIC control. Traffic can and will

cause delays. A very small amount of patience can go a very long way toward making everyone’s

experience more enjoyable.

Some general examples of how to say things (preferred wordings will differ from region to region):

• “Tower N1234 requests IFR (or IFR clearance or airways clearance, etc.) to KBOS with ALPHA”

• “Tower N1234 requests clearance to with information ALPHA” (See note below

concerning “ALPHA”)

• “Delivery BAW1 is a Concorde on gate 421, information Bravo received QNH1013, request start

and clearance New York Kennedy”

• “Tower N1234 holding short of runway 9L at Lima One”

• “Departure N1234 out of 1,500 climbing 5,000”

• “Departure, N1234 passing 1,500 climbing 5,000” if already in the climb

• “Departure, N1234 leaving 1,500 climbing 5,000” if you had been in level flight at 1,500

• “London BAW1 passing 3500ft climbing 6000ft Compton3F departure”

• “Center N1234 level flightlevel 180”

In high traffic/workload situations, a simple call with just your callsign may be sufficient if you have

just been handed over from another controller, this might be more appropriate when going from

Center/Director to Approach or from Approach to Tower: “N1234”

• “Paris F-ABNK level flightlevel 180”

• “Milano PH-ANB 30 miles west of Kempten level FL310”

• “Departure N1234 with request” (This is the polite way of asking “do you have time to talk to me

about something now? “Departure N1234” may also achieve the same response depending on

the region.)

• “Approach N1234 leaving 8,000ft descending 4,000ft”

ATIS

When calling for clearance, having the current ATIS (weather, runway in use, voice IP address)

information is often very helpful to the controller because it saves time in having to relay that information

to you. The term used above, “ALPHA”, refers to the specific ATIS message that the information was

obtained from. The ATIS information is often displayed in Squawkbox when you switch controllers and it

is often available in the Servinfo utility program discussed in the software lesson 104b.

Text Abbreviations

When using text, abbreviations are accepted and make life easier for all – some common ones:

• c/m – Climb and Maintain

• d/m – Descend and Maintain

• t/l – Turn Left

• t/r – Turn Right

• h/s – Hold Short or Holding Short

• sq – Squawk (set transponder code to)

• clr – Cleared (or Clearance)

• ctl – Cleared to land

• cto – Cleared for takeoff

• app – Approach (may occasionally be used for “approved”)

• FL - FlightLevel

• rgr – Roger (means ONLY that you have heard the controller - if you want to say “yes” use (“aff”

on text) or (“affirmative” or “affirm” on voice) - if you want to say “will do” use “wilco” (short for “will

comply”))

• aff – Affirmative or Affirm (used for “yes”)

• neg – Negative (used for “no”)

Regional Differences

Regional variations in communications are often a point of confusion, even debate, among VATSIM

members. For example, some areas prefer “Affirm” over the use of “Affirmative”. The use of “with you”

on first contact with a controller may be considered unnecessary by some while being considered

perfectly acceptable in other locations. Providing a globally applicable reference for VATSIM pilots is very

difficult. The material documented in this and other VATSIM lessons (unless noted as “required”) is

intentionally offered as a general guide for pilots, not a rulebook. Just remember the main part of

communication with ATC is to be understood. If necessary, ASK and use common terminology.

פורסם

במציאות הCVFR צריך אבל בדרך כלל לא מבקשים בדיקת קשר, בכלל, זה לא ממש בדיקת קשר - לא אומרים הרצליה CDN לבדיקת קשר אלא אומרים למשל הרצליה CDN בוקר טוב ואז הפקח עונה לך CDN שלום או בוקר טוב או לא משנה מה. בגדולים תמיד אומרים "Ben Gurion SHALOM ELY081" כמובן שהשלום יכול להיות כל משהו אחר. אבל ביצירת קשר עם פקח באוויר לא עושים את זה אלא ישר קוראים לו.

פורסם

שימו לב לעוד דבר - כפי שניתן לראות בציטוט של עופר - אותי אישית זה מרגיז הרבה פעמים לשמוע -

אתם מקצרים את אות הקריאה רק אחרי שהפקח קיצר אותו.

עברתם לפקח חדש? אתם לא צ'ארלי הוטל אלפא. אתם פור איקסריי צ'ארלי הוטל אלפא.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...