עבור לתוכן
Amit Eisinger

דרושים אנשים למסגרת הדרכת טייסים חדשה

Recommended Posts

בחטיבה יש מחסור בטייסים.

לבעייה זו הוצעו כמה פתרונות.

לטייסים שיגיעו צריך להכין מערך הדרכה שיאפשר להם להגיע לרמה גבוהה ולהשתלב בצורה הטובה ביותר בפעילות ברשת.

רעיון: הקמת גוף הדרכה בעל יכולת לקלוט חניכים בכל הרמות ולהכשירם לרמה בסיסית אחידה ומשם להתמקצעות בתחום הטיסה המועדף עליהם, תוך העשרת הידע הכללי שלהם בתחום התעופה, ותוך הגברת אהבתם לתחום.
שיטה:

כל החניכים החדשים יעברו קורס בסיסי הכולל את הנושאים הבאים:

 

-חוקי הרשת

-מצבי טיסה

-הקפות

-ניווטי CVFR

-אזורי אימון

-תכנון טיסה

 

חניך יכול גם לדלג על קורס זה ע"י הפגנת רמה גבוהה במבחנים ייעודיים.

 

הקורס יארך עד שלושה חודשים כאשר בשבוע יש שני מפגשים (בדומה למתכונת הקורס כפי שהייתה בימי IFS)

 

במסגרת הקורס יהיו מפגשי רשות בנושאים שונים מעולם התעופה.

 

השאיפה היא שבוגרי הקורס ישתלבו בהדרכת הקורס הבא.(דבר שיבטיח את המשכיות גוף ההדרכה תוך רענון הצוות)

במקביל החניכים יוכלו לבחור ממגוון קורסים מתקדמים יותר בתחום התעופה( הטסת מסוקים, כללי טסת מכשירים, אז"מ, הטסת מטוסים כבדים)

בנוסף, גוף ההדרכה ידאג לפעילויות העשרה והרצאות לחניכים, לצוות ההדרכה ולכלל חברי החטיבה.

 

חניך שלא עבר בחינה יקבל יחס מיוחד- יוצמד לו "חונך" - מעיין מדריך אישי שיעזור לו להשלים את החומר על-מנת להשלים את הקורס בהצלחה.

שיטה זו היא דוגמה לדרך התמודדות עם הבדלי רמות אצל החניכים תוך שאיפה להגדלת כמות מסיימי הקורס.

 

החניכים יחולקו לקבוצות ע"פ הימים הנוחים להם בשבוע.

 

אנחנו צריכים את עזרתכם!!!

כדי שגוף זה יוכל לקום ולפעול אנחנו זקוקים להירתמו רבה של אנשים, החל ממדריכים, עזרה טכנית, הנהלה, חונכים וכיו"ב..

למי התפקידים מיועדים?

לכל חבר חטיבה שרוצה לתרום ולעזור

 

חשוב לציין, המטרה היא לשרת את החטיבה ולהכשיר את הטייסים החדשים שיגיעו לחטיבה תוך דגש על אהבת התעופה, הנאה ושמירה על מקצועיות ולכן חשוב שפרוייקט זה יצא לפועל.
לכך אנו זקוקים לכם!

 

כל מי שמעוניין להירתם לפרויקט זה ולסייע בכל תפקיד שהוא, ששיגיב בדיון או שיפנה אלי  או אל רום קרלינר בהודעה פרטית.

 

כמו כן, נשמח לשמוע כל חוות דעת ו\ או הצעות לשיפור.

 

תודה מראש, ובהצלחה לכולנו!

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

השאיפה היא שבוגרי הקורס ישתלבו בהדרכת הקורס הבא.(דבר שיבטיח את המשכיות גוף ההדרכה תוך רענון הצוות)

 

מניסיוני במסגרות הדרכה, זה לא רעיון טוב. בהנחה שמריצים 2 קורסים בשנה, תקופת הריענון בין הקורסים לא גבוהה במיוחד (כל קורס אורך בין 2-2.5 חודשים) והתלמידים לא בהכרך מיומנים מספיק להדריך או בכלל, לטוס.

 

עובדה, אחרי אני זוכר שכשסיימתי את הקורס הרישיון הפרטי הוירטואלי שלי, לא ידעתי באמת לנווט. בפוקס היה לנו סולו קל. רק אחר כך באמת למדתי לנווט נכון. כיום אני כבר מומחה CVFR אפשר להגיד :D

קישור לתוכן
Share on other sites

דבר ראשון, תודה רבה על חוות הדעת.

חניך שירצה להדריך יקבל הכשרה הולמת לכך כדי שימלא תפקיד זה על הצד הטוב ביותר.

למדריך הטרי יצורף מדריך מנוסה יותר שיעזור לו בהדרכות.

שוב, אנחנו לא מתפשרים על רמה- לא של חניכים ולא של מדריכים.

אשמח שמומחה CVFR כמוך יצטרף לסגל ההדרכה.

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן,

יש לציין כי מדובר ביוזמה אישית של עמית ואין לדבר כל קשר למחלקת ההדרכה של החטיבה.

בית הספר לטיסה של VATIL ימשיך לפעול כרגיל.

קישור לתוכן
Share on other sites

הדעה שלי.

 

ראשית- כל יוזמה מקרב האנשים היא חשובה, טובה ומראה אכפתיות מהמקום.

ספציפית בנושא הזה אני חושב שאנחנו שוב מפספסים את המטרה. כמות האנשים ש"מסתובבים" פה היא מכובדת מאוד (ביחס לעבר) וגם כמות הטייסים ברשת בפועל לעיתים לא נדירות מכובדת גם היא אבל זה לא נראה כך מכיוון ששעות הפיקוח והתנועה לא מסונכרנות.

לא מעט פעמים ניתן לראות כמות המראות או נחיתות מכובדת בנתב"ג ואין פיקוח או ההפך ודיברנו על זה אין ספור פעמים.

 

פתיחת גוף הכשרת טייסים (שכן יש כבר כזה) יכול לתת מענה לטייסים חדשים שרוצים להתחיל לטוס ברשת, לא נראה לי שיש כאן כמות מצטרפים מסחררת ואנשים שרק מחכים שילמדו אותם לטוס, צריך להתחיל להסתכל איך לגרום לאנשים הקיימים לטוס בשעות הערב, צהריים בשישי, מוצ"ש וכו'...

אני לא מעוניין להיכנס לעומק בנושא הקמת מנגנון הכשרת טייסים אבל יש כמה סוגיות ברעיון שצריך לחשוב עליהן שוב:

- לפי הבנתי נדרש כוח אדם עצום כדי להריץ את זה בטח ובטח לפי כמות הקורסים המוצעת.

- חניך שמסיים קורס לא קרוב אפילו ברמה המקצועית כדי להדריך את הקורס שאחריו, מהר מאוד תתחיל ירידה דרסטית ברמה המקצועית.

- אם נושא הדרכת טייסים חשוב לכם תחברו לצוות החטיבה ותראו איך אפשר לעזור שם מאשר לנסות להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

 

אולי לרוב האנשים נראה שהבעיה כאן היא מחסור בטייסים אבל לטעמי הבעיה היא אחרת וכתבתי עליה לא מעט בדיונים האחרונים בנושא.

 

 

 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים עם שני הצדדים.

מצד אחד, הרעיון של עמית ( אם יבוצע כמו שצריך) הוא טוב. זה יכול להוסיף כאן טייסים שיטוסו בארץ ואולי אפילו לגרום לפקחי מגדל כללי להרגיש נחוצים.... :P

המלצה שלי, אפשר לעשות את זה כמ ו בקורסי פיקוח ולעשות דרגות (להתחיל מה172 ולהתקדם עד לכבדים).

 

מצד שני, אני מסכים עם אלמוג שלתת לאנשים שרק עכשיו סיימו קורס להדריך קורס נוסף זו טעות. על עצמי אני יכול להגיד שלקח לי 100 (!) שעות פיקוח קרקע עד שהחלטתי שאני מכיר את העמדה מספיק בשביל להדריך וגם עכשיו אני מתלבט עם עצמי מה לעשות בכל שיעור. 

ממליץ לארגן צוות מסודר של מדריכים ולא להסתמך על חניכים.

 

בנוסף, משהו שראיתי בבית הספר של VATIL ואני ממליץ שישונה בשתי הפלטפורמות - לחניכים אסור לטוס ברשת לבד. עד שסוף סוף יש פה אנשים שרוצים לטוס להגיד להם שמי שיתחבר לרשת יעוף מהקורס נראה לי קצת לא נכון. 

 

בכל מקרה, מה שלא תחליטו לעשות, אני מוכן לעזור במה שאוכל.

קישור לתוכן
Share on other sites

ראשית- תודה רבה על חוות הדעת שלכם!

 

הדעה שלי.

 

ראשית- כל יוזמה מקרב האנשים היא חשובה, טובה ומראה אכפתיות מהמקום.

ספציפית בנושא הזה אני חושב שאנחנו שוב מפספסים את המטרה. כמות האנשים ש"מסתובבים" פה היא מכובדת מאוד (ביחס לעבר) וגם כמות הטייסים ברשת בפועל לעיתים לא נדירות מכובדת גם היא אבל זה לא נראה כך מכיוון ששעות הפיקוח והתנועה לא מסונכרנות.

לא מעט פעמים ניתן לראות כמות המראות או נחיתות מכובדת בנתב"ג ואין פיקוח או ההפך ודיברנו על זה אין ספור פעמים.

 

פתיחת גוף הכשרת טייסים (שכן יש כבר כזה) יכול לתת מענה לטייסים חדשים שרוצים להתחיל לטוס ברשת, לא נראה לי שיש כאן כמות מצטרפים מסחררת ואנשים שרק מחכים שילמדו אותם לטוס, צריך להתחיל להסתכל איך לגרום לאנשים הקיימים לטוס בשעות הערב, צהריים בשישי, מוצ"ש וכו'...

אני לא מעוניין להיכנס לעומק בנושא הקמת מנגנון הכשרת טייסים אבל יש כמה סוגיות ברעיון שצריך לחשוב עליהן שוב:

- לפי הבנתי נדרש כוח אדם עצום כדי להריץ את זה בטח ובטח לפי כמות הקורסים המוצעת.

- חניך שמסיים קורס לא קרוב אפילו ברמה המקצועית כדי להדריך את הקורס שאחריו, מהר מאוד תתחיל ירידה דרסטית ברמה המקצועית.

- אם נושא הדרכת טייסים חשוב לכם תחברו לצוות החטיבה ותראו איך אפשר לעזור שם מאשר לנסות להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

 

אולי לרוב האנשים נראה שהבעיה כאן היא מחסור בטייסים אבל לטעמי הבעיה היא אחרת וכתבתי עליה לא מעט בדיונים האחרונים בנושא.

 

בעיקרון הפיתרון הזה נועד לפתור שתי בעיות עיקריות:

1. מחסור בטייסים (וחוסר בשיווק)

2. חוסר במסגרת לשימור טייסים חדשים

 

הגוף שיוקם ידאג גם ל"שיווק" של הקורסים ושל החטיבה.

 

מבין אלה שכבר הציעו את עזרתם, כבר התנדבו לעזור בנושא הלוגיסטיקה והתיאום עם הפקחים.
 

כפי שצויין קודם לכן, הגוף שיוקם ידאג לפעילויות ברשת ובמציאות שנועדו לחזק את אהבת האנשים לתעופה ולהוות תמריץ לעלות ולטוס.

 

מבחינת הרעיון שחניכים ידריכו, אף אחניך לא ידריך לפני שיגיע לרמה הרצויה כדי לשמור על הרמה.

 

אכן כמות כוח האדם הדרושה היא לא קטנה, וזה רק מחזק את מה שכתבתי קודם:
אנחנו צריכים את עזרתכם!!!

 

אני מסכים עם שני הצדדים.

מצד אחד, הרעיון של עמית ( אם יבוצע כמו שצריך) הוא טוב. זה יכול להוסיף כאן טייסים שיטוסו בארץ ואולי אפילו לגרום לפקחי מגדל כללי להרגיש נחוצים.... :P

המלצה שלי, אפשר לעשות את זה כמ ו בקורסי פיקוח ולעשות דרגות (להתחיל מה172 ולהתקדם עד לכבדים).

 

מצד שני, אני מסכים עם אלמוג שלתת לאנשים שרק עכשיו סיימו קורס להדריך קורס נוסף זו טעות. על עצמי אני יכול להגיד שלקח לי 100 (!) שעות פיקוח קרקע עד שהחלטתי שאני מכיר את העמדה מספיק בשביל להדריך וגם עכשיו אני מתלבט עם עצמי מה לעשות בכל שיעור. 

ממליץ לארגן צוות מסודר של מדריכים ולא להסתמך על חניכים.

 

בנוסף, משהו שראיתי בבית הספר של VATIL ואני ממליץ שישונה בשתי הפלטפורמות - לחניכים אסור לטוס ברשת לבד. עד שסוף סוף יש פה אנשים שרוצים לטוס להגיד להם שמי שיתחבר לרשת יעוף מהקורס נראה לי קצת לא נכון. 

 

בכל מקרה, מה שלא תחליטו לעשות, אני מוכן לעזור במה שאוכל.

 

פקחי מגדל כללי תמיד נחוצים!

תודה רבה על ההירתמות!

לגבי מבנה הקורס:

 

הקורסים מחולקים לפי רמות:

דוגמא אפשרית:

קורס CVFR הוא ברמה 1.
קורס IFR ברמה 2

קורס אז"מ ברמה 2

קורס 737 ברמה 3

 

לצורך העניין, כדי להגיע לקורס 737, החניך צריך לעבור קורס CVFR וIFR.

 

ז"א אחרי סיום קורס בשלב מסוים נפתחים לחניך קורסים מתקדמים יותר כאשר כל קורס נבנה על קודמיו.

ברור שחניך שמגיע עכשיו ללא ידע לא יוכל להגיע ישר לקורס 737, הוא יעבור בקורס CVFR , IFR, או יעבור מבחנים מסוימים על החומר של הקורסים האלה כדי לוודא שהוא יודע את החומר הדרוש לקורס.

 

לא נגיד לחניכים שאסור להם לטוס, אסור לנו לעשות את זה, ולכן נבהיר להם שטיסה שלא במסגרת הקורס היא באחריותם בלבד.
יכול להיות שנציע להם להתאמן ברשת מחוץ למסגרת הקורס בהשגחת מדריך כדי שיפיקו את המיטב מהטיסה.

 

לגבי חניכים מדריכים, כנראה שתהיה דרישה מסוימת של ניסיון מעשי ברשת כדי להדריך.

 

בכל מקרה לקחתי לתשומת הלב את הנושא של חניכים שידריכו ואת עניין הרמה שלהם.

 

תודה על התגובות!

 

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים,

 

היה רצוי שהטייסים \ חניכים החדשים (וגם הפחות חדשים) ילמדו גם מהספרים ולא רק מההדרכה . 

 

החומר מגיע כבר לעוס ומוגש על מגש של זהב לחניכים בקורס. לא יזיק להתאמץ קצת .....

 

זו הייתה התורה שלנו:

 

 

NeMuBd.png

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום לכולם,

 

תחילה אומר שאינני בעד רעיון זה מהסיבות הבאות:

 

-קיים כבר בית ספר לטיסה של VATIL הפועל במתכונת דומה מאוד למתכונת המפורטת כאן, ויצירת בית ספר מתחרה לא יתרום לפעילות בית הספר הנוכחי ולא יתרום לבית הספר המיועד.

-יצירת בית ספר חדש ולא רשמי, באיזשהו מקום פוגעת בהתנהלות בית הספר הקיים, כיוון שחלק מהחניכים יעדיפו את הבית ספר הנוכחי וחלקם את המיועד, דבר שייצור התפלגות ובמקרים מסוימים מריבות בחטיבה.

-כמו שנאמר כאן, נדרש כוח אדם רב - דבר שככל הנראה לא תהיה הירתמות אליו.

 

לפי דעתי, הקורס הקיים הינו קורס מעולה, כמובן שישנם דברים שצריכים שיפור, אך לדעתי יש לבצע שינויים אלא בתוך קורס זה ולא לפתוח קורס חדש. 

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה..

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים,

 

היה רצוי שהטייסים \ חניכים החדשים (וגם הפחות חדשים) ילמדו גם מהספרים ולא רק מההדרכה . 

 

החומר מגיע כבר לעוס ומוגש על מגש של זהב לחניכים בקורס. לא יזיק להתאמץ קצת .....

 

זו הייתה התורה שלנו:

 

 

NeMuBd.png

 

פעם ראשונה שאני נתקל בספר, בהחלט נעזר בו להכנת חומרי ההדרכה, תודה רבה!!!!

 

שלום לכולם,

 

תחילה אומר שאינני בעד רעיון זה מהסיבות הבאות:

 

-קיים כבר בית ספר לטיסה של VATIL הפועל במתכונת דומה מאוד למתכונת המפורטת כאן, ויצירת בית ספר מתחרה לא יתרום לפעילות בית הספר הנוכחי ולא יתרום לבית הספר המיועד.

-יצירת בית ספר חדש ולא רשמי, באיזשהו מקום פוגעת בהתנהלות בית הספר הקיים, כיוון שחלק מהחניכים יעדיפו את הבית ספר הנוכחי וחלקם את המיועד, דבר שייצור התפלגות ובמקרים מסוימים מריבות בחטיבה.

-כמו שנאמר כאן, נדרש כוח אדם רב - דבר שככל הנראה לא תהיה הירתמות אליו.

 

לפי דעתי, הקורס הקיים הינו קורס מעולה, כמובן שישנם דברים שצריכים שיפור, אך לדעתי יש לבצע שינויים אלא בתוך קורס זה ולא לפתוח קורס חדש. 

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה..

 

 

המתכונת בבית הספר לטיסה הקיים שונה מזו המפורטת כאן.

בית הספר לא נועד להתחרות, כל אחד יבחרו איזו שיטה מתאימה לו, כך או כך זה מעלה את כמות החדשים שיצליחו לסיים את הקורס ולהיקלט בחטיבה.

 

קשה לי להאמין שיהדבר יוביל לפילוג, (ולפעמים לריב זה בריא).(כמובן שהכל בגבול הטעם הטוב, כזכור לכולנו ,יש אפס סובלות לאירועי משמעת).

אני מאמין שמחרחרי המריבות (אם יש כאלה) ימצאו נושאים אחרים לריב עליהם.

 

בסופו של דבר המטרה היא משותפת לשני בתי הספר ולכן החטיבה בכל מקרה לא נפגעת.

 

לגבי הירתמות וכוח אדם:

אתם חוזרים ואומרים שזה ידרוש הירתמות רבה, ואני מסכים!

שוב, אנחנו צריכים את עזרתכם!!

 

בינתיים שמונה אנשים כבר הסכימו לעזור ולקחת חלק בבית הספר בשלל תפקידים( הדרכה, שיווק, תמיכה טכנית וכיו"ב).

 

אני חוזר וקורא לכל חבר חטיבה שרוצה, להירתם לפרויקט.

כל המעוניין בכך ישלח הודעה פרטית  אלי  או אל רום קרלינר, או שיגיב כאן בשרשור.

 

תודה מראש!

קישור לתוכן
Share on other sites

עדיין קשה לי להבין למה לנסות ליצור גוף מתחרה....

 

בהצלחה

הגוף שיוקם אינו מתחרה.

הוא מבוסס על חשיבה שונה מבית הספר הקיים, ובסה"כ הוא נועד להרחיב את המענה שהחטיבה נותנת לחברים חדשים.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

הגוף שיוקם אינו מתחרה.

הוא מבוסס על חשיבה שונה מבית הספר הקיים, ובסה"כ הוא נועד להרחיב את המענה שהחטיבה נותנת לחברים חדשים.

 

אני עדיין לא מצליח להבין במה הוא שונה מהקורס הנוכחי.. בזה שהוספת גם אז"מים? 

אני עדיין חושב שפתיחת קורס חדש, הדומה מאוד לקורס הנוכחי, לא יתרום לחטיבה אלא להפך.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני עדיין לא מצליח להבין במה הוא שונה מהקורס הנוכחי.. בזה שהוספת גם אז"מים? 

אני עדיין חושב שפתיחת קורס חדש, הדומה מאוד לקורס הנוכחי, לא יתרום לחטיבה אלא להפך.

הקורס החדש הוא לא ממוקד רק לדבר אחד.

מבין מגוון הקורסים שיוצעו לחניכים יהיה גם אז"מים.

 

הקורס הנוכחי, למיטב ידיעתי, הוא לימוד הקפות , CVFR, IFR ו737, וזהו- בתכלס רק ממוקד ל737.

במצב הנוכחי, חניך חדש שמופנה לביס"ט יכול לבחור רק אם לעשות את הקורס או לא לעשות.

במצב החדש הוא יוכל לבחור מתוך מגוון רחב יותר.

המבנה החדש מחייב רק קורס CVFR.

לאחר סיומו החניך יבחר אם הוא רוצה ללמוד IFR, מסוקים, אז"מ וכו.., אשר יוצעו לו במסגרת הגוף שיוקם.

ז"א הוא יוכל לבחור קורסים וללמוד את מה שהוא רוצה, וזה בניגוד למסלול קליטה אחד ויחיד שקיים היום.

 

אשמח אם תפרט מה לדעתך יפגע בחטיבה ברעיון זה.

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן ,

עמית דיבר איתי בעוד מועד לגבי פתיחת הבית ספר הזה .

איני אוהב את הרעיון שיש שתי מסגרות "מתחרות" תחת VATIL ,  אך בסופו של דבר הסתכלתי לטובת החטיבה 

וראיתי שאין הדבר פוגע שכן בסופו של דבר שני הגופים משרתים את אותה המטרה.

 

בהצלחה!

קישור לתוכן
Share on other sites

תודה לכל מי שהצטרף או הגיב עד עכשיו .

הביקורת חשובה לנו מאוד כי בסופו של דבר רעיון זה נועד לטובת חברי החטיבה וחשוב לנו לשמוע את דעתכם ורעיונות לשיפור . 

בנוסף אני רוצה להבהיר משהו בנוגע לרעיון שמאחורי הקמת גוף הדרכה חדש. 

מעבר לשוני שיהיה בין מבנה הגוף החדש לבין מה שקיים כיום,  לדעתי דווקא יצירת תחרות שכזו תועיל לחטיבה מכיוון שבסופו של דבר , חניכים משני בתי הספר מגיעים לחטיבה ותחרות שכזו תגרום  להתייעלות ושיפור מתמיד של שני גופי ההדרכה כחלק מהתחרות, דבר שהחטיבה תרוויח ממנו רבות .  

בנוסף הקמת הגוף הזה לא נועדה כדי  להתחרות בבית ספר של החטיבה ולהחליפו  אלא להשלים תכנים לימודיים שלא קיימים כיום .

במידה ונוכל לשלב את הרעיון בבית ספר הקיים לא יהיה צורך בהקמת גוף נוסף.

 

ואני רוצה להוסיף ולהדגיש שאין טעם לטעון שאנשים לא יצטרפו לגוף שכזה, מכיוון שמטרתו היא אך ורק להועיל לחטיבה ובמידה ולא תהיה היענות היחידים שמפסידים הם חברי החטיבה עצמם.

 

תודה רבה ובהצלחה לכולנו!

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי אתם משקיעים זמן יקר וחשוב שיכול לשמש לדברים יותר חשובים מאשר להקים משהו שכבר קיים.

דבר נוסף, אל תצפו ליותר מידי אנשים שיסיימו את הקורס וילכו להיות מדריכים בסוף הקורס, הרי בסוף אותם חברים רוצים לטוס ולא להתעסק בשטויות וזאת גם הסיבה שאין כמות גדולה של מדריכים בבית ספר.

אני בדעה, שבן אדם שרוצה ללמוד, להבין ולדעת איך לטוס בצורה מקצועית מעבר לסתם L+V NAV יכול לעשות זאת בכוחות עצמו, אם זה דרך יוטיוב, סרטוני הדרכה מדהימים שיש בסימולטור,אימונים וכו.. תשתמשו בדברים קיימים שעובדים בכל העולם. אין סיבה שזה יעבוד בחול ולא יעבוד פה. מכשירים זה מכשירים, הקפה זאת הקפה, חוקים זה חוקים ותוכנית טיסה זאת תוכנית טיסה. 3 חודשים לקורס וירטואלי זה כבד, ואפילו יותר ארוך מקורס במציאות. לא צריך להגזים זה סימולטור בסופו של דבר וצריך לשאוף לכמה שיותר טייסים ברשת מאשר בהדרכת טימספיק. הקורס שיש כיום זה בדיוק אותו הדבר כמו מה שאתם רוצים לעשות.

קישור לתוכן
Share on other sites

-קיים כבר בית ספר לטיסה של VATIL הפועל במתכונת דומה מאוד למתכונת המפורטת כאן.

 

לפי דעתי, הקורס הקיים הינו קורס מעולה, כמובן שישנם דברים שצריכים שיפור, אך לדעתי יש לבצע שינויים אלא בתוך קורס זה ולא לפתוח קורס חדש. 

 

1. המתכונת אינה אותה מתכונת. כאן הקורס הוא מבוסס על 4 קורסים שונים שמועברים בצורה איטית וברורה ולא מרפרפת בחומר, כמו בקורס הקיים.

 

2. הקורס הקיים, לצערי, הוא לא מעולה בשום מקום, והוא לא טוב בלשון המעטה, מהתחתית, צריך לעקור את כל הבסיס כדי ליצור קורס איכותי. לכן, יצירה של מסגרת חדשה, והוספת הקורס הקיים כקורס 737 בלבד, זה יהיה הגיוני.

 

שוב, אני בא ממסגרת של טיסה מקצועית (ובתור אחד שעבר כבר קורסים במסגרות, גם פעל בצוותם) וראות כללית על היכולת של החניכים ממה שאני מכיר אותם בקורס הקיים. אני בא מנקודה ראייה כללית ולא כלפי נגד מישהו.

קישור לתוכן
Share on other sites

1. המתכונת אינה אותה מתכונת. כאן הקורס הוא מבוסס על 4 קורסים שונים שמועברים בצורה איטית וברורה ולא מרפרפת בחומר, כמו בקורס הקיים.

 

2. הקורס הקיים, לצערי, הוא לא מעולה בשום מקום, והוא לא טוב בלשון המעטה, מהתחתית, צריך לעקור את כל הבסיס כדי ליצור קורס איכותי. לכן, יצירה של מסגרת חדשה, והוספת הקורס הקיים כקורס 737 בלבד, זה יהיה הגיוני.

 

שוב, אני בא ממסגרת של טיסה מקצועית (ובתור אחד שעבר כבר קורסים במסגרות, גם פעל בצוותם) וראות כללית על היכולת של החניכים ממה שאני מכיר אותם בקורס הקיים. אני בא מנקודה ראייה כללית ולא כלפי נגד מישהו.

 

שלום אריאל ,

אתחיל ואומר שאני לא כותב את הדברים כי אני "נפגע" או משהו בסגנון : 

 

1. אם אתה חושב שיש דברים שיש לשפר בקורס הקיים אז :

א. אתה יכול לומר מה אתה חושב שצריך לשפר.

ב. לבוא ולעזור לשפר , אם אין לך כוונה לעשות זאת אז סעיף א' לא רלוונטי אפילו - למה ? כי קצת נמאס לי מאנשים כמוך שיושבים על הגדר וזורקים הערות.

 

2. אני לא יודע אם להתייחס אליך בכלל ברצינות בהתייחס לכך שהפעילות שלך ברשת VATSIM עד היום מסתכמת ב-3:55 שעות .

 

3. גם אני בא ממסגרת של טיסה מקצועית (מהמציאות אגב ואשמח לדעת מה המסגרת שלך) אך השכלתי להבין שאין צורך בקורס של 8 חודשים במקרה הטוב בשביל להטיס PMDG 737 ב-VATSIM .

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי אתם משקיעים זמן יקר וחשוב שיכול לשמש לדברים יותר חשובים מאשר להקים משהו שכבר קיים.

דבר נוסף, אל תצפו ליותר מידי אנשים שיסיימו את הקורס וילכו להיות מדריכים בסוף הקורס, הרי בסוף אותם חברים רוצים לטוס ולא להתעסק בשטויות וזאת גם הסיבה שאין כמות גדולה של מדריכים בבית ספר.

אני בדעה, שבן אדם שרוצה ללמוד, להבין ולדעת איך לטוס בצורה מקצועית מעבר לסתם L+V NAV יכול לעשות זאת בכוחות עצמו, אם זה דרך יוטיוב, סרטוני הדרכה מדהימים שיש בסימולטור,אימונים וכו.. תשתמשו בדברים קיימים שעובדים בכל העולם. אין סיבה שזה יעבוד בחול ולא יעבוד פה. מכשירים זה מכשירים, הקפה זאת הקפה, חוקים זה חוקים ותוכנית טיסה זאת תוכנית טיסה. 3 חודשים לקורס וירטואלי זה כבד, ואפילו יותר ארוך מקורס במציאות. לא צריך להגזים זה סימולטור בסופו של דבר וצריך לשאוף לכמה שיותר טייסים ברשת מאשר בהדרכת טימספיק. הקורס שיש כיום זה בדיוק אותו הדבר כמו מה שאתם רוצים לעשות.

 

אנחנו משקיעים זמן בשיפור מערכת הדרכת הטייסים בחטיבה, מה כבר יכול להיות חשוב יותר מזה?

לגבי חניכים מדריכים:

א. זה ממש לא חובה

ב. יש לזה תרומה לחניך

ג. יש בזה הנאה

ד. רע לא יצא מזה

 

לגבי הטסה יותר מLNAV-VNAV , אני בא בגישה שלפיה כל טייס שמסיים קורס יסיים אותו על הצד הטוב ביותר, בלי פשרות.

שמגיע אליך טייס ומקבל לפנות ימינה לכיוון מסויים ופונה שמאלה בתירוץ העלוב של "הטייס האוטומטי החליט לפנות שמאלה", או טייס שלא מסוגל לבצע גישות שאינן ILS, או טייס שלא יודע לשלוט במטוס שלו- בעיני לא צריך להטיס מטוס שהוא לא יודע להטיס.

 

לגבי הזמנים, אני אמרתי 3 חודשים כדי שבמקרה הכי גרוע אעמוד בפרק הזמן הזה, ובמקרים אחרים אסיים קודם.

 

1. המתכונת אינה אותה מתכונת. כאן הקורס הוא מבוסס על 4 קורסים שונים שמועברים בצורה איטית וברורה ולא מרפרפת בחומר, כמו בקורס הקיים.

 

2. הקורס הקיים, לצערי, הוא לא מעולה בשום מקום, והוא לא טוב בלשון המעטה, מהתחתית, צריך לעקור את כל הבסיס כדי ליצור קורס איכותי. לכן, יצירה של מסגרת חדשה, והוספת הקורס הקיים כקורס 737 בלבד, זה יהיה הגיוני.

 

שוב, אני בא ממסגרת של טיסה מקצועית (ובתור אחד שעבר כבר קורסים במסגרות, גם פעל בצוותם) וראות כללית על היכולת של החניכים ממה שאני מכיר אותם בקורס הקיים. אני בא מנקודה ראייה כללית ולא כלפי נגד מישהו.

 

לגבי 1:

המתכונת החדשה לא מבוססת על 4 קורסים.

המתכונת החדשה מבוססת נכון לעכשיו על מבחר רחב של קורסים, כאשר לא כולם עושים אותו דבר, כל אחד יבחר בנושאים שמעניינים אותו.

 

לגבי 2:

אני מציע שתימנע מלהשמיץ את הקורס הנוכחי מפני שנכון לעכשיו, הם לא סיימו עדיין וחובת ההוכחה עדיין עלינו.

לא בהשמצות והעלבות נשפר את המצב.

 

ולגבי מה שבכתארי כתב, אני מסכים עם 1ב, ובנוסף גם כאן נושא הזמנים הוא הערכה גסה ומוגזמת שלי למטרות תכנון ראשוני.

 

חשוב לזכור, כולנו באותו צד, לכולנו אותה מטרה, ומריבים ולכלוכים לא יצא טוב.

 

תמשיכו לתמוך, לבקר ולעזור!!!!

קישור לתוכן
Share on other sites

מה עם לחבר חזרה את החטיבה לATO של ואטסים ולהעניק דרגות לטייסים? הדרישות למעבר המבחנים יעזרו בבניית הסילבוס לקורס. אנחנו לא שונים מאף מקום אחר בעולם ובשנים האחרונות אנחנו בפול גז בניוטרל על כל סוגיית בית הספר והקורסים השונים, אני אישית חושב שהמתכונת חייבת להשתנות ומה שאתה מציע עמית הוא מבורך אבל חוזר כאן בחזון על דברים שניסו לעשות בעבר. מה שנותר לי לאחל זה שתדעו לנתב את כל המוטיבציה והרצון למערכת שעובדת היטב ולא נשחקת עם הזמן.

 

דעתי היא שההשקעה בחטיבה (הן של הצוות והן של האנשים) לטובת שיפור הפעילות ברשת צריכה להיות במקומות אחרים כמו שימור טייסים קיימים ושמירת הרצון והחשק לעלות שוב ושוב לטיסות (יחד עם הרצון לעלות שוב ושוב לפקח).

 

בהצלחה

קישור לתוכן
Share on other sites

אנחנו משקיעים זמן בשיפור מערכת הדרכת הטייסים בחטיבה, מה כבר יכול להיות חשוב יותר מזה?

לגבי חניכים מדריכים:

א. זה ממש לא חובה

ב. יש לזה תרומה לחניך

ג. יש בזה הנאה

ד. רע לא יצא מזה

 

לגבי הטסה יותר מLNAV-VNAV , אני בא בגישה שלפיה כל טייס שמסיים קורס יסיים אותו על הצד הטוב ביותר, בלי פשרות.

שמגיע אליך טייס ומקבל לפנות ימינה לכיוון מסויים ופונה שמאלה בתירוץ העלוב של "הטייס האוטומטי החליט לפנות שמאלה", או טייס שלא מסוגל לבצע גישות שאינן ILS, או טייס שלא יודע לשלוט במטוס שלו- בעיני לא צריך להטיס מטוס שהוא לא יודע להטיס.

 

לגבי הזמנים, אני אמרתי 3 חודשים כדי שבמקרה הכי גרוע אעמוד בפרק הזמן הזה, ובמקרים אחרים אסיים קודם.

 

 

לגבי 1:

המתכונת החדשה לא מבוססת על 4 קורסים.

המתכונת החדשה מבוססת נכון לעכשיו על מבחר רחב של קורסים, כאשר לא כולם עושים אותו דבר, כל אחד יבחר בנושאים שמעניינים אותו.

 

לגבי 2:

אני מציע שתימנע מלהשמיץ את הקורס הנוכחי מפני שנכון לעכשיו, הם לא סיימו עדיין וחובת ההוכחה עדיין עלינו.

לא בהשמצות והעלבות נשפר את המצב.

 

ולגבי מה שבכתארי כתב, אני מסכים עם 1ב, ובנוסף גם כאן נושא הזמנים הוא הערכה גסה ומוגזמת שלי למטרות תכנון ראשוני.

 

חשוב לזכור, כולנו באותו צד, לכולנו אותה מטרה, ומריבים ולכלוכים לא יצא טוב.

 

תמשיכו לתמוך, לבקר ולעזור!!!!

קודם כל בהצלחה! אני רק כותב את דעתי.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה עם לחבר חזרה את החטיבה לATO של ואטסים ולהעניק דרגות לטייסים? הדרישות למעבר המבחנים יעזרו בבניית הסילבוס לקורס. אנחנו לא שונים מאף מקום אחר בעולם ובשנים האחרונות אנחנו בפול גז בניוטרל על כל סוגיית בית הספר והקורסים השונים, אני אישית חושב שהמתכונת חייבת להשתנות ומה שאתה מציע עמית הוא מבורך אבל חוזר כאן בחזון על דברים שניסו לעשות בעבר. מה שנותר לי לאחל זה שתדעו לנתב את כל המוטיבציה והרצון למערכת שעובדת היטב ולא נשחקת עם הזמן.

 

דעתי היא שההשקעה בחטיבה (הן של הצוות והן של האנשים) לטובת שיפור הפעילות ברשת צריכה להיות במקומות אחרים כמו שימור טייסים קיימים ושמירת הרצון והחשק לעלות שוב ושוב לטיסות (יחד עם הרצון לעלות שוב ושוב לפקח).

 

בהצלחה

לגבי הATO, רעיון מעולה!!, בהחלט נבנה את הסיליבוס בהתאם לדרישות.

תודה על האיחולים, ובמסגרת גוף ההדרכה שיוקם יהיה מאמץ לשימור טייסים ולעודד עליה מרובה לרשת.

 

 

קודם כל בהצלחה! אני רק כותב את דעתי.

תודה רבה!, מעריכים את זה.

קישור לתוכן
Share on other sites

ההצעה העיקרית שלי בנושא נובעת כמובן מהרצון לראות יותר תנועה ברשת בסופו של דבר, כאשר חניך מצתרף לקורס הוא מתחייב על יומיים בשבוע (לדוגמה) של הגעה לדעתי גם בסיום הקורס אפשר לשמור על התאריכים האלה ולהמשיך ולטוס גם אחרי הקורס באותה מתכונת וכך אפשר ליצור באמת יותר תנועה גם לטווח ארוך

קישור לתוכן
Share on other sites

ההצעה העיקרית שלי בנושא נובעת כמובן מהרצון לראות יותר תנועה ברשת בסופו של דבר, כאשר חניך מצתרף לקורס הוא מתחייב על יומיים בשבוע (לדוגמה) של הגעה לדעתי גם בסיום הקורס אפשר לשמור על התאריכים האלה ולהמשיך ולטוס גם אחרי הקורס באותה מתכונת וכך אפשר ליצור באמת יותר תנועה גם לטווח ארוך

רעיון מעולה!

אמנם אני לא יכול לכפות עליהם לטוס בימים מסוימים, אבל בהחלט נמליץ לחניכים לעשות זאת.

זה יהיה בנוסף לאירועים של גוף ההדרכה שישרתו את אותה מטרה- יצירת תנועות איכותיות לטווח ארוך.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...