עבור לתוכן
Amit Eisinger

דרושים אנשים למסגרת הדרכת טייסים חדשה

Recommended Posts

כרגע חטיבת ואטיל מציעה מסלול אחד ויחיד לחברים חדשים.

כדי להרחיב את היצע מסלולי ההכשרה שהחטיבת מציעה לחבר החדש, אנו מקימים גוף הדרכתי שירוץ במקביל לגוף הקיים וישלים אותו.

אין בכוונתינו להחליף את המסלול הקיים, להיפך, חשוב שהוא ישאר כי הוא מתאים לחלק מהחדשים.

החניכים יעברו הדרכות בשרת טימספיק נפרד משל החטיבה אבל בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר, הם פשוט לא עוברים בבית הספר של ואטיל.

כל השיווק שיעשה הוא שיווק שמכיר לחדשים את ואטיל.

לגבי מה יידרש בהרשמה, סביר להניח שנדרוש רק גיל ופרטי התקשרות בהרשמה כדי לפשט את העניינים, והם ירשמו לואטסים בהמשך.(ובכל זאת כל הטיסה תיעשה בואטסים).

הקורס (לפחות הקורס הבסיסי CVFR) יהיה לפחות ברמה של IFS כאשר בשונה מIFS, יהיו מפגשי העשרה שמטרתם לחזק את האהבה של חניכים לתחום.

אין לאף אחד מאיתנו כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לבית הספר של ואטיל שכן גם אנו רואים חשיבות בקיומו במתכונת הנוכחית.

לגבי סוגיית כוח האדם: כרגע אנחנו 17 אנשים בצוות, ותודה לכל אחד ממי שהתנדב על כך.

זה ש17 איש מנסים להרים פרויקט לטובת החטיבה כי הם רוצים בטובת החטיבה, לא אומר שהם מציבים את החטיבה בסכנה קיומית.

 

 

לגבי פערי הגישה, חשוב שיהיו פערי גישה- הם משקפים את פערי הגישה בקרב החניכים.

אם יהיו פערי גישה, ההיצע של החטיבה יהיה רחב יותר וכך נצליח לקלוט יותר אנשים.

אני אתייחס לדוגמא שהייתה קודם, אם במצב הישן מתוך 30 איש סיימו 4, במצב החדש אנחנו שואפים שכל ה30 יסיימו הכשרה בסיסית באחד ממסגרות ההדרכה, וישארו פעילים במסגרתן לאחר סיום ההכשרה תוך התקדמות ולמידה של מה שרלוונטי לאותו בן-אדם.

ולגבי מה שאמר אמיר:

אין כאן נסיון חתירה תחת החטיבה, יש כאן נסיון לתרום ולשפר את החטיבה.

הגוף שיוקם ידאג לפעילויות שוטפות ברשת כך שיהיו שעות וימים ידועים מראש ואולי גם קבועים שבהם יעלו טייסים לטוס- פתרנו חלק מהבעייה הנוספת שאתם מציגים.

 

 

עמית , 

 

1. "כדי להרחיב את היצע מסלולי ההכשרה שהחטיבת מציעה לחבר החדש, אנו מקימים גוף הדרכתי שירוץ במקביל לגוף הקיים וישלים אותו." - 

     א. אם כל המטרה היא "להשלים" את הקורס אז מה הבעיה שהגוף יהיה תחת כנפי החטיבה? מה הסיבה להתעקשות להיות חלק נפרד מהבית ספר הקיים?

     ב.תקן אותי אם אני טועה , ממשפט זה ניתן להבין שאין לך בעיה עם הקורס הנוכחי אלא אתה רוצה לעזור לחניכים שלו להעמיק לאחר סיומו - האם נכון?

 

2. לא קיבלתי תשובה חד משמעית לשאלתי - האם תהיה דרישה להיותם של החניכים חברי החטיבה הישראלית VATIL במערכות VATSIM ? אם לא - זאת כבר פגיעה בפני עצמה בחטיבה וכאן אני כבר מצטער

     שנתתי לפוסט הזה להתפרסם.

 

3. "הקורס (לפחות הקורס הבסיסי CVFR) יהיה לפחות ברמה של IFS כאשר בשונה מIFS, יהיו מפגשי העשרה שמטרתם לחזק את האהבה של חניכים לתחום.

     אין לאף אחד מאיתנו כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לבית הספר של ואטיל שכן גם אנו רואים חשיבות בקיומו במתכונת הנוכחית." -  אין לי שום כוונה להשמיץ אתכם גם .

     אנחנו כבר בדף ה-5 בדיון הזה שאני רק מביא פה עובדות לדברים שקרו ב-IFS ולא מקבל עליהם שום תגובה עניינית .

 

4. " לגבי פערי הגישה, חשוב שיהיו פערי גישה- הם משקפים את פערי הגישה בקרב החניכים.

אם יהיו פערי גישה, ההיצע של החטיבה יהיה רחב יותר וכך נצליח לקלוט יותר אנשים.

אני אתייחס לדוגמא שהייתה קודם, אם במצב הישן מתוך 30 איש סיימו 4, במצב החדש אנחנו שואפים שכל ה30 יסיימו הכשרה בסיסית באחד ממסגרות ההדרכה, וישארו פעילים במסגרתן לאחר סיום ההכשרה תוך התקדמות ולמידה של מה שרלוונטי לאותו בן-אדם. "  -

 

שאיפות זה אחלה (באמת!) אך שוב אני כותב שמה שאתם עושים פה והתגובה שלך מחזקת את דעתי הוא "להחזיר עטרה ליושנה" ולא נראה שיש פה איזשהי למידה מטעויות העבר של IFS - 

  א. הייתי רוצה לשמוע התייחסות לסטטיסטיקת סוג התנועות ברשת , ולכמות החניכים שסיימו קורס ב-IFS בשנים האחרונות שאתה יודע טוב מאוד שאינה פועלת לטובתך.

  ב. מאירועי העבר ניתן ללמוד - אדם מתחת לגיל 21 לא ינהל מסגרת כזאת או אחרת (נראה לי שכבר למדנו את זה על בשרנו לא?)  , בטח לא ינהל 17 אנשי צוות .

  ג. איך הינך מתכוון להמשיך בקורס דומה למתכונת IFS ולגרום לכמות של 85% מהחניכים לסיים (בכוונה לא חותר ל-100) ? לא חושב ששיעורי העשרה הם הפיתרון .

קישור לתוכן
Share on other sites

2. לא קיבלתי תשובה חד משמעית לשאלתי - האם תהיה דרישה להיותם של החניכים חברי החטיבה הישראלית VATIL במערכות VATSIM ? אם לא - זאת כבר פגיעה בפני עצמה בחטיבה וכאן אני כבר מצטער

     שנתתי לפוסט הזה להתפרסם.

 

אחרת,

איך אתה מצפה שהם יטוסו תחת פיקוח?

 

עמית גם ציין את זה, השאיפה היא שהם ישארו בחטיבה באופן שוטף לאחר סיום הקורס.

קישור לתוכן
Share on other sites

אחרת,

איך אתה מצפה שהם יטוסו תחת פיקוח?

 

עמית גם ציין את זה, השאיפה היא שהם ישארו בחטיבה באופן שוטף לאחר סיום הקורס.

 

חברי החטיבה הישראלית VATIL במערכות VATSIM -

 

אולי אינך יודע אך VATSIM אינה רשת ישראלית אלא עולמית שמכילה אנשים מכלל המדינות , השאלה שלי היא - 

האם קריטריון קבלה לבית ספר מותנה בחברות ברשת VATSIM תחת החטיבה הישראלית VATIL ?

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית , 

 

1. "כדי להרחיב את היצע מסלולי ההכשרה שהחטיבת מציעה לחבר החדש, אנו מקימים גוף הדרכתי שירוץ במקביל לגוף הקיים וישלים אותו." - 

     א. אם כל המטרה היא "להשלים" את הקורס אז מה הבעיה שהגוף יהיה תחת כנפי החטיבה? מה הסיבה להתעקשות להיות חלק נפרד מהבית ספר הקיים?

     ב.תקן אותי אם אני טועה , ממשפט זה ניתן להבין שאין לך בעיה עם הקורס הנוכחי אלא אתה רוצה לעזור לחניכים שלו להעמיק לאחר סיומו - האם נכון?

 

2. לא קיבלתי תשובה חד משמעית לשאלתי - האם תהיה דרישה להיותם של החניכים חברי החטיבה הישראלית VATIL במערכות VATSIM ? אם לא - זאת כבר פגיעה בפני עצמה בחטיבה וכאן אני כבר מצטער

     שנתתי לפוסט הזה להתפרסם.

 

3. "הקורס (לפחות הקורס הבסיסי CVFR) יהיה לפחות ברמה של IFS כאשר בשונה מIFS, יהיו מפגשי העשרה שמטרתם לחזק את האהבה של חניכים לתחום.

     אין לאף אחד מאיתנו כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לבית הספר של ואטיל שכן גם אנו רואים חשיבות בקיומו במתכונת הנוכחית." -  אין לי שום כוונה להשמיץ אתכם גם .

     אנחנו כבר בדף ה-5 בדיון הזה שאני רק מביא פה עובדות לדברים שקרו ב-IFS ולא מקבל עליהם שום תגובה עניינית .

 

4. " לגבי פערי הגישה, חשוב שיהיו פערי גישה- הם משקפים את פערי הגישה בקרב החניכים.

אם יהיו פערי גישה, ההיצע של החטיבה יהיה רחב יותר וכך נצליח לקלוט יותר אנשים.

אני אתייחס לדוגמא שהייתה קודם, אם במצב הישן מתוך 30 איש סיימו 4, במצב החדש אנחנו שואפים שכל ה30 יסיימו הכשרה בסיסית באחד ממסגרות ההדרכה, וישארו פעילים במסגרתן לאחר סיום ההכשרה תוך התקדמות ולמידה של מה שרלוונטי לאותו בן-אדם. "  -

 

שאיפות זה אחלה (באמת!) אך שוב אני כותב שמה שאתם עושים פה והתגובה שלך מחזקת את דעתי הוא "להחזיר עטרה ליושנה" ולא נראה שיש פה איזשהי למידה מטעויות העבר של IFS - 

  א. הייתי רוצה לשמוע התייחסות לסטטיסטיקת סוג התנועות ברשת , ולכמות החניכים שסיימו קורס ב-IFS בשנים האחרונות שאתה יודע טוב מאוד שאינה פועלת לטובתך.

  ב. מאירועי העבר ניתן ללמוד - אדם מתחת לגיל 21 לא ינהל מסגרת כזאת או אחרת (נראה לי שכבר למדנו את זה על בשרנו לא?)  , בטח לא ינהל 17 אנשי צוות .

  ג. איך הינך מתכוון להמשיך בקורס דומה למתכונת IFS ולגרום לכמות של 85% מהחניכים לסיים (בכוונה לא חותר ל-100) ? לא חושב ששיעורי העשרה הם הפיתרון .

1. זה נושא שיועלה לדיון בקרב הצוות שיתגבש, השאלה למה אתה קורא לעבוד תחת כנפי החטיבה, אם זה אומר שנהייה כפופים לאי אילו החלטות מחלקתיות שינסו לשנות את המבנה\ תוכן\ סגנון של הקורס אז אנחנו לא נעבוד תחת החטיבה.

בכוונה ה"בעלות"(בכוונה הגזמתי) על הגוף צריכה להיות עצמאית מהחטיבה כדי לשמור על האינטרסים של הגוף- ואין רע בלהיות עצמאיים - זה נותן מרחב נשימה.

הגוף שיוקם נועד לכל הרוצה, תכליתו העיקרית היא לתת לחברים חדשים נקודת התחלה טובה בחטיבה בהתאם לרצונותיהם. חניך מבית הספר הקיים יוכל לבוא ללמוד בגוף שיוקם, כמו כל חבר חטיבה אחר ויוכל להתקדם בקורסים לפי אותם קריטריונים כמו כולם.

כלומר, קורס CVFR חובה אלא אם מפגינים את רמת הידע הנדרש בבחינה מתאימה במסגרת גוף ההדרכה.

2. אני אנסח את זה ככה: כשנפרסם פוסט הרשמה, לא תופיע דרישה להיות חבר VATIL או VATSIM בכללי, כי קהל היעד שלנו כנראה לא שמע על אף אחת מהן בחיים.

לאחר סגירת ההרשמה ישלחו הוראות הרשמה לכלל החניכים להירשם לVATSIM ולVATIL.

באופן הזה אנחנו מקיימים את הדרישה של חבר חטיבה באופן עקיף שיקל על עוד אנשים להירשם.

3. אין בעייה, אנחנו נעשה כל מאמץ אפשרי כדי לא לסיים כמו IFS. 

 

4. סטטיסטיקה זה דבר יפה, אפשר להסתכל עליה מכיוונים שונים ולהציג אות בצורה שונה, נכון להקמת הגוף, אנחנו לא חושבים על מה שהיה, אלא עושים כל שביכולתינו להימנע מקריסה כפי שקרה לIFS

לגבי הניהול,

א. כלל החשיבה בהדרכה היא ליצור המשכיות. בהתבסס על פערי הגילאים בין אלו שהתנדבו, יש לנו כ5 שנים בלי בעיות וזה עוד לםני שהכנסנו עוד חניכים צעירים יותר.

ב. הגישה של מנהל אחד היא לא נכונה, לכל הצוות יש הזכות להעלות החלטות לדיון, כל ההחלטות יהיו בהסכמת רוב הצוות- סוג של דירקטוריון.

 

ביחס לסוג התנועות ברשת, ברור שלאחר סים קורס CVFR יהיו הרבה שינווטו CVFR, באותה מידה שחניכי בית הספר כעת מטיסים הרבה IFR פנים ארצי.

ברגע שנגיע לכך שכל הקורסים ירוצו במקביל (עניין של 2-3 מחזורי CVFR) כמות התנועות ברשת ומגוון התנועות ברשת יגדלו משמעותית. 

קישור לתוכן
Share on other sites

1. זה נושא שיועלה לדיון בקרב הצוות שיתגבש, השאלה למה אתה קורא לעבוד תחת כנפי החטיבה, אם זה אומר שנהייה כפופים לאי אילו החלטות מחלקתיות שינסו לשנות את המבנה\ תוכן\ סגנון של הקורס אז אנחנו לא נעבוד תחת החטיבה.

בכוונה ה"בעלות"(בכוונה הגזמתי) על הגוף צריכה להיות עצמאית מהחטיבה כדי לשמור על האינטרסים של הגוף- ואין רע בלהיות עצמאיים - זה נותן מרחב נשימה.

הגוף שיוקם נועד לכל הרוצה, תכליתו העיקרית היא לתת לחברים חדשים נקודת התחלה טובה בחטיבה בהתאם לרצונותיהם. חניך מבית הספר הקיים יוכל לבוא ללמוד בגוף שיוקם, כמו כל חבר חטיבה אחר ויוכל להתקדם בקורסים לפי אותם קריטריונים כמו כולם.

כלומר, קורס CVFR חובה אלא אם מפגינים את רמת הידע הנדרש בבחינה מתאימה במסגרת גוף ההדרכה.

2. אני אנסח את זה ככה: כשנפרסם פוסט הרשמה, לא תופיע דרישה להיות חבר VATIL או VATSIM בכללי, כי קהל היעד שלנו כנראה לא שמע על אף אחת מהן בחיים.

לאחר סגירת ההרשמה ישלחו הוראות הרשמה לכלל החניכים להירשם לVATSIM ולVATIL.

באופן הזה אנחנו מקיימים את הדרישה של חבר חטיבה באופן עקיף שיקל על עוד אנשים להירשם.

3. אין בעייה, אנחנו נעשה כל מאמץ אפשרי כדי לא לסיים כמו IFS. 

 

4. סטטיסטיקה זה דבר יפה, אפשר להסתכל עליה מכיוונים שונים ולהציג אות בצורה שונה, נכון להקמת הגוף, אנחנו לא חושבים על מה שהיה, אלא עושים כל שביכולתינו להימנע מקריסה כפי שקרה לIFS

לגבי הניהול,

א. כלל החשיבה בהדרכה היא ליצור המשכיות. בהתבסס על פערי הגילאים בין אלו שהתנדבו, יש לנו כ5 שנים בלי בעיות וזה עוד לםני שהכנסנו עוד חניכים צעירים יותר.

ב. הגישה של מנהל אחד היא לא נכונה, לכל הצוות יש הזכות להעלות החלטות לדיון, כל ההחלטות יהיו בהסכמת רוב הצוות- סוג של דירקטוריון.

 

ביחס לסוג התנועות ברשת, ברור שלאחר סים קורס CVFR יהיו הרבה שינווטו CVFR, באותה מידה שחניכי בית הספר כעת מטיסים הרבה IFR פנים ארצי.

ברגע שנגיע לכך שכל הקורסים ירוצו במקביל (עניין של 2-3 מחזורי CVFR) כמות התנועות ברשת ומגוון התנועות ברשת יגדלו משמעותית. 

 

1. אין כוונה לשנות שום מבנה/תוכן/סגנון הקורסים שלכם , הבקשה היחידה היא שתפעלו תחת "בית הספר של VATIL " על מנת למנוע פילוג מיותר שכזה בחטיבה כה קטנה (שוב - החלטתכם בלבד) .

אם החלטתכם חיובית אפשר לדוגמא - שבאתר בית הספר של VATIL יופיעו כלל מסלולי הלימוד עם מידע מפורט עליו , משך הקורסים ואז לתת לחבר החדש לקבל את ההחלטות שלו .

אני מאמין שאם יש לך איזשהי מטרה "להשלים" את הקורס הנוכחי - אין כל סיבה שלא נוכל לעבוד יחד תחת קורת גג החטיבה.

 

2. אוקיי אבל מה לגבי הבחור הישראלי בחטיבה ההונגרית שבא לו להיכנס לקורס מכשירים לדוגמא ? - אני מאמין שאם כוונתכם לטובת החטיבה אז המטרה הראשונית אמורה להיות להביא חברים אליה .

 

3.  מקווה לטובתכם שלא יקרה.

 

4.  סטטיסטיקה היא דבר חשוב מאוד , בדבריך נראה שאתה לא מעריך אותה מספיק וכדאי מאוד לחשוב על מה שהיה כדי להימנע מקריסה כמו ב-IFS - איך לומדים מלקחים אם לא ככה? ((כנראה שעד שזה לא מגיע לכיס לא מבינים את החשיבות) .

 לטעמי אתה פשוט משקר לעצמך או לא מודע להליכים - אתה מתאר מצב של איזה 5-10 איש שמקבלים החלטות ? לאיפה תגיעו עם גישה כזאת ? 

אין ספק שיש לשמוע דעות של כולם ואז לקבל החלטות אך חייב להיות מישהו בראש שיכול להטיל וטו - זה הבסיס לכל ארגון ומאמין שגם לעסק!

טיפ קטן - באם כוונתכם אכן לפעול בצורה הזאת עליכם לפעול כלכלית מתוך קופת הבית ספר כדי לממן את עצמכם על מנת שלא יווצר מצב שהבית ספר נשען על תרומותיו/יכולותיו של חבר אחד.

 

לגבי התנועות - מה שאתה מתאר כאן זה מעניין אבל בוודאות לא יספיק , למה? כי עם 8 יעדים אפשריים במרחב הישראלי בסימולטור (לא בטוח שדייקתי) לא ברור לי מה יקרה עם בוגרי הקורסים וזה מוביל אותי לנקודה הבאה -

האם בבית הספר שלך יהיה קורס כבדים ? אם כן , זה יפתח יחד עם שאר הקורסים (כמו שתיארת עם IFR ו-CVFR ) ?

קישור לתוכן
Share on other sites

1. אין כוונה לשנות שום מבנה/תוכן/סגנון הקורסים שלכם , הבקשה היחידה היא שתפעלו תחת "בית הספר של VATIL " על מנת למנוע פילוג מיותר שכזה בחטיבה כה קטנה (שוב - החלטתכם בלבד) .

אם החלטתכם חיובית אפשר לדוגמא - שבאתר בית הספר של VATIL יופיעו כלל מסלולי הלימוד עם מידע מפורט עליו , משך הקורסים ואז לתת לחבר החדש לקבל את ההחלטות שלו .

אני מאמין שאם יש לך איזשהי מטרה "להשלים" את הקורס הנוכחי - אין כל סיבה שלא נוכל לעבוד יחד תחת קורת גג החטיבה.

 

2. אוקיי אבל מה לגבי הבחור הישראלי בחטיבה ההונגרית שבא לו להיכנס לקורס מכשירים לדוגמא ? - אני מאמין שאם כוונתכם לטובת החטיבה אז המטרה הראשונית אמורה להיות להביא חברים אליה .

 

3.  מקווה לטובתכם שלא יקרה.

 

4.  סטטיסטיקה היא דבר חשוב מאוד , בדבריך נראה שאתה לא מעריך אותה מספיק וכדאי מאוד לחשוב על מה שהיה כדי להימנע מקריסה כמו ב-IFS - איך לומדים מלקחים אם לא ככה? ((כנראה שעד שזה לא מגיע לכיס לא מבינים את החשיבות) .

 לטעמי אתה פשוט משקר לעצמך או לא מודע להליכים - אתה מתאר מצב של איזה 5-10 איש שמקבלים החלטות ? לאיפה תגיעו עם גישה כזאת ? 

אין ספק שיש לשמוע דעות של כולם ואז לקבל החלטות אך חייב להיות מישהו בראש שיכול להטיל וטו - זה הבסיס לכל ארגון ומאמין שגם לעסק!

טיפ קטן - באם כוונתכם אכן לפעול בצורה הזאת עליכם לפעול כלכלית מתוך קופת הבית ספר כדי לממן את עצמכם על מנת שלא יווצר מצב שהבית ספר נשען על תרומותיו/יכולותיו של חבר אחד.

 

לגבי התנועות - מה שאתה מתאר כאן זה מעניין אבל בוודאות לא יספיק , למה? כי עם 8 יעדים אפשריים במרחב הישראלי בסימולטור (לא בטוח שדייקתי) לא ברור לי מה יקרה עם בוגרי הקורסים וזה מוביל אותי לנקודה הבאה -

האם בבית הספר שלך יהיה קורס כבדים ? אם כן , זה יפתח יחד עם שאר הקורסים (כמו שתיארת עם IFR ו-CVFR ) ?

1. חומר למחשבה בשבילינו

2. אותו חבר חטיבה הונגרית כתנאי להשתתפות בקורס יצטרך לעבור לVATIL. (למרות ששמעתי על רעיון של לVISITING ללימודי טיסה)

4. הבעייה היא שוטו מוביל לרודנות ולעזיבה של אנשים- וזה בהסתמך על נסיון העבר.

לגבי מימון, כרגע יש לנו שרת טימספיק, ואנחנו משתמשים במשאבים החינמיים העומדים לרשותנו- במידת הצורך נגייס תרומות.

בבית הספר לא יהיה קורס כבדים. יהיו קורסי כבדים, בהתחלה כל מיש ירצה ללמוד להטיס כבדים ילמד נושאים מסויימים יחד עם כולם ואז מתפצלים למטוסים (777, 737,747) בהתאם לכוח האדם שיהיה.

​הקורס הראשון שיפתח הוא CVFR. לאחריו יפתח מחזור נוסף שלו ובמקביל לבוןגרי הקורס הקודם ולכל הרוצה בכך יפתחו 3 קורסים במקביל מהם כל חניך בוחר אחד- IFR, אז"מ, מסוקים.

בסיום המחזור של השלישייה במידת הביקוש יפתח עוד מחזור של השלישייה, ובכל מקרה ופתחו עוד קורסי המשך, וככה זה הולך עד למטוסים הכבדים.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

 

1. חומר למחשבה בשבילינו

2. אותו חבר חטיבה הונגרית כתנאי להשתתפות בקורס יצטרך לעבור לVATIL. (למרות ששמעתי על רעיון של לVISITING ללימודי טיסה)

4. הבעייה היא שוטו מוביל לרודנות ולעזיבה של אנשים- וזה בהסתמך על נסיון העבר.

לגבי מימון, כרגע יש לנו שרת טימספיק, ואנחנו משתמשים במשאבים החינמיים העומדים לרשותנו- במידת הצורך נגייס תרומות.

בבית הספר לא יהיה קורס כבדים. יהיו קורסי כבדים, בהתחלה כל מיש ירצה ללמוד להטיס כבדים ילמד נושאים מסויימים יחד עם כולם ואז מתפצלים למטוסים (777, 737,747) בהתאם לכוח האדם שיהיה.

​הקורס הראשון שיפתח הוא CVFR. לאחריו יפתח מחזור נוסף שלו ובמקביל לבוןגרי הקורס הקודם ולכל הרוצה בכך יפתחו 3 קורסים במקביל מהם כל חניך בוחר אחד- IFR, אז"מ, מסוקים.

בסיום המחזור של השלישייה במידת הביקוש יפתח עוד מחזור של השלישייה, ובכל מקרה ופתחו עוד קורסי המשך, וככה זה הולך עד למטוסים הכבדים.

 

 

 

1 . אחלה - דבר איתי במידת הצורך.

 

2. צוות החטיבה מאוד יעריך אם אכן הדבר יהיה כך על מנת להביא חברים חדשים לחטיבה.

 

4. אוקיי זאת התקדמות כי אתה מבין שיש כאן בעיה בנושא הטלת וטו שמובילה אותך לפתרון החלופי שהצעת.

לדעתי , הפתרון החלופי יכול להיות יותר קטסטרופלי ממצב ניהול רגיל - לא יכול להיות שאין מישהו שעומד בראש ובשיטת ניהול כזאת בעל התשתיות / איש טכני הוא זה שיקח פיקוד (וזה באמת מניסיון עבר).

בנימה אישית עמית - אני חושב שיצא לך מקרוב להכיר את שיטת הניהול שלי ואתה יודע שמי שרציני ובוגר רק מרוויח אצלנו בחטיבה .

ניסיון העבר שלך (ואני יודע מה הוא) מסתמך על אנשים לא בוגרים ולצערי עדיין קיימים כאן כאלה  (רובם בני נוער)  שלא יודעים סמכות מה היא ולכן נגרמת רודנות ועזיבת חברים - לא בטוח שאלה אנשים

שהייתי רוצה כמדריכים בבית ספר או במחלקת הדרכה בכלל.

 

5. לא הבנתי - מה חבר חדש צריך לעשות אצלך בבית ספר כדי להתקבל לקורס מטוס כבד ומה הזמן המשוער שזה אמור לקחת לו מהתחלה (CVFR) ועד סיום קורס כזה ? 

קישור לתוכן
Share on other sites

1 . אחלה - דבר איתי במידת הצורך.

 

2. צוות החטיבה מאוד יעריך אם אכן הדבר יהיה כך על מנת להביא חברים חדשים לחטיבה.

 

4. אוקיי זאת התקדמות כי אתה מבין שיש כאן בעיה בנושא הטלת וטו שמובילה אותך לפתרון החלופי שהצעת.

לדעתי , הפתרון החלופי יכול להיות יותר קטסטרופלי ממצב ניהול רגיל - לא יכול להיות שאין מישהו שעומד בראש ובשיטת ניהול כזאת בעל התשתיות / איש טכני הוא זה שיקח פיקוד (וזה באמת מניסיון עבר).

בנימה אישית עמית - אני חושב שיצא לך מקרוב להכיר את שיטת הניהול שלי ואתה יודע שמי שרציני ובוגר רק מרוויח אצלנו בחטיבה .

ניסיון העבר שלך (ואני יודע מה הוא) מסתמך על אנשים לא בוגרים ולצערי עדיין קיימים כאן כאלה  (רובם בני נוער)  שלא יודעים סמכות מה היא ולכן נגרמת רודנות ועזיבת חברים - לא בטוח שאלה אנשים

שהייתי רוצה כמדריכים בבית ספר או במחלקת הדרכה בכלל.

 

5. לא הבנתי - מה חבר חדש צריך לעשות אצלך בבית ספר כדי להתקבל לקורס מטוס כבד ומה הזמן המשוער שזה אמור לקחת לו מהתחלה (CVFR) ועד סיום קורס כזה ? 

מתייחס כרגע רק ל5:

חבר חטיבה חדש שרוצה להטיס ישר כבדים ולא מעוניין בכל הקורסים המקדימים יכול:

- ללכת ללמוד בבית הספר הקיים

- להפגין ידע ויכולת בבחינה יעודית כך שיצטרף ישר לקורס הכבדים.

הדרך הארוכה תיקח בסביבות 8-9 חודשים.

קישור לתוכן
Share on other sites

מתייחס כרגע רק ל5:

חבר חטיבה חדש שרוצה להטיס ישר כבדים ולא מעוניין בכל הקורסים המקדימים יכול:

- ללכת ללמוד בבית הספר הקיים

- להפגין ידע ויכולת בבחינה יעודית כך שיצטרף ישר לקורס הכבדים.

הדרך הארוכה תיקח בסביבות 8-9 חודשים.

עמית, אתה מודע לזה שבמציאות להוציא פרטי, מכשירים, דו מנועי ומסחרי לוקח בין חצי שנה ל9 חודשים? איך במקום וירטואלי שנכנסים להרבה פחות פרטים מאשר במציאות לוקח יותר זמן? אם אני הייתי צריך לבחור היום כטייס חדש בואטיל ללכת ללמוד 9 חודשים בשביל להטיס 737 וירטואלי או פשוט ללמוד בעצמי בחצי מהזמן הייתי בוחר באפשרות השניה ואופ הפסדת טייס.
קישור לתוכן
Share on other sites

עמית, אתה מודע לזה שבמציאות להוציא פרטי, מכשירים, דו מנועי ומסחרי לוקח בין חצי שנה ל9 חודשים? איך במקום וירטואלי שנכנסים להרבה פחות פרטים מאשר במציאות לוקח יותר זמן?

כי במציאות אתה כל יום טס\מתעסק בזה\לומד וכאן אחנו מתבססים על שני מפגשים בשבוע.

קישור לתוכן
Share on other sites

כי במציאות אתה כל יום טס\מתעסק בזה\לומד וכאן אחנו מתבססים על שני מפגשים בשבוע.

מי אמר לך את זה?

אני מציע לכם להפחית את הזמן הזה אם תשאירו אותו ככה תשארו בלי אנשים ואתה נכנס בדיוק לאותו בעיה ותסיים כמו IFS. תמנע מזה מלכתחילה.

קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי על רעיון שאולי יעזור להפוך את כל נושא הדרכת טיסה הרבה יותר נח גמיש ידידותי ולא מחייב (זה תחביב):

בהצעה זו אני לא מתייחס למסגרת כזו או אחרת, זה רעיון כללי מאוד.

 

הרעיון דומה ל"שמיעה חופשית" באוניברסיטה. - הכוונה לאפשרות להצטרף לשיעורים באוניברסיטה לפי בחירה. בלי להיות בתוך איזה מסגרת מחייבת.

לצורך העניין יש להקים מערך של שיעורים בנושאים שונים מכל תחומי הטיסה חלקם תיאורתיים חלקם מעשיים כמו למשל:

 

הטסה בסיסית.

אוירודינמיקה.

מטאורולוגיה.

הטסת מכשירים בסיסית - מעשי.

עזר ניווט רדיו.

אוטומציה בטיסה.

זרימת טיסה.

דו מנועי -מעשי.

 

סתם זרקתי נושאים.

 

לחלק את הנושאים בין כמה שיותר חברים שמוכנים להשתלם, כל אחד בתחום אחד ואז לתרום שעת הדרכה כל X זמן.

בכל נושא כזה יועבר שיעור באופן מחזורי אחת ל- X זמן נגיד חודש.

 

בלי לשייך חניכים למחזור מסוים, בלי תנאי סף כדי להאזין לשיעור מסוים. כל אחד יכול להצטרף לאיזה שיעור שירצה ולוותר על כל נושא שלא נראה לו רלוונטי או מעניין.

בכל זאת להכין איזשהוא סילבוס שהוא תכנית התקדמות מומלצת ולא מחייבת. כדי שבכל זאת יהיה איזה קו מנחה לאלה שכן רוצים להתקדם בסדר מסויים ובצורה יסודית.

 

יתרונות: לתלמידים: אין קורס ארוך, אין חובה לעבור שלבים מסוימים כדי להתקבל ל"קורסים מתקדמים". כל אחד יכול לבחור את תחום הטיסה החביב עליו. אפשר לקחת שני שיעורים אפשר גם 30. כל אחד לפי מה שנראה לו מתאים.

למדריכים: אין צוות הדרכה שמקדיש את רב זמנו הפנוי להדרכה. - יש הרבה מדריכים אבל לכל אחד יש קצת נושאים להעביר ובתדירות סבירה שתאפשר לו גם להמשיך להיות פעיל ברשת וגם להדריך אחת ל X זמן.

 

אפשר ללכת עם זה הלאה למשל: אפשר .להכין איזה מדבקה לכל מי שעבר קורס מסוים ולתת לאנשים "לצבור מדליות..." ואז רואים מיד לפי זה מי עבר מה ואיזה ידע ונסיון יש לו בטיסה וירטואלית

 

כל זה יכול להיות במסגרת כללית אחת ולא בכמה מסגרות נפרדות ומתחרות (או שלא).

 

לעיונכם...

קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי על רעיון שאולי יעזור להפוך את כל נושא הדרכת טיסה הרבה יותר נח גמיש ידידותי ולא מחייב (זה תחביב):

בהצעה זו אני לא מתייחס למסגרת כזו או אחרת, זה רעיון כללי מאוד.

 

הרעיון דומה ל"שמיעה חופשית" באוניברסיטה. - הכוונה לאפשרות להצטרף לשיעורים באוניברסיטה לפי בחירה. בלי להיות בתוך איזה מסגרת מחייבת.

לצורך העניין יש להקים מערך של שיעורים בנושאים שונים מכל תחומי הטיסה חלקם תיאורתיים חלקם מעשיים כמו למשל:

 

הטסה בסיסית.

אוירודינמיקה.

מטאורולוגיה.

הטסת מכשירים בסיסית - מעשי.

עזר ניווט רדיו.

אוטומציה בטיסה.

זרימת טיסה.

דו מנועי -מעשי.

 

סתם זרקתי נושאים.

 

לחלק את הנושאים בין כמה שיותר חברים שמוכנים להשתלם, כל אחד בתחום אחד ואז לתרום שעת הדרכה כל X זמן.

בכל נושא כזה יועבר שיעור באופן מחזורי אחת ל- X זמן נגיד חודש.

 

בלי לשייך חניכים למחזור מסוים, בלי תנאי סף כדי להאזין לשיעור מסוים. כל אחד יכול להצטרף לאיזה שיעור שירצה ולוותר על כל נושא שלא נראה לו רלוונטי או מעניין.

בכל זאת להכין איזשהוא סילבוס שהוא תכנית התקדמות מומלצת ולא מחייבת. כדי שבכל זאת יהיה איזה קו מנחה לאלה שכן רוצים להתקדם בסדר מסויים ובצורה יסודית.

 

יתרונות: לתלמידים: אין קורס ארוך, אין חובה לעבור שלבים מסוימים כדי להתקבל ל"קורסים מתקדמים". כל אחד יכול לבחור את תחום הטיסה החביב עליו. אפשר לקחת שני שיעורים אפשר גם 30. כל אחד לפי מה שנראה לו מתאים.

למדריכים: אין צוות הדרכה שמקדיש את רב זמנו הפנוי להדרכה. - יש הרבה מדריכים אבל לכל אחד יש קצת נושאים להעביר ובתדירות סבירה שתאפשר לו גם להמשיך להיות פעיל ברשת וגם להדריך אחת ל X זמן.

 

אפשר ללכת עם זה הלאה למשל: אפשר .להכין איזה מדבקה לכל מי שעבר קורס מסוים ולתת לאנשים "לצבור מדליות..." ואז רואים מיד לפי זה מי עבר מה ואיזה ידע ונסיון יש לו בטיסה וירטואלית

 

כל זה יכול להיות במסגרת כללית אחת ולא בכמה מסגרות נפרדות ומתחרות (או שלא).

 

לעיונכם...

 

אני זוכר שאמיר פז הציע רבות את הרעיון הזה כמעט בדיוק לפני כמה שנים בישבות הנהלה וישבות של IFS , לדעתי זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות..

קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי על רעיון שאולי יעזור להפוך את כל נושא הדרכת טיסה הרבה יותר נח גמיש ידידותי ולא מחייב (זה תחביב):

בהצעה זו אני לא מתייחס למסגרת כזו או אחרת, זה רעיון כללי מאוד.

 

הרעיון דומה ל"שמיעה חופשית" באוניברסיטה. - הכוונה לאפשרות להצטרף לשיעורים באוניברסיטה לפי בחירה. בלי להיות בתוך איזה מסגרת מחייבת.

לצורך העניין יש להקים מערך של שיעורים בנושאים שונים מכל תחומי הטיסה חלקם תיאורתיים חלקם מעשיים כמו למשל:

 

הטסה בסיסית.

אוירודינמיקה.

מטאורולוגיה.

הטסת מכשירים בסיסית - מעשי.

עזר ניווט רדיו.

אוטומציה בטיסה.

זרימת טיסה.

דו מנועי -מעשי.

 

סתם זרקתי נושאים.

 

לחלק את הנושאים בין כמה שיותר חברים שמוכנים להשתלם, כל אחד בתחום אחד ואז לתרום שעת הדרכה כל X זמן.

בכל נושא כזה יועבר שיעור באופן מחזורי אחת ל- X זמן נגיד חודש.

 

בלי לשייך חניכים למחזור מסוים, בלי תנאי סף כדי להאזין לשיעור מסוים. כל אחד יכול להצטרף לאיזה שיעור שירצה ולוותר על כל נושא שלא נראה לו רלוונטי או מעניין.

בכל זאת להכין איזשהוא סילבוס שהוא תכנית התקדמות מומלצת ולא מחייבת. כדי שבכל זאת יהיה איזה קו מנחה לאלה שכן רוצים להתקדם בסדר מסויים ובצורה יסודית.

 

יתרונות: לתלמידים: אין קורס ארוך, אין חובה לעבור שלבים מסוימים כדי להתקבל ל"קורסים מתקדמים". כל אחד יכול לבחור את תחום הטיסה החביב עליו. אפשר לקחת שני שיעורים אפשר גם 30. כל אחד לפי מה שנראה לו מתאים.

למדריכים: אין צוות הדרכה שמקדיש את רב זמנו הפנוי להדרכה. - יש הרבה מדריכים אבל לכל אחד יש קצת נושאים להעביר ובתדירות סבירה שתאפשר לו גם להמשיך להיות פעיל ברשת וגם להדריך אחת ל X זמן.

 

אפשר ללכת עם זה הלאה למשל: אפשר .להכין איזה מדבקה לכל מי שעבר קורס מסוים ולתת לאנשים "לצבור מדליות..." ואז רואים מיד לפי זה מי עבר מה ואיזה ידע ונסיון יש לו בטיסה וירטואלית

 

כל זה יכול להיות במסגרת כללית אחת ולא בכמה מסגרות נפרדות ומתחרות (או שלא).

 

לעיונכם...

 

תודה על הרעיון ברוכי - אעלה את הנושא אצלי לקראת המחזור הבא.

קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי על רעיון שאולי יעזור להפוך את כל נושא הדרכת טיסה הרבה יותר נח גמיש ידידותי ולא מחייב (זה תחביב):

בהצעה זו אני לא מתייחס למסגרת כזו או אחרת, זה רעיון כללי מאוד.

הרעיון דומה ל"שמיעה חופשית" באוניברסיטה. - הכוונה לאפשרות להצטרף לשיעורים באוניברסיטה לפי בחירה. בלי להיות בתוך איזה מסגרת מחייבת.

לצורך העניין יש להקים מערך של שיעורים בנושאים שונים מכל תחומי הטיסה חלקם תיאורתיים חלקם מעשיים כמו למשל:

הטסה בסיסית.

אוירודינמיקה.

מטאורולוגיה.

הטסת מכשירים בסיסית - מעשי.

עזר ניווט רדיו.

אוטומציה בטיסה.

זרימת טיסה.

דו מנועי -מעשי.

סתם זרקתי נושאים.

לחלק את הנושאים בין כמה שיותר חברים שמוכנים להשתלם, כל אחד בתחום אחד ואז לתרום שעת הדרכה כל X זמן.

בכל נושא כזה יועבר שיעור באופן מחזורי אחת ל- X זמן נגיד חודש.

בלי לשייך חניכים למחזור מסוים, בלי תנאי סף כדי להאזין לשיעור מסוים. כל אחד יכול להצטרף לאיזה שיעור שירצה ולוותר על כל נושא שלא נראה לו רלוונטי או מעניין.

בכל זאת להכין איזשהוא סילבוס שהוא תכנית התקדמות מומלצת ולא מחייבת. כדי שבכל זאת יהיה איזה קו מנחה לאלה שכן רוצים להתקדם בסדר מסויים ובצורה יסודית.

יתרונות: לתלמידים: אין קורס ארוך, אין חובה לעבור שלבים מסוימים כדי להתקבל ל"קורסים מתקדמים". כל אחד יכול לבחור את תחום הטיסה החביב עליו. אפשר לקחת שני שיעורים אפשר גם 30. כל אחד לפי מה שנראה לו מתאים.

למדריכים: אין צוות הדרכה שמקדיש את רב זמנו הפנוי להדרכה. - יש הרבה מדריכים אבל לכל אחד יש קצת נושאים להעביר ובתדירות סבירה שתאפשר לו גם להמשיך להיות פעיל ברשת וגם להדריך אחת ל X זמן.

אפשר ללכת עם זה הלאה למשל: אפשר .להכין איזה מדבקה לכל מי שעבר קורס מסוים ולתת לאנשים "לצבור מדליות..." ואז רואים מיד לפי זה מי עבר מה ואיזה ידע ונסיון יש לו בטיסה וירטואלית

כל זה יכול להיות במסגרת כללית אחת ולא בכמה מסגרות נפרדות ומתחרות (או שלא).

לעיונכם...

רעיון מצויין ברוכי. אשמח לעזור במעט זמן שיש לי בנושאים תאורטים
קישור לתוכן
Share on other sites

מה דעתכם על קורס ראשון בכבדים במתכונת  הקיימת כרגע שבו ילמדו להטיס 737  לא בצורה מעמיקה שלב  א.

קורס שני שלב  ב" קורס מקיף ומעמיק יותר עם תכנים משלימים  ומעניינים  שישדרג את מיומנות הטיס  לרמה גבוהה יותר.

הדבר יחייב בניית מערכת  מותאמת ומערך הדרכה שיענה על הצרכים של שני שלבי הלימוד.

לדעתי  טוב לעשות זאת במחשבה תחילה לא לרוץ ..להציב מטרות יעדים ודרכים להבניית מערכת משולבת ומתואמת .

מיותר לציין שחשוב ביותר  ש הפרוייקט ייעשה  במסגרת החטיבה ומכוחותיה..

אני מציע להנהלה להרים את הנושא ולרתום את הכוחות ולהכווינם..

קישור לתוכן
Share on other sites

מה דעתכם על קורס ראשון בכבדים במתכונת  הקיימת כרגע שבו ילמדו להטיס 737  לא בצורה מעמיקה שלב  א.

קורס שני שלב  ב" קורס מקיף ומעמיק יותר עם תכנים משלימים  ומעניינים  שישדרג את מיומנות הטיס  לרמה גבוהה יותר.

הדבר יחייב בניית מערכת  מותאמת ומערך הדרכה שיענה על הצרכים של שני שלבי הלימוד.

לדעתי  טוב לעשות זאת במחשבה תחילה לא לרוץ ..להציב מטרות יעדים ודרכים להבניית מערכת משולבת ומתואמת .

מיותר לציין שחשוב ביותר  ש הפרוייקט ייעשה  במסגרת החטיבה ומכוחותיה..

אני מציע להנהלה להרים את הנושא ולרתום את הכוחות ולהכווינם..

 

זה חלק מהוויכוח פה, כיצד צריך לנהל וללמד את הקורס הזה וכיצד לבנות את הקורס כדי להוציא טייסים איכותיים...

כמובן שלדעתי הוויכוח הזה צריך להיות במסגרת ישיבת צוות אבל לכאן זה התגלגל...

קישור לתוכן
Share on other sites

זה חלק מהוויכוח פה, כיצד צריך לנהל וללמד את הקורס הזה וכיצד לבנות את הקורס כדי להוציא טייסים איכותיים...

כמובן שלדעתי הוויכוח הזה צריך להיות במסגרת ישיבת צוות אבל לכאן זה התגלגל...

 

אני לא מסכים איתך.. הויכוח הזה זה ויכוח של שנים והוא מאוד חשוב לעתיד החטיבה ואני חושב שכל חבר חטיבה פעיל צריך לכתוב את דעתו בנושא הזה ולא להישאר בין החדרים הסגורים.

כמו שאתה רואה כל ה7 עמודים מתפרסים על לא יותר משישה חברי חטיבה ואנשי צוות. 

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית היקר,

לאור פתיחת מחזור 2 של בית הספר של החטיבה, אני חוזר ומבקש שוב שתפעל ביחד עם צוות החטיבה כדי להשתלב בבית ספר הקיים.

אין שום היגיון בריא בפתיחה של בית ספר נוסף כאשר הקורס הקרוב צפוי לכלול גם הדרכה על מטוסים קלים.

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית היקר,

לאור פתיחת מחזור 2 של בית הספר של החטיבה, אני חוזר ומבקש שוב שתפעל ביחד עם צוות החטיבה כדי להשתלב בבית ספר הקיים.

אין שום היגיון בריא בפתיחה של בית ספר נוסף כאשר הקורס הקרוב צפוי לכלול גם הדרכה על מטוסים קלים.

איני מתכוון להתייחס לדעתי על הקורס של בית הספר של החטיבה.

ענייני השת"פ עם החטיבה בשלבי דיון.

בקורס שנפתח בביס"ט של החטיבה לא ניקח חלק.

קישור לתוכן
Share on other sites

איני מתכוון להתייחס לדעתי על הקורס של בית הספר של החטיבה.

ענייני השת"פ עם החטיבה בשלבי דיון.

בקורס שנפתח בביס"ט של החטיבה לא ניקח חלק.

אז נוצר שיש שני בתי ספר של אותה חטיבה ומלמדת את אותם הקורסים? זה לא בריא וזה מסוכן. עמית, תחשבו על זה טוב לטובת הכלל. אין סיבה להקים גוף שכבר קיים ועובד.
קישור לתוכן
Share on other sites

לא התעמקתי מידי בדיון, אבל אני בכל זאת רוצה להסכים עם נוי.

עמית, אם אתה רוצה לשנו דברים ולהציע דברים חדשים, אתה מוזמן להצטרף לצוות בית הספר.

אין שום טעם לפתוח בית ספר חדש שעושה בסופו של דבר את אותו הדבר, גם ככה כמות החניכים בשנים האחרונות היא נמוכה ביותר.
 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...