Joel Strikovsky פורסם מאי 19, 2018 דיווח פורסם מאי 19, 2018 שלום לכולם, לפני מספר ימים חזרתי מטיסה מעמאן לתל אביב בבוקר עם החברה הירדנית. המטוס המריא ישירות ל SALAM ומשם הוא ווקטר ישירות ל נחיתה על 26 , Straight in RWY26. מה שאני לא מצליח להבין זה, שחשבתי שיש נוהל שלא מאפשר למטוסים להיות מתחת לגובה 6000 מעל הרי יהודה והשטחים (קו ברגותי), אבל בפועל המטוס היה הרבה מתחת ל 6000.. מישהו יכול להסביר לי? האם זה שכיח לתת Straight in RWY 26 לבאים מהמזרח (הנמחה מעל הרי יהודה והשומרון)?
yoni revivo פורסם מאי 19, 2018 דיווח פורסם מאי 19, 2018 אם הכוונה היא לזה: אז כן, כל עוד אתה עומד במגבלות MVA.. מגבלת 6000 לא תקפה לILS 26.
Raz Niv פורסם מאי 19, 2018 דיווח פורסם מאי 19, 2018 נחיתות 26 זה מצב חריג שבו אפשר להיות מתחת ל6000 רגל באזור ההוא גם ההליך הרגל של הILS X חורג מגובה 6000
Bar Rodoy פורסם מאי 19, 2018 דיווח פורסם מאי 19, 2018 תנועות CVFR בבקעה ואז"מ בבקעה ובצפון השומרון טסות נמוך מ6000, כך שאני לא חושב שיש מגבלה כלשהי בכלל אזור יהודה ושומרון.
Almog Atar פורסם מאי 19, 2018 דיווח פורסם מאי 19, 2018 3 hours ago, yoni revivo said: אם הכוונה היא לזה: אז כן, כל עוד אתה עומד במגבלות MVA.. מגבלת 6000 לא תקפה לILS 26. אוסיף ואגיד שגישה ישירה ממזרח ל26 דורשת תיאום עם הפקח הצבאי (פלוטו לצורך העניין) כי זה חורג מהשטח שמתואם מולו בתהליך הסטנדרטי של ILS X. יירוט בוקטורים ל26 (ממזרח וגם ממערב) חייב להיות מאוד מדוייק בגלל הMVA Tal Hasson הגיבו לזה 1
Joel Strikovsky פורסם מאי 21, 2018 מחבר דיווח פורסם מאי 21, 2018 לפני ב-19.5.2018 בתוך 16:00 yoni revivo כתב: אם הכוונה היא לזה: אז כן, כל עוד אתה עומד במגבלות MVA.. מגבלת 6000 לא תקפה לILS 26. מה הם מגבלות ה MVA? למה 6000 לא תקף ל ILS26? אם כך המגבלה לא נשמעת כזו חשובה כי אפשר לכופף אותה... למה בכלל יש את המגבלה הזאת? בגלל פליטוקה? קרקע? בטחון מטרור וכו.? לפני ב-19.5.2018 בתוך 19:15 Almog Atar כתב: אוסיף ואגיד שגישה ישירה ממזרח ל26 דורשת תיאום עם הפקח הצבאי (פלוטו לצורך העניין) כי זה חורג מהשטח שמתואם מולו בתהליך הסטנדרטי של ILS X. יירוט בוקטורים ל26 (ממזרח וגם ממערב) חייב להיות מאוד מדוייק בגלל הMVA חשבתי שהצבא רק שולט בגובהים של "דרך הים" (בין DENNA לנהר הירדן)... קרי, 9000 - 10000 ו 13000 צפונה מה שמשאיר לתעפה האזרחית GND - 8000 ו 11000 - 12000. לא כך המצב? אם אכן מה שציינתי למעלה נכון אז למה בגבהים נמוכים מ 6000 יש צורך בתיאום צבאי? זה לא בשליטה אזרחי? או שמעל השטחים כל מה שמתחת ל 6000 בשליטה צבאי? או שאני מפספס פה משהו? Tal Hasson הגיבו לזה 1
yoni revivo פורסם מאי 22, 2018 דיווח פורסם מאי 22, 2018 לפני 10 שעות Joel Strikovsky כתב: כל התשובות לכל השאלות מצויות בפמ"ת. מה הם מגבלות ה MVA? מפת מגבלות מינימום גובה במתן וקטורים:http://en.caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2478&Itemid= למה 6000 לא תקף ל ILS26? אם כך המגבלה לא נשמעת כזו חשובה כי אפשר לכופף אותה... אין מושג כזה "מגבלה לא חשובה". יש הגדרות ברורות. הפמ"ת מגדיר את האזור האסור, ומפרט אילו תהליכים אינם רלוונטים לאיסור, ביניהם ILS26. למה בכלל יש את המגבלה הזאת? בגלל פליטוקה? קרקע? בטחון מטרור וכו.? בטחוני בעיקר חשבתי שהצבא רק שולט בגובהים של "דרך הים" (בין DENNA לנהר הירדן)... קרי, 9000 - 10000 ו 13000 צפונה מה שמשאיר לתעפה האזרחית GND - 8000 ו 11000 - 12000. לא כך המצב? בן גוריון שולט מהקרקע רק באזור CTR מגדל ב"ג, והאזור שמזרחית להרצליה. כל שאר הTMA בחלק המזרחי מתחיל מגובה 6, מתחת זה יב"א צפוני (פלוטו). אם אכן מה שציינתי למעלה נכון אז למה בגבהים נמוכים מ 6000 יש צורך בתיאום צבאי? זה לא בשליטה אזרחי? לא. או שמעל השטחים כל מה שמתחת ל 6000 בשליטה צבאי? או שאני מפספס פה משהו? שוב, הכל מופיע בפמ"ת ובמפות. מטוס בנתיבי CVFR בגובה 4 מעל השטחים יהיה בקשר עם יב"א ולא TMA.
Omer Lanis פורסם מאי 24, 2018 דיווח פורסם מאי 24, 2018 אם תקראו בפמת תחת אזורים אסורים ומוגבלים לטיסה, תראו את "אסור לטיסה יהודה ושומרון", שמחולק ל-3 חלקים. החלק הצפוני והדרומי מגובה הקרקע עד גובה 8' מעפ"י. החלק המרכזי (החלק שמתחת לTMA) מהקרקע עד 8', עם סייג שלמטוסים תחת פיקוח TMA (בן גוריון) מותר לרדת לגובה 6'. חוץ מזה יש סייג נוסף לגבי תהליך 26 שחורג גם מתחת לגובה 6'. סייג נוסף הוא נתיב אז"מ חוצה איו"ש, נתיב חדש יחסית (נפתח בסוף 2017) בין מכולה לעולש (רודוי פרסם תמונות מטיסה עליו בסימולטור פעם אם אני זוכר נכון). גובה הנתיב 2500' לשני הכיוונים והוא נמצא על תוואי שטח חקור. כל כלי שטס שם חייב להפעיל זעט ולהיות בקשר רציף עם פלוטו. לגבי אחריות בבלוקים, לTMA גובה שונה בכל גזרה (6-10 במזרח, 6-9 במרכז, 2-8 מעל CTR ב"ג וכו...) כמו שמסומן במפות. כל שטח שנמצא מחוץ לבלוקים האלו צפונית לקו הדרומי של הTMA בגדול נמצא תחת פלוטו. מן הסתם זה קצת יותר מורכב מזה אבל זה בגדול. לצורך העניין מטוסים בנתיב שורש-עיינות צוקים (מעל ירושלים) נמצאים בבקרת פלוטו (מתחת לTMA, מה שדורש את התיאום שאלמוג הזכיר) עד המעבר לחגב דרומה, או שנשארים עם פלוטו צפונה בבקעה. ולתגובה של יואל, רק ליישר קו לכולם: פלוטו וחגב הם בקרה צבאית. הצבא מספק את שירותי הבקרה בארץ גם לאזרחים. רוב השטח האווירי של ישראל שייך לצבא, למעט הTMA (בגבהים המפורסמים), בלוק 11'-12' בנתיב "חוצה ישראל" של הירדנים, ותחום הפיקוח של הפיקוח האזרחי ("תל אביב", ו"בקרת דרום"). יש חלוקה גם בתוך השטח הצבאי, אבל זה כבר לא לפה