Etai Charit פורסם מאי 20, 2020 דיווח פורסם מאי 20, 2020 שלום חברים, בתמונה הזאת רואים אותי כשרק הגעתי לגובה השיוט. אפשר לראות במד המהירות שלי תופעה מעניינת: איך היא נקראת? ממה היא נגרמת? האם המהירות הנוכחית שלי היא בסדר? איפה עלולה להווצר בעייה? מה הפתרון? זכרו! אין תשובות לא נכונות. סתם, ברור שיש. amir friedland הגיבו לזה 1
Yuval Gazit פורסם מאי 20, 2020 דיווח פורסם מאי 20, 2020 כמה אני עייף מאחד עד עשר? צפיתי חמש דקות בMFD הנמוך כי הוא נראה מסומן Etai Charit הגיבו לזה 1
Bar Rodoy פורסם מאי 21, 2020 דיווח פורסם מאי 21, 2020 Coffin Corner -אם תאיץ אתה בoverspeed, אם תאט אתה מזדקר.
Etai Charit פורסם מאי 22, 2020 מחבר דיווח פורסם מאי 22, 2020 לפני 14 שעות Bar Rodoy כתב: Coffin Corner -אם תאיץ אתה בoverspeed, אם תאט אתה מזדקר. זה נכון, אני מאוד לא רחוק מ-Coffin Corner, אף על פי שאם נאט עוד לא נגיע לתחום האדום (סטיק שייקר - קצת מעל ההזדקרות) אלא לצהוב. מה המשמעות? רמז - מה אם יהיו במצב הנוכחי חתחותים?
amir friedland פורסם מאי 22, 2020 דיווח פורסם מאי 22, 2020 אוו קשה מאוד להסביר לעומק מבלי להכנס לפרטים , בגדול הBAND הצהוב שומר עליך מהזדקרות או ממעבר MMO (שוק סטול ) עד לשינוי G של 1.3. טיסה באזור הצהוב ולמעשה אין לך טווח תנועה מלא , חתחות או פנייה שתזיז את הG שלך למעל 1.3 ובמקרה הזה אתה עלול לעבור MMO. מומלץ בשיוט לא לעבור את ה15 מעלות בכדי לא לכווץ את מעטפת המהירויות יותר מידי. המעטפת מתכווצת עם עלייה בגובה עקב ירידיה בצפיפות האוויר ובדחף , ובנוסף גם לעלייה בG מה שקורא בפנייה או חתחות. במקרה כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מזדקרים או בגלל שעברנו את הגבול העליון או את התחתון... התופעה נקראת Mach Buffet. Gal Mintz וגם Etai Charit הגיבו לזה 2
Etai Charit פורסם מאי 23, 2020 מחבר דיווח פורסם מאי 23, 2020 לפני 14 שעות amir friedland כתב: אוו קשה מאוד להסביר לעומק מבלי להכנס לפרטים , בגדול הBAND הצהוב שומר עליך מהזדקרות או ממעבר MMO (שוק סטול ) עד לשינוי G של 1.3. טיסה באזור הצהוב ולמעשה אין לך טווח תנועה מלא , חיתכות או פנייה שתזיז את הG שלך למעל 1.3 ובמקרה הזה אתה עלול לעבור MMO. מומלץ בשיוט לא לעבור את ה15 מעלות בכדי לא לכווץ את מעטפת המהירויות יותר מידי. המעטפת מתכווצת עם עלייה בגובה עקב ירידיה בצפיפות האוויר ובדחף , ובנוסף גם לעלייה בG מה שקורא בפנייה או חתיכות. במקרה כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מזדקרים או בגלל שעברנו את הגבול העליון או את התחתון... התופעה נקראת Mach Buffet. בול, במקרה הזה כיוונתי יותר לזה שבגלל הקפיצות נקבל סטיק שייקר בגלל התחום הנמוך של המהירות. בנוסף, חשוב להכיר את המטוס, הרבה אנשים כאן טסים על ה-73, המהירות המומלצת לטיסה דרך חתחותים בו היא 280 / 0.76 (הנמוך מביניהם). כשמטפסים לגובה גבוה יותר, חשוב לראות שהגובה הזה מתאים, חסכוני וכו'. אבל אם צופים חתחותים, לא יזיק לנסות להבין איפה יהיה ה0.76 הזה ממוקם ביחס למהירות שאני שומר כרגע. חתחותים יוצרים לנו סדרה של קפיצות ועומסים. אנחנו מרגישים את זה בגופנו, אבל בין היתר מדובר בסדרה של שינויים בעומס - במקום להיות רק 1G קבוע כל הזמן, אנחנו קופצים בין 0.5G ל-2G וחוזר חלילה (סתם מספרים בשביל הדוגמא). במקרה הזה 0.76 מאך נמצא כבר ממש בתוך התחום הצהוב, שזה אומר שיש לי כבר הרבה פחות מ-1.3 G לפני סטיק שייקר - זו הבעייתיות במצב שבתמונה, אנחנו עוד לא ממש בקופין קורנר - אבל המעטפת שלנו בהחלט הצטמצמה. זה קצת מטעה, אבל קופין קורנר האמיתית נמצאת עוד קצת מעלינו, במקום שבו מהירות ההזדקרות ה"אמיתית" (במובן - לא תחום צהוב - אלא תחום אדום) מתלכדת לגמרי עם המהירות המירבית של המטוס, במקרה הזה - 0.82 מאך. זה יקרה עוד כמה אלפי רגליים מעלינו. אבל גם ב"קופין קורנר המדומה" הזאת שאנחנו נמצאים בה (זה לא מונח מקובל בעגה המקצועית, סתם לצורך הדיון), מעטפת הטיסה שלי בפועל, זו המורחבת יותר שגם שומרת עליי מחתחותים ושינויים בעומס הכנף - מאוד קטנה. בכל מקרה אם לא נזהר, הדבר הראשון שנשמע זה את הסטיק שייקר רגעי שמתריע על הזדקרות. בבהלתנו - ננתק AT ונפתח מנוע כדי להאיץ קצת ולא לקבל יותר את הסטיק שייקר הרגעי הזה. בגלל שהמרחק מאוד קטן למגבלת המהירות העליונה - הדבר הבא שנשמע הוא את הקליקרים של Overspeed, ואז נסגור מנוע ונרים קצת את האף. חשוב להבין שהפתרון היחיד הוא פשוט להנמיך לגובה נמוך יותר בו מעטפת הטיסה רחבה יותר. גובה שיוט נמוך ב-2000 רגל זה כל ההבדל. אז נשרוף קצת יותר דלק... Gal Mintz, Dvir Ben David, amir friedland וגם 1 אחר הגיבו לזה 4