עבור לתוכן
Tzefa

הודעה מרעישה ומשמחת לחובבי המסוקים בפלייט סימולטור!

Recommended Posts

פורסם

מה המצב אנשים?

היום קיבלתי ידיעה משמחת מאוד לדעתי מידידי עומרי (חבר גם בהובר קונטרול) שחבר שלו עובד זה עתה בבנית מסוק הקוברה (AH-1S).

סוף סוף... אין אפילו לא אחד.. טוב אולי אחד אבל מגושם.. ועכשיו זה מגיע ובגדול!

אני מת לפטרל איתו בגבול הצפוני ! ואני מאמין שעומרי יעשה למסוק צביעה של חיל האויר...

אז הנה זה קבלו במחיאות כפיים....

AH1S0412021.jpg

פורסם

בתור חובב מסוקים מושבע, אני שמח על עוד מסוק מקצועי (כך אני מקווה) שנולד.

לצערי אין ביכולתי לטוס בסימולטור, אם מישהו יכול לפרסם תמונות של טיסות שלו במסוקים ישראלים זה יהיה פשוט נפלא.

פורסם

אחלה!!! מסוק ברמה....

ואגב...אני לא מזמן הורדתי מטוס F16 שהוא באמת יכול לירות יריות!!!.... אתם חושבים שתצליחו לגרום למסוק הזה גם לירות? כי זה יהיה ממש ממש ממש מגניב לאללה!!

פורסם
אחלה!!! מסוק ברמה....

ואגב...אני לא מזמן הורדתי מטוס F16 שהוא באמת יכול לירות יריות!!!.... אתם חושבים שתצליחו לגרום למסוק הזה גם לירות? כי זה יהיה ממש ממש ממש מגניב לאללה!!

אתה יכול גם לגרום לבית לירות... זה רק משחק עם השורות של האפקט..

הנה מדריך יריות שכתבתי ממזמן, מתאים לכל כלי טיס:

איך אני מוסיף אפקט של ירי ברקטות או כל אפקט אחר?

כדי להוסיף למטוס מסויים אפקט של ירי רקטות צריך להוריד אותו מהעמוד הבא: http://www.simviation.com/fs2002misc11.htm

אחרכך מתקין אותו לפי ההוראות הבאות:

תפתחו את הקובץ לתיקייה רגילה.

עכשיו יש לכם קובץ אפקט בשם: fx_rocketp.fx

תעתיקו אותו לתיקיית האפקט בתיקייה הראשית של FS, לדוגמא:

C:/Program Files/Microsoft Games/FS2002/effects

לאחר מכן תלכו למטוס שבו אתם רוצים להתקין את האפקט, תכנסו לתיקייה שלו ותפתחו את הקובץ: aircraft.cfg

הווינדוס כנראה לא יזהה אותו אז תפתחו אותו בעזרת Notepad או בעיברית: פנקס רשימות.

עכשיו תחפשו תגית בשם אפקט ומתחתיה עם רווח אחד תעתיקו את זה:

[sMOKESYSTEM]

smoke.0=-1.00, -2.00, 0.00, fx_napalm

smoke.1=-8.00,0.70, 8.00, fx_rocketp

smoke.2=-8.00,0.70, 7.00, fx_rocketp

smoke.3=-8.00,0.70, -7.00, fx_rocketp

smoke.4=-8.00,0.70, -8.00, fx_rocketp

אנחנו בעצם משתמשים באפקט הזה תחת האפקט עשן הרגיל.

פורסם
AH-1S זה מה שכתבת בסוגריים

הS מסמן SUPER לא? לחיל האויר אין את הדגם הזה...

יובל דגם S לא אומר SUPER דגם S זה הדגם של חה"א שלנו הדגם החד מנועי והדגמים הדו מנועים שאלו הסופר קוברה הם : W Z G.

בכל זאת יש מה לצפות ברגע שתצא הקוברה ותסמכו על זה שאני יצבע אותה בכל הטייסות שלה עם פירוט(קווי מתאר מספרים אמיתיים הכל!)מלא!

אגב אני יצבע גם בצבעי בית הספר לטיסה.

יהיה למה לצפות אני כנראה היום או שבוע הבא יקבל תפיינט קיט שלה כדי להתחיל את הצביעה.

נימרוד מקווה שקראת פה את מה שרשמתי כי כן יש כזה דגם לחה"א שלנו בדיוק כזה המסוק המושלם הזה...... :cry: (הדמעות הן מאושר)

פורסם

אוקיי.... את הטילים זה מצליח חירות לי (פוצצתי לפחות חצי מהארץ :) )

אבל את היריות זה לא עובד לי.... ואם זה עובד אז איזה מקש אני אמור ללחוץ כדי לירות..ואם זה לא האם אמורים להתקין אותו בצורה שונה?

פורסם

הוא בהחלט מצויין חכו שתהיה לו תצביעה שלי והוא יהיה יותר ממצויין!אגב הנה עידכון של הקוקפיט שלו(דו מימדי קוקפיט מושלם יש בו הכל והוא יפה מאוד):

AH1S_pnl.jpg

AH1S_Vc1.jpg

פורסם

שלום,

הדגם המופיע בתמונה הינו AH-1S Modernized, מרבית מסוקי הקוברה בחייל הם מדגם זה. הסדרה הראשונה בת 6 המסוקים שרכשנו היתה מדגם AH-1G משופר עם תותח M-35 בכנף שמאל. הייתי אחראי מטעם מפקדת ח"א על הגדרת התצורה, משא ומתן על שיפוצם לדרישות שלנו (משומשים), טיסות מבחן לקבלה במפעל השיפוץ של צבא ארה"ב בקורפוס קריסטי טקסס, ולאחר הטסתם מפורקים בקרנפים והרכבתם מחדש ביצעתי בסוף 1974 6 טיסות מבחן מוצלחות וכך קיבלה יחידה 160 את מטוסיה הראשונים. אלה הוסבו לדגם Q במפעל בל באמרילו טקסס שנתיים אחרי כן להתקנת טילי TOW. אח"כ הוסבו לדגם S ואחריהם נרכשו Modernized.

פרט פיקנטי: יצרנו עם הפיקוד בקורפוס קריסטי יחסים אישיים מאוד קרובים ומיוחדים. זה הביא לכך שהמטוסים היו מוכנים 45 יום מחתימתנו לטיסות המבחן שם, קיבלנו מבלי שהזמנו כמות חימוש שמספיקה לטייסת גדולה למלחמה ממושכת, הכל עלה מתחת 2.5 מיליון דולר, ואחרי כמה חודשים החזירו לנו רבע מיליון דולר עקב טעות בחישוב. כן- זה סכום כל העיסקה! היום זה יספיק למנוע אחד.

פורסם

תודה רבה עופר על המידע מאוד מעניין אותי אשמח לשמוע עוד כמה דברים על הקוברה בפרטי כיוון שזה המסוק האהוב עליי מהמסק"רים.

פורסם

שלום,

א. במחשבה שניה אתה יכול לפרסם את הפרטית ששלחתי.

ב. נמחקה לי הודעה ארוכה בה סיפרתי על הולדת הצפע וכן את הקטע המצער של SIKORSKY S-67 Blackhawk שאילולא קרה היינו בעלי יכולת ייחודית לתקיפות לילה ארוכות טווח כב ר ב- 1980. אכתוב שוב בפעם אחרת.

תודה רבה עופר על המידע מאוד מעניין אותי אשמח לשמוע עוד כמה דברים על הקוברה בפרטי כיוון שזה המסוק האהוב עליי מהמסק"רים.
פורסם

כלקח ממלחמת יום כיפור החל ח"א לבדוק דרכים חלופיות למקובלות לבצע חלק ממשימות התקיפה שלו. הדרך שנבחנה היתה שימוש במסוק כפלטפורמה לחדירה ללב מערך האויב ולתקיפה בלילה בגובה נמוך מאוד מתחת למערך הגנת הנ"מ. מח"א אלוף בני פלד חזר מביקור בארה"ב בו התרשם מאוד מטיסה בקוברה. לאחר עבודת מטה זריזה הוקם צוות מומחים מצומצם שיצא ב- 2/5/74 לארה"ב לבדיקת הנושא. אני הייתי טייס הניסוי בפרויקט. אגב, נתקענו בנתב"ג יום שלם- מכיוון שהיה חמסין אדיר, בריצת המראה על מסלול 12 קברניט ה- 747 ראה APR נמוך מהטבלא, והפסיק המראה. 2 מטוסי 747 של אל על שהיו בגישה מחו"ל ביצעו הליכות סביב עם נוסעיהם בכדי לאמת שהבעייה אינה רק של המנועים במטוס שלנו (חשיבה די פרימיטיבית- לא סביר ש- 4 מנועים יסבלו אותה תקלה. ניתוח אירוע מקצועי פשוט יראה כי הסיבה לתקלה הינה שהמנוע לא יונק אוויר בטמפ' הנלקחת מהמגדל בגובה 15 מטר, אלא זו של האוויר בגובה כמטר וחצי מעל המסלול. זו גבוהה בערך ב- 10 מעלות מהטמפ' שדווחה לטייס, בתנאים שהיו באותו בוקר). לבסוף נחתנו בשלום אך עייפים בקנדי.

טסנו בקוברה 3 חודשים כולל בתרגילים מבצעיים ביחידות הטובות ביותר בארה"ב. מיד ראינו כי פוטנציאל לביצוע המשימה יש אך ידרשו שנים ומיליונים לפיתוח חימוש מדויק, ויכולות טיסה, ניווט ושיגור החימוש להשמדת המטרות שהוגדרו. כלומר הדרך נכונה אך ארוכה, ולא תיתן מענה בזמן הקצר לדרישה.

מעבודתי בחיל עם גורמים שונים בארה"ב, הכרתי את האנשים הבכירים והפעילות המתבצעת שם, במהלכה של מלחמת וייטנאם בה המסוק היווה מערכת נשק עיקרית. אירגנתי ביקור, ביום היעוד הטיס אותנו מטוס מנהלים של סיקורסקי למפעלם בסטרטפורד קונקטיקט, מארחנו היה נשיא החברה. קיבלנו חצי יום תדריכים על מסוק Sikorsky S-67 Blackhawk, שהחברה פיתחה במימון עצמי עבור משימות ארה"ב. למסוק היה כושר תמרון מעולה,פלטפורמה מוכחת שנים רבות, נשיאת 24 טילי TOW, טילי אוויר אוויר, דלק נתיק, תא מטען ל- 6 לוחמים, צריח סנטר ועוד כל מיני יכולות. טסנו על המטוס, אני ביצעתי כעשר לולאות אנכיות, תרגיל לא מקובל במסוק! במקביל להקמת יחידת ניסוי 160 לבחינת הקוברה למשימה, ח"א חתם על עיסקה עם סיקורסקי, לפיהה אותו אבטיפוס יימכר לנו, ותהיה לח"א אופציה להזמין עד 24 מסוקים אם בדיקתנו תעלה צורך כזה. אותו אבטיפוס היה אמור להגיע בטיסה לאחר השתתפות בסאלון האווירי בפרנבורו, אולם בהופעתו האחרונה שם התרסק עקב טעות טייס הפרויקט קורט קאנון איתו טסתי בשעתו. שני הטייסים נהרגו והתכנית מתה. אתה הלכה יכולת תקיפה חיונית ללא מענה, שהיתה אמורה להיות בידינו עד 1980 . הגענו ליכולת זו תריסר שנים מאוחר יותר כשהפתן הפך מבצעי. המשך סיפור יבוא.

שלום,

א. במחשבה שניה אתה יכול לפרסם את הפרטית ששלחתי.

ב. נמחקה לי הודעה ארוכה בה סיפרתי על הולדת הצפע וכן את הקטע המצער של SIKORSKY S-67 Blackhawk שאילולא קרה היינו בעלי יכולת ייחודית לתקיפות לילה ארוכות טווח כב ר ב- 1980. אכתוב שוב בפעם אחרת.

תודה רבה עופר על המידע מאוד מעניין אותי אשמח לשמוע עוד כמה דברים על הקוברה בפרטי כיוון שזה המסוק האהוב עליי מהמסק"רים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...