עבור לתוכן
�פיק

המלצה על מטוס חינמי ומעולה!!!

Recommended Posts

פורסם

אני כבר הרבה זמן מחפש מטוס קל לטוס איתו CVFR או סתם הקפות ברשת.

משהו חינמי אבל טוב.

שאלתי את שאדי והוא הציע לי מטוס מסויים בשם MAULE M-7-260.

זה מטוס, שמגיע בחבילה של 60 מגה, גלגל זנב, או גלגל אף, מגלשי סקי או מגלשיים לנחיתה על מים. לפי בחירתכם.

המטוס כמובן חינמי.

בדקתי אותו, מתברר שהוא ממש סוס בכל הנוגע להמראה במרחקים קצרים.

סתם לכיף ניסיתי להמריא איתו מהG בבן גוריון.

ואני לא מדבר על המסלול גישה, כי הוא באמת ארוך, אלא על מתחם החניות.

ואני לא צוחק, הדבר הזה המריא לי אחרי פחות או יותר רבע מהחניות גולף.

חיסרון יחידי-למטוס אין 2D COCPIT.

עוד לא בדקתי את העידכונים שלו, שיש להוריד באותו דף שמורידים אותו, אבל זה מה שראיתי.

אז יש שתי אפשרויות, או להטיס דרך ה VC או להטיס על הפס המצומצם של המכשירים.

אז לכל מי שכמוני, חיפש בנירות אחר מטוס קל טוב:

להורדה

http://files.fsnordic.net/cgi-bin/file/jump.cgi?ID=1447

המטוס הראשון מלמעלה

או לינק ישיר:

http://files.fsnordic.net/files/zip/Gen ... 260_v1.zip

תהנו, אני יודע שאני נהנה ממנו!

***עריכה***

עוד דברים ששמתי לב אצלו:

גלגלים "סופגים את המכה" כלומר אם מסתכלים עליהם הם ממש מתקפלים במכה.

דבר שני, הטייס מפנה את הראש לכיוון הסיבוב.

דבר שלישי-המדפים ממש ממש חלק חשוב בטיסה.

אפשר להרגיש באופן קיצוני את העילוי שמשנים המדפים.

אם פתחת מדפים ואתה בהלמכה עם מנוע פתוח עד הסוף, מהאף שלך מכוון לריצפה ב3-4 מעלות, אתה תתחיל לנסוק.

שימו לב לאופק המלאכותי ולמד שיעור נסיקה.

untitled7wh.jpg

פורסם

באמת מטוס מעולה, אני רק לא מבין למה אין לו 2D Cockpit אצלך כי אצלי יש לו.

בכל אופן, כל הכיף במטוס כזה הוא להטיס אותו מה-VC.

זה לא בדיוק מטוס לתעופה קלה, זה מטוס עבודה, מה שנקרא Utility Aircraft. מסוגל לנחות בכל מקום, להמריא ולנחות ממשטחים קצרים.

פורסם

נראה חמוד...

אם כבר בעניין של המלצות, האם מישהו יכול להצליץ לי על מטוס קל דו מנועי שיתאים גם לIFR וגם לCVFR?

פורסם

אורן, תודה, אבל אני לא אוהב מטוסים עם גלגלים בגחון...

חוצמיזה, שאלתי לגבי דו מנועי.... :roll:

תודה בכל מקרה :wink:

פורסם
:? :? :? :?

אם הגלגלים לא בגחון אז איפה הם????

יש לך שם אפשרות לגלג אף וגלגל זנב...

אופס טעות במילה :oops: :oops:

התכוונתי מקדימה, אבל תודה בכל מקרה! :wink:

פורסם

אורן או שאדי אולי יתקנו אותי, אבל שמתי לב למספר דברים נוספים.

המנוע מושפע מזוית המטוס.

כלומר, אם אתה טס הפוך, הסל"ד יורד באופן משמעותי...

אולי בגלל שלא מגיע דלק למנוע.

אותו דבר בג'י שלילי, גם הוא גורם לירידה דרסטית בסל"ד.

למישהו יש תשובה לזה?

חיסרון נוסף של המטוס זה אי אפשר לשלוט על ידית התערובות והפסיעה המשתנה...

פורסם

אפיק - בהחלט אפשר לשלוט בתערובת וב-PROP RPM.

אני ממליץ לך להתקין את הפאצ'ים ולראות אם הבעיה הסתדרה. אם לא תבדוק שכל ה-GAUGES נכנסו כמו שצריך לתיקיה.

לפני כמה ימים גילית את החבילה הנפלאה הזו. הדגם שאינו גורר זנב ממש נחמד. את האמפיבי פחות אהבתי, ביצועים מוזרים.

המדפים כאן מובילים לשינויים דרסטיים כיוןן שהמצב הסגור שלהם (RETRACTED) הוא 7 מעלות מעל לזווית ההתקפה. העמדה הראשונה של המדפים היא בעצם 0 מעלות. אני מניח שבגלל שהכנף של המטוס כל כך יעילה (ביצועי STOL) והמנוע כל כך חזק, העילוי הרב שנוצר יכול להציק בזמן שיוט וידרוש קיזוז רב. מסיבה זו ניתן לקפל את המדפים מעבר למקובל (7- מעלות). אנחנו בעצם רגילים לביצועים לא טבעיים של המטוס, וכשפותחים מדפים אנחנו פתאום מדלים כמה עילוי הוא מייצר. ככה אני מבין את זה, תקנו אותי אם אני טועה.

אורן - העניין הוא שאין למטוס הזה ADF ו-VOR2. רק VOR/DME1 ו-GPS. אני אישית עורך את הפאנל, כך שיכלול ADF INDICATOR ו-TUNER, בשביל הנוחות.

עריכה: יש לי שאלה. בבד"ח מוזכר CARB HEAT. אחרי התנעה אמורים לבצע בדיקה רגילה של נפילת סל"ד עם CARB HEAT. אבל על הפאנל אין CARB HEAT. יש רק ALTERNATE AIR (ממה שהצלחתי לגלות זה אותו הדבר בעיקרון), והוא לא משפיע על הסל"ד.

פורסם

אפיק תודה על המטוס אחלה מטוס ראיתי פעם סרט שהראו אחד כזה נוחת בשדה לא מוגדר שדי קשה לנחות בו תוך איזה כמה שניות הוא כבר עצר במקום והסתובב היה נחמד לראות זאת.

פורסם

עכשיו ניתקלתי בעוד בעיה איתו.

אין טרנספונדר על המטוס...

האם מישהו יודע איפה הטרנספונדר שלו? איפה אני מכניס את הסקווק?

ואם אין, למישהו יש מושג איך מתכנתים ככה שאני אוכל להכניס את הרדיו הדיפולטי לפאנל של המטוס?

פורסם

כדי להכניס את הטרנספוטר אתה צריך לערוך את קובץ הCFG של הפאנל בדר"כ שאני עושה את זה אני לוקח את הטרסנפוטר מה737 (דיפולט) מה שאתה צריך לעשות זה פשוט מאוד למצוא בתוך קובץ הCFG של ה737 את הfltsim 01 ולהעתיק ולהעביר אותו למטוס שאתה רוצה וכמובן לשנות את ה01 בהתאם לחלון (01=Shift+2)

עם אתה מתקשה עם זה אתה יכול ליצור איתי קשר באיי סי קיו ואני כבר אערוך לך אותו...

פורסם
עריכה: יש לי שאלה. בבד"ח מוזכר CARB HEAT. אחרי התנעה אמורים לבצע בדיקה רגילה של נפילת סל"ד עם CARB HEAT. אבל על הפאנל אין CARB HEAT. יש רק ALTERNATE AIR (ממה שהצלחתי לגלות זה אותו הדבר בעיקרון), והוא לא משפיע על הסל"ד.

מישהו יכול לשפוך אור על התעלומה? האם זו אותה ידית אלא שהתפקוד שלה לא ממודל?

אפיק - המטוס בא עם הסברים על חבילת ה-GAUGES שממנה באים מכשירי הקשר שלו. חפש בתיקיה Aircraft/Maule Documentation את הדגם שמעניין אותך ותקבל פירוט.

פורסם

אתם בטח חושבים שזה מוגזם, שאני סתם מדבר יותר מידי על המטוס הזה.

אבל בחיים לא נתקלתי במשהו כזה.

אני מהבוקר כמעט ללא הפסקה עושה על המטוס הזה ניסויים.

וזאת התוצאה האחרונה, אני מבטיח, ללא יותר התפארות בנושא.

המטוס הצליח להמריא בקטע של מהקו של מספר 11 בהרצליה ועד הקצה הקרוב אליו.

הנה תמונה:

untitled3lz.jpg

הצלחתי לעשות את זה על ידי שילוב של צבירת מהירות ואז לשים מדפים.

ולאלא 2 סללומים שעשיתי בדרך הייתי ממריא עוד לפני.

מבטיח, לא עוד התפארות בנושא המודל המעולה הזה. :lol:

פורסם

למי ששאל על alternate air.

במנועים עם הזרקת דלק ולא קרבורטור אומנם אין סכנת התקרחות בקרבורטור אך עדיין ישנה סכנת התקרחות בintake כאשר טסים בתנאי התקרחות. כדי לפתור מצב זה ישנה מערכת alternate air שמאד דומה למה שהcarb heat עושה. המערכת לוקחת אוויר חם מאיזור של הexhaust ומשתמשת בו ולא באוויר שמגיע מהintake. ישנם מטוסים שבה המערכת תפעל אוטומטית או על פי רצון הטייס.

ערן

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...