×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אני כבר הרבה זמן מחפש מטוס קל לטוס איתו CVFR או סתם הקפות ברשת. משהו חינמי אבל טוב. שאלתי את שאדי והוא הציע לי מטוס מסויים בשם MAULE M-7-260. זה מטוס, שמגיע בחבילה של 60 מגה, גלגל זנב, או גלגל אף, מגלשי סקי או מגלשיים לנחיתה על מים. לפי בחירתכם. המטוס כמובן חינמי. בדקתי אותו, מתברר שהוא ממש סוס בכל הנוגע להמראה במרחקים קצרים. סתם לכיף ניסיתי להמריא איתו מהG בבן גוריון. ואני לא מדבר על המסלול גישה, כי הוא באמת ארוך, אלא על מתחם החניות. ואני לא צוחק, הדבר הזה המריא לי אחרי פחות או יותר רבע מהחניות גולף. חיסרון יחידי-למטוס אין 2D COCPIT. עוד לא בדקתי את העידכונים שלו, שיש להוריד באותו דף שמורידים אותו, אבל זה מה שראיתי. אז יש שתי אפשרויות, או להטיס דרך ה VC או להטיס על הפס המצומצם של המכשירים. אז לכל מי שכמוני, חיפש בנירות אחר מטוס קל טוב: להורדה http://files.fsnordic.net/cgi-bin/file/jump.cgi?ID=1447 המטוס הראשון מלמעלה או לינק ישיר: http://files.fsnordic.net/files/zip/Gen ... 260_v1.zip תהנו, אני יודע שאני נהנה ממנו! ***עריכה*** עוד דברים ששמתי לב אצלו: גלגלים "סופגים את המכה" כלומר אם מסתכלים עליהם הם ממש מתקפלים במכה. דבר שני, הטייס מפנה את הראש לכיוון הסיבוב. דבר שלישי-המדפים ממש ממש חלק חשוב בטיסה. אפשר להרגיש באופן קיצוני את העילוי שמשנים המדפים. אם פתחת מדפים ואתה בהלמכה עם מנוע פתוח עד הסוף, מהאף שלך מכוון לריצפה ב3-4 מעלות, אתה תתחיל לנסוק. שימו לב לאופק המלאכותי ולמד שיעור נסיקה.
Oren Geva פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 באמת מטוס מעולה, אני רק לא מבין למה אין לו 2D Cockpit אצלך כי אצלי יש לו. בכל אופן, כל הכיף במטוס כזה הוא להטיס אותו מה-VC. זה לא בדיוק מטוס לתעופה קלה, זה מטוס עבודה, מה שנקרא Utility Aircraft. מסוגל לנחות בכל מקום, להמריא ולנחות ממשטחים קצרים.
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אוי גם אצלי גיליתי שיש לו 2D!!! העלתי את ה2D ואז תמיד הופיע לי כאילו בד"ח. לא ראיתי שרשום:CLICK TO CONTINUE זהו זה הסתדר לי.
Shadi Abo Ahmad פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 ביצועי STOL במיטבם... מטוס מעולה, ולפי דעתי שווה ערך אם לא יותר להרבה מטוסי GA בתשלום!
Yoav פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 נראה חמוד... אם כבר בעניין של המלצות, האם מישהו יכול להצליץ לי על מטוס קל דו מנועי שיתאים גם לIFR וגם לCVFR?
Oren Geva פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 המטוס הזה מתאים גם ל - IFR. כמו גם צסנה 172/182 וכל מטוס אחר שיש לו מכשירי ניווט מתאימים - NAV/VOR ו-ADF/RMI
Yoav פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אורן, תודה, אבל אני לא אוהב מטוסים עם גלגלים בגחון... חוצמיזה, שאלתי לגבי דו מנועי.... :roll: תודה בכל מקרה :wink:
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 :? :? :? :? אם הגלגלים לא בגחון אז איפה הם???? יש לך שם אפשרות לגלג אף וגלגל זנב...
Yoav פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 :? :? :? :? אם הגלגלים לא בגחון אז איפה הם???? יש לך שם אפשרות לגלג אף וגלגל זנב... אופס טעות במילה :oops: :oops: התכוונתי מקדימה, אבל תודה בכל מקרה! :wink:
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אורן או שאדי אולי יתקנו אותי, אבל שמתי לב למספר דברים נוספים. המנוע מושפע מזוית המטוס. כלומר, אם אתה טס הפוך, הסל"ד יורד באופן משמעותי... אולי בגלל שלא מגיע דלק למנוע. אותו דבר בג'י שלילי, גם הוא גורם לירידה דרסטית בסל"ד. למישהו יש תשובה לזה? חיסרון נוסף של המטוס זה אי אפשר לשלוט על ידית התערובות והפסיעה המשתנה...
DanPadnos פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אפיק - בהחלט אפשר לשלוט בתערובת וב-PROP RPM. אני ממליץ לך להתקין את הפאצ'ים ולראות אם הבעיה הסתדרה. אם לא תבדוק שכל ה-GAUGES נכנסו כמו שצריך לתיקיה. לפני כמה ימים גילית את החבילה הנפלאה הזו. הדגם שאינו גורר זנב ממש נחמד. את האמפיבי פחות אהבתי, ביצועים מוזרים. המדפים כאן מובילים לשינויים דרסטיים כיוןן שהמצב הסגור שלהם (RETRACTED) הוא 7 מעלות מעל לזווית ההתקפה. העמדה הראשונה של המדפים היא בעצם 0 מעלות. אני מניח שבגלל שהכנף של המטוס כל כך יעילה (ביצועי STOL) והמנוע כל כך חזק, העילוי הרב שנוצר יכול להציק בזמן שיוט וידרוש קיזוז רב. מסיבה זו ניתן לקפל את המדפים מעבר למקובל (7- מעלות). אנחנו בעצם רגילים לביצועים לא טבעיים של המטוס, וכשפותחים מדפים אנחנו פתאום מדלים כמה עילוי הוא מייצר. ככה אני מבין את זה, תקנו אותי אם אני טועה. אורן - העניין הוא שאין למטוס הזה ADF ו-VOR2. רק VOR/DME1 ו-GPS. אני אישית עורך את הפאנל, כך שיכלול ADF INDICATOR ו-TUNER, בשביל הנוחות. עריכה: יש לי שאלה. בבד"ח מוזכר CARB HEAT. אחרי התנעה אמורים לבצע בדיקה רגילה של נפילת סל"ד עם CARB HEAT. אבל על הפאנל אין CARB HEAT. יש רק ALTERNATE AIR (ממה שהצלחתי לגלות זה אותו הדבר בעיקרון), והוא לא משפיע על הסל"ד.
OmRI פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אפיק תודה על המטוס אחלה מטוס ראיתי פעם סרט שהראו אחד כזה נוחת בשדה לא מוגדר שדי קשה לנחות בו תוך איזה כמה שניות הוא כבר עצר במקום והסתובב היה נחמד לראות זאת.
Ariel פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 מטוס לא רע בכלל, די ריאליסטי, צריך קצת ללמוד את מערכת הניווט שלו... אריאל
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 עכשיו ניתקלתי בעוד בעיה איתו. אין טרנספונדר על המטוס... האם מישהו יודע איפה הטרנספונדר שלו? איפה אני מכניס את הסקווק? ואם אין, למישהו יש מושג איך מתכנתים ככה שאני אוכל להכניס את הרדיו הדיפולטי לפאנל של המטוס?
ohadn747 פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 כדי להכניס את הטרנספוטר אתה צריך לערוך את קובץ הCFG של הפאנל בדר"כ שאני עושה את זה אני לוקח את הטרסנפוטר מה737 (דיפולט) מה שאתה צריך לעשות זה פשוט מאוד למצוא בתוך קובץ הCFG של ה737 את הfltsim 01 ולהעתיק ולהעביר אותו למטוס שאתה רוצה וכמובן לשנות את ה01 בהתאם לחלון (01=Shift+2) עם אתה מתקשה עם זה אתה יכול ליצור איתי קשר באיי סי קיו ואני כבר אערוך לך אותו...
Oren Geva פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 בוודאי שיש עליו טרנספונדר. אתה רק צריך להפעיל אותו. תעבור על כל מכשירי הרדיו שלו. הוא בא עם תיעוד מפורט, קרא אותו לפני שאתה משמיץ.
DanPadnos פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 עריכה: יש לי שאלה. בבד"ח מוזכר CARB HEAT. אחרי התנעה אמורים לבצע בדיקה רגילה של נפילת סל"ד עם CARB HEAT. אבל על הפאנל אין CARB HEAT. יש רק ALTERNATE AIR (ממה שהצלחתי לגלות זה אותו הדבר בעיקרון), והוא לא משפיע על הסל"ד. מישהו יכול לשפוך אור על התעלומה? האם זו אותה ידית אלא שהתפקוד שלה לא ממודל? אפיק - המטוס בא עם הסברים על חבילת ה-GAUGES שממנה באים מכשירי הקשר שלו. חפש בתיקיה Aircraft/Maule Documentation את הדגם שמעניין אותך ותקבל פירוט.
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 אתם בטח חושבים שזה מוגזם, שאני סתם מדבר יותר מידי על המטוס הזה. אבל בחיים לא נתקלתי במשהו כזה. אני מהבוקר כמעט ללא הפסקה עושה על המטוס הזה ניסויים. וזאת התוצאה האחרונה, אני מבטיח, ללא יותר התפארות בנושא. המטוס הצליח להמריא בקטע של מהקו של מספר 11 בהרצליה ועד הקצה הקרוב אליו. הנה תמונה: הצלחתי לעשות את זה על ידי שילוב של צבירת מהירות ואז לשים מדפים. ולאלא 2 סללומים שעשיתי בדרך הייתי ממריא עוד לפני. מבטיח, לא עוד התפארות בנושא המודל המעולה הזה.
×�פיק פורסם דצמבר 14, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 100% דלק.... לא שיניתי כלום במשקל. וואי לא חשבתי על זה. אני יכול להמריא בהרבה פחות מרחק עם אחוזים בודדים של דלק.
Yoav פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 חח אני חושב שכמעט בלי דלק הוא ימריא במסלול יותר קצר ממסוק... ומסוק לא צריך מסלול.....
eranzucker פורסם דצמבר 14, 2004 דיווח פורסם דצמבר 14, 2004 למי ששאל על alternate air. במנועים עם הזרקת דלק ולא קרבורטור אומנם אין סכנת התקרחות בקרבורטור אך עדיין ישנה סכנת התקרחות בintake כאשר טסים בתנאי התקרחות. כדי לפתור מצב זה ישנה מערכת alternate air שמאד דומה למה שהcarb heat עושה. המערכת לוקחת אוויר חם מאיזור של הexhaust ומשתמשת בו ולא באוויר שמגיע מהintake. ישנם מטוסים שבה המערכת תפעל אוטומטית או על פי רצון הטייס. ערן