Nimrod פורסם דצמבר 19, 2004 דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 הבעלים של ארקיע קנו את אלעל. טוב או רע? מה אתם אומרים?
e_dor פורסם דצמבר 19, 2004 דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 הכי טוב לכולנו ! החברה נרכשה כבר לפני כמה חודשים ואני מאמין שהם ישתפרו מאוד. לפני כמה דקות היה ראיון עם איזי בורוביץ' והוא אמר שלא הולכים להיות פיטורים ושהוא מרוצה מאלעל והוא מקווה לשפר אותה ולהצעיד קדימה. אני אישית מאמין לו - איש עסקים מצויין ! בהצלחה לאלעל, מקווה שכשאטוס באפריל אראה את השיפור
alon_a פורסם דצמבר 19, 2004 דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 אני מאמין שזה יעשה טוב לחברה שהיא תשתפר יותר ודור אני יראה אם יש שיפור עוד שבועיים וקצת למרות שלדעתי לא יהיה שינוי משמעותי אבל מה שכן הייתי רוצה לראות זה גיוון בצי
Nimrod פורסם דצמבר 19, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 אם אני לא טועה אז החברה תעבור לבעלות פרטית רק בינואר. אני חושב שזה מה שבורוביץ' אמר.
moti פורסם דצמבר 19, 2004 דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 אם אני לא טועה אז החברה תעבור לבעלות פרטית רק בינואר. אני חושב שזה מה שבורוביץ' אמר. חיובי, רשמית זה באמצע ינואר אבל עקרונית הוא יכול לממש את כתבי האופציות שלו מהיום.(ואל תשאלו אותי מה זה אומר...).
oz פורסם דצמבר 19, 2004 דיווח פורסם דצמבר 19, 2004 בעעע למה כל הזמן אומרים ארקיע? נכון זה נחמד להגיד שהעכבר ארקיע בלע את האריה אלעל אבל זה לא מדויק זה לא נכון! אלעל נקנתה על ידי כנפיים חברה שמחזיקה גם במניות ארקיע אלעל לא תיהיה מתחת לארקיע היא תיהיה כמו ארקיע כחברה נוספת של חברת כנפיים
bikoh פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 כמה עובדות : 1. ארקיע מעולם לא תהיה בעלת הבית של אל על, על מנת לקבל לידו את השליטה באל על חייב בורוביץ למכור את חברת ארקיע, כך שארקיע ואל על יהיו בבעלות שונה. דבר שלא יפגע בתחרות. 2. ללא בורוביץ' חברת אל על בניצוחו של עמוס שפירא היא חברה רווחית ששרדה בצורה יפה את המשבר בעולם התעופה. 3. אין שום סיבה לעשות שינויים מהותיים בחברה כשהיא מרוויחה ומה שנשאר זה רק לייעל אותה ולהגדיל את המכירות. 4. גם לאחר העברת השליטה לידי "כנפיים-אחזקות-ארקיע" תישאר למדינה מניית זהב שתיתן לה זכות וטו בהצבעות בישיבות הנהלה. 5. מניית אל על מאז הונפקה בבורסה השלישה את שוויה. הטעות היחידה אותה עשתה המדינה היא הנפקת הבזק במחיר זול והפסד כסף למדינה, אם המדינה היתה מחכה שנתיים היא יכולה היתה למכור אותה בהרבה יותר כסף. גיוון בצי המטוסים של אל על לא יהיה מכיוון שלאל על יש מחסן חלפים ואנשים טכניים שמוסמכים לטפל במטוסי בואינג בלבד, מה גם שהאמריקאים לא יתנו לנו, ובצדק, לקנות מטוסים ממישהו אחר וכאן המדינה תשתמש במניית הזהב שלה. פיטורים בחברת אל על לא יהיו מכיוון שהסכם העבודה החדש בין החברה לבין העובדים שנחתם ביוני השנה נחתם על דעתו של בורוביץ. מה שכן יכול להיות זה תוכניות פרישה לעובדים ותיקים כך שישתלם להם לצאת לפנסיה מוקדמת. לכל המקניטים : ארקיע כחברת תעופה לא מחרה באל על ולא מגיעה להיקפים כמו שלה. עדות לכך זה לו"ז החורף של ארקיע שמטיס מטוסי 757-300 עם 100 נוסעים לאילת ועוד שתי טיסות שבועיות לפריז לעומת צי מטוסים של 24 מטוסים שטסים בסבב (נוחתים ותוך זמן מינימלי ממריאים) בטיסות שמגיעות לפעמים לתפוסת יתר.
Shai B פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 רגע רגע... אתה אומר שהם עובדים (העובדים) עם בואינגים תמיד... זה אומר שעכשיו טיסות פנים ארציות יהיו רק עם ישראייר? או זה יהיה גם עם אלעל, אבל עם בואינגים? (הכוונה של כל ההודעה היא למצב שבו הבעלים של ארקיע יצליח במכירת החברה)
Oren Geva פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 אכן השנה אלעל הראתה רווחים יפים, אבל אל לנו לשכוח שבמשך שנים אלעל הפסידה עשרות מליוני שקלים בכל שנה תוך הפעלת קוים לא רווחיים, העסקת עובדים לא יעילים בתפקידים שאינם נחוצים ללא יכולם התייעלות עקב חוזים קיבוציים וועד חזק. אל על לא התנהגה מעולם כחברה תחרותית, והנפגעים היו אנחנו. אם זה במחירי הכרטיסים, ואם בכספי המסים שמימנו פעילות חברה לא יעילה. הפרטת החברה תעשה רק טוב לאזרח הישראלי הממוצע, ובטווח הארוך גם לענף התעופה. החברה הוקמה ונשארה בבעלות המדינה מתוך (בין השאר) תפישה אסטרטגית של מדינת ישראל הקטנה והענייה, שבמידת הצורך תוכל לגייס את מטוסי אלעל שישמשו כרכבת אווירית לצרכים שונים (ע"ע מלחמת יוה"כ). כיום, כשניתן לרכוש 742 משומש ב 15 מליון דולר, הצורך הזה אינו קיים עוד. במחיר אפסי (בשביל מדינה) ניתן להקים צי תובלה בזמן קצר, ולכן ההיבט האסטרטגי של אלעל אינו משמעותי יותר. כחברה המבצעת טיסות מסחריות אין שום סיבה שבעולם שהיא תהיה בידיים ממלכתיות. השלב הבא צריך להיות הקמת שדה תעופה בינ"ל בבעלות פרטית שייתן תחרות לנתב"ג (מיד לאחר הסיפור עם הגוי אל גוי לא יישא עוד מלחמה, הנמר והגדי וכו').
bikoh פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 רגע רגע... אתה אומר שהם עובדים (העובדים) עם בואינגים תמיד... זה אומר שעכשיו טיסות פנים ארציות יהיו רק עם ישראייר? או זה יהיה גם עם אלעל, אבל עם בואינגים?(הכוונה של כל ההודעה היא למצב שבו הבעלים של ארקיע יצליח במכירת החברה) אל על תמשיך לטוס בבואינגים וארקיע במה שהיא רוצה
bikoh פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 אכן השנה אלעל הראתה רווחים יפים, אבל אל לנו לשכוח שבמשך שנים אלעל הפסידה עשרות מליוני שקלים בכל שנה תוך הפעלת קוים לא רווחיים, העסקת עובדים לא יעילים בתפקידים שאינם נחוצים ללא יכולם התייעלות עקב חוזים קיבוציים וועד חזק.אל על לא התנהגה מעולם כחברה תחרותית, והנפגעים היו אנחנו. אם זה במחירי הכרטיסים, ואם בכספי המסים שמימנו פעילות חברה לא יעילה. הפרטת החברה תעשה רק טוב לאזרח הישראלי הממוצע, ובטווח הארוך גם לענף התעופה. השלב הבא צריך להיות הקמת שדה תעופה בינ"ל בבעלות פרטית שייתן תחרות לנתב"ג (מיד לאחר הסיפור עם הגוי אל גוי לא יישא עוד מלחמה, הנמר והגדי וכו'). כמו כל חברה ממשלתית ככה נהגה אלעל. הועדים באל על מזמן לא חזקים עדות לכך הוא הסכם העסקה החדש שנחתם והעובדה שהועד לא איגד את העובדים על מנת לקנות מניות ולשים נציג בדירקטוריון. עזוב אותך מהעבר, הסיפורים על המשכורות באל על והבדיחה על הדבשת של הג'מבו מזמן רחוקות מהמציאות
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 20, 2004 דיווח פורסם דצמבר 20, 2004 שלום, את דברי אני מבסס על עבודה משותפת לאורך שנים עם שלושת האחים בורוביץ, עבורם בין השאר הקמתי חברה ישראלית חדשה בעלת טכנולוגיה ייחודית לתעופה בתחום צב"ד אוטומטי, על היכרות אישית עם עמוס שפירא בתפקידיו האחרונים בחוגלה-קומברלי, ועל היכרות אישית קרובה עם אל על ומקבלי ההחלטות שלה לאורך עשרות שנים. בין השאר גם עברתי קורס בניהול חברות תעופה שהעביר תא"ל מיל. רפי הרלב בהיותו מנכ"ל החברה. סגנון הניהול של התאומים ישראל ודוד בורוביץ, לא של צבי אחיהם הבוגר, הינו בריוני וכמעט אלים, ומטרתו היחידה להביא להם כוח, כסף והשפעה, תוך דריסת כל אלה שבדרך, כולל מלחמות חריפות עד שליפת סכינים במטבח בין שני התאומים. אין כאן שום תרבות אנושית. אם טייסי אל על היו רגועים לגבי עתיד עובדי החברה, לא היו נוקטים בצעדי ההתארגנות ללא תקדים שנקטו זה עתה. אני אישית לא הייתי ממליץ לאיש להשקיע בתעופה, מכיוון שהינה תחום משק עתיר הון, עתיר סיכונים וחסר יציבות. להבדיל למשל מתקשורת, כגון בזק שהוזכרה. משקיע סולידי מנתח את ההשקעה באופן שונה מאשר הסתכלות על התנהגות בטווח קצר של המניה. הסיבה העיקרית למניית הזהב הינה הצורך להפעיל את אל על במצב חירום כמוביל מילואים וציוד חרום ארצה, ולצרכים מיוחדים (היו בשנות ה- 60 תוכניות מבצעיות בח"א להריסת סכר אסואן במקרה הצורך גם כשלח"א לא היו מטוסים מתאימים לכך. בשנות ה-70 נחטפו 3 מטוסי נוסעים לזרקא ירדן, ויצאנו [ביסעור] למשימת חילוץ שכללה קברניטים במילואים וסיירת ידועה. אני אישית הייתי בין המבצעים. המשימה בוטלה ממש לפני המראה מכיוון שהגיעה ידיעה שאומתה כי המחבלים פוצצו את המטוסים). כמה עובדות :1. ארקיע מעולם לא תהיה בעלת הבית של אל על, על מנת לקבל לידו את השליטה באל על חייב בורוביץ למכור את חברת ארקיע, כך שארקיע ואל על יהיו בבעלות שונה. דבר שלא יפגע בתחרות. 2. ללא בורוביץ' חברת אל על בניצוחו של עמוס שפירא היא חברה רווחית ששרדה בצורה יפה את המשבר בעולם התעופה. 3. אין שום סיבה לעשות שינויים מהותיים בחברה כשהיא מרוויחה ומה שנשאר זה רק לייעל אותה ולהגדיל את המכירות. 4. גם לאחר העברת השליטה לידי "כנפיים-אחזקות-ארקיע" תישאר למדינה מניית זהב שתיתן לה זכות וטו בהצבעות בישיבות הנהלה. 5. מניית אל על מאז הונפקה בבורסה השלישה את שוויה. הטעות היחידה אותה עשתה המדינה היא הנפקת הבזק במחיר זול והפסד כסף למדינה, אם המדינה היתה מחכה שנתיים היא יכולה היתה למכור אותה בהרבה יותר כסף. גיוון בצי המטוסים של אל על לא יהיה מכיוון שלאל על יש מחסן חלפים ואנשים טכניים שמוסמכים לטפל במטוסי בואינג בלבד, מה גם שהאמריקאים לא יתנו לנו, ובצדק, לקנות מטוסים ממישהו אחר וכאן המדינה תשתמש במניית הזהב שלה. פיטורים בחברת אל על לא יהיו מכיוון שהסכם העבודה החדש בין החברה לבין העובדים שנחתם ביוני השנה נחתם על דעתו של בורוביץ. מה שכן יכול להיות זה תוכניות פרישה לעובדים ותיקים כך שישתלם להם לצאת לפנסיה מוקדמת. לכל המקניטים : ארקיע כחברת תעופה לא מחרה באל על ולא מגיעה להיקפים כמו שלה. עדות לכך זה לו"ז החורף של ארקיע שמטיס מטוסי 757-300 עם 100 נוסעים לאילת ועוד שתי טיסות שבועיות לפריז לעומת צי מטוסים של 24 מטוסים שטסים בסבב (נוחתים ותוך זמן מינימלי ממריאים) בטיסות שמגיעות לפעמים לתפוסת יתר.