עבור לתוכן
אורח

תהייות מוזרות לשעת בוקר מוקדמת (יחסית) ושדה הרצליה.

Recommended Posts

פורסם

בוקר טוב,

אחד ההנאות שלי מהדרך לעבודה, זה לראות את החברה של הרצליה, ממריאים נוחתים ועושים שטויות לפעמים.

היום בזמן שישבתי לי ברמזור של לוינשטיין ועכבתי אחרי 172 שנכנסה בסיס ופיינל ואחרי עוד איזה אחד שנכנס אבל הוא קיצר את הדרך.

השאלה \ תהיה

צלע הבסיס היא שדרות ירושלים (הכביש שמחבר את רעננה להרצליה), המסלול נמצא מערבית לרחוב הזה, בשליש השני שלו (אם לוקחים את הצומת של לוינשטיין והצומת של רח הבריגדה ושד' ירושלים).

החברה בהרצליה נכנסים לפיינל בכל מיני זויות וצורות.

את כיוון ועוצמת הרוח מקבלים לאחר דיווח פיינל.

עכשיו, אני רואה מטוס אחד מגיע עד כמעט הצומת של הבריגדה ושם לוקח פניה לפיינל, אחר חותך הרבה לפני הכניסה הטבעית לפיינל (שליש ראשון של הדרך בין שתי הצמתים).

אני מניח שהכניסות השונות לפיינל נובעות בדר"כ עבור תיקונים לרוח, אך בהנחה שאתה מטוס יחיד באויר ועל הערוץ ולא שמעת את דיווח הרוח לפני הפיינל, מדוע למה ואיך הם יודעים להכנס רחב, צר או בול לפיינל ???

אם זה נשמע שטות, תבינו, חוסר שעות שינה עקב יותר מידי LDS :roll:

בוקר טוב

פורסם

אחי בוקר טוב

כבר שאתה ממריא אתה יודע פחות או יותר את הרוח - שק רוח מבט חפוז

ויש גם עניין של ניסויים למיניהם .. איפה אסגור מנוע באמצע בסיס בסוף בסיס

אחד אוהב ככה השני אחרת

אני שם מנוע ל-1200 באמצע בסיס בערך 30 מדפים ומתקן אם צריך

כמובן שיש עוד שיטות מנוע לסרק ושיפוט מדפים וכו

הפניה היא לפני הפיינל בקצת לא בהטייה גדולה מידי שהרי אסור לתמרן עם המטוס תמרונים חריפים שאתה בתצורת נחיתה כבר

יום נעים

פורסם

או הנה עוד דיון שהולך להיות מעניין:

אותי לימדו, לפחות בססנה 152, לבצע נחיתות גלישה בלבד. היתרון בזה הוא פשוט: כל נחיתה היא בעצם תירגול של נחיתת אונס והגעה לנקודה שבחרת בגלישה. סוגרים מנוע לסרק איפא שהוא באמצע בסיס, קשת לבנה - 10 מעלות מדפים, מחזיקים אף על האופק ומפמפמים איזה 8 שוסים על המקזז כדי להגיע ל65 קשר בגלישה, קיזוז עדין (שיהיה נוח כמו במשרד), ופונים לפיינל. כשאתה בטוח ב285% שתגיע מורידים מדפים מלא ומורידים אף לגלישה תוך שמירה על 65 בגישה. זה נותן זווית שניראית מאוד תלולה - ובטח למי שמורגל לסימולטורים. אבל זה שקט וזה בדרך הטבע. וזה יעזור לך מאוד אם תתקע פעם בלי הרועש הזה מקדימה ועם זה שמסתובב.

לגבי התייחסות לרוח, כשמבצעים הקפות השיטה היא ניסוי וטעייה, כשבכל הקפה, בשלב שאחרי המראה ובצלע צולבת (כשעומס עבודה קצת יורד ל2.5 שניות...), חושבים איך היתה הנחיתה האחרונה ומסיקים מסקנות להבא: כדלהלן:

1.מתי לעבור לסרק? - מאוחר יותר, אם היית קצר מדי בפיינל האחרון, מוקדם יותר אם היית בOVERSHOOT

2.האם צריך תיקון לרוח? בצלע בסיס? בפיינל?

3. איך הייתה הפנייה לפיינל: ?OVER TURN? UNDER TURN

3. מה השם של הפקחית החמודה מהמגדל? (לא זה סתם רק אם נשאר לכם עוד חצי שניה...)

כשבאים לנחיתה מטיסת מרחב, רצוי לקבל נתוני רוח עוד לפני הכניסה לCTR של השדה (ע"י שימוש בCOM2), ולהתחיל לתכנן בראש את כל שלב ההקפה עם התייחסות לרוח - עבור כל צלע מצלעות ההקפה. כמה שיותר מוקדם יותר טוב.

סביר להניח שלא תקלע בול בנחיתת גלישה ראשונה, אבל ניתן לתקן:אם אתה מזהה OVERSHOOT אתה מקדים את הורדת המדפים, ואם אתה מזהה UNDER SHOOT אתה מוסיף קצת מצערת ו"גורר" את המטוס עד המסלול, או עד לנקודה שממנה בטוח תוכל להמשיך בגלישה. כמו כל דבר בטיסה מומלץ לזהות צורך בתיקון מוקדם ככל האפשר, ולהגיב בהתאם.

ברוכי.

נ.ב.: אבל הכי חשוב זה לבצע את מה שכתוב בחתימה שלי:

פורסם

תודה לשניכם על התשובות,

כמובן שכשאתה יוצא להקפות אתה יודע כבר פחות או יותר את כיוון הרוח, התהייה היא יותר

למטוס משגיע לדוגמא מהצפון, הוא בבצרה ולוקח כיוון לבסיס ימנית 29.

לפחות ממה שאני שומע על הסקנר, הוא לא מקבל רוח וממה שראיתי מגיעים לפיינל בהרצליה בכל מיני צורות וסגנונות פריי סטייל למינייהן.

שוב תודה על התשובות.

פורסם

שהייתי באגם קפה לא מזמן ראיתי מלא מטוסים שעשו פיינלים מקוצרים בהרצליה וזה היה נראה כאילו הם עשו דברים בשביל הכיף ושניתן להם אישור לכך.

פורסם

לעמרי ורן.

יכול מאוד להיות שמה שנראה לכם כ"פרי סטייל" או פיינל קצר "בשביל הכיף" הם בעצם תרגול נחיתות אונס מסוף צלע עם הרוח של המסלול בשימוש. זהו תירגול שגרתי ונפוץ של חניכי הטיס וצריך לבקש בשבילו אישור מהמגדל. מה שעושים בתרגולת הזו הולך כך: בשליש האחרון של סוף צלע עם הרוח המדריך סוגר לך מנוע לסרק (יעני תקלת מנוע) ואתה החניך צריך להגיע מהמצב הזה עד לנחיתה תוך ביצוע בד"ח נחיתת אונס ללא מנוע. לא אכנס כאן לפירוט מלא של הבד"ח (מי שרוצה שיפנה בפרטי) אבל בשלב המיידי אתה פשוט צריך לפנות מייד לכיוון תחילת המסלול (שליש ראשון) ו"להלחם בשיניים" כדי לגלוש עד אליו לנחות עליו כמו בן אדם ובחתיכה אחת (שלך של המדריך/ה ושל המטוס )

בתור אחד שתרגל (ועדיין מתרגל) את זה אני יכול להגיד לכם שזה אכן כיף לא נורמלי אבל מצריך מיומנות וריכוז. אני מניח שמי שרואה זאת מהקרקע באמת יכול לחשוב שבהרצליה פתחו לונה פארק והחברה באים בפרי סטייל ועושים חיים :mrgreen:

לגבי השאלה בהודעה המקורית שלך רן: אני באופן אישי (וכמו שגם ברוך ציין למעלה) פשוט שואל מה נתוני הרוח כבר בנקודת ההצטרפות לשדה ומייד אחרי שקיבלתי הוראות הצטרפות להקפה של המסלול בשימוש. האמת שאין לי מושג עם זה בהתאם או בניגוד לאיזהשהו נוהל ואני התחלתי עם ההרגל הזה עוד בהיותי חניך בטיסות ניווט ומעולם לא העירו לי על זה (לא מדריכים ולא פקחים). כך אני יכול לתכנן את המהלכים לקראת הנחיתה בצורה יותר שקולה ופחות לחוצה.

פורסם

דן

בד"כ עם הגעה מצפון ואם אתה בחור טוב אתה תשאל בר"פ למשל לפני המראה להרצליה מה בשימוש שם ומה הרוח שם ואז תדע מראש הכל

בד"כ לא שואלים בבצרה רוח אם כי מותר

וגם בבסיס אפשר לזהות רוח וגם בהנמכה מבצרה לבסיס

לוקחים נקודה כלשהי במרחב ורואים מה קורה למטוס ביחס אליה-אחת השיטות

ואין ספק שתרגול נ"א מסוף עם הרוח זה דבר נחמד ולא פשוט

כמובן שחניכים יתורגלו לנחות מנוע סרק כאילו אם יש נ"א אך כדאי להכיר גם שיטות אחרות

עד כאן רן

עכשיו אתה יכול לקחת מטוס ולהשתולל כאוות נפשך בהרצליה

פורסם

רן... אם מה שראית היה היום ב' בין 6 וחצי ל 7 וחצי בבוקר יכול להיות שראית אותי מבצע תרגול נחיתות עם כשל מנוע מסוף עם הרוח... ואז אין התיישרות, מכוונים מיד לקצה המסלול ומתיישרים רק מעליו ונוחתים - אין זמן לאבד בפיינל

פורסם

אכן בשעה 7:00 בבוקר פחות או יותר.

כשהיתי לקראת הצומת המריא מ(ניראה לי פייפר קאב לבן) מ 11 ונכנס לעם הרוח של 11

ודקה (אולי פחות) אחרכך ראיתי ססנה נכנסת לבסיס ימני של 29 ומייד לפיינל.

בהמשך הדרך לא יצא לי יותר מידי לראות מטוסים, כי בכל זאת היתה לי תנועה קרקעית שצריך היה לדאוג להפרדה, אבל הספקתי לקראת השדה לראות עוד ססנה ממריאה מ 29.

פורסם

רנצוק,

יום שישי בבוקר ,קפה עלי,תראה גם המראות או נחיתות,תלוי ברוח,מעל הסלון שלי ,אם זה נחיתה יש סיכוי סביר שהטייס יצטרף אלינו לקפה . :lol:

ולזה אני קורא , לחתןך !

ד"א ,למה אתה בכלל ער בשעות כאלה? :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...