עבור לתוכן
iroth

ביצוע ריתוק (HOLDING PATTERN)

Recommended Posts

פורסם

שאלה: באירוע מפראג ביקש אותי הפקח לבצע הולד ימני ברימון. ביצעתי בכיוון ההגעה מסולין (135 אם אני זוכר נכון) - כלומר הגעתי עד רימון ושם ביצעתי פניה ימנית לכיוון 315. אולם לפי שאלת הפקח נראה לי שהוא ציפה שאבצע בכיוון 90-270 ולא 135-315.

מה הדרך הנכונה או האם בכל מקרה הפקח צריך לתת גם את הכיוון?

תודה

ישראל

פורסם

שלום ישראל,

הולד עושים על מנת לסדר תנועה וליצור מרווח בין מספר מטוסים.

אם אינני טועה מה שעשית אכן היה הולד ימני כאשר הפניה היא 180 לכיוון הולד, במקרה שלנו ימינה.

לפני סיום הפניה הראשונה בד"כ הפקחים אומרים גם כמה זמן הם רוצים את ההולד ואז יוצאים חזרה בפניה נוספת של 180 לחזור לאותה הנקודה אחרי שהזמן עבר.

פורסם

בישראל ישנם ריתוקים בנקודות קבועות והכוונים לביצועם מפורטים במפת IFR. ההולד של סולין הוא ימני, מתחיל מסולין וכוון 306. ההולדים של רימון וסירון הם דווקא שמאליים (כדי להתרחק מדינה) וכוון 298 (אני נתתי הולדים ימניים בגלל תעבורה אחרת).

פורסם

אוקיי, אם הבנתי נכון אז ברירת המחדל היא בכיוון המקורי וסיבוב ב-180 אלא אם כן יש דפית IFR שמציינת הולד במקום וכיוון מסויים.

בשלב זה החלטתי להסתכל בדפיות נתב"ג ולשם כך פתחתי את הפמ"ת וגיליתי פרק קצר על ריתוקים. ובכן זו התמצית:

- ריתוק יכול להתבצע בהוראת פקח או לבקשת הטייס

- ריתוק יתבצע באחד משלושה מקומות:

מעגלי ריתוק קבועים המתפרסמים במפות נתיבי טיסה

בנקודה כלשהיא על הנתיב כאשר יש מגע מכ"מ

מעל עזר ניווט כמו VOR

כאשר הריתוק בנקודה כלשהיא על הפקח להעביר את הפרטים הבאים:

- זמן תחילת הפניה (בעוד X דקות)

- כיוון (ימני או שמאלי)

- גובה הריתוק

- כיווני הצלעות (פנימה והחוצה)

- אורך הצלעות לפי זמן (אם נחוץ)

- זמן משוער לעזיבת הריתוק

בריתוקים מוגדרים וקבועים הפקח רק יעביר את שם הנקודה, גובה הריתוק והזמן המשוער לעזיבה

ישראל

פורסם

בכלליות זה נכון אבל יש כמה דברים שעל הטייס לדעת..

זמן לג אחד חייב להיות מינימום דקה כאשר לפי לפי החוק אם אני זוכר מהירות הריתוק עד Fl140 היא 230 קשר מעל זה 270 (לא זוכר בדיוק). מתחת לגובה מסוים זה 210 אם אני זוכר טוב.

ברירת המחדל בד"כ היא הקפה ימנית אבל אופי המרחב שלנו בכניסה לארץ מאלץ הקפה שמאלית.

השמירה על המהירויות חשובה מאוד מפני שיש צורך לישמור על רדיוס אופטימאלי של הריתוק.(כדי שלא תסיים את הלג מעל חיפה).

פורסם

בריתוקים מוגדרים וקבועים הפקח רק יעביר את שם הנקודה, גובה הריתוק והזמן המשוער לעזיבה

ישראל

או מספר ההמתנות הצפוי - אלה באמת הנתונים שקיבלתם ממני.

ההמתנה בסולין כמו שאתם רואים במפה

http://www.aopa-israel.org.il/_Uploads/46ifr.jpg- היא בעלת צלעות של דקה אם אתם עד FL140 ודקה וחצי מFL150 עד FL200.

תמיד כדאי להכיר את ההולדינגים באיזורים שאתם טסים אליהם, וכמו שאלעד אמר - להאט!

דיון חשוב וטוב ;)

פורסם

קראתי את השרשור בנושא הריתוקים ואני מבקש להעלות שתי שאלות נוספות. הראשונה היא לידע כללי: על פי הוראות הפמ"ת (וכך גם בדפיות) כאשר מצטרפים לנחיתה באובדן קשר, ההנחיה קובעת טיסה לעבר BGN VOR בגובה האחרון שניתנה לגביו הנחיה לפני אובדן הקשר. אח"כ (לגבי מסלול 12) נכנסים לריתוק (275/095) ומנימיכם לגובה 4000 לפני עזיבה לביצוע גישת ILS RWY 12. בדפיות רואים שהריתוק מתבצע ממש מעל השדה (על ה-VOR). האמנם כך היא? :?:

השניה (שוב מסלול 12 לצורך השאלה) - במקרה של MISSED APPROACH ההנחיה קובעת טיפוס לגובה 500, פניה ימינה לכיוון 300 חציה של BGN D7.0 פניה ימינה ל-BGN VOR טיפוס לגובה 4000 והמתנה. היכן מתבצעת ההמתנה ובאיזה אופן?

יוסי 8)

פורסם
קראתי את השרשור בנושא הריתוקים ואני מבקש להעלות שתי שאלות נוספות. הראשונה היא לידע כללי: על פי הוראות הפמ"ת (וכך גם בדפיות) כאשר מצטרפים לנחיתה באובדן קשר, ההנחיה קובעת טיסה לעבר BGN VOR בגובה האחרון שניתנה לגביו הנחיה לפני אובדן הקשר. אח"כ (לגבי מסלול 12) נכנסים לריתוק (275/095) ומנימיכם לגובה 4000 לפני עזיבה לביצוע גישת ILS RWY 12. בדפיות רואים שהריתוק מתבצע ממש מעל השדה (על ה-VOR). האמנם כך היא? :?:

השניה (שוב מסלול 12 לצורך השאלה) - במקרה של MISSED APPROACH ההנחיה קובעת טיפוס לגובה 500, פניה ימינה לכיוון 300 חציה של BGN D7.0 פניה ימינה ל-BGN VOR טיפוס לגובה 4000 והמתנה. היכן מתבצעת ההמתנה ובאיזה אופן?

יוסי 8)

בקשר לשאלה הראשונה...כן קיימת נקודת ריתוק מעל ה- VOR בגובה 4 ושם מבצעים אותה..

לשאלה השניה. בדיוק באותו אופן מעל הנקודה לפי הכיוונים שמצויינים בדפית עד ההגעה לנקודה יש לטפס ל -4000 רגל כדי שהריתוק יתבצע ולא יפגע בתנועה אחרת.

אני כאשר אני מפקח במידה ואין תנועה או שאפשר להכניס מטוס באיזה רווח אז אני לא שולח לריתוק אני מעלה את המטוס ל- 3000 וכיוון 300 ומישם ווקטורים ל- ILS מחדש או פיינל בויזו'אל.

פורסם

אלעד, צר לי אך לא הבנתי :? היכן אני מבצע את הריתוק במקרה של MISSED APPROACH: אחרי שטיפסתי לגובה 4000 ב-D7.0 אני מבצע ריתוק בנקודה הזאת (ז"א 118/300 מעל D7.0 בגובה 4000) או שאני מבצע ריתוק 118/300 בגובה 4000שהלג של 118 עוברת מעל מסלול 12 (ז"א עד ל-BGN VOR) וחזרה בכיוון 300 עד D7.0 וכך הלאה?

יוסי 8)

פורסם
אלעד, צר לי אך לא הבנתי :? היכן אני מבצע את הריתוק במקרה של MISSED APPROACH: אחרי שטיפסתי לגובה 4000 ב-D7.0 אני מבצע ריתוק בנקודה הזאת (ז"א 118/300 מעל D7.0 בגובה 4000) או שאני מבצע ריתוק 118/300 בגובה 4000שהלג של 118 עוברת מעל מסלול 12 (ז"א עד ל-BGN VOR) וחזרה בכיוון 300 עד D7.0 וכך הלאה?

יוסי 8)

שלילי

תסתכל בדפית הקו המקווקו של ה- MA הוא נתיב טיסה.

אחרי ה- D7 אתה מבצע שוב פניה ימנית אחרי שביצעת אותה אתה טס לכיוון השדה ובפרט ל- VOR- (את הדיוק עודים בעזרת ה- VOR עלי שימוש ברדיאלים) שהגעת ל- VOR שם תבצע את הריתוק ה- D7 זה המרחק שמוקצה לך להתרחקות מהשדה וטיפוס ל 4.

פורסם

הערה קטנה: בעולם האמיתי כמעט לעולם לא משתמשים בנוהל המפורסם להליכה סביב. הנוהל משמש למקרה שלא קיבלת הוראות אחרות. הפקח תמיד יתן לטייס הוראה נוחה יותר להשתלבות בתנועה אלא אם אין לו ברירה אחרת.

פורסם

השירשור מעניין אבל לצערי אני לא מצליח להבין ממנו איך מבצעים ריתוק

מישהוא יכול להסביר בשפה פשוטה איך עושים הקפה מעל רימון על פי הדפיות

תודה

פורסם
השירשור מעניין אבל לצערי אני לא מצליח להבין ממנו איך מבצעים ריתוק

מישהוא יכול להסביר בשפה פשוטה איך עושים הקפה מעל רימון על פי הדפיות

תודה

בפלייט סימולטור יש שיעורים מאוד מפורטים בנושא כולל חומר תיאורתי תבדוק אותו ותבין הכל..

פורסם
הערה קטנה: בעולם האמיתי כמעט לעולם לא משתמשים בנוהל המפורסם להליכה סביב. הנוהל משמש למקרה שלא קיבלת הוראות אחרות. הפקח תמיד יתן לטייס הוראה נוחה יותר להשתלבות בתנועה אלא אם אין לו ברירה אחרת.

כך גם אני עושה ברשת.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...