עבור לתוכן
xenopus

מה היה עושה טייס אמיתי?

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

לאחרונה אני נהנה מזירת האוקיינוס השקט. ניתן אפילו למצוא פיקוח די פעיל בשעות הצהריים שלנו בניו זילנד.

אז הנה לכם הקושייה שלי:

אני טס בטיסה QF134 של חברת קואנטס האוסטראלית מאוקלנד ניו זילנד למלבורן באוסטרליה.

לקראת התקרבותי ליבשת הקנגרואים אני מציץ ב- METAR של מלבורן (YMML) ונתון הרוח המתקבל הוא 010/21KT. לבחירתי 2 מסלולי ILS והם 16 ו- 27. פרט להם יש מסלולי ראות עם DME והם 34 ו- 9.

עכשיו ברור שמבחינת נתוני הרוח, מסלול 34 הוא האידיאלי. יחד עם זאת זו גישת לילה עם עננות קלה אך ללא בעית ראות ועם Turbulence בינוני מתחת ל- 5000 רגל.

במה הייתם בוחרים? בגישת ILS עם רוח גב למסלול 16 או בגישת DME למסלול 34 ובעצם מה היה עושה טייס 767 אמיתי, שהרי ראות זה לא צד מאד חזק במטוס שכזה.

אשמח לדעתכם ואשמח לספר בסופו של דבר מה עשיתי אני.

פורסם

שלום אריאל

כעיקרון הדרך הכי נוחה היא פשוט להסתכל מה המסלולים שבשימוש, ולבחור מסלול לפי המערכות נחיתה שיש עליו ושעומד במגבלות של המטוס

על 16 אתה לא יכול לנחות במצב הזה, כי זה נותן רוח גב של בערך 18 והמגבלה היא 15.

27 יתן לך רוח צד של בערך 20 שזה בסדר מבחינת מגבלות אבל נחיתה פחות נעימה

ואז פשוט תעשה שיקול של המסלול שאתה מעדיף, כמובן כשאתה נותן עדיפות למסלולים שבשימוש. אתה יכול להחליט גם לפי פרטים פחות חשובים כמו זמן הסעה אחרי הנחיתה לחניה, אורך מסלול ומערכות תאורה. העיקר שאתה בסדר מבחינת המגבלות- אחרי זה תעשה מה שאתה חושב שעדיף

מקווה שעזרתי

פורסם

אני אישית אלך למסלול העדיף לי מבחינת רוח גם אם אין בו גישת מכשירים (בייחוד בתנאי מזג האוויר שציינת). הפעם היחידה שראיתי כאן מטוס נוחת עם רוח גב רצינית היתה כשבסיס הענן היה נמוך מדי לLOCBC אבל לא נמוכה מספיק לILS. חוצמזה אני מעריך שנתונים כמו אורך מסלול גם משחקים תפקיד מאד חשוב בנחיתה עם רוח גב.

אני לא הייתי מנחית מטוס אם יותר מ5 קשר רוח גב, זה ממש ממש לא נעים.

ערן צוקר

פורסם

שאלה לא פחות חשובה, סוג מטוס.

רוח גב של 15 קשר בתחת של 737 לא נעים, 767-300 לאומת זאת לא כלכך מתרגש מזה (לפחות בסים).

ערן כשאתה בארץ קפוץ ל ILS12 בב"ג ותראה את הרמבואים של אלעל עושים ILS12 עם רוח גב של 15 ואף יותר. לאומת הזרים ובמיוחד לופטי הולכים על 30, כמובן כשתנאי המז"א מאפשרים להם מבחינת ראות.

פורסם
שאלה לא פחות חשובה, סוג מטוס.

רוח גב של 15 קשר בתחת של 737 לא נעים, 767-300 לאומת זאת לא כלכך מתרגש מזה (לפחות בסים).

ערן כשאתה בארץ קפוץ ל ILS12 בב"ג ותראה את הרמבואים של אלעל עושים ILS12 עם רוח גב של 15 ואף יותר. לאומת הזרים ובמיוחד לופטי הולכים על 30, כמובן כשתנאי המז"א מאפשרים להם מבחינת ראות.

כן ולפקח מגדל המסכן יורד הלב לתחתונים והוא שואל את הטייס אם הכל בסדר

למרות שהם רמבואים

וגם ברשת אני מבקש 12 אם אפשר ויש רוח פחות מ15 קשר

לא כזה ביג דיל

עם הקונקורד האהוב שלי דפקתי נחיתה עם גבית 10 קשרים אתמול 8)

פורסם

בסוף בחרתי בגישת DME למסלול 34 שעברה בשלום. אך אחדד מעט את השאלה. בכל זאת, אתה אחראי לחיי 200 איש בערך ונוחת בשדה לא מוכר בפעם הראשונה ובלילה. השאלה היא מה יהיה יותר בטיחותי מבחינתך, ILS עם רוח צד או גב או DME בלי בעיית רוח אבל עם בעית התמצאות אפשרית. אני מניח שאין תשובת 100% לכאן או לכאן.

בכל מקרה תודה ואני ממליץ לכם לנסות לטוס שם קצת, במיוחד המראה משד"ת וולינגטון בניו זילנד, שם המראה צפונה עם כבד מתבטאת בזעקות TERRAIN של המטוס והנוף נהדר.

פורסם

מעניין, אתמול שלחו לי סרט על נחיתות בוולינגטון עם רוחות מפחידות.

רואים שם כבדים עושים סללום באויר ואז מגיע לו איזה ATR קטנטן ומרביץ נחיתה כמו גדול.

היתי בטוח שהוא הולך להתאחד עם המסלול.

חבל רק שלא מראים בסרט הזה את הנוף.

נ.ב. הנחיתות הן על 34 אם אני זוכר נכון.

פורסם
שאלה לא פחות חשובה, סוג מטוס.

רוח גב של 15 קשר בתחת של 737 לא נעים, 767-300 לאומת זאת לא כלכך מתרגש מזה (לפחות בסים).

ערן כשאתה בארץ קפוץ ל ILS12 בב"ג ותראה את הרמבואים של אלעל עושים ILS12 עם רוח גב של 15 ואף יותר. לאומת הזרים ובמיוחד לופטי הולכים על 30, כמובן כשתנאי המז"א מאפשרים להם מבחינת ראות.

אני כבר שבועיים בארץ, טס ביום שישי בבוקר חזרה. אולי באמת אני אקפוץ לשם.

ערן צוקר

פורסם
ובעצם מה היה עושה טייס 767 אמיתי, שהרי ראות זה לא צד מאד חזק במטוס שכזה.

ומהיכן הקביעה המוזרה הזו שראות זה לא הצד החזק של המטוס הזה? ובכלל, יש לי הרושם שכללי טיסת ראיה בעדיפות נמוכה בחטיבה הזו כשבמציאות המצב הוא בדיוק ההיפך. אז לידיעתכם, עוברים לטיסת מכשירים כשאין ברירה, כשתנאי הראות וקשר העין עם הקרקע לא מאפשרים טיסת ראיה ולא ההיפך . הסתייגות - יש מצבים, כמו באירליינרים, שמראש בוחרים לטוס בנתיבי מכשירים לפי כללי טיסת מכשירים למרות שיש תנאים שמאפשרים טיסת ראיה. אבל תשאלו כל טייס, תמיד יעדיף לטוס ראיה - הרבה יותר קל ונוח.

ברוכי.

פורסם
ובעצם מה היה עושה טייס 767 אמיתי, שהרי ראות זה לא צד מאד חזק במטוס שכזה.

ומהיכן הקביעה המוזרה הזו שראות זה לא הצד החזק של המטוס הזה? ובכלל, יש לי הרושם שכללי טיסת ראיה בעדיפות נמוכה בחטיבה הזו כשבמציאות המצב הוא בדיוק ההיפך. אז לידיעתכם, עוברים לטיסת מכשירים כשאין ברירה, כשתנאי הראות וקשר העין עם הקרקע לא מאפשרים טיסת ראיה ולא ההיפך . הסתייגות - יש מצבים, כמו באירליינרים, שמראש בוחרים לטוס בנתיבי מכשירים לפי כללי טיסת מכשירים למרות שיש תנאים שמאפשרים טיסת ראיה. אבל תשאלו כל טייס, תמיד יעדיף לטוס ראיה - הרבה יותר קל ונוח.

ברוכי.

מחזק את דבריך, כמעט כל פעם שישנם תנאי ראות, טייסי דלתא וקונטיננטל שנוחתים אצלנו בדייטונה הולכים על Visual approach.

ערן צוקר

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...