עבור לתוכן
yossid

שאלת נוהל במקרה של איבוד קשר קול

Recommended Posts

פורסם

לחברי הפורום שלום,

אתמול בערב טסתי (און ליין) מלרנקה לבן גוריון (אל על 412 אם זה משנה). יצרתי קשר קול עם בקרת תל אביב ואח"כ עם גישת בן גוריון ולאחר שהתייצבתי על ILS 12 הופניתי למגדל. מסיבה כלשהי לא הצלחתי ליצור קשר קול עם המגדל (ואני בגישת ILS ידנית למסלול 12 - אחרת מה הכיף בהטסה?). קיבלתי הודעה כתובה מהמגדל (רשאי לנחות...). הייתי חייב לצאת מהסימולטור ל-SB על מנת להשיב (בהודעה כתובה גם כן). כמובן שבינתיים לא שלטתי במטוס (לא העברתי לטייס אוטומטי) ו"חברת אל על מצטערת להודיע כי מטוס אל על שהיה בטיסה מלרנקה לתל אביב התרסק. עם הנוסעים הסליחה. ותודה שטסתם אל על". :( (חשוב לי להדגיש שאין לי כל טענה למגדל!!!)

מה הנוהל במקרה כזה של איבוד קשר קול? האם הייתי צריך להמשיך לבצע את הנחיתה ורק אח"כ לענות למגדל (ב-SB)? האם הייתי צריך לפעול על פי נוהל איבוד קשר (ריתוק בגובה 4000 מעל BGN VOR) ואז ליצור קשר כתוב עם המגדל או שהייתי צריך לבצע הליכה סביב ולאחר התייצבות ליצור קשר עם המגדל?

יוסי 8)

פורסם

אהלן.

לפי הנוהל במקרה של איבוד קשר בתנאיי IMC בב"ג טסים לכיוון VOR בגובה האחרון שקיבלת לפני תקלת קשר,נכנסים למעגל ריתוק (095/275) ומתחילים בהנמכה לגובה 4000 רגל לפני עזיבת ה-VOR לתהליך גישת ILS 12.

ואז כשתראה רקטה ירוקה שיראו מהמיגדל ,אתה רשאי לנחות :wink:

שיהיו לכולנו נחיתות בטוחות!

פורסם

פתרון יותר פשוט,

תחת תפריט המולטיפלייר של ה FS יש את הצ'ט.

פתח אותו ודבר חופשי בטקסט עם המגדל.

כךלא תצטרך לעזוב את הסטיק ולחפש את הנוסעים והדיילות בחיריה :wink:

פורסם

לבון אתה צודק במאה אחוז.

טעות שלי, היותר פשוט היה בתגובה לפעולות של יוסי במעבר לטקסט. כך הוא לא צריך לעבור ל SB בזמן גישה לנחיתה. גם יש קיצור מקשים שאמור לפתוח את החלונית של הצ'ט.

ד"א ההנחיות של VATIL בנושא זה הוא שאם יש איבוד VOICE, חובה לעבור לטקסט.

ויתקנו אותי חכמי הפורום.

רן.

פורסם

חברים יקרים,

נער הייתי וגם זקנתי ולאחר קריאת התשובות נותרתי מבולבל. :?

אז מה עשים במקרה של איבוד קשר קול? ושוב - במקרה הספציפי אליו אני מתייחס קיבלתי, בטקסט, אישור לנחיתה כאשר אני מיוצב לחלוטין בגישת ILS למסלול 12.

ההגיון שלי אומר שבמקרה כזה יש לבצע אחד משניים: האפשרות האחת (ההגיונית יותר בנסיבות אלו) היא להמשיך בהליך הנחיתה ורק לאחר הנחיתה ופינוי המסלול לעבור לטקסט ולהשיב לפיקוח. האפשרות השניה לבצע הליכה סביב להתייצב ולעבור לטקסט (לטעמי - זהו ההליך שיש לבצע במקרה של איבוד קשר קול בהליך נחיתה אם לא ניתן על ידי הפיקוח אישור נחיתה מפורש בקול או בטקסט).

דרך אגב, גם צ'ט דרך הסימולטור לא פותר - כך דעתי - את הבעיה שכן בזמן נחיתה יש צורך (אצלי לפחות) בשתי הידיים לצורך שליטה על היגוי ומצערת.

חברי הפורום בכלל והפקחים בפרט - לתשובותיכם המלומדות אודה.

יוסי 8)

פורסם

החוק האמיתי אומר:

Aviate, Navigate, communicate.

כלומר סדר העדיפויות הוא להטיס (לשלוט במטוס), לאחר מכן לנווט לפי התכנית או ההוראות ורק לבסוף - לדבר בקשר.

במקרה הזה יכולת לנחות ומקסימום להתנצל אחרי נחיתה שלא אישרת כי היית עסוק בהטסה.

פורסם

אילן,

ראשית תודה על המענה והוא ברור והגיוני.

יחד עם זה אני מבקש להקשות ולשוב ולשאול - האם ישנו נוהל (במסגרת וואטסים/וואטיל) המתייחס למקרים דומים מעין אלה? אם כן - מה הוא קובע. אם לא - האם לא נכון לקבוע נוהל קבוע שבמקרים כאלה יש לבצע "לך סביב" (או לפעול עפ"י נוהל איבוד קשר הקובע ריתוק מעל VOR BGN)?

אם הבנתי נכון גם לבון סבור כמוני (אלא אם תשובתו התייחסה רק לטיסה אמיתית מה שאני לא חושב).

יוסי 8)

פורסם

אהלן.

עד כמה שאני יודע שברגע שלא קיבלת אישור ברור לנחיתה אסור לנחות ,ואישור הנחיתה מהווה גם אישור להליכה סביב.

בד"כ בגישה לנחיתה גם לי אין מספיק ידיים ועיניים,לפתוח חלון צ'אט ולהקליד,להטיס את המטוס ולסרוק את המכשירים. לכן במקרה של אובדן קשר (ובכלל) אני משתמש בנהלים אמיתיים,ועובד לפי הכלל שתיאר אילן.

גם לפקח יש נוהל של תנועה ללא קשר,אבל נשאיר את זה לפקח. :roll:

העיקר שיהיו נחיתות בטוחות!

פורסם

קבלת אישור נכון הוא היה בטקסט - גם בחיים האמיתיים קודם כל מטיסים את המטוס.

קבלת אישור אתה לא מסכן את אף אחד תנחית את המטוס וכמו שאמרו קודמיי תתנצל שהייתה עסוק בהטסה.

פורסם

ד"א באמיתי יש עוד משהו שעושים במסגרת איבוד קשר והוא:

הודעה עיוורת

זאת אומרת אתה משדר הודעה בקול, שמיועדת לכולם

כגון:

"ELAL000 קורא לגישה בן גוריון, מהירות: גובה: מיושר ILS מסלול 12, מבקש אישור נחיתה"

ככה זה עובד,

אות קריאה, למי אתה קורא ומה אתה עושה כולל מהירות וגובה

פורסם

יוסי כמה דברים

בתור אחד שקרתה לו תקלת קשר אמיתית מבצרה להרצליה שהקשר חזר רק בפיינל אז:

בדיקת חיבורים של המיקרופון והאזניות

בדיקת חשמל במטוס -נתיכים אולי משהו קפץ

שידור עיוור חוזר על כל דבר פעמיים מודיע מיקום וכוונות עם אות קריאה בהתחלה

ונכנס לשדה בנוהל תקלת קשר מזהה מסלול בשימוש על פי שק רוח ומטוסים שממתינים בנק' המתנה כלשהי שהרי אתה בתקלת קשר ולכן המגדל קלט אותך וייתן לך עדיפות בנחיתה ולא נוחת אלא אם כן ראית זיקוק או פנס ירוק

זה באמיתי

ברשת מה שצריך לעשות זה או מה שאילן אמר קודם להטיס ואח"כ הכל או להעלות באנטר את הצ'ט בוקס לרשום RGR וזה הכל רק שהפקח יידע שהכל בסדר

האמן לי שאם לא תענה ב- VOICE הפקח יבין או שאתה שמ"זניק :):) או שאתה באמת בלחץ לענות לו ואתה בגישה לנחיתה דבר הדורש ריכוז ללא ספק במיוחד אם זה ידני

עד כאן

תיהנה

פורסם

במקרה של תקלת קשר - כיילו 7600 על הטרנספונדר, הפקח כבר יבין מה קורה כשה"RF" (Radio failure) יהבהב לו מול הפנים ליד הטראק שלכם.

קרה לי פעם שה-RW ביצע איזושהיא פעולה בלתי חוקית. זרמתי עם הענין כתקלת קשר, שמתי 7600 וביצעתי את כל הנהלים להצטרפות ללא קשר. הפקח שהיה שם (אמיר פז) ידע בדיוק מה אני עתיד לעשות ואיך להפריד את שאר המטוסים ממני. זה הענין וההגיון מאחורי נהלים - הם בדרך כלל נכונים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...