עבור לתוכן
Barak

הערות לגבי קרקע בן-גוריון וכלליות..

Recommended Posts

פורסם

שבוע טוב לכולם,

אני חזרתי מאמסטרדם לפני יומיים והספקתי אפילו לפקח קצת היום יש לי כמה הערות שחלקם אפילו יעניינו אותכם (נתחיל במשעממות יותר):

1. אני מבקש מכולם אנא ממכם אל תחזירו לפקח רידבק בהודעה פרטית אף פעם אף פעם זה רק מסבך וזה לא מעניין את הפקח לפתוח את זה, תשתמשו בתדר הרגיל בשביל זה הוא קיים !

2. סקווק סטנדביי על הקרקע תמיד בהתחברות חבל שיש אנשים שעוד צריך להזכיר להם את זה !

3. כל המטוסים הקלים דוגמאת ססנה, מוני או כל מטוס בסדר גדול כזה לחנות בבקשה ברחבת הגולף היא מספיק גדולה ולזה היא מיועדת..!!

מטוסי עסקים שהם כבר טיפה יותר גדולים יכולים לחנות בסוף הלימה קרוב להאנגר של אלעל..

4. מטוסי מטען כלשהם (במיוחד אלעל) למרות שאין כמעט כאלה בשטח לחנות בבראבו, בין החניות B34 עד ל-B38...מטוסי אלעל רק בין B34 ל-נ37 (הכוונה ל-742 של אלעל כמובן).

5. סידור חניות פחות או יותר כמו שראיתי באמיתי:

אלעל:

קלים (737)- עדיפות ראשונה לחנות בתחילת הבראבו, כלומר B21 עד B26 זה לא מדע מדויק.

בינוניים (757) - כמו הקלים, אפשרות גם בסוף ה-J באיזור ה-J12 עד J14 או תחילת ה-L.

כבדים (767,777,744,742) - 742 של קרגו מצוין למעלה, 742 רגילים עדיפות ברורה מאוד על חניה בכוכב הפנימיות, כלומר 2 או 4 ובסוף ה-J ,ה-744 יחנה בד"כ ב-J5,J6 או בסוף ה-L..ה-767 יחנה גם כן בכוכב או בתחילת ה-J כמעט תמיד תמצאו 767 של אלעל חונה ב-J1 ובכוכב 5 זה קטע די קבוע..

לגבי ה-777 החניות L5 ו-L6 ישמשו כמעט תמיד את המטוס הזה, וגם הכוכב 3 בעיקר.

ארקיע וישראייר:

קלים מאוד (דאשים ו-ATR) - סוף ה-B מה-B27 ואילך.

בינוניים (757) - J2 במיוחד וכנ"ל גם בחניות של הקלים של אלעל.

J9 עד J12 בד"כ מיודעדות לחברות זרות כמו לופטהנזה, סוויס, קונטיננטל ואיר קנדה.

(חלק מהדברים ירא פה לכמה חברים בחטיבה כברורים מאליו אבל יש כאלה שלא יודעים וכנראה מפחדים לשאול אז הנה המגילה כאן, אני לא בטוח ב-100% בכמה קטעים קטנים אז אם מישהו רוצה לתקן הוא מוזמן לעשות כן)

טיסות נעימות לכולם,

ברק

פורסם

אהלן .

אתה צודק , זה מה שקורה בבן גוריון, אבל לפעמים המטוסים חונים אחרת.

757 חונים גם בתחילת B (ארקיע,ישראיר)

737 חונים לפעמים בתחילת ה-L , אבל ברוב המקרים זה באמת ב-B

L-6 כמעט תמיד תפוסה ע"י ELB כשהוא לא שם אז 747-400 אחר.

הסיבה לכך שמטוסי CARGO כלומר 747-200 עומדים ב-B בחלק המזרחי 34,35,36 מאוד פשוטה , שם נמצאת המחלקה (ממ"ן) שארזת את המטען ומעלה אותו למטוסים.

הכוכבים מיועדים רק ל-744,767ו-777 .

מטוסים קלים (דו-מנועי) וסילון עד בינוניים חונים ברחבת J-8 זו רחבה קטנה סגורה עם קירות בטון.

זה פחות או יותר.

יום טוב!

פורסם

לכולם,

עוד 3 הערות קטנות לכל הטייסים בחטיבה:

1. בחיים בחיים אל תסיעו מעל 20 קשרים, רק על 03 מותר אולי אולי טיפה יותר אבל על מסלולי הסעה אחרים כמו הקילו למי שנוחת על 30 בחיים אל תעברו את ה-20 קשרים, בהתקרבותכם לאיזור צומת ה-J אתם גם תורידו את המהירות לסביבות ה-7 קשרים ומשם בערך 5 עד לעצירה מוחלטת.

מטוסים כבדים 767 ומעלה המלצה אישית לא לעבור את איזור ה-18 קשרים בכלל.

2. מטוסים הנוחתים על מסלול 12 ומעוניינים לחנות על הלימה או לחילופין בכוכב, מוזמנים לעשות כפי שעשה הטייס כשחזרתי מאמסטרדם עשה ופשוט לנצל את כל מסלול 12 ולצאת רק ב-L ימינה ואז זה יחסוך הרבה פניות.

3. מטוסים כבדים המעוניינים לחנות בכוכב יכולים לעצור על ה-L מול ה-L4 או L5 ולגרור או לדחוף את עצמם לחנית הכוכב לאחר תיאום עם הפקח.

ללבון,

J8 התכוונתי למקום הזה עם הבטון כשדיברתי על מטוסי העסקים.

אני יחלוק עליך שהכוכב מיועד רק לכבדים, כשאני חזרתי השבת ראיתי שם 757 של סאן-ד'ור..אבל כנראה שזה היה מה שנקרא בפוקס אז דעתך הקובעת.

לנועם,

אני כתבתי הכל על בסיס הידע ומה שראיתי בשבועיים האחרונים פעמיים שהייתי בבן-גוריון עם מידע מלבון ומאנשים אחרים זה הכל.

שבוע טוב לכולם,

ברק

פורסם

לגבי הכוכב, אין גודל המטוסים הוא הפקטור לחנייה בכוכב אלא הצורך לטפל בהם טיפולים ולערוך בהם בדיקות יותר משגרתיות לפני טיסה, הכוכב מלא במטוסים במיוחד בשבת כאשר הם לא טסים כידוע. כל סוגי המטוסים של אלעל חונים לעתים בכוכב, וזאת מתוך מס' ביקורים שעשיתי במקום.

ולבון תקן אותי אם אני טועה.

פורסם

הכוכב מיועד בעיקר למטוסים שנכנסים לטיפול אבל לא רק.

הסאן דור שעמד שם בשבת (4X-EBT) לא טופל ומאוחר יותר בערב כבר טס ליעד אחד.

לגבי פינוי מסלול- הכל נתול לשיקולים של תנועה, אם יש מטוס מספר 2 בגישה העדיפות היא תמיד לפנות מסלול כמה שיותר מהר (במקרה של 12 זה על ה-Y או על ה-F).

ברגע שאין לחץ של תנועה הטייסים תמיד יעדיפו לפנות ביציאה הכי נוחה להם.

* דרך אגב ברק, יכול להיות שהמטוס נגע מאוחר ולכן פינה רק בסוף המסלול.

פורסם

נדיר הפינוי בלימה, פשוט אין סיבה שלא לפנות בF במקרה של נגיעה מאוחרת זה פשוט מספיק ארוך...

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לדוגמא התקיים טקס בבח"א ומטוס אלעל התבקש מהמגדל שאם יש אפשרות שינחת בלי REVERSE ושהוא יכול לפנות בסוף אם הוא רוצה- ואכן כך היה.

בשוטף יש אפשרות לפנות בלימה אבל לא קורה הרבה...

לפני יומיים לדוגמא ה-F היה בשיפוצים ואז מטוסים כן פינו בלימה.

פורסם

אוקיי ככה...

לנועם ועמרי,

לפי מה שאני זוכר לא נגענו מאוחר בכלל ואני ראיתי 757 שאם אינני טועה נחת ממינכן בטיסת סאן-ד'ור אולי 3 מייל מאחורינו בפיינל, אולי 5 מייל..

אני יסתכל על הקלטות שוב מתי שאני יוכל ואני יראה איפה בערך נחתנו..

יכול להיות שאתם צודקים...

ברק

פורסם

חבר'ה , אני חייב רוצה לכם שאתם סתם מתווכחים אחד עם השני, והמטוסים חונים כל פעם אחרת, קורה לפעמים שאנחנו ממתינים למטוס שצריך להגיע לL-2 והוא חונה בכלל ב-J או B.

תיקונים רציניים וביקורות למטוסים הגדולים מ-757 אכן עברות בכוכבים או J-7 או L-6 אבל לעיתים הקרובות זה קורה לקראת ערב, 737 ו-757 מכניסים להנגר מס' 2 שמול *5 .

אין איזה נוהל קבוע לחניית המטוסים,זה תלוי בגורמים שונים.

יכול להיות שבהודעה הקודמת רשמתי משהו לא מדוייק כי הכל משתנה ואני לא נמצא שם 24 שעות.

ברק , אולי יותר פשוט שמישהו יכנס כ-FOLLOW ME CAR באירועים בנתב"ג,אני זוכר שעשו את זה ב-IVAO באירועי כניסה או בחינה של פקח.

נחיתות בטוחות!

:wink:

פורסם

שמישהו יתנדב באמת לעשות את זה אני ישמח ללמד אותו ולעזור לו אם צריך על ה-FOLLOW ME ..

אני לא יעשה את זה כי אני מעדיף לפקח על הקרקע את האמת.. :wink:

בהמשך לדברים של לבון אני גם מוסיף שבבקשה כל מי שקורא את מה שאני מציע וכותב לקחת הכל בערבון מוגבל אני עדיין לא טייס או איש תחזוקה שם בשדה אני אומר על פי מה שראיתי ושמעתי..

ברק

פורסם

שלום חברים יקרים

אני נאלץ לאכזב אותכם אבל ככל הידוע לי רשת ואטסים אוסרת שימוש ברכב FOLLOW ME ברשת.

ואם אני לא טועה הסיבה לכך היא שכבר בכל העולם לא עושים שימוש בדבר מכיוון שהטייסים צריכים להכיר את השדה על פי הדפיות קרקע.

כמו כן הסינרי שלנו בנוי עם שלטים ככה שגם מטוס זר יוכל להסתדר בקרקע.

פורסם

כל המטוסים בנתב"ג (בואינגים) נכנסים לחניות עם FOLLOW ME CAR שמחכה להם בכניסה ל-K . הנהג עוצר מול העיגול שמסמן את המקום של כנ נסע קידמי ומחנה את המטוס.

פורסם

נדמה לי שבהמבורג (EDDH) הדבר עוד פעיל.

בכל מקרה הסיבה היחידה שרכבי ה-FOLLOW ME פעילים בב"ג היא רק פוליטית, בגלל שהנהגים חברים בהסתדרות העובדים לא מפטרים אותם.

רכבי ה FOLLOW ME יוצרים בעיות בשדה שלנו, במצבי עומס הם לא עובדים מהר ויעיל מספיק ויוצרים לפעמים "פקקים" בכניסה ל-APRONS, לא פעם ולא פעמיים ביקשו טייסים זרים את הטלפון של ראשות שדות התעופה כדי להתלונן על הזמןן שהם היו צריכים לחכות לשירותי הFOLLOW ME. היתה תקופה שאיזור ה-J היה משונה בגלל בניית טרמינל 3 ולכן מטובים שחנו בJ9-14 היו חייבים FOLLOW ME גם כדי לצאת!

לפי דעתי בשעת עומס עובדים כ-3 רכבי FOLLOW ME ולבון ידע לתקן אותי אם אני טועה. חוץ ממדי פעם שהם עוזרים ל-GROUND ומרימים שקית ניילון על הקרקע שלא תישאב למנוע של מישהו זה סתם ביזבוז כסף. עם נוריד את המשכורת של כולם בשנה נוכל לבנות שלטים אלקטרונים שמכוונים את המטוסים לחנייה כמו שיש בחו"ל.

פורסם

אהלן נועם.

להרים גופים זרים???

תאמין לי שחוץ ממכונאים לאף אחד לא אכפת מה זרוק בליין כי אף אחד אחר לא מחליף מנוע מלבדנו,בייחוד לא ל-TRAFFIC ,הם נוסעים כמו מטורפים (מגבלת מהירות בשטח האוירי 35 קמ"ש עבור כל רכב) ואפילו הפקחים שמסתובבים בשטח לא נותנים להם דו"ח או לוקחים את הכרטיס, הכל שם פוליטיקה, עדיף להנהלה להחזיק אותם מאשר לשלם להם פיצויים.

המטוסים בהחלט יכולים להסיע גם בילדהם ,השלטים דיי ברורים.

:2gunfire:

פורסם

בעבר כשהחטיבה עבדה ב IVAO הפעלנו FOLLOWME בארועים זה היה צעד חובה לכל מי שרצה לעלות לפקח על הקרקע כי זו דרך נפלאה להכיר את החניות בשדה הדבר הופסק ולפי דעתי חבל אני עד הספקתי להיות FOLLOW ME בארועים ונורא נהנתי מכסימום במקרה ויעלה הרצון להפעיל את זה שנית אפשר לפנות לאילן ולדבר איתו ולברר את הנושא עם VATSIM בכל מקרה ההיתי רוצה להזכיר לכולם FOLLOWME מיועד למטוסים נכנסים לשדה לא למטוסים שממריאים ולכן רק בארוע של טיסה של חברה וירטואלית לא מהארץ אולי יהיה צורך להפעיל את השרות ושוב קודם כדי לבדוק אם אילן האם VATSIM מרשים שימיוש בו ואם לא אולי לפנות ולבקש אישור להפעיל אותו ושיהיה בהצלחה לכולנו :D

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...