עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

זוכי ברוו זולו 2005 באווסים

Recommended Posts

פורסם

Opher,

It does not have to be so.

Are glass cockpits the holy grail for quality?

and even if so, do you exclude the possiblity for a GROUP of dedicated people to engage in a "project" that would just keep improving over time?

I'm sure you can easily come up with quite a few quality freeware packages - if you are having trouble doing so - I can help :)

Now imagine what if the developement did not stop with the release, but was perpetualy sustained?

This IMO can be feasible with a freeware development TEAM.

Just think of all the collective effort being put together in one single day in all the downloads available on avsim, flightsim.com and the likes.

What's missing is the fertile ground for such teams to form.

Sadly, I'm aware only of the one team I belong to.

The only explanation I can find to the fact that we are (AFAIK) a singular fenomenon, is the shift of focus by the PUBLIC and those that dictate the public opinion (read : major websites), from the freeware developers and the "file library" - to payware and the affiliation to commercial developers.

Please correct me if I'm wrong

@ Ilan

I feel strange having to defend PMDG...;)

but:

I realy don't know where breakthroughs can be made or what revolutionary features one would like to see.

can you give a few examples of such features? (this is a pure informative question, no sarcasm intended!)

To date, I believe most big projects attempt to provide as comprehensive a simulation as possible, rather than focus on a super-gauge,

Simply because most of these "super gauges" were already developed in one variation or another.

as such, the 747 does a good job - if you wish, I can elaborate .

As for pricing/marketing - I agree with you and Oren, but this is a separate issue altogether.

//Michael

פורסם

מיכאל, שאלה היפוטתית לחלוטין (או שלא).

אחד המפיצים הגדולים ל FS מציעה לכם למכור את ה TU שלכם, בסכום סביר נניח באזור ה 25-30 (למרות שלפי מה שאני שומע מאורן מגיע לו אפילו יותר), לא תסכימו ??

לפי מה שראיתי, כל אותם חינמיים שהיו לפני כמה שנים פשוט עשו זאת כדי לתפוס לעצמם שם ומקום בשוק ועם הזמן להפוך מ FREEWARE ל PAYWARE.

אחת הדוגמאות האחרונות שאני מכיר, הצבעי הראשי של POSKY, עבר להיות צבעי בתשלום אצל LDS.

אני בטוח שאתה תוכל להביא הרבה יותר דוגמאות, אני פחות מעורה בתחום הזה, אך לדעתי כל רב החינמיים שיציאו להם כסף עבור העבודות שלהם, יסכימו בסופו של יום.

הכי כיף לקבל כסף על משהו שאתה באמת אוהב לעשות.

וד"א בלי שום קשר, אני קונה מוצר מסויים, אני מצפה לשרות מסויים. אני משלם הרבה על מוצר שתכלס לא חושב שאמור לעלות הרבה יחסית למוצרים מקבילים לו בשוק, אני מצפה שהחברה תעשה סלטות עבורי.

ראו מה LDS עכשיו עושים עבור הלקוחות שלהם:

http://www.leveldsim.com/forums/forum_posts.asp?TID=7717&PN=1

עכשיו כשאני רואה דבר כזה, ה 40$ ששילמתי להם היו שווים כל סנט.

ולאומת זאת תראו מ PMDG עושה עבור הלקוחות שלה :roll:

כן כן אני יודע לא כולם בונים קוקפיטים :wink:

פורסם
  ציטוט
To me it seems unlikely that anyone would be willing to spend as much effort and time as the payware companies do, expecting just self-fulfillment.

Payware brought these fine products we are now enjoying.

עופר, ההצהרה הזאת לגמרי מופרכת -

ע"ע טפולב TU-154B2, SAMDIM AN-22, מבחינת סנרים אין בכלל מה לדבר - סנרים כדוגמת UNNT, החבילות של נורבגיה (MESH, שדות, LANDCLASS) - חבילות דומות נמכרות ב-30 דולר.

מיכאל - אני גם לא בטוח שיש כאן מקום למהפיכות וחידושים גדולים בטכנולוגיה הביתית הקיימת.

אבל אם זה המצב אז אין גם מקום לשינויים כל כך מפליגים במחיר.

אתם שוכחים ש-PMDG העלו כאן את המחיר בכ-30% מהמקובל לתוספים הטובים ביותר. עם כל הכבוד להם, המטוס מצויין, אבל הוא לא כל כך מצויין. גם אם נסכים עם עופר, ונניח שהכיתוב קריא יותר... זה פשוט מוגזם.

פורסם

מייקל, התשובה לשאלה ששאלת אותי פשוטה - תמיד יש משהו חדש לעשות, ואם לא חשבו על משהו חדש, אז לא מגי להם פרס על מצויינות. LDS לא רק חשבו על משהו חדש, אלא על משהו מהפכני - הSDK. לא חייבים אגב לבנות קוקפיט בשביל להנות ממנו - אפשר לקנות למשל מודולים של GOFLIGHT שיפעלו עם הLDS בלבד, ולא עם הPMDG (אם אני לא טועה).

אתה שואל מה יכלו לעשות חדש ומיוחד חוץ מזה? לא חסר! צ'קליסטים קוליים, תוכנת דיספצ' (נראה אותם מגיעים לרמה של התוכנת FREEWARE שלי בתחום הזה :wink: ...), מידול ACARS, שיפורים ויזואליים כמו נוסעים שיעלו למטוס: השמיים הם הגבול, והם לא עלו מעל הגבעה.

פורסם
  Ilan - VATAME1 כתב:
מייקל, התשובה לשאלה ששאלת אותי פשוטה - תמיד יש משהו חדש לעשות, ואם לא חשבו על משהו חדש, אז לא מגי להם פרס על מצויינות. LDS לא רק חשבו על משהו חדש, אלא על משהו מהפכני - הSDK. לא חייבים אגב לבנות קוקפיט בשביל להנות ממנו - אפשר לקנות למשל מודולים של GOFLIGHT שיפעלו עם הLDS בלבד, ולא עם הPMDG (אם אני לא טועה).

אתה שואל מה יכלו לעשות חדש ומיוחד חוץ מזה? לא חסר! צ'קליסטים קוליים, תוכנת דיספצ' (נראה אותם מגיעים לרמה של התוכנת FREEWARE שלי בתחום הזה :wink: ...), מידול ACARS, שיפורים ויזואליים כמו נוסעים שיעלו למטוס: השמיים הם הגבול, והם לא עלו מעל הגבעה.

ועוד:

אם נסתכל על הדברים בגינם קיבל ה-PMDG744 את הפרס -

  ציטוט
Authentic handling qualities made possible with reconceptualized flight model

הדבר אליו מתייחסים כאן כ"תפישה חדשה" הוא מודל מרכז הכובד ש-PMDG מתרברבים בו במדריך שלהם ומסבירים כמה הוא טוב ונכון יותר מרוב המטוסים האחרים. מה שהם שוכחים לציין זה שהתפישה החדשה הזאת היתה קיימת עוד קודם ב-TU154B2 (אני מתחיל לחזור על עצמי) החינמי וב-727 של דריםפליט - שהוא אמנם בתשלום, אבל לא כזה תשלום.

  ציטוט
Highly refined virtual cockpit—cockpit instruments are crisp and readable

לי זה לא עושה את זה, אבל היות ולעופר הנושא הזה מפריע ב-LDS אז נניח שבנקודה הזאת יש משהו.

  ציטוט
An even more complete systems simulation than in the 737 NG

אבל לא מה-767... אין מערכת אחת שמדומה ב-PMDG744 ואינה מדומה ב-LDS.

  ציטוט
Beautifully modelled and detailed exterior

נכון, אבל זה לא קריטריון היום למוצר מעולה. לכל המוצרים מודל חיצוני מעולה כולל LDS, והרבה מאוד דגמים חינמיים (POSKY ואחרים).

  ציטוט
As challenging as you want it to be

?

  ציטוט
Great customer support by the PMDG team

!!??!?!!?!!

אין חברה שמתייחסת אלינו רע יותר מ-PMDG. אני יכול לפרט גם בנושא התמיכה, אבל נעזוב את זה כרגע.

בקיצור, יש כאן שני דברים אמיתיים -

רמת הקריאות בשעונים (שלא מפריעה לרוב האנשים, ותסלח לי עופר).

מודל ה-CoG שהוא פשוט לא המצאה חדשנית שלהם ואינו עולה על מטוסים אחרים שעשו את זה קודם.

פורסם

אילן יש חקיין לדיספצ'ר שלך. הוא כמובן שלא מתקרב לקרסוליים של שלך, אבל הוא קיים עבור ה"מלכה". בינתיים הוא רק מחשב דלק, אבל לפי המבנה של הקובץ אקסלר, ניראה שהוא מנסה להגיע אליך....דרכו עוד ארוכה :wink:

פורסם
  Ran - VATIL6 כתב:
אילן יש חקיין לדיספצ'ר שלך. הוא כמובן שלא מתקרב לקרסוליים של שלך, אבל הוא קיים עבור ה"מלכה". בינתיים הוא רק מחשב דלק, אבל לפי המבנה של הקובץ אקסלר, ניראה שהוא מנסה להגיע אליך....דרכו עוד ארוכה :wink:

כן, אבל זה לא PMDG. זה בנאדם פרטי שעשה את זה. על זה לא מגיע להם פרס.

אגב, גם ל-LDS לא, אלא אם אילן מחשיב עצמו חלק מהצוות שם...

פורסם
  Oren - VATIL7 כתב:
  Ran - VATIL6 כתב:
אילן יש חקיין לדיספצ'ר שלך. הוא כמובן שלא מתקרב לקרסוליים של שלך, אבל הוא קיים עבור ה"מלכה". בינתיים הוא רק מחשב דלק, אבל לפי המבנה של הקובץ אקסלר, ניראה שהוא מנסה להגיע אליך....דרכו עוד ארוכה :wink:

כן, אבל זה לא PMDG. זה בנאדם פרטי שעשה את זה. על זה לא מגיע להם פרס.

אגב, גם ל-LDS לא, אלא אם אילן מחשיב עצמו חלק מהצוות שם...

אילן דיבר על הפרי שלו ואמרתי שגם ל PMDG יש משהו שהוציא משהו שמנסה לחקות אותו, לא מעבר לזה.

פורסם

יש בחור שמנסה להמיר את הדיספצ' שלי ל744 בעזרה שלי, אבל הוא לא מוצא את הידיים והרגליים בינתיים :lol:

ואגב, הוירטואל קוקפיט של הLDS מעולה וקריא לפחות כמו ה744: הבעיה של עופר היא ב2D בפאנל העליון: זו בעיה שעדיין קיימת.

אה ועוד דבר - אני לא מתעניין ולא מבין במודלים חיצוניים, אבל דווקא המודל החיצוני של הLDS כונה מהפכני בשל כל מיני פונקציות חדשות (אורות פניה, APU וכל מיני דברים שאני לא זוכר).

פורסם

גם המודל החיצוני של LDS אינו מהפכני. אבל הוא טוב כמו אחרים.

לגבי החלק הבלתי קריא בחלק העליון - זו אכן בעיה, ניתן היה לשים את האורות בחלק התחתון של הפאנל העליון. אני מניח שהם עשו זאת כך על מנת לשמור על פורמט דומה ל-PIC (שהוא בתורו דומה לפאנלים המקוריים של אריק ארנסט שעשה פאנל OH עם הליך הנעה מלא וזהה למה שיש לנו היום ב-FS98 לפני שמישהו בכלל חשב על הידראוליקה ופנאומטיקה).

פורסם

לדעתי אורן אתה צודק.. הPMDG הוא דבר יפה.. נכון- אבל לא כמו הPMDG.. ואם בבאבו זולו נתנו לו צל"ש על המודל החיצוני אני די מופתע- כי במודל שלהם יש הרבה יותר פאקים תאמינו או לא מהמודל החינמי של פוסקיי... ה767 אבל גם לא הייתי אומר שמושלם 100% אבל לעומתו הרבה יותר טוב

ושוב.. הPMDG היה שווה את העסק אם המחיר שלו היה הגיוני כמו הLDS.. וגם מבחינתי הLDS היה יקר.. אבל ההבדל בין הPMDG לLDS שהמחיר של הLDS שווה כל פרוטה- לעומת הPMDG שעולה כמו הסימולטור..

אצלי יש חוקיות- כל דבר שעולה יותר מהסימולטור מבחינת תוספות: סינרים, מטוסים- לא נכנס אצלי הביתה (חומרה זה כבר אישו אחר ;)) וגם.. כדי שאני יקנה את זה במחיר המופרז שהם רצו הם היו צריכים לשכנע אותי בשביל זה- ובכל לא הצליחו. LDS לעומת זאת הצליחו.. אבל שוב- אם LDS היו מוכרים את זה במחיר מופקע כמו PMDG- הייתי חושב שנית.

כך שלדעתי הפרסים שהם נתנו שם לPMDG הוא לא יותר מאשר סתם גימיק לדעתי.. כמו שאורן אמר.. יש מודלים שהיו פי כמה וכמה על הPMDG והיו ראויים לזכות ולא זכו.. טוב נו.. נחכה לשנה הבאה ;)

פורסם

נכתבו כאן דברים רבים ומעניינים, איני מתכוון לסכם, רק להפיק יתר הבנה ותועלת.

באשר ל- FREEWAREE, אני מתבונן ב- AIRCRAFT FOLDERS שלי (FS2002/4), רואה את כל המטוסים של PSS, PMDG, את 767PIC, קונקורד SST , ועוד כמה. מכיוון שהתעניינותי גדולה יותר ב- IFR, אני משקיע יותר במחוללי מז"א, מכ"מ מז"א, תכנון טיסה ונופי שדות (לשימוש על הקרקע) מאשר נופי ארץ כלליים, מה גם שרבים מהאחרונים מאיטים את ההדמייה יותר מדי עבורי. אני מבצע יותר גישות במזג אוויר גרוע, עננות נמוכה ולילה מאשר עם זיו חמה.

גם אם יימצא איזה מטוס FREEWARE בתיקייות אלה, הוא לא טס שנים, ויש עודף מטוסי PAYWARE שקשה לי להגיע אליהם, למשל C172R, EMB145, ATR72, DASH8. שוכבים בספריית המתקינים שלי עוד כמה, כמו CRJ של FEELTHERE השקעה שלא החזירה פירות. פירוש כל זה הינו שעבורי, PAYWARE היא העדפתי, חשובה לי הדמיית סביבת טייס מלאה ותא טייס קרוב למציאות, והם המטוסים בהם אני טס. לגבי אותן קבוצות שהוציאו מטוסים חינמיים מהוללים, אפילו לא נכנסתי לאתר כלשהו לקרוא עליהם מידע ראשוני, לא אנטונוב ולא טופולב, אחרי ניסיון עם קודמיהם. מספיק לי מטוס טוב כבד, אחד בינוני,טורבו-פרופ וקל, שלא לדבר שבמטוסי ה- FS המקוריים אני לא נוגע.

לגבי קבוצות מפתחים, קח את SST, מטוס קונקורד פשוט סופר-משובח, שעיקר העבודה בפיתוחו נעשה בידי אדם אחד- ANDREW WILSON. לפני מעל שנה הודיע על הוצאת עדכון גדול, מס' 3, והוא תקוע אתו 99% גמור כבר חצי שנה, כי הדודה של העוזרת של השכנה של האדם הנחוץ חולה. עד שיסיים, קובי כבר ישב בביטא של FS הבא. בלי העדכון, זהו מטוס המתאים רק ליחידי סגולה שהקונקורד הוא חייהם, מכיוון שכפי שהמטוס כיום, הוא דורש ממך משרה מלאה בעמדת מהנדס הטייס, מעבר לתפקוד כשני טייסים. בלעדי מהנדס הטייס, אין מי שיכוון רמפות מנועים במעבר מה' הקול ואין מי שיתפעל אחרי מערכת דלק מסובכת במיוחד, הרבה הרבה יותר מ- B744.

לא מכיר את הדיספצ'ר של אילן משום מה, אפשר לקבל ווקטור בבקשה?

אגב, PMDG ציידו בתאורת פנייה את ה- 737 מתחילתו, באשר לכונס ה- APU, אכן LDS נדמה לי ראשונים. המודל החיצוני של המלכה לפי הבנתי מפורט בסדר גודל אחד יותר מכל מטוס כולל LDS, (הקריטריון שלי הוא כמות פוליגונים ואנימציות). אם למישהו מפריעים ספרים זזים, שלא יקרא בהם...

ציטוט:

במודל שלהם יש הרבה יותר פאקים תאמינו או לא

ייתכן, אך בעין הטייס שלי זה נראה כשיר לטיסה, ואם הם מפריעים, אני מקווה שיתוקנו עם הזמן.

ולסיום שאלה לי, כמה מבעלי LDS הם גם בעלי, או טסו על 767PIC?

אני שואל זאת כי לדעתי, מרבית בעלי LDS מעולם לא שקלו לרכוש את 767PIC, מה שאני מבין לא כסקרנות, חקרנות ורצון במטוס מתקדם באמת, אלא, תסלחו לי- להיות כמו כולם. לא אמרתי שזה פסול, אך לדעתי זה המצב, אנשים קונים את מה שיש לשכן, ואם אפשר גם משהו טוב יותר.

פורסם

אני כמובן בעליו הגאה של הPIC - הוא האווירון שהחזיר אותי בגדול לעולם הסימולטורים אחרי שחשבתי שזה כבר לא לרמתי.

עופר, באיזור הסופ"ש אני אעביר לך את הגרסה העדכנית של הדיספצ'ר שעדיין לא שוחררה - זה כ-30 מגהבייט כמדומני אז נעביר במסנג'ר. אולי זה ידרבן אותי לסיים את המעט שנותר לגרסה הזו (בעיקר השלמת התמיכה באקטיבסקאי).

ועוד דבר לעופר - ממה שראיתי והבנתי, אתה תתעניין מאד בטופולב: זה מטוס מאתגר במיוחד!

אני אגב לא מתעניין במודלים חיצוניים ובוירטואל קוקפיטים (אם כי בדקוטה היקרה לי מכל אני טס הרבה בVC), אלא טס רק ב2D.

פורסם

אני כמובן גם בעליו הגאה של PIC מקורי באריזה, שנשלחה בדואר בימי האינטרנט האיטי.

עופר, אני מקבל כמובן את העדפותיך, אך אני בהחלט סבור שאתה מפספס הרבה.

נשאלת השאלה מדוע אתה לא נכנס אפילו לאתרים לקרוא מידע עליהם? האם זה בגלל שאינם טובים/לא מעניינים אותך/אתה סבור שאין רמתם מספיקה (ואז אם אתה אפילו לא בודק אותם אתה קובע קביעה שלא מבוססת על מידע אמיתי)? או שאולי זה בגלל שהמוצרים המסחריים מצליחים להציף אותך במידע שיווקי ברמה כזו שאין לך זמן להסתכל על משהו אחר?

אני מבטיח לך שהטופולב ששלחתי לך לינק אליו בזמנו עולה על מרבית המטוסים המסחריים מבחינת מודל הטיסה שלו והמערכות המדומות ולמעשה גם מכל בחינה אחרת. התמיכה, היחס והשירות שתקבל בפורום של PROJECT TUPOLEV עולים באיכותם, יעילותם והרצון הטוב שמפגינים אנשי הצוות המצויין הזה בסדרי גודל.

לי לא מספיק מטוס גדול אחד ומטוס בינוני אחד. אין דין 737 כדין 727 וכדין טופולב 154. שלושתם באותו סדר גודל של משקל וטווח, אך ההבדלים במערכותינם משמעותיים ביותר וחווית הטיסה עימם היא פשוט משהו אחר. אם כבר, אז מספיק לי 767 ואני לא צריך גם 738 ו-744, מטוסיםאילו הרבה יותר דומים אחד לשני בחווית הטיסה שהם מספקים...

מיותר לציין שגם כאלה יש לי יותר מאחד.

לגבי ה-CRJ וה-ERJ של FEELTHERE - הם אמנם לא מתקרבים ברמת דימוי המערכות שלהם למטוסים שהוזכרו - הנטיה הראשונית שלי היתה לזנוח אותם. אך לאחר שצפיתי באחד הסרטים של JUST PLANES על ה-ERJ הגעתי למסקנה שהמטוס של FEELTHERE טוב הרבה יותר ממה שחשבתי בתחילה.

פורסם
  ציטוט
נשאלת השאלה מדוע אתה לא נכנס אפילו לאתרים לקרוא מידע עליהם? האם זה בגלל שאינם טובים/לא מעניינים אותך/אתה סבור שאין רמתם מספיקה (ואז אם אתה אפילו לא בודק אותם אתה קובע קביעה שלא מבוססת על מידע אמיתי)? או שאולי זה בגלל שהמוצרים המסחריים מצליחים להציף אותך במידע שיווקי ברמה כזו שאין לך זמן להסתכל על משהו אחר?

which is exactly the trend shift I was talking about previously.

@ Ran

No, your question is not hypothetical and approaches have been made.

but how would you split the cake among a team that spans the globe (5 countries) and most members have never met in person?

seriously. Becoming a commercial developer isn't just about getting paid for your development.

Like you said - people expect (by right!) an adequate level of service.

so it's also about providing support, fixing bugs adding features and planning future development.

This requires dedication that not everyone is ready to give. We, for example, all have day jobs that none of us will give up for the sake of FS addon development.

actually the more the project evolves (and the more developers/contributers join it) the less likely it seems for it to make a turn in this direction.

@ Ilan

The SDK is perhaps revolutionary (never explored it realy) but you'll agree that its aimed at a very small fraction of users. For most its quite irrelevant.

The other things you have mentioned are indeed nice little ornaments, but nothing groundbreaking as such. (btw, if you are interested in audiable checklists I can send you a gauge, though you'll have to come up with the wav files)

@ Opher

There are a couple of reasons why most people don't or didn't have the 767PIC

for one, most people here are too young to know. or be able to purchase.

second - it wasn't available as a download, hence was less accessible for many.

and finaly, when it was released, the concept of payware was a more exotic notion than what it is today, and the focus at the time was mainly on freeware - which brings me back again to my point about the tchange of trend.

//Michael

פורסם

אבל עם דבר אחד אפשר להסכים פה ואני בטוח כמעט פה אחד.. בשנים האחרונות פיתוחי התוספות לFS השפתר ברמה ניכרת כל כך שכל דבר חדש מקרב אותנו צעד אחד קרוב יותר למציאות.. כמובן שכל פעם יש משהו מהפכני שהוא בעצם קרש הקפיצה לכל אותן חברות..

באמת נחמד לראות דיון ענייני כזה שכל אחד אומר את דעתו על אותן חברות, אופן התמיכה שלהם, ביקורות.. :D

אז חזרה לנושא.. אם מבחינתי משווים את הPMDG והLDS- הLDS לוקח ובגדול מבחינת הכל.. גם מבחינת שירות.. PSS כמו שעופר הזכיר? נראה לי הם כבר נדושים.. ה777 שאומרים שהם מפתחים לא יודע מה קורה איתו בכלל.. ועל פי המוניטין שהם רכשו אצלי הוא לא ייצא משהו.. וגם השירות שלהם שמעתי שהוא בין הזוועתיים..

אז כל אחד שיראה מה מבחינתו המטוס והתוסף הראוי שהוא ייתן לו מעין פרס כזה :P

פורסם

או, סוף סוף נושא ששווה לצאת מגדרי ולהגיב עליו בפורום למרות הזמן המועט שיש לי לאחרונה.

טוב תסלחו לי שאני לא כלכך בקיא ב BRAVO - ZULU, ולא ברור מי מהמטוסים היו מועמדים, אם זה רק כאלה שפותחו בשנה האחרונה

אבל מטוס שבאמת נהנתי ממנו הוא הB200 של EUROWORX. מכמה סיבות:

א. מבחינת מערכות: אולי לא כל המערכות שקיימות במטוס האמיתי ממודלות, אבל מה שכן מופיע, עובד!!. אין שום כפתור, ידית או שעון שהם לתצוגה בלבד. כמעט בכל מטוס אחר נתקלתי בתופעה האבסורדית והמעצבנת הזאת. אם לא רוצים לדמות מערכת מסויימת , שלא יראו אותה!! מה הקטע?

ב. בהמשך לסעיף א., כל המערכות ממודלות גם בVIRTUAL COCKPIT ללא יוצא מהכלל. כל הכפתורים ב VC עובדים , נראים יפה (תלת מימד ולא איזה תמונה מרוחה כמו ב727 של DREAMFLIGHT למשל). מבחינתי זה חשוב. כי בשבילי , VIRTUAL COCKPIT, הוא כמו HOME COCKPIT לעניים... עם קצת דמיון, אני ממש מרגיש שאני בפנים..

ג. מודל אחזקה של המטוס: מודל התיישנות ובלאי של גוף המטוס, פרופלור, צמיגים, שמן מנוע.

FEATURE שכמעט ולא נתקלתי באף מטוס אחר. המודל הזה נותן לך את ההרגשה שזה באמת המטוס שלך!!. אתה אחראי עליו , אתה צובר עליו שעות(ורק עליו, אלא אם כן התרסקת והכל מתאפס..) ותשאלו כל מכונאי בחיל האוויר או בכלל: ככה נקשרים רגשית למטוס, או לכל מכונה שדורשת אחזקה (אהבה) ומחזירה אהבה בפעולה תקינה וללא תקלות.

ד. מטוס חביב, קל להטסה, אבל קשה להסעה...ברקסים חלשים...מי שפעם ניסה לעבוד בדיוק לפי הCHECKLIST, וודאי גילה שבבדיקת תקינות של מערכת AUTOFEATHER לפני המראה צריך להריץ את המנוע בהספק מסויים לצורך ביצוע הבדיקה, ואז המטוס פשוט מתחיל לרוץ... ומהר עריכה: למרות שאני עם PARKING BRAKES.

היו לי כמה פאדיחות עם פקחי מגדל בנקודת HOLD SHORT בגלל הקטע הזה, עד שהחלטתי שאין ברירה אלא לוותר על הבדיקה הזו.

עריכה: ככה זה כשאין זמן אפילו לגלול למטה באתר של BRAVO ZULU, עכשיו אני מגלה שבעצם גם הם חשבו כמוני...והוא זכה במקום הראשון בקטגוריה ](*,)

אופס

ברוכי.

פורסם

אני לא אדם שקל להשפיע עליו באמצעות שיווק "מתוחכם". עם כמה שנות ניסיון טובות בתחום, ראיתי מזמן את כל הטריקים והשטיקים וסלדתי מהם ומאלה המשתמשים בהם. אותי מניע עניין, לא הסחורה בדוכן ולא הדשא היותר ירוק של מישהו. לעומת זאת, אני מתמקד בעשיית דברים בדקדקנות והקפדה על הפרטים כערך.

כפי שכבר כתבתי, הטופולב 154B2 החדש אצלי ולא עניין אותי לטוס עליו אפילו פעם אחת, אחרי שטסתי רבות על המהדורה הקודמת לעייפה.

עם התקדמות התפוצצות המידע ברשת, יכלתי לקלוט ולעבד אותו בתחום התחביב נמוכה מהכמות הגואה, ולכן אני עושה סלקציה וסליחה על המילה.

לומר שמישהו מפספס משהו, הוא דבר מוזר בעיני, הרי זה עניין של העדפה וסדר קדימויות. הקפדתי לשמור לאורך כל חיי על איזון נכון בין הקדשת זמן ותשומת לב למשרה, משפחה, וזמן פרטי. זה שיש הרצים באחו אחרי כל הפרות, יפה וטוב להם! אני כבר טסתי במציאות כמעט על כל מה שאפשר, נהנייתי ושבעתי. גיל העמידה מאופיין בסיפוק מהעבר ולא הסתערות על העתיד. הגעתי למה שהגעתי בתחום התעופה שהוא עבודתי ותחביבי, לכל שיא אפשרי- כלומר לספק את עצמי ולהיות מרוצה מכך. ממש לא משנה לי מה אחרים חושבים על כך. גם אם יצא לאור עוד מידע ועוד מוצר, לא ארוץ ואשרוף את כל השאר בכדי לדעת ולהיות ראשון, זה לא מעניין אותי.

  Oren - VATIL7 כתב:
אני כמובן גם בעליו הגאה של PIC מקורי באריזה, שנשלחה בדואר בימי האינטרנט האיטי.

עופר, ... אני בהחלט סבור שאתה מפספס הרבה.

נשאלת השאלה מדוע אתה לא נכנס אפילו לאתרים לקרוא מידע עליהם? האם זה בגלל שאינם טובים/לא מעניינים אותך/אתה סבור שאין רמתם מספיקה (ואז אם אתה אפילו לא בודק אותם אתה קובע קביעה שלא מבוססת על מידע אמיתי)? או שאולי זה בגלל שהמוצרים המסחריים מצליחים להציף אותך במידע שיווקי ברמה כזו שאין לך זמן להסתכל על משהו אחר?

אני מבטיח לך שהטופולב ששלחתי לך לינק אליו בזמנו עולה על מרבית המטוסים המסחריים מבחינת מודל הטיסה שלו והמערכות המדומות ולמעשה גם מכל בחינה אחרת. התמיכה, היחס והשירות שתקבל בפורום של PROJECT TUPOLEV עולים באיכותם, יעילותם והרצון הטוב שמפגינים אנשי הצוות המצויין הזה בסדרי גודל.

לי לא מספיק מטוס גדול אחד ומטוס בינוני אחד. אין דין 737 כדין 727 וכדין טופולב 154. שלושתם באותו סדר גודל של משקל וטווח, אך ההבדלים במערכותינם משמעותיים ביותר וחווית הטיסה עימם היא פשוט משהו אחר. אם כבר, אז מספיק לי 767 ואני לא צריך גם 738 ו-744, מטוסיםאילו הרבה יותר דומים אחד לשני בחווית הטיסה שהם מספקים...

מיותר לציין שגם כאלה יש לי יותר מאחד.

לגבי ה-CRJ וה-ERJ של FEELTHERE - הם אמנם לא מתקרבים ברמת דימוי המערכות שלהם למטוסים שהוזכרו - הנטיה הראשונית שלי היתה לזנוח אותם. אך לאחר שצפיתי באחד הסרטים של JUST PLANES על ה-ERJ הגעתי למסקנה שהמטוס של FEELTHERE טוב הרבה יותר ממה שחשבתי בתחילה.

פורסם
  ציטוט
אני לא אדם שקל להשפיע עליו באמצעות שיווק "מתוחכם". עם כמה שנות ניסיון טובות בתחום, ראיתי מזמן את כל הטריקים והשטיקים וסלדתי מהם ומאלה המשתמשים בהם. אותי מניע עניין, לא הסחורה בדוכן ולא הדשא היותר ירוק של מישהו. לעומת זאת, אני מתמקד בעשיית דברים בדקדקנות והקפדה על הפרטים כערך.

כפי שכבר כתבתי, הטופולב 154B2 החדש אצלי ולא עניין אותי לטוס עליו אפילו פעם אחת, אחרי שטסתי רבות על המהדורה הקודמת לעייפה.

עם התקדמות התפוצצות המידע ברשת, יכלתי לקלוט ולעבד אותו בתחום התחביב נמוכה מהכמות הגואה, ולכן אני עושה סלקציה וסליחה על המילה.

לומר שמישהו מפספס משהו, הוא דבר מוזר בעיני, הרי זה עניין של העדפה וסדר קדימויות. הקפדתי לשמור לאורך כל חיי על איזון נכון בין הקדשת זמן ותשומת לב למשרה, משפחה, וזמן פרטי. זה שיש הרצים באחו אחרי כל הפרות, יפה וטוב להם! אני כבר טסתי במציאות כמעט על כל מה שאפשר, נהנייתי ושבעתי. גיל העמידה מאופיין בסיפוק מהעבר ולא הסתערות על העתיד. הגעתי למה שהגעתי בתחום התעופה שהוא עבודתי ותחביבי, לכל שיא אפשרי- כלומר לספק את עצמי ולהיות מרוצה מכך. ממש לא משנה לי מה אחרים חושבים על כך. גם אם יצא לאור עוד מידע ועוד מוצר, לא ארוץ ואשרוף את כל השאר בכדי לדעת ולהיות ראשון, זה לא מעניין אותי.

עופר, אין לי כמובן כל בעיה עם העדפותיך האישיות, יכולתך או רצונך "לעבד" מטוס כזה או אחר או האיזון בחייך. אני אישית, מפיק יותר מבואינג אחר, איירבאס אחד, וטופולב אחד מאשר שלושה בואינגים בגדלים שונים. אגב, מבחינתי, בואינג נוסף (למשל 757 או 734 אם ייצאו) אינו כרוך ב"עיבוד" כמעט. ההבדלים ביניהם, גם אם קיימים, מצריכים עקומת למידה שולית (במסגרת האפשרי בסימולטור).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...