עבור לתוכן
Shtoza

"התעקמות" הכנף בזמן טיסה

Recommended Posts

פורסם

שלום וחג שמח.

בתמונה הבאה (קרדיט למתן) רואים שהכנף מתעקלת כלפי מעלה... רציתי לדעת למה זה קורה?

התמונה:

fsscr008.jpg

תודה רבה ושוב- קרדיט למתן (מקווה שאין בעיה אם כך שהעתקתי לפה את התמונה רק לצורך הדיון)

פורסם

שלום עמית.אין שום בעיה שהעתקת את התמונה לפה.לדעתי ככה הכנף בנויה,תקנו אותי אם אני טועה,והסיבה השנייה היא פשוט כוח העילוי.אשמח אם תתקנו אותי באם טעיתי.

פורסם

אז אני מבין שכשאר המטסו אינו בתנועה הכנף בעצם דיי מיושרת, או לפחות לא מעוקמת בצורה כזו. בגלל העילוי במהירות גבוהה הכנף נדחפת למעלה.

אמת?

פורסם

הכנף בנויה כך שיש לה חופש מסויים.

דבר זה נועד על מנת להפחית עומסים - חומר קשיח לחלוטין כבד יותר ונסדק מהר יותר, אם החומר גמיש הוא סופג יותר אנרגיה ומתבלה פחות. הכנף גמישה על מנת לספוג את כל כוח העילוי וכך נוצר מצב שגוף המטוס בעצם "נח" כמו בתוך ערסל. כיפוף הכנפיים בהחלט נובע מכוח העילוי, ניתן לראות זאת יפה במטוסי 747 בזמן גישה לנחיתה או בהמראה שהכנפיים גבוהות מאוד יחסית לגוף. אגב ב 747 פיתול הכנף הוא 2.5 מטר לכל כיוון שזה המון

פורסם
אז אני מבין שכשאר המטסו אינו בתנועה הכנף בעצם דיי מיושרת, או לפחות לא מעוקמת בצורה כזו. בגלל העילוי במהירות גבוהה הכנף נדחפת למעלה.

אמת?

כן.

אבל שים לב שגם שהמטוס זז איכשהו על הקרקע (התחברות לרכב, סגירת תא מסויים, נהג גרר שיכור וגורמים אחרים ...), גם אז תראה את הכנפיים זזות להן בחופשיות.

טיפ EBT היומי: תלוי עד כמה :lol:

פורסם

כל הסיבות שכתובות פה נכונות בהחלט .

ברצוני להוסיף סיבה נוספת.

העיקולים בכנף משמשים לאיזון המטוס כלומר שהמטוס יתקן טעיות בעצמו אם יש סטיות קלות בציר הגלגול.

פורסם
כל הסיבות שכתובות פה נכונות בהחלט .

ברצוני להוסיף סיבה נוספת.

העיקולים בכנף משמשים לאיזון המטוס כלומר שהמטוס יתקן טעיות בעצמו אם יש סטיות קלות בציר הגלגול.

What you are refering to is called "Wing Dihedral" you can see such design in almost EVERY aircraft, from Cessnas to Pipers all the way to the Heavies...

פורסם

ועוד סיבה, כח הכבידה...

גוף המטוס אינו מייצר עילוי כמו הכנף, יחד עם זאת מסתו גבוהה והכבידה פועלת עליו במלוא כוחה.

הדב שקול ללקיחת שרשרת עם צליון והמתה באוויר משני קצותיה. מן הסתם, אם לא נמתח אותה עד הסוף, החלק המרכזי ובו התליון - יהיה החלק הנמוך ביותר. חלק זה אינו מייצר עילוי (לא הרמנו את התליון משם) והכבידה פועלת עליו...

פורסם

פעם ראיתי תוכנית וזה מה שהסבירו:

לכנף המטוס יש יכולת גמישות, אבל מכיווןן שממלאים אותה בדלק, לא רוצה שהדלק ימשוך כלפי מטה (כלפי הרצפה) אלא שיהיה מאוזן עד כמה שניתן, בכדי לשמור על העילוי של הכנפיים, ועוד דבר, לפי אם תשים לב בסימולטור כאשר אתה בריצת ההמראה הכנפיים קצת קופצות ואז הן פסיקות, זאת אומרת שהכנפיים הרימו את עצמן כבר.

פורסם
כל הסיבות שכתובות פה נכונות בהחלט .

ברצוני להוסיף סיבה נוספת.

העיקולים בכנף משמשים לאיזון המטוס כלומר שהמטוס יתקן טעיות בעצמו אם יש סטיות קלות בציר הגלגול.

What you are refering to is called "Wing Dihedral" you can see such design in almost EVERY aircraft, from Cessnas to Pipers all the way to the Heavies...

כמו שבן אמר..

העיקום בכנף שלפי מעלה נקרא ודיהדרל.

הוא נמצא כמעט בכל מטוס נוסעים חוץ ממטוסי הפעלולים ומטוסי הקרב שאמורים לטוס הפוך ולעשות תימרונים שדיהדרל לא היה מאפשר להם.

למעשה העיקום בכנף הוא על מנת ליצור תיקון לכל הסטיות בתחום הגלגול כמו שכתבתי בהודעה למעלה.

עכשיו בא ההסבר :wink:

כאשר המטוס קיבל סטיה מסיבה כלשהיא שמאלה הוא מתקן את עצמו על ידי הדיהדרל בצורה כזו:

גלגול שמאלה יגרום לכנף השמאלית להיות מקבילה לקרקע ועל ידי כך היא מקבלת יותר עילוי מה שגורם לה לעלות ולתקן את הסטייה בה היא נמצאה.

8):D

פורסם

ציפיתי שמהנדסנו האוירונוטי יתייחס.

הכנף בנויה באופן גמיש מכמה שיקולים:

א. להקטין את משקל הכנף והקורות התומכות שלה. על הכנף פועליםמאמצים שונים שהעיקרי הוא כוח העילוי. יותר פשוט לאפשר גמישות כנף מאשר לבנות אותה מחומר קשיח מאוד שישקול יותר או שיעלה הרבה יותר (בורון לדוגמא).

ב. היתר הינם תוצרי ביניים. המודל שהתייחסו אנשים אליהם בעניין יציבות ודיהדרל הוא נכון אך פשטני, תכונות יציבות בגלגול הרבה יותר מורכבות ודיהדרל הוא אחד מאוסף גורמים, לאו דווקא דומיננטי.

גורם מכריע לשימוש בדיהדרל הוא הצורך להתקין במטוסי נוסעים שרצוי שיהיו בעלי מרכז כובד נמוך, מנועים בעלי יחס מעקף גבוה כלומר קוטר גבוה, התלויים מתחת לכנף, מבלי שעל הקרקע ילחכו עשב וישאבו אבק.

כל הסיבות שכתובות פה נכונות בהחלט .

ברצוני להוסיף סיבה נוספת.

העיקולים בכנף משמשים לאיזון המטוס כלומר שהמטוס יתקן טעיות בעצמו אם יש סטיות קלות בציר הגלגול.

What you are refering to is called "Wing Dihedral" you can see such design in almost EVERY aircraft, from Cessnas to Pipers all the way to the Heavies...

כמו שבן אמר..

העיקום בכנף שלפי מעלה נקרא ודיהדרל.

הוא נמצא כמעט בכל מטוס נוסעים חוץ ממטוסי הפעלולים ומטוסי הקרב שאמורים לטוס הפוך ולעשות תימרונים שדיהדרל לא היה מאפשר להם.

למעשה העיקום בכנף הוא על מנת ליצור תיקון לכל הסטיות בתחום הגלגול כמו שכתבתי בהודעה למעלה.

עכשיו בא ההסבר :wink:

כאשר המטוס קיבל סטיה מסיבה כלשהיא שמאלה הוא מתקן את עצמו על ידי הדיהדרל בצורה כזו:

גלגול שמאלה יגרום לכנף השמאלית להיות מקבילה לקרקע ועל ידי כך היא מקבלת יותר עילוי מה שגורם לה לעלות ולתקן את הסטייה בה היא נמצאה.

8):D

פורסם

אוקיי,לא רציתי לפתוח דיון חדש אז אני אשאל פה..

רציתי לדעת,ל 707 גם יש כנף דינמית ככה?

כי לפי תמונות שראיתי והמודל של קפטן סים זה לא נראה

למרות שיש כמה תמונות שדווקא זה כן נראה שהכנפיים פתאום מתעקמות ללמעלה...

פורסם
אוקיי,לא רציתי לפתוח דיון חדש אז אני אשאל פה..

רציתי לדעת,ל 707 גם יש כנף דינמית ככה?

כי לפי תמונות שראיתי והמודל של קפטן סים זה לא נראה

למרות שיש כמה תמונות שדווקא זה כן נראה שהכנפיים פתאום מתעקמות ללמעלה...

ירדן ,כנראה שלא הבנת את התגובות פה.

תקרא שוב את מה שעופר כתב והנה לך התשובה.

פורסם

אני גם יודע שבגלל התופעה הזאת, כאשר המטוס במשקל גבוה, (נוסעים ומטען), חייבים למלא מינימום מסויים של דלק בכנפיים גם אם הוא לא נחוץ בשביל הטיסה עצמה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...