עבור לתוכן
dovgazit

נוהל שקט - הצעה

Recommended Posts

פורסם

בתעופה הכללית קיים נוהל חדש (יחסית מס' חודשים).

אין דיווחים בקשר אלה בנקודות דיווח חובה. הפקחים נותנים שרות "ייעוץ" ולא "מטרידים"

את הטייסים בדיווח כל 5-7 מיל.

נקודות דיווח חובה מופיעות על מפות הנתיבים כמשולשים שחורים, נק' שלא חייבות דיווח משולשים שקופים-לבנים.

כמובן אם הפקח לצורך הפרדה בין מטוסים או מסיבות שונות דורש דיווח בנק' מסויימת על הטייס לדווח עפ"י הוראות הפקח.

ניתן לעיין במפות בכתובת הבאה:

http://www.aopa-israel.org.il/Files/fil ... goryID=101

דוגמה:

מי שטס מנתב"ג/שדה דב/הרצליה צפונה לראש פינה VFR קיימת נקודת דיווח אחת - דבורה

ממליץ לאמץ נוהל זה גם בטיסות הוירטואליות, מה דעתכם?

פורסם

דווקא אני אוהב את זה שצריך לדווח כל כמה זמן

גם זה נותן לי מן פידבק כזה מהפקח שהכל בסדר כי אחרת הייתי מרגיש שבטוח שכחתי משהו, ככה אני יודע שאני לא סתם עומד באוויר (איזה משחק מילים אני הורג את עצמי עם התחכום שלי :? )

וגם זה מסדר לי בראש כזה שאני יודע פחות או יותר מה המטרה הבאה שלי מבחינת קשר.. זה מזכיר לך מה אתה צריך לעשות

חוץ מזה זה לא מי יודע מה מפריע

אבל מצד שני אם במציאות הפסיקו אם זה אז צריך לשנות גם כאן, אחרת מה הפואנטה בסימולטור?

דרך אגב- אני גר ברמות השרון ליד הקניון :) איזה בית ספר?

פורסם

אם בא לך לדווח אין בעיה לא יענישו אותך על זה.

במציאות נניח שאתה ממריא מהרצליה צפונה, המגדל מעביר לפלוטו (פקוח צפון) אתה מקבל לחץ וזהו. או נקודת דיווח חובה הבאה.

" דרך אגב- אני גר ברמות השרון ליד הקניון :) איזה בית ספר?

אני מרמות השבים, בית ספר סיימתי לפני הרבה שנים, אני כבר לא זוכר כמה :P

פורסם

הנוהל שקט שקיים כבר כמה חודשים בעולם האמיתי הוא עדיין לא מחייב, הפקח יכול להחליט בכל עת שמטוסים ידווחו בכל נקודה.

הנוהל נועד כדי להפחית מהעומס בקשר, אצלנו אני מניח שהפקחים יעדיפו שידווחו להם בכל נקודה כי הם משתוקקים לתנועה, מה שבעולם האמיתי לא תמיד נכון..:)

פורסם

מה שקורה עכשיו שפלוטו זה ערוץ מאוד מאוד!!! שקט

עכשיו בארץ באמיתי יש תמיד את פלוטו ולא כמו בעולם הוורטואלי שפלוטו בכלל לא קיים, ולכן העמדות קצת משתנות בעולם האמיתי לא יתכן שכלל הארץ יתן מרשה בבן גוריון הוא מטפל בדברים אחרים

ולכן אני חושב שלא כיד לאמץ את הנוהל כי אנחנו זקוקים לתנועה הזאת וחוץ מזה אחרת מה טטוס וחוץ מלדווח שאתה בחניה המראת והנחתת לא תדווח בכלל זה משעמם

____

אני מצטער אם יש לי שגיאות ושהכל בשורה אחת אני פשוט לחוץ

פורסם

אני חושב שנוהל שקט הוא טוב במיוחד שיש עומס, כי כשלי יש עומס אני פשוט מעדיף שכל טיסות ה CVFR למיניהם פשוט יטוסו וידווחו לי בנקודה מסויימת אחרת אני פשוט מקבל כאב ראש מזה שיש לי עומס... 8)

פורסם

אני חושב שהפקח והטייס צריכים לשאול אחד את השני מה יותר נוח להם כי נגיד ויש עומס והפקח מעדיף את הנוהל השקט שיגיד את זה לטייס ואם אין עומס אז שהפקח ישאל את הטייס איזה נוהל הוא מעדיף.

אבל אני אישית לא מעדיף את הנוהל השקט כי כמו שלימוני (אם אני לא טועה) אמר ששוכחים לפעמים מה צריך להגיד.

פורסם

לדעתי נוהל שקט לא תמיד טוב מפני שלמרות שיש לנו את כל הסינרים למינהם עדיין לא תמיד אתה בטוח היכן אתה ואני מתכוון לא למרכז ששם הסינרים פשוט מעולים אני מתכוון כמו דבורה ששם אני אף פעם לא בטוח אם אני מעל או קצת שמאלה וכו',

בכל אופן אני חושב שהפקחים צריכים להחליט על זה.

פורסם

רבותי

מהות העניין של ואטסים היא טייסים ופקחים והקשר שביניהם

לא זכור לי כי כשהמראתי למחניים מהרצליה דיווחתי רק פעם אחת בדבורה

תמיד היו תנועות נגדיות חוצות וכו' ותמיד קיבלתי לדווח 1500 בצומת השרון

כל התענוג לטעמי זה התקשורת של הטייס עם הפקח

לגבי נק' דיווח אחת חובה שהיא דבורה בדרך למחניים אני אישית מעדיף לקבל כל הזמן אינפורמציות מפלוטו באשר לבטיחות טיסה בנתיב והנתיב הזה תמיד מלא במיוחד בסופי שבוע

אם מישהו רוצה לאמץ את ההצעה הנידונה שיטוס אוףליין שם לא יטרידו אותו כל 5-7 מייל

לא ממליץ לקבל ההצעה בעיקר בשל הסיבה שלא כל מי שטס ברשת CVFR שולט בהיכן הוא נמצא ולכן הוא צריך פקח שיגיד לו לפעמים איפה הוא נמצא ולתת לו וקטורים

הרי כל הפאן הוא בלדבר אחד עם השני גם כשיש לחץ הפקחים מתורגלים בזה

פורסם

אני עם שמוליק!

כל העסק כאן זה התקשורת בין פקחים וטייסים, בשביל זה הורדנו סקווקבוקס, ASRC, SBRELAY ואנחנו מקמבנים בכל צורה שהיא את הסימולטור עם טלאים, פאצ'ים וקומבינות - רק בשביל זה.

אז לטוס אונליין ולא לדבר?!

אבל אני בהחלט מקבל גם את הטיעון של איציק - בזמן עומס או אירוע, אני מתאר לעצמי שקשה מאוד לפיקוח ת"א להחליף גם את פלוטו וחגב! שלא לדבר על זה שלעמים הוא גם גישה ומגדל וקלירנס...

לכן, לדעתי כאשר יש טייס מנוסה - ואתם הרי מכירים את הטייסים - ויש עומס, בהחלט יש מקום לוותר על דיווחים בכל נקודה - הפקח צריך ליזום את זה, ולהודיע לטייס שהוא מצפה לדיווח בנקודה X, וזהו.

אבל ככה זה עובד ממילא...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...