עבור לתוכן
E.Z

נחיתות באילת--> נא לקרוא זה חשוב

Recommended Posts

פורסם

היום הייתי בעמדת מגדל אילת ולא מעט אנשים היו מופתעים כאשר בנחיתה הם קיבלו גישת ראייה בלבד בימקום נוהל מכשירים ל- 03 הסיבה לכך היא שבאילת כבר לא קיימת עקרונית הגישה הזאת בגלל מלון מרידיאן שיושב על הציר לכן דבקתי כאן על הריאליזם ושלחתי את כולם לגישת ראיה.

בהזדמנות זו רציתי להגיד שזה רע מאוד שטייסים יודעים לטוס על הנתיב אבל להיצטרף בצורה מאוד פשוטה ל-"עם הרוח 03" הם לא יודעים שזה אחד הדברים היותר פשוטים בעיקר למי שבא מצפון לאילת.

ודבר נוסף הפיינל באילת הוא יחסית קצר הרבה אנשים חצו את הגבול למיצריים וזה לא אמור לקרות - לתשומת ליבכם

שבוע טוב לכולם

פורסם

אתה רציני בקשר לגישת המכשירים לאילת?

היא עדיין קיימת בפמ"ת נכון לנוב' 2003...

גם הייתי באילת כשמרידיאן כבר היה קיים, והמטוס ביצע את הגישה הזו - או שלא תפסתי נכון את הכיוונים שלו...

פורסם

זה מה שאמרו חי במודיעין טייס אני לא יודע אם ניתקו שם את ה- לוקלייזר אבל לפי דעתי אי אפשר להיסתמך עליה וחוץ מישזה זה לא קשור יותר נוח ויוצר בריא להכניס שם הקפות ראיה מאשר הנוהל הזה שמגיע עמוק לתוך מצריים ולא אמורה הליו תבעיה להיכנס בראיה למי שקצת יודע.

פורסם

ברור שזו לא בעיה בתנאי ראות נורמליים.

אבל אני אומר לך, הייתי באילת בסוף סמטמבר, מרידיאן כבר היה קיים.

אין לי כמובן כיוון מגנטי, אבל אני יותר ממשוכנע שהוא ביצע את הליך המכשירים.

זו לא היתה הקפה פשוטה, מעל העיר הוא עבר גבוה מידי.

פורסם

אלעד שלום,

אני חושב שיש לך טעות מיכוון שאני הייתי באילת קצת מזמן עם הסקאנר.. האזנתי למגדל אילת

ולא להפתעתי .. המטוסים ביצעו תהליך מכשירים ל 03..!.

בקשר לטייסים שהגיעו אתמול לאילת.. אני הייתי אחד מהם, כשאמרת לי להנמיך 2500 שמאלית ל 03 ביקשתי ממך אם יש אפשרות למכשירים אמרתי לי "רות, עבור" מן הסתם הבנתי שאני ראשי.. לאחר מכן אמרת לי מדוע לא הנמכת אמרתי לך אני יוצא למכשירים ותגובתך הייתה " אין לוקלייזר , הלוקלייזר מת..".

ומה שסיפרתי פה.. היה רק בשביל שתבין מה היה.

תודה , שבוע טוב.

אורן.

פורסם

רות אין לי תלונות בכל מקרה יכול להיות בקשר ללוקלייזר אני אבדוק את זה שוב אצל אחד החברים שלי בכל מקרה החלטתי להפעל גישת ראיה במקום מכשירים א. כי התנאים איפשרו את זה ו ב. כי זה יותר נוח לנהל הקפה אם מטוסים מתרגלים והנחיתות יותר מהירות. לעומת גישת המכשירים שנכנסת עמוק לתוך מצריים

פורסם

בכל אופן וללא קשר אלעד צודק בנושא ההקפות!

כקצין ההדרכה של IAL נתקלתי לא פעם בטייסים שקפצו ישר למכשירים (מה לעשות, עד התקופה האחרונה VFR לא היה רלוונטי בסימולטור, למרות שהקפה תמיד ניתן היה לבצע).

אבל הקפה זה דבר בסיסי, שכל טייס חייב להכיר ולדעת לבצע היטב.

אם התנאים והפקח מנחה ביצוע הקפה, כל טייס חייב לדעת לבצע זאת!

בעולם האימיתי טייס שלא יודע לבצע הקפה (יותר נכון מישהו שלא יודע לבצע הקפה, אין טייס שלא יודע לבצע הקפה) לעולם לא תהיה לו בכלל ההזדמנות לבצע גישת מכשירים...

פורסם

שלום

אם אתם רוצים לדעת את המקום שה757 מבצע את הפניה לכיוון מזרח אחרי שהוא סיים את הקפת עם הרוח, הוא מתחיל את הפניה בערך קילומטר שתיים לתוך הרי אילת מכיוון חוף אלמוג (איזור הר צפחות)

אגב, ה ATR42 עושה את הפניה הרבה לפני

פורסם

אשמח אם תפרטו את הליך הכניסה להקפת ראיה באיילת.

לפי הדפית, לי זה לא הכי ברור.

ולגבי ה ATR שנכנס הרבה קודם לאומת 757... כאילו דה ... :wink:

רן.

פורסם

אני אגיד לך איך אני מבצע את זה, ואח"כ, עפ"י התגובות נראה אם זה נכון...

אבל אני מגיע לסמר ב-3000.

איפשהו בין סמר ואילת מקבל הוראה להנמיך ל-2000. כאשר מקבל הוראה להיכנס ל"עם הרוח" מסלול 03, לוקח קצת ימינה, על מנת לעבור במקביל למסלול ולא מעליו. הנתיב הוא נתיב CVFR ולכן אין נתיב אחד מוחלט כמו בטיסת מכשירים.

אני מגיע צלע "עם הרוח" במרחק סביר (שוב, כללי ראיה! אני שופט את המרחק!) ושומר קשר עין עם המסלול משמאלי.

אם אני במטוס קל, אז כאשר המסלול 45 מעלות מאחורי אני מתחיל כניסה לצלע הבסיס, ואח"כ לפיינל.

אם המטוס גדול יותר, אני אתרחק יותר מהמסלול (גם אי אפשר לראות 45 מעלות אחורה מבפנים) - וממילא אני מבצע את ההקפה במרחק גדול יותר.

זה הכל - זה כל הקטע בראיה - אתה טס לפי מה שאתה רואה ומרגיש - תוך ציות לחוקים וההנחיות כמובן.

פורסם

אוקי, את אותו הדבר אתה עושה עם 757 ? הרי לפנות איתו צריך הרבה יותר מרחק מהמסלול, גם מרחק מהמסלול בעם הרוח שיקח אותי פחות או יותר מימין להרים ולפי מה שרשום הם מתנשאים לגובה של 2300 רגל וגם מרחק גדול יותר מהמסלול עבור צלע בסיס ואחר כך לפיינל.

פחות או יותר באיזה מהירות היתה עושה את כל הגישה הזאת עם ה 757 או 737 ?

רן.

פורסם

עשיתי בירור קטן למי שמעוניין לדעת:

פירקו את הלוקלייזר באילת השדה מוגדר כרגע בתור שדה - VFR בלבד.

פורסם

טוב אז זה לא ממש רלוונטי לגבינו...

כי או שאתה הולך לפי המציאות והשדה סגור ובטח כשהוא יפתח הכל יהיה כמו פעם,

או שלא אכפת לך מהמציאות ואז אתה תעשה גישת מכשירים :?

פורסם

אורן

בוא נחשוב על זה שהשדה ברשת יהיה פתוח אבל נתחשב בעובדה

שאין לוקלייזר יותר ולכן נאמן את טייסינו הטובים בביצוע הקפות לנחיתה באילת

מה אנחנו יכולים להשיג בזה?

פתיחת שדה אילת לתרגול הקפות שזה עוד פן באימון הטייסים ב-CVFR

פתיחת עוד עמדה די לא מאוישת והופ השמשנו עוד עמדה לרווחתם של טייסינו

מה דעתך?

פורסם

ובכל אופן, כל טייס חייב לדעת להיכנס ולבצע הקפה כאשר נדרש! זה הדבר הכי בסיסי בתעופה.

שמוליק,

מה אתה אומר על התיאור שלי להקפה באילת בעמוד הראשון בשירשור הזה?

תיארתי את התהליך נכון?

פורסם

בזמנו ביקשתי ושאלתי איך עושים הקפה ולא נעניתי

אולי יש איזה מדריך באיזה שהוא מקום שיכול לעזור לאלה שלא יודעים ולי?

תודה

פורסם

יש בסימולטור עצמו.

תעבור על השיעורים של הסימולטור.

בכל אופן איזה שיעור אתה רוצה? ממריאים - נכנסים לצולבת - פניה ימינה בהקפה ימנית, שמאלה בשמאלית.

כשמסלול ב-45 מעלות ממך, אתה פונה 90 מעלות ימינה שוב (אנחנו נלך על הימנית) וטס מקביל למסלול. זו צלע "עם הרוח".

אחרי שעברת את המסלול, והוא שוב 45 מעלות מאחוריך, אתה שוב פונה 90 מעלות ימינה ונכנס לצלע ה"בסיס".

וכשאתה פונה את הפניה האחרונה להתיישר מול המסלול ולנחות זו צלע ה"פיינל" או צלע "סופית". זה הכל.

כשאומרים לך להצטרך ל"עם הרוח" אתה נכנס ישר לעם הרוח. לכל השדות יש בפמ"ת תרשימים של ההקפות, ואיך אתה מגיע ונכנס אליהן.

תנסה פעם לתרגל עם פקח (עם איציק בשבת, אם אתה מזוכיסט :lol: ) - תיווכח שהם מאוד נכונים לעזור.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...