עבור לתוכן

Bar Rodoy

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    803
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    76

Bar Rodoy last won the day on פברואר 4 2022

Bar Rodoy had the most liked content!

1 עוקב

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

  1. ההפרדה היא מכוונת כי לרב השדה מתעדכן ולא הפוטו, דבר שגורר הורדה והעלאה של קבצים גדולים יותר לחינם. אכן הגיוני שהפוטו החדש קטן יותר. הפוטו הקודם היה יותר מקיף בגודל אבל פחות נדרש כשיש תוספי מפות חלופיים. חוץ מזה כל מה שהיה מקודם, כלומר ב-VDG, מבחינתו לא רלוונטי ולא מנוהל יותר. רק מה שנמצא ב- Flightsim מקבל תמיכה ומתעדכן.
  2. כל הסינרים עולים לFlightsim, וזה המקור הנכון והעדכני להוריד אותם. הכל נמצא בלינק: https://flightsim.to/profile/barrodoy/uploads?fbclid=IwAR0tnJeed4KaLc3lk2i17OMQzvzaYBA3BXB8r_AXcH1j-gXOvE80DufEyic למחוק כל סינרי אחר ולהתקין מהלינק הזה
  3. עכשיו אני רואה שצריך לתקן את הגובה ביחס לטמפ'. אז במינימה אתה תהיה בערך 30 רגל נמוך יותר ממה שהמכשירים יראו. אז כאשר התנאים עלולים להחמיר ואתה תהיה נמוך יותר בפועל ממה שאתה קורא, יש סכנה בטיחותית להנמיך למינימה.
  4. הטמפ' קרובה לDEW POINT אז אתה בסכנה שיווצר ערפל והראות תרד עוד יותר מה שעלול גם בהמראה וגם בנחיתה ליצור בעיות. בהמראה אתה גם ככה על הראות המינימלית החוקית וכל דבר שקטן ממנה לא מאפשר למטוס בPART 121 להמריא. בנחיתה, יש סכנה שהראות תרד מתחת לחצי מייל ואז בהצלחה לנו... בקיצור לא ממריאים מלכתחילה חח
  5. לא אמורה להיות בכלל ארובה כחלק מהסינרי הזה אלא כחלק מחבילת האובייקטים. הוא גם לא ממש גמור למען האמת. הורדת את מה שפורסם בפורום מפתחים לפני כמה חודשים?
  6. https://flightsim.to/file/27017/israel-objects https://flightsim.to/file/20287/llmz-metzada-bar-yehuda-airfield ויגיעו עוד
  7. היי, אני עובד על זה... פשוט קצת חסר זמן כרגע. את מצדה כבר העלתי לשם.
  8. I am not a real world ATC but I would assume its related to departing traffic and other acitivites in the airspace.
  9. אתה מדבר בשורות האחרונות על החלטות עסקיות נטו שאין להן שום היבט בטיחותי. תעופה היא תחום רגולטורי לחלוטין. הכל מעוגן בחוקים ובתקנות בטיחות נוקשים. לא חושב שמישהו מת כתוצאה מזה שקודאק המשיכה עם הפילם. בלי תקנות בטיחות היינו יכולים לעשות הרבה דברים.
  10. בדיוק בשביל זה צריך שילוב של האדם והמחשב ולא להסתמך רק על אחד. תרצה להיות תלוי בין שמיים וארץ עם שריפה במנוע ובלי מענה אנושי? אולי סנסור כלשהו ידווח למחשב ערך לא תקין ואז תקבל תוצאה לא רצויה? הייתי שמח לפרט קצת מהניסיון שלי במערכות מורכבות אבל יש על זה כמה חסיונות אז לצערי זה לא מתאפשר. אני רק אגיד שהמשתמש(במקרה שלנו הטייסים)מגלה באגים גם אחרי הרבה זמן של שימוש במערכת ובשילוב היצרן יוצאים נהלים מסודרים להתמודדות עד שהדבר מתוקן תוכנתית אבל בדיוק בשביל זה קיים האדם. את האוטונומיה והבינה המלאכותית בונה אדם. אלו לא מתנות מושלמות שאלוהים הוריד מהשמיים. אם אתה טוען שאדם עושה טעויות אנוש, אז הוא בוודאי גם יעשו אותן בתכנות קוד מורכב מאוד עם מיליוני שורות קוד. ומתישהו איכשהו זה יתגלה. מי אמר שיהיו הרוגים? אולי לא... אבל הmcas הוכיח שכן ופה היו טייסים שהיו יכולים לתקן עקרונית אבל המערכת לא נתנה להם. בכל מקרה I rest my case בכל התגובות שלי שכבר חוזרות על עצמן.
  11. בדיוק. זה בהמשך לטענות שאני מעלה כבר בכמה תגובות בפוסט, ולא קיבלתי התייחסות רצינית אליהן, יש צורך במערכות גילוי יקרות מאוד ויש גם צורך לגיבוי בשבילן. ולמערכות כאלה צריכה להיות מבוצעת אינטגרציה רצינית, עם qa שיקח המון זמן וגם אז יהיו באגים שיתגלו מתישהו בהמשך הדרך. שלא נדבר על שדרוגים ועדכוני תוכנה שיכניסו את כל העסק ללופ הזה בחזרה. מה גם שמערכות גילוי כמו שתיארתי קיימות אולי רק בשווקים צבאיים, אצל יצרנים שכנראה לא יוכלים/רוצים לשתף את המידע עליהן מסיבות מובנות, מה שמצריך תקציבי עתק של מחקר ופיתוח מהיצרניות ו/או קבלני משנה, שגם עליהם מקרה הmcas בmax הוכיח שאי אפשר ממש לסמוך.
  12. אנחנו מדברים ממקום שראה בעיניים שלו שלא הכל שחור ולבן בתעופה ולפעמים צריך שיקול עם רגש ולא שיקול קר (איתי חווה את זה ביום יום). נכון שגם היום אפשר לשלוח 787 אוטומטית מבן גוריון לLAX והוא יגיע בשלום אבל זה בתנאים סטריליים. הworkload הוא לא ממש פקטור, זה יותר שיקול הדעת והמענה האנושי. תנסה לחשוב רגע, איך אותו מטוס יזהה את השועל שקפץ על המסלול... כתבתי כבר בתגובות קודמות, תצטרך מערכות מתוחכמות שעולות מיליונים, שלא נדבר על חלקי חילוף, תחזוקה שוטפת והכשרת טכנאים לדבר. שכל תקלה קטנה תשבית לך מטוס שלם, כי אתה תיקח צ'אנס שתשאב איזה שועל למנוע בהמראה ותמצא את עצמך עם מנוע אחד, 200 נוסעים ומחשב שאולי יקבל input שגוי וירסק מטוס? או אולי אותו מטוס יבוא לנחות בשדה קלאס d בארה"ב אחרי שנסגר המגדל אבל עדיין יש תנועת ga שלא ממוכשרת בכל מיני אמצעים מתחוכמים ותגרום לו צרות צרורות? אתה צריך תשתיות ענק של תקשורת, מכ"מים ואמצעי גילוי כאלו ואחרים כדי לקיים אוטונמיה תעופתית מלאה וזה כמובן לא יכול להתקיים ב100 אחוז בעולם. חלק מהתשתית הזאת צריך להיות מותקנת על המטוס עצמו. כמו מכ"מים שיגלו תנועה מסביב, ציפורים ורחפנים... זה אפשרי אבל זה יעלה הון, כמו שכבר ציינתי. ואלו גם רכיבים עם בעיות ומגבלות משל עצמם. תעופה הוא תחום שמרני וטוב שכך. יש פה חיים של בני אדם. אם מישהו רוצה להיות שפן ניסיונות של אוטומציה הוא מוזמן. אני אישית לא חושב שמבחינת קבלת החלטות על סמך שיקולים כמו שאיתי ציין, מחשב לא יכול לתת פתרון ב100 אחוז. יכול בהחלט לסייע, לעזור לעבד מידע אבל אין לו רגש ולפעמים זה מה שחשוב. אגב, אני אובייקטיבי לחלוטין. אני לא מתפרנס מתעופה ואם מחר בבוקר נניח שכל המטוסים יהפכו לאוטומטים זה לא ישנה לי דבר.
  13. בנוגע למשפט הראשון, פה אני שוב חוזר, יש אוטומציה שעוזרת לאדם והאדם עוזר לאוטומציה. טייס טוב זה טייס שיודע לקבל החלטות ומודרך לכך. בינתיים רב התאונות בעולם הם בעולם הga שלעולם לא יוחלף באוטומציה כי אז הוא מאבד פואנטה ושם יש הרבה טייסי שבת שלא עברו הכשרה מתאימה לקבלת החלטות. חבל שאתה לא מתייחס לאענות שלי. מי מבטיח שאין באג בקוד? או שקיבלת פרמטר לא תקין מהסנסור שאחראי לדווח למחשב הראשי ואז התוכנה משתגעת? מי מבטיח לך שמישות מלאה של המערכות האלה? וגם אם תשים גיבוי על גיבוי על גיבוי! כמה בסוף יעלה כלי כזה? אגב גם לai מישהו כותב את הקוד... והמישהו הזה הוא אדם שעושה טעויות כמו שאתה אומר.. אז אתה פה בעצם חוזר לנקודת ההתחלה אגב, שים לב לשאר הדברים שרשמתי. מי אמר שתחזוקה של כלי כזה משתלמת? יש לי ניסיון עם כל מיני מערכות מורכבות, הדברים לא פשוטים כל כל ברמה של "מה הבעיה, נפתח ויהיה בסדר..." יש דברים שמתגלים אחרי הרבה מאוד זמן ע"י בני האדם עצמם.
  14. זורם איתך :), הרגנו כמה מאות ואולי אלפי אנשים בגלל שהיה באג ולא היה מי שיתן לו מענה באופן מיידי (איזה נוסע יסכים להיות שפן ניסיונות של דבר כזה?). מי מבטיח לך שעלות של מטוס כזה + תחזוקה שלו תהיה משתלמת? אני לא יודע אם אתה מחזיק ברישיון טיסה אמיתי, אבל מהניסיון הדי דל שלי במציאות (238 שעות) אני אומר שוב, יש הרבה הרבה הרבה משתנים שמצריכים שיקול דעת אנושי. ואני לא מדבר רק על לפצות על גובה שאיבדנו או כיוון לא נכון שטסנו אליו, אלא קבלת החלטות (לאוו דווקא במצבי חירום). מי מבטיח שהמטוס האוטונומי לא יחליט לטוס ישירות לתוך סופת רעמים? אז תגיד שיש מכ"ם, אני אגיד לך שבמקרה הייתה תקלה במכ"ם. אז נגיד ושמנו חלופי ועל זה גם שמנו מערכת שעושה קסם ומזהה עננים עם פוטנציאל ל- microburst ועליה שמנו גיבוי, ועל זה נשים גם מערכת שעושה עוד קסם ותזהה בעלי חיים על המסלול (קורה בשדה שכוחי על בארה"ב, בלילה, שהמגדל נסגר ועדיין יש טיסות מסחריות שנוחתות), ושמנו גם עליה גיבוי. ואז נוסיף מערכת שמזהה להקות ציפורים ונוסיף עליה גיבוי, ומערכת שמזהה רחפנים ונוסיף עליה גיבוי ומערכת שתזהה כלי טייס עם טרנספונדר כבוי (גם קורה בארה"ב) ועליה גיבוי... וגיבוי וגיבוי וגיבוי.. אתה מגיע למצב שאתה צריך מטוס עם מערכות מתוחכמות מאוד, יקרות מאוד שקיימות כרגע אולי רק בשווקים צבאיים, שלא נדבר על המשקל שהן יוסיפו.... עם עלות תחזוקה יקרה מאוד, עם חלקי חילוף שלא תמיד יהיה זמינים, עם עלות הכשרה לטכנאים ועלות על חבילות תחזוקה, הדרכות וידע שהיצרן ישחרר (אם בכלל) ואתה תגיע לעלות הרבה יותר גבוהה משל טייסים. וכמובן לכל אלה יהיו עדכוני תוכנה, חומרה ועוד.. וזה אומר עוד כסף, עוד הכשרות לאנשים הטכניים, מחסני חלקי חילוף נוספים שצריך לתחזק. בגלל זה אני אומר את מה שאני אומר כבר לאורך כל הפוסט... אני רגוע שאני במטוס כי אני יודע שהאוטומציה והאדם עובדים אחד עם השני ומחפים אחד על השני. בתור מי שטס קצת בארה"ב, ראיתי מקרים שלא תמיד אפשר ללמד מחשב בשבילם ולפעמים עין אנושית קולטת ומעבדת מידע בצורה יותר נכונה לסיטואציה.
  15. שים לב, אני לא אמרתי לא לסמוך על מחשב אבל בסוף את אותו מחשב תיכנת אדם ואם אותו אדם טעה איפשהו בין מיליוני שורות הקוד שקיימות בתוכנית אז מתישהו אתה תהיה בבעיה(MCAS לדוגמה) . אני חושב שאיפה שחיי אדם על הכף, אדם ומחשב צריכים להשלים זה את זה איפה שכל אחד חלש. לא נכון להסתמך רק על אחד ב100 אחוז. אגב לא דיברנו עוד על עלויות של מטוס היפותטי כזה, שיצטרך לדעת לזהות מטוסים אחרים בסביבה (מכ"מים זה יקר מאוד, וADS B לא תמיד אמין), לזהות מטוס על המסלול, לזהות להקות ציפורים ועוד סכנות כאלו ואחרות. מהידע שלי, סנסורים כאלה הם יקרים מאוד, שלא נדבר על אחזקה שלהם והסמכה של צוותים טכניים, זמינות ח"ח ועוד ועוד... לא פשוט בכלל. אז אולי תחסוך קצת כסף על הטייס... לא בטוח שהכלי עצמו יהיה בכלל כלכלי לתפעול. בלימודי הנדסאים שלי, אחד המרצים שלי הסביר שאפשר לפתח רכב שאם יעבור תאונה יצא בלי שריטה, אבל לא יהיה מי שישלם על רכב כזה.. אז כן, אפשר לשלוח היום מל"ט/טיל שיוט או כל פטנט אחר להפציץ אלפי קילומטרים מכאן... אבל אם הוא נופל בדרך אז רק הפסדנו כסף. כשחיי אדם הם עניין של החלטה טוב שאדם ומחשב יגבו אחד את השני ולא יחליפו לגמרי. זאת דעתי לפחות...
×
×
  • יצירת חדש...