אהלן אורן,
למסוקים יש תשתית משלהם, החל מנקודות הדיווח ועד לגבהים השונים בנקודות אלה.
דומה לתשתית ה CVFR עם קצת שוני. תשתית שיש לומר שילוב המסוקים ביחד עם תנועות האז"מ.
ניתן לראות את מפת נתיבי המסוקים תחת פמ"ת- פרסום מידע תעופתי נוסף- מפות המסוקים של חיל האוויר.
ההצטרפות לנחיתה וההמראה מכל שדה היא שונה ולכן יש לקרוא במפורש מה ניתן לבצע ומה לא בדפי המלל של כל שדה.
נלך על מסוק אזרחי שממריא מהרצליה לחיפה, יש כמה דרכים לעזוב, נשתמש בדוגמא הבאה. המסוק יעזוב לנקודה שקוראים לה "שיקי" ומשם ימשיך ל"בצרה" או ישירות ל"בועת השרון דרום", הגובה המותר בבועה הוא מירבי 700 מעפ"י (מעל פני הים).
קצת על הבועה, תעשה מה שאתה רוצה מתחת לגובה (מתחת ל700 מעפ"י) הזה תוך ערנות לתנועה הקיימת בבועה כמו: אז"מים, מסוקים אחרים, מצנחים ממונעים וכלי טייס חקלאיים.
חשוב להדגיש הבועה זה איזור לא מבוקר, מעין UNICOM שלנו, יש תדר בועה, ללא בקר.
בכללי, יש עוד בועות בארץ, וכל בועה המגבלה האיניבידואלית שלה, העיקרון זהה.
משם יצאנו מהבועה, המשכנו על פי הנתיב לכיוון בת גלים, הגענו לבת גלים, יש כמה דרכים להצטרף לנחיתה, נגיד קיבלנו הוראה להמשיך '500 נמל הקישון, מסלול 34 בשימוש והלחץ בהתאם. אתה יודע שהחנייה שלך היא ב G, אתה תנחת על מסלול 34 במקביל לחניה ומשם בריחוף תמשיך לחניה ב G. בזה נגמר הסיפור.
אם יש שאלות, אולי פספסתי משהו, במידה ויש למישהו משהו להוסיף, יותר מאשמח.