עבור לתוכן

לוח מובילים

  1. Bar Rodoy

    Bar Rodoy

    חבר חטיבה


    • נקודות

      9

    • הודעות פעילות

      785


  2. Or Bahtari

    Or Bahtari

    צוות גלובלי


    • נקודות

      6

    • הודעות פעילות

      1,942


  3. Etai Charit

    Etai Charit

    חבר חטיבה


    • נקודות

      4

    • הודעות פעילות

      2,703


  4. Shachaf Yasurr

    Shachaf Yasurr

    הנהלת חטיבה


    • נקודות

      2

    • הודעות פעילות

      1,368


תוכן פופולרי

הצגת תוכן המדורג ביותר מאז 24/08/21 בכל האיזורים

  1. כמו כן, שכחתי לציין גם שהיום הקמנו מחדש את חדר הבקרה + שדרוג קל, הוספנו עוד כשתי עמדות מחשב במקום והתחדשנו בשולחנות חדשים. בשבוע הקרוב נתחדש גם בסטים של מקלדות ועכברים אלחוטיים ובאוזניות USB של Microsoft. כך זה נראה:
    3 points
  2. שלום חברים, הכל התחיל באיזו שהיית עבודה גנרית בה הייתי צריך איזה רעש לבן להרדם (כי היה הרבה רעש במלון). חיפשתי משהו שקשור לתעופה, אפילו איזו טיסת סימולטור ארוכה. גיליתי שאין ביוטיוב שום דבר דומה! הכל או סטרימרים שמנסים לבלבל את המוח כל הזמן בפני המאזינים או שאר צלילים וקולות מפריעים. אמרתי לעצמי - למה שלא אקליט את עצמי טס? על הדרך, אני מתדרך ומכין את המטוס עם איזשהו הסבר קל. עוזר לי בתחושה שמישהו יצפה בזה, בדומה למציאות בה אתה אף פעם לא עובד לבד ומישהו יראה את העבודה שלך ויהיה מעורב. כך בהכנות להמראה ובהמראה עצמה, מכבה מיקרופון לשיוט, מדליק אותו שוב לקראת נחיתה, תדריך, הנמכה וכו׳ עם מיקרופון. כמובן שאני משתדל כמה שיותר להצמד לנהלים מהמציאות, במגבלות הסימולטור. אל תצפו לגרפיקה מטורפת, מדובר בעיקר באופרציה. הערוץ באנגלית כדי לדבר לכמה שיותר אנשים, ועם זאת ממש לא מעניין אותי מספר הצפיות, תגובות, עוקבים וכד׳ - סתם חשבתי שיכול לעניין אנשים כאן, תוכן שמשחק על חווית טיסה מציאותית. בוידאו הזה אני טס מליאז׳ בלגיה לשיקגו אוהייר, המראה, נחיתה ו-ZFW ממש קרובים למגבלות כפי שניתן לראות בתדריך ובהכנות להמראה ולנחיתה. כמובן שבין כל הדברים שאני עושה נכון, אני גם טועה. חלק מהטעויות רשמתי לעצמי. מוזמנים להעלות כאן או שם את הטעויות האלה לדיון, אשמח לשמוע. וכמובן שאם יש לכם דברים לשימור/שיפור הוידאו עצמו - גם אשמח לשמוע. מקווה שתהנו. מי שזה לא בשבילו, זה ממש בסדר. שבת שלום!
    2 points
  3. מתאים וראוי. כל הכבוד לשניכם, כיף לראות את שניכם מתקדמים
    1 point
  4. שלום לכולם, החל מהשבוע הבא ולמספר חודשים הבאים לא אוכל להמשיך ולבצע את תפקידי בחטיבה בשוטף, היות שזהו המצב הנתון ותהליך החלפת מנהל החטיבה מורכב יותר מכפי שציפינו ימונה ממלא מקום זמני לתפקיד עבור התקופה הנ"ל. את התפקיד יבצע שחף יסעור. אשתדל מאוד בתקופה הקרובה לעקוב אחר הנעשה בחטיבה ולסייע עד כמה שניתן. כתובת המייל של שחף: vatil1d@vatil.org.il שחף ייכנס לתפקיד החל מיום שלישי ה-21/9 בשעה 20:00. שבוע טוב וחג שמח!
    1 point
  5. תודה רבה לכל המברכים ! שיהיה לנו בהצלחה עם הרבה טיסות\פיקוחים ואירועים מכובדים ! תודה לבכתארי ונמשיך את מורשתו בצורה הטובה ביותר
    1 point
  6. שמתי לב שכל (או 99%) מהאירועים שואטיל מארגנת הם אירועי שת"פ שבהם טסים נתיב מסויים, בעוד שבשאר חטיבות (בעיקר באירופה לפי מה שאני מסתכל) יש הרבה אירועים מקומיים שאינם כוללים נתיב מסויים, כמו למשל ה-Midweek Madness באנגליה או Roma Nights באיטליה. עכשיו נכון, אני זוכר שניסו לעשות פה אירוע שבועי או דו שבועי וזה לא הלך. אבל מה לגבי אירועים מקומיים חד פעמיים שיצטרפו לימים שבהם יש הרבה אירועים באירופה כמו היום למשל, ועוד כשזה חג אצלינו. ומה לגבי מערכת ה-Booking של הפקחים? נראה שהיא רק ליופי.
    1 point
  7. 1 point
  8. בהצלחה באכתרי! ובהצלחה שחף!
    1 point
  9. היי חברה, אשמח שמשהוא יעשה את העיצוב הבא עבור הPMDG 747-400. חיפשתי בAVSIM, ולא הצלחתי למצוא! בני
    1 point
  10. אני מסכים עם איתי פה לגמרי, גם אצלי זה כך. לכולם יש עבודה, ילדים, לימודים. לא שאני לא מתחבר לפעמים ספונטני, אבל "לעשות טיסה" רצינית זה זמן. תכנון, נתיב, הכנות על הקרקע, במקרה הטוב שעתיים, ויש שני יעדים בשביל זה, קפריסין ורודוס פחות או יותר. הודעה מראש לא פוגעת בכלום - אם פקח יודע שהוא הולך להתחבר, כמה שיותר מוקדם עדיף, ו"משמרות" ליום קבוע זה אפילו עוד יותר טוב - אני מבין את התסכול שאין תנועה. אבל צריך לייצר שגרה בכדי שאנשים ידעו להתכוונן לזמן הזה. וצריך לפרסם את זה בדף האירועים של ואטסים ולקדם את זה בחברות הוירטואליות והחטיבות באופן פעיל. הפיקוח בארץ בסה"כ ברמה גבוהה. אם יום בשבוע - או אפילו פעם בשבועיים או בחודש יהיה מפורסם מראש, וזה יקרה בעקביות ולאורך זמן יש מצב שזה יזמין טיסות. מיוון/איטליה/בלקנים/אוקראינה זה לא כ"כ נורא. אבל מגרמניה, צרפת, ספרד, בריטניה - אלה בהחלט טיסות שצריך להתכונן אליהן ולפנות להן זמן. ואם זה לא מפורסם מראש אתה לא נכנס בכלל למערכת השיקולים של הטייסים הזרים. כאמור - מציע שוב לנסות שת"פ עם יוון/קפריסין/תורכיה. שיהיה אירוע חודשי east mediteranean. אפילו עם מצרים.
    1 point
  11. אהלן, נושא הדיון הזה הוא חלק קטן מבעיה גדולה. הנהלות חטיבת VATIL לדורותיה ניסו ומנסות עדיין למצוא את "נוסחאת הקסם" להגדלת הפעילות. חלק אמרו שעם פיקוח יבואו התנועות, חלק אמרו שהתנועות יביאו את הפיקוח, חלק אחר הלך על אירוע שבועי - לצערי אף אחד לא פיצח את הנוסחה. בשורה התחתונה משוואת הפעילות החטיבתית נתמכת על עוד מגוון רחב של אלמנטים שבחלקם גם אינם פרי בחירה. דוגמאות: 1. המנטליות הישראלית - בישראל באופן כללי יותר חיים את הרגע ופחות מתוכננים לטווח ארוך. לכן, בכל פעם בהיסטוריה החטיבתית שהיו מערכות שיבוץ פקחים כמעט ולא היה ניתן לראות שיבוץ לפיקוח עוד 4 ימים, וגם אפילו לא לסופ"ש. נוסיף על כך את העובדה שיש חטיבות אחרות שבהן הפקחים יכולים להיות בטוחים שתהיה תנועה במשמרת שלהם ובישראל זה לא קורה. מכאן שאין כל סיבה שפקח יתחייב לשעתיים. 2. מרחק של 3-5 שעות טיסה ממרכז הפעילות הכי קרוב אלינו - אירופה. כשחובב תעופה וירטואלית אירופי חוזר בערב מהעבודה הוא לא מחפש 4-5 שעות טיסה, הוא מחפש שעה-שעה וחצי. וכשבאירופה יש כל כך הרבה היצע של יעדים אין ממש סיבה לטוס בישראל והסביבה. 3.חוסר ההיצע ביעדים מישראל בטווח השעתיים טיסה - ובכן מעבר ליוון, טורקיה,קפריסין ואילת-רמון אין מספיק מבחר של יעדים. אני מנסה לאחרונה עד כמה שניתן להנגיש את הידיעה על פיקוח בישראל לטייסים הישראליים בזמן אמת באמצעות הכלים הטכנולוגיים החדשניים שיש כיום לעומת פעם. למשל: קבוצת העדכונים של החטיבה ב-Whatsapp שבה תמיד יוצא עדכון על פיקוח צפוי מראש ופיקוח מחובר, בוט הפיקוח של החטיבה ב-Telegram ששולח הודעה אוטומטית ברגע שפיקוח עולה בישראל (הייתי עושה זאת ב-Whatsapp אם היה ניתן). זה הזמן להצטרף: וואטסאפ:https://chat.whatsapp.com/7vHHJPZRIRIAgMgFxbhbGD בוט פיקוח בטלגרם (ללא ספאם): https://t.me/vatilatconline בשורה התחתונה ובהתייחס לכל הדברים שנכתבו מעלה להלן העובדות שצריך להשלים עימן: 1. אי אפשר להסתמך על אירופאים בנושא. 2. נדרשים שניים לטנגו - כשפקח משתבץ מראש טייסים צריכים להגיע, וכשיש כמות טייסים מחוברת או צפויה להתחבר צריך פקחים. בנוגע לאירוע שבועי באופן ספציפי - ההיסטוריה מוכיחה שלאחר שבועיים-שלושה האחריות לקיום האירוע מתגלגלת להנהלה שמוצאת את עצמה מפקחת בעצמה כל פעם, וגם אז כמות התנועה לא ממש מתגמלת..... לכן, החטיבה מתבססת על אירוע חודשי מיוחד בשת"פים עם חברות אחרות, אלה האירועים שהכי מוכיחים את עצמם סטטיסטית.
    1 point
  12. אני מסכים, אבל אני רק טייס ולא פקח, אז אני מכיר רק את נקודת המבט של "מקבל השירות" ולא "נותן השירות". לדעתי יש הבדל מהותי באופן תכנון הזמנים בין טייסים לפקחים. בעוד שפקח יכול לגלות שיש לו שעה פנויה ולהתחבר, כטייס (שמשקיע), לעלות לרשת זה פרוייקט שלם: מהרגע שהתיישבתי על הסימולטור לתכנן את הטיסה ועד שהמטוס משייט על טייס אוטומטי, זה שעה וחצי. נחיתה זה תהליך גם כן של סביב השעה. אני משתדל להודיע מראש למשפחה בבית ולתאם איתם מתי אני "נעלם" לסימולטור ובונה את כל הטיסה ותכנון הזמנים סביב הלו"ז המשפחתי. הנקודה שלי היא שהרבה יותר קל לי כטייס, מהרגע שהחלטתי שביום מסויים אני טס בסימולטור, לעשות בוקינג ולדעת בקירוב די טוב מתי אגיע למרחב בן גוריון. זה מאוד לא ספונטני מבחינתי. בעוד שלראייתי, פקח יכול כן להיות ספונטני לפי כמות התנועה שהוא רואה ברשת. המסקנה שלי היא שחסרה מערכת בוקינג לטייסים שאכן מתפקדת ואכן כולם יודעים להשתמש בה ולהסתכל עליה בזמן. פקחים יכולים לראות שביום שישי בין 2-4 בצהריים יש הרבה נחיתות והמראות מתוכננות ולכן יתחברו בהתאם. אולי זה מה שיעזור, לפחות ברמתנו. גם ברמה הבינ"ל, טייסים זרים יוכלו להשתמש בזה על תקן "בקשת פיקוח", ובסבירות גבוהה שיקבלו מענה, במיוחד אם פקח רואה את מערכת הבוקינג, רואה שג'ון דו דיווח שהוא יטוס מאטלנטה לתל אביב ונחיתה משוערת בשעה X, אותו פקח יבדוק את הרשת ויראה שאכן ג'ון דו מחובר ובדרכו כמתוכנן.
    1 point
  13. אז בוא נעביר את ישראל לליד איטליה וככה יטוסו אלינו יותר
    1 point
  14. Or Bahtari

    שנה טובה!

    שלום לכולם, השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד בעקבות מגבלות הקורונה שמנעו מאיתנו לקיים את האירועים המסורתיים כבכל שנה, אך עשינו כמיטב יכולתנו לשמור על פעילות תקינה בגבול הניתן ואף הצלחנו להביא את החטיבה למחוזות חדשים במגוון תחומים. אני מבקש לאחל לכם חברי החטיבה שנה טובה ומתוקה מדבש! מי ייתן והשנה הקרובה תהיה אפילו טובה יותר מהקודמת, עם רמת פעילות גבוהה ברשת, הסמכות פיקוח, אירועים מיוחדים ועוד מגוון פרויקטים פורצי דרך. וכמובן - שמספר ההמראות יהיו כמספר הנחיתות (כי איך אפשר בלי הברכה הזאת 🙂) שלכם, אור באכתרי - VATIL1 מנהל החטיבה
    1 point
  15. בוקר טוב לכולם, השעה 04:25 בבוקר, קצין תורן טייסים באלעל מתקשר לארליך ומעיר אותו במהירות רבה וקורא לו לטייס כונן, מי כמונו מכיר את ארליך, ארליך בעל טווח ארוך של שעות, קצין ראשון על הצי 737 מתייצב ללא בעיות לכל טיסה והזמנה שקוראים, 5 בבוקר ארליך מתייצב מגיע לגייט ארליקו מגיע למטוס, פוגש את הקברניט הבכיר איצקו, משוחחים על הקורונה וכמה בכיף היה בחלת ורוצים לחזור, פה ושם סיימו להכין מטוס ביקשו קלירנס וייאלה פושבק גדעון המגדל איזשהוא דופק לארליך תמונה ושולח לו בווצטאפ ארליך מצלם מעלה סטורי לאלפי העוקבים שלו שהוא הוקפץ באמצע הלילה מרוב ששמואל היה חמוד, מצלם את ארליך ואיצקו מהפושבק, שמואל זה המוביל כנף האגדיי שלנו תם תם תם מקבלים מכתב מהדיילת ילד בן 13 מעוניין להכנס לקוקפיט, חוגג בר מצווה, צוות הקבינה לוקח את החשיבה באופן מרבי ומזמין את נועם בן 13 להמראה בקוקפיט, נועם מאד שמח רץ ישר לעבר הקדמי המטוס, מבקש אישור ומתחילים בהסעה ארליקו שלנו פותח את הכסא מפלט ונועם יושב לכיפו. השעה 06:39 עולים על המסלול לאחר ישראייר ובתול איירליינס לאחר המראה כבדה של אחד ללונדון ואחד טיביט קבינה שקטה איציק מכריז לדיילות לא לקום ובום טראלה המראה אחותו של נועם שנדחפה לבר מצווה שלו מצלמת תמונות מהמראה מצלם הנוסע עומר את ראשון לציון וכל הדרום שניתן לראות, מתחילים הכנות לקראת המראה, קוקפיט צפוף גישה מעניינת, מזג אוויר חרבנה, יורד המון גשם ביעד, הרים, מעונן, ראות קלויה, לוקחים את השיקולים האלה להכנס את נועקמה לאחר הארוחות בוקר שהוא קיבל, לקחנו את המחשבה בעומק ליבה והזמנו אותו לנחיתה לכבוד הבר מצווה. עוד רגע מיורטים לפיינל ארוך הילד יום הולדת מצלם לחברים בכיתה, רק חבל שהוא חוזר לבידוד ולא יתחיל איתם בית ספר. זהו עד כה, מחר בבוקר הטייס יחזור לארץ לאחר יום חופש במלון בשוויץ * כן אני יודע שהסימלטור נראה גרוע, וצריך עוד לשפר המון, את הזריחה ניסיתי להגיע לכמה שיותר מקצועי בREX הבעיה שכל יום זה משתנה בגלל העננות והחום שמגיע אלינו, אז קשה מאד לגמש את העניין הזה מצטרף לכם כמה תמונות איך זה נראה מנתבג בבוקר או באופן כללי , * כן השמות והסיפורים אלה דברים אמיתים שהיינו עושים פה לפני כמה שנים טובות והרבה אנשים לא יודעים, אז הגיע הזמן להחזיר את המסורת האגדית :). פ
    1 point
  16. שלום רב חברים ברצוני להתנצל אודות המקרה שקרה אתמול בשעות הערב המאוחרות בשרת הדיסקורד החטיבתי, יש דרכים לדבר גם אם קוטעים אותך. לנפגעים שלום, מתנצל ומקווה שתקבלו את סליחתי. שיהיה שבוע טוב מלא בבשורות טובות.
    1 point
  17. כנראה שזה דרך ה-Q30
    1 point
×
×
  • יצירת חדש...