עבור לתוכן

לוח מובילים

  1. Chris Bell

    Chris Bell

    יקיר חטיבה


    • נקודות

      932

    • הודעות פעילות

      1,792


  2. amir friedland

    amir friedland

    חבר חטיבה


    • נקודות

      698

    • הודעות פעילות

      1,875


  3. Niv Tesler

    Niv Tesler

    חבר חטיבה


    • נקודות

      530

    • הודעות פעילות

      323


  4. Or Bahtari

    Or Bahtari

    צוות גלובלי


    • נקודות

      304

    • הודעות פעילות

      1,946


תוכן פופולרי

הצגת תוכן המדורג ביותר מאז 11/08/12 בכל האיזורים

  1. חברים שלום לכולם לאחר לבטים רבים החלטתי בשיתוף פעולה עם צוות מקצועי להקים את אלעל ורטואל חדשה . לשמחתי לאחר מאמצים רבים והרבה עזרה מאנשים שונים {שכרגע לא אציין את שמם }הפרוייקט קרם עור וגידים ונמצא בשלבי סיום. ואתר יעלה בקרוב . החברה תעבוד בסטנדרטים של חברות וירטואליות מהמובילות בוואטסים. פיצ'רים ותוכנות מתקדמות יפורטו בהמשך. בקרוב יפורסמו עוד פרטים , השארו בכוננות . בברכה שמעון כהן סגן נשיא אלעל ורטואל
    24 points
  2. שלום לכל חברי החטיבה באשר הם! לאחר פניות חוזרות ונשנות בנושא התקנה ותפעול תוכנת Fsinn, אני מציע את שירותי לעשות לכולם הדרכה כוללת בנושא. על הפרק: 1. הורדת התוכנה והתקנתה. 2. עריכת קובץ ה DLL של הסימולטור למניעת בעיות עתידיות. 3. הפעלת התוכנה בפעם הראשונה במצב תקין. 4. הגדרות כלליות של התוכנה + הגדרות סאונד. 5. הסברים על טיפול בתקלות פריימים וכדומה במהלך החיבור לרשת. 6. מניעת קריסות התוכנה/הסימולטור לפני גישה לנחיתה (כמו שכמה חברים סיפרו שחוו) אם תציפו עוד בעיות כאלו ואחרות, אשתדל לפתור אותן. בונוס קטן ממני אליכם יינתן ביום ההרצאה... שווה להגיע, מבטיח שתצאו מרוצים כל מי שמעוניין, נא להשאיר הודעה או לעשות לייק להודעה שלי וכך אראה אם יש ביקוש לדבר כזה, ולאחר מכן אקבע מועד סופי. שבת שלום וסופ"ש נעים לכולם!!!
    22 points
  3. אהלן חברים - כמו שחלקכם שמע או ראה בפורומים של ואטסים, החלטתי לפרוש מתפקידי כמנהל אזור אפריקה המזה"ת, שאני ממלא מיום הקמת האיזור הזה (לפני כשלוש מאות שנה בערך). חיפשתי יורש טבעי כבר כמה שנים, אבל לא הלך. האנרגיות שלי דעכו ולא הוסיפו לזה ים של דרישות מעצבנות שצצו כל הזמן, טפסים, מכתבם באורך הגלות, דרישות לשיחות סקייפ ועוד ועוד. פעם היה יותר נוח... בכל מקרה, מגיע עכשיו לאיזור מישהו עם אנרגיות חדשות, שיסייע להצעיד אותו קדימה. לי לא יזיק יותר זמן פנוי למשפחה, למוזיקה, לעבודה ובעיקר - לחזור לפקח ואולי גם לטוס כשאקים מחדש את הקוקפיט. אני מתגעגע לזה מאד, ולא היה ליסיכוי להשקיע בזה זמן עם דרישות תפקיד מנהל האזור בשנים האחרונות. תודה רבה לכל מי שסייע לי במהלך השנים לעבודה האיזורית - שאדי שהיה בצוות האזור והחזיק את אתר VATAME, רב"ש שעזר לי מחשובית, עופר בן פרץ שסייע רבות ועוד. תודה גדולה לכל מנהלי החטיבה הישראלית לדורותיהם ולצוותים שהעמידו ונתנו לי שקט כמעט תמידי לפחות לגבי החטיבה הישראלית - היה תענוג לעבוד איתכם ומולכם! ותודה לכל חברי החטיבה הישראלית על זה שתמיד הייתם ראש חץ בואטסים, גם אם הרשת לא תמיד הבינה והכירה בזה. לא בטוח שאהיה כאחד האדם עדיין, יש סיכוי טוב שעדיין אשאר בתפקיד ניהולי של תכנית התעודות שהגיתי והצגתי בכנס החטיבה, ובכל מקרה אעביר חיפה למנהל הנכנס כדי שימצא את ידיו ורגליו באיזור מוכה הסכסוכים שלנו. עד אז, להשמע ולהתראות ברשת! אילן
    22 points
  4. לא פירסמתי פה הרבה זמן תמונות מנתב"ג..אז הנה כמה מהעת האחרונה תהנו תמונה ממש טרייה- ECD לפני נגיעה על 12, מחזיר את ביבי הביתה. MD גרמני מטפס (איזה זווית טיפוס!) נוסטלגיה..עצוב לראות את המצב של הבחור הזה עוד אחד שכבר לא איתנו פולני NGX ה-מלכה ביקור מיוחד Boeing vs. Airbus 005 הולנדי טורקי-ספרדי אחד בשביל פרחי והנה קצת תמונות קוקפיט MD 737 757 משודרג 777 זהו להפעם... תגובות יתקבלו בברכה שבוע מצויין
    21 points
  5. לפני כמה ימים פרסמתי תמונות עם אובייקט בסינרי של דוד, מהלך זה פגע בזכויות היוצרים של דוד והחברה שעמה הוא עובד. בתור יוצר כמו דוד, אני יודע כמה אנו נותנים חשיבות לזכויות היוצרים שלנו ולכן אני מתנצל והאובייקט יפורסם לרווחת החטיבה שכשהוא יושלם (לא תלוי לגמרי בי). אני מדגיש שאין שום קשר בין הסנרי של דוד ולאובייקט שהכנתי. שוב סליחה וערב טוב, ניב
    20 points
  6. היי, כמו שאתם יודעים, חד"ב פורים התקיים בשבת-ראשון שעברו. אני רוצה להגיד כל הכבוד ותודה רבה לאיליי בכר, שבאמת הקדיש מזמנו, בא, ופשוט עלה כל יום שעתיים בערך כגישה, וגם ברגעים אלו הוא באוויר. בנוסף, בתור חניך קרקע שהורשה לעלות עם השגחות לרשת, אני רוצה לומר תודה רבה לאיליי בשמי ובשם כל החניכים, על ששמח לעזור, להשגיח, ולשמור על שלושה חבר'ה שרק עכשיו עלו לפקח בפעם הראשונה, למרות שהוא לא המדריך שלנו יותר וזה באמת לא מובן מאליו. תודה רבה איליי, אני אישית שמח מאוד שאתה בצוות החטיבה והגיע לך הקידום הזה. (מנהלים, לדעתי ההודעה הזאת ראויה לפורום הראשי, לשיקולכם להעביר אותה לOFF TOPIC.)
    18 points
  7. בפסח טסתי לטיול למוסקבה בשני הטיסות יצא לי לבקר בקוקפיט טיסה הלוך: ELY611 LLBG-UUDD 30.3 4X-EAL בטיסה הלוך נכנסתי לקוקפיט בשיוט ונשארתי עד נחיתה כולל פיינל למסלול 14L וערפל מסיעים לחניה 21A טיסה חזור: ELY612 UUDD-LLBG 9.4 4X-EAR בטיסה חזור הייתי כל הטיסה בקוקפיט אבל לצלם התחלתי מעל אזור טורקיה 737 עובר מתחתינו מתקרבים לחופי תל אביב אחרי פניה מLIMKO ל REBDO ההליך שבצענו היה SOSOT VISUAL RWY30 חוצים את SOSOT פונים לפיינל שניות לפני נגיעה נכנסים לD4 וזהו מקווה שנהנתם מהסט !
    17 points
  8. שלום לחברי החטיבה! למי שמכיר ולמי שלא, עשיתי הרצאה בנושא הגדרות הסימולטור וגרפיקה לפני מס' חודשים בשרת ה TS של החטיבה והיה מענה לנושא הנ"ל. מאז יש חידושים נוספים והגדרות נוספות שאוכל לחלוק עמכם בכדי שחוויית הטיסה שלכם בסימולטור תעלה מס' מדרגות לרמה מדהימה ולכל משתמש (שזה הכי חשוב). אשמח אם כל מי שמעוניין בהרצאה הנ"ל ישאיר הודעה או פשוט ילחץ על ה"לייק" בהודעה, וכך אדע את כמות הדרישה לנושא ואוכל לקבוע תאריך אולי לסופ"ש הקרוב. אני יכול להבטיח לכולם שיהיו שינויים משמעותיים לטובה לכל המשתמשים. אפשרויות חדשות שאולי לא הכרתם עדיין, וכמה אקסטרות ממני למראה סימולטור ברמה גבוהה מאוד. יש למה לצפות!!! תשאירו הודעה.... תודה, ברק זוהר
    17 points
  9. iCVFR Israel Scenery Project !Exclusively released on Vatil; accessible to all registered VATIL/SIM member’s only Project Homepage http://vatil.org.il/forum/index.php?showtopic=41215 (Forum Main Page > Developers Corner > iVFR Israel Scenery) Whats Included in this project iCVFR - Complete Israel Photoreal Imagery Coverage !Landclass - Complete coverage, Custom hand made from scratch !Autogen - Custom hand made objects with Custom Textures, Accurate Traffic, and HD Waves and Water Mesh - ASTER GDEM v2 !NEW!!! - GDEM v2 Global Patch with more flatten coverage, and Real World Airport ALT Objects - Custom hand made Complete Israel Collection Airports and Landing strips included International Airports - Ben Gurion - LLBG Domestic Airports - Eilat Airport - LLET Domestic Airports - Herzliya Airport - LLHZ Domestic Airports - Megiddo - LLMG Domestic Airports - Sde Dov Airport - LLSD Military Air Bases - Tel Nof Israeli Air Force - LLEK Military Air Bases - Bsis Heil HaAvir Hatserim - LL1A Military Air Bases - Hatzor Israeli Air Force Base - LLHS Military Air Bases - Nevatim Airbase - LLNV Military Air Bases - Ovda Air Force Base - LLOV Military Air Bases - Ramat David Israeli Air Force Base - LLRD Military Air Bases - Ramon Air Force Base - LLRM Police Helipads - Latrun Helipad - LLZ1 Landing Strips - - KGAI Landing Strips - Larnaca - LCLK Landing Strips - Arad Airport - LL1B Landing Strips - Yotvata - LL63 Landing Strips - Sde Boker - LL67 Landing Strips - Habonim - LLBO Landing Strips - Teyman - LLBS Landing Strips - Cyclone airstrip - LLCL Landing Strips - Dalton airstrip - LLDL Landing Strips - Eyn Yahav - LLEY Landing Strips - Eliaz airstrip - LLEZ Landing Strips - Fik airstrip - LLFK Landing Strips - Jiptlik - LLJP Landing Strips - Qziot - LLKZ & Nizzana - LL0B Landing Strips - Merom Golan Airstrip - LLMO Landing Strips - Mitzpe Ramon - LLMR Landing Strips - Metzada - LLMZ Landing Strips - Rishon LeZiyyon - LLRS Landing Strips - Shitim Airstrip - LLSH & Sde Boker - LL67 Landing Strips - Tnuvot - LLTV (Hospital Helipads (Multiple !Happy flying Chris Bell iCVFR Project Developers and Contributors Adam Vizer Daniel Pollak Gilad Brutman Nuriel Shem-Tov Shahar Shirto Amit Eisinger David Rosenfeld Harel Dakar Omri Soudri Shai Selbiger Aviv Kerbel Doron Angel Muli Ivanir Rom Yacov Shoval Cohen Bar Rodoy Dor Shay Nir Bachar Rom Karliner Tomer Haim (Chris Bell Elai Bachar Niv Tesler Ron Markovich Vitaly Kolesnikov (Operator / Nizkovoltnik
    16 points
  10. לפני כחצי שנה לאחר ישיבת החציון החטיבתית הוחלט להקים חברת תעופה וירטואלית שתפעל תחת החטיבה. היום אנו גאים לפתוח את חברת "שחף תעופה" החברה מפעילה מטוסים קלים וטסה טיסות בתוך הארץ. צי החברה כולל בתוכו בין היתר מטוסי C172 C206 B206 B58 ועוד. החברה פועלת בשיטה של "שלם כדי להתקדם". זאת אומרת תטוס ותרוויח כסף ובאמצעותו תוכל לרכוש דרגה גבוהה יותר ולהתקדם במטוסים. צוות החברה מונה 6 אנשים SHH1 - יובל שגב, מנהל החברה SHH2 - רום יעקב, אחראי לוגיסטי SHH3 - עומר כהן, אחראי טכני SHH4 - רום קרלינר, אחראי גרפי SHH5 - עידו חן, מנהל משאבי אנוש SHH6 - ליאב עזרא, סגן מנהל החברה החברה מפעילה טיסות תחת הרישום שחף-SHH לפרטים נוספים הירשמות לחברה ותחילת הטיסות אתם מזומנים להיכנס לאתר . http://shachaf-va.com/ לינק לדף הפייסבוק של החברה: https://www.facebook.com/pages/Shachaf-virtual/424216924397620?fref=ts
    16 points
  11. ערב טוב, הבוקר יצאתי מבן גוריון למילאנו לקראת הפיינל פור שיתחיל מחר, כיוון שהטווח של הפנום לא מאפשר להגיע ישירות למילאנו, עצרנו לתדלק בסלוניקי, סך הכל 5 שעות מרגע המראה לנחיתה. יוצאים לדרך עוצרים לתדלק ויוצאים חזרה והגענו מילאנו בהזדמנות זו נאחל למכבי הרבה הצלחה מחר בערב
    16 points
  12. שלום חברה, יצא לי הזדמנות להוריד קצת חלודה בקלים, קודם כל תודה רבה לפקחים! שנית, הנה כמה תמונות מהסנרי שלי ושל יודי, כמובן זה עוד לא גרסת בטא אז מה שאתם רואים לא בהכרח יהיה או עוד לא קיים בגרסה הסופית הסנרי כאן משולב כרגע עם הסנרי להרצליה של תומר אפשר לראות את האיכות של יודי, גם בסינרים הוא מוציא תוצאות מדהימות! רמת הפירוט בסינרי היא מטורפת, לדוגמא עמודי חשמל ופסי רכבת תלת מימדים שוב רמת פירוט גבוהה, עמודי תאורה, עמודי חשמל, רמזורים יש גם מגרשי ספורט, אולם ספורט, בתים ועצים הפיינל "החדש" בהרצליה שבוע נעים, ניב ויודי
    16 points
  13. לכל מי שמעוניין בכל הסינרים שאי פעם נוצרו לישראל ושוחררו לכלל, תוכלו להוריד אותם מהקישור הבא: https://copy.com/nSriqp67HRlY (ניתן להוריד ללא פתיחת חשבון). ריכזתי לכם את כל הסינרים, עם כל התיקונים האפשריים. כל הסינרים עובדים בצורה מושלמת וללא בעיות (כולל שדה דב ואילת),כולל כל האובייקטים שנוצרו לישראל. פשוט להוריד הכל, להעביר לתיקייה שאתה רוצים ולהוסיף ישירות לסימולטור. אם ישנן בעיות כאלו ואחרות, אשמח לשמוע. בהצלחה, תיהנו...
    16 points
  14. שלום חברים, לפני שבוע וחצי סיימתי את תפקידי כמנהל אזור VATAME. נכון לעכשיו תומס מטיו מכהן כמנהל זמני. הסגן שלו הוא מחמוד פאדלי לשעבר VATME1. זו הייתי תקופה מעניינת שבה הספקתי ללמוד מה באמת מתרחש מאחורי הקלעים ב VATSIM. עכשיו כשיש יותר זמן לתחביב אני מקווה לחזור ולפקח. תודה,
    15 points
  15. שלום חברים וחג שמח, ראשית תודה רבה לאלו שכן החליטו לקחת יוזמה ולהגיש מועמדות לתפקיד מנהל החטיבה, זה לא ברור מאליו. המנהל הנכנס הוא ירדן בן דור. חבר מאוד וותיק ומנוסה בחטיבה. ירדן הצטרף ל VATSIM לפני יותר מ 12 שנים ומכיר טוב מאוד את השטח. המון בהצלחה ואני בטוח שתעשה את התפקיד בצורה הטובה ביותר. המון תודה לאלמוג עטר שמפנה את הכסא. אלמוג לקח את החטיבה בשנתיים האחרונות ושם דגש על פעילות ברשת, אירועים ובעיקר בעיקר - פיתוח הדרכת פקחים יחד עם ליאב. המון המון תודה על התרומה לאורך השנים. החילוף הרשמי יקבל תוקף ב 15 לאפריל. עד אז יש לירדן זמן להרכיב את הצוות החדש. אנחנו נודה בהמשך לאלו שיחליטו לעזוב את הצוות ונברך את הנכנסים. האנשים שעוסקים בשמים הווירטואלים של ישראל עושים את זה כבר קרוב ל 15 שנה. אין ספק שזה הזמן לראות את דור העתיד לוקח חלק. אחד הדגשים בכהונה של המנהל הבא הוא להכניס חברים חדשים למעגל ולפתח אותם לתפקידי ניהול בעתיד. חג שמח ! אמיר
    15 points
  16. שלום חברים, היום עליתי בערך משעה שמונה בערב בזמן הבחינה של בקרה דרום והייתה כמות תנועות מכובדת מאוד של טיסות לעובדה ואילת, שמחתי מאוד. להלן מספר הערות לטייסים, מבקש לקחת כהערות בונות ולא כמקום להתרסה/ויכוח. 1. טיסות לכיוון דרום (עובדה/אילת וכד') בגובה אי זוגי (לדוג': 19,000). 2. SID באופן כללי: במהלך קבלת מרשה, ניתן לכם גובה ראשוני (INITIAL CLIMB), לא אחת קרה לי שמטוס ממריא עבר את הגובה ללא אישור - היום זה קרה כמעט עם כולם. שימו לב שגובה ראשוני נועד להפריד אתכם מתנועות ממריאות אחרות, תנועות נכנסות, תנועות בוקטורים וכד'. בבקשה שימו לב לזה בעתיד. 3. כמעט תמיד בSID TOMAL 2, פקח ה DEP/APP מקצר לטייס את הדרך ומאפשר לו פנייה ישירות ל TOMAL. בגלל הקירבה לשדה"ת הצבאי תל-נוף, ב-99% מהמקרים תבוצע פנייה ימנית ולא שמאלית, ישירות ל TOMAL. במקרים נדירים תהיה פנייה שמאלית. 4. טייסים שטועים - אין דבר, אנחנו בסימולטור, הכל בסדר, גם אם תתנגשו, אף אחד לא באמת ייפגע. היום כשתיקנתי טעויות טייסים, 2 מהם בחרו להתנתק, כנראה הלחצתי אתכם - אני מתנצל אם הרגשתם לא בנוח, חבל שבחרתם להתנתק. הייתי מעדיף שהייתם נשארים ושואלים מה לא בסדר, הייתי מסביר לכם בשמחה. אני חוזר ומדגיש, בכוונה לא הוזכרו שמות ו/או או"ק, בבקשה אל תהפכו את הדיון לויכוח. שבוע טוב :-)
    15 points
  17. שלום חברים , להלן דו''ח סטטיסטיקה של תעבורה ברשת לרבעון הראשון של שנת 2014 הכולל השוואות לשנת 2013. תוכלו לראות תפזורות שונות לאורך התקופות השונות. בסה''כ אנחנו עולים בכמות התנועה ביחס לשנים קודמות (כחלק מיעדי החטיבה לשנת 2014 ) אך כמובן לא לשכוח - להמשיך לתת גז ! _________________________________________________________________________________________________________ בשנת 2013 חטיבת VATIL סיפקה שירותי פיקוח של 1762 שעות בסה''כ. 298 שעות פיקוח על בקרת ת''א. 358 שעות פיקוח על גישה ב''ג. 548 שעות פיקוח על מגדל ב''ג. שאר השעות על עמדות הקרקע ודליברי. בשנת 2013 מתאריך ה 01.01 עד תאריך ה 23.04 סיפקה חטיבת VATIL שירותי פיקוח של 727 שעות פיקוח שעות במשך 4 חודשים . 157 שעות פיקוח על בקרת ת''א. 190 שעות פיקוח על גישה ב''ג. 303 שעות פיקוח על מגדל ב''ג. 51 שעות פיקוח על עמדות הקרקע ודליברי. ובסה''כ-40 % מסה''כ שעות הפיקוח של שנת 2013. בשנת 2014 מתאריך ה 01.01 עד תאריך ה 23.04 סיפקה חטיבת VATIL שירותי פיקוח של872 שעות במשך 4 חודשים , גידול של 19 % מהתקופה המקבילה בשנת 2013 . 130 שעות פיקוח על בקרת ת''א. 158 שעות פיקוח על גישה ב''ג. 155 שעות פיקוח על מגדל ב''ג. 486 שעות פיקוח על עמדות הקרקע והדליברי. כ50 % מסה''כ שעות הפיקוח של שנת 2013 ! בין שני הרבעונים המקבילים חלה עלייה של 19 % בשעות הפיקוח המצטברות. _______________________________________________________________________________________________ התפלגות חודשית -אפריל 2014: נתוני תעבורה אווירית : בשנת 2013 עזבו בסה''כ משדה התעופה ב''ג 4790 תנועות ונכנסו 3235 תנועות בסה''כ. בשנת 2013 מתאריך ה 01.01 עד תאריך ה 23.04 כמות הנועה התפלגה ל 1583 עזיבות ו 1088 כניסות. בשנת 2014 מתאריך ה 01.01 עד תאריך ה 23.04 כמות הנועה התפלגה ל 1852 עזיבות ו 1158 כניסות. בסה''כ בהשוואה בין הרבעוני המקבלים גידול של 15% במספר התנועות העזובות וגידול של 7% במספר התנועות הנכנסות .
    15 points
  18. אהלן חבר'ה, ב-15.4.2018 אסיים באופן רשמי את תפקידי כמנהל חטיבת VATIL זאת לאחר 3 שנות כהונה מלאות. היום סוף סוף אישרו מנהלי האיזור את מינויו של מנהל החטיבה הבא, ועל כן אני גאה להכריז על מינויו של דולב רביד כמחליפי בתפקיד. דולב, בן 27 אוטוטו, הצטרף אלינו לחטיבה משנת 2008 כשהיה בן 17 וגדל במחיצתם חברי חטיבה מיתולוגיים שלצערי כבר פחות פעילים איתנו עוד. דולב אמור להיכנס לתפקיד בתאריך המיועד כל עוד יצליח לקבל דרגת C1 עד אז בהתאם לנהלי רשת VATSIM ולחוקת החטיבה. במידה ולא יצליח לקבל דרגה זו עד אז אשאר בתפקידי באופן רשמי עד אשר יקבל את הדרגה המיוחלת. בנוסף, נבחר גיא בר למנהל מחלקת הדרכת פקחים במקומו של אור באכתרי, שאמור לסיים את תפקידו גם כן באותו היום יחד איתי. גיא בר במקרה חוגג היום 20 אביבים והוא גם כן חבר ותיק אצלנו עם ותק והיכרות עם חטיבות נוספות באירופה. אז גם לך מגיע מזל טוב! אז ממני באופן אישי, אני מאחל לשניכם המון הצלחה! אתם מקבלים לידיכם חטיבה פועלת ומשומנת היטב, עם המון אחריות כלפי שימור העבר והווה שלנו, יחד עם האחריות של להצעיד אותנו קדימה לעבר עתיד מזהיר ולדאוג לכך בהתאם שאנו אכן צועדים (או במקרה שלנו, משייטים) לעבר הכיוון הזה. אני באופן אישי מתכוון להישאר כאן גם לאחר סיום תפקידי ומוכן להיקרא "לשירות מילואים" כל אימת שתחפצו בכך, לתת עזרה ויד תומכת מתי שצריך וכל דבר שתצטרכו ממני. אז יאללה, הזמן קצר והמלאכה מרובה - הגיע הזמן להתחיל לאט לאט לזרוק אתכם למים, לחפוף אתכם, לעזור לכם לבנות את הצוות הבא, לתת לכם להכיר ואף לנהל אירועים חשובים כדוגמת החד"ב הקרב ובא, כנסים ומה לא. ובקיצור, עלו והצליחו!
    14 points
  19. שלום רב לכולם, לאחר כארבע שנים בתפקיד, בשני צוותי חטיבה, אני מסיים היום את תפקידי בחטיבה ומעביר את המושכות ל... (בן דור יודיע בקרוב ). קצרה היריעה מלהכיל את כל השינויים שעברה החטיבה בתחום אחריותי במהלך השנים. להלן הפעילות העיקרית: 1. מעבר החטיבה להתנהלות עצמאית בתחום השרתים והמערכות - גידול ענק ביכולות החטיבה בתחום. 2. הקמת פורום חטיבה חדש ומעודכן (מעבר מפורום PHPBB המיושן לפורום IP.BOARD). 3. הקמת אתר חטיבה חדש. 4. הקמת TS חטיבתי לשימוש חברי החטיבה. 5. חיבור כלל מערכות החטיבה עם מערכות VATSIM - בינהם חיבור עם משתמש וסיסמא וואטסימית לפורום SSO, מערכת BOOKING לפקחים, שאיבת נתונים על טייסים אונליין ופקחים אונליין. 6. שדרוג סקטור החטיבה בכל יציאת עדכון למרחב האווירי האמיתי לטובת פקחי החטיבה - העברת הסקטור למערכת גלובאלית ממוכנת של וואטסים לטובת שדרוג יכולות. 7. כתיבת עשרות מערכות (חלקן תפסו יותר וחלקן פחות), שורות קוד, אתרים, תוכנות על מנת להוביל את החטיבה למקום בו היא נמצאת כיום בתחום ה-IT בוואטסים - בשורה אחת עם חטיבות מובילות בעולם כמו UK וגרמניה. לסיכום: כל זה לא יכול היה להתרחש ללא תמיכת הצוותים בהם לקחתי חלק, החל מצוותו של איתי אי שם בתחילת 2011 ועד היום עם סיום תקופת כהונתו של אלמוג. תודה לכולכם! אני עוזב בסיפוק רב. במהלך השנים, לאט לאט, בוצעה פה מהפכה של ממש בתחום - הוותיקים ישימו לב - הצעירים אולי קצת פחות. למחליפי בתפקיד, מצפה לך תקופת למידה משמעותית, ארוכה, קשה אך גם מעצבת - תקח את הדברים בקלות, תתכנן את צעדיך בחוכמה - הדרישות לא יהיו פחותות אבל אני סומך עליך שתעמוד בציפיות ותצליח. לצוות הנכנס, תקופה לא פשוטה עומדת לפניכם, לא כולם יסכימו איתכם ולא תהיו אהודים ע"י כולם - דעו שככה זה - אי אפשר תמיד לרצות את כולם - לכן עם מה שאתם חושבים שנכון וצריך לקרות, השאר יסתדר במקום. לחברי החטיבה, המון הצלחה בהמשך, תנו לצוות שנבחר עבורכם את תמיכתכם - הם באמת עושים למענכם לטובתכם את הכל גם אם לא תמיד מסכימים על כך. בברכת הצלחה רבה לצוות הנכנס לחטיבה בהמשך,
    14 points
  20. היייי, מי שמכיר אותי יודע שאני חסיד של הריאליסטיות שבסימולטור ומבחינתי המטרה שאותה משרת הסימולטור היא תרגול הטסת מטוסים מסוגים שונים ולא פלטרופמה ליצירת תמונות לפורום . מבחינתי, ריאליסטיות מורכבת מ: (לפי סדר החשיבות) 1. תכונות הטיסה (החיבור בין פעולות הידיים של הטייס לתגובת המטוס בפועל) 2. פריימים * בסוף הפוסט אספר לכם על ניסוי שערכתי 3. הציוד שאיתו מטיסים את הסימולטור 4. איכות הנוף מעליו טסים. תוכנת Active Sky מספקת את שני הפרמטרים הראשונים בחשיבות ליצירת סימולטור טיסה המדמה את המציאות בצורה טובה ככל שניתן. 2. נתחיל דווקא מפריימים: Active Sky Next מזין את מזג האויר בצורה חכמה כך שמצב הפריימים יהיה גבוהה ככל שניתן, המערכת מציגה רק את מה שניתן לראות ולא מעבר לכך, לדוגמה, עננות שנמצאת מעל שכבת ערפל... מי שנמצא מתחת לשכבה זו, אין סיבה שבכלל הסימולטור "ידע" שהעננות קיימת.. ברוב המקרים תוכלו לראות שיפור משמעותי בביצועים לעומת המנוע הרגיל של FSX ושאר המנועים צד 3. 1. אני רכשתי את ASN מיד איך שיצא והאמת הוא שבשלב הראשון התאכזבתי מכמה דברים בסיסיים, אבל שוטטות וכתיבה בפורום שלהם הראו לי צוות מיומן ומקצועי שמורכב מאנשי מטאורולוגיה, טייסים ואנשי תוכנה שהמיוחד בהם שהם מוכנים לקבל הערות אם הם מנומקות ובחודשים האחרונים הוציאו 7 גרסאות בטא שונות בהתאם להערות שלי ובטוח שגם של אחרים בתחום. אני אישית אפילו קיבלתי גרסאות ביניים מיד אחרי הערה כלשהי כדי שאבדוק, צוות מדהים. התוצאה היא מערכת שמכפילה או משלשת (אני לא צוחק) את איכות התנהגות המטוס בתוך האויר, היא מקנה לסימולטור ולמזג האויר תכונות אותם חיפשתי / חשבתי איך ליישם במשך שנים רבות: - בניגוד למערכות אחרות שעושות שימוש רק ב METAR וברוחות רום, ה ASN עושה אינטגרציה וחישובים על METAR, TAF, רוחות רום, דיווחי טייסים בזמן אמת וצילומי לווין - הזרקת מזג האויר לסימולטור נעשת בזמן אמת בהתאם למיקום וגובה המטוס נקודתית וחשוב מכך, בהתאם לטוואי השטח מעליו טסים, לדוגמה: מעל שטח הררי יהיו תרמיקות ומערבולות, בימים חמים מעל היבשה, מורגש יפה מאוד בארץ יהיו קפיצות וגזרות רוח ומעל הים האויר רגוע. - כיוון ומהירות הרוח כל הזמן משתנה בהתאם לחישובים של המערכת, - החיתחות הולך ונעלם עם הגובה ועם הירידה בלחות, מה שמיוחד הוא ושחיתחות בא ונעלם בשניות ספורות ובעצמות שונות בהתאם לחישוב - כשנכנסים לתוך ענן, המערכת מורידה את הראות ל0 כך שלא רואים כלום בכל הכיוונים (בדומה למה ש P3D שלדעתי עוד לא התבשל עושה) ויש מערבולות בתוך כל העננים חוץ מסטרטוס - כשגשם יורד, הוא יורד רק מתי שאתה טס מתחת לענן ולא מתחת לשמיים - המסלול רטוב גם אם ירד גשם שהפסיק לפני חצי שעה - הדמיית wake turbulence עצמית מדהימה - יש ברד! נראות של שלג, אפקט של גשם ורעש של ברד! - יש הדמיית wind share מטורף, ו micro burst והוריקנים (זה סתם גימיק) - רואים את המזג אויר מרחוק, אם יש איזו חזית באופק - החיתחות מדהים, גורם לקפיצות מעלה/מטה ולהטיות שיכולות להיות חריפות עם רוח שמשתנה לא בטווח של 3000 רגל אלה אפילו יכול להיות הבדל של 10 קשרים ב 100 רגל והמערבולות מופחתות הדרגתית עם הכניסה לאפקט הקרקע. - בזמן הניסויים בגרסאות הבטא, כל פעם שחזרתי מטיסה במציאות, הפעלתי את הסימולטור עם ASN בדיוק באותו איזור וכל פעם נדהמתי מחדש מרמת הדיוק, לא הדיוק בכיוון הרוח ובכמות העננים, אלה הדיוק בתחושת ההטסה שהיתה לי בידיים. אקטיב סקיי, בניגוד לכמה גרסאות קודמות, לא מחליפה את הטקסטורות של העננים. מי שרוצה יכול להשאר עם הדיפולטיות של הסימולטור ומי שרוצה יכול להתקין REX. אני אישית חושב שאין צורך למשהו מעבר לטקסטורות 1024 של הסימולטור. הביצועים עדיפים וביצועים = ריאליסטיות בקיצור, הנה תורידו מפה התנסות ל 7 ימים: http://www.hifitechinc.com/downloads חברים, אקטיב סקיי מצטרף לשורה של תוספי ליבה (כך אני קורה להם) שהופכים את הסימולטור לסימולטור בגרסה חדשה גם אם בפועל קוראים לו FSX וביניהם: - כל תוספי ORBX הגלובליים (GLOBAL, VECTOR, OPENLC) - המטוסים האחרונים שיצאו ל PMDG וחברות נוספות - ואולי שכחתי עוד משהו * ניסוי קצר שערכתי: לפני כמה חודשים חשבתי, מהי הבדיקה הכי אמינה שתוכל לציין אם הסימולטור מדמה את המציאות בצורה טובה או לא. המסקנה שהגעתי היא שצריך למצוא טייס מבוגר שמצד אחד יש לו אלפי שעות טיסה ומצד שני אין לו כל גישה למחשבים בכלל ולמשחקי מחשב בפרט, להושיב אותו על הסימולטור ואם הוא מצליח להמריא, לטוס ולנחות, אז הסימולטור מבצע את תפקידו נאמנה. מצאתי 3 טייסים כאלו , ורק אחרי טיפול קשה בסטיגמה נוראית הצלחתי להביא אותם לסימולטור אצלי בבית. נתתי להם לבצע הקפה בשדה דב כי הרצליה זה קשה מידיי, תחשבו הם צריכים להתרגל ללחוץ על הכפתור בסטיק במקום לסובב את הראש באינסטינקטיביות מזל ששמתי להם כפתור RESET לראש. את הניסוי עכרתי ב4 מצבי פריימים שונים: 20, 25, 30, ו 35: ב 20 ו 25 פריימים, כל ה3 לא הצליחו להשתלט על המטוסים ובטח שלא נחתו ב 30 פריימים, רק אחד מהם נחת ב 35 פריימים כולם נחתו - היה רק קושי לעבוד עם כיוון הראש של הטייס אבל כולם נחתו תזכרו, הם טייסים שקיבלו את מלא הכשרתם בעולם המציאותו ניסוי זה הוכיח לי שוב שפריימים הולכים יד ביד עם איכות הדמיית הטיסה ושום מטוס או סנרי בעולם לא יפצה על ירידה בביצועים כי אז הסימולטור הופך למשהו אחר אבל לא לסימולטור.
    14 points
  21. ערב טוב, עוד עשרה ימים יפתח המסלול ברשת, טעימה של מה שאפשר לצפות...
    14 points
  22. אהלן ברוך הבא וברוכה הבאה! שמחים שהחלטת להצטרף אלינו, אנחנו רק מחכים לחבר'ה כמוך! כנראה שלא הגעת אלינו סתם, בטח חיפשת בגוגל "מטוסים", "תא טייס", "סימולטור טיסה", "קורס טייס", "חבר'ה צעירים שאהובים לטוס", "נמשך למטוסים יותר מלבנות" או כל דבר שהוא בסגנון.. בערך אני שמח לבשר לך שהגעת למקום הנכון! אז מה זה המקום הזה? אני יודע שהשם שלנו לא אומר הרבה לאנשים חדשים, אז נתחיל איתו VATIL זה ראשי תיבות של שתי מילים אנגליות שחיברו, מילים אלו הן - VATSIM ISRAEL, בהחלט לא אומר הרבה! אז מה זה VATSIM אתה\את בטח שואלים את עצמכם? גם VATSIM הינה ראשי תיבות של המשפט הלועזי הגדול והמסורבל הבא - Virtual Air Traffic Simulation בהחלט לא אומר הרבה! סתם, זה די אומר, אבל אסביר שים 3> - מפה והלאה אני ממשיך רק במילה המעוברתת - ואטסים ואטסים היא בעצם מקום וירטואלי לכל האנשים בעולם שאוהבים וחולמים ורוצים וחושבים תעופה איך היא עושה את זה? וואטסים מאפשרת ממשק אונלייני לכל אותם חבר'ה שטסים בסימולטור הביתי שלהם, רגע! מושג חדש, הכוונה בסימולטור ביתי היא לכל אותם משחקים שקניתם בBUG או באינטרנט (בצורה חוקית!) ומדמים לכם במחשב מטוס, שאפשר להטיס אותו, כיום נתמכים כל הסימולטורים של מיקרוסופט כמו FSX FS2004 וכדומה,וגם מדמה נוסף הנקרא XPlane, שהוא גם די טוב. חשוב להדגיש שזה לא משהו מטורף ששיך לאנשים מפוצצים בכסף מרמת השרון, זה בעלות של משחק מחשב, ככה שגם איזה חנווץ מחולון יוכל להרשות לעצמו נחזור לעינין, אז וואטסים מאפשרת ממשק אונליני (דהיינו דרך אינטרנטית) לכל אותם חבר'ה שטסים בסימולטור הביתי שלהם בבדידות, בחושך - לטוס ביחד עם עוד אלפי אנשים כאילו זה העולם האמיתי, לחוות פיקוח טיסה מאנשים אמיתיים, ללמוד תעופה לעומק, להכיר אנשים שיעזרו לי להתקדם בתחום, להבין איך עובדים כל המטוסים שמענינים אותי, להטיס 747 לניו-יורק שכשאני ממריא מנתב"ג יש מסביבי עשרות מטוסים, שכל אחד ממדינה אחרת, פקח שמדבר עברית ואנגלית בשביל שהטייסים מהמדינות הזרות יבינו אותו, מבנים בדיוק כמו שיש במציאות (אפילו את הפרסומות של בנק הפועלים על השרוולים בנתב"ג יש!). או אולי לקחת ATR של ארקיע משדה דוב, ולהמריא איתו לאילת, תוך כדי שאני נזהר לא להתנגש בארובה של רידינג, ובדרך לראות את כל הנופים של הארץ, לעבור מעל ירושלים ולראות את הר הבית, להמשיך דרומה ובדיוק אחרי שאני עובר את מכתש רמון לשמוע את הבקר (התפתחות של פקח) המזהיר אותי מפני טיסת אימונים של טייסת 119 שהמריאה מבסיס רמון והיא נמצאת באזור שלי ועוד כל כך הרבה דברים שאם אני אמשיך אני לא אתעורר מחר לצבא וישלחו אותי לכלא. אוקי, אז אם זה VATSIM בשביל מה צריך את VATIL? שאלה מצוינת! ואטיל היא החטיבה ההישראלית של ואטסים. כמעט לכל מדינה בעולם יש חטיבה. אפילו למדינות שאנחנו מאוד אוהבים אותן אבל לא מסתדרים איתן פוליטית, כמו איראן לדוגמה.. המטרה של כל חטיבה היא לדאוג לצרכים הבלעדיים של אותה מדינה שהיא מייצגת - או כפי שנאמר במסכת אבות פרק א' פסוק יג' - "אם אין אני לי, מי לי?" אז המי לי שלנו כאן בארץ הקודש היא ואטיל - שאגב, אתה נמצא באתר שלה כרגע! ואטיל אחראית לכל הצרכים של אותם חבר'ה שתיארתי קודם, אותם חבר'ה שטסים לבד ובבדידות ומחפשים חברה או מטוס.. אז מה היא מספקת? הכשרת טייסים - לואטיל יש גוף מעולה ומדהים וטוב שנקרא IFS (כן אני יודע, עוד מילה מורכבת באנגלית, אבל צריך לשמור על וואסח) - אותו גוף אחראי על קבלת חבר'ה חדשים, בדיוק כמוך, שרוצים להיכנס לעולם הזה, וקצת חוששים, וקצת אין להם ידע, והם רק עכשיו גילו מה הם הפסידו כל השנים האלה - ולהפוך אותם לטייסים שלא יביישו את חי"א הישראלי. ברצינות - לומדים הכל, החל מאיך יוצרים טיסה בסימולטור, איך מתחברים לואטסים, איך מדברים עם הפקח ועד לאיך טסים ממש כמו במציאות משדה דוב לאילת. יש קורסים מובנים ובנוים היטב, שמועברים על ידי טובי אנשינו כבר קרוב ל10 שנים. קרוב ל500 אנשים הוכשרו בקורסים האלו, אפילו אני , ומהרגע שמצטרפים לשם - נכנסים לטייס אוטומטי בדרך להשתלבות מוצלחת בעולם שלנו. לא חייבים להרשם לקורס, אפשר גם למצוא את המידע חופשי באתר ולקרוא את המדריך הרלוונטי. אז אם בא לך להרשם לקורס, או סתם להבין איך מתחברים לרשת - www.ifschool.net או אפילו לחפש בפייסבוק "IFS". הכשרת פקחים - אם כל חייך חלמת להיות פקח, או שאולי אתה אפילו פקח במציאות ובא לך לתת לנו יד - זה המקום. לואטיל קיים גוף שלם המכשיר אנשים בעלי רקע בתעופה (אם זה מהסימולטור או מהמציאות) להפוך לפקחי טיסה, אם זה מה שחלמת עליו זה מעולה בשבילך, אבל אסור לשכוח שקודם צריך להכיר קצת את התעופה עצמה אם ברצונך לקבל על זה עוד פרטים - גלול למטה לפורום הדרכת טייסים ופקחים ומצא מידע נוסף. תוספות לסימולטור - קיימים מספר רב של אנשים מדהימים שהחליטו להקדיש את הזמן הפרטי שלהם בשביל ליצור דברים בחינם למען כל מי שאוהב תעופה בארץ הזאת. אומנם זה לא דבר שהחטיבה מספקת ישירות - אבל חשוב שתכיר. אם בא לך את המטוס הספציפי שחברת מונאיר טסה איתו בהרצליה, או איזה תוסף נוף של כל גורדי השחקים בת"א או את הטופוגרפיה המדויקת של מכתש רמון והר תבור או בדיוק את התא טייס של ססנה מחיפה במציאות אז פה תוכל למצוא הרבה כאלה! ישנם מספר אתרים שמרכזים רשימות מסודרות של כל התוספים, ביניהן IFS (שפורסם קודם) או אתרים נוספים כמו - www.virtual-flight.com. וגם גוגל לא יכול להזיק אירועים קהילתיים - ממש כמו שיש עדלאידע בחולון כל שנה בפורים, ככה יש דברים שהחטיבה מארגנת מידי כמה חודשים. אם זה אירועים תעופתיים, דהיינו מטס של כל החטיבה מנתב"ג לקפריסיון או יום שלם עמוס בפיקוח בצפון הארץ או אפילו להתנחל בבית של איזה חבר חטיבה לארג' במשך חמישה ימים, שכל חבר מביא איתו מחשב ומסך, כמה חבר'ה נוספים מביאים מקרינים,החבר'ה המבוגרים מכינים טבלאת XL עם משמרות פיקוח, כלומר מי מפקח מתי, ומקימים מגדל פיקוח וירטואלי, עם כל העמדות שיש במציאות, למשך תקופה של חמישה ימים שבה כולם מפקחים זה לצד זה ונרדמים בעמדה. ללא ספק חוויה מכוננת בחיי רבים מאיתנו, אבל שווה כל רגע! או אם זה אירועים פחות תעופתיים, יותר חברתיים. כמו לדוגמא כנס שנתי שמתקיים באחוזות של חלק מחברינו, שחוץ מהעובדה שפוגשים את כל האנשים שהרסו לכם את הטיסות בחודשים האחרונים שומעים מידע חדש ומרתק אודות דברים חדשים שנעשים בחטיבה, הרצאות מעינינות (אפילו פעם הגיע אלינו איזה רא"ל במיל' בשם דן חלוץ!) ואוכל, הרבה אוכל. אנשים מדהימים שכל מה שאכפת להם זה לעזור לך להתקדם ולהשתלב בצורה הכי חלקה שאפשר, בעיקר אם אתה לא יודע כלום, וממש לא משנה לנו אם אתה בן 13 או בן 77 (יש לנו גם כאלה!). אפשר לשלוח הודעה דרך הפורום לכל אחד והוא יענה באדיבות, בסבלנות ובהרבה אהבה. אז אחרי שהבנו מה זה פה, אפשר להמשיך הלאה. האמת היא שאין כל כך לאן להמשיך, מפה זה כבר בידיים שלך! אם אתה מחליט שמה שאתה רוצה זה ללמוד לטוס כמו שצריך ברשת - אתה מוזמן להיכנס לאתר של IFS ולחפש את המדריכים הרלוונטים או להרשם לאיזה קורס. אם אתה רוצה להמשיך לטוס לבד וגלמודי, זה בסדר, יש לך פה אחלה אתרים, כמו זה שכתבתי בפסקה על התוספות לסימולטור, שיתנו לך את כל התוספים הכי עדכנים שלנו. אם אתה פה בשביל להכיר עוד חבר'ה שנושמים תעופה ועל הדרך ללמוד לטוס בסימולטור, גם אם אין לך זמן לזה בשיט (כי הרי האנשים הכי עסוקים הם האנשים עם הכי הרבה זמן פנוי) זה בסדר! תתחיל לקרוא פה בפורומים ולנסות לדבר עם האנשים הרלוונטים. ואם אתה פה בשביל הבנות, אז צר לי. לא זה המקום בשבילך, כי אין פה בנות. באמת באסה. חבל. עצב. אבל אם את פה בשביל הבנים, אז ואללה, תזהרי! זהו, המושכות בידיים שלך! כולם פה באמת לקראתך והחלום שלהם זה לראות אותך טס, לומד, מתקדם, ותורם לאושר האנושי הנמצא פה. וזה ממש לא משנה לנו בן\בת כמה אתה\את (רק מעל גיל 13, כי מתחת זה לא חוקי), לא משנה לנו מה המין שלך, לא משנה לנו אם היית ברשת אחרת לפני (אתה לא תהיה סוג ב', אל תדאג), אם שיחקת MapleStroy, אם אתה חייל או תלמיד, מנהל Amdox, סא"ל בחיל האוויר, רכז נוער בצופים, תלמיד מגמת כימיה, מחולון או מיבנה,יהודי או ערבי, סטודנט למדעי הרוח או טייס 737 באלעל, כי יש לנו מכל מגוון האנשים שציינתי, וכולם ישמחו לראות אותך אצלנו . ואסיים עם המשך הציטוט ממסכת אבות שהתחלתי לצטט קודם - "ואם לא עכשיו, אימתי?"
    14 points
  23. שלום לכולם. החלטתי לפתוח דף פייסבוק שם אעלה תמונות שצילמתי בעבודה. מי שמעוניין יכול להיצטרף ל"קבוצה" ע"י חיפוש שם הקבוצה: "נאחז באוויר, צילומי תעופה - ניר" בשורת החיפוש בפייסבוק. אתם מוזמנים לצרף מי שלדעתכם יהנה מהתמונות.
    14 points
  24. בניתי כמה מבנים שבולטים במיוחד במהלך טיסה. הבניה ממש לא איכותית ללא מידול חלק מהפרטים כי מה שהנחה אותי הוא הפריימים שהם אלו שעושים את תחושת הטיסה האמתית. בקיצור הם אינם אובייקטים שמיועדים לטיסה סביבם במסוק אבל בהחלט נותנים את האוירה הנכונה כשטסים בסביבתם על הנתיב. הכל בדרופבוקס בתקיית israel_coastline
    14 points
  25. לכבוד יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל , חיל האוויר הוירטואלי גאים להציג את תערוכת יום העצמאות של vIAF . בתערוכה זו אנו חושפים את כלל המערכים הפעילים בחיל עם מידע אודות אותם כלי טייס. בהמשך היום יתווספו לתערוכה מספר הפתעות ומתנות ליום העצמאות מחיל האוויר הוירטואלי לכלל הטייסים הוירטואלים. ראשית מטוסי בית הספר לטיסה דרכו של כל טייס בחיל האוויר האמיתי והוירטואלי מתחילה על מספר מטוסים המשמשים לתפקידי ההדרכה השונים ומתאימים לדרישות שלבי הקורס השונים מטוס הסנונית נכנס לשירות חיל האוויר בשנת 2002 ובחיל האוויר הוירטואלי בשנת 2014 לאחר שינוי במבנה הקורס מטוס העפרוני שהחליף את הצוקית בשנת 2009 משמש למיון והדרכה של חניכי מגמת קרב מסוק הסייפן שירת עוד משנות ה70 בתפקידי סיור ותובלה , בעשורים האחרונים תפקידו העיקרי הינו מיון והדרכה במגמת מסוקים מטוס העייט הותיק שיצא משירות בשנת 2015 ממשיך להכשיר את טייסי הקרב של vIAF עד להחלפתו בלביא במהלך שנת 2018 חניכי מגמת מסק"ר זוכים לטוס על מסוק הצפע שיצא משימוש במציאות בשנת 2014 אך צפויות לו עוד שנים רבות של שירות וירטואלי בנוסף לכלי טייס אלו , מטוסים ומסוקים רבים מהמערך המבצעי של החיל משמשים בתפקידי ההדרכה ויוצגו בהמשך. מערך הקרב חוד החנית של חיל האוויר האמיתי והוירטואלי ,טייסי הקרב ברשת מבצעים מגוון משימות רחב החל מקרבות אוויר,תקיפות קרקעיות, סיורים וגיחות צילום ועד למשימות ארוכות טווח הכוללות תדלוק אווירי וניווטים מורכבים. מערך הקרב כולל מגוון מטוסים מתקדמים בעלי יכולות רבות. מטוס הברק הפך השנה לוותיק מערך הקרב ומשמש למגוון משימות התקפיות ,הדרכתיות ואף ביום אויב מטוסי הבז והרעם מהווים את הזרוע האסטרטגית של חיל האוויר ובעלי כושר נשיאה רב, טווח טיסה גדול ויכולת תמרון גבוהה. מערך הסופה הנו מערך הF-16 החדיש ביותר בחיל ומבצע מגוון משימות בפעילות השוטפת של החיל מטוס האדיר החדיש נכנס לניסויים בחיל כבר בשנת 2015 והצטרף באופן רשמי בסוף שנת 2016 , מטוס האדיר מציג יכולות מתקדמות ופורצות דרך במציאות ובסימולטור מערך התובלה מטוסי התובלה של חיל האוויר מבצעים מגוון רחב של משימות בפעילות השוטפת ובמבצעים מיוחדים ביניהן סיור ותצפית , בקרה , תדלוק אווירי , הנחתת כוחות , והובלת ציוד מערך החופית מהווה נדבך חשוב בהכשרת טייסי התובלה אשר מתחילים את הטיסות עליו כבר בקורס הטייס אך עיקר פעילות המערך כוללת משימות סיור ותובלה קלה מטוס הצופית מכשיר את טייסי התובלה בשלב המתקדם בקורס ומבצע גיחות סיור , מודיעין ותובלה קלה במהלך הפעילות השוטפת מטוס הקרנף הנו מוותיקי מטוסי התובלה בחיל ומהווה כלי מרכזי גם כיום במשימות שגרתיות ומבצעים מיוחדים בטווחים ארוכים, בשנת 2018 צפוי הקרנף לעבור שדרוג מערכות משמעותי מטוס השמשון נכנס לשירות בשנת 2014 ומציג יכולת נשיאת מטען גדולה ומערכות טיסה מתקדמות, החל משנת 2018-9 יעבור חיל האוויר הוירטואלי להשתמש במודל של MILVIZ מטוס הראם הנו מטוס בואינג 707 אזרחי שעבר הסבה לנשיאת מטען ומערכות תדלוק , בקרה ושליטה ומלווה כל משימה ארוכת טווח של חיל האוויר מטוס האייר טרקטור שעבר ליחידה האווירית במשטרה בשנת 2016 ממשיך את שירותו בחיל האוויר הוירטואלי גם בעונת השריפות של קיץ 2017 מערך המסוקים המשפט באוויר , בים וביבשה חל גם על מערך המסוקים של חיל האוויר . מסוקי חיל האוויר מבצעים פעילויות מסוגים שונים בכל יום בשנה החל מהובלת כוחות והטסת בכירים ועד למשימות מיוחדות בעומק שטח האויב , חילוץ בזמן שגרה ומלחמה , טיסות בגובה נמוך תחת איום נ"מ וליווי של פעילויות מיוחדות ופעילות חיל הים באמצעות מסוקים מיוחדים . המערך מתאפיין בכלים בעלי יכולות טקטיות גבוהות ויכולות טיסה ייחודיות מסוק הינשוף הנו מסוק הסער העיקרי במערך ומבצע מגוון משימות חילוץ והטסה, בנוסף טייסי מגמת מסוקי סער בקורס מבצעים את מרבית טיסותיהם עליו מסוק היסעור הוותיק כבר כבר בעשור החמישי בשירות ועדיין מהווה כלי בעל יכולות ייחודיות המבצע את משימות התובלה הכבדה ,הנחתה , חילוצים מורכבים ועוד מגוון משימות חסויות מסוק הפתן הנו הוותיק במסוקי הקרב בשירות כיום אך עדיין מהווה כלי עוצמתי , זריז ובעל יכולות רבות המתאימות גם כיום . חניכי מגמת מסק"ר מבצעים את השלב המתקדם על מסוק זה מערך השרף המהווה שדרוג של מערך הפתן ,מבצע יחד אתו את המשימות הרבות של מערך המסק"ר ביניהן אבטחת הגבולות וסיוע צמוד לכוחות הקרקע מסוק העטלף הנו מסוק יוצא דופן ביחס לשאר מערכי החיל בכך שאת מרבית גיחותיו הוא מבצע מלב ים על גבי ספינות חיל הים , המערך צפוי לצאת משירות במהלך שנת 2018 ולהיות מוחלף ע"י הינשוף הימי בנוסף למערכים אלו משרתים בחיל תחת הטייסת ההיסטורית כל מטוסי העבר של החיל במגוון רחב של פעילויות המשחזרות את תקופת העבר. אלו היו כלל מטוסי החיל המשרתים כיום בחיל האוויר הוירטואלי , בשמי ובשם צוות חיל האוויר אנו מאחלים לכל חטיבת VATIL חג עצמאות שמח, שנה מוצלחת וטיסות מהנות!!!
    13 points
  26. חברים יקרים שלום רב, היום נכנסתי לתפקיד ואני שמח ונרגש לקבל את החטיבה לידי לשלושת השנים הקרובות. הכנתי תוכנית עבודה מפורטת שבעזרתה נוכל להניע את החטיבה קדימה ולהפוך להיות אחת החטיבות הגדולות והטובות ברשת וואטסים. אני מזמין אתכם להגיע לשרת ה-TS בחמישי הבא (26.7.2018) בשעה 21:00. אפרט את הדרך אותה עברנו ולאן פנינו מועדות שיהיה לכולנו בהצלחה!
    13 points
  27. ברקע ברק פכט מנתק עם ה 767 לפריז
    13 points
  28. אהלן. בעקבות לחץ של עבודה קצת יוצא לי פחות לבקר פה (וגם לטוס ברשת), אז הנה קצת תמונות מהדבר האמיתי תהנו! ואי אפשר בלי קצת קוקפיטים- לאוהבי הטרוטלים (=מצערות) וכו.. ולסיום הפתעה מיוחדת. מפגש קצר ברמפה עם חבר חטיבה ש"ביקר" פה לא מזמן
    13 points
  29. אני רק רוצה לציין ש Active sky next הוא התוסף מזג אויר המשמעותי וטוב ביותר לסימולטור ואני בחנתי את כולם. רואים בבירור שהצוות שלהם בנוי ממפתחים, ממטאורולוגים ומטייסים מנוסים - אני רציני, מרגישים את זה על ההגאים של הסימולטור. אני כבר כמה חודשים בקשר הדוק עם המפתחים, SP1 כוללת שיפור משמעותי ב FPS וגם כמה תיקונים שלי וברגעים אלו ממש אני בודק גרסה נוספת עם שיפורים משמעותיים בהתנהגות האויר כתלות בלחות, נקודת טל, כיוון ומהירות הרוח וסוג השטח מעליו טסים. Active sky next מצטרפת לשורה של פיתוחים משמעותיים ביותר לסימולטור (לא משנה אם FSX או P3D) וביניהם 3 התוספים הגלובליים של ORBX שיחד הופכים את הסימולטור לסימולטור חדש ואחר לחלוטין העולה בכמה רמות ממה שהיה קודם לכן.
    13 points
  30. שלום רב חברים, לאחר כחצי שנה של עבודה עם עזרה עצומה של חברי חטיבה רבים אני שמח לבשר על יצאתו של סקטור חדש למרחב הישראלי גירסה: 23 ליולי 2014. תחילה אני רוצה להודות לאנשים הבאים שעזרו לי מאוד ביצרת הסקטור: אילי בכר, אמיר פרידלנד, גל מינץ, אלמוג עטר, איציק בקשי. מתנצל אם שכחתי מישהו. אז מה כולל הסקטור החדש: עבודה משמעותית על מרחב ה-TMA והתאמה של המרחב למציאות (בהמשך לפתיחת מסלול 21 והרחבת ה-TMA צפונה). חלוקה חדשה של כלל מרחב ה-TMA עם עמדות נוספות (LLBG_A_TWR ו-LLBG_A_APP). עדכון סקטור הקרקע של נתב"ג - כולל מסלול 21. התאמה של הסקטור לסימולציות במערכת ה-SWEETBOX + יצירת סימולציה ראשונית. התאמת הפרופילים לפתיחת הסקטור במסך מפוצל. עבודה משמעותית על אלגוריתם נקודות התיאום האוטומטיות (COPX\N) בתוכנה. עדכון משמעותי לקובץ ה-ALIAS - אופציה להציג ולהסתיר נקודות SIDS/STARS במכלל המרחב. יצירת סקטור קרקע חדש לשדה דב. התחלת יצירת סקטור קרקע חדש להרצליה. בנייה מחדש של כלל שקפי ה-SID וה-STAR במרחב - כרגע בתוכנה קיימים שקפים לבן-גוריון, עובדה, שדה דב ואילת אשר כוללים את כלל הכניסות והיציאות משדות אלו. התאמה של ה-ATIS לפתיחת מסלול 21. התאמה של צבעי הסקטור מחדש לאחר תלונות רבות בנושא. שיפור תגי התנועות והתאמה למציאות ולאופציות החדשות בתוכנה. ועוד דברים רבים נוספים... להורדת הסקטור החדש לחץ כאן. תהנו!
    13 points
  31. טיסה לעיר TOLUCA במקסיקו, כשבדרך טסים בנוף יפה של הרים וגם לא רחוק מהר געש פעיל למחצה שאת שמו אני לא זוכר...שימו לב ל"תפאורת" העננים מסביב לו אגב, אתמול סיימתי לעדכן את הלוגבוק האישי והתברר לי שחציתי את קו ה 7,200 שעות טיסה שהן שנה שלמה באויר :-) שרון
    13 points
  32. I ferried this airplane from the USA to Israel last week. Enjoy!
    13 points
  33. במשך 8 שנים ש- IFS מחלק דיפלומות לחניכיו, כעת IFS מקבל דיפלומה משל עצמו ! כל הכבוד לכל מי שהיה ועודנו חלק מזה ותרם להגעתנו למעמד זה ! להזכירכם : בוגרים וותיקים, כולכם מוזמנים לבצע את מבחני ההסמכה לקבלת הדרגות שלכם- ההרשמה, במרכז ההדרכה שלנו http://www.ifschool.net/msite/
    13 points
  34. חג שמח חברים, ברצוני לעדכן אתכם על שינוי שנכנס לתוקף בימים הקרובים. בסוף השבוע האחרון בוצעה הצבעה ב BOG ונבחרתי לנהל את האזור. (VATAME1) כמובן שלא ניתן למלא 2 תפקידים במקביל, ואני נאלץ להחזיר את תג ה ,VATIL2. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לאיתי ארנון על התקופה האחרונה, נהנתי לעבוד איתך ! תודה לצוות החטיבה על תקופה מעולה וליועצים שלנו בקשי וזיירמן אני מקווה לחזק את הקשר בין VATIL להנהלת VATSIM והאזור ולקדם רעיונות. חג שמח ונשתמע.
    13 points
  35. שלום חברים הבנתי שרבים סובלים מנפילת פריימים בסינרי בעיקר במטוסים הכבדים. מאחר ואין לי כאלה אני מקבל פריימים טובים בנעילה על 30 אני מקבל 28-29 החלטתי בהתייעצות עם תומר לנסות לפתור בצורה ראשונית את הבעיה לגבי מה שהבנתי מרמי שהפוטוריל הוא הבעייתי אני אבדוק זאת אך לא נראה לי שזו הבעיה. אין שום הפרה בזכויות כל זמן שלא מעלים חבילה כזו לרשת! אני אבדוק בזמן הקרוב דווקא BGLים שיצרתי לקרקע בGMAX כמו כן תאורות טקסי למיניהם שמשוכפלים בכמויות אדירות למרות שיש להם LOD במהלך שבוע הבא אתן רשימה של BGLים בעייתים מבחינתי שאותם מומלץ בעזרה ראשונה להסיר מהספריה של הסנירי. כרגע המצב הוא כזה אני עובד על סינרי באיטליה בשיטה שונה כשהדגש הוא על ה2D כלאמר הקרקע התוצאה מוצלחת הרבה יותר מבחינת המראה והפריימים ברגע שאסיים כנראה בסביבות יוני יולי אחזור לטפל בבעיות של נתב"ג במקביל הבנתי שעד אש תסתיים העבודה על מסלול 21-03 אז בבקשה סבלנות תודה דוד
    13 points
  36. Ohad Shalev

    אז והיום

    צבי, נתחיל בזה שאני רק יכול לנחש מי האדם שאמר לך את הדברים הנ"ל, חבל שאין לו את היכולת האנושית להתנהג כמו בן-אדם ולהגיד את הדברים בפנים וע"ג הפורום כדי שנסתור גם את דבריו, במקום זאת הוא בוחר בדרך נכלולית להעביר ולהפיץ שקרים דרכיך. בהתחלה באמת שלא רציתי להגיב בדיון הזה מלבד בתגובה הקודמת שלי פה אשר קראה לכולם ללכת לפקח ולטוס. אבל בגלל שאתה (והוא) יורה לכל הכיוונים והפעם גם כיוונת לכיווני - אני אגיב ואסתור את ההכפשות מעלה. לפני זה מעט היסטוריה שנראה ששכחת (ושההוא לא למד למרות שהוא מתיימר להבין): שרת החטיבה הוקם ושודרג בעמל רב על-ידי בשנת 2012 לאחר כשנה בו השרת הקודם (של אילן יונש) היה תחת מתקפת וירוסים חוזרת ונשנת אשר מנעה את הגישה לאתר ולפורום החטיבה, באותו הזמן אילן ביקש מאיתנו להעביר את אתרי החטיבה כי הם פוגעים לו בעסק (העסק הפרטי שלו גם היה ממוקם על אותו השרת) ולכן חיפשנו פתרון חדש וזול אשר יצעיד את החטיבה קדימה ומצד שני לא יגרום לנו בור בכיס. לאחר סקר שוק ארוך מאוד נמצאה חברה בחו"ל (server4you) אשר משכירה שרתים "ערומים" עם מערכת הפעלה בלבד, אולם במחיר זול בטירוף (8.85 יורו לחודש - כ 500 ש"ח לשנה שרת שכולו של החטיבה ללא תלות באחרים, לשם השוואה במקומות אחרים הכל מתחיל מ-500 ש"ח בחודש וצפונה). משיקולי עלות תועלת ולאחר שלא מצאנו שום שרת אחר אשר עומד בדרישות ומספק לנו את הדברים הדרושים לחטיבה במחיר דומה השכרתי את השרת מכספי הפרטי לכחודשיים על-מנת שאוכל ללמוד אותו ולהתקין עליו את כל הדרוש ולהעביר את כלל שירותי החטיבה (פורום, אתר, קבצים ומסמכים אחרים) אליו על מנת שחברי החטיבה יקבלו את המוצר הטוב ביותר מתוך הרגשת אהבה לחטיבה, לחבריה ולתחביב שלנו. אחרי כחודשיים אכן העברנו את כלל שירותי החטיבה לשרת החדש, מאז הספקנו להחליף פורום לפורום חדש ומודרני, לשדרג את אתר החטיבה, להתקין TS3 על שרת החטיבה (כאשר בעבר שילמנו עליו, אני שילמתי, בנפרד). תגובתי - למרות שאני לא חייב שום דו"ח ובטח לא לך, שרתי החטיבה נועדו בשביל החטיבה והם משמשים את החטיבה בלבד, אני לא מקבל כסף מאף אחד לבצע שום דבר - ההפך, בתחילת הדרך ועד היום שילמתי המון מכיסי הפרטי המון על מנת לכסות את הוצאות החטיבה (שרת,פורום,דומיינים וכד'). זה היה עניין של זמן עד שיום אחד יקומו אנשים טובי לב, כדוגמתכם, שטובת החטיבה עומדת לנגד עיניהם ויגידו שאני גוזל את קופת החטיבה - לכן הקפדתי להעביר בכל פעם קבלות למנהלי החטיבה (איתי ואלמוג יוכלו לומר לכם שהקפדתי מאוד על הנושא - תפנו אליהם, תשאלו). זה היה עניין של זמן עד שיום אחד יקומו אנשים טובי לב, כדוגמתכם, שטובת החטיבה עומדת לנגד עיניהם ויגידו שאני מחזיק את החטיבה בביצים כי אני מנהל את השרת - אותם אנשים טובים אלו לא יודעים שכבר יותר משנתיים אמיר, איתי ולאמוג מחפשים לי מחליף כי הודעתי להם שאיני יכול לשלב את תפקידי בצוות עם החיים האמיתיים והתפקוד שלי פוגע בחטיבה. הם יצאו בפרסומים והודעות נרגשות אולם אף לא אדם אחד פנה על מנת להחליף אותי!! יכולתי לומר להם שזוהי בעיה שלהם שיחפשו את החברים שלהם, עם הזמן היו תקלות שלא היו נפתרות ובכלל לא היינו מגיעים לרגע הזה כי לא היה שרת פעיל שיחזיק את החטיבה (אולי היה יותר טוב שכך). אבל לא יכולתי באמת לעשות את זה כי הרגשתי שאם אני עושה את זה אני בוגד בכם, ובכלל חטיבה עם כזאת מסורת לא הורגים רק כי אין לאוהד זמן פנוי - אז נשארתי ודילגתי בין החיים האמיתיים ובין החטיבה גם כשהיה מאוד מאוד קשה. שדרגתי ועדכנתי את הפורום, את ה-TS, ישבתי ימים כלילות על מנת להוציא סקטורים מעודכנים לכלל הפקחים בזמן שזה יוצא בעולם האמיתי אפילו ישבתי בסופ"שים ע"ח זמני הפנוי המועט שנשאר אחרי הצבא ותכנתתי דברים שהצטברו כדי שהחטיבה תתקדם קדימה ותהיה מובילה בעולם בתחום. אבל FUCK IT! יש פה 0 הערכה. אני זוכר את דברי מיקי ליפ לפני מספר שנים כשעזב את הנהלת החטיבה שאמר שכולם כפויי טובה. לא הבנתי אותו אז, אפילו מעט לעגתי, היום אני מצטער שנהגתי כך, אני בהחלט מבין אותו. אני לא חושב שכולם כפויי טובה, ממש לא, יש פה המון אנשים טובים שאני אקח אותם איתי מהחטיבה לחיים אבל הצד הרע והכפוי טובה שמציג פה צבי וחבריו (אולי רק צבי ופיצוליו אני עוד לא יודע) מאפילים על כל הטוב שיש במקום הזה, גורם מאוד לרצות ללכת ולעזאזל התוצאות. המשך יום טוב.
    12 points
  37. היי חברה, סרטון קצר שהכנתי
    12 points
  38. שבת שלום, הנושא פורסם פה מעט בעבר, אך לאחרונה תפסנו קצב והייתי רוצה לשתף אתכם בסטאטוס הנוכחי של הסינרי (תמונות בעיקר...). כידוע לעתים מפעילות חברות התעופה הישראליות (ארקיע אך גם אלעל) טיסות שכר לשדה זה, במרחק טיסה של 5/5.5 שעות טיסה לערך מנתב"ג (יעדכנו אותי אלה שביצעו את הטיסה). הסינרי יהיה ל-P3DV2 ול-FSX. הגרסא עליה אנחנו עובדים כרגע היא 4K ברזולוציה של 4096X4096 אך יהיו גם גרסאות "רגילות". מזמין אתכם לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלנו לעוד תמונות ועדכונים: https://www.facebook.com/pages/GayaSimulation/249981778505818
    12 points
  39. שלום לכולם, אנחנו שמחים להודיע על פתיחת ההרשמה לבית הספר לטיסה המחודש של VATIL. מזה כמה חודשים עמית אייזינגר ואני וצוות בית הספר עובדים על פתיחת בית הספר מחדש מה שכולל - עדכון מערכים,בניית מהלך קורס חדש וגיוס צוות מדריכים חדש לבית הספר. לאחר עבודה מרובה הגענו ליום הפתיחה של ההרשמה לבית הספר. קצת פרטים לגבי ההרשמה, 1. ההרשמה תיפתח היום ועד ל09/10 (אלא עם מספר הנרשמים יעלה על 25 חניכים) 2. הקורס יפתח עם מספר מוגבל של חניכים שיבחרו לאחר ראיונות אישיים. 3. הקורס יפתח בתאריך 21/10/2014 ויומיים לפני ב19/10 יתקיים ערב הדרכה טכנית שבה נסביר לכם איך להתקין מטוסים,סינרים,תוכנת חיבור לרשת וכל הדברים שנצטרך למהלך הקורס. 4. ההרשמה תתבצע במודל של מחלקת הדרכה - להרשמה לחץ כאן הרשמה לקורס 32 5. את ימי הקורס תקבלו בהמשך. שלבים לרישום לקורס (במידה וכבר יש לכם משתמש בVATSIM דלגו על שלבים 1.2) 1. להיכנס לאתר VATSIM ולהירשם (חשוב לבחור בהרשמה את חטיבת VATIL תחת AFRICA/MIDDLE EAST ). 2. להתחבר לפורום ואטיל עם מספר וססמת VATSIM שקיבלתם במייל לקרוא ולאשר את התקנון. 3. להיכנס ולהתחבר למרכז ההדרכה של VATIL בעזרת פרטי VATSIM שלכם - מרכז הדרכה 4. לאחר שנכנסתם לחצו על קורס טייס מחזור 32 והירשמו. בשם צוות בית הספר,ההנהלה,וצוות המדריכים, אנו מאחלים בהצלחה לכל הנרשמים. ובהצלחה למחזור הראשון של בית הספר במתכונת החדשה. **עריכה** מצורף מדריך שנכתב לחיבור לטים ספיק - https://drive.google.com/file/d/0B8LySsyDLxSmX2o2RWY1Zlk0OHM/edit?usp=sharing
    12 points
  40. שלום חברים , יוזמה פרטית שלי , 14.8 - בלילה שבין ריבעי לחמישי , משעה 24.00 עד 03.00 לפנות בוקר , אני באופן אישי יעלה לרשת כבקרת ת''א. 15.8 - בנוסף גם בבוקר של יום שישי החל משעה 08.00 ועד 11.00 , אעלה בקרת ת''א. כל הפקחים שרוצים להצטרף גם יותר ממוזמנים ( השגחות בפרטי ) ! משמרות נרשמו בVATBOOK - באו לטוס !
    12 points
  41. שיטוט ביוטיוב הביא אותי לסרטונים הבאים...מסתבר שזה טייס ביונייטד שמעלה מידי פעם סירטוני קוקפיט (באיכות מעולה) הצצה נדירה לקוקפיט אמריקאי, גייט לגייט מניוארק לתל אביב וחזרה EWR-TLV TLV-EWR תהנו!
    12 points
  42. שלום, לצערי נחצה קו אדום מבחינת המשמעת. חבר חטיבה ביצע אירוע משמעתי שהוגדר: פגיעה אישית בפומבי. לא אפרט יותר מדי, רק אציין שהנהלת החטיבה לא תסבול פגיעה בחברי החטיבה, על אחת כמה וכמה בפומבי למטרות ״הומור״. לצערי, לאחר דיון עם חברי ההנהלה, נאלצתי להרחיק את חבר החטיבה מהפורום ושרת הטימספיק לתקופה לא קצרה. והאמינו לי שעשיתי זאת בכאב גדול. אציין, כי בעיות משמעת יטופלו במלוא הרצינות וללא הנחות. אנו כאן כדי להנות ולהפיק את המירב מהתחביב, כל אחד בתחום ההתמחות שלו (ואין שניים דומים). כמו כן, אבקש מהמתלוננים, לא לבקש ממני לדווח לכם בדבר הטיפול בתלונה ובמיוחד לא בשאלה: ״נו, נענש?״ אני מרגיש כאילו התלונות הפכו למעין פעולת נקמה בין חברי הפורום, וישנם כנראה חברים שמפיקים הנאה מעונשם של אחרים. בנוסף, אני לא פעם שומע כי המתלוננים מתרברבים בדבר פעולות משמעתיות בעקבות תלונתם, מה שמעלה בי את הספק בדבר התלונה. שימו לב, כי על כל תלונה שאני מקבל, אני בודק גם את המתלונן עצמו כדי למנוע תלונת-נקמה. להלן תזכורת לנוהל תלונות זמני (עד שנפרסם את התקנון החדש). המשיכו לטוס, לפקח ולהנות מהתחביב (אבקש, לא להפיץ שמועות ו/או לעסוק ברכילות זאת או אחרת בדבר האירוע המדובר. כאן זה לא פנאי-פלוס!)
    12 points
  43. Niv Tesler

    LLSD - LLET

    בוקר טוב, בזמן שאני מחכה לגשת לבחינת הבגרות בלשון, עליתי לטיסת CVFR משדה דוב לאילת עם הCirrus SR22 של CARENAD בחנייה מסיעים ל03 המגדל החדש מיושרים מבט אחרון לשדה דוב מבט לאיזור הרצליה בן גוריון מבט לראשון תל נוף באופק נמל אשדוד אשדוד חולפים את בית קמה מתקרבים לבאר שבע מעל באר שבע רמון ברקע מכתש רמון הר ארדון מתקרבים לאילת אילת מבט לשדה פיינל מסיעים לחנייה זהו בינתיים, שבוע הבא יש בגרות בהיסטוריה אולי נעשה את הטיסה חזרה
    12 points
  44. אהלן חברה, סיימתי לעדכן את שדה דוב, העדכון כולל: אובייקט מגדל חדש עדכון טקסטורות וההורדה: פשוט למחוק את מה שיש לכם ולהחליף עם זה שבוע נעים, ניב
    12 points
  45. LLBG-KJFK מצטער על האיכות שיניתי את הקובץ כדי שיטען מהר יותר. צפייה מהנה
    12 points
  46. כמה תמונות מהשטח האווירי.
    12 points
  47. אחר כך בטרמינל פוגשים את עמנואל רוזנצוויג ממאסטר שף
    12 points
×
×
  • יצירת חדש...