עבור לתוכן

amir friedland

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    1,875
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    2

Posts שנפתחו על-ידי amir friedland

  1. התשובה משתנה בין סוגים שונים של מטוסים והמערכות שעליהם אנסה לשתף טיפה עד כמה שאני מכיר...
    לגבי חימום PITOT:
    ג'טים ,
    בSOP של באוינג כעקרון הPITOT HEAT נדלק אחרי הנעת מנועים וכמעט עד לפני כיבוי המנועים לאחר הנחיתה.. במטוסים האלה יש חיישנים שיודעים לפתוח מעגל בטמפ גבוהה על הקרקע ולמנוע מגוף החימום לעבוד סתם ולהנזק.. בחלק ממטוסי ה 737 לדוגמא יש פונקציית AUTO , בה המערכת פועלת ונסגרת בצורה אוטומטית על פי ההעקרון שהסברתי.
    בוכנה,
    בצ'קליסטים של מטוסי בוכנה מנסיוני בדכ יהיה רשום AS REQ להמראה , וOFF לאחר נחיתה , העקרון זה שאין שום חיישן שיכבה את החימום באופן אוטומטי , הגוף חימום מגיע לטמפ רצינית ועל הקרקע אתה מסתכן בנזק ביום חם בשלוב החוסר אוורור(פייפר\ססנה) ..בDA42 לדוגמא יש חיישן WEIGHT ON WHEELS בגלגל השמאלי , כל עוד המטוס על הקרקע לא משנה עם המתג על ON או OFF , המעגל פתוח והחימום לא עובד מעל טמפ מסוימת כדי למנוע חימום יתר.. אותו העקרון כמו ב737..
    מבחנת תנאים להפעלה עד מה שאני מכיר מדובר על הפעלה בתנאי לחות נראת לעין (גשם , בסיס ענן , ערפל וכו ) בשילוב עם טמפ נמוכה שמוגדרת כתנאי התקרחות כל מטוס\חברה תגדיר משהו אחר בדכ זה בין 3 מעלות צלסיוס ל 10 מעלות צלסיוס..

     ANTI ICE , מאוד משתנה בהתאם לסוג המטוס והמערכת..
    יש כל מיני מינים וסוגים שונים של מערכות , נוזל , אוויר חם , BOOT כמו בATR וכו וכו

    בג'טים עד כמה שאני יודע בהנחה ומתוכננת המראה בתנאים רלוונטים הדבר נלקח בחשבון כמובן בתכנון ביצועי ההמראה והAI נדלק לאחר הנעת המנועים עד לאחרי ההמראה ביציאה מתנאי התקרחות.
    לדגומא ב737 יש WING AI ו ENG AI , על הקרקע הWING נסגר באופן אוטמטי בתנאים מסוים ( טמפ ודחף סוגר אותו להמראה ) והENG נשאר..מבחנת מצבם הפיזי של המתגים לדעתי כולם עוברים למצב ON ברוב החברות אבל לא יודע בוודאות של 100%. כל ההפעלה מתרחשת אחרי הנעת המנועים.

    במטוסים פשוטים יותר שיש מערכות DE ICE היא לא מופעלת על הקרקע אלה באוויר בתנאים הרלוונטים.. אבל זה מאוד משתנה בהתאם לסוג המערכת וסוג המטוס..

  2. אוו קשה מאוד להסביר לעומק מבלי להכנס לפרטים , בגדול הBAND הצהוב שומר עליך מהזדקרות או ממעבר MMO (שוק סטול ) עד לשינוי G של 1.3.

    טיסה באזור הצהוב ולמעשה אין לך טווח תנועה מלא , חתחות או פנייה שתזיז את הG שלך למעל 1.3 ובמקרה הזה אתה עלול לעבור MMO.

    מומלץ בשיוט לא לעבור את ה15 מעלות בכדי לא לכווץ את מעטפת המהירויות יותר מידי. המעטפת מתכווצת עם עלייה בגובה עקב ירידיה בצפיפות האוויר ובדחף , ובנוסף גם לעלייה בG מה שקורא בפנייה או חתחות. במקרה כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מזדקרים או בגלל שעברנו את הגבול העליון או את התחתון...

    התופעה נקראת Mach Buffet.

  3. אהלן ,

    היום בערב בשעה 22.00 אקיים הרצאה קצרה בנושא מטארולוגיה.נושא שסיימתי ללמוד במסגרת תאוריית ATPL לפני חודשיים ככה שהרבה חומר טרי בראש.

    על הפרק :
    - מבוא קצר מושגים בסיסים.

     - הסבר של שיטת ISA .

    - הבנת מושגי יסוד , חוקים וקריאת METAR & TAF .
    - פענוח מפת SIGWX טמפ ורוח.

    מוזמנים להגיע !

  4. שלום , 

    לא יודע למי אפשר לפנות דרך האתר לא ממש מצאתי שמה דרך אשמח לנסות פה ,
    קיבלתי ריג'קטים על מספר לוגים אחרונים עקב שימוש מידות משקל LB , הבנתי שברגע שישלח לוג חדש בKG אוטומטית הדוחות הקודמים יאושרו אך בגלל שיש לי ריג'קט בלוג האחרון המערכת רושמת לי שיש לי BID אחד כבר ואני לא יכול לשבץ טיסה חדשה..

    אשמח לעזרה תודה  , אמיר.

  5. כל הכבוד לטייסי החטיבה יצגתם אותנו בכבוד ! המשיכו כך.

    לגבי החטיבה השווצרית , ברור לכם שאצלם לא הבעיה (בהקשר לדברים שלך תומר ) תאמין לי שהם מחזיקים ארוע CTP או כל CITY HOP אחר עם פי 10 יותר תנועות אין שום בעיה והכל חלק , גם אם יש טייסים בעייתים פה ושם , כנראה שהם יודעים מה הם אומרים , תהיה בטוח שהבעיה 100% אצלנו.

  6. אני ממתין ל REX Sky FORCE 3D, זה אמור להיות מהפכה של ממש בכל מה שקשור לעננות וכו.

    הם פשוט שכתבו את מנוע של ה FSX/P3D, ברמת ה core של הסימולטור, בכל מה שקשור לעננים.דבר שמעולם לא נעשה ע"י אף בית תוכנה בעבר

    4000 סוגי עננים חדשים לעומת כ 300 שקיימים היום בסימולטור וכו. ועוד המון דברים.

     

    להורדת המצגת

    http://www.realenvironmentxtreme.com/forums/applications/core/interface/file/attachment.php?id=5835

     

     

    הבעיה היא שלצערנו מנוע מזג האוויר של REX לא באותה הליגה עם AS , ולכן השאלה איך יעבוד הAS 2016 עם ה3D FORCE , והאם בכלל...

  7. הרבה דברים חדשים בHIFI (יוצרי Active Sky) , מודל מחירים חדש לAS 2016 שיוצא בקרוב (כרגע בבטא) במקביל לתוכנת עיצוב מז''א ASCA..

    כאן למטה מופיע מודל המחירים גם מחירי עדכון לבעלי ASN (לא זול ! )

    כאן יש הרבה תמנות יפות של שתי התוכנות החדשות ביחד , מעבר לזה לא ראיתי עוד רשימת פיצ'רים חדשים רשמית...אין ספק שהשילוב של שתי התכונות נראה פשוט מדהים.

     

    מעבר לזה , שימו לב לדבר הבא , 

     

    יש למה לצפות :)

  8. חשבתי על רעיון שאולי יעזור להפוך את כל נושא הדרכת טיסה הרבה יותר נח גמיש ידידותי ולא מחייב (זה תחביב):

    בהצעה זו אני לא מתייחס למסגרת כזו או אחרת, זה רעיון כללי מאוד.

     

    הרעיון דומה ל"שמיעה חופשית" באוניברסיטה. - הכוונה לאפשרות להצטרף לשיעורים באוניברסיטה לפי בחירה. בלי להיות בתוך איזה מסגרת מחייבת.

    לצורך העניין יש להקים מערך של שיעורים בנושאים שונים מכל תחומי הטיסה חלקם תיאורתיים חלקם מעשיים כמו למשל:

     

    הטסה בסיסית.

    אוירודינמיקה.

    מטאורולוגיה.

    הטסת מכשירים בסיסית - מעשי.

    עזר ניווט רדיו.

    אוטומציה בטיסה.

    זרימת טיסה.

    דו מנועי -מעשי.

     

    סתם זרקתי נושאים.

     

    לחלק את הנושאים בין כמה שיותר חברים שמוכנים להשתלם, כל אחד בתחום אחד ואז לתרום שעת הדרכה כל X זמן.

    בכל נושא כזה יועבר שיעור באופן מחזורי אחת ל- X זמן נגיד חודש.

     

    בלי לשייך חניכים למחזור מסוים, בלי תנאי סף כדי להאזין לשיעור מסוים. כל אחד יכול להצטרף לאיזה שיעור שירצה ולוותר על כל נושא שלא נראה לו רלוונטי או מעניין.

    בכל זאת להכין איזשהוא סילבוס שהוא תכנית התקדמות מומלצת ולא מחייבת. כדי שבכל זאת יהיה איזה קו מנחה לאלה שכן רוצים להתקדם בסדר מסויים ובצורה יסודית.

     

    יתרונות: לתלמידים: אין קורס ארוך, אין חובה לעבור שלבים מסוימים כדי להתקבל ל"קורסים מתקדמים". כל אחד יכול לבחור את תחום הטיסה החביב עליו. אפשר לקחת שני שיעורים אפשר גם 30. כל אחד לפי מה שנראה לו מתאים.

    למדריכים: אין צוות הדרכה שמקדיש את רב זמנו הפנוי להדרכה. - יש הרבה מדריכים אבל לכל אחד יש קצת נושאים להעביר ובתדירות סבירה שתאפשר לו גם להמשיך להיות פעיל ברשת וגם להדריך אחת ל X זמן.

     

    אפשר ללכת עם זה הלאה למשל: אפשר .להכין איזה מדבקה לכל מי שעבר קורס מסוים ולתת לאנשים "לצבור מדליות..." ואז רואים מיד לפי זה מי עבר מה ואיזה ידע ונסיון יש לו בטיסה וירטואלית

     

    כל זה יכול להיות במסגרת כללית אחת ולא בכמה מסגרות נפרדות ומתחרות (או שלא).

     

    לעיונכם...

     

    אני זוכר שאמיר פז הציע רבות את הרעיון הזה כמעט בדיוק לפני כמה שנים בישבות הנהלה וישבות של IFS , לדעתי זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות..

  9. כמה דברים מהצד :

     

    1. עמית הרעיון שלך הוא באמת מבורך וניכר שאתה וחבריך רוצים לפעול למען החטיבה ולמען פיתוחה , המטרה נכונה אבל הדרך לא . לא יכול להיות שלפי איך שכתבת "יוקם גוף הדרכה בעל יכולות לקלוט חניכים" ושאינו גוף רשמי של החטיבה או מחלקה בה ,לצורך הענין זה כמו שמחר אני אחליט שאני יודע יותר טוב מהמדריכים של מחלקת הדרכה ואפתח גוף הדרכה בעצמי ואכתוב מעריכים ואעביר אותה לפקחי החטיבה ללא כל אישור או סמכות שנתינת לי מהנהלת החטיבה , זה סוג של אנרכיה וחתירה מתחת לסמכות הנהלת החטיבה , ולא משנה למען איזה מטרה זה - זה לא צריך לקרות. אני מקווה שהבנת את זה מהתגובות הקודמות פה , יש פה בעיתיות בדבר כזה וזה פותח דלת לכך כך הרבה בעיות עתידיות שאסור לנו להכנס אלהם , אם תהפוך את זה למשהו פחות רשמי ולא לגוף הדרכה אלה לקבוצת הדרכה בהתנדבות ובכפוף לאישור החטיבה , זה יהיה מצוין.

     

    2. לגופו של ענין , אני מתחבר מאוד לתגובה הראשונה של אלמוג , הבעיה של החטיבה הזאת זה לא עוד גוף הדרכה שילמד בצורה כזאת או אחרת יקרא IFS או אחרת או ילמד 737 או צסנה 152. הבעיה היא שרק חלק מצומצם ביותר מחברי החטיבה הרשומים פעיל באופן שוטף ברשת מגעים לטוס בצורה שוטפת - זה לא שאין אנשים , הם פשוט לא באים לטוס בצורה קבועה אלה רק פעם ב , אני לא יודע מה הסיבה לכך , אבל את המשאבים צריך להשקיע בפתרון הסוגיה הנל ולא בעוד גוף הדרכתי , בזה אנחנו אלופים כבר. לי זה נראה שצריך לשנות משהו בצורה שהדברים עובדים כיום על מנת לשנות את המצב ובזה צריך לדון , למה חברי החטיבה לא באים לטוס בארוע השבועי ובערבי השבוע אבל בכנסים ובחדבים כן , זאת השאלה המרכזית , מה מונע מאנשים לעלות עם 737 ביום רבעי בערב לטיסת אימון בTMA או לחיפה - ר"פ עם ה172.

     

    3. חבל לראות שחברי חטיבה מתנגחים אחד בשני בדיון מקצועי , עוד יותר חבל שרוב מוחץ מהם בכלל לא פעיל פה באופן שוטף בשנים האחרונות. אנשים ששעות הכתיבה שלהם בפורום גדולה משעות הטיסה ברשת אבל הם תמיד יודעים יפה לנחות בפורום פעם בעשור ולדעת יותר טוב מכולם והם מתבססים על קרדיט בלתי נגמר של כתיבת מערך הדרכתי כזה או אחר בשנת תרפפו , מעבר לכך לא ראיתי שום תרומה נוספת שלהם לחטיבה בשנים האחרונות , איפה אתם בשאר השנה ? עיקר הפעילות שלנו צריכה להיות ברשת ולא בפורום ולצערי זה בדיוק ההפך,  תטסו קצת ברשת זה יעשה לכולנו יותר טוב.

  10. ואיזה עמדה אתה לוקח ?

    לא רואה איך זה קשור למה שכתבתי , חבל במקום לחזק את דבריי שבסהכ אני רוצה לדאוג להצלחת הארוע אתה חושב שאני בא לפגוע או משהו ומחפש אותי , חבל זאת לא הכוונה.

  11. זהו בדיות העניין, שאם היינו יותר קשורים וקשובים לחטיבות האחרות ובכלל ל VATSIM ולא כל כך סגורים בתוך עצמנו, היינו יודעים ומשתתפים באירוע. 

     

    איפה מחלקת האירועים ?

     

    אמיר, זאת בדיוק הנקודה ידידי. תפקיד אחראי אירועים זה בין הייתר לחקור האם יש אירועים והאם השכנים מתכוונים לעלות ולפי זה לתת נוכחות בישראל. אחראי אירועים זה לא רק ליצור אירוע אחת לכמה זמן ולהגיד עשיתי זה קצת מעבר לזה.

     

    זהו בדיות העניין, שאם היינו יותר קשורים וקשובים לחטיבות האחרות ובכלל ל VATSIM ולא כל כך סגורים בתוך עצמנו, היינו יודעים ומשתתפים באירוע. 

     

    איפה מחלקת האירועים ?

     

    מסכים איתכם חבל שמי שאחראי על זה (אני לא יודע מי זה אפילו ) לא היה עם היד על הדופק בהחלט פספסנו ארוע טוב..

  12. האמת שלי אישית לא היה מושג שמתקיים היום ארוע כזה בכלל במקרה המראתי מלונדון ופתחתי את התוכנה וגיליתי שיש ארוע , חבל שלא ידענו על כך מראש אני בטוח שהיה אפשר לארגן פיקוח , עוד לא מאוחר אבל לעלות מי שיכול :)

×
×
  • יצירת חדש...