עבור לתוכן

Rami Arbili

יקיר חטיבה
  • הודעות פעילות

    344
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    5

פעילות מוניטין

  1. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ elai bachar ב סקר - העברת VATIL לאירופה ושינוי סטטוס מחטיבה ל VACC   
    לדעתי בהחלט כן.
    המעבר לאירופה יקפיץ את VATIL המון שלבים קדימה.
    השינוי ל VACC הינו מינורי (לדעתי), ופרט לשינוי "מחשבתי" של "איבוד סטטוס" של חטיבה עצמית, היתרונות פשוט נהדרים. 
     
    במידה והמהלך אכן ייקרה, אשמח לתרום מניסיוני ומזמני
     
    שיהיה בהצלחה !
     
    רמי
  2. Like
    Rami Arbili נתן סימון אהבתי ל Amir Paz ב סקר - העברת VATIL לאירופה ושינוי סטטוס מחטיבה ל VACC   
    שלום חברים,
     
    לאחרונה יש לא מעט דיבורים על האפשרות להעביר את VATIL לאירופה ולשנות את הססטוס מחטיבה ל VACC.
     
    יש חסרונות לנושא, יש גם יתרונות.   להיות חלק מאירופה זה אומר לקבל תמיכה גדולה יותר בתחום הדרכת הפקחים, קשר הדוק יותר לצוות האירופאי ואולי זה משהו שיוביל לקלות יותר באירועים.
    יש גם את העניין של להיות כפופים להנהלה האירופאית, לחוקים ולנהלים. 
     
    לכל אחד מכם מאגר ידע ונסיון שונה, חלק מכירים יותר את הרשת חלק פחות - ובכל זאת, אשמח אם תענו על הסקר ותשתפו את דעתכם. 
  3. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ elai bachar ב מחלקת הדרכה גאה להציג - אתר מחלקת הדרכה המאוחד!   
    נראה מעולה. כל הכבוד ושיהיה בהצלחה!
    2 שאלות/הצעות -
    - לדעתי כדאי גם גרסה באנגלית, לפחות עמוד ראשי / רקע.
    - האם קיים מסלול לפקח אורח? מאירופה למשל, רמז רמז... :-)
    תודה
  4. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Chris Bell ב מחלקת הדרכה גאה להציג - אתר מחלקת הדרכה המאוחד!   
    נראה מעולה. כל הכבוד ושיהיה בהצלחה!
    2 שאלות/הצעות -
    - לדעתי כדאי גם גרסה באנגלית, לפחות עמוד ראשי / רקע.
    - האם קיים מסלול לפקח אורח? מאירופה למשל, רמז רמז... :-)
    תודה
  5. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ elai bachar ב 10 ליולי משעה 1900z - חניכי IFS טסים בבלגיה - הזמנה לטיסות במרחב   
    שלום שלום,
    אז כפי שאתם יודעים אנחנו עובדים עם יזהר וצוות החטיבה על פרוייקט אימוני טייסי IFS במרחב הבלגי
    זאת הזדמנות נהדרת לטייסים ישראלים לחוות ו"להשתפשף" בנדב"ר באנגלית ולטיסה במרחב לא מוכר, באזור שמהווה ציר מרכזי בטיסות הפנים באירופה, ובמעבר לאפריקה, מזה"ת, אטלנטי ועוד...
    מרכז הדרכת הפקחים שלנו מכשיר את הפקחים המתחילים בשדה לוקסמבורג, כך שהתנועה הישראלית (ותיאום הטיסות) הוא הזדמנות מצויינת להדרכה.
    טיסות האימונים מתבצעות לעת עתה בשדה לוקסמבורג, (ELLX), אך יורחבו בהמשך לשדות נוספים. (אימון טיסות מכשירים וכיו"ב)
    כרגיל, שיש פיקוח יש טייסים נוספים שמצטרפים, ולכן הפעם שיריינו את העמדות הבאות:
    בריסל קונוטרול - EBBU
    לוקסמבורג גישה - ELLX APP
    לוקסמבורג מגדל - ELLX TWR
    בריסל קרקע, מגדל וגישה ייפתחו בשלב מאוחר יותר של הערב (טיסה קבוצתית שמתוכננת להגיע לבריסל)
    אתם מוזמנים להצטרף
    רמי
  6. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Tal Peleg ב 10 ליולי משעה 1900z - חניכי IFS טסים בבלגיה - הזמנה לטיסות במרחב   
    שלום שלום,
    אז כפי שאתם יודעים אנחנו עובדים עם יזהר וצוות החטיבה על פרוייקט אימוני טייסי IFS במרחב הבלגי
    זאת הזדמנות נהדרת לטייסים ישראלים לחוות ו"להשתפשף" בנדב"ר באנגלית ולטיסה במרחב לא מוכר, באזור שמהווה ציר מרכזי בטיסות הפנים באירופה, ובמעבר לאפריקה, מזה"ת, אטלנטי ועוד...
    מרכז הדרכת הפקחים שלנו מכשיר את הפקחים המתחילים בשדה לוקסמבורג, כך שהתנועה הישראלית (ותיאום הטיסות) הוא הזדמנות מצויינת להדרכה.
    טיסות האימונים מתבצעות לעת עתה בשדה לוקסמבורג, (ELLX), אך יורחבו בהמשך לשדות נוספים. (אימון טיסות מכשירים וכיו"ב)
    כרגיל, שיש פיקוח יש טייסים נוספים שמצטרפים, ולכן הפעם שיריינו את העמדות הבאות:
    בריסל קונוטרול - EBBU
    לוקסמבורג גישה - ELLX APP
    לוקסמבורג מגדל - ELLX TWR
    בריסל קרקע, מגדל וגישה ייפתחו בשלב מאוחר יותר של הערב (טיסה קבוצתית שמתוכננת להגיע לבריסל)
    אתם מוזמנים להצטרף
    רמי
  7. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Asaf Katz ב חדשות תעופה אמיתית - ינואר עד יוני 2013   
    טיפוסי לאמריקה.... הנחיתו מטוס בשדה אחר כי הסרט בטיסה לא התאים לצפייה לילדים...
    http://www.foxnews.com/travel/2013/04/04/flight-diverted-after-family-raises-concerns-over-pg-13-inflight-movie/
  8. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Izhar Haviv ב למה?   
    והמעבר ל vIAF באזור 14:40.
  9. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Itamar Shai ב למה?   
    וזה מה שקורה שקופצים מהר מידי לכבדים... :-)

  10. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Bar Rodoy ב למה?   
    וזה מה שקורה שקופצים מהר מידי לכבדים... :-)

  11. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ elai bachar ב למה?   
    וזה מה שקורה שקופצים מהר מידי לכבדים... :-)

  12. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Yuval Segev ב ***Tel Aviv - Budapest City Hop אירוע בינלאומי 24/02/13***   
    שמחנו להשתתף (יורוקונטרול מזרח ודרום עלו לכבוד האירוע). אני באופן אישי הייתי על דרום ותמיד כיף לראות תנועה אל ומישראל
    העברתי את התודות גם לחבר׳ה האחרים שעלו (בעמדות סנטר שונות)
    נתראה באירועים הבאים ! היה כיף!
    רמי
  13. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Alon Golodny ב הזמנה לאירוע בליאז', בלגיה   
    כל הפרטים כאן:
     
    http://beluxvacc.org/index.php?option=com_content&view=article&id=106:090212-1830-2130z-liege-bierset-fly-in&catid=2:beluxevents&Itemid=3
     
     
    מקווים לראות כמה מטוסי מטען מהארץ  
     
  14. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ amir friedland ב הזמנה לאירוע בליאז', בלגיה   
    כל הפרטים כאן:
     
    http://beluxvacc.org/index.php?option=com_content&view=article&id=106:090212-1830-2130z-liege-bierset-fly-in&catid=2:beluxevents&Itemid=3
     
     
    מקווים לראות כמה מטוסי מטען מהארץ  
     
  15. Like
    Rami Arbili נתן סימון אהבתי ל Nir Gonen ב הסוף הטראגי של טיסת אייר פראנס 447!   
    הרענון הראשון שעשיתי בסימולטור לאחר שסיימתי את הטייפ רייטינג היה בדצמבר 2011, בזמנו אם אני זוכר נכון תרגלנו אובדן מכווני מהירות וביצענו הנמכה + גישה ונחיתה ללא נתוני מהירות, כאשר אני מקריא לקפטן נתוני מצב אף וכוח מנוע רלוונטיים, קשה להסביר כמה המצב הזה מבלבל כאשר אתה רואה את המד מהירות מורה על נתון הזוי לגמרי, אפילו שאתה יודע לגמרי שזה עומד לקרות ושזה רק סימולטור זה מ-א-ו-ד מ-א-ו-ד מבלבל! בנוסף במהלך הטייפ רייטינג על המטוס ביצענו מספר תרגולים של אובדן מהירות בטיפוס ובהנמכה, וגם פה זה מאוד מאוד מבלבל, במיוחד כשאתה מקבל אובר ספיד בטיפוס וסטיק שייקר בהנמכה תוך כמה שניות אחד מן השני!!
    אתה לגמרי מפסיק להאמין למטוס!
    אני חושב שעוד נקודה שלא נגעתם פה ואני מעלה את זה מניסיון אישי ולכן קודם אתחיל עם הסיפור שלי ואז עם הנקודה שלפי דעתי לא הועלתה פה
    בחודש נובמבר ביצעתי טיסה מברמינגהם לבידגוש בפולין, אני ביצעתי את הלג הראשון של הטיסה, יצאנו בחמש וחצי בערב מבירמינגהם קרה גשומה וחשוכה עם בסיס ענן ב600׳ רגל, הטיסה התנהלה כרגיל וללא שום בעיות מיוחדות מלבד העובדה שהיינו בעננים פחות או יותר מאז ההמראה (שתכלס זה לא כך כך נדיר באנגליה), בגובה 20,000 רגל מופיע לי על הPFD אזהרת SPD DISAGREE ומיד אחריה ALT DISAGREE המטוס מתחיל להנמיך את האף ומד מהירות פשוט צונח ל140 קשרים, ישר כשקיבלתי את האזהרה הודעתי לקפטן ״מנתק אוטומציה״ ניתקתי מיד את הטייס האוטומטי והמצערת האוטומטית, הנחתי את האף ב2 מעלות מעל האופק ושמונים אחוז N1, באותו הזמן קיבלנו אזהרת מאסטר קושן שהEEC עברו למוד אלטרנטיבי.
    בשביל לקצר סיפור ארוך מאוד לכמה שורות, נאלצנו להכריז מצב חירום שאיבדנו את מכווני המהירות והגובה (היה הבדל של כמעט 1000 רגל בין המד גובה שלי ומד הגובה המשני), ביקשנו אזור חיץ של 1000 רגל מעלינו ומתחתינו והתחלנו לעבוד על הQRH ולאסוף מידע על מנת לעזור להליך קבלת ההחלטות שלנו, בסופו של דבר החלטנו לחזור לבירמינגהם שם מזג האוויר היה הכי טוב (להזכירכם בסיס ענן ב600׳ ורוחות צד של כ 15-20 קשרים)
    כל הטיסה חזרה + גישה ונחיתה בוצעו לגמרי בתנאי IMC, בלילה, בחיתחותים ללא מכווני מהירות או גובה מדוייקים, כאשר הקפטן מקריא לי נתוני מצב אף וכוח מנוע רלוונטיים, נחתנו בבירמינגהאם לאחר שהוכרז שקט על ערוץ הקשר לאפשר לנו נחיתה שקטה ומכבי האש ליוו אותנו לשער.
    מתברר שאלמנט החימום עבד אבל החום מסיבה כלשהי לא עבר לצינור הפיטו ולכן לא קיבלנו שום אזהרה מוקדמת שתזהיר אותנו מפני התקלה, כלומר הדבר הראשון שהודיע לנו שמשהו לא בסדר במטוס היה כאשר נתוני המהירות כבר הפכו ללא אמינים והמטוס החל להגיב בצורה לא הגיונית לתצורה שלו (כלומר, כאשר כוח מנוע ומצב אף קבועים אין למטוס סיבה לאבד מהירות ולהוריד את האף בצורה כזו דרסטית ללא סיבה)
    הנקודה שאותה רציתי להעלות כאן ואני מתאר לעצמי שהרבה ממכם לא חוו אותה היא ההלם המוחלט שאתה נתקל בו כאשר המטוס שהטסת בשנתיים האחרונות ושכל יום עבד ללא דופי וללא בעיות זורק לך כזאת בעיה בהפתעה כאשר אתה לא מוכן לה ולא מצפה לה, אתה ממש מתקשה להאמין שזה קורה מכיוון שאתה בוטח במטוס בצורה כזו אבסולוטית! אז פתאום כשהמטוס אומר לך ״׳מצטער התקלקלתי״ ההלם הוא די גדול, וכן אפילו מ-א-ו-ד מפחיד, לא מתבייש להגיד שמאז שהייתי בצבא וירו עליי לא הרגשתי כזה פחד.
    מצד שני התגובה שלי הייתה מיידית והחלטית, אמרתי לעצמי, דבר ראשון, תטיס את המטוס! ברגע ששמתי את האף וכוח מנוע בנתונים שידעתי שפחות או יותר שומרים על המטוס באוויר, אז אפשר לקחת נשימה, להירגע רגע, ולהתחיל לנתח את המצב בצורה מאוד ברורה ושקולה, למזלי טסתי עם קפטן מאוד ותיק שכמה ימים לפני זה ביצע לי את בחינת הקו השנתית שלי, אז הכרנו אחד את השני והוא סמך עליי לגמרי לשלוט במטוס כאשר הוא לקח ״צעד הצידה״ ומנתח את המצב ובוחר מידע כאשר הוא יודע ורגוע שהמטוס נמצא תחת שליטה, מה שמאפשר לו לקבל החלטות טובות יותר.
    מעבר לזה, יש עוד גורם פסיכולוגי שהשפיע עליי, וזה אובדן היכולת להאמין למטוס, התחלתי לפקפק בכל המערכות של המטוס, כי אם לא קיבלנו אזהרה על צינור פיטו קפוא אז מה עוד התקלקל במטוס ואני לא יודע??? אתה מתחיל לפקפק בכל דבר, לא רוצה להדליק את הטייס האוטומטי, מעדיף להטיס בעצמי, לא סומך על המד גובה, רק על מד גובה רדיו, קשה לי להסביר לכם כמה שזה מפחיד להנמיך בלילה בתוך עננים בלי לדעת מה הגובה המדוייק שלך או מה המהירות שלך.
    אבל הרגע הזה שבו הח** פוגע במאוורר והמטוס שכל כך סמכת עליו כל הזמן הזה משקר לך הוא רגע מפכח ומפחיד!
  16. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Tal Peleg ב PMDG T777 מתקרב.. AOA כבר בשלבי סיום בניית ההדרכות   
    וזה אומר שזה מאוד מאוד קרוב....  
     
    http://www.flyaoamedia.com/777-training/
     
     
     
  17. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ amir friedland ב PMDG T777 מתקרב.. AOA כבר בשלבי סיום בניית ההדרכות   
    וזה אומר שזה מאוד מאוד קרוב....  
     
    http://www.flyaoamedia.com/777-training/
     
     
     
  18. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Alon Golodny ב AIP לכל העולם (מאגר לינקים)   
    שימושי מאוד
    http://www.airfieldcharts.com/aiplinks.htm
  19. Like
    Rami Arbili נתן סימון אהבתי ל Sagi Yanay ב Belux vACC - Overload 2012   
    אני כבר רשום
  20. Like
    Rami Arbili קיבל סימון אהבתי מ Izik Bakshi ב Belux vACC - Overload 2012   
    שלום לכולם,
    השנה אנו עורכים בפעם השנייה את הארוע המרכזי, כשכל הפקחים המשתתפים נפגשים בבריסל (חדר ששכרנו לטובת האירוע)
    כמו בשנה שעברה, נשמח לראות טייסים ישראלים נוטלים חלק באירוע. אציין גם שבאותו זמן מתוכננים אירועים ב vACC שכנות לנו, כך שמבחר האפשרויות לטיסות תחת פיקוח מלא, רק עלה :-)
    זה קורה מחר - תגיעו, נראה לי שתהנו..ד
    כל הפרטים:
    http://overload.beluxvacc.org/
×
×
  • יצירת חדש...