עבור לתוכן
dani-manusis

מילה טובה

Recommended Posts

פורסם

שלום.

היתי חייב לשתף אתכם במשהו :!:

ביומיים האחרונים אני סט בלי הפסקה ברשת.

כל הטיסות שביצעתי היו מהעולם לישראל.

ביומיים האלו נתקלתי בפקחים שלנו והיה פשוט תענוג לנחות איתם.

אם זה אוהד או איתי ב APP תמיר בTWR ושי ב GND שעזר לי והסביר לי דברים שלא ידעתי :oops:

באמת תודה רבה לכולם תמשיכו ככה ותמשיכו לגלות איפוק לחבר'ה החדשים (כמוני).

כל הכבוד ותודה רבה :D

פורסם

סוג הגישה נתון להחלטת הבקר.

סיום של תכנית טיסה לארץ בדר"כ מסתיימת כך:

SOLIN H2 SIRON

מכאן יש שתי אפשרויות: ביצוע גישת ILS12/26, או RNAV30/26 או גישה ויזואלית בעזרת ווקטורים מהבקר.

פורסם

דני

לב"ג אין "סטארים אבל יש משהו עולמי שנקרא IAF ו- FAF שזה אומר:

נקודת התחלת הגישה לנחיתה ונקודת סיום הגישה לנחיתה.רימון CLR FOR THE ils

סירון report est

העף מבט...מופיע בכל דפית הנמכה,בד"כ בכל תכנון טיסה שהוא לוקחים בחשבון 2 נקודות אלו

לחישובים שונים.

פורסם

לטייסים ובקרים,

נהלי IFR, מתבסס על א. פמ"ת פנים ארצי עדכון 18. ב. FAA Order 7110.65P, Air Traffic Control מתאריך 19/2/2004:

1. בנתב"ג שתי גישות דיוק, ILS, למסלולים 26 ו- 12.

2. לשתיהן אין בדפיות IAF, שאגב יכול להיות קיצור המושגים הבאים:

א. INITIAL APPROACH FIX- נקודת גישה ראשונית, לגישה יכולות להיות כמה כאלה.

ב. INTERMEDIATE APPROACH FIX- נקודת גישת ביניים.

3. ביצוע גישה אינו חייב להתחיל ב- INITIAL או ב- INTERMEDIATE.

4. ל- ILS12 בלבד מופיעה בדפית FAF, FINAL APPROACH FIX, נקודת גישה סופית, נמצאת ב- LL. לגישת VOR26 קיים FAF ב- BGN D6.

5. RIMON לא מופיעה בדפיות נתב"ג, משמע שאינה חלק מגישה כלשהי אליו.

6. אני מגיש תכנית טיסה IFR לנתב"ג עם SIRON כנקודה אחרונה בהגעה ממערב ו- BGN VOR מכל יתר הכיוונים.

7. הימצאות RIMON בקרבת קו הגישה ILS12 הוא מקרה פרטי בלבד. הקו המחבר את RIMON ל- SIRON, נתיב U/H2 לא נמצא על קו הגישה אלא בקרבתו וממשיך ל- BGN VOR. הרבה תהליכי הגעה / STAR אינם בקו ישר לגישה הסופית.

8. איני מכיר קביעה נהלית לדיווח טייס על התייצבות בגישה. בקר גישה מצויד במכ"מ מדויק קצר טווח המאפשר לו לזהות בבירור ובדיוק את מיקום המטוס. איך זה נולד אצלנו תוכלו לשאול את מקימי החטיבה.

9. נקודת סיום גישת מכשירים הינה MAP, MISSED APPROACH POINT, נקודת החטאת גישה. ל- CAT III, קטגורית גישה 3 המשמעות היא נקודת הנגיעה במסלול, כאשר קלירנס לביצוע גישה הינו אוטומאטית קלירנס למלוא תהליך החטאת גישה, כלומר ב- ILS12, זהו מעגל המתנה BGN גובה 4000.

עריכה: ונוסיף חידה- מי יכול לומר מדוע אני כותב ומודיע BGN VOR ולא BGN?

לב"ג אין "סטארים אבל יש משהו עולמי שנקרא IAF ו- FAF שזה אומר:

נקודת התחלת הגישה לנחיתה ונקודת סיום הגישה לנחיתה.רימון CLR FOR THE ils

סירון report est

העף מבט...מופיע בכל דפית הנמכה,בד"כ בכל תכנון טיסה שהוא לוקחים בחשבון 2 נקודות אלו

לחישובים שונים.

פורסם

עופר,

תוספת לסעיף 4 מעולם הפיקוח:

בחדרי המכ"מ יש מה שמכונה APPROACH GATE שנמצא כ 12 מייל מנקודת הנגיעה.

והפקחים מיחסים את הגישה לנקודה זה, כלומר: מטוס יהיה מיוצב ILS לפני נקודה זו או אחריה במידה וביצע את הליך הגישה לפי הדפית (עזיבה מ BGN VOR).

סעיף 8:

זה לא GCA :) , אני מקבל מכ"מ - כיוון מרחק ומהיורת של כלי הטיס. חוקית מטוס יקבל אישור נחיתה מפקח המגדל לאחר שהוא מיוצב על ה ILS. (מדבר על מכשירים) אני עכשיו חופר בחוקת ATC ברשת להביא הוכחה :)

מה שכן - ככה פועלים בב"ג האמיתי בוודאות.

פורסם

אמיר שלום ותודה על תגובתך.

1. אתה יכול להיות סמוך ובטוח כי אני מכיר APPROACH GATE אך העדפתי לא לסבך את כולם. בקר גישה נדרש לייצב מטוס על קטע PUBLISHED בהכוונת וקטורים עד 2 מי"מ לפני אותו שער גישה. יש גם מצבים חריגים שניתן קרוב יותר.

2. לעניין דיווח מיוצב: בקר גישה נדרש בקלירנס לגישת מכשירים להגביל טייס לגובה נתון (עד MVA) עד התייצבות על הלוקלייזר, אם הביא אותו לגישה בווקטורים ולא בנתיב PUBLISHED. במידה ומבוצע תהליך PUBLISHED אין שום צורך בהגבלה או הודעה כזו כי הקלירנס לביצוע גישה מתואר על כל נתוניו ומגבלותיו בדפית. זה אמור להסביר מדוע בנתב"ג יש להודיע כך לטייס בהגעה ממערב ל- 12, כי אין STAR ממערב, אך אם הגיע ממזרח לכל אחד משני המסלולים או ממערב לגישת ILS26 דרך BGN VOR 4000 וקיבל אישור לגישה על כל אחד מהמסלולים 12 ו- 26, אין שום צורך בכל נתון גובה נוסף וכל הודעה "מיוצב".

לדעתי כאן נולד העניין, מחוסר העמקה בעניין זה.

המגדל מקבל את המטוס מיוצב כפי שידוע לך.

כל טוב 744.

עופר,

תוספת לסעיף 4 מעולם הפיקוח:

בחדרי המכ"מ יש מה שמכונה APPROACH GATE שנמצא כ 12 מייל מנקודת הנגיעה.

והפקחים מיחסים את הגישה לנקודה זה, כלומר: מטוס יהיה מיוצב ILS לפני נקודה זו או אחריה במידה וביצע את הליך הגישה לפי הדפית (עזיבה מ BGN VOR).

סעיף 8:

זה לא GCA :) , אני מקבל מכ"מ - כיוון מרחק ומהיורת של כלי הטיס. חוקית מטוס יקבל אישור נחיתה מפקח המגדל לאחר שהוא מיוצב על ה ILS. (מדבר על מכשירים) אני עכשיו חופר בחוקת ATC ברשת להביא הוכחה :)

מה שכן - ככה פועלים בב"ג האמיתי בוודאות.

פורסם

יפה אסף! בעוונות מתכנן תהליכי הטיסה בנתב"ג קיימים שני עזרי ניווט רדיו בשני מקומות שונים בעלי שם זהה, מעשה ממש תמוה. לכן יש לזהותם בבירור בכל התייחסות. השני שציינת הינו LOM, (נמצא 4.2 מי"מ מ-ILS 26 שנקרא BA ) בתדר 309 קילוהרץ.

תשובה לחידה:

מזרחית (ומעט צפונית) לשדה מוצב NDB המכונה גם הוא BGN.

ובשמו המלא: BGN NDB/MKR (מהווה גם מרקר חיצוני לגישה ל-26).

אסף.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...