mickey lip פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 מעניין אותי לדעת מה אתם אומרים : המראתם עם מטוס נוסעים , לדוגמא 737 מנתב"ג. הבד"ח אומר : בגובה 10000 רגל ,משחררים נוסעים (מכבים סימון של חגורות). מה תעשו אם המראת ממסלול בגובה 5558 רגל? (יוהנסבורג לדוגמא) . באיזה גובה תשחררו את הנוסעים? האם גם ב 10000 רגל ? או בגובה אחר? אנא נמקו את תשובתכם. ( אלון, אתה פטור :wink: ).
moti פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 אני בטוח שאף פעם בדיוק כשחוצים את גובה 10 הטייסים סופרים עשר, תשע, שמונה... עד לשחרור של הנוסעים אני לא יודע מה אומרים המדריכים אבל ההגיון אומר שברור כשתמריא גם מגובה 9999 רגל אתה לא תשחרר את הנוסעים אחרי רגל באויר כמו במצב רגיל (נתתי דוגמא קיצונית). או שהשחרור יתבצע בסיום הסיד שזה מעל ל-10000 רגל אך כנראה לא בהרבה, או 10000 רגל מעל גובה המסלול/מעפ"ש של איזור הנמל.
Yoav פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 מסכים עם מוטי, גם אני הייתי משחרר את הנוסעים 10000 רגל מעל גובה המסלול - טיפוס של 10000 רגל ולא 10000 רגל גובה. בנוסף, יחד עם ההוראה של 10000 רגל לשחרר נוסעים גם הייתי בודק אם יש רוחות/טיפוס חריך/שינוי נתיב/פניות חריפות וכו', ואז לא בטוח שהייתי משחרר את הנוסעים. (לטוס מעל טייפון לדוגמא... על בשרי למדתי שמוטב להשאיר את האורות כל הטיסה )
Omer Efrat פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 אולי נאמר 10,000 כי ברוב השדות בעולם ה SIDים נגמרים ו \ או טיפוס מבוקר של הפקח ומתחיל הטיפוס החופשי שמתבצע בצורה יותר רגועה ובמצב זה אין בעיה שנוסעים יסתובבו. לא בטוח, נראה לי שזו התשובה הכי הגיונית שאני מצליח לחשוב כרגע.
danb2000 פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 מיקי ידידי. מסתובב פה בפורומים אחד - אלון שמו - בחור נחמד, יש לו חבר שמכיר חבר שמכיר אחד שהדוד של אחותו היה פעם טייס באלעל :mrgreen: אולי תבקש ממנו הוא יברר לך את התשובה ---אלון ומיקי - סליחה על רוח השטות הצלחתי לטוס און ליין פעמיים :!: :!: בסו"ש האחרון ואני במצב רוח טוב עריכה: טוב אני אדיוט רק עכשיו ראיתי שאלון פטור (בטח, לא חוכמה עם קשרים כאלה להשיג את התשובה הנכונה) בכל מקרה נסיון שלי לתשובה עניינית: יכול להיות שהעניין קשור במעבר למצב- clmb thrust rate מסויים (למרות שב-73 זה ב15,000) שבו זווית הטיפוס מתמתנת ולא יוצרת סכנה שהנוסעים יתהלכו חופשי בקבינה. לא יודע - ניחוש מלומד.
mickey lip פורסם ינואר 22, 2006 מחבר דיווח פורסם ינואר 22, 2006 מיקי ידידי.מסתובב פה בפורומים אחד - אלון שמו - בחור נחמד, יש לו חבר שמכיר חבר שמכיר אחד שהדוד של אחותו היה פעם טייס באלעל :mrgreen: אולי תבקש ממנו הוא יברר לך את התשובה ---אלון ומיקי - סליחה על רוח השטות הצלחתי לטוס און ליין פעמיים :!: :!: בסו"ש האחרון ואני במצב רוח טוב עריכה: טוב אני אדיוט רק עכשיו ראיתי שאלון פטור (בטח, לא חוכמה עם קשרים כאלה להשיג את התשובה הנכונה) בכל מקרה נסיון שלי לתשובה עניינית: יכול להיות שהעניין קשור במעבר למצב- clmb thrust rate מסויים (למרות שב-73 זה ב15,000) שבו זווית הטיפוס מתמתנת ולא יוצרת סכנה שהנוסעים יתהלכו חופשי בקבינה. לא יודע - ניחוש מלומד. חחח, דן ,תהיה בטוח ששאלתי את אלון וגם קיבלתי תשובה, סתם מעניין אותי לראות מה אתם חושבים, אני אתן את התשובה הנכונה בסוף.
Tomer Haim פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 חשבתי, וכל פעם שמצאתי תשובה חשבתי על משהו אחר... אני הייתי "משחרר נוסעים" רק מתי שמקטינים זוית התקפה לטיפוס במהירות גבוהה, בנוסף צריך גם גובה בטחון מעל הקרקע וגם תנאי אטמוספירה יציבה... 10000 רגל QNH לא חושב שזה "MUST" במקרה זה הייתי עוברל "CRUISE CLIMB" בגובה מסויים לפי QFE (מעפ"ש) דיברו על 9999 רגל, ומה עם שדות בגובה 11000? , 3000 רגל ראשונים בכלל אין מה לדבר, אחר כך קיפול גרר והאצה ל 2500 , גם אין מה לדבר לדעתי, אולי אח"כ לדעתי גם המראה מהר בגובה 7000 רגל שבטח ליידו יש עוד כמה פסגות רצחניות תגרור שינויים בכיוון/מהירות רוח וזרמים אנכיים עד 20000... לא הייתי משחרר ואם ממריאים מגובה 7000 ומול הפנים יש הר בגובה 15000, צריך לטפס במהירות VXSE (V2+XX)... גם לא הייתי משחרר טוב, חצי מוח שלי לא עובד, החצי השני חושב איך אני אשלם את כל... האגרות!!!! חחח, דמיינתי כרגע על מטוס הממריא מ 9999, הוא רוצה כבר בגובה 10000 להיות ב 290 קשר.. הוא ממריא ללא מדפים, נכנס בגדר אחרי המסלול, שובר עמודי תאורה, מרים גלגלים, נכנס בתחנת דלק, ובעוד בית, אבל שומר מצב אף כזה שיגיע ל 290.. חחח טוב, זה כל מה שחשבתי.. הבנתם את זה? גם אני לא
Baruch Spiegel פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 דיברו על 9999 רגל, ומה עם שדות בגובה 11000? , 3000 רגל ראשונים בכלל אין מה לדבר, אחר כך קיפול גרר והאצה ל 2500 , גם אין מה לדבר לדעתי, אולי אח"כ לדעתי גם המראה מהר בגובה 7000 רגל שבטח ליידו יש עוד כמה פסגות רצחניות תגרור שינויים בכיוון/מהירות רוח וזרמים אנכיים עד 20000... לא הייתי משחרר האצה ל2500??? :shock: :shock: יש איזה פיתוח חדש שאני לא מעודכן לגביו :?: :wink:
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 ערב טוב, כקברניט אחראי אכבה את אתראת נעילת חגורות הנוסעים כאשר תנאי הטיסה יהיו בטוחים עבורם ועבור המטוס לתנועה חופשית בתא הנוסעים. יש בכמה מטוסים מתקדמים מצב אוטומטי לאתראה זו שאכן פועלת בגובה 10,000 רגל, ואשתמש בה במידה והדבר מתאים לאמור לעיל. יש בחברות תעופה ספרי הפעלה ונהלים שונים, גם בעניין זה, אך בכולם העיקרון שציינתי מוביל, ולא במצב שרירותי זה או אחר. ראיתי בטיסת CX ב- B744 מהונג קונג לטוקיו בחצות הליל, את הדיילות ועגלת ארוחת חצות משוגרים אנכית ופוגעים בתקרה מחתחות עז, כך שההמלצה להישאר חגורים תמיד מגובה בלקחי אחרים. לדן 2000, הבנת את עניין דחף נסיקה בגובה 15000 הפוך. מה שקורה במידה ובמטוס כזה קבעת ב- FMC או בלחצן דחף נסיקה מופחת, בגובה זה הפחתת הדחף בטלה, כלומר אם עקב כך יהיה שינוי בדחף, הדחף יעלה ולא ירד. בפועל פעולה זו נעשית כי אין יתרון כלשהו בהפחתת הדחף, וההבדל בין דחף מופחת זה ודחף מלא הוא קטן.
danb2000 פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 לדן 2000, הבנת את עניין דחף נסיקה בגובה 15000 הפוך. מה שקורה במידה ובמטוס כזה קבעת ב- FMC או בלחצן דחף נסיקה מופחת, בגובה זה הפחתת הדחף בטלה, כלומר אם עקב כך יהיה שינוי בדחף, הדחף יעלה ולא ירד. בפועל פעולה זו נעשית כי אין יתרון כלשהו בהפחתת הדחף, וההבדל בין דחף מופחת זה ודחף מלא הוא קטן. עפר, דווקא כן ידעתי את זה ולא דיברתי על הפחתה או הוספה של דחף - מה שכן, לעניות דעתי בכל הספק דחף אפשר לקבוע מצבי אף שונים לשיעורי נסיקה שונים, לפיכך אני משער (וזו רק השערה) כי במצב שעוברים -Mode ל- Climb Thrust Rate מלא ייתכן שהפעולה מלווה גם בהקטנת זווית הטיפוס שמאפשרת תנועה בטוחה יחסית במעברי המטוס בתא הנוסעים. בשום שלב בתשובתי לא טענתי שמפחיתים דחף ב-15,000' :!: .
Ben Cohen פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 עוד לא למדתי ממש מקצועי על ה737 ומטוסי נוסעים אחרים, אך מבחינת ההגיון אסכים עם עופר, אתה יכול להיות בגובה 10,000 רגל אבל התנאים לא מאפשרים לך לשחרר את הנוסעים, אני חושב שהחל מגובה 10,000 רגל מעפ"ש, לא 10,000 רגל כאשר אתה ממריא מ9,000, במידה והתנאים מאפשרים (כלומר זוית אף המטוס יחסית קטנה, והנוסעים לא יחליקו לכיוון הזנב) כאשר המטוס יציב ולא מתנודד, אז צריך לשחרר את הנוסעים, אפילו אם זה בגובה 20,000 רגל. תזכרו, בטיחות קודמת לכל!
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 דן, כתבת: העניין קשור במעבר למצב- clmb thrust rate מסויים (למרות שב-73 זה ב15,000) שבו זווית הטיפוס מתמתנת ולא יוצרת סכנה שהנוסעים יתהלכו חופשי בקבינה. מה קורה ב- B737 ב- 15,000 רגל שגורם להתמתנות זווית הטיפוס, כדבריך? לדן 2000, הבנת את עניין דחף נסיקה בגובה 15000 הפוך. מה שקורה במידה ובמטוס כזה קבעת ב- FMC או בלחצן דחף נסיקה מופחת, בגובה זה הפחתת הדחף בטלה, כלומר אם עקב כך יהיה שינוי בדחף, הדחף יעלה ולא ירד. בפועל פעולה זו נעשית כי אין יתרון כלשהו בהפחתת הדחף, וההבדל בין דחף מופחת זה ודחף מלא הוא קטן. עפר, דווקא כן ידעתי את זה ולא דיברתי על הפחתה או הוספה של דחף - מה שכן, לעניות דעתי בכל הספק דחף אפשר לקבוע מצבי אף שונים לשיעורי נסיקה שונים, לפיכך אני משער (וזו רק השערה) כי במצב שעוברים -Mode ל- Climb Thrust Rate מלא ייתכן שהפעולה מלווה גם בהקטנת זווית הטיפוס שמאפשרת תנועה בטוחה יחסית במעברי המטוס בתא הנוסעים. בשום שלב בתשובתי לא טענתי שמפחיתים דחף ב-15,000' :!: .
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 הנושא מעלה שאלה נוספת שחשבתי לשאול את גילאי חטיבת הביניים: איך מותר לנוסעים לנוע בחופשיות בתא הנוסעים, כאשר המטוס מבצע פניות בנתיב? האם מגישים שתייה לנוסעים רק בקטע בלי פניות? האם קיים חשש שהקפה יישפך בעת פניות אלה? מה יקרה למיץ בספל אם בכדי לפנות בפחות הטייה, הטייס יעזור לפנייה בהכנסת רגל?
Tomer Haim פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 כל עוד הפנייה מתואמת, גם בהטייה של 60 מעלות לא יישפך כלום אבל איזה מצחיק זה יהיה, אם המטוס בהטייה של 25 מעלות ימינה , מגישים אוכל ופתאום הטייס דוחף את כל רגל שמאל... מה יש לי היום.. אני תמיד חושב על סיטואציות שמתאימות לסרט מצוייר
Asaf Brietbard פורסם ינואר 22, 2006 דיווח פורסם ינואר 22, 2006 האמת שכשטסתי לניו-זילנד, באמצע הטיסה השלישית ולאחר 26 שעות באוויר (לא רצוף), התחלתי לעשות ניסויי גרביטציה עם כוס קפה וטיפות חלב . (תומר, נראה לי שהדבקת אותי במצב רוח..) בקיצור, אמפירית, אכן יש הטייה של זווית המשקה בכוס (ראיתי ע"י "מריחת" החלב על דופן הכוס), אבל בשיעור של כרבע או חמישית מהטיית המטוס (מצפייה בחלון בזמן הפניה). מצב בו לא תהייה הטייה של הנוזל כלל מחייב הפעלת כוח רב יותר של המטוס על המשקה (או יותר נכון, המטוס על המגש, המגש על הכוס, ותחתית הכוס על המשקה) מאשר כוח הגרביטציה. אז הנורמל הפועל על המשקה יהיה ניצב למישור הכנפיים, ולא "נראה" שינוי בכוס. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי כראוי. אסף.
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 תומר ואסף, השאלה נועדה לבני גיל חטיבת הביניים. כשאענה בסוף אני מניח שהקפה כבר יתקרר :cry:
Baruch Spiegel פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 אני גם מכיר מישהו שביצע גלגול חבית עם כוס קפה על הדש-בורד. מה אתם אומרים נשפך? תנסו בסימולטור, לי אף פעם לא נשפך.
Ido Rosenthal פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 אני גם מכיר מישהו שביצע גלגול חבית עם כוס קפה על הדש-בורד. מה אתם אומרים נשפך? תנסו בסימולטור, לי אף פעם לא נשפך. חשבתי שאמרת שאתה לא מתקרב יותר לפינת קפה בעבודה
אורח פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 אני גם מכיר מישהו שביצע גלגול חבית עם כוס קפה על הדש-בורד. מה אתם אומרים נשפך? תנסו בסימולטור, לי אף פעם לא נשפך. לא נשפך אבל השפריץ לי על המסך
Asaf Brietbard פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 תומר ואסף,השאלה נועדה לבני גיל חטיבת הביניים. כשאענה בסוף אני מניח שהקפה כבר יתקרר :cry: נו, כנראה שמנטלית לאחרונה אני עדיין שם :mrgreen:
mickey lip פורסם ינואר 23, 2006 מחבר דיווח פורסם ינואר 23, 2006 תומר ואסף,השאלה נועדה לבני גיל חטיבת הביניים. כשאענה בסוף אני מניח שהקפה כבר יתקרר :cry: נו, כנראה שמנטלית לאחרונה אני עדיין שם :mrgreen: נו , ומה רע בזה? הכי טוב. צעיר לנצח.
אורח פורסם ינואר 23, 2006 דיווח פורסם ינואר 23, 2006 היות וחגורות הבטיחות לא נועדו באמת לשמירה על חיי הנוסעים במקרה אסון חו"ח אלא למנוע מהם לתבוע את חברת התעופה כשהם נתקלים בתאי המזוודות מעל הראש בעת חיתחות או משהו דומה, הגיוני יהיה לשחרר את הנוסעים ברגע שתנאי הטיסה רגועים מספיק בשביל שהם לא ייפלו אחד על השני ויחבלו חבלות שיאלצו את חברת התעופה לשלם להם פיצויים בסוף הטיסה. זה קורה כשמנמיכים את אף המטוס להאצה למהירות טיפוס (במקום 250), ואני מניח שכל עופר התכוון.