עבור לתוכן
Tomer Haim

LIVE ATC

Recommended Posts

פורסם

לדעתי הכי טוב לגוון ולעשות כל יום עמדה שונה:

יום א'-קרקע

יום ב'-מגדל

יום ג'-גישה

יום ד'-הרצליה

וכו'...

עוד אפשרות:

אני יודע שזה תלוי בסקאנר אבל בהרבה סקאנרים יש אפשרות להכניס לזיכרון תחנות ושהסקאנר יסרוק הכל וישרד ברגע שיש משהו, זה יכול להיות גם נחמד, למרות שככה אי אפשר יהיה לדעת באיזה עמדה מדובר...

פורסם
לדעתי צריכים לבדוק עם משרד התקשורת ומשרד הבטחון אם בכלל מותר לשדר LIVE ATC ברשת. גם בארה"ב היום מעבירים את רוב התשדורות באיחור של כרבע שעה, כך שבארץ הבירוקרטיה לא נראה לי שיתנו בכלל.

בכל אופן - בהצלחה.

טעות בידיך, הדברים מועברים ב LIVE, בקנדה בטוח (הצלחתי להוכיח את זה כאשר אחי טס לשם, הטיסה שלו קיבלה אישור נחיתה בPEARSON, דוד שלי עמד וחיכה לו בפיינל של 24R, ואכן הטיסה הגיעה אחרי 2 וחצי דקות (הזמן הממוצע שלוקח למטוס לנחות בטורונטו אחרי שהוא מקבל קלירנס לנחות).

גם חבר שלי שטס לניו יורק, בטיסתו חזרה, שמעתי את כל השידורים על הקרקע, ואפילו קיבלתי אישור ממנו שאכן היה איחור של 20 דקות בהמראה.

כך שאני לא יודע מאיפה אתה מקבל את המידע של איחור ב-15 דקות, לפחות את אילו של טורונטו, ניו-יורק ושיקגו אני יודע בוודאות שהן בשידור חי

פורסם
רוצים לשמוע באמת פיקוח מיקצועי ולא את שוק הכרמל ברשת?

תתחברו לערוצי הפיקוח הישראלים ברשת VATSIM.

ותעזבו אותכם משטויות.

ותבואו לטוס לא תצטרכו לדמיין את הנוסעים.

פורסם
אני לא מבין למה אתם רוצים לשמוע מגדל :roll: זה ממש משעמם לשמוע רשאי להמריא רשאי לנחות.

לדעתי מהבוקר עד הערב גישה(הכי מעניין) ומהערב עד הבוקר קרקע בן גוריון.

אכן כן, אין ממש מה לשמוע במגדל.

לעומת זאת בגישה יש הרבה יותר תנועות, והייתי מוסיף גם את ש"ד כי הוא פעיל לא פחות.

רעיון מעולה :!:

פורסם

הייתי בטוח שהדבר נעשה באישור משרד התקשורת....

אם זה נעשה בלי אישור לכך כדאי מאוד לברר לפני שמעלים את הדבר הנהדר הזה לשידור! מדובר בנושא מאוד רגיש ביטחונית!

לדעתי כל יום עמדה אחרת זה הרעיון הכי טוב.

ארז.

פורסם
לדעתי צריכים לבדוק עם משרד התקשורת ומשרד הבטחון אם בכלל מותר לשדר LIVE ATC ברשת. גם בארה"ב היום מעבירים את רוב התשדורות באיחור של כרבע שעה, כך שבארץ הבירוקרטיה לא נראה לי שיתנו בכלל.

בכל אופן - בהצלחה.

טעות בידיך, הדברים מועברים ב LIVE, בקנדה בטוח (הצלחתי להוכיח את זה כאשר אחי טס לשם, הטיסה שלו קיבלה אישור נחיתה בPEARSON, דוד שלי עמד וחיכה לו בפיינל של 24R, ואכן הטיסה הגיעה אחרי 2 וחצי דקות (הזמן הממוצע שלוקח למטוס לנחות בטורונטו אחרי שהוא מקבל קלירנס לנחות).

גם חבר שלי שטס לניו יורק, בטיסתו חזרה, שמעתי את כל השידורים על הקרקע, ואפילו קיבלתי אישור ממנו שאכן היה איחור של 20 דקות בהמראה.

כך שאני לא יודע מאיפה אתה מקבל את המידע של איחור ב-15 דקות, לפחות את אילו של טורונטו, ניו-יורק ושיקגו אני יודע בוודאות שהן בשידור חי

בדקתי שוב, ואכן רק בשדות בו מועברת "תמונת מכ"ם" יש Delay.

עד כמה שאני זוכר היה פעם גם Delay ב-FEED, אבל היום יש הודעה בפורום של LiveATC שכל השידורים שלהם חיים (למעט כמה שניות של קידוד ופתיחת השידור).

טל"ח.

פורסם

אני הייתי מעדיף ככה:

בבוקר - ת"א סנטר

בערב - גישה בן-גוריון

אפשר להפוך גם את הסדר, זה לא כל כך משנה, אבל הרעיון של גישה ות"א הוא לדעתי אחלה רעיון.

תחשבו על זה קצת...

פורסם

מה רגיש בטחונית פה? מה זה השטויות האלה? :x

מה הבעיה? אתם חושבים שהאויבים שלנו לא מכירים את האתר של ב"ג? מה יכול לפגוע בביטחון המדינה כאן ? ברצינות, אם האויבים שלנו היו רוצים לפגוע במטוסים באמת, זה מזמן היה קורה. כמו שהחבר'ה כאן באים ל ILS בחופשיות, גם הערבים יכולים לעשות ככה.

זה פשוט רעיון מצוין לעשות LIVE ATC לת"א, ואל תדברו שטויות על ביטחון.

פורסם

יש רגישות בטחונית והיא בחלקה די מובנת. בחלק מהערוצים האלה ניתן לשמוע מטוסים צבאיים ב-VHF ו-UHF (לרוב מסוקים), ופעילות זו או אחרת הנשמעת עלולה לפגוע בבטחון המדינה. זה לא בשביל ה"כיף" אוסרים את זה..

מצד שני לא ממש קשה היום להשיג סקאנר, וערוצים כמו הרצליה נטולי תעבורה צבאית בדר"כ לא אמורים להפריע לפי דעתי.

אה ו.. הזכרתי את העובדה שזו ישראל? :wink:

אגב יניב, לא אהבתי את הציון "גם הערבים יכולים..", הכללה שעלולה לפגוע - ותזכור שאנחנו ארגון ללא הבדלי דת גזע מין.

פורסם

יניב - דבר ראשון (בתור אחראי פורום) - בבקשה תשנה את השפה. אפשר לנהל ויכוח בצורה תרבותית בלי "מה זה השטויות" וכו'. זה בדיוק המקור לדיונים שהופכים להתכתשויות.

דבר שני (כשותף בויכוח), יש הבדל בין לדעת עקרונית זמני נחיתות והמראות, לבין לשבת על ערוץ תקשורת פעיל, בו יש מטוסים צבאיים, מטוסי אח"מים וכו' (מעבר לאזרחיים). בדיוק כמו שסיורים על גדר המערכת בלבנון משדרים במוצפן, אפילו שאפשר לראות/לשמוע אותם נוסעים. יש הבדל גדול באיסוף מודיעין כאשר יש לך אמצעי זמן אמת (המגלה גם כוונות עתידיות - של תנועה וכו') לבין איסוף טקטי (בשטח).

ישבו גדולים ממך וממני, כבר לפני הרבה זמן, והגיעו למסקנה שלא יאפשרו לכל אחד "לשבת" על תדרי תעופה או משטרה או מכבי אש וכו' (עשו זאת ע"י איסור אחזקת מכשירי שידור וקליטה בתדרים לא של רדיו "רגיל" ,ע"י אנשים לא מאושרים ע"י משרד התקשורת). ותתפלא, יש כמה אנשים שעדיין חושבים שההחלטה הזו נכונה - ואני לא חושב שאתה מבין לעומק את כל הסיבות להחלטה - ויש. הדבר היחיד שאני יכול להוסיף , ידע אישי, שיכולת ניטור תדרי קשר מאפשר ביצוע פעולות צבאיות בצורה הרבה יותר פשוטה.

מאחר וזה המצב, אני לא חושב ששידור STREAM של תדרי שליטה הוא חוקי.

זה מה שכתבתי בהודעתי המקורית, ואני חושב שאם מישהו ישדר ללא אישור משרד התקשורת - מזמין בעיות.

מקווה שתענה ברוח הדברים ולא בצורה אישית,

פורסם

יניב ב.

להרגע!

אם בעיניך זה שטויות ,שיבושם לך.

כנראה שיש עוד אנשים כאן ,שחושבים אחרת ממך ובתוכם אני למרות ההסבר שלך,

ולא הציגו את דבריך כשטויות!

ניתן להציג עמדה מסוימת קצת אחרת מאיך שהצגת

ובהנחה כי אינך רמ"ד אבטחה בזירת פח"ע במטכ"ל.

לשימת לבך להבא!

פורסם

יניב

אין כאן שום התנשאות אלא להיפך

צר לי כי עדיין לא הבנת למרות ההסבר ואל תסיק מסקנות לא נכונות

זה עדיין בשלב הרעיון המרכזי

אתה יכול להתנצל על רוח ההודעה שלך

לא נכעס....

פורסם
שמוליק ואסף, לא להתנשא עליי.

פשוט מרגיז שיש רעיון כל כך טוב שיגרום רק כיף לכולנו, ותמיד יבואו האנשים שיגידו שזה לא חוקי ויהרסו הכל, למה?

יניב - אף אחד לא מתנשא עליך, ותפסיק להתגונן בצורה לא עניינית.

אין לי שום סיבה לפגוע בך או להתנשא, ואני מניח שכך גם שמוליק.

למעשה אתה, בהודעתך, הוא זה שתוקף ומבטל רעיונות של אחרים במחי מקלדת.

בדיוק זו הסיבה שכתבתי את המשפט האחרון בהודעתי הקודמת, אך אני רואה שהעניין לא הובן כראוי.

ולענייננו - גם לעשן מריחואנה ולנפץ זכוכיות של חלונות ראווה בחנויות עם 'עוזי' זה כיף -

אבל לא חוקי.

הרעיון לטעמי לא כזה טוב, כי יש לו משמעויות נוספות מעבר לכיף האישי של כולנו (ואל תבין אותי לא נכון, אני בהחלט חובב גדול של ATC!!).

ועכשיו באמת, אני מקווה לתגובה עניינית ולא כועסת, כי באמת לא עשיתי לך כלום. :roll:

פורסם

אל דאגה, אם זה לא חוקי, זה לא ישודר (או שימצא הסדר),

מצד שני, אם למישהו יש מקור של חוק כתוב או איסור כתוב של החזקת מקלט רדיו בין תדרי 118-135 MHZ שיפרסם כי אני עוד לא מצאתי, לדעתי קליטה מכל סוג שהיא הוא מותר, כל עוד השידור הוא גלוי, שידורים שלא רוצים שיקלטו משדרים במוצפן, מסכים שבקשר להחזקת משדר , צריך רדיון RT, אבל מקלט...?

אם מותר להחזיק מקלט אז מותר גם לשדר את השידורים הנקלטים, גם אם מטוס ח"א משדר "ירקונה 1200" , אם הוא רוצה יש תדר מוצפן ב UHF בשביל זה

אני כרגע בשיא המלחמה עם השטויות של המנהל 20% בגלל מנטליות של טייסים ישראלים שלוקחים את המותר או האסור חלקית בתורה שבעלפה והופכים אותה לאסור בכלל אבסולוטי, אני דוגל בשיטה הפוכה שכל דבר מותר אלה אם נכתב אחרת שאסול ולא בחוקה של...ל

"לא יטוס אדם במטוס אלה אם..." טוב לא יטוס.. אז לא נטוס.. :)

(80% מהדברים האחרים זה בגלל בירוקרטיות ועיוות שלטוני)

אנכנו כן נטוס....

בכל מקרה הבנתם את רוח הדברים, אני אחפש בחוקי התקשורת, יהיה כיף רק בשביל זה אנחנו כאן

פורסם

אוקיי, זה אולי יעזור

http://www.moc.gov.il/moc/doa_iis.dll/S ... 5.1.1.html

ובמסמך זה אפשר לראות:

(הדגשתי בקו תחתון את החלקים החשובים לענייננו, לדעתי).

כללי

א. תנאים אלה הינם על פי:-

1) פקודת הטלגרף האלחוטי (נוסח חדש), התשל"ב - 1972 .

2) תקנות הטלגרף האלחוטי (רשיונות, תעודות ואגרות) (תיקון), התשנ"ח - 1997.

ב. כל יצרן/יבואן הסוחר בציוד אלחוטי, חייב ברשיון סחר ממשרד התקשורת. "סחר" - כהגדרתו בפקודת הטלגרף האלחוטי כולל מכירה, תיקון ומתן אחריות לציוד אלחוטי. תוקף הרשיון שנה אחת. אחראי על מתן הרשיון מר דוד קמאי, טל' 5198228 - 03, 5198237 - 03.

ג. כל דגם של ציוד אלחוטי (משדרים, מקלטים וכו')שיופעל בארץ, גם אם הוא פטור מרשיון הפעלה, חייב באישור סוג. האישור יינתן ע"י המשרד לבעלי רשיון סחר עבור הציוד שנתונים טכניים שלו עומדים בתנאים ספקטרליים של המשרד. תוקף האישור 5 שנים. אישור סוג בצירוף רשיון סחר של אותו יבואן מאפשר לו שיחרור הציוד מהמכס ו/או מכירת ציוד ללקוחות בארץ. במקרים חריגים ועפ"י שיקול דעת המנהל יינתן אישור מיוחד לשחרור מהמכס גם ללא אישור סוג. אחראי על מתן האישורים מר וילי נוי, טל' 5198262 - 03.

ד. בכל מקרה שלא כתוב אחרת, הפעלת הציוד מחייבת רשיון הפעלה מהמשרד. תוקף הרשיון שנה אחת. אחראים על הרשיונות לפי העניין : מר י.ברגר, טלפון: 03-5198275 מר ש. כץ, טלפון: 03-5198277 מר ח. נאור, טלפון: 03-5198226.

ה. כל ציוד הפועל בתחום המורשה ללא רשיון הפעלה יפעל על "בסיס מישני", כלומר שפעולתו ללא הגנה מהפרעות ובתנאי שלא יפריע למערכות אחרות. ציוד כזה אומנם פטור מרשיון הפעלה אלחוטי אך הכנסתו לארץ ו/או מכירתו על ידי יצרן מקומי הינה רק לאחר קבלת אישור סוג ציוד אלחוטי ממשרד התקשורת.

מודגש שרק ב"פעולת בזק" לשימוש עצמי הציוד פטור מרשיון הפעלה אלחוטי, "שרות בזק" לצד שלישי מחייב רשיון מיוחד ממשרד התקשורת.

ו. קיימים תחומי תדרים נוספים הפתוחים לשימוש אזרחי למטרות חובבי רדיו, שרות ימי, עורקי מיקרוגל וכד', רשיון הפעלה אלחוטי מותנה בפניה ספציפית למשרד התקשורת.

אולי נראה שאני אנטי הרעיון.... וזה לא נכון! זה באמת היה יכול להיות רעיון מצוין, אבל לצערי אנו חיים במדינה בה הסבכים הבירוקרטיים לפעמים בעלי טעם. בכל אופן אני בעד לבדוק עיניינית את האפשרות, אולי בכל זאת.....

:)

פורסם

קודם כל אני רוצה להגיד מה שכבר אמרתי, זהו רעיון אדיר ומאוד הייתי רוצה שיהיה LIVE ATC בארץ, אם זה חוקי כמובן.

תומר,

אם למישהו יש מקור של חוק כתוב או איסור כתוב של החזקת מקלט רדיו בין תדרי 118-135 MHZ שיפרסם כי אני עוד לא מצאתי, לדעתי קליטה מכל סוג שהיא הוא מותר, כל עוד השידור הוא גלוי,

יש הבדל עצום בין לקלוט שידור ובין להעביר את מה שאתה קולט לשידור ברדיו או באינטרנט.

ושוב אני אומר זהו רעיון מבורך, רק לוודא שהוא חוקי.

ארז.

פורסם

סוג הרשיון נקרא בבסיסו :

רשיון לקליטת שידורים והצפנתם

כתמצית אסור לבעל הרשיון לתת לאף אחד שאינו בעל הרשיון לשמוע את מה תוכן השידור

חכם ? טיפשי?

זה סיפור אחר

ולכן לא יתאפשר ברוח החוק תפוצה חופשית של הנקלט.

אלא אם אנחנו ישראלים ופועלים בדיוק ע"פ הגנים שלנו ופועלים בדרכים עקלקלות כדי גם לקיים את החוק וגם להגיע למטרה.

פורסם

אני חושב כי מכיוון שהשידורים הינם "ברי-קליטה" באופן גלובלי הענין פחות מסובך ממה שמוצג כאן. דהיינו - אין מניעה שגם אני אוכל להאזין להם בביתי, בדיוק כמו שטייס GA יכול לשבת שעות בססנה ורק להאזין ל-124.00.

לא מדובר על שידורים מוצפנים או בטחוניים, כאלה או אחרים, לדעתי.

שווה לנסות, ויופי של יוזמה!

(אני בעד שדה-דב, מיותר לציין.. :))

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...