alon_barnea פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 שבת שלום לכולם תמיד עניין אותי לדעת למה לנתב"ג שהרי הוא נמל תעופה בינלאומי של ישראל אין STAR? האם יש סיבה מיוחדת? ואם לא , אז למה לא יוצרים אחד או כמה רשמיים (כמובן) הרי כמעט לכל שדה תעופה בינלאומי יש STAR (למה דוקא לנו אין)? תודה אלון
Yarden Antebi פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 תחשוב בהגיון,למה בן גוריון צריך STAR? הוא נמצא "על הים" אפשר להגיד,והמסלול שמשתמשים בו לעיקר הנחיתות נמצא בדיוק מול הים (שמשם רוב המטוסים מגיעים) אז למה סתם לסבך טיסות יותר מדי? ל 12 יש פשוט ILS שמגיע מהים,ול 30 יש את ה RNAV.
alon_barnea פורסם פברואר 25, 2006 מחבר דיווח פורסם פברואר 25, 2006 אני מכיר הרבה שדות תעופה שנמצאים על הים עם מסלול אחד,שניים או יותר (דוגמא LCLK ) ויש להם STAR . לא ניראה לי שטייסים/ות מסתבכים בקלות הרי יש שדות שרק בשביל ה-STAR צריך ללמוד טוב את הדפיות. אלון
Erez Savir פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 בדרך כלל צריך STAR מכיוון שיש כמה נקודות כניסה לCTR של אותו שדה ואז הSTAR נותן תהליך כך שכול המטוסים יגיעו לנקודה מסוימת אחת ומשם ימשיכו לנחיתה. בארץ אין מספר נקודות כניסה ארצה,יש רק נתיב אחד,H2,שזה SOLIN RIMON SIRON.אין נתיב כניסה אחר ובגלל זה לא צריך STAR כי הרי בכול מקרה טסים את הנתיב(היחיד) ושנגמר הנתיב(H2)ישר נכנסים לאחד משני התהליכים הקיימים,ILS או RNAV.
Ido Rosenthal פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 בדרך כלל צריך STAR מכיוון שיש כמה נקודות כניסה לCTR של אותו שדה ואז הSTAR נותן תהליך כך שכול המטוסים יגיעו לנקודה מסוימת אחת ומשם ימשיכו לנחיתה.בארץ אין מספר נקודות כניסה ארצה,יש רק נתיב אחד,H2,שזה SOLIN RIMON SIRON.אין נתיב כניסה אחר ובגלל זה לא צריך STAR כי הרי בכול מקרה טסים את הנתיב(היחיד) ושנגמר הנתיב(H2)ישר נכנסים לאחד משני התהליכים הקיימים,ILS או RNAV. הנק' כניסה בעקרון היא BGN וSIRON הוא פשוט קיצור להליך...
3Dvg פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 גם אני חשבתי על השאלה הזאת. ואז זה הכה בי, ישארל היא מדינה קטנה, ובד"כ מטוסים שמגיע לנחיטה בבן גוריון מתחילים את ההנמכה עוד בקפריסין, ואם היו יוצרים STARים הריי שאז הקפריסאים יתנו אותם וזה מצריך עבודה קשה והדוקה יותר אל מול הקפריסאים, יהיא לכך, מכוון שכול הטיסת ממילה מגיעות מכיוון מערב (או לפכות רובן המכריע) אז פשות השתמשו בנקודות הקימות כ STAR ומשם APP או הסנטר שלנו יכולים לעשות מניפולציות עם הנקודות יותר בקלות ולתת את ההליך שצריך מבלי לשגע את הטייסים
אורח פורסם פברואר 25, 2006 דיווח פורסם פברואר 25, 2006 יש עוד נקודות כניסה - ALROD למשל. כמו כן נכנסים מטוסים מכיוון NAT לפעמים, או מהדרם ישירות (בלי לעבור דרך ALROD, אלא מ-SIVAK ישירות BGN. אין שום בעיה שניקוסיה ייתן את ה-STAR הדבר קורה במקומות רבים. הסיבה הרבה יותר פשוטה. יש STAR איפה שצריך STAR. צריך STAR כשכמות הטיסות הנכנסות היא כזו שיהיה בטוח יותר ופשוט יותר אם המטוסים יטוסו על ה-STAR ולא יצריכו מהבקרה לעסוק בכל אחד פרטנית עם הוראות גישה בכל נקודה. בבן גוריון פשוט אין צורך כזה.
HZyoni פורסם פברואר 26, 2006 דיווח פורסם פברואר 26, 2006 12 יש פשוט ILS שמגיע מהים,ול 30 יש את ה RNAV. שלום אם כבר מדברים על ILS ו RNAV כטייס מתחיל אפשאר להסביר לי יותר מהו גישת RNAV/GPS ? האם זו גישת VOR/DME ? או מה ? תודה על הסבר :roll:
Asaf Brietbard פורסם פברואר 26, 2006 דיווח פורסם פברואר 26, 2006 שלום יוני! הקישור של נושא השירשור להודעתך נחמד, אבל הודעתך קשורה לפורום SUPPORT. אבקש להקפיד על הכנסת הודעות בפורומים הרלוונטים. יום טוב!
yoni revivo פורסם פברואר 26, 2006 דיווח פורסם פברואר 26, 2006 לא צריך להגזים... סה"כ שאלה.. RNAV בכלל, (בפירוט AREA NAVIGATION) הינה קבוצה של מערכות ניווט (GNSS, INS...) המאפשרות טיסה בנתיב שלאו דווקא שייך לרדיאל או נתיב VHF כלשהו. במילים אחרות, המערכת מאפשרת יותר חופש בתחום הניווט האופקי וניצול גדול יותר של המרחב האווירי. גישת RNAV היא פשוט גישה המסתמכת על מערכות מסוג זה, כאשר בכל שדה וגישה ההגבלות והתנאים הם שונים.
Shmulik Lin פורסם פברואר 26, 2006 דיווח פורסם פברואר 26, 2006 לא מגזימים RYONI השאלה היא מצוינת וניכר שהבחור רוצה ללמוד וזה טוב רק שאסף מתוקף תפקידו כאחראי פורום, מנסה לעשות סדר וביקש יפה סה"כ אין בעייה עם מהות השאלה המצוינת רק עם מיקומה ...זה הכל! יום נעים
Opher Ben Peretz פורסם פברואר 28, 2006 דיווח פורסם פברואר 28, 2006 STAR הינו תהליך הצטרפות בכללי מכשירים, ואינו יחידני לשדות בינלאומיים. למרות שאינם מוכרזים, אלה קיימים במציאות בנתב"ג. זו שארית מהתקופה בה עיקר הטייסים היו ישראלים היודעים "להסתדר", ומהצורה בה המינהל ורשות שדות התעופה נוהגים. לדעתי טעות היא לא לקבוע ולפרסם תהליכים כאלה עבור נתב"ג, מהנימוקים הבאים: א.לנתב"ג מובילים נתיבים מכמה כיוונים: 1. מדרום וממזרח- J10, J13, 2. ממערב- H2, H14, 3. מצפון- J11. ב. במיוחד כאשר המרחב מצומצם ונדרש תיאום מוקדם עם FIRים שכנים, חשוב לקבוע תיאומים אלה בתהליכי ההצטרפות. ג. החלק המערבי של ה- FIR משמש גם כשטחי אימון למטוסים צבאיים ומטווחים תלולי מסלול לירי מהחוף ומכלי שייט. ד. נהלים לא מסבכים אלא להיפך, מפשטים מציאות מורכבת כאשר הם בנויים נכון. כך כל גורמי תעבורה אווירית על הקרקע ובאוויר יודעים מה צפוי ולכן והתכנון והביצוע יהיו קרובים יותר ומושתתים על מחשבה מראש ולא על צורך במתן פתרונות אד הוק כשיטה. כך למשל יהיה יותר ברור כי אין כניסה לנתב"ג דרך H14 ו- H3D. אם פני הדברים לא היו כך, בוודאי לא היו בשימוש כה נרחב בעולם. שימו לב היכן אין STARים- באיזורים מזרח-תיכוניים שלא עברו בריטניזציה, איזורים הנתונים לחסות צ'יפים, וכאלה שתחת שלטון יחיד מרכזי. ניהלתי פרויקט באוקראינה בשנת 2002 בו ביצעתי 30 גיחות מיג21 בכל יום בבסיס ועל מטוסי חיל האוויר שלהם. כאשר הנשיא קוצ'מה היה באוויר, כל התעבורה האווירית כולל חיל האוויר היתה מקורקעת וכל המטווחים דממו. כל מקום ושיטתו. שבת שלום לכולםתמיד עניין אותי לדעת למה לנתב"ג שהרי הוא נמל תעופה בינלאומי של ישראל אין STAR? האם יש סיבה מיוחדת? ואם לא , אז למה לא יוצרים אחד או כמה רשמיים (כמובן) הרי כמעט לכל שדה תעופה בינלאומי יש STAR (למה דוקא לנו אין)? תודה אלון
Moshe Mizrahi פורסם פברואר 28, 2006 דיווח פורסם פברואר 28, 2006 STAR הינו תהליך הצטרפות בכללי מכשירים, ואינו יחידני לשדות בינלאומיים. למרות שאינם מוכרזים, אלה קיימים במציאות בנתב"ג. זו שארית מהתקופה בה עיקר הטייסים היו ישראלים היודעים "להסתדר", ומהצורה בה המינהל ורשות שדות התעופה נוהגים. לדעתי טעות היא לא לקבוע ולפרסם תהליכים כאלה עבור נתב"ג, מהנימוקים הבאים:א.לנתב"ג מובילים נתיבים מכמה כיוונים: 1. מדרום וממזרח- J10, J13, 2. ממערב- H2, H14, 3. מצפון- J11. ב. במיוחד כאשר המרחב מצומצם ונדרש תיאום מוקדם עם FIRים שכנים, חשוב לקבוע תיאומים אלה בתהליכי ההצטרפות. ג. החלק המערבי של ה- FIR משמש גם כשטחי אימון למטוסים צבאיים ומטווחים תלולי מסלול לירי מהחוף ומכלי שייט. ד. נהלים לא מסבכים אלא להיפך, מפשטים מציאות מורכבת כאשר הם בנויים נכון. כך כל גורמי תעבורה אווירית על הקרקע ובאוויר יודעים מה צפוי ולכן והתכנון והביצוע יהיו קרובים יותר ומושתתים על מחשבה מראש ולא על צורך במתן פתרונות אד הוק כשיטה. כך למשל יהיה יותר ברור כי אין כניסה לנתב"ג דרך H14 ו- H3D. אם פני הדברים לא היו כך, בוודאי לא היו בשימוש כה נרחב בעולם. שימו לב היכן אין STARים- באיזורים מזרח-תיכוניים שלא עברו בריטניזציה, איזורים הנתונים לחסות צ'יפים, וכאלה שתחת שלטון יחיד מרכזי. ניהלתי פרויקט באוקראינה בשנת 2002 בו ביצעתי 30 גיחות מיג21 בכל יום בבסיס ועל מטוסי חיל האוויר שלהם. כאשר הנשיא קוצ'מה היה באוויר, כל התעבורה האווירית כולל חיל האוויר היתה מקורקעת וכל המטווחים דממו. כל מקום ושיטתו. שבת שלום לכולםתמיד עניין אותי לדעת למה לנתב"ג שהרי הוא נמל תעופה בינלאומי של ישראל אין STAR? האם יש סיבה מיוחדת? ואם לא , אז למה לא יוצרים אחד או כמה רשמיים (כמובן) הרי כמעט לכל שדה תעופה בינלאומי יש STAR (למה דוקא לנו אין)? תודה אלון עופר אני נדהם כל פעם מחדש מהסבלנות והיסודיות שאתה עונה תודה ! בהחלט עושה הבדל
alon_barnea פורסם פברואר 28, 2006 מחבר דיווח פורסם פברואר 28, 2006 עופר שלום תודה רבה על התשובה המפורטת. אני מסכים על כל מילה (אפילו יותר) של משה מזרחי. זאת לא הפעם הראשונה שיוצא לי לקרוא תגובות,הסברים,שרשורים שלך בכל אחד מהפורומים ב- VATIL. למען האמת לפעמים אני מחפש את התגובות שלך וההסברים במיוחד. לפי דעתי אתה נכס לחטיבה. שוב תודה אלון