עבור לתוכן
Oren Geva

TFC השבוע - 29.6 - טוקיו לסאפורו

Recommended Posts

פורסם

אורן, מה קרה?, אירחתה ביום! :lol:

כול הכבוד, כול שבוע כמו שעון, עוד בהתחלה הבריפינג מוכן :wink:

נתראה בשער

ד"א

מה קרה לתמונות?, התרגלתי לראות תמונות של השדה בתדריך? :P

פורסם
אורן, מה קרה?, אירחתה ביום! :lol:

כול הכבוד, כול שבוע כמו שעון, עוד בהתחלה הבריפינג מוכן :wink:

נתראה בשער

ד"א

מה קרה לתמונות?, התרגלתי לראות תמונות של השדה בתדריך? :P

האמת היא שזה היה מוכן כבר אתמול... אבל האתר נפל באמצע כתיבת התדריך...

:wink:

פורסם

היזהרו מלסמוך על ויקיפדיה, כפי שכבר כתבתי בפורום, שם שדה התעופה שגוי בערך שלהם, צריך להיות בסופו KOKU ולא ככתוב. עברו שנים מאז למדתי יפנית, אך כל מי שהמריא פעם מנאריטה שמע הודעות על המראות ביפנית משגעת ביופיה, ומכך יכול לדעת זאת בעצמו.

טיסה נעימה!

נ.ב. בפעם האחרונה שהמראתי מנאריטה, עברו לפני שני לוחמי סומו בחלוקי בית וסנדלים המסורתיים, האחד היה משהו כמו 2.25 מטר גובה, גבוה בהרבה מלוחות הגלאי המגנטי שעליהם קורה מחברת. שם יד על המחסום המגנטי של בדיקות הביטחון, בתנועה מהירה הסיט אותו הצידה ועבר.

תוספת: SAPPORO היא אכן העיר החמישית בגודלה ביפן. השדה החדש NEW CHITOSE המחובר לשדה הישן הצבאי CHITOSE הינו הגדול ביפן בשטחו.

New Chitose Airport (Shin-Chitose Kūkō) (IATA: CTS, ICAO: RJCC), is an airport located in Chitose and Tomakomai, Hokkaido, Japan, serving the Sapporo metropolitan area. By land area, it is the largest airport in Japan.
פורסם

שאלה לגבי הגישה ל- RJCC

הנקודה האחרונה בתוכנית הטיסה שכתובה בדף TFC היא נקודה CHE.

מהדפיות ראיתי שהיא מאד קרובה לתחילת מסלול 01 , והליך הגישה שמתחיל ממנה מצוין רק למסלול 19 (לא ראיתי STAR מ- CHE ל- 01).

לעומת זאת, נקודה אחרת שנתיב V11 מוביל אליה היא NAVER, רחוקה יותר מהשדה וממנה מתחילים הליכים לשני המסלולים.

השאלה אם לא עדיף לסיים את תכנית הטיסה ב- NAVER במקום CHE?

פורסם

הנחיתות הנורמליות בשדה הן על מסלול 19. התוכנית המועדפת על VATJPN היא ל-CHE.

אם התנאים יהיו כאלה שיחייבו את 01 נמשיך עד NAVER.

פורסם
תודה אורן

רק חידוד קטן ברשותך - לנקודה NAVER נגיע לפני שנגיע ל- CHE.

לכן, אם נצטרך את 01 לנחיתה נצטרך להתחיל ב- STAR מוקדם יותר

נו, אז זה עוד יותר פשוט.

אם הפקחים היפנים רוצים שתבצע גישה מ-NAVER תקבל הוראות מתאימות...

פורסם

היפנים לא ישנים? ההגעה הינה בסביבות 2030Z, ועוד 9 שעות זה 0530 זמן טוקיו.

לתעבורה מ- V11/Y11:

לנחיתות צפונה- סטאר YUKIIW, טרנזישן NAVER.

לנחיתות דרומה- סטאר NASEL , טרנזישן NAVER (ושלוש הגבלות גובה אחרי MKE).

תודה אורן

רק חידוד קטן ברשותך - לנקודה NAVER נגיע לפני שנגיע ל- CHE.

לכן, אם נצטרך את 01 לנחיתה נצטרך להתחיל ב- STAR מוקדם יותר

נו, אז זה עוד יותר פשוט.

אם הפקחים היפנים רוצים שתבצע גישה מ-NAVER תקבל הוראות מתאימות...

פורסם

כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

שוב אתה מנדב אותי??? :x

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

שוב אתה מנדב אותי??? :x

נצר אם לא שמת לב, גם משה שלנו מגבעתיים 8)

פורסם

אין, צריך לסדר הכל מחדש...

יש לירעיון מה יכול לעבוד - ואם זה יצליח ומהר אולי אפילו אצליח להגיע.

אבל אם לא... אז יש לי הרבה עבודה...

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

שוב אתה מנדב אותי??? :x

שמח לשמוע שאתה טס אתנו מחר :D

(נראה לי שברגע זה נידבת את עצמך לטוס, לא? :lol:)

נתראה על הרמפה :P

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

שוב אתה מנדב אותי??? :x

נצר אם לא שמת לב, גם משה שלנו מגבעתיים 8)

אני יודע. בדיוק בגלל זה כתבתי את זה.

ומשה לא אני לא טס :] יש לי התחייבות קודמת, אבל אם יתקע לך המחשב ותשרוף את הבית סביר להניח שתראה אותי מגיע לאזור השריפה :] (המבין יבין)

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

אני מכיר משפחה אומנת שתשמח לארח אותך בגבעתיים (בתפקיד אורח של טייס משנה יועץ מומחה :P ). אם בא לך צור קשר

שוב אתה מנדב אותי??? :x

נצר אם לא שמת לב, גם משה שלנו מגבעתיים 8)

אני יודע. בדיוק בגלל זה כתבתי את זה.

ומשה לא אני לא טס :] יש לי התחייבות קודמת, אבל אם יתקע לך המחשב ותשרוף את הבית סביר להניח שתראה אותי מגיע לאזור השריפה :] (המבין יבין)

מחיר גבוה מדי בשביל לראות את זיו פניך. סתם לקפוץ להגיד שלום כשהמחשב עובד והבית על תילו לא מתאים לך? :onfire:

פורסם

אורן,

התהליכים שכתבתי הם התהליכים האפשריים להגעה בנתיב שפירטת. האר נא עיני היכן נעשה משהו שונה? יש תהליכים אפשריים נוספים? לחטיבה המארחת אין נתיב מועדף מ-RJTT ל- RJCC. התהליכים שציינתי הם תהליכי ההגעה שפירסמו JEPPESEN וחברו SANDERSON.

תוספת: לפי התייחסותך כאן ולפי תשובה בשרשור שכתבת למשה, אני מתרשם כי אינך מבין את משמעות כתיבת הנתיב בפי שנכתב והמסתיים ב-CHE. נתיב ניתן לסגור בשתי צורות:

א. סיום בטרנשיזן בו מסתיים הנתיב ואחריו המלה DCT.

ב. סיום בטרנזישן בו מסתיים הנתיב ואחריו ה- VOR של השדה.

אין באלה לומר כי אתה מתכוון לטוס ישירות מהטרנזישן לשדה או ל-VOR כאשר קיימים תהליכי הגעה מפורסמים, כי הרי זה אסור, אך טייס המגיש תכנית אינו יודע איזה תהליך הגעה יקבל, ולכן התכנית נרשמת באחת משתי האפשרויות שציינתי. כמובן שתשובתי למעלה עולה בקנה אחד עם התכנית היפה שהכנת ונהלי והמלצות החטיבה והשדה.

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.
פורסם

עופר, אני מבין בדיוק את המשמעות של סיום התכנית בנקודה CHE. אבל:

בדף זה מציינים היפנים את התכנית המועדפת מ-RJTT ל-RJCC.

http://www.vatjpn.org/route/Route_RJTT.htm

זו אחת הסיבות בעטיה בחרתי בנקודה זו, והגישה מנקודה זו תהיה גישת CHITOSE למסלולים 19R או 19L.

סיבה נוספת היא שאני אוהב לתזז את חברי TFC ולאלץ אותם להשתמש ב-RMI שלהם. בדרך כלל אם אני מאחר הם כבר סוגרים ביניהם (לפחות חלקם) על STRAIGHT IN APPROACH למסלול שמולם עם ILS, אבל אני מנסה בכל זאת...

מסכים איתך שלא ניתן לדעת מראש לאיזו גישה נופנה, ובמידה ו-מסלול 1 בשימוש גישה זו לא מתאימה, אבל כל המשמעות מבחינתינו היא לעזוב את הנתיב לגישה מוקדם יותר.

פורסם

אוקיי אורן,

אני אמנם אורח לרגע, אך בכל זאת אסיר כפפות:

א. התהליך שקבעת נוגד את נהלי השדה למניעת רעש בשעות ההגעה, דפית 10-4 למעלה. הצטרפות בשעות אלה כמוכתב בתכנית דרך CHE אסורה, למעט מטוסים בחירום.

ב. מה הטעם לתכנן נתיב ל- CHE, אם אין ממנו תהליך למסלולי 01? תכנון נכון צריך כשנעשה שבוע מראש, להביא בחשבון כל רוח, עקב טווח הזמן ואי-דיוק ב"מדע" המטאורולוגיה.

עופר, אני מבין בדיוק את המשמעות של סיום התכנית בנקודה CHE. אבל:

בדף זה מציינים היפנים את התכנית המועדפת מ-RJTT ל-RJCC.

http://www.vatjpn.org/route/Route_RJTT.htm

זו אחת הסיבות בעטיה בחרתי בנקודה זו, והגישה מנקודה זו תהיה גישת CHITOSE למסלולים 19R או 19L.

סיבה נוספת היא שאני אוהב לתזז את חברי TFC ולאלץ אותם להשתמש ב-RMI שלהם. בדרך כלל אם אני מאחר הם כבר סוגרים ביניהם (לפחות חלקם) על STRAIGHT IN APPROACH למסלול שמולם עם ILS, אבל אני מנסה בכל זאת...

מסכים איתך שלא ניתן לדעת מראש לאיזו גישה נופנה, ובמידה ו-מסלול 1 בשימוש גישה זו לא מתאימה, אבל כל המשמעות מבחינתינו היא לעזוב את הנתיב לגישה מוקדם יותר.

פורסם
אוקיי אורן,

אני אמנם אורח לרגע, אך בכל זאת אסיר כפפות:

א. התהליך שקבעת נוגד את נהלי השדה למניעת רעש בשעות ההגעה, דפית 10-4 למעלה. הצטרפות בשעות אלה כמוכתב בתכנית דרך CHE אסורה, למעט מטוסים בחירום.

איפה זה כתוב?

זה בדיוק סוג הדברים שאני בודק כשאני מתכנן טיסה...

יכול להיות שפיספסתי משהו אבל אני רואה:

In oreder to reduce ... arequested to fly via the following SIDs and STARs....

Landing on runway 19R/19L

The STARs leading to NAGANUMA (NA) / SHINE

CHITOSE הוא בדיוק STAR כזה...

ב. מה הטעם לתכנן נתיב ל- CHE, אם אין ממנו תהליך למסלולי 01? תכנון נכון צריך כשנעשה שבוע מראש, להביא בחשבון כל רוח, עקב טווח הזמן ואי-דיוק ב"מדע" המטאורולוגיה.

לגבי נקודה זו אתה צודק - הייתי צריך לחשוב על זה (ויעידו החבורה המופלאה שבד"כ הפינות האלה סגורות). הסיבה העיקרית שבחרתי הנתיב עד CHE היא ההנחיות באתר היפנים.

פורסם

אורן, למסלולי 19 אתה צודק.

אוקיי אורן,

אני אמנם אורח לרגע, אך בכל זאת אסיר כפפות:

א. התהליך שקבעת נוגד את נהלי השדה למניעת רעש בשעות ההגעה, דפית 10-4 למעלה. הצטרפות בשעות אלה כמוכתב בתכנית דרך CHE אסורה, למעט מטוסים בחירום.

איפה זה כתוב?

זה בדיוק סוג הדברים שאני בודק כשאני מתכנן טיסה...

יכול להיות שפיספסתי משהו אבל אני רואה:

In oreder to reduce ... arequested to fly via the following SIDs and STARs....

Landing on runway 19R/19L

The STARs leading to NAGANUMA (NA) / SHINE

CHITOSE הוא בדיוק STAR כזה...

ב. מה הטעם לתכנן נתיב ל- CHE, אם אין ממנו תהליך למסלולי 01? תכנון נכון צריך כשנעשה שבוע מראש, להביא בחשבון כל רוח, עקב טווח הזמן ואי-דיוק ב"מדע" המטאורולוגיה.

לגבי נקודה זו אתה צודק - הייתי צריך לחשוב על זה (ויעידו החבורה המופלאה שבד"כ הפינות האלה סגורות). הסיבה העיקרית שבחרתי הנתיב עד CHE היא ההנחיות באתר היפנים.

פורסם
כמו שזה נראה, אני לא הולך לטוס מחר...

הצלחתי להשמיד את המערכת שלי, ולמרות שאולי אצליח לשחזר, אין לי את ה-CD של ה-WINDOWS אצלי ואני צריך לקחת אחד מהעבודה. אני כותב אליכם מה-SAFE MODE ולא נראה לי שהסימולטור יאהב אותו...

בכל אופן, עופר, כשחטיבה מפרסמת נתיב מועדף אני מעדיף אותו - גם אם בסוף נחליט לצאת לגיבה 20 מייל לפני הנקודה הרשומה האחרונה.

פאק מה קורה פה - יש VOODOO על הטיסה הזאת. :!: :cry: :!: :cry:

גם אצלי בעיות - וירוס אכזרי אכל לי את המחשב :cry: (באשמתי המלאה חייב לציין).

אז כשאתם תטוסו אני אהיה באמצע פירמוטים והתקנות - באסה.

בכל מקרה תעשו חיים - תהנו ותצלמו שנראה איך היה.

פורסם

אז חסרים -

דן, ישראל, אלעד, אני...

נדחה בשבוע? או שיש מספיק קונים גם כך?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...