עבור לתוכן
Or Netzer

*מטס חטיבתי מספר 1 - LLBG - LGIR 16.9.06* תוכנית טיסה עודכנה

Recommended Posts

פורסם

אני כאחד שלא טס ב VATSIM למעלה מחצי שנה יכול לומר כל הכבוד לפיקוח בארץ וביעד !

כל הכבוד למארגני האירוע . פעם הבא בארוע בסדר גודל שכזה עדיף להכניס גם פקח DEL בבן גוריון . SEE YOU NEXT TIME (אני הייתי ASV002)

פורסם
התנצלותי לכל הטייסים האומללים שסבלו שעות על הקרקע,

במיוחד ל-ASV002,

חבל שלא היה גם דליברי וקרקע מזרח ...

גם ככה היה מחסור בפקחים.

הסתדרת יפה כל הכבוד.

תודה לכל הטייסים שטסו

הרגע נחתתי ראשון בשיירה בהירקיליון, פיקוח מצויין נחיתה טובה.

הנה קצת תמונות על מה שעברנו הערב בSI :]

44444444444dn4.jpg

333333xh6.jpg

212133333wd8.jpg

להתראות בסקר למטס הבא :]

פורסם

היה נחמד מאוד ....

היה לי קצת בעיות בקרקע בבן גוריון בגלל התנקויות רבות (עד שהתחברתי לשרת אחר) ופריימים נמוכים (1-2) עד למסלול ומשם מהבחינה הזאת הלך חלק.

בגישה בהרקליון היה עומס עצום, הפקח קצת קרס, אבל היה נחמד ועשה הרבה מאמצים.. למרות שנאלצתי ללכת סביב משום שהועברתי למגדל מאוחר מידי פעם אחת וגם אז מעגל ההמתנה היה ארוך...

אבל בכל מקרה נחתתי בשלום ו...

אור, באיזה שעה נחת? אתה בטוח שהקדמת אותי?

:o

פורסם

היה אירוע מוצלח ביותר!

הקרקע בבן גוריון נראת מעולה! רק הערה קטנה לדיבור בקשר, בבקשה לדבר אחד אחד,

לא לעלות אחד על הדיבור של השני, לחכות שהטייס שדיבר יחזיר רידבק, שעוברים תדרים אז קודם להאזין בתדר כמה שניות לראות אם מדברים או לא ואז רק להתחיל לדבר, לאלה שקשה להם לזכור מה הפקחים אומרים אז לקחת דף ונייר ולרשום את דברי הפקח זה יחסוך זמן והמתנה של מטוסים אחרים.

הנה כמה תמונות צנועות שלי מהאירוע, מהקרקע בכרתים:

ScreenShot05.jpg

ScreenShot03.jpg

ScreenShot00.jpg

תודה רבה למארגנים ומחכה כבר לאירוע הבא :)

פורסם

למרות שלא טסתי... (רק התחלתי ללמוד את הססנה II ולא הייתי ממש בקיא בו בשביל טיסה כזאת)...

הייתי חייב להתחבר בJ בשביל לראות את כל המטוסים ולהאזין קצת לקשר, וגם ראיתי בSI...

כל הכבוד לפקחים ולטייסים !

פורסם

בסוף לא הצלחתי להיות נוכח, אך אני חייב לציין שאני מאוד מתרשם מהנוכחות. כל הכבוד. למיטב הבנתי הכוונה היא להכניס מטסים שכאלה לשגרה של פעם בשבועיים, דהיינו כל שבת שנייה, נכון? אם כן- אשמח מאוד.

פורסם
בסוף לא הצלחתי להיות נוכח, אך אני חייב לציין שאני מאוד מתרשם מהנוכחות. כל הכבוד. למיטב הבנתי הכוונה היא להכניס מטסים שכאלה לשגרה של פעם בשבועיים, דהיינו כל שבת שנייה, נכון? אם כן- אשמח מאוד.

הבנת נכון :]

בקרוב הסקר הבא למטס הבא:]

פורסם
בסוף לא הצלחתי להיות נוכח, אך אני חייב לציין שאני מאוד מתרשם מהנוכחות. כל הכבוד. למיטב הבנתי הכוונה היא להכניס מטסים שכאלה לשגרה של פעם בשבועיים, דהיינו כל שבת שנייה, נכון? אם כן- אשמח מאוד.

זאת הכוונה, ולפי ההיענות היום אני בטוח שיהיה המשך :wink:

פורסם

אם אתה אומר אור, כנראה שהשגת אותי....

בכל מקרה,

עכשיו אני מבין למה לא הבנתי מה הולך בהירקליון על הקרקע (שכחתי שלא היה לי את הסינרי).

ראיתי סתם מטוסים עומדים בשום מקום ולא הבנתי.

יהיה בהחלט נחמד לערוך מטסים כאלה אחת לשבוע-שבועיים, אבל כמובן בסופי-שבוע..

אני אבל הייתי מציע לשקול אפשרות לlong trip, כלומר להמשיך מכרתים ליעד נוסף, ממנו וכו, עד חזרה מתישהו לנתב"ג.

פורסם
אם אתה אומר אור, כנראה שהשגת אותי....

בכל מקרה,

עכשיו אני מבין למה לא הבנתי מה הולך בהירקליון על הקרקע (שכחתי שלא היה לי את הסינרי).

ראיתי סתם מטוסים עומדים בשום מקום ולא הבנתי.

יהיה בהחלט נחמד לערוך מטסים כאלה אחת לשבוע-שבועיים, אבל כמובן בסופי-שבוע..

אני אבל הייתי מציע לשקול אפשרות לlong trip, כלומר להמשיך מכרתים ליעד נוסף, ממנו וכו, עד חזרה מתישהו לנתב"ג.

לגבי התדירות, כבר ענו ולדעתי מצאו תדירות מושלמת- אחת לשבועיים, כל שבת שניה. זה יוצר מצב שלכל אחד תמיד יהיה מוצאי שבת פנוי על כל מוצאי שבת תפוס, כך שבאופן כללי אין סיבה שמראש לא יוכל כל אחד לתכנן לעצמו את החודש בצורה שלא יפסיד שום דבר. אם בלתי נמנע- אז אין ברירה, אבל באופן כללי אם ניתנת האפשרות בתחילת החופש לתכננו- אין סיבה שרוב האנשים לא יפגינו נוכחות כל פעם מחדש. מעבר לכך, זה נותן זמן ארגון וגם ציפייה, זאת אומרת- זה לא הופך לדבר טריוויאלי, אלא משהו לצפות לו לטווח של כעבור שבועיים. יופי של תדירות.

לגבי היעדים, אני דווקא חולק עליך. מי שרוצה מסע טיסות קצרות מסביב לעולם יכול להתבשם לו עם TFC בימי חמישי (לא שיש בזה משהו רע). אני אישית חושב שעלינו כל פעם לצאת מבן גוריון ליעד אחר. זאת דעתי האישית, והיא מסתמכת על תחושה בלבד.

פורסם
אם אתה אומר אור, כנראה שהשגת אותי....

בכל מקרה,

עכשיו אני מבין למה לא הבנתי מה הולך בהירקליון על הקרקע (שכחתי שלא היה לי את הסינרי).

ראיתי סתם מטוסים עומדים בשום מקום ולא הבנתי.

יהיה בהחלט נחמד לערוך מטסים כאלה אחת לשבוע-שבועיים, אבל כמובן בסופי-שבוע..

אני אבל הייתי מציע לשקול אפשרות לlong trip, כלומר להמשיך מכרתים ליעד נוסף, ממנו וכו, עד חזרה מתישהו לנתב"ג.

לגבי התדירות, כבר ענו ולדעתי מצאו תדירות מושלמת- אחת לשבועיים, כל שבת שניה. זה יוצר מצב שלכל אחד תמיד יהיה מוצאי שבת פנוי על כל מוצאי שבת תפוס, כך שבאופן כללי אין סיבה שמראש לא יוכל כל אחד לתכנן לעצמו את החודש בצורה שלא יפסיד שום דבר. אם בלתי נמנע- אז אין ברירה, אבל באופן כללי אם ניתנת האפשרות בתחילת החופש לתכננו- אין סיבה שרוב האנשים לא יפגינו נוכחות כל פעם מחדש. מעבר לכך, זה נותן זמן ארגון וגם ציפייה, זאת אומרת- זה לא הופך לדבר טריוויאלי, אלא משהו לצפות לו לטווח של כעבור שבועיים. יופי של תדירות.

לגבי היעדים, אני דווקא חולק עליך. מי שרוצה מסע טיסות קצרות מסביב לעולם יכול להתבשם לו עם TFC בימי חמישי (לא שיש בזה משהו רע). אני אישית חושב שעלינו כל פעם לצאת מבן גוריון ליעד אחר. זאת דעתי האישית, והיא מסתמכת על תחושה בלבד.

אני בדעתך, זה מטס של חטיבת VATIL, אולי לא לצאת כל שבוע דווקא מב"ג, אבל כן מהארץ :) (אם לדוגמא יהיה לאילת אז אפשר לצאת ממקום יותר צפוני...)

אבל בהחלט מסכים שזה צריך לצאת מהארץ, בתור מטס שהוא מטעם חטיבת VATIL

פורסם

שבוע טוב,

בעת האירוע ביצעתי בקרת תעבורה בעמדת יורוקונטרול דרום, להלן התרשמותי: הטייסים ברובם מכירים את הנהלים ומדברים באופן סביר ברדיו. מספר טייסים התקשרו בגובה 10,000 רגל ליורוקונטרול. חשוב להכיר נהלים בסיסיים, ולקרוא ATIS, כי לאלה שלא כל כך בקיאים, יש פירוט מלא של שירותי בקרת התעבורה, כולל FIRים ורצפת הגובה שהיא FL245. אם משום מה בקר גישת נתב"ג שנשאר בלי פיקוח ת"א מעביר אתכם כי יצאתם מהמרחב שלו, עיברו לערוץ, טוסו במגבלות הקלירנס שקיבלתם שהינו לפי התוכנית וטיפוס ל- FL260, ועם חציית FL230 קיראו ליורוקונטרול. המכ"מ שלי חסום מתחת לרצפת המרחב שלי בכדי לא לראות עשרות נתיבים מיותרים המפריעים לעבודת הפיקוח. מטוס אחד קרא כשבתוכנית הטיסה שלו גובה שיוט מבוקש הינו FL310 מערבה, טעות של יותר מרק הטייס. לאחר שקוראים יש להמתין בסבלנות לתשובה. לעתים המכ"מ ממוקד 1500 מי"מ מערבה ממך לטיפול בתנועות אחרות שמועברות אלי מאזורי פיקוח שכנים, כגון יורוקונטרול מערב שפעלה באותה עת. לוקח זמן לטפל בהם ואח"כ להעביר את המכ"מ מצרפת למזרח התיכון, למצוא את המטוס ולעבד את נתוניו, לבדוק נתיבים שכנים ולתכנן הפרדה, ולבסוף לתת לקורא מירשה המשך. כל זה לוקח עד 10 שניות במקרה עמוס. במציאות במרחב זה מפקחים ביורוקונטרול עשרות פקחים בו-זמנית, עם כ-100 מטרות בממוצע. הערב היתה כמות מטרות כוללת באיזורי ובסביבתו נמוכה מהרגיל, לכן המכ"מ התנתק רק כ-10 פעמים במקום בכל כמה דקות כפי שקורה באירועים אלה. פעם אחת הערב נמחקו לי כל זיהויי המטרות והייתי צריך לבצען מחדש, לכל המטרות, כאשר מטוסים חדשים מגיעים וקוראים ממזרח וממערב. מטוס אחד שלנו דיווח על אתראת TCAS אולם לא היו מטוסים קרובים אליו עם פחות מ-2000 רגל הפרדה וגם שניהם היו מעל 20 מי"מ מרחק.

אני משתמש בדרך כלל ב-ASRC, מכיוון שבעת שימוש במסך בודד תיבות הנתונים של VRC מכסות את המסך ומפריעות לעבוד בשטח כיסוי גדול. כמו-כן VRC נופל מוקדם יותר מ-ASRC בנסיבות המתוארות. בסיום האירוע כאשר מכוחותינו נותר אצלי רק 4X-MJB והיתר כבר היו בבקרת אתונה או שנחתו, נפל המכ"מ שלי ולא ניתן היה לחברו. ניסיון חיבור בעמדה אחרת, במקרה זה LGIR היה תקין, אך את בוקי השארתי תלוי בשמיים בלי שירותי מכ"מ עקב כך. לא יכלתי להודיע כלום על הערוץ. המסקנה מכל אלה ומאירועים רבים קודמים אצלי ואצל אנשים נוספים היא כי התופעה של ניתוק וגם נפילת המכ"מ נובעת מנתוני תשתית והפרעות הדדיות בין לקוחות, שהן תוצאות איכות תוכנת וחומרת המערכת.

תודתי נתונה לכולכם. ברצוני לאחל לכם ולאנשים המשמעותיים בחייכם שנה טובה, שנת הגשמת יעדי מדינת ישראל.

פורסם

העברתי דוח"ות מפורטים אחרי כל אירוע ליורוקונטרול, שם הבעייה חמורה במיחוד עקב ריבוי תחנות הקרקע והמטוסים, איש לא פנה אלי לקבל נתונים נוספים, ומעולם לא קיבלתי התייחסות תכליתית, גם אם הובטח לבדוק. אין לי מושג אם מישהו מטפל, ואיפה הבעייה במערכת. זיהיתי שני סוגי בעיות, האחת מנתקת את הלקוח מהשרת אך מתאפשר חיבור מחדש מיידי. השני קשור בכמות תחנות הקרקע המופיעות ב-CL, ומפיל את ה-ASRC ו-VRC ללא יכולת להתחבר מחדש בעמדה תוך דקות. עבודה במצב P מקלה את הבעייה, אך במצב זה לא רואים קריאות CHAT והעיקר את כל העמדות שמתחתי ומסביבותי אליהם עלי להעביר תעבורה מנמיכה (APP).

שנה טובה עופר!!

האם לשדרוג השרתים שמתוכנן בקרוב יש קשר לבעיות שאתה מתאר? או שזה לא קשור בכלל ?

פורסם
התנצלותי לכל הטייסים האומללים שסבלו שעות על הקרקע,

במיוחד ל-ASV002,

חבל שלא היה גם דליברי וקרקע מזרח ...

גם ככה היה מחסור בפקחים.

הסתדרת יפה כל הכבוד.

תודה לכל הטייסים שטסו

הרגע נחתתי ראשון בשיירה בהירקיליון, פיקוח מצויין נחיתה טובה.

הנה קצת תמונות על מה שעברנו הערב בSI :]

------------------------------

להתראות בסקר למטס הבא :]

וואו התמונה השלישית מהservinfo מדהימה!

פורסם

MY TWO CENTS ABOUT THE PROGRAM:

המראה משדה אחד וטיסה בטור משעממת את הבקרים שנשארים חסרי אתגר למעט מגישה ומטה בהגעה. יותר מעניין להוציא טיסות ממספר שדות. למשל מעמאן או עקבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש אותם), מעובדה דרך J13, מטאבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש גם אותו), דרך J13, בקיצור כל מה שתרצו.

מדוע לטוס באותו נתיב, מישהו יכול להסביר בבקשה? צריך בדיוק להיפך, שאחד יבוא להירקליון דרך רודוס, שני דרך אתונה ושלישי ממערב אחרי T&G במלטה.

פורסם
MY TWO CENTS ABOUT THE PROGRAM:

המראה משדה אחד וטיסה בטור משעממת את הבקרים שנשארים חסרי אתגר למעט מגישה ומטה בהגעה. יותר מעניין להוציא טיסות ממספר שדות. למשל מעמאן או עקבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש אותם), מעובדה דרך J13, מטאבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש גם אותו), דרך J13, בקיצור כל מה שתרצו.

מדוע לטוס באותו נתיב, מישהו יכול להסביר בבקשה? צריך בדיוק להיפך, שאחד יבוא להירקליון דרך רודוס, שני דרך אתונה ושלישי ממערב אחרי T&G במלטה.

למה אני לא מוצא את J13 המדובר ?

האם הוא מופיע רק במפה נתיבי IFR החדשה בעידכון האחרון? או שהוא נתיב צבאי ? אפשר לקבל מפה עם הנתיב הזה כי אצלי במפת נתיבי IFR עידכון 13 הוא לא מופיע...

פורסם

https://164.214.2.62/products/digitalaero/index.cfm

מפות H16 L16

מפת נתיבי ATS בפמ"ת פנים ארצי חלקית ולא כוללת נתיב זה.

MY TWO CENTS ABOUT THE PROGRAM:

המראה משדה אחד וטיסה בטור משעממת את הבקרים שנשארים חסרי אתגר למעט מגישה ומטה בהגעה. יותר מעניין להוציא טיסות ממספר שדות. למשל מעמאן או עקבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש אותם), מעובדה דרך J13, מטאבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש גם אותו), דרך J13, בקיצור כל מה שתרצו.

מדוע לטוס באותו נתיב, מישהו יכול להסביר בבקשה? צריך בדיוק להיפך, שאחד יבוא להירקליון דרך רודוס, שני דרך אתונה ושלישי ממערב אחרי T&G במלטה.

למה אני לא מוצא את J13 המדובר ?

האם הוא מופיע רק במפה נתיבי IFR החדשה בעידכון האחרון? או שהוא נתיב צבאי ? אפשר לקבל מפה עם הנתיב הזה כי אצלי במפת נתיבי IFR עידכון 13 הוא לא מופיע...

פורסם
MY TWO CENTS ABOUT THE PROGRAM:

המראה משדה אחד וטיסה בטור משעממת את הבקרים שנשארים חסרי אתגר למעט מגישה ומטה בהגעה. יותר מעניין להוציא טיסות ממספר שדות. למשל מעמאן או עקבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש אותם), מעובדה דרך J13, מטאבה (עם השתתפות מספקת נוכל לאייש גם אותו), דרך J13, בקיצור כל מה שתרצו.

מדוע לטוס באותו נתיב, מישהו יכול להסביר בבקשה? צריך בדיוק להיפך, שאחד יבוא להירקליון דרך רודוס, שני דרך אתונה ושלישי ממערב אחרי T&G במלטה.

מסכים לחלוטין בנושא זה, האתגר היחידי בתור, זה הפרדות מספקות (ובמקירים של טייסים שיכורים שלא מקשיבים) כדי שסנטרים וגישה לא יתאבדו, מעבר לזה... משעמם...

אור תיהיה יצירתי (פרט לאילת :D )

פורסם

התייחסות למשהו שעופר אמר בנוגע לטיסה בגבהים לא נכונים (זוגי -אי זוגי).

האחריות על תקינות הגובה בסופו של דבר היא על פקח הקלירנס

אם עופר קיבל טייסים עם גובה לא נכון- משמעות את הדבר שהפקח שהיה על קלירנס- לא בדק תוכנית טיסה אלא נתן קלירנס אואמאטית כמו רובוט= לא תקין !!

בעבר כבר הערתי לפקחי שהיו תחת השגחה שלי על זה שלא בודקים תוכניות טיסה

למען ההבהרה- פקח שמשגר טיסה אחראי לוודא תקינות תוכנית ואם יש צורך לתקן ודרוש אישור שהטייס מבין את התיקון !!

בעבר הדבר הפשוט הזה עיקב לפקחים הורדת השגחה !

חוץ מיזה כאמור מבחינת ארוע האתגר לפקחים יהיה בארוע נכנס ולא יוצא

כאן הדבר היחיד שאמרתי זה - c/m FL260 dct KAROL בארוע ניכנס בסיפור שונה בעיקר שהפקחים בשדה המצוא משגרים מטוסים כמו מכונות יריה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...