עבור לתוכן
איליה

ILS ל-30

Recommended Posts

פורסם

שלום רב!

יתכן שכבר כתבו כאן בשרשורים על הנושא הזה... אם כך - מצטער על התעקשות.

השאלה:

1. מדוע 30 לא מצויד ב- ILS?

2. האם יש כוונה לבנות Taxiway במקביל ל- 8-26 (כולל יציאות מהירות)?

תודה.

פורסם
שלום רב!

יתכן שכבר כתבו כאן בשרשורים על הנושא הזה... אם כך - מצטער על התעקשות.

השאלה:

1. מדוע 30 לא מצויד ב- ILS?

2. האם יש כוונה לבנות Taxiway במקביל ל- 8-26 (כולל יציאות מהירות)?

תודה.

שלום איליה,

לגבי שאלתך השניה,

יציאות מהירות ממסלול 26 ודרך הסעה מקבילה, בב"ג אינם נחוצים כעט (אם בכלל),

כיוון שבמצב פעילות נורמלי בנתב"ג 26 משמש ע"פ רוב להמראות, אין צורך ביציאות מהירות,

ובמצב של ביטול המראה, מסיעים ממילא עד הסוף כדי לבלום. מקווה שעניתי על מה שהתכוונת אילו.

לגבי הILS ל30, קודמיי ענו, הרי ירושליים היא הבעיה העיקרית, ואין זמן לייצוב על הILS ממרחק פיינל כה קצר. אפשר להשתמש בLOC של 12 שיעזור להתייצב על ציר מסלול, לא יותר מזה.

שבת שלום ויום טוב.

פורסם

תודה לכולם על ההבהרות!

רן, לפי מדדות שעשיתי דרך הסעה מקבילה ל- 26 יכולה לקצר זמן נסיעה מטרמינל 3 ל- Start position במסלול זה בכ- 13 % (אפילו אם היא תעבור צפונית מהמסלול):

010210is1.jpg

פורסם
תודה לכולם על ההבהרות!

רן, לפי מדדמות שעשיתי דרך הסעה מקבילה ל- 26 יכולה לקצר זמן נסיעה מטרמינל 3 ל- Start position במסלול זה בכ- 13 % (אפילו אם היא תעבור צפונית מהמסלול):

010210is1.jpg

הבדל אפסי לדעתי.

אני לא בטוח שיש מקום צפונית ל26...

פורסם
צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע.

אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה .

פורסם

לקחתי חלופה אכי ארוכה וגם היא יצאה קצרה מדרך הסעה הקיימת היום.

אגב, לדעתי יש שם מספיק מקום צפונה מהמסלול, גם בקצה המזרחי שלו. אפשר מעט להקטין מגרש של ג'אנק בסמוך לבית-הקברות של יהוד (בו אפשר לראות זנבים של 707 ו-742 ההרוסים).

פורסם

מי שהיה במפגש ILS וראה את השטח ליד 12 יכול להבין שזה חתיחת פרוייקט להפוך שמה את כל השטח ולסלול מסלול הסעה.. בכל מיקרה זה יעלה המון המון המון כסף וזה רק בישביל לקצר את הדרך של המטוסים וגם כן לא בצורה משמעותית כל כך.

וביכלל, במדינה הזאת לצערינו יש המון המון דברים שצריך להשקיע בהם המון כספים.

אז בקיצור זה ניראה לי מיותר לגמרי.

פורסם

אל תשכח שהמסלול הסעה שעשית דרך ה03 הוא חוצה 30 ולרוב לא חוצים 30 היום במציאות...

חוץ מזה יש פה עניין של תועלת מול מחיר, השאלה אם 13% של הסעה, עניין של כמה דקות, שווה הוצעה כזאת ענקית של מסלול הסעה, חוץ מזה גם שזה דורך מעבר על מסלול 26/08 שבזמן ההסעה מן הסתם כנראה יהיה בשימוש להמראות כי בגלל זה יסיעו לשם...

פורסם
צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע.

אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה .

למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן?

פורסם
צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע.

אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה .

למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן?

הכוונה שהוא נבנה על שטח חקלאי לשעבר, לדעתי חלק קטן ממנו היה שייך לסבא רבא שלי ז"ל.

סלילת מסלולי הסעה תהיה מיותרת בגלל שאין טרמינלים או חניות צפונית ל26, ולכן אין מה לבנות שם מסלולי הסעה בשביל לחסוך אפילו 13%.

פורסם

קרקע בטחונית נמצאת ברשות המדינה. זו מעדיפה שלקרקע יהיה שימוש מכמה שיקולים. שיקול אחד יכול לדוגמא להיות הסוואת השדה למיזוג חזותי עם שטח החקלאי שסביבו. מי שראה כיצד רמת דוד הוסוותה במלחמת ששת הימים יבין את כוונתי (כל שטח המסלולים ושוליהם נצבע כשדות חקלאיים). זוג הנטרים לבנוניים נשלח אז לתקוף אותה. בנהלל ניספו אותו אחה"צ כמה מאות תרנגולות מהריקוט, רק הנטר חזר לספר ויותר אותו ח"א לא המריא עד לסוף המלחמה. איש מהם לא זיהה את הבסיס. טופולב 16 עירקי שנשלח לתקוף אותו עבר ממש מעל ולא זיהה אותו, למעט מקלען הזנב שפגע בשני פגזי 23 מ"מ במבנה שבמקרה היה מפקדת הבסיס. הייתי שם, ראיתי וגם חילצתי בהמשך אותה גיחת הפצצה כמה מחיילינו שנפגעו במקום נפילת הטופולב במחנה עמוס. כידוע קיים מחסור בקרקע לגידולי שדה במרכז הארץ. זכויות כאלה ניתנות לחקלאים מישובים סמוכים בעלי רקע בטחוני מתאים. כך למשל חברי אברהם דר שפעילותו בשירות המדינה פורסמה בחלקה, והיה חקלאי בכפר יהושע, עיבד אז כדוגמא 500 דונם סורגום בכנף (רמת דוד). ברשות אדם כזה מפקידים בין השאר מפתחות לשער בגדר אותו מתקן, הוא לא נסע עם הטרקטור 12 ק"מ דרך השער הראשי אלא ק"מ אחד לאותו שטח. עבדתי אצלו במשק בחופש הגדול 1958.

טסתי היום ב-A320 של CSA מנתב"ג לפראג. הסענו מ-C7 בנתיב הסטנדרטי ל-26, לא קצר אך לגמרי לא נורא. כמובן שנתיב קצר יותר יסייע בהקטנת עלויות מפעילים וייעול התעבורה. בפראג הסעתי נתיב שאורכו כחצי, וערך אותו משך זמן, עקב תעבורה. קיימות הפוגות בהגעת מטוסים לנתב"ג, לדוגמא בסמוך להמראות הגל העיקרי בבוקר סביב 0600 מקומי, המאפשר לעשות שימוש נבון ויעיל ב- 30 או 12 להמראות.

צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע.

אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה .

למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן?

פורסם

אם כבר מדברים על הרחבות, ישנה תוכנית מגירה של המנהל להארכת מסלול 03/21.

בשנת 2002 כבר התחילו בהכנות לעניין (העתקת תקשורת ובריכות חימצון ואפילו דובר על העתקה של צומת הטייסים צפונה+הקטע המערבי ליהוד). אבל עושה רושם שזה דיי עומד כרגע. (כמו כל דבר)

הארכה של 03 קצת דרומה תאפשר עזיבות צפונה בשילוב של הסעה מהירה מהטרמינל.

למהנדסים שלנו קשה לחשוב בו זמנית - אז הם מחכים שחיל האוויר יסיים את פינוי בח"א 27 בסוף 2008 לנבטים, ואז כל מתחם V והרחבות ליד 03 מתרוקנות דבר שמאפשר הרחבה והארכה של 03.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...