איליה פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 שלום רב! יתכן שכבר כתבו כאן בשרשורים על הנושא הזה... אם כך - מצטער על התעקשות. השאלה: 1. מדוע 30 לא מצויד ב- ILS? 2. האם יש כוונה לבנות Taxiway במקביל ל- 8-26 (כולל יציאות מהירות)? תודה.
Yarden Antebi פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 30 לא מצויד ב ILS בגלל הרי ירושלים בפיינל..אבל ל 30 יש גישת VORDME.
Ben Bezalel פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 30 לא מצויד ב ILS בגלל הרי ירושלים בפיינל..אבל ל 30 יש גישת VORDME. שלא פעיל היום
Ran Bonfil פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 שלום רב!יתכן שכבר כתבו כאן בשרשורים על הנושא הזה... אם כך - מצטער על התעקשות. השאלה: 1. מדוע 30 לא מצויד ב- ILS? 2. האם יש כוונה לבנות Taxiway במקביל ל- 8-26 (כולל יציאות מהירות)? תודה. שלום איליה, לגבי שאלתך השניה, יציאות מהירות ממסלול 26 ודרך הסעה מקבילה, בב"ג אינם נחוצים כעט (אם בכלל), כיוון שבמצב פעילות נורמלי בנתב"ג 26 משמש ע"פ רוב להמראות, אין צורך ביציאות מהירות, ובמצב של ביטול המראה, מסיעים ממילא עד הסוף כדי לבלום. מקווה שעניתי על מה שהתכוונת אילו. לגבי הILS ל30, קודמיי ענו, הרי ירושליים היא הבעיה העיקרית, ואין זמן לייצוב על הILS ממרחק פיינל כה קצר. אפשר להשתמש בLOC של 12 שיעזור להתייצב על ציר מסלול, לא יותר מזה. שבת שלום ויום טוב.
איליה פורסם אפריל 20, 2007 מחבר דיווח פורסם אפריל 20, 2007 תודה לכולם על ההבהרות! רן, לפי מדדות שעשיתי דרך הסעה מקבילה ל- 26 יכולה לקצר זמן נסיעה מטרמינל 3 ל- Start position במסלול זה בכ- 13 % (אפילו אם היא תעבור צפונית מהמסלול):
שגי×�_×™× ×�×™ פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 אני חושב שכן יש תוכניות לבנות מסלול הסעה מקביל ל26 מדרום לו
Or Netzer פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 תודה לכולם על ההבהרות!רן, לפי מדדמות שעשיתי דרך הסעה מקבילה ל- 26 יכולה לקצר זמן נסיעה מטרמינל 3 ל- Start position במסלול זה בכ- 13 % (אפילו אם היא תעבור צפונית מהמסלול): הבדל אפסי לדעתי. אני לא בטוח שיש מקום צפונית ל26...
Niv Malin פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע.
Or Netzer פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע. אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה .
איליה פורסם אפריל 20, 2007 מחבר דיווח פורסם אפריל 20, 2007 לקחתי חלופה אכי ארוכה וגם היא יצאה קצרה מדרך הסעה הקיימת היום. אגב, לדעתי יש שם מספיק מקום צפונה מהמסלול, גם בקצה המזרחי שלו. אפשר מעט להקטין מגרש של ג'אנק בסמוך לבית-הקברות של יהוד (בו אפשר לראות זנבים של 707 ו-742 ההרוסים).
Avi - 4X-KDF פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 מי שהיה במפגש ILS וראה את השטח ליד 12 יכול להבין שזה חתיחת פרוייקט להפוך שמה את כל השטח ולסלול מסלול הסעה.. בכל מיקרה זה יעלה המון המון המון כסף וזה רק בישביל לקצר את הדרך של המטוסים וגם כן לא בצורה משמעותית כל כך. וביכלל, במדינה הזאת לצערינו יש המון המון דברים שצריך להשקיע בהם המון כספים. אז בקיצור זה ניראה לי מיותר לגמרי.
Matan Solomon פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 אל תשכח שהמסלול הסעה שעשית דרך ה03 הוא חוצה 30 ולרוב לא חוצים 30 היום במציאות... חוץ מזה יש פה עניין של תועלת מול מחיר, השאלה אם 13% של הסעה, עניין של כמה דקות, שווה הוצעה כזאת ענקית של מסלול הסעה, חוץ מזה גם שזה דורך מעבר על מסלול 26/08 שבזמן ההסעה מן הסתם כנראה יהיה בשימוש להמראות כי בגלל זה יסיעו לשם...
אורח פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע. אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה . למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן?
Ben Cohen פורסם אפריל 20, 2007 דיווח פורסם אפריל 20, 2007 צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע. אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה . למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן? הכוונה שהוא נבנה על שטח חקלאי לשעבר, לדעתי חלק קטן ממנו היה שייך לסבא רבא שלי ז"ל. סלילת מסלולי הסעה תהיה מיותרת בגלל שאין טרמינלים או חניות צפונית ל26, ולכן אין מה לבנות שם מסלולי הסעה בשביל לחסוך אפילו 13%.
Opher Ben Peretz פורסם אפריל 22, 2007 דיווח פורסם אפריל 22, 2007 קרקע בטחונית נמצאת ברשות המדינה. זו מעדיפה שלקרקע יהיה שימוש מכמה שיקולים. שיקול אחד יכול לדוגמא להיות הסוואת השדה למיזוג חזותי עם שטח החקלאי שסביבו. מי שראה כיצד רמת דוד הוסוותה במלחמת ששת הימים יבין את כוונתי (כל שטח המסלולים ושוליהם נצבע כשדות חקלאיים). זוג הנטרים לבנוניים נשלח אז לתקוף אותה. בנהלל ניספו אותו אחה"צ כמה מאות תרנגולות מהריקוט, רק הנטר חזר לספר ויותר אותו ח"א לא המריא עד לסוף המלחמה. איש מהם לא זיהה את הבסיס. טופולב 16 עירקי שנשלח לתקוף אותו עבר ממש מעל ולא זיהה אותו, למעט מקלען הזנב שפגע בשני פגזי 23 מ"מ במבנה שבמקרה היה מפקדת הבסיס. הייתי שם, ראיתי וגם חילצתי בהמשך אותה גיחת הפצצה כמה מחיילינו שנפגעו במקום נפילת הטופולב במחנה עמוס. כידוע קיים מחסור בקרקע לגידולי שדה במרכז הארץ. זכויות כאלה ניתנות לחקלאים מישובים סמוכים בעלי רקע בטחוני מתאים. כך למשל חברי אברהם דר שפעילותו בשירות המדינה פורסמה בחלקה, והיה חקלאי בכפר יהושע, עיבד אז כדוגמא 500 דונם סורגום בכנף (רמת דוד). ברשות אדם כזה מפקידים בין השאר מפתחות לשער בגדר אותו מתקן, הוא לא נסע עם הטרקטור 12 ק"מ דרך השער הראשי אלא ק"מ אחד לאותו שטח. עבדתי אצלו במשק בחופש הגדול 1958. טסתי היום ב-A320 של CSA מנתב"ג לפראג. הסענו מ-C7 בנתיב הסטנדרטי ל-26, לא קצר אך לגמרי לא נורא. כמובן שנתיב קצר יותר יסייע בהקטנת עלויות מפעילים וייעול התעבורה. בפראג הסעתי נתיב שאורכו כחצי, וערך אותו משך זמן, עקב תעבורה. קיימות הפוגות בהגעת מטוסים לנתב"ג, לדוגמא בסמוך להמראות הגל העיקרי בבוקר סביב 0600 מקומי, המאפשר לעשות שימוש נבון ויעיל ב- 30 או 12 להמראות. צפונית למסלול בטוח אין מקון, אתה חרגת כבר מגבולות השדה, מסלול הסעה מקבי דרומית למסלול נשמע יותר טוב ובר ביצוע. אך יעלה המון כסף שכן המשולש הוא שטח חקלאי פרטי אם אני לא טועה . למה שמישהו ירצה לגדל מטעים חקלאים באמצע שדהתעופה סואן?
Amir Paz פורסם אפריל 22, 2007 דיווח פורסם אפריל 22, 2007 אם כבר מדברים על הרחבות, ישנה תוכנית מגירה של המנהל להארכת מסלול 03/21. בשנת 2002 כבר התחילו בהכנות לעניין (העתקת תקשורת ובריכות חימצון ואפילו דובר על העתקה של צומת הטייסים צפונה+הקטע המערבי ליהוד). אבל עושה רושם שזה דיי עומד כרגע. (כמו כל דבר) הארכה של 03 קצת דרומה תאפשר עזיבות צפונה בשילוב של הסעה מהירה מהטרמינל. למהנדסים שלנו קשה לחשוב בו זמנית - אז הם מחכים שחיל האוויר יסיים את פינוי בח"א 27 בסוף 2008 לנבטים, ואז כל מתחם V והרחבות ליד 03 מתרוקנות דבר שמאפשר הרחבה והארכה של 03.