עבור לתוכן
Itay Zecharia

הוצאת רישיון טיסה בחו"ל - איפה למה וכמה?

Recommended Posts

פורסם
36k per annum

כנראה שצריך לקרוא עד הסוף... אני חשבתי במונחים חודשיים.

אני מבין ומסכים עם הבוחרים בטיסה בנתיבי אוויר. זוהי פסגת הטיסה שניתן לעסוק בה כקריירה. פיסגה מכל הבחינות- אתגר, רמה מקצועית, סביבת עבודה, שכר ותנאים. צריך להכיר מקרוב את האנשים וחייהם כטייסים כדי לבחור נכון, אך בראש ובראשונה להבין מהי טיסה.

כן, אבל אנחנו עוסקים פה בתחביב. אתה מדבר על שכר, תנאים, סביבת עבודה.

לגבי אתגר - אני חולק עליך. כן, יש פה כמובן אחריות עצומה, נדרשת חלוקת קשב, הבנה ויכולת מקצועית וכל שאר הדברים שאתה תמיד דואג לציין. אבל בשורה התחתונה, ולא יעזור לך כלום פה, טייס איירליין טס באותה צורה לכל יעד, עוסק רוב זמנו בבהיה במכשירים וחזרה בקשר אחרי הקלינרסים שהוא מקבל ולחיצה על כפתורים. זו עבודה מונוטונית ולא יצירתית (למעט אולי הדברים שאתה עושה מחוץ למטוס - בהכשרה, לימוד, ניהול וכו' - בשלבים מתקדמים יותר).

אתה בטוח שבנחיתה אוטומטית בהית'רו יש יותר אתגר ועניין מאשר בנחיתה על מנחת חצץ באלסקה בתנאי מז"א גרועים? או להטיס מסוק לתיקונים בחברת החשמל? או חילוץ באלפים? או טיסה לתוך ענני סערה לצורך זריעת עננים? או טיסה בחיל האוויר? בהשוואה לאלא, טיסת איירליין היא עבודה משרדית.

אלה שבוחרים בתעופה כקריירה, לא בוחרים בגלל המשכורת. המשכורת זה בונוס.

גם בזה אני לא בטוח. לא לגבי כולם לפחות. אני מכיר לפחות כמה טייסים באלעל שסיימו את שירותם הצבאי ועמדו בצומת דרכים - האם להמשיך בצבא? האם לצאת ללימודים גבוהים או לקריירה בהיי טק? והם הגיעו למסקנה - למה לי? אני הולך לאלעל, עובד - לא יותר מידי שעות (אמנם עם נסיעות) - מרויח ה-מ-ו-ן כסף, לא שובר את הראש יותר מידי.

אין פסול בהחלטה כזאת - סה"כ הם עברו כבר הכשרה ארוכת שנים, והם טובים לעבודה הזאת.

אבל אל תלבישו עליהם מניעים אלטרואיסטים. האנשים האלה מרויחים טוב, ועובדים בשביל להרויח ולא לשם שמיים. כן, אולי הם נהנים מהעבודה, גם בזה אין שום דבר רע. בישראל 80% מאלה שבוחרים בתעופה כקריירה בוחרים בה בגלל שהם התגלגלו לשם בעקבות הצבא, ולא כמוכם - שמגיל 8 זה החלום שלהם. הם נשארים בגלל שזו עבודה טובה.

ברוכי איך בדיוק VATSIM אשמים בזה ?

כל המערכת בואטסים, כל האתרים של החטיבות, כל מערכי ההדרכה - הכל מכוון לטיסת IFR.

נכון, אצלינו יש קצת יותר חמור רלוונטי לטיסות ראיה - אבל זה יותר בגלל שה-CVFR הוא IFR בתנאי ראות טובים... כולו פרוצדורות, מנהלות ובירוקרטיה.

אבל תסתכל בחטיבות אחרות - כמה מפות VFR, כמו הצעות לנתיבי VFR אתה רואה?

והאבסורד הוא שזה תחביב, זה משהו שאתם עושים בשביל הכיף. אבל בטיסת איירליינר אתם יושבים ומבצעים נהלים במשך חלק קטן מהזמן ומתבטלים מול המסך בחלק אחר שלו. את זה יש לי בעבודה!

פורסם
שימו לב שיש כאן ציטוטים מהודעה שלי שנמחקה ע"י מנהל פורום פחדן וסותם פיות.

תתביישו

אף אחד לא מחק את ההודעה תאמין לי, אני לא אומר סתם.......

אתה הבעת דעה בהודעה הקודמת וזכותך אני לא רואה שום סיבה למחוק את ההודעה...

אני לא יכול למחוק הודעה שלי לאחר שהגיבו עליה כבר.

מישהו אחר עשה את זה, וזה מישהו עם הרשאות לבצע פעולות בפורום = מנהל פורום.

לא מוצא חן בעיניו? שיציג את עצמו ויסביר למה.

מי שעשה את זה פשוט פחדן.

אני אומר את שלי עד שלאנשים ירד האסימון ויבינו שאין שום טעם לשבת מול המסך ולראות את הסימולטור טס.

ואשמח גם אם תסביר לי מה משמעות השלוש נקודות אחרי כל משפט.

פורסם
לפחות ככה זה נראה כלפי חוץ:

א.יוצאי חיל אוויר.

ב.יוצאי חברה ישראלית אחרת (ארקיע ישראייר)

ג.בעלי נסיון מחברה זרה

ד.ללא נסיון חריגים (אותם 2000-3000 שעות)

ה.אם המצב ממש מצריך - לוקחים בחור עם 1000 שעות ססנה+פה ושם דו מנועי

גיל - 28-35 (לסעיפים ג-ד-ה) לגבי ב ו- א הגיל לא ממש משנה.

מאיפה הנתונים האלו?

מהשטח. מאנשים שניסו להכנס

אל על משנה את תנאי הסף לכניסה כמו מעבידים אחרים, בהתאם לדרישות התפקיד המשתנות ולהיצע כוח האדם בשוק.

בשיחתי האחרונה עם חברי קברניט בני ליבנה, קודם לכן טייס ראשי B744 ובעת השיחה ראש מבצעים, אלו היו הדרישות:

ALTP

1000 שעות כטייס מפקד.

הסכימו לא לפני זמן רב לקבל בקשות העסקה עד גיל 45 בתנאי שניסיון הטיסה כלל כמות שעות משמעותית בנתיבי אוויר.

האגדות ששמעתי על שכר לטייסים באל על, לא מצאתי להן קשר למציאות. הם מקבלים שכר הנמוך בהרבה מחברות מקבילות בעולם עבור אותה העבודה, ויותר סיכון. מקור הנתונים- מנכ"ל אל על.

פורסם
שימו לב שיש כאן ציטוטים מהודעה שלי שנמחקה ע"י מנהל פורום פחדן וסותם פיות.

תתביישו

אף אחד לא מחק את ההודעה תאמין לי, אני לא אומר סתם.......

אתה הבעת דעה בהודעה הקודמת וזכותך אני לא רואה שום סיבה למחוק את ההודעה...

אני לא יכול למחוק הודעה שלי לאחר שהגיבו עליה כבר.

מישהו אחר עשה את זה, וזה מישהו עם הרשאות לבצע פעולות בפורום = מנהל פורום.

לא מוצא חן בעיניו? שיציג את עצמו ויסביר למה.

מי שעשה את זה פשוט פחדן.

אני אומר את שלי עד שלאנשים ירד האסימון ויבינו שאין שום טעם לשבת מול המסך ולראות את הסימולטור טס.

ואשמח גם אם תסביר לי מה משמעות השלוש נקודות אחרי כל משפט.

ברוכי אף אחד מאיתנו לא מחק את ההודעה שלך, מה אני צריך לעשות בשביל להוכיח את זה ? לתלות את עצמי מהרגליים על עזריאלי ?

פורסם

שניה ברוכי, בואו נרגיע ונחזור לנושא, יכול להיות שהיתה פה תקלה כי גם ההודעה שלילא הופיע ואחר כך הופיע פעמיים, ואין לי אינדיקציה שמנהל פורום מחק לך את ההודעה בנוסף לכך ההודעה שלך היתה לגיטימית ולא היה צריך למחוק אותה, היא לא פגעה באף אחד והיוותה דעה אישית שלך שדרך אגב היא גם הדיעה שלי אז אין צורך בהאשמות פשוט נחזור לנושא.

ברוכי שפך את אשר על ליבו וטען שחבל שאנשים קונים תוספים לסימולטור בעשרות דולרים וזה כדי לשבת מול מחשב ולהבות במסך שבו רואים מטוס טס מפה לשם והפוך על ידי FMC שמוצמד למכשיר AP ו AT תוך כדי דיקלומים של כמה שורות מההגדה של פסח בצורת צקליסט...

בנוסף הוא גם דיבר על VATSIM שקשורה לכך...

דעתי האישית דומה לדעתו של ברוכי רק בלי ההקשר של VATSIM, כי VATSIM היא רק הממשק, בדיוק כפי שהכביש לא אחראי על תאונות הדרכים, ולא מכתיב לנהגים כיצד לנהוג, גם רשת VATSIM לא תכתיב לטייסים על איזה כלי לטוס באיזה שלב...

בקשר ל FMC, אני בדיעה של ברוכי אבל לא מתרגש הכך, כי אנחנו סך הכל בעולם של ת ח ב י ב, ואני סמוך ובטוח שאם יום אחד אותם טייסי FMC ירצו באמת לטוס במטוסים אוטומטיים הם יצטרכו לעבור דרך כל השלבים ויהיה להם את כל הידע הנדרש לכך.. עד אז.. הם יטוסו על המחשב.

בהקשר של הסימולטור אני תמיד תמיד ימליץ להתחיל מההתחלה, היא לא חייבת להיות איטית, היא יכולה להיות מהירה, התחלה של כמה חודשים בטיסות VFR ו IFR וחד ודו מנועי ואז טיסות קצרות עם טורבופרופ, לימוד כל מקצועות הטיסה התיאורטיים ורק אז מעבר ל.. FMC.. יתנו הנאה משמעותית ביותר גם לטיסה בסימולטור, תטיסה תצליח באותה מידה אבל אתם לא יודעים איזה כיף הוא לעשות וגם להבין מה עושים... 2 במחיר 1. פשוט כך....

תלמדו אנשים

ידע הוא כוח.

ובמקרה שלנו.. ידע הוא הנאה.

בואו נחזיר את השרשור למתכונתו הרגילה לטובת אנשים שמחפשים ידע ודרכים איך לטוס ולהתפרנס מכך :)

פורסם

טוב בואו לא נעשה מזה סקנדל.

אמצא זמן לשחזר את מה שכתבתי.

חשוב לי להבהיר: אני כותב את הדברים לא בשביל לנסות להוכיח לאף אחד שאני יודע משהו ואתם לא.

אני כותב את הדברים כדי לגרום לחברים בפורום לנסות דברים אחרים ממה שעושים לפי הטרנד העכשווי. ותאמינו לי - זה רק כדי להוסיף אתגר והנאה מהתחביב.

פורסם
אני אומר את שלי עד שלאנשים ירד האסימון ויבינו שאין שום טעם לשבת מול המסך ולראות את הסימולטור טס.

ברוכי, אני מכבד את דעתך אך חולק עליה ועל אופן הצגת אחרים כבוהים מול מסך.

דעתך נשענת על ניסיונך התעופתי, ושלי על נסיוני בטיסה, כולל בסימ' וכלל הרקע שלי בתעופה.

שאיפה של כל מנהל ולכן גם מתכני מטוסים ותעבורה בנתיבי אוויר, מכל מיני סיבות, הינה להגיע למצב בו אוטומציה מבצעת עצמאית חלקים טריוויאליים של הטיסה, למשל הטסה. זאת בכדי, בין השאר, לאפשר לטייס במטוס להפנות קשב לראיית תמונה אווירית כך שיוכל לקבל החלטות במהלכה, זהו תפקידו העיקרי בטיסה בנתיבי אוויר. עצם העובדה שטייס בנתיבי אוויר אינו מטיס את המטוס ומבצע עשרות חישובי ניווט, רוח, דלק ועוד, הם התקדמות בכיוון נכון. אין שום מניעה שאנשים יעסקו בכך אם זה רצונם. מלבד זאת, נסיוני בעשרות סוגי סימולטורים, מאז 1963 ועד עצם יום זה, כולל הסימ' שלנו היא שתכונות הטיסה ותגובת המטוס לפקודות הגה אינה קרובה מספיק למציאות בכדי לחוות טיסת ראיה לשמה. אלא אם אתה עני ורוצה משהו שלך הוא נדמה כדומה למציאות- לי לא. ניתן מאידך לבצע בסימ' סוגי טיסה אחרים, מועילים ומהנים. גם בעת טיסה אוטומאטית, לאנשי חטיבה רבים יש הרבה ללמוד.

פורסם
טוב בואו לא נעשה מזה סקנדל.

אמצא זמן לשחזר את מה שכתבתי.

חשוב לי להבהיר: אני כותב את הדברים לא בשביל לנסות להוכיח לאף אחד שאני יודע משהו ואתם לא.

אני כותב את הדברים כדי לגרום לחברים בפורום לנסות דברים אחרים ממה שעושים לפי הטרנד העכשווי. ותאמינו לי - זה רק כדי להוסיף אתגר והנאה מהתחביב.

מצאתי מחשב לכמה דקות :mrgreen:

ברוכי, אני מבין את הכיוון שאתה דוחף אליו - אבל אל תשכח שעל טעם ועל ריח אין מה להתווכח.

יש אנשים שלטוס 1500 בנתיב לא עושה להם את זה, מה לעשות.

בוא נדאג לכבד, כקהילה, גם את מפעילי המחשב הטס (ממ"ט) אם זה עושה להם את זה. אני בטוח שמהכיוון הזה אנשים יכבדו גם את טיסת ה"ראש בחוץ" או "קלאסית" או איך שתרצה לראות או לקרוא לזה. באופן אישי, אני אוהב לטוס גם וגם. זה אתגר וזה אתגר.

אני מציע לכולנו לרסן קצת את ההתבטאות בפורום... גם לך, ברוכי.

פורסם
שימו לב שיש כאן ציטוטים מהודעה שלי שנמחקה ע"י מנהל פורום פחדן וסותם פיות.

תתביישו

אף אחד לא מחק את ההודעה תאמין לי, אני לא אומר סתם.......

אתה הבעת דעה בהודעה הקודמת וזכותך אני לא רואה שום סיבה למחוק את ההודעה...

אני לא יכול למחוק הודעה שלי לאחר שהגיבו עליה כבר.

מישהו אחר עשה את זה, וזה מישהו עם הרשאות לבצע פעולות בפורום = מנהל פורום.

לא מוצא חן בעיניו? שיציג את עצמו ויסביר למה.

מי שעשה את זה פשוט פחדן.

אני אומר את שלי עד שלאנשים ירד האסימון ויבינו שאין שום טעם לשבת מול המסך ולראות את הסימולטור טס.

ואשמח גם אם תסביר לי מה משמעות השלוש נקודות אחרי כל משפט.

ברוכי אף אחד מאיתנו לא מחק את ההודעה שלך, מה אני צריך לעשות בשביל להוכיח את זה ? לתלות את עצמי מהרגליים על עזריאלי ?

ההודעה נמחקה ועוד איך.

ברוכי רשם שם דברים לעניין.

אחרי הכל, כל אחד רשאי להביע את דעתו בכל נושא שהוא, וחבל שאנחנו חוזרים לדיקטטורה שהיתה פה לפני תקופה ארוכה בה נמחקו דיונים והודעות (כמו של אריאל מVFS ואסי בלו וכו').

הייתי מעדיף לא לסטות מנושא הדיון על מנת להפיק ממנו יותר.

בשורה התחתונה-זה התחביב שלנו, אנו אוהבים את זה, השכר לא מבייש (לא כולל את הטייסים האמריקאים בתחילת הקריירה בשנים הראשונות :) ), עבודה משרדית או לא, כשהתחביב הופך למקצוע זו אחת השאיפות של האדם (לפחות של חלק).

פורסם
אני אומר את שלי עד שלאנשים ירד האסימון ויבינו שאין שום טעם לשבת מול המסך ולראות את הסימולטור טס.

ברוכי, אני מכבד את דעתך אך חולק עליה ועל אופן הצגת אחרים כבוהים מול מסך.

דעתך נשענת על ניסיונך התעופתי, ושלי על נסיוני בטיסה, כולל בסימ' וכלל הרקע שלי בתעופה.

שאיפה של כל מנהל ולכן גם מתכני מטוסים ותעבורה בנתיבי אוויר, מכל מיני סיבות, הינה להגיע למצב בו אוטומציה מבצעת עצמאית חלקים טריוויאליים של הטיסה, למשל הטסה. זאת בכדי, בין השאר, לאפשר לטייס במטוס להפנות קשב לראיית תמונה אווירית כך שיוכל לקבל החלטות במהלכה, זהו תפקידו העיקרי בטיסה בנתיבי אוויר. עצם העובדה שטייס בנתיבי אוויר אינו מטיס את המטוס ומבצע עשרות חישובי ניווט, רוח, דלק ועוד, הם התקדמות בכיוון נכון.

עופר מסכים עם הכל. אבל שוב: יש לעשות את ההבדל בין העולם האמיתי ובין התחביב.

בעולם האמיתי - כמה שיותר אוטומציה, כמה שיותר בטוח.

בתחביב הסימולטור - הבעיה היא שאנשים מדלגים על שלבים ומגיעים ישר לאוטומציה. כתוצאה מכך, גם לומדים לא נכון וגם מפסידים חוויות והרפתקאות שלא מודעים להם בכלל- כשבסופו של דבר זו המטרה.

ואשמח עופר, אם תתן דעתך לעניין ה"דילוג על שלבים".

אין שום מניעה שאנשים יעסקו בכך אם זה רצונם. מלבד זאת, נסיוני בעשרות סוגי סימולטורים, מאז 1963 ועד עצם יום זה, כולל הסימ' שלנו היא שתכונות הטיסה ותגובת המטוס לפקודות הגה אינה קרובה מספיק למציאות בכדי לחוות טיסת ראיה לשמה. אלא אם אתה עני ורוצה משהו שלך הוא נדמה כדומה למציאות- לי לא.

פה קבור הכלב - ואם אפשר תיקון: "אלא אם אתה מהמעמד הבינוני" ולא עני.

במצב התעופה הכללית בארץ קשה מאוד להחזיק את התחביב הזה (ואני דוגמא חיה לכך) אלא אם כן אתה בר מזל מלא רזרוות או יוצא חיל האוויר

והרי זה המצב של רובנו כאן. ומהסיבה הזאת אנחנו מסתפקים במה שיש גם אם זה לא דומה ב100% למציאות - ולמזלי גם את זה זכיתי לטעום מעט.

ניתן מאידך לבצע בסימ' סוגי טיסה אחרים, מועילים ומהנים. גם בעת טיסה אוטומאטית, לאנשי החטיבה רבים יש הרבה ללמוד.

גם בזה מסכים, אבל שוב: חבל לנסות רק את זה.

פורסם

בוא נדאג לכבד, כקהילה, גם את מפעילי המחשב הטס (ממ"ט) אם זה עושה להם את זה.

אני מציע לכולנו לרסן קצת את ההתבטאות בפורום... גם לך, ברוכי.

מסכים לחלוטין אסף, אני לא בא לזלזל באף אחד.

להבא אשתדל לעדן התבטואיות כגון "לבהות במסך" וכד'.

פורסם

עופר, כל מה שאמרת טוב ויפה ונכון.

איש לא בא לחלוק עליך ועל נסיונך התעופתי, ולא עם האבחנות והתובנות שלך בנושא.

אבל האם אתה באמת מאמין שאחוז גדול מטייסי הסימולטור מתייחסים לטיסה האוטומטית כמוך? האם אתה באמת חושב שהם מפיקים את אותו סוג של חוויה כמוך?

אני בטוח שאם תבחן אנשים אתה תגלה מהר מאוד אנשים רבים שיודעים מצויין להטיס 744 של PMDG עם ה-FMC לפי כל התהליכים הנכונים, אבל לא יודעים לטוס על רדיאל באמצעות רדיו מכשיר ה-VOR. כמובן שזו זכותם לא לדעת ולא לרצות ללמוד. לדעתי האישית הם מפסידים 80% מהחוויה בתחביב הזה.

אני אישית נהנה מאוד מחווית הלמידה של מערכות חדשות במטוס חדש, כשהן מדומות ברמה גבוהה (או לפחות נראות כמדומות ברמה גבוהה). אבל אחרי 8 טיסות, אתה מכיר את המערכות. ואם למדת 767 כמו שצריך, במסגרת הסימולטור 738 או 734 או 744 זה לא הבדל מאוד גדול.

לעומת זאת אם תיכנס לטופולבים, או ל-722, או ל-742 תגלה דברים חדשים. אם תנסה לטוס VFR בחוקים אחרים ולנווט עם מפה, מצפן ושעון תגלה עוד דברים.

כל מה שאנחנו מנסים לעשות פה זה לפתוח לאנשים את העיניים.

תומר - לגבי האחריות של ואטסים בנושא - ראה הודעתי בעמוד הקודם - אשמח לשמוע התייחסות, ועוד יותר אשמח אם תעלו את הנושא הזה בפני הגורמים הגבוהים יותר בואטסים.

אני לא אומר שואטסים צריכה להכתיב מה לטוס באיזה שלב. אבל ואטסים מאוד מעודדת סוג אחד מסוים של טיסה.

פורסם

אוסיף עוד דבר לדברי אורן:

עבורי, חווית הסימולטור בפרט ומשחקי מחשב בכלל עדיפה יותר ,מהנה יותר ומעשירה יותר מצפייה בטלוויזיה למשל. (ומכאן כנראה נפלט לי הביטוי "לבהות במסך" כל הזמן)

מדד פשוט לדעתי, כדי לגרום לאנשים לשקול את הדברים:

כמה אינפוטים וכמה אינטרקציה יש לך עם המחשב כשאתה טס בסימולטור?

תמדדו פעם, כמה לחיצות מקלדת, כמה תנועות ג'ויסטיק אתם מבצעים ב5 דקות טיסה.

תשוו בין טיסה אוטומטית לטיסה ידנית (בלי קשר אם זה VFR או IFR).

פורסם

הדיון גלש מהנושא...

לגבי טיסה אמיתית, גם אם זה פסגת המקצוע, שכחת לספר עופר, על המחיר האישי והמשפחתי שמשלם כל טייס איירליינר בגלל חיי הנדודים שלו. חברות התעופה מודעות לכך ולכן מפצות את הטייסים במשכורות עתק.

כל אחד צריך לשאול את עצמו אם משכורת גבוהה זה הכל בחיים.

ובנוסף, לא רציתי להזכיר את זה כי אני לא אוהב להיות ספויילר, אבל זוכרקים את שרשור ה86 דולר לחבית שפתחתי?אז עכשיו הגענו כבר ל96 דולר לחבית.

מי יהיו הצרכנים הראשונים שייפגעו, ואיך זה ישפיע על הקריירה של כל מי שקשור לתחום? תחשבו בעצמכם...

אלה שבוחרים בתעופה כקריירה, לא בוחרים בגלל המשכורת. המשכורת זה בונוס.

ובכלל בכל דבר בחיים יש חסרונות, לא הכל ורוד.

אבל אם החלום של טייס צעיר להגיע זה לפסגה בתחום, אז 'חיי הנדודים' שלו, זה לא מה שיעצור אותו. ובתחום הזה, היתרונות עולים בכמה מונים על החסרונות. לפחות מבחינתי.

אביתר,

נכון, שום דבר לא יעצור בעדנו. אבל מצד שני ברוכי צודק.

וכאן אצל כל אחד סדר העדיפויות שונה.

אתה בעצמך היית רוצה לוותר על חיי זוגיות ומשפחה?

כמובן שלא, אבל מנקודת המבט שלי-

אפשר ללכת על קריירה עם אחוי הצלחה גבוהים יותר; לסיים צבא, תואר ראשון, עבודה מסודרת (ובד"ב משעממת- אני רואה אנשים שעובדים בעבודות משרד וכל יום 'מתים' לחזור הביתה, לדעתי זה בזבוז של החיים). דרך שגרתית של בן אדם ממוצע בד"כ.

ואפשר ללכת על דרך עם אחוזי הצלחה פחותים, אבל דרך הרבה יותר מעניינת ודינאמית. וגם להכיר את העולם 'על הדרך' כמו שאומרים. הדרך הזאת מבחינתי היא טיול אחד גדול.

כמובן שיש מחיר אבל אפשר לנסות לתמרן בין חיי משפחה לתעופה.

החיים בנויים מהזדמנויות, ואף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה. בגלל זה חשוב לנסות.

פורסם
עופר, כל מה שאמרת טוב ויפה ונכון.

איש לא בא לחלוק עליך ועל נסיונך התעופתי, ולא עם האבחנות והתובנות שלך בנושא.

אבל האם אתה באמת מאמין שאחוז גדול מטייסי הסימולטור מתייחסים לטיסה האוטומטית כמוך? האם אתה באמת חושב שהם מפיקים את אותו סוג של חוויה כמוך?

אני בטוח שאם תבחן אנשים אתה תגלה מהר מאוד אנשים רבים שיודעים מצויין להטיס 744 של PMDG עם ה-FMC לפי כל התהליכים הנכונים, אבל לא יודעים לטוס על רדיאל באמצעות רדיו מכשיר ה-VOR. כמובן שזו זכותם לא לדעת ולא לרצות ללמוד. לדעתי האישית הם מפסידים 80% מהחוויה בתחביב הזה.

אני אישית נהנה מאוד מחווית הלמידה של מערכות חדשות במטוס חדש, כשהן מדומות ברמה גבוהה (או לפחות נראות כמדומות ברמה גבוהה). אבל אחרי 8 טיסות, אתה מכיר את המערכות. ואם למדת 767 כמו שצריך, במסגרת הסימולטור 738 או 734 או 744 זה לא הבדל מאוד גדול.

לעומת זאת אם תיכנס לטופולבים, או ל-722, או ל-742 תגלה דברים חדשים. אם תנסה לטוס VFR בחוקים אחרים ולנווט עם מפה, מצפן ושעון תגלה עוד דברים.

כל מה שאנחנו מנסים לעשות פה זה לפתוח לאנשים את העיניים.

תומר - לגבי האחריות של ואטסים בנושא - ראה הודעתי בעמוד הקודם - אשמח לשמוע התייחסות, ועוד יותר אשמח אם תעלו את הנושא הזה בפני הגורמים הגבוהים יותר בואטסים.

אני לא אומר שואטסים צריכה להכתיב מה לטוס באיזה שלב. אבל ואטסים מאוד מעודדת סוג אחד מסוים של טיסה.

היי אורן, אני אבדוק את הנושא באמת.. ההשערה שלי היא ש VATSIM נותנת שרותי פיקוח ופחות שרותי הדרכת טיסה ורק בישראל שהיא מדינה נאורה יש קשר בין פיקוח לטיסת VFR ובארהב ושאר העולם הנחות ניתן לטוס VFR גם ללא קשר רדיו ואחוז טיסות ה VFR שבהם מדברים עם בקר/פקח הוא נמוך יחסית לעומת אותם טיסות VFR באיזורים ספציפים בהם כן מדברים, זה הסיבה ש VATSIM מתעסקת יותר בטיסות IFR.. דרך אגב יש טיסות IFR עם ססנה גם :)

יאללה שאר ההודעות בנושא זה ב PM או בשרשור חדש כי אני רוצה לתת לשרשור הזה לחזור למסלול

פורסם
אני רואה אנשים שעובדים בעבודות משרד וכל יום 'מתים' לחזור הביתהquote]

שמע בנאדם, זה משפט יפה לסרטים

בחיים אדם צריך להבדיל בין עבודה לבין תחביב

כשהתחביב לא מצליח להיפגש עם העבודה, כמו שקורה לרוב האנשים (שיש להם תחביב)

הבנאדם בונה על חיי משפחה וזוגיות, ולחזור כל יום הביתה ב-6 בערב, להיות עם הילדים,

להיות עם האישה, לדבר עם האמא בטלפון, ולנהל חיי משפחה בערב.

אך מה לעשות, המשפחה הזאת גם צריכה להתפרנס, לכן הוא עובד, לא תמיד בעבודה הכי טובה

שיכל להשיג, ולא תמיד הכי כיפית ושבה הוא מפיק את המיטב ממנו, אך זאת העבודה שמספיקה

למשפחתו לחיות את חייה, וכשהיא יציבה וטוב לו, הוא לא יעזוב בשביל הזדמנות.

ישנו סדר עדיפויות, אבל כל הכתוב למעלה, מתייחיס לבנאדם שבחר בחיי משפחה

יש כאלה שלא, וגם זו בחירה, לכל מתאימה, לחלק לא.

ערן.

פורסם
שמע בנאדם, זה משפט יפה לסרטים

בחיים אדם צריך להבדיל בין עבודה לבין תחביב

כשהתחביב לא מצליח להיפגש עם העבודה, כמו שקורה לרוב האנשים (שיש להם תחביב)

הבנאדם בונה על חיי משפחה וזוגיות, ולחזור כל יום הביתה ב-6 בערב, להיות עם הילדים,

להיות עם האישה, לדבר עם האמא בטלפון, ולנהל חיי משפחה בערב.

אך מה לעשות, המשפחה הזאת גם צריכה להתפרנס, לכן הוא עובד, לא תמיד בעבודה הכי טובה

שיכל להשיג, ולא תמיד הכי כיפית ושבה הוא מפיק את המיטב ממנו, אך זאת העבודה שמספיקה

למשפחתו לחיות את חייה, וכשהיא יציבה וטוב לו, הוא לא יעזוב בשביל הזדמנות.

ישנו סדר עדיפויות, אבל כל הכתוב למעלה, מתייחיס לבנאדם שבחר בחיי משפחה

יש כאלה שלא, וגם זו בחירה, לכל מתאימה, לחלק לא.

ערן.

ברור שבנאדם נשוי עם ילדים ועבודה מסודרת, לא יחליט לעזוב הכל ולהתחיל בתעופה כקריירה- את זה עושים בגיל מוקדם יחסית.

כמובן גם יש כאלה שלא הולך להם, ולא מצליחים לפתח קרייקה תעופתית, אבל שווה לנסות. שוב כמו שאמרתי- החיים בנויים מהזדמנויות ואי אפשר לדעת מה יהיה.

ובקשר לחיי משפחה, ברור שזה לא כמו בנאדם עם עבודה מסודרת וקרוב לבית. אבל תאמין או לו אני מכיר אנשים שמתפרנסים בתחום התעופה בתור טייסים, ומצליחים (איכשהו) לנהל גם חיי משפחה. זה אמנם יותר קשה- אבל לא בלתי אפשרי. בכל אופן, זה לא מה שיעצור בנאדם להגשים את החלום שלו- ועוד להתפרנס מזה.

פורסם
שמע בנאדם, זה משפט יפה לסרטים

בחיים אדם צריך להבדיל בין עבודה לבין תחביב

כשהתחביב לא מצליח להיפגש עם העבודה, כמו שקורה לרוב האנשים (שיש להם תחביב)

הבנאדם בונה על חיי משפחה וזוגיות, ולחזור כל יום הביתה ב-6 בערב, להיות עם הילדים,

להיות עם האישה, לדבר עם האמא בטלפון, ולנהל חיי משפחה בערב.

אך מה לעשות, המשפחה הזאת גם צריכה להתפרנס, לכן הוא עובד, לא תמיד בעבודה הכי טובה

שיכל להשיג, ולא תמיד הכי כיפית ושבה הוא מפיק את המיטב ממנו, אך זאת העבודה שמספיקה

למשפחתו לחיות את חייה, וכשהיא יציבה וטוב לו, הוא לא יעזוב בשביל הזדמנות.

ישנו סדר עדיפויות, אבל כל הכתוב למעלה, מתייחיס לבנאדם שבחר בחיי משפחה

יש כאלה שלא, וגם זו בחירה, לכל מתאימה, לחלק לא.

ערן.

ברור שבנאדם נשוי עם ילדים ועבודה מסודרת, לא יחליט להתחיל בתעופה כקריירה- את זה מחליטים בגיל צעיר.

אני מכיר כאלה שגם עשו החלטה כזאת בעקבות משבר גיל ה-40 לדוגמא. (בגלל זה אני הולך למלא לוטו כל שבוע...

יש כאלה שלא הולך להם, ולא מצליחים לפתח קרייקה תעופתית, אבל שווה לנסות. שוב כמו שאמרתי- החיים בנויים מהזדמנויות ואי אפשר לדעת מה יהיה.

ובקשר לחיי משפחה, ברור שזה לא כמו בנאדם עם עבודה מסודרת קרוב לבית. אבל תאמין או לו אני מכיר אנשים שמתפרנסים בתחום התעופה בתור טייסים, ומצליחים (איכשהו) לנהל גם חיי משפחה. זה אמנם יותר קשה- אבל לא בלתי אפשרי. בכל אופן, זה לא מה שיעצור בנאדם להגשים את החלום שלו- ועוד להתפרנס מזה.

ברור שאפשר וברור שטייסים מצליחים לנהל חיי משפחה למרות הכל.

אבל חשוב שמי ששוקל קריירה תעופתית יקח בחשבון את הקשיים הנובעים מעבודה מסוג זה - ויש קשיים.

פורסם

כן, אבל אותו בנאדם (פעם 19 שמזכירים אותו ב-5 תגובות האחרונות :lol: )

בונה לעצמו סדר עדיפויות בתחילת חייו הבוגרים, לפי איך שחינכו אותו, ההורים והחברה

קשה מאוד לבסס את החיים שלך, על הזדמנויות שיכולות להיות, או לא.

לצערנו, ענף התעופה בארץ לפחות בנוי מהזדמנויות, והרבה הרבה דרישות.

להגשים את החלום להיות טייס איירליינר, לא יושב על אותה הכנף, עם לנהל חיי משפחה

נורמלים. לנהל חיי משפחה "בקושי" זה לראות את הילדים שלך פעם בכמה ימים, זה יותר משפוגע בך, פוגע בהם.

אך שוב, הכל עניין של סדר עדיפויות.

פורסם
אחרי הכל, כל אחד רשאי להביע את דעתו בכל נושא שהוא, וחבל שאנחנו חוזרים לדיקטטורה שהיתה פה לפני תקופה ארוכה בה נמחקו דיונים והודעות (כמו של אריאל מVFS ואסי בלו וכו').

זכריה אם יש לך בעיות אתה מוזמן ללכת לפורום של בן דוד שלך, בינתיים אם אין לך מושג מה על מה אתה מדבר עדיף שלא תשמיץ אותנו על לא עוול בכפנו.

ערן - להיות טייס איירלינר זה לאו דווקא לוותר על חיי משפחה, אולי אותו אדם מעדיף להיות יומיים בבית עם הילדים ולא לראות אותם פעם ביום לחצי שעה בערב אחרי שהוא חוזר מהעבודה.

פורסם

ריאלית, בישראל אם אתה רוצה להיות טייס איירליינר אתה צריך לעבור את המסלול בחיה"א.

אם לא עברת את המסלול הזה, סע מראש לחו"ל לאוניברסיטה תעופתית ותעבוד בחו"ל.

נכון, יש מספר טייסים באלעל שלא עברו את המסלול דרך חיל האויר, אבל האחוז בטל בשישים.

בלי זה, הדרך ארוכה מאוד ובסופה עדיין הסיכויים נמוכים.

עוד דבר לקחת בחשבון. כשאתה מסיים צבא בגיל 21, לפעמים עם חברה, לפעמים רוצה לנסוע לטיול, לפעמים סתם בלי מספיק כסף, וכו' - זה לא טריוויאלי לעזוב את הארץ מיד וללכת למסלול לימודים של 4 שנים בעלויות של עשרות אלפי דולרים לבד בארץ זרה.

כמו שנאמר - יש מי שזה מתאים לו.

תרשה לי להעיר עוד משהו - אני לא יודע בן כמה אתה, אביתר, אבל לפעמים מה שנראה מאוד מתאים בשלב מסויים בחיים לא נראה מתאים בכלל בשלב אחר.

פורסם
הדרך הזאת מבחינתי היא טיול אחד גדול

what you see at 18 or 20 or even 25 might be drastically different than how you are going to view things 10-15 years later.

Your life changes, and so are your priorities.

Besides, when your "hobby" turns into your job, it stops being a hobby and it changes the way you view it.

Setting on an adventure can be nice, but it may very quickly turn into a nightmare if all the possibilities are not taken into account.

You HAVE to love what you are doing, what ever it might be, but at the same token one has to be sure that a cardinal adult decision such as choosing a vocation for life is not taken on a basis of a childish whim

פורסם
עופר, כל מה שאמרת טוב ויפה ונכון.

איש לא בא לחלוק עליך ועל נסיונך התעופתי, ולא עם האבחנות והתובנות שלך בנושא.

אבל האם אתה באמת מאמין שאחוז גדול מטייסי הסימולטור מתייחסים לטיסה האוטומטית כמוך? האם אתה באמת חושב שהם מפיקים את אותו סוג של חוויה כמוך?

אני בטוח שאם תבחן אנשים אתה תגלה מהר מאוד אנשים רבים שיודעים מצויין להטיס 744 של PMDG עם ה-FMC לפי כל התהליכים הנכונים, אבל לא יודעים לטוס על רדיאל באמצעות רדיו מכשיר ה-VOR. כמובן שזו זכותם לא לדעת ולא לרצות ללמוד. לדעתי האישית הם מפסידים 80% מהחוויה בתחביב הזה.

אני יוצא מנקודת הנחה כי מרבית האנשים הלכו בדרך המקובלת אצלנו, קרי התחילו מא' דרך ססנה VFR, דו-מנועי, מכשירים בארץ ואזי כבדים בנתיבי אוויר לחו"ל.

מצד שני לא חשוב לטיעוני אם מרבית האנשים חווים דברים כמוני או לא, חשוב שהם יכולים לבחור, ואחרי שהתנסו, חזקה עליהם שידעו לבחור.

אני אישית נהנה מאוד מחווית הלמידה של מערכות חדשות במטוס חדש, כשהן מדומות ברמה גבוהה (או לפחות נראות כמדומות ברמה גבוהה). אבל אחרי 8 טיסות, אתה מכיר את המערכות.

מצא לי טייס עם 20 שעות ועוד אחד עם 20,000 שעות במטוס נתון, ואראה לך כי הנחה זו לא נכונה. היה בטוח שאני דובר כך מניסיון.

ואם למדת 767 כמו שצריך, במסגרת הסימולטור 738 או 734 או 744 זה לא הבדל מאוד גדול.

לעומת זאת אם תיכנס לטופולבים, או ל-722, או ל-742 תגלה דברים חדשים. אם תנסה לטוס VFR בחוקים אחרים ולנווט עם מפה, מצפן ושעון תגלה עוד דברים.

כל מה שאנחנו מנסים לעשות פה זה לפתוח לאנשים את העיניים.

אני מסכים וכך כתבתי.

תומר - לגבי האחריות של ואטסים בנושא - ראה הודעתי בעמוד הקודם - אשמח לשמוע התייחסות, ועוד יותר אשמח אם תעלו את הנושא הזה בפני הגורמים הגבוהים יותר בואטסים.

אני לא אומר שואטסים צריכה להכתיב מה לטוס באיזה שלב. אבל ואטסים מאוד מעודדת סוג אחד מסוים של טיסה.

פורסם
אחרי הכל, כל אחד רשאי להביע את דעתו בכל נושא שהוא, וחבל שאנחנו חוזרים לדיקטטורה שהיתה פה לפני תקופה ארוכה בה נמחקו דיונים והודעות (כמו של אריאל מVFS ואסי בלו וכו').

זכריה אם יש לך בעיות אתה מוזמן ללכת לפורום של בן דוד שלך, בינתיים אם אין לך מושג מה על מה אתה מדבר עדיף שלא תשמיץ אותנו על לא עוול בכפנו.

ערן - להיות טייס איירלינר זה לאו דווקא לוותר על חיי משפחה, אולי אותו אדם מעדיף להיות יומיים בבית עם הילדים ולא לראות אותם פעם ביום לחצי שעה בערב אחרי שהוא חוזר מהעבודה.

אין לי בעיות, ואני לא משמיץ אף אחד.

פשוט חבל שנושא הדיון הוסט לכוון אחר לגמרי.

לא רואה שום סיבה למחיקת ההודעה של ברוכי, ואם למישהו יש דעה נגדית הוא מוזמן להביע אותה כנגד ולא למחוק את ההודעה כלא היתה.

פורסם
אבל אחרי 8 טיסות, אתה מכיר את המערכות.

עופר - למען הסר ספק - אני מסכים איתך לגבי טייס עם 20 לעומת 20,000 שעות. כוונתי היתה לטיסה בסימולטור על תוסף מסויים ברמה בה הרמבה מהחברים נוהגים להשתמש בהם.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...