עבור לתוכן
Asaf Brietbard

עוד מדריך מעולה מבית היוצר של ברוכי - טיסת מרחב

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

הערב הועלה לאתר IFS מדריך חדש שכתב ברוכי שפיגל. המדריך סוקר ניהול טיסת מרחב, ניהול זמן בטיסה ודוגמא מפורטת לטיסת CVFR כולל טיפים לשיטת ניווט והתמצאות במרחב.

ניתן להוריד את הקובץ בקישור:

http://www.ifschool.net/fs/contant/mods ... id=63&pid=

מזכיר שבקישור זה נמצאים עוד שני מדריכים מעולים, כולם מוזמנים להוריד ולהנות.

תודה רבה ברוכי!

פורסם

ברוכי, מדריך מ-צ-ו-י-ן!

אני זוכר שבאחד השיעור הראשונים של הניוט הסברת לנ אבל עכשיו שזה כתוב הרבה יותר קל!

תודה רבה

פורסם

*הצעה*

דיברתי עם ברוכי על זה ואני רוצה להציע את זה לכל מי שמכין טבלה כזו באקסל:

בעזרת נוסחא פשוטה אפשר לעשות שהטבלה באקסל תחשב לבד את הזמן המשוער ברגע שמכניסים את הזמן בפועל.

אני אנסה למצוא מחר זמן להכין טבלת דוגמא ולעלות אותה להורדה.

פורסם
*הצעה*

דיברתי עם ברוכי על זה ואני רוצה להציע את זה לכל מי שמכין טבלה כזו באקסל:

בעזרת נוסחא פשוטה אפשר לעשות שהטבלה באקסל תחשב לבד את הזמן המשוער ברגע שמכניסים את הזמן בפועל.

אני אנסה למצוא מחר זמן להכין טבלת דוגמא ולעלות אותה להורדה.

זה אפשרי, אבל הרי באוירון לא יהיה לך אקסל, אלא דף ועט :)

AS REAL AS IT GETS :mrgreen:

פורסם

תודה לכם.

כיף לתרום לקהילה הזו.

מקווה שבעקבות המדריך נזכה לראות קצת יותר תנועה פנים ארצית וקצת יותר גיוון.

גם לתותחי ה ATC אני מניח זה עושה קצת יותר מעניין.

יש עוד הרבה הרבה עבודה, וההספק לא משהו :? (קשה לשלב עם טרדות היום יום).

טובים ומנוסים ממני כבר כתבו מדריכים לטובת חברי הקהילה, למרות זאת יש לי עוד כהנה וכהנה רעיונות להשלמות ולמדריכים נוספים. רק שבקצב הזה... אפשר יהיה לברך על המוגמר כשישחררו את FS15...

אם מישהו רואה את עצמו מסוגל לעזור - ולכתוב עוד מדריכים מוזמן לפנות אלי. רעיונות - לא חסר.

פורסם

ברשותכם הסבר על ביצוע ניווט מגע, מתאים לכל גובה:

1. הכנת מפה:

א. במידה ונדרשת שמירת לו"ז, אין רושמים דקות לכל לג החל באפס, אלא את הזמן המקומי מעל כל נקודת ביניים וכן סימון בכל שתי דקות.

ב. במידה ויש צורך לדעת כמות דלק מתוכננת בכל מקום, קובעים כמות דלק ליעד הסופי וממנו הולכים אחורה ומוסיפים לכל נקודת ביניים בטבלא שלצידה את הכמות. בטיסה כזו יש להוסיף גם תכנון בינגו כלומר שדה משנה למקרה ירידה מהכמות וחוסר יכולת לפצות על כך בהמשך בגובה גבוה יותר (מנועי סילון בלבד). טכניקה זו של חישוב דלק היא המציאותית וכך ניתן לשאת מטען מועיל מרבי.

2. אופן הניווט:

נקודת מוצא והאלף בית של ניווט מגע הינה שמירת הנתונים הבאים:

כיוון- מגנטי, אך ורק על-פי המצפן, אף פעם ולעולם לא על-פי נקודות מזוהות בשטח.

מהירות- מכשירית בדרך כלל. זו מאפשרת לדוגמא חישובי דלק, ותיקונים כפי שיוסבר בהמשך. ניתן לשמור מהירות קרקע במטוסים בהם היא מוצגת, כך קל יותר לבצע את לו"ז התכנון אך קשה יותר לחשב דלק. לכך ניתן לקחת תוספת של אחוזים בודדים לתצרוכת במידה וצפויה רוח אף.

זמן- יש לאפס שעון עצר בכל יציאת כיוון ולעבוד לפיו במקרה ואין שמירת לו"ז. בניווט עם שמירת לו"ז, מוודאים בבדיקות לפני התנעה איפוס שעון וטסים לפי זמן מקומי וללא שעון עצר.

3. הזדהות:

על פי השעון מוצאים במפה עצם הזדהות שבחרת כדקה קדימה מזמן נוכחי, ועם ההתקרבות אליו מאתרים אותו בשטח וקובעים נקודת מעבר לידו במפה, וזמן. שני נתונים כאלה מאפשרים אימות סחיפה וביצוע תיקונים לנתיב ולזמן.

4. תיקונים:

סחיפה- מחשבים מעלות סחיפה וזמן לתחילת התיקון. באותו זמן מבצעים תיקון לצד השני עם כפול מעלות מהסחיפה, ומוציאים חצי תיקון כשזמן התיקון שווה לזמון עד התיקון. במידה והסחיפה נשארה קבועה תמצא עצמך טס על הנתיב וללא סחיפה בתום התהליך.

איחור / מיהור- מבצעים חישוב , ומתקנים בשיטה דומה לסחיפה, רק באחוזים כי אין כאן מעלות. לדוגמא- על קטע של 6 דקות צברת 18 שניות איחור. 18 חלקי 360 שווה חמישה אחוזים, נגדיל מהירות מכשירית בעשרה אחוזים למשך 6 דקות לאחריהן נוריד מהירות בחמישה אחוזים.

5. יציאות כיוון מנקודות ביניים:

בדיקות

זמן- מוודא שעון עצר זז באם אופס, רושם זמן אם שומר לו"ז.

כיוון- פניה לכיוון הבא, בדיקת איפוס מצפן בגמר הפנייה

דלק חמצן- מצוי מול דרוש

הודעת צא כיוון- במידה ונדרש.

אפשר לצרף לתדריך זה או להוסיף לתדריך עקרונות ניווט מגע- לשיקולכם.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...