עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית

Recommended Posts

פורסם

כביש הערבה: תרגיל שעורך חיל האוויר הקפיץ כוחות עקב חשש להתרסקות מטוסכוחות הצלה שהוזעקו לכביש הערבה עקב דיווח של אזרח על מטוס שהתרסק, הגיעו לזירת האירוע ומדווחים שמדובר בתרגיל שעורך חיל האוויר. איש לא נפגע והכוחות עוזבים את המקום.

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

אין כזה דבר לא מוכן להליכה סביב, המטוס בפיינל חייב להיות מוכן להליכה סביב והטייסים צריכים להיות ערניים במיוחד ומוכנים לאפשרות כזאת!

חוץ מזה אם כבר זמן תגובה, הטייס ראה את המכונית נגע שם מצערת מלאה, משך את הסטיק ולחץ על כפתור הליכה סביב :lol:

פורסם

אם אני לא טועה מתחת למינימה לא הולכים סביב וחייבים לנחות... זה כמו שאחרי V1 אתה לא תעצור את המטוס, אין לך מספיק מסלול.

זה מאוד מסוכן לגעת עם הגלגלים, להפוך מנועים, להוציא ספויילרים, לבזבז חצי מסלול, ואז להמריא מחדש, במיוחד אם יש מכשולים בסביבת המסלול.

פורסם
אם אני לא טועה מתחת למינימה לא הולכים סביב וחייבים לנחות... זה כמו שאחרי V1 אתה לא תעצור את המטוס, אין לך מספיק מסלול.

זה מאוד מסוכן לגעת עם הגלגלים, להפוך מנועים, להוציא ספויילרים, לבזבז חצי מסלול, ואז להמריא מחדש, במיוחד אם יש מכשולים בסביבת המסלול.

אין חייבים. יש חירום, אי אפשר לנחות - הולכים סביב. לא מעניין אותך חייבים כן או לא.

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

אין כזה דבר לא מוכן להליכה סביב, המטוס בפיינל חייב להיות מוכן להליכה סביב והטייסים צריכים להיות ערניים במיוחד ומוכנים לאפשרות כזאת!

חוץ מזה אם כבר זמן תגובה, הטייס ראה את המכונית נגע שם מצערת מלאה, משך את הסטיק ולחץ על כפתור הליכה סביב :lol:

אהה.. חח מה לעשות.. אני לא מטיס כבדים - לא היה לי שמץ של מושג שמה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור :D

וד"א - עדיין זה די קשה.. מבחינה הגיונית - זה נראה לך הגיוני שאחרי כל תהליכי הנחיתה שכוללים האטה צריך להאיץ,ושלא נדבר על זה שהיו לא נראה לי לי לא יותר מ-0.75 ק"מ להאיץ למהירות מספקת להמראה - שלא נדבר על זה שהוא בטח המריא במהירות נמוכה מדי ככה שהוא היה יכול להזדקר..

אבל זה לא כל כך נושא לוויכוח - זה די דעה,הם צדקו במה שהם כתבו,זה תלוי בניסיון הטייס..

אם תיקח מישהו מתחיל עם כבדים,רוב הסיכויים שהוא לא יצליח..

אם היית לוקח אותי לפני4-5 חודשים בערך עם צסנה,והיה לי 100 מ' להמראה מחדש לאחר נגיעה,הלך על המכונית :wink:

פורסם
אם אני לא טועה מתחת למינימה לא הולכים סביב וחייבים לנחות... זה כמו שאחרי V1 אתה לא תעצור את המטוס, אין לך מספיק מסלול.

זה מאוד מסוכן לגעת עם הגלגלים, להפוך מנועים, להוציא ספויילרים, לבזבז חצי מסלול, ואז להמריא מחדש, במיוחד אם יש מכשולים בסביבת המסלול.

אין חייבים. יש חירום, אי אפשר לנחות - הולכים סביב. לא מעניין אותך חייבים כן או לא.

ומה אם זיהית את המכשול על המסלול מאוחר מדי, ואתה יודע שאם אתה תנסה להמריא רוב הסיכויים שתיכנס בבלוק בניינים בסביבת סוף מסלול, מה אז?

פורסם
אם אני לא טועה מתחת למינימה לא הולכים סביב וחייבים לנחות... זה כמו שאחרי V1 אתה לא תעצור את המטוס, אין לך מספיק מסלול.

זה מאוד מסוכן לגעת עם הגלגלים, להפוך מנועים, להוציא ספויילרים, לבזבז חצי מסלול, ואז להמריא מחדש, במיוחד אם יש מכשולים בסביבת המסלול.

אין חייבים. יש חירום, אי אפשר לנחות - הולכים סביב. לא מעניין אותך חייבים כן או לא.

ומה אם זיהית את המכשול על המסלול מאוחר מדי, ואתה יודע שאם אתה תנסה להמריא רוב הסיכויים שתיכנס בבלוק בניינים בסביבת סוף מסלול, מה אז?

אז קיבלת החלטה לנחות בכל זאת, ואין לה שום קשר למינימה.

כפי שאמרתי, למינימה אין שום קשר. ההחלטה אם כן או לא ללכת סביב צריכה צריכה להיות מושכלת אך גם מהירה ותכליתית מאוד, ובין היתר להתחשב בהרבה גורמים. המינימה אינו גורם במקרה זה.

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

אין כזה דבר לא מוכן להליכה סביב, המטוס בפיינל חייב להיות מוכן להליכה סביב והטייסים צריכים להיות ערניים במיוחד ומוכנים לאפשרות כזאת!

חוץ מזה אם כבר זמן תגובה, הטייס ראה את המכונית נגע שם מצערת מלאה, משך את הסטיק ולחץ על כפתור הליכה סביב :lol:

אהה.. חח מה לעשות.. אני לא מטיס כבדים - לא היה לי שמץ של מושג שמה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור :D

וד"א - עדיין זה די קשה.. מבחינה הגיונית - זה נראה לך הגיוני שאחרי כל תהליכי הנחיתה שכוללים האטה צריך להאיץ,ושלא נדבר על זה שהיו לא נראה לי לי לא יותר מ-0.75 ק"מ להאיץ למהירות מספקת להמראה - שלא נדבר על זה שהוא בטח המריא במהירות נמוכה מדי ככה שהוא היה יכול להזדקר..

אבל זה לא כל כך נושא לוויכוח - זה די דעה,הם צדקו במה שהם כתבו,זה תלוי בניסיון הטייס..

אם תיקח מישהו מתחיל עם כבדים,רוב הסיכויים שהוא לא יצליח..

אם היית לוקח אותי לפני4-5 חודשים בערך עם צסנה,והיה לי 100 מ' להמראה מחדש לאחר נגיעה,הלך על המכונית :wink:

תאמין לי שטייס על מטוס נוסעים עושה את זה כמו כלום, זה קורה כל הזמן הליכות סביב, וזה לא כזה מסובך כמו שזה נשמע כשמספיק מאומנים.

הטייסים עוברים אימונים על מקרים כאלה וחמורים יותר בסימולטורים מיוחדים בחו"ל, ככה שזה לא כ"כ בעיה בשבילם.

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

אין כזה דבר לא מוכן להליכה סביב, המטוס בפיינל חייב להיות מוכן להליכה סביב והטייסים צריכים להיות ערניים במיוחד ומוכנים לאפשרות כזאת!

חוץ מזה אם כבר זמן תגובה, הטייס ראה את המכונית נגע שם מצערת מלאה, משך את הסטיק ולחץ על כפתור הליכה סביב :lol:

אהה.. חח מה לעשות.. אני לא מטיס כבדים - לא היה לי שמץ של מושג שמה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור :D

וד"א - עדיין זה די קשה.. מבחינה הגיונית - זה נראה לך הגיוני שאחרי כל תהליכי הנחיתה שכוללים האטה צריך להאיץ,ושלא נדבר על זה שהיו לא נראה לי לי לא יותר מ-0.75 ק"מ להאיץ למהירות מספקת להמראה - שלא נדבר על זה שהוא בטח המריא במהירות נמוכה מדי ככה שהוא היה יכול להזדקר..

אבל זה לא כל כך נושא לוויכוח - זה די דעה,הם צדקו במה שהם כתבו,זה תלוי בניסיון הטייס..

אם תיקח מישהו מתחיל עם כבדים,רוב הסיכויים שהוא לא יצליח..

אם היית לוקח אותי לפני4-5 חודשים בערך עם צסנה,והיה לי 100 מ' להמראה מחדש לאחר נגיעה,הלך על המכונית :wink:

תאמין לי שטייס על מטוס נוסעים עושה את זה כמו כלום, זה קורה כל הזמן הליכות סביב, וזה לא כזה מסובך כמו שזה נשמע כשמספיק מאומנים.

הטייסים עוברים אימונים על מקרים כאלה וחמורים יותר בסימולטורים מיוחדים בחו"ל, ככה שזה לא כ"כ בעיה בשבילם.

זה ברור שמטוס צריך לשמור גובה כדי להגביר את מהירותו, משם הוא יכול להמשיך בטיפוס לטובת הליכה סביב.

פורסם
"שיעור נהיגה" על מסלול טיסה בפיליפינים מול מטוס נוחת ...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3687563,00.html

חח איזה סטלנית..

"למרבה המזל, הטייס שהטיס את המטוס היה ותיק ובעל ניסיון, והצליח להעלות את המטוס שנית מהמסלול אל האוויר "

כולה הליכה סביב..

ומה עם זמן תגובה,זמן ביצוע ואל תשכח שזה לא מתוכנן ככה שהוא היה מוכן לחלוטין לנחיתה אחרונה ונעימה..

לא כדאי לנסות :|

אין כזה דבר לא מוכן להליכה סביב, המטוס בפיינל חייב להיות מוכן להליכה סביב והטייסים צריכים להיות ערניים במיוחד ומוכנים לאפשרות כזאת!

חוץ מזה אם כבר זמן תגובה, הטייס ראה את המכונית נגע שם מצערת מלאה, משך את הסטיק ולחץ על כפתור הליכה סביב :lol:

אהה.. חח מה לעשות.. אני לא מטיס כבדים - לא היה לי שמץ של מושג שמה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור :D

וד"א - עדיין זה די קשה.. מבחינה הגיונית - זה נראה לך הגיוני שאחרי כל תהליכי הנחיתה שכוללים האטה צריך להאיץ,ושלא נדבר על זה שהיו לא נראה לי לי לא יותר מ-0.75 ק"מ להאיץ למהירות מספקת להמראה - שלא נדבר על זה שהוא בטח המריא במהירות נמוכה מדי ככה שהוא היה יכול להזדקר..

אבל זה לא כל כך נושא לוויכוח - זה די דעה,הם צדקו במה שהם כתבו,זה תלוי בניסיון הטייס..

אם תיקח מישהו מתחיל עם כבדים,רוב הסיכויים שהוא לא יצליח..

אם היית לוקח אותי לפני4-5 חודשים בערך עם צסנה,והיה לי 100 מ' להמראה מחדש לאחר נגיעה,הלך על המכונית :wink:

גם ככה בפינל העיניים מרוכזות על המסלול או על המכשירים ויד אחת על המצערת .

כל מה שצריך הוא להכניס מצערת למשוך תסטיק וללחוץ על TO/GA וזהו .

משם זה כמו כל הליכה סביב .

כל טייס אמור לדעת ללכת סביב בזמן הקצר ביותר ובצורה בטוחה ביותר .

בשביל זה הם בקוקפיט ולא משאירים הכל לטייס האוטומטי .

פורסם
כבר פרסמו בפורום תסרטון .

נכון, פרסמו כמה וכמה פעמים אפילו.

בואו נשנה קצת את אופן הפירסום. במקום לפרסם רק לינק ואז לכתוב משהו בסגנון "מזעזע", "מעניין מה יהיו תוצאות התחקיר"

תרשמו: "מטוס התרסק היפן" ואז תנו את הלינק. וככה, נוכל למנוע 30 הודעות ראשוניות על אותו האירוע.

פורסם
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3691782,00.html

איציק, תוסיף נושא ללינק בבקשה.

-בן צוובנר

האמת שפשוט לא מצאתי נושא מתאים, אז השארתי לבחירת הקורא :)

אולי אפשר לסכם שאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו

פורסם
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3691782,00.html

איציק, תוסיף נושא ללינק בבקשה.

-בן צוובנר

האמת שפשוט לא מצאתי נושא מתאים, אז השארתי לבחירת הקורא :)

אולי אפשר לסכם שאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו

מזכיר לי את הסיפור על אדם אחד מאמין אדוק באלוקים שנקלע לנהר סוער והחל לטבוע. מיד החל לצעוק ולהתפלל לאלוקים שיציל אותו. שמעו אנשים את הצעקות וניסו לעזור - שלחו לו חבל. אבל הוא בשלו צועק לאלוקים שיציל אותו. שלחו לו סירה - אבל הוא בשלו מסרב לטפס לסירה וממשיך לקרוא לאלוקים שיציל אותו. הגיע מסוק וניסה למשות אותו מהמים אבל הוא בשלו קורא וצועק לאלוקים עד שהגיע לאפיסת כוחות וטבע. נשמתו הזכה והטהורה הגיע לשמיים ושם בבית דין של מעלה אותו איש בא בטענות לאלוקים:

הייתי איש צדיק, שמרתי על כל המצוות קלה כחמורה לא פגעתי באף אדם ובאף ברייה שלך על פני האדמה. כשהייתי בצרה קראתי לך ולא ענית לי. ועכשיו אשתי אלמנה וילדי יתומים. למה לא עזרת לי?

עונה לו האלוקים: מה אתה רוצה? שלחתי לך אנשים עם חבל, שלחתי לך סירה, שלחתי לך אפילו מסוק חילוץ, זה אתה שסירבת לקבל את עזרתי!

פורסם
מנוע מטוס הסקייהוק בו טס בנו של האסטרונאוט הישראלי נדם. הוא הצליח להתגבר על התקלה החריגה ולהנחית את המטוס בשלום

אסף רמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל שנהרג בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה לפני כשש שנים, הצליח להנחית בשלום מטוס בו התגלתה תקלה חריגה וחמורה במסגרת קורס טייס.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3692399,00.html

מיותר לחלוטין לפרסם את שמו, פרטיו והסטוריית משפחתו של פרח טייס בפומבי. כל מקרה לגופו: תקלת מנוע בטיסת אימון בקורס טייס. ידיעה שניה היא שזהו בנו של אילן רמון. לא בטוח שלפרסום התקלה בפני עצמה היה מקום באופן פומבי,בטח שלא לפרסם את הנפש הפועלת. אין לפרסם בפומבי את שמו ותמונתו של פרח טייס כשבתוך כך מזהים אותו ככזה.

פורסם

היכן ממוקמים טייסיהם של מל"טי PREDATOR ו-REAPER המבצעים כעת קרוב ל-40 גיחות ביום (משך גיחתם יכול להגיע ל-20 שעות)?

http://graphics8.nytimes.com/images/200 ... v2_650.JPG

התשובה ב-

http://www.nytimes.com/2009/03/17/busin ... &th&emc=th

עקב שילוש הטיסות בתקופה האחרונה, חסרים טייסים עבורם וחא"א פועל לגיוסם בכמה אופנים, בעיקר הסבת טייסים שסגרו את טייסותיהם או גיוס והכשרת מועמדים שהתנדבו.

פורסם
מנוע מטוס הסקייהוק בו טס בנו של האסטרונאוט הישראלי נדם. הוא הצליח להתגבר על התקלה החריגה ולהנחית את המטוס בשלום

אסף רמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל שנהרג בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה לפני כשש שנים, הצליח להנחית בשלום מטוס בו התגלתה תקלה חריגה וחמורה במסגרת קורס טייס.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3692399,00.html

מיותר לחלוטין לפרסם את שמו, פרטיו והסטוריית משפחתו של פרח טייס בפומבי. כל מקרה לגופו: תקלת מנוע בטיסת אימון בקורס טייס. ידיעה שניה היא שזהו בנו של אילן רמון. לא בטוח שלפרסום התקלה בפני עצמה היה מקום באופן פומבי,בטח שלא לפרסם את הנפש הפועלת. אין לפרסם בפומבי את שמו ותמונתו של פרח טייס כשבתוך כך מזהים אותו ככזה.

סביר להניח שאם הכתבה פורסמה ב-YNET עם תמונה וכו' אז זה גם עבר את אישור הצנזורה הצבאית.

פורסם

קריטריון מעודכן לעבודת הצנזורה הצבאית:

בפסיקת בית המשפט העליון, נקבע כי אין הצנזור מוסמך לפסול ידיעה, אלא אם כן נראה, אובייקטיבית, כי יש בפרסום משום ודאות קרובה לפגיעה ממשית בביטחון המדינה, שלום הציבור או הסדר ציבורי.

פורסם

לדעתי כל העניין של הצנזורה בעניין הזה של טשטוש פנים של טייסים ושמות זה עניין שהוא כבר נדוש, דברים כאלה לא פוגעים כבר בבטחון המדינה, נכון שזה איכותי והם מבצעים פעולות רבות שהשמיים בשבילם הם הגבול מבחינת הדמיון אופים, ונכון שהיום חוץ מטייסים,גם אסור להראות פנים של חיילים באמ"ן, שוטרי ימ"מ וכו'. אבל- תארו לעצמכם איזה טיפשי יהיה לטשטש את פניו של הבן של אילן רמון עכשיו? הרי יש מספיק תמונות שלו בתקופה של התרסקות הקולומביה וזה לא בעיה לעשות אחד ועוד אחד.. טייסים בחיה"א האמריקאי לעומת זאת רובם ככולם עם פנים גלויים בתקשורת.

פורסם

מתי לאחרונה היכרת איך זה לשבת בחקירה במהלך שלוש וחצי שנים במדינה ערבית? כשמצליבים את חומר החקירה בתיק האישי שלך שבידי החוקר? הרגשת פעם 220 וולט במקום רגיש בגוף כאמצעי שכנוע? או איך זה להיות קורבן להתעללות מתמשכת?

אני כתבתי מה החוק קובע, השונה מסיבות שונות מהרצוי להגנה על לוחמינו. ראש רשות התעופה שהוא בן כתתי, כסרן שהופל בקרב אוויר במצרים יצא משבי מהר וללא פגע כי היה חכם, וכי לא ידעו עליו כלום. תאר לך שידעו אז כי דודו הוא ראש אמ"נ, אלוף אלי זעירא?

לדעתי כל העניין של הצנזורה בעניין הזה של טשטוש פנים של טייסים ושמות זה עניין שהוא כבר נדוש, דברים כאלה לא פוגעים כבר בבטחון המדינה, נכון שזה איכותי והם מבצעים פעולות רבות שהשמיים בשבילם הם הגבול מבחינת הדמיון אופים, ונכון שהיום חוץ מטייסים,גם אסור להראות פנים של חיילים באמ"ן, שוטרי ימ"מ וכו'. אבל- תארו לעצמכם איזה טיפשי יהיה לטשטש את פניו של הבן של אילן רמון עכשיו? הרי יש מספיק תמונות שלו בתקופה של התרסקות הקולומביה וזה לא בעיה לעשות אחד ועוד אחד.. טייסים בחיה"א האמריקאי לעומת זאת רובם ככולם עם פנים גלויים בתקשורת.
אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...