עבור לתוכן
Yarden Antebi

חיים של קפטן

Recommended Posts

פורסם

10 קברניטי אל על בוגרי קורס הטיס שלי עומדים לצאת לגימלאות בקרוב. כשה-B707 היה המטוס היחיד שטס בחברה באמת רחוק, ורק לקנדי (יתר הקוים היו לאירופה, חלקם בדרך לארה"ב ובחזרה, וטיסה שבועית בודדת ליוהנסבורג עם תקיעה בניירובי וזהו). טייס בחברה ביצע פעמיים קנדי בחודש רגיל ועד שלוש בקיץ. משך הסבב מביתו ובחזרה היה שבוע (לא בנ"י או בדרך 1/4 מזמנו ברוטו). לא פעם ביליתי עמם בניו יורק. נוחתים, עוברים משטרת גבולות ומכס ונוסעים במיניבוס למנהטן, לאותו מלון לקסינגטון בינוני פלוס בו יישנו כמעט אותה כמות לילות כבמיטתם בבית ב-40 שנה הבאות. כמה פעמים כבר אפשר לשבת לאותו שולחן מלוכלך, לראות אותה הצגה בברודווי, למי בכלל מתחשק בחופש לטוס עם המשפחה בחינם, כמה פעמים אפשר לבקר באותם מוזיאונים נהדרים. נכון בתחנה מרכזית יש מוזיאונים פחות יפים, אך העבודה בסה"כ יוצרת אורח חיים של בין נהג אוטובוס לקצין בצי הסוחר. אז יש לו את הבית והאוטו והבגדים ותכשיטי אשתו הכי הכי, נו אז מה- זה עושה אנשים מאושרים?? לדעתי אין יותר מה להוסיף בכדי להבין מהם חיי טייס בחברת תעופה.

פורסם
10 את הבית והאוטו והבגדים ותכשיטי אשתו הכי הכי, נו אז מה- זה עושה אנשים מאושרים?? לדעתי אין יותר מה להוסיף בכדי להבין מהם חיי טייס בחברת תעופה.

הכל עניין של אהבה למקצוע ולעיסוק, סיפור דומה שמעתי מהמתרגל שלי בפיזיקה, סיים תואר ראשון בהנדסת חשמל, היה לו עבודה מכובדת, משכורת יפה אבל הוא עזב הכל וחזר לאקדמיה בגלל שפשוט הוא לא היה מאושר מהעיסוק במקצוע.

לא חסרים דוגמאות לחברי חטיבה שהלכו עד לחצי השני של הגלובוס כדי לעשות את מה שהם אוהבים.

אני אומנם עוד צעיר וללא נסיון כמוך, אבל המסקנה שלי לפחות לעת עתה שחיי טייס בחברת תעופה לא כאלה שונים מאנשים מקצוע שגם כל שני וחמישי בחו"ל (רופאים, מהנדסים וכו'..), הכל עניין של אהבה למקצוע.

פורסם
10 קברניטי אל על בוגרי קורס הטיס שלי עומדים לצאת לגימלאות בקרוב. כשה-B707 היה המטוס היחיד שטס בחברה באמת רחוק, ורק לקנדי (יתר הקוים היו לאירופה, חלקם בדרך לארה"ב ובחזרה, וטיסה שבועית בודדת ליוהנסבורג עם תקיעה בניירובי וזהו). טייס בחברה ביצע פעמיים קנדי בחודש רגיל ועד שלוש בקיץ. משך הסבב מביתו ובחזרה היה שבוע (לא בנ"י או בדרך 1/4 מזמנו ברוטו). לא פעם ביליתי עמם בניו יורק. נוחתים, עוברים משטרת גבולות ומכס ונוסעים במיניבוס למנהטן, לאותו מלון לקסינגטון בינוני פלוס בו יישנו כמעט אותה כמות לילות כבמיטתם בבית ב-40 שנה הבאות. כמה פעמים כבר אפשר לשבת לאותו שולחן מלוכלך, לראות אותה הצגה בברודווי, למי בכלל מתחשק בחופש לטוס עם המשפחה בחינם, כמה פעמים אפשר לבקר באותם מוזיאונים נהדרים. נכון בתחנה מרכזית יש מוזיאונים פחות יפים, אך העבודה בסה"כ יוצרת אורח חיים של בין נהג אוטובוס לקצין בצי הסוחר. אז יש לו את הבית והאוטו והבגדים ותכשיטי אשתו הכי הכי, נו אז מה- זה עושה אנשים מאושרים?? לדעתי אין יותר מה להוסיף בכדי להבין מהם חיי טייס בחברת תעופה.

מהסיפורים שלו, הוא נהנה מאוד מהעבודה, ואם תסתכל אחורה אז תראה שהוא מראה תמונות וסיפורים מלפני 30 שנה (הוא לקראת פרישה כבר מ NW) , הוא מראה אותו טס על מטוסים שונים במלחמת ויאטנם וכשהיה טייס ב DC 10 ו DC9, לבנאדם יש קריירה מאוד מכובדת בכל טיסה אפשרית כמעט (יש לו אפילו פייפר קאב משלו).

ככה שלמעשה הוא מאוד דומה לך במובנים האלה, והנה, אחרי כל כך הרבה זמן, הוא לא איבד את האהבה לטיסה ונהנה כל פעם מחדש.

אני מאמין שאם הוא היה סובל מזה ולא מצליח לנהל חיי משפחה כמו שצריך, הוא לא היה כותב בלוג וטורח עליו כל כך.

פורסם

איציק צודק- ניסיון חיים מסדר את הפרופורציה של דברים וחשיבותם בחיים. ניסיתי להצביע על כך בהודעתי הקודמת. להבנתי, שלמות המשפחה והחיים ביחד, כשאתה נוכח בלידות ילדיך ונמצא לידם במסיבת חנוכה בגן, בערב לסיפור במטה ובלילה כשבוכה, חשוב יותר מסיפוק של 99.9% בעבודה. מי שיודע לשלבם, מה טוב. לא הייתי רוצה לגדול בבית בו אבי לא נמצא, ואמי יוצאת בערבים מי יודע לאן. שני הורי הם בעלי מקצועות חופשיים שנסעו לחמש יבשות בעבודתם, הרבה לפני שאחרים חלמו על כך (לפני שנתיים כשאבי כבר בן 92, אמי הסכימה לקבל משרת פרופסור ל-3 שנים באוניברסיטת לונדון). והנה, אני לא זוכר שנעדרו אז מקבלת שבת וקידוש.

בעוד אני כותב שורות אלה, אני שומע את בני הישן משתעל, אמש ירד אתי לחצר כשהדלקתי סיגריה ורוח כפורית אפפה אותו. אני רוצה להיות שם כשהוא צריך אותי. נפלא להיות קברניט אניה, אתה רשאי לקחת את המשפחה להפלגה בכל שנה. אלו חיים?

לדעתי בין כותבי הבלוגים קיים רוב מכריע לאנשים שאינם חיים בזוגיות אלא כבודדים.

פורסם

עופר, לצערנו מי שאין לו עסק משפחתי יבלה את רוב שעות היממה בבידוד יחסי מבני משפחתו, בעיקר הקרובה.

אבי הוא איש משפחה, וגם איש עובד (לא קברניט אנייה או מטוס). הוא מגיע בכל יום הביתה, אך בשעה מאוחרת של היום וכבר שאין כוחות להתעסק עם המשפחה. אני לא יכול לומר שזאת השאיפה כשאתה אומר שאב או אם צריכים להיות לצד ילדיהם.

יש לציין, שהוא לא נעדר לתקופה של יותר מיומיים מאז המילואים האחרונים בשנת תשעים ו...

לצערנו העולם הוא כזה שמי שצריך להרוויח את לחמו בזעת אפו, גם צריך לותר על המון דברים אחרים (כאן אני יכול לומר המשפחה היא הנפגעת העיקרית).

כל מה שאני מנסה לומר שלמרות תמימות הדעים לגבי הנושא בקרב טייסים בחברות תעופה, זה לא שיש משרה מושלמת שנותנת את התנאים הטובים ביותר להיות עם המשפחה לצד העבודה.

בסופו של דבר אדם בוגר ידע לשלב בין הקריירה למשפחה ולתחומים אחרים בחיים, אפילו כשהתנאים לא אידאליים.

פורסם

אני חושב שעופר מתכוון לומר, שחיי קריירה תעופתיים, תחת עבודה שוטפת בחברת תעופה הם

לא האידיאל לבניית חיי משפחה / זוגיות תקינים.

אני מכיר אישית קרובי משפחה שמבלים 7 מתוך 12 חודשים בשנה בסין, בעסקי היבוא השונים,

והריחוק מהאשה ומהילדים עשה את שלו, וניתן לראות את זה בחיי היום יום שלהם.

לא מעט מהם גרושים כי קשה עד לא ניתן לנהל כך חיי משפחה כלל.

סיפורים לא מעטים היו על בעלי בתים שמתוקף עבודתם הם נמצאים המון מחוץ לבית וחוזרים בשעות

לא שעות, מה שגורם אם רוצים ואם לא לריפיון בחיי הנישואין, מה שגורם בין היתר לבני הזוג לחפש

ריגושים חדשים בעצם היותם ללא בן הזוג זמן רב, שלא נדבר על הקשר עם הילדים כפי שכבר עופר הזכיר.

שילוב בין השניים? אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

דבר בא על חשבון דבר, ובמקרה שלנו, זה או חיי זוגיות / משפחה או קריירת תעופה.

(אלא אם כן הוא טס בארץ ומגיע מידי יום הביתה...)

פורסם
אני חושב שעופר מתכוון לומר, שחיי קריירה תעופתיים, תחת עבודה שוטפת בחברת תעופה הם

לא האידיאל לבניית חיי משפחה / זוגיות תקינים.

אני מכיר אישית קרובי משפחה שמבלים 7 מתוך 12 חודשים בשנה בסין, בעסקי היבוא השונים,

והריחוק מהאשה ומהילדים עשה את שלו, וניתן לראות את זה בחיי היום יום שלהם.

לא מעט מהם גרושים כי קשה עד לא ניתן לנהל כך חיי משפחה כלל.

סיפורים לא מעטים היו על בעלי בתים שמתוקף עבודתם הם נמצאים המון מחוץ לבית וחוזרים בשעות

לא שעות, מה שגורם אם רוצים ואם לא לריפיון בחיי הנישואין, מה שגורם בין היתר לבני הזוג לחפש

ריגושים חדשים בעצם היותם ללא בן הזוג זמן רב, שלא נדבר על הקשר עם הילדים כפי שכבר עופר הזכיר.

שילוב בין השניים? אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

דבר בא על חשבון דבר, ובמקרה שלנו, זה או חיי זוגיות / משפחה או קריירת תעופה.

(אלא אם כן הוא טס בארץ ומגיע מידי יום הביתה...)

תלוי איזה עוגה קונים...

מאוד תלוי בחיבור בין בני הזוג, אני מאמין שאחרי 30 שנות נישואים התמונה כן משתנה, ואני כן מאמין שיש היום קברניטים ברחבי העולם שמנהלים מערכת יחסיים תקינה וחיי משפחה.

האחוז אולי קטן מאוד, אבל הוא קיים.

לדעתי הכל פונקציה של ניהול זמן תקין.

מילה על ניהול זמן,

מי שגר בחו"ל אולי מרגיש את זה יותר, אבל מאז שאני בקנדה, בעיקר בקלגרי, אני לא יודע למה זה - אבל אפשר לנהל פה את הלו"ז של עצמך כמו שעון שוויצרי.

אפשר ללכת לספא כל חמישי בערב, לשחק כדורסל כל שני בערב, לעבוד כמו חמור,לטוס, סתם לשבת בבית שאתה רוצה שזה יהיה ככה. אולי כי בשעה 5 מניחים כלי עבודה ומסיימים את היום ב ok dont worry about it..we will finish it next week...take care

אולי כי זו התרבות פה, לא יודע בדיוק להסביר.

אני כן רואה אנשים עם קריירה בקנה מידה פי כמה וכמה גדולה בהיקף השעות שלה מקברניט בכיר בחברת תעופה, וכן אותם אנשים לא שוכחים לשחק גולף פעם בשבוע, ולרשום ביומן שלהם "על האש" עם המשפחה והחברים פעם בשבועיים.

הכל עניין של ניהול הזמן האישי.

שהייה בהונג קונג 3 לילות זה לא דבר קל, השאלה מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר (כמו השיר :wink: ) קם בבוקר בבית בישראל.. אם יש לו"ז יש לאן...

אני עוד טירון בתחום, אבל אני רואה איך אחרים מתפקדים פה..

וכל הכבוד לאלו שכן פותחים מחשב כל חמישי ותופרים TFC 8)

פורסם

אם נדבר ספציפית על אלעל.

אז לרוב היעדים הקרובים באירופה שולחים צוות של שלושה (אם לא שניים ליעדים קרובים כמו יוון), שממריאים בבוקר וחוזרים בערב-לדעתי אפשר לנהל אורח חיים מאוזן של חלוקת הזמן בין עבודה למשפחה.

הבעייה מתחילה כאשר היעדים מתרחקים והטייסים צריכים לשהות ביעד. גם כאן כמעט בכל היעדים לאירופה עד כמה שאני יודע יש אובר-נייט. אני לא חושב שזה דבר נורא כל-כך.

הבעייה מתחילה ביעדים הרחוקים, ובטייסים של טיסות מטען שיכולים להיעדר למשך שבוע-שבועיים. כאן אני מסכים שישנה בעייה לנהל חיי משפחה. לפי מה שהבנתי מקובל לבקש לעבור צי עקב הסיבות הללו. מצד שני, העובדות מדברות בעד עצמן ולא אחת תמצאו קפטנים שמתקרבים לגיל הפרישה בקוקפיט של ה74 או ה77 בטיסה לניו-יורק או למזרח. אני משוכנע שלרובם יש משפחה ואשה לטפל בהם.

כמו שאמרתי, מי שרוצה כנראה שיכול למצוא את השילוב הזה ע"י פתרונות כמו מעבר צי, או פשוט חלוקת זמן נכונה יותר. אם אני זוכר נכון מחבר, אביו עבר הסבה לצי אחר בחברת התעופה בה הוא עובד על מנת להיות יותר זמן עם המשפחה.

פורסם

אני לא יודע איך לוח הטיסות של טייס אל על, אבל בארה"ב יש מגבלת 30/7 מה שאומר שטייס אירליין לא יכול לטוס יותר מ 30 שעות טיסה בפרק זמן של 7 ימים. לפיכך חברות התעופה השונות יוצרות לוח טיסה של 4 ימים רצופים ולאחריהם יש 2-4 ימי חופש. בחשבון פשוט - עובדים 14-16 ימים בחודש ובשאר חופש.

אני לא מכיר הרבה עבודות שאפשר לבלות בהם בבית עם המשפחה כל כך הרבה ימים בחודש ועדיין להנות ממה שעושים.

הדבר נכון במיוחד לגבי טייסים של טיסות בינלאומיות. למשל, החבר'ה של דלתא שטסים לארץ. הלוך הוא 12 שעות מאטלנטה, יש להם משהו כמו יום בארץ ו - 13 שעות חזור. ב-3 ימי עבודה הם סגרו 25 שעות טיסה ולכן הם ינוחו בבית 4 ימים - עד הטיסה הבאה לארץ.

לגבי השכר? מי שרוצה לעשות כסף שלא ילך להיות טייס. אלא אם יוכל לשלב עבודה נוספת (15 ימי חופש בחודש, זוכרים? :o ) )

פורסם

אז ככה:

אני מדבר רק על אלעל כי את שאר החברות אני לא מכיר.

אירופה טיסות בוקר פיקאפ בין 3 לפנות בוקר ל7 לכלל הציים נחיתה בין 2 בצהרים ל8 יום עבודה לכל דבר וענין..

טיסות צהרים פיקאפ בין 1300 ל1800 נחיתה בין 0100 ל0500 אפשר להכניס בכיף את הילדים לגן או כל דבר אחר.

טיסות שהייה (צפ"א דרום אמריקה מזרח דרום אפריקה) שהיות של בין 4 ימים לשבוע תופס רק ל76 74 77 בעיקר 76 שהוא המגוון ביותר.

לא יקרה שלטייס יהיה יותר מ3 שהיות בחודש לרוב זה יהיה 2 שהיות בחודש הבעיה נוצרת בחודשי הקיץ שיש ריבוי שעות וגם אז אפשר לטוס עם המשפחה.

וד"א המלונות שאלעל מספקת לצוותים שלה ברחבי העולם בד"כ הם חמישה כוכבים במרכזי ערים כולל ארוחת בוקר ואש"ל חו"ל ככה שתנאים לא חסר..

שלא לדבר על ערבי חג שטסים ליעד עם האשה ע"פ חוק של ועד העובדים.

ובהתייחסות ישירה לנושא: לא הרבה אנשים בשוק העבודה עושים משהו שהם באמת באמת אוהבים אני מאמין שאנשים שיגיעו מוואטיל לעולם התעופה יסיימו את יום העבודה שלהם עם חיוך על הפרצוף.

פעם מישהו חכם אמר ש"ככל שאנחנו יותר מתבגרים ככה יש יותר דברים שלא הספקנו לעשות".

נ.ב אדון אמיר פז שהייה בהונג קונג זה אחד הדברים הכי הכי קלים שיש :D

מנסיון

פורסם
ובהתייחסות ישירה לנושא: לא הרבה אנשים בשוק העבודה עושים משהו שהם באמת באמת אוהבים

I'm afraid it's not such a black or white situation.

How much will you keep liking doing the exact same thing again and again?

Would you like it if you'll have to do it not at your leisure but whenever you are told to, or when circumstances force it upon you?

How much of an effect will the compensation you get for your effort have on your liking or disliking your job?

What would you need to do to get a promotion? what will such a promotion mean and what's the likelihood of getting it?

As people had pointed out, what personal toll may such a job take?

Behind EVERY job, even the most glitzy and "glamourous" there's a thick layer of gray, technical and dull effort - it's just inevitable.

From that position, the neighbours grass tends to look greener, well..at least till one sets foot on that grass , that is...

One should always keep that in mind :)

פורסם
אז ככה:

אני מדבר רק על אלעל כי את שאר החברות אני לא מכיר.

אירופה טיסות בוקר פיקאפ בין 3 לפנות בוקר ל7 לכלל הציים נחיתה בין 2 בצהרים ל8 יום עבודה לכל דבר וענין..

טיסות צהרים פיקאפ בין 1300 ל1800 נחיתה בין 0100 ל0500 אפשר להכניס בכיף את הילדים לגן או כל דבר אחר.

טיסות שהייה (צפ"א דרום אמריקה מזרח דרום אפריקה) שהיות של בין 4 ימים לשבוע תופס רק ל76 74 77 בעיקר 76 שהוא המגוון ביותר.

לא יקרה שלטייס יהיה יותר מ3 שהיות בחודש לרוב זה יהיה 2 שהיות בחודש הבעיה נוצרת בחודשי הקיץ שיש ריבוי שעות וגם אז אפשר לטוס עם המשפחה.

וד"א המלונות שאלעל מספקת לצוותים שלה ברחבי העולם בד"כ הם חמישה כוכבים במרכזי ערים כולל ארוחת בוקר ואש"ל חו"ל ככה שתנאים לא חסר..

שלא לדבר על ערבי חג שטסים ליעד עם האשה ע"פ חוק של ועד העובדים.

ובהתייחסות ישירה לנושא: לא הרבה אנשים בשוק העבודה עושים משהו שהם באמת באמת אוהבים אני מאמין שאנשים שיגיעו מוואטיל לעולם התעופה יסיימו את יום העבודה שלהם עם חיוך על הפרצוף.

פעם מישהו חכם אמר ש"ככל שאנחנו יותר מתבגרים ככה יש יותר דברים שלא הספקנו לעשות".

נ.ב אדון אמיר פז שהייה בהונג קונג זה אחד הדברים הכי הכי קלים שיש :D

מנסיון

אני רואה שחזרת ל 121.400 מה קורה???

דבר איתי - יש לי דיסק בשבילך 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...