עבור לתוכן
רפאל

האם מטוס אל על היה מעורב בתאונת אוויר ב 1969 ?

Recommended Posts

פורסם

גלשתי היום באינטרנט כדי לחפש תמונות של ה 707 של אל על . (אני כל כך אוהב אותם) .

ולהפעתי מצאתי דו"ח של הממשלה הבריטית אם אינני טועה משנת 1971 .

בדו"ח נכתב שמטוס אל על מדגם בואינג 707 בעל הרישום 4X-ABB היה מעורב בתאונה עם מטוס בריטי באוויר .

הנה הדו"ח מובא לפניכם בקובץ PDF

http://www.aaib.gov.uk/cms_resources/4- ... G-ASGD.pdf

אשמח לפרטים נוספים .

פורסם

הכוונה בעברית כי אני לא עברתי על כל הדוח ממש !

אגב מישהו יודע איך היו מבני המסלולים והחניות בלוד בשנות ה60 70 ככה ?

יש למישהו תמונות ? ....

האם היה קיים מסלול 20,2,33 ?...

פורסם
הכוונה בעברית כי אני לא עברתי על כל הדוח ממש !

אגב מישהו יודע איך היו מבני המסלולים והחניות בלוד בשנות ה60 70 ככה ?

יש למישהו תמונות ? ....

האם היה קיים מסלול 20,2,33 ?...

33? 2? 20?

אין כאלה מסלולים בב"ג..

פורסם
הכוונה בעברית כי אני לא עברתי על כל הדוח ממש !

אגב מישהו יודע איך היו מבני המסלולים והחניות בלוד בשנות ה60 70 ככה ?

יש למישהו תמונות ? ....

האם היה קיים מסלול 20,2,33 ?...

33? 2? 20?

אין כאלה מסלולים בב"ג..

הוא שאל האם היו..

אבל נשמע לי הגיוני, זה עדיין קרוב למספור של המסלולים כיום..

פורסם

אם תורידו את הסינרי החינמי "נמל התעופה לוד 1961" .

תראו שהיו מסלולים 20,33,15,2 אז לא היה 26 ו30 .

והחניות מוזרות ....זה לא כמו היום ....מאוד מעניין

פורסם

קיצור,תנועות נגדיות FL70 ואלעל בFL60 כמעט התנגשות בגלל שהאלעל לא שם לחץ סטרנרטי[1013] בTL

אגב,הייתי בטוח שב1969 היו באירופה וישראל עדיין היו חוקי הפרדת CVSM ולא RVSM.

פורסם
קיצור,תנועות נגדיות FL70 ואלעל בFL60 כמעט התנגשות בגלל שהאלעל לא שם לחץ סטרנרטי[1013] בTL

אגב,הייתי בטוח שב1969 היו באירופה וישראל עדיין היו חוקי הפרדת CVSM ולא RVSM.

אם הבנתי נכון, האלעל היה בטיפוס, וההתייחסות היא ל-TA ולא ל-TL.

סתם כדי לדייק בפרטים :)

פורסם
TA- גובה כיול לחץ סטנדרטי

TL-גובה מעבר מקריאת גובה מלא לקריאה בFL

נכון ?

TA - גובה מעבר בו מעבירים מלחץ מקומי ללחץ סטנדרטי (יש יוצאי דופן), וכן מתחילים לקרוא FL במקום ALTITUDE. לדוג' FL110 ולא 11000.

TL - בערך אותו דבר, רק שמתייחסים אליו בהנמכה. מתחתיו קוראים ALTITUDE ולא FL, למשל 9000 ולא FL090 או FL90. כמו כן, מתחת לTL מכוונים את הQNH שייאמר לנו ע"י הבקר (ברשת ניתן לבדוק מטאר של שדה היעד).

פורסם
קיצור,תנועות נגדיות FL70 ואלעל בFL60 כמעט התנגשות בגלל שהאלעל לא שם לחץ סטרנרטי[1013] בTL

אגב,הייתי בטוח שב1969 היו באירופה וישראל עדיין היו חוקי הפרדת CVSM ולא RVSM.

אם הבנתי נכון, האלעל היה בטיפוס, וההתייחסות היא ל-TA ולא ל-TL.

סתם כדי לדייק בפרטים :)

ככה זה כשאתה קורא תחקיר ב2 בלילה וכותב הודעה כשאתה חצי ישן,מתבלבלים לפעמים,בכל מקרה תודה שתיקנת אותי.

למישהו יש מושג לגבי כלי ההפרדה שהיו תקפים באותו זמן?

כי נראה לי שבתקופה הזאת עוד היו כללי הפרדת CVSM ולא RVSM,אני צודק?

פורסם

דבר מעניין היה בתחקיר

למרות תגובות ההתחמקות שנקטו הטייסים שבעקבותם נפצעו קל נוסעים ודיילות

במטוס אל על הם לא היו מונעות את ההתנגשות אם באמת המטוסים היו מגיעם לאותו גובה.

המזל היה שהחליפה המקורית הייתה כמה מאות רגל נמוכה מהמטוס האנגלי.

הסיבה כי הטייסים ראו אחד את השני תאוחר מדי, ותגובות המטוסים הם איטיים מדי בטווח הזמן הקצר שנותר.

היום אני אם אינני טועה מכיילים ל1013 ב 10000 רגל

פורסם
דבר מעניין היה בתחקיר

למרות תגובות ההתחמקות שנקטו הטייסים שבעקבותם נפצעו קל נוסעים ודיילות

במטוס אל על הם לא היו מונעות את ההתנגשות אם באמת המטוסים היו מגיעם לאותו גובה.

המזל היה שהחליפה המקורית הייתה כמה מאות רגל נמוכה מהמטוס האנגלי.

הסיבה כי הטייסים ראו אחד את השני תאוחר מדי, ותגובות המטוסים הם איטיים מדי בטווח הזמן הקצר שנותר.

היום אני אם אינני טועה מכיילים ל1013 ב 10000 רגל

בארץ (לא כולל J10 וכו') בחליפת TA בטיפוס גובה 10,500, מכוונים לחץ סטנדרטי,

ובחליפת TL בהנמכה FL115, מכוונים לחץ מקומי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...